מעורב הופס לשלישי בערב / מנחם לס

1. מייקל: חמישיית הבולס של כל הזמנים מרסקת את חמישיית הלייקרס

!MJ has spoken

 

למייקל נישבר מכל השטויות של לברון שהוא "היה מנצח את מייקל באחד-על-אחד" ולויכוחים המגוחכים של שקיל או'ניל נגד סקוטי פיפן על "מי היתה מנצחת, הבולס או הלייקרס", והוא החליט להביע את דעתו ל-ESPN תחת הכותרת "MJ HAS SPOKEN".
ורק שתדעו, כש-MJ HAS SPOKEN" זה כאילו אלוקים בכבודו ובעצמו מדבר אל הקהל שברח ממצרים והתקבץ לשומעו  לרגלי הר סיני (או הר תבור, לא משנה).
"שאק סתם דיבר. אני מאמין שהוא אמר מה שהוא באמת חשב, אך העובדות מדברות אחרת. האמת היא שחמישיית הבולס של כל הזמנים הייתה הורגת ("WOULD HAVE KILLED") את חמישיית כל הזמנים של הלייקרס.

שקיל שם את קובי בריאנט, מג'יק, אלג'ין ביילור, קרים, ושאק עצמו בחמישיית כל הזמנים.

ג'ורדן שם "כל חמישייה שאתה רוצה משש הקבוצות – אבל אני מעדיף את החמישיות שכללו את דניס רודמן – שלקחו אליפות עם רק תוספת אחת בפוינט – דרק רוז. לא היה להם כל סכוי".

2. לכל קבוצה במזרח (מלבד פילדלפיה) סכוי לעשות את הפלייאוף

תגיד לי אתה (כל אחד, כולל רפי ההבנה ולקויי ההבנה), איזה קונפרנס יותר מעניין, המערב הדפוק או המזרח  העולה מיום ליום – אבל לא קבוצה-קבוצה, אלא כל האנצ'ליטה ביחד! – עד לרמת הפלייאוף?

מה יותר מעניין, המערב בו אתה יודע למפרע מי יהיה בפלייאוף ומי לא, או המזרח בו הכל פתוח כמו רח' אלנבי ב-1 בלילה? שהספארס יהיו בפלייאוף עם הג'קט המרופט של הפלח אנחנו יודעים. הווריורס יהיו שם עם מאמן משעמם שלא שתה כוסית וויסקי בחייו ולא עישן רבע גראס, וחבורת יורמ'ים כסטפן, קליי, ובארנס ההולכים לישון עם פיג'מה ב-10 בערב, אנחנו גם יודעים. אפילו שהקליפרס – שיהיו 'לוזרים' אפילו אם ייקחו שלוש אליפויות רצופות – יהיו שם אנחנו יודעים. גם הת'אנדרים, הרקטות, הגריזלים, המבריקסים, והפליקנים יהיו שם. אז מינסוטה תיילל קצת, ביג דיל.

במזרח לעומת זאת? לכל קבוצה יש צ'אנס להיות שם מלבד פילדלפיה, ולכל קבוצה מלבד הקאבס ישנו סכוי אמיתי לא להיות שם. במערב פיהוק אחד ארוך כמו נסיעה של חמש שעות במדבר נוואדה בה לא קורה כלום. במזרח כל משחק פגז, כל משחק מאורע. תנו מבט: מלבד הקאבס שהם בפנים, לכל קבוצה יש את הצרות שלה ואת הגבש שלה: אטלנטה הראתה כיצד היא שובקת ברגעי אמת. שיקגו – כל כוכביה הגדולים בנסיקה למטה. מיאמי? לך תדע מה עם דוויין ואם הערבי באמת אחד שניתן לסמוך עליו. וושינגטון? פול פירס עזב אותם. מילווקי? יש לה את מונרו, אבל היא עדיין בירת הגבינה של העולם. טורונטו היא בדנדה פור גוד סייק. הסלטיקס, ברוקלין? נמאס לשמוע על בעיותיהן. אורלנדו ושרלוט – UPS AND DOWN. אינדיאנה, דטרויט – יותר מדי מיד-ווסטרנס. ניו יורק? אתן לדובי לדבר.

זה משאיר את פילי. אוי פילי.

אני מתחיל מחר סידרה של 'למה ל..יש סכוי להיות בפלייאוף', והסידרה תיעצר במס' 15, כי רק ל-16 אין סכוי. אבל לכל ה-14 (כי הקאבס בפנים) ישנו גם סכוי – לא גדול, אבל לבטח בסביבות 15-20% סכוי – לא להיות בפלייאוף.

לכן כל משחק מזרחי מחייב בלוג חי כאן באתר, או שנפסיד מה שעושה באמת משחק NBA לחשוב באמת: תחרותיות, ומשמעות ('משמעות' יעני להיות או לא להיות בפלייאוף).  אז מחר נתחיל – הכל בקיצור כי זה לא פריוויו – עם אטלנטה (הכל א'-ב') ועד אז אחזיק אתכם במתח לא יתואר!

3. חמישיית ה- 1950'S

ישראל קרמר הדליק אותי בבחירת "אול עשור". את העשורים המאוחרים אתן לאחרים לעשות, אבל את עשור שנות ה-50' אעשה בעצמי כחלק מהמעורב היום.

לקראת סוף שנות ה-50 הגיעו ביל ראסל ואלג'ין ביילור, אבל לא עשו עדיין מספיק כדי לדחוק את רגלם לחמישיית העשור. אז בואו נגיד שחמישיית שנות החמישים היא כולה לבנה עדיין, אבל האמינו לי שהיא לא רעה כלל וכלל. בשנות ה-50 הייתי נער בישראל ואח"כ חייל בעתודה האקדמאית, ובשנת 1958 נשאתי, והחלתי לימודי בוינגייט. אבל ב-1961 הגעתי הנה, ויצא לי לראות את ארבעת מחמשת השחקנים שאני בוחר לחמישייה כשהם עדיין רק מעט מאחורי שיאם! בשנות ה-50 הכדורסל נישלט ע"י לבנים גבוהים, רובם סנטרים ופאור-פורוורדים, ופוינט-גארדים נמוכים, זריזים, קוסמי כדורסל. החמישייה הראשונה היתה עושה די צרות לכל חמישיית עשור אחריה. לא מנצחת, אבל עושה צרות כי הם היו לבנים קשוחים, אגרסיבים, וכמה מהם מהמוכשרים ביותר שהיו.

סנטר: ג'ורג' מייקן

.מייקן היה הלבן הענק, הסופרסטאר הראשון בתולדות הכדורסל. היחידי מהארבעה שלא ראיתי משחקץ הוא שם מספרים מפחידים בריבאונדים וסלים, והיה אחד החוסמים הטובים ביותר. בגללו שינו חוקי נכדורסל כגון גולטנדינג. הוא ניצח 4 אליפויות מחמשה גמרים בעשור הזה, והיה שמאלי עם הוק מצויין שהיה יכול לשחק לדעתי היום – לפי הוידיאו שראיתי –  כסנטר או פאור פורוורד בכמה קבוצות.

פאור-פורוורד – דולף שייס

יכול מאד להיות שהיהודי הזה היה השחקן הטוב ביותר בעשור כי מייקן שיחק רק בחצי מהעשור. הוא היה הסנטר הראשון ששיחק כסנטר אמיתי עם אוהל תחת הסל, פוסט-אפ אמיתי, ו-FEARLESS תחת הסלים, אפילו יותר מאוחר נגד צ'מברליין וביל ראסל.

סמול פורוורד – בוב פטיט

לא משנה פאור או סמול, בוב פטיט היה אחד השחקנים הלבנים הגדולים בהסטוריה, ואילו בחרתי ב'לבנים' הטובים ביותר, הוא היה שני רק ללארי בירד. היה לו את כל מה שהיה ללארי, אולי מינוס קליעה מזהירה מרחוק. הוא היה חבר בכל אול-סטאר מאז שהגיע לליגה, פעמיים מוביל הליגה בנקודות, ארבע פעמים MVP, ופעם אחת אלוף ה-NBA – והכל בהאוקס מסנט לואיס, אז קבוצת שדה קטנה. הוא שיחק משחק מודרני לחלוטין, שדייב דהבושר העתיק ממנו.

שוטיטנג גארד: ביל שרמן

למרות שמו היהודי, שחקן הסלטיקס הזה היה אשכרה קתולי שרק בגלל ששיחק בתקופה שגם רד הולצמן ורק אורבך שיחקו בה (תחילת שנות ה-50) כולם לקחו FOR GRANTED שאף הוא היה שייך לקבוצת היהודים הנמוכים בעלי השליטה האבסולוטית בכדור וזריזות מדהימה. הוא היה האיש בבק-קורט של הסלטיקס שסבל מעט בגלל הקוסם ששיחק לידו. שוטר מעולה ביותר, אול סטאר 6 פעמים, שאילולא בוב קוזי, הוא היה היום ידוע הרבה יותר!

פוינט גארד: בוב קוזי

האם יכול היה לשחק היום? זה כמו לשאול האם פלה היה יכול לשחק היום. לדעתי כן, בהחלט, בכל קבוצה, כולל ALL WORLD. (אם ריקי רוביו יכול לשחק, בוב קוזי היה  ה-ר-ב-ה, ה-ר-ב-ה  יותר טוב, כל כך הרבה שאין מקום להשוואה)

בוב קוזי היה קוסם עם הכדור. חובה לראותו בוידיאו כדי להבין במה מדובר. לא סתם כינו אותו "הודיני על הקרשים". אבל משחקו הקוסמי לא היה לשואו. הוא היה ווינר, בנזונה קטן שקבר אותך עם חיוך אמריקאי-אירי על שפתיו. 8 שנים רצופות אלוף האסיסטים, ופוינט גארד שהייתי מת לראות העונה במיאמי היט, בדיוק כפי שהיה בשנים ההן.

 4. מרק ג'קסון מאמן הלייקרס? הלוואי, ובמהרה בימינו!

 

בלייקר נשיון יודעים למפרע שביירון סקוט ייכשל כשלון מבזה. הלייקרס יוכו ויבויישו, והוא יעמוד עם זרועות שלובות ופנים חסרות הבעה כשלשחקניו מורידים את המכנסיים קהל ועדה.

אז שם כבר מכינים מחליף למפרע, ומי הם דגו ראשון? את המאמן הגרוע ביותר שיכול להיות – מרק ג'קסון.

למה בחרו בו כמחליף האידיאלי? כי הוא השיג 52.6% נצחון בווריורס. זה שהיה לו את סטפן קרי זה פרט לא חשוב.

אם הם מפטרים את סקוט – זה לא "אם"; זה "מתי" – והם שוכרים את מרק ג'קסון, אני עושה בביתי נשף לכל הרדנקים המחוז גרינוויל, כולל שתייה חופשית וכל ה-FRIED CHICKEN שהם יכולים לאכול. אתם זוכרים למשל (וזה רק מקרה אחד מיני רבים) את 'הטיפול' שמרק עשה לפסטוס אזלי? הוא טיפל בו באכזריות אמוציונלית שהפכה את הענק לפישפש. אני כבר רואה בהרהורי את מרק המנסה לעצב את קובי לשחקן ממש לפי מבנה אידיאלי שניבנה במוחו של הפוינט גארד לשעבר מקווינס ואונ' סנט ג'ונס.

אני מת לראות את הקונפרונטציות בין קובי למרק. זה יהיה ה-REALITY SHOW מס' 1 ביקום. סוף-סוף יהיה טעם לחזות במשחקי הלייקרס בטיווי!

5. כיצד הראפר מקלמור קונה נעלי ג'ורדן

קודם תקראו ואח"כ הוידיאו:

It can't be a good feeling to have Michael Jordan himself tell you that he doesn't like the Air Jordan colorway you created.

That's what happened to Seattle rapper and Jordan Brand family member Macklemore when he got the chance to meet Jordan. Macklemore talks about the event in Complex's latest Sneaker Shopping video, where he links up with Joe La Puma to browse the wares at Seattle's Recess. In the video, he talks about Jordan's reaction to his green Macklemore x Air Jordan 6 PE.

"I showed him the shoe," Macklemore recalls. "I have two pairs, I got the greens and the clays. He was like, 'I don't like green. Fuck green. It reminds me of some Christmas shit, no one's trying to wear some Christmas shoes.'"

Macklemore didn't let Jordan's criticism phase him – he went ahead with having the green sneakers made anyway.

In the video, Macklemore also talks about how his Air Jordan collaboration came to be and reveals that the Jordan 6 is his favorite Jordan Brand sneaker.

 *

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. מייקל ג'ורדן מוכיח מרגע לרגע שהאינטליגנציה שלו בתור בן אדם רחוקה שנות אור מרמת המשחק שלו.
    מביך ששחקן שנחשב לגדול בכל הדורות נגרר לקשקושים האלה של מי יותר טוב ממי.
    וחוץ מזה, כל חמישיה של גבת/יגור בשנות ה80' ותחילת ה-90' קורעת גם את הבולס וגם את הלייקרס. לכו תוכיחו שלא.

    1. לא סתם כל חמישייה:
      שרון אברהמי משתק את דרק רוז
      דני אלוש מחסל את מייקל
      דרק גרווין תופר את סקוטי
      גור שלף מקרקס את רודמן
      קלווין רוברטס אוכל את לונגלי/קרטרייט

      או אם תרצה:
      אניס ווטלי מזמבר את מג'יק
      יואב קדמן מלמד את קובי שיעור
      ארי רוזנברג לא רואה את וורת'י ממטר
      בילי מרטין משתעשע עם ביילור
      ווסי וויטרס משבית את קארים

  2. ג'ורדן הגזים
    לחמישיית הבולס של כל הזמנים לא היה מענה לשאק או קארים ובטח שלא למג'יק ג'ונסון
    זה יכל להיות קרב מעניין אבל לונגלי או קרטיירט הוראס גראנט ורודמן ? אין להם סיכוי
    הלייקרס היו סוגרים עניין ב 5

    1. אני מתפלא עליכם. בטח שמעתם על היצר התחרותי הנודע לשמצה של ג'ורדן, אתם מצפים ממנו להגיד שהוא היה מפסיד למישהו?

  3. אחלה מעורב ולשם שינוי אני מסכים איתך שאמנם מבחינת רמה אין כמעט סיכוי לאף אחת מהמזרח למעט קליבלנד במזרח באמת הכל פתוח במערב זה מלחמה על 2 מקומות פנויים לגבי חמישית שנות ה50 אין אחד שיכול להתווכח איתך 😀

  4. ברור שעדיף לעקוב אחרי מאבק העליה לפלייאוף במזרח מאשר לחזות במאבקי המיקום של 8 הגדולות במערב.
    קצת כמו שעדיף לראות כדורגל ישראלי במקום ליגת האלופות

  5. 1. הם אנשים שהיו רגילים לאור הזרקורים ועכשיו הם יחסית בצל, תנו להם לקשקש את הקישקושים שלהם ולחשוב שלמישהו אכפת

    2. אם אתה באמת מאמין למה שכתבת שם (אני עדיין חושב שאתה ממשיך לכתוב את השטות הזאת רק בשביל לעורר קצת עניין בתקופות יבשות יחסית) אז אתה רפה ההבנה הכי גדול באתר.
    המערב עליון על המזרח בכל פרמטר אפשרי.

    4. הלייקרס כנראה ממש מטומטמים. :\

    1. פינקי, אתה לא רפה הבנה. אתה פשוט דביל. קרא שוב מה שכתבתי.
      כתבתי שהמזרח טוב יותר (הוא טוב יותר אבל לא כתבתי)?. כתבתי שהעונה משחקי המזרח יהיו מעניינים יותר

      1. ממש מעניין, 5 קבוצות שנכנסות ללא ספק, עוד 2 ש80% יכנסו, ועוד כמה נמושות שנאבקות על הכבוד המפוקפק לעוף בסוויפ בסיבוב הראשון מול קליבלנד.

        המערב כבר שנים מספק מתח עד המשחק האחרון, וברמה הרבה יותר גבוהה.

        אולי בגלל שאתה גר במזרח ארה"ב יש לך נאמנות מסוג כלשהו לאיזור, אבל בהסתכלות אובייקטיבית המערב פשוט יותר טוב גם מבחינת רמה וגם מבחינת עניין.

        אתה יכול להמשיך לקרוא לאנשים רפי הבנה, אבל זה לא מה שישפר את הרמה של המזרח.

  6. זה יכול להיות רעיון מעניין לפוסט, השוואה בין החמישיות הכי גדולות של כל הזמנים של כל הקבוצות.
    מנחם איזה שחקנים אם בכלל היית מוציא מהחמישים הגדולים שנבחרו ב97 אם היית צריך לעשות החמישים הגדולים עד 2015 וכמובן את מי היית מכניס במקום

  7. למה קשה? מתוך החמישים יש לפחות 40-45 שחקנים שהמקום שלהם מובטח והם ישארו
    ואתה היחיד שיכול לעשות את זה כי אף אחד לא באמת מכיר את השחקנים ששיחקו בשנות החמישים ויכול להשוות

  8. "הלייקרס גם פנו במקביל לרנדי פאנד, קרט ראמביס ודייל האריס"
    * אתר החארטה ניישן
    וואלה מנחם, שתיגמר כבר עונת המלפפונים (שכ-ו-ל-ם זוכרים ומוקירים שאתה המצאת את הביטוי)
    מי יתן ותאכל מאיתנו השנה הרבה מלפפונים עם חציל בטחינה בצד

  9. פיל ג'קסון אומר שקריסטפס פורזיניטס או איך שלא כותבים את זה "גבוה מדי לNBA". הזן מאסטר מתחרט על הבחירה שגרמה לילד בן 10 לבכות?

  10. מנחם מונה אחת לאחת את בעיותיהן של קבוצות המזרח ?! הופתעתי.
    מייקל הוא אגו מניאק שירד מהפסים. כשהוא פרש סופית אני הכרזתי, ויש לי עדים, שאין לו חיים והוא יתאבד בקרוב. יש עדיין סיכוי שזה יקרה 🙂

  11. רק כאלו שראיתי משחקים שלמים שלהם. מבלי להשוות ביניהם :

    1. סטוקטון
    2. האקים
    3. קארים
    4. בירד
    5. מג'יק
    6. דאנקן
    7. ג'ורדן
    8. שאקיל
    9. נוביצקי
    10. קרל מלון
    11. לברון
    12. דרקסלר
    13. איזאה תומאס
    14. קובי
    15.גארנט
    16. סטפן קרי (בדרכו לעשירייה הראשונה)
    17. וויד
    18. נאש
    19. ריי אלן
    20. רובינסון
    21. פטרוביץ'
    22. רג'י
    23 קיד
    24. פייטון
    25. יואינג

  12. אם ג'קסון יאמן את הלייקרס נראה לי שנהיה עדים לאירוע "החניקה II" כאשר קובי בתפקיד המופרע 🙂
    מי יודע, אולי כולנו טועים, הוא יחזיר את כולם בתשובה (נוצרית), הם יהפכו לקבוצה קטלנית עם השגחה מלמעלה… ישו בעצמו יכנס לשחק כאשר המצב יהיה קשה….
    מה שבטוח יהיה מעניין

  13. ושכחתי לציין שמייקל צודק !!!

    החמישיה של הלייקרס אכן נראית עדיפה יותר על הנייר אבל מאבקי האגו שם יפרקו אותם די מהר, ושיקגו (שם אפחד לא מתווכח עם מייקל) תנצח.

    מ.ש.ל

  14. לכאורה הלייקרס צריכים לנצח, כי הקו הקדמי (שאק או קארים) הוא בלי פרופורציות לכל מה שיש לבולס להציע. למעט אולי נואה, שהיה יכול תיאורטית לעשות האסלינג רציני לאלסינדור / אוניל ולהפריע להם.

    אבל צריך לזכור שכמה שלא נשחק אם קבוצות וירטואליות, תמיד יישאר על כנו המספר 90-110 שהוא מספר הנקודות הממוצע במשחקי NBA, ושלא משנה כמה גיבורי על תשים בכל צד, הם ינטרלו זה את זה ויגיעו למספר דומה.

    לכן נוצר שוויון מתימטי שתלוי בשחקנים פחות ממה שנראה לעין.

    אם הסנטר של הלייקרס יעשה, בקביעות, 40 נקודות במשחק על חשבון ה-VOID של הבולס בקו הקדמי, זה יבוא על חשבון משהו. או מישהו. מג'יק, קובי, ניים איט.

    סביר להניח שמי שהיה משלם בנקודות היה מג'יק, מהיותו גארד בנשמתו ובתפקידו.

    אני די סגור על ניצחון של מייקל/פיפן/רודמן/רוז + סנטר על כל הרכב היסטורי של הלייקרס.

  15. טוב זה היה מצחיק.
    קובי ומייקל כבר מנטרלים אחד את השני.
    מה נשאר לבולס?
    מי מנטרל את שאק?
    מי מנטרל את קארים?
    מי מנטרל את מג'יק?
    מי מנטרל את אלג'ין ביילור?

    יותר מכך, אני אפילו די בטוח שקבוצת הלייקרס שזכתה ב 3 אליפויות בעצמה הייתה מנצחת את הקבוצה הזו של הבולס.
    שאק וקובי לבדם הם צמד בלתי מנוצח. תוסיפו על זה את קארים ומג'יק?
    למייקל ג'ורדן שוב יש 40 מעלות חום הוא צריך קצת מים.

    1. שכחת שהטריו של שיקגו נחשב לטריו הכי הגנתי בהיסטוריה?
      פיפן 10 פעמים בחמישיות ההגנה(8 פעמים ברציפות בראשונה)
      רודמן 8 פעמים בחמישיות ההגגנה (7 פעמים בראשונה ופעמיים שחקן ההגנה של השנה)
      מייקל מה עוד יש להגיד?

      לגבי הפלייאוף אני חושב שזה רק מעיד יותר על החולשה של המזרח..

  16. הקו הקדמי של ה-all time lakers (הכוונה לשחקנים בשיאם) היה משמיד כל מה שזז. לא רק בצד ההתקפי, שהם פשוט בלתי עצירים, אלא גם בצד ההגנתי.
    למעשה, כל קומבינציה של 2 מתוך ה-3: צ'מברלין, קארים ושאקיל היה מספיק לעשות את העבודה (וציוות עם מג'י'ק ביילור וקובי היה סוגר את הקו האחורי טוב.

    קראתי פה הצעה כאילו נואה מסוגל להאט את גבוהי הלייקרס. היום אולי, שווילט בקבר, קארים בן 60 ושאקיל שוקל 300 קילו. בשיאם הם היו דורסים/משפילים/לועסים או כל מטאפורה שבא לכם לשים פב.

  17. חס וחלילה לא מזלזל בפיפן וברודמן. מאוד אוהב אותם ופיפן לדעתי אפילו מגן יותר טוב מגורדן ואחד מהחמישים שחקנים הכי טובים בהיסטוריה.
    אבל!
    בשום מצב בעולם הוא לא מנצח את הלייקרס הזו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט