אלוף האלופים 2015/מתן גילור

מספר הגיגים בעקבות אלוף האלופים:

  1. אני מבין את הרצון להתחשב בשומרי השבת ואני גם מבין את הרצון להשיא את אחוזי הצפייה בטלוויזיה, אבל צריך גם להתחשב באוהדי הפועל עירוני קרית שמונה שהגיעו למשחק. המשחק החל בשעה 21:00, כשידוע מראש שהארכה ואף הכרעה בפנדלים אפשריות. לדידי, ראשונים במעלה בסדר העדיפויות תמיד צריכים להיות הצופים במגרש. לא סביר שאוהדי ק"ש נאלצו לחזור לביתם בשעה 3:00 לפנות בוקר.
  2. התופעה הזו שנקראת עירוני קרית שמונה בלתי מוסברת. כל קיץ הם מאבדים חלק מהכוכבים שלהם – לעתים אף מאמן – ובכל זאת נשארים קבוצה חזקה שקשה מאד לשחק נגדה. כושר גופני טוב, תנועה ללא כדור ולחץ באזורי מפתח. הדוקטרינה שהנחיל רן בן שמעון נשארה גם כשהמאמנים והשחקנים התחלפו. זו פילוסופיה של מועדון. זו פילוסופיה של בעלים. אז בהחלט ייתכן שק"ש תסיים נמוך מהמקום בו סיימה את העונה הקודמת, אבל יהיה מפתיע מאד אם לא תהיה בצמרת. שימו לב גם לעצמה המנטלית. לחזור פעמים מפיגור, כולל בהארכה, עם 10 שחקנים, דורש הרבה אמונה. שמתי לב למהלך מבריק שחזר על עצמו מספר פעמים, כולל בשער השוויון השני של ק"ש: עומד שחקן לקבל את הוצאת החוץ קרוב לקו החוץ. מאחוריו, עומד החלוץ של ק"ש. הכדור נזרק מעל השחקן הקרוב לעבר הרחוק ובו בזמן הקרוב מסתובב על השחקן שלו ומקבל את הכדור מהרחוק, שמחזיק את השחקן שלו עם הגב, כשהפנים שלו לכיון השער והוא די קרוב אליו, כשהוא פנוי ובעמדה טובה לבשל. שאפו לסלאח חסארמה.
  3. מכבי תל אביב יוצאים למשחק החוץ בבאזל במצב הכי גרוע שהם יכלו לתאר לעצמם. פגיעה בביטחון אחרי ששמטו פעמים יתרון מול 10 שחקנים ואחרי ההפסד למכבי פתח תקוה; פגיעה במורל מאובדן תואר (וכשמגיעים למשחק על תואר – כל תואר – רוצים לזכות בו, וכן הפסד בפנדלים תמיד כואב יותר); הרגשת תלות התקפית בערן זהבי; חולשה הגנתית; ויותר מהכל, הם מגיעים עייפים אחרי 120 דקות + פנדלים, בתנאי מזג אוויר של חום לחות, כשבתווך יש להם טיסה ובאזל שיחקה וטיילה בגביע מול קבוצה מהליגה החמישית (מה שאומר שככל הנראה רוב ההרכב זכה למנוחה ומי שלא כנראה נח על המגרש). מכבי ת"א מראש היתה הכלב התחתי, אבל המשחק הנ"ל רק העצים את ההרגשה. לא יהיה זה רחוק מהמציאות לומר שמעון מזרחי היה מורה להם לאפשר לק"ש לנצח את המשחק בדקות האחרונות של תוספת הזמן או לכל הפחות נותן להם הרגשה שאיש לא יתאבל על כך.
  4. אני מבין את ההרגשה של ק"ש לגבי השיפוט. זו הרגשה שנובעת מהחלטות שנויות במחלוקת ואף שגויות לאורך העונה הקודמת וכן במשחק הנוכחי, אבל הפעם הם (כמעט) שברו את הכלים שלא בצדק. בפנדלים, לא רק שאוראל גרינפלד שפט לפי החוקה, אלא שהוא הטיב עמם, שכן מתוך 8 הפנדלים שנבעטו לעברו גיא חיימוב נותר על הקו רק באחד, קרי גרינפלד אישר לו עצירה לא חוקית. יהיה מעניין לראות האם גרינפלד יקפיד קלה כחמורה גם במהלך העונה. כנ"ל לגבי שאר השופטים, שכן תופעת השוער שעוזב את קו השער טרם הבעיטה מוכרת לכולנו. גרינפלד גם הפגין אורך רוח כשיכל בנקל להעניש את חיימוב על התנהגותו לאחר עצירת הבעיטה הראשונה של דור מיכה.
  5. מכבי ת"א פיספסה הזדמנות להיות הקבוצה הישראלית הראשונה שמחזיקה בארבעה תארים (מכבי נתניה כבר החזיקה בשלושה).

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. סליחה על הבוטות
    את מי זה מעניין ? ( לא הפוסט , המפעל )
    הכדורגל הישראלי הוא מוצר נחות , הדרבי תל אביב מזמן לא גדול , קלאסיקו יש רק בספרד , וליגת על ? תעשו לי טובה
    אני מרחם על מי שהולך למגרשים באופן כללי ,הייתי חוסך את הכסף לטיול שנתי ומשחק באירופה

      1. ויותר מזה- 1000 שח (מחיר מנוי בקבוצות הגדולות) לא מספיק לטיולון באירופה ובטח אם אתה צריך לקנות עוד כרטיס למשחק, כך שאין צורך להתנשא

  2. מכבי חיפה הביאה בעונה שעברה יותר מ-24,000 צופים ממוצע למשחק בית בליגה באצטדיון אבי רן (סמי עופר). זה יותר מכל קבוצת NBA (ברור שיש את עניין מגבלת המקום), אז כנראה שזה מעניין מישהו.
    השנה (שוב) נשבר שיא המנויים וכבר עומדים על כ-17,500 לפני שהתחילה הליגה. מספר שגבוה יותר מרוב קבוצות ה-NBA.
    וזה אחרי עונות נוראיות של הקבוצה (לפחות במונחים שלה).
    המתקנים החדשים (חיפה, טדי המשופץ, נתניה, פ"ת, ב"ש החל מהחודשים הקרובים) העלו משמעותית את מספר הצופים במגרשים.
    זה כנראה נשמע קצת הזוי, אבל כדורגל ישראלי עדיין מעניין לא מעט ישראלים.
    זה שלנו ואין לנו משהו אחר ואני מאמין שגם העונה אהיה בכ-40 משחקים.

    1. מתקנים עם גישה של מדינת עולם שלישי ???
      להגיע שעתיים לפני וצאת שעתיים אחרי ?
      עם כל הכבוד זה הונאה ובזבוז של כסף שיכל ללכת לפיתוח של ספורטאים צעירים ומחלקות נוער
      זאת אחיזת עיינים ותו לא
      בשנות ה 80 רמת גן היה מלא בהצגות כפולות והרמה הייתה פי 8 ממה שיש כיום
      מספיק עם הדמות המפוצצים , אלוף האלופים , פרמייר ליג וכו וכו
      זה מוצר נחות ,ל 2/3 מקבוצות הליגה אין בסיס של 4000 אוהדים אז אל תבלבל אותנו

      1. קופמן? זה אתה?

        העובדה היא שזה מעניין אנשים. מודה שגם אני פחות מתחבר בשנים האחרונות מאז שהפסקנו לזכות באליפויות אבל אולי אני סתם אוהד (ה)צלחות.

        ובוא נדבר על זה רגע, כי אף פעם לא הבנתי את הטיעון הזה – למה מדליה אולימפית בשיט זה יותר טוב מקבוצה שמביאה 4000 צופים למגרש כל שבת ומעסיקה ומשמחת הרבה יותר אנשים? זו לא המטרה של הספורט?

      2. שמע מידן, אני באמת לא מבין מאיפה אתה מביא את זה. אני מגיע כחצי שעה לפני משחק (לפעמים פחות) ובמקרים הגרועים נתקע עד חצי שעה בפקקים ביציאה. המצב בחו"ל לא טוב יותר. הבעיה היחידה פה היא שאין תחנת רכבת על האצטדיון (אם כי יש מטרונית לרכבת ועוד רבות לכל חיפה) וכן שאין תח"צ בשבת (שוב, בחיפה פחות בעייתי למי שנוסע לתוך העיר כי יש תח"צ בשבת). בכל מקרה, בטח שהכדורגל לא אשם בדרכי הגישה ובנושאי תחבורה. הוא מצליח למרות ההזנחה המסוימת שקיימת בתחום.
        לגבי הנוער והתשתיות – אתה טועה ובגדול. מי שמשקיע הכי הרבה במתקני אימון, מכשור, נוער וילדים, אלה אותם בעלי הון דוגמת גולדהאר, שרצקי וברקת. אם לא היתה קבוצה בוגרת שמעניינת אותם, הם לא היו משקיעים בנוער. בנוסף, לא היה עניין ציבורי שמוביל לשיפור אצטדיונים והשקעה בנוער ותשתיות.
        אבל יותר מהכל, אני חושב שאתה מתעלם מעניין אהדת קבוצה שטומנת בחובה מאפיינים דתיים-פאשיסטים. אדם הוא יצור חברתי שרוצה להרגיש חלק ממשהו גדול. טוב או רע, זה עדיין גורם לעשרות אלפים (3 קבוצות עם כמות מנויים 5 ספרתית) להעדיף לנסוע ולבזבז כסף כדי לראות את קבוצתם האהודה על פני לראות את מסי ורונאלדו בטלוויזיה.

        1. 1+

          יש התקדמות כלשהי מבחינת בעלי הקבוצות, ויש כמה שמכניסים סטנדרטי ניהול מעולים (שרצקי, גולדהאר, ברקת ושחם, בין היתר), אבל כל עוד ההתאחדות תתפקד כמו שהיא, הכדורגל שלנו עדיין יהיה טיפה מאחורה. אבל המצב משתפר באופן יחסי מבחינת הקבוצות, למרות שמנהלת הליגה וההתאחדות לא מתפקדות

      3. שכחת לציין את ענין הגזענות-בהמתיות-אלימות שלקחה לי את בית"ר וקיימת גם בכל קבוצה אחרת, מצד שני זה מראה דיי ברורה של החברה הישראלית. מצד שלישי מי כאן הורים לילדים והיה לוקח ילדים צעירים למשחק כדורגל בליגת העלק?

  3. תודה רבה
    תגובתי.
    1. לצערי מסכים איתך שכן גם מי ששומר שבת לא היה מספיק להגיע בזמן לאצטדיון .
    לדעתי הסיבה היא שהמשחק ממלכתי ושרה רשמית ממשלת ישראל מעניקה את הגביע …ולכן לא היה שייך לשחק בשבת.
    אם היה למנהלת שכל היא הייתה מקיימת את המשחק ביום חמישי בערב בשעה 19.00 .

    2.

    1. שבת יצאה בערך ב-20:05. במקרה הזה, מוטב מוקדם מאשר מאוחר וגם שעה היתה משפרת (לפחות במעט) את המצב.
      יתרה מזאת, בחופש הגדול, שעה 18:00 באמצע השבוע היתה מביאה הרבה ילדים/נערים (השמש כבר חודלת מהפרעתה בשעה זו).

  4. סליחה נמחק באמצע.
    2. קריית שמונה זה באמת תופעה ….ו למעשה הם השלימו זכייה בכל תואר שמחלק הכדורגל הישראלי וזה שאפו גדול.
    אבל המחמאות בעיני לאיזי שמוכיח שלא משנה מי המאמן תמיד הקבוצה מצליחה …ולכן צריך לחפש את ההצלחה אצל הבוס הגדול. ואני מסכים שגם השנה הקבוצה תסיים טופ 5.
    3. מכבי תל אביב נראית לי בכלל לא במעמד לאיים על באזל .
    לצערי זה לא נראה לי כאותה הליגה והלוואי והתבדה…נתנחם בליגה האירופאית וגם זה לא מובן מאליו ( אשתקד לא הייתה לנו נציגה שם ).
    4. לעניין השיפוט איני מסכים ….יש דברים שכתובים אבל לא מיישמים אותם בטח לא בדו קרב מהנקודה ובטח שלא פעמיים .
    כל הכבוד לחיימוב שידע להתעלות ולעצור פעם שנייה.

    5. מכבי תל אביב לקחה טריפל היסטורי
    …כמו ברצלונה. הם ידעו איזה תואר להשמיט .

    כאן ההזדמנות לומר ולהצהיר את הדברים הבאים ….אם אספיק אכתוב על כך טור.
    בארץ מכבי תל אביב לא תזכה השנה באליפות זה הימור נועז אבל אני עומד מאחוריו .
    באירופה ברצלונה תעשה היסטוריה ותהיה הראשונה שתגן על הזכייה בליגת האלופות …לגזור ו לשמור.

  5. לי יש הרגשה של הפוך על הפוך,בגלל שהכל הלך נגדה,דווקא מול באזל הם יצליחו להוציא תוצאה טובה ויעברו אותם בסופו של דבר

  6. הרמה של הכדורגל נוראית וזה מתבטא גם בנבחרת. איך מגיעים צופים ויש כל כך הרבה שמתעניינים זו כבר תעלומה חברתית. כמו שמתן אמר זו כנראה התחושה הפשיסטית של השתייכות . . .

  7. בעניין הפשיזם- מדוע לייחס את הרגשת השייכות רק לפשיזם? באדם קיים רצון להיות חלק מקהילה, חברה או שיוך חברתי כלשהו. לא כל סמל שמאגד תחתיו קהילה הוא פשיסטי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט