מה ההוקס יכולים לעשות בלי קארול?/רועי ויינברג

אטלנטה איבדה בקיץ צלע חשובה מהחמישייה שהובילה אותה כל הדרך ל-61 ניצחונות בעונה הסדירה, והחזיקה אותה בפלייאוף במשך 2 סיבובים עד לגמר המזרח-דמארי קארול, שעבר לטורונטו ראפטורס תמורת 60 מיליון דולר ל-4 שנים. אולי הוא קלע רק 12.6 נק' עם 5 ריב' למשחק, אבל התרומה שלו בהגנה וכחלק מהנעת הכדור המרשימה של ההוקס לא תסולא בפז. מה אטלנטה יכולה לעשות עכשיו?

*

ספלושה
לא יוכל לשמור על סמול פורוורדים פיזיים עונה שלמה. ת'אבו ספלושה נאבק על הכדור.

פיתרון אחד, שהוא הפשוט ביותר, הוא העברת ת'אבו ספלושה לחמישייה. ספלושה היה שחקן חמישייה במשך שנים באוקלהומה סיטי ת'אנדר שהתמודדה על האליפות, והוא שומר נהדר. בנוסף, הוא היה חלק אינטרגלי בהתקפה וההגנה של ההוקס בעונה האחרונה, ולא ידרוש יותר מדי זמן הסתגלות. יש לו קליעה יעילה מרחוק, אבל הוא לא סמול פורוורד.

ספלושה רק 1.96 מ', ובמשך כל התקופה באוקלהומה שיחק כשוטינג גארד. העונה הוא תפקד בעיקר כסמול פורוורד, והיה פחות יעיל ממה שהיה. ניתן לפתור בעיה זאת בהצבתו כשוטינג גארד בחמישייה הפותחת, וקייל קורבר כסמול פורוורד-העמדה בה בילה את רוב הקריירה. על הנייר זה יכול להיות אפקטיבי, אבל השיפור התהומי במשחק של קורבר חל כששיחק כשוטינג גארד, ולא נאלץ להתמודד עם הפיזיות של סמול פורוורדים בהגנה. העברה כזאת יכולה לפגוע לא רק בחלל שקארול השאיר, אלא ליצור עוד בעיה-ירידה חדה ברמת המשחק של קורבר.

בהנחה שספלושה נשאר כסמול פורוורד, הוא לא יוכל לנטרל את המפלצות הפיזיות שנמצאות בעמדה הזאת על בסיס קבוע, בניגוד לקארול. כשמוסיפים לזה את העובדה שמעברו מהספסל יחליש את העומק של ההוקס ושהוא חוזר משבר ברגל ל-2015/16, מגיעים למסקנה שזה לא פיתרון אפקטיבי לניצים.

*

יחד עם טיאגו ספליטר זה יותר מדי לצבע אחד. מילסאפ והורפורד.

פיתרון נוסף, שיתכן ויהיה מה שההוקס יעשו בסופו של דבר, הוא העברת פול מילסאפ לעמדה 3, כשאל הורפורד ישחק כפאוור פורוורד וטיאגו ספליטר כסנטר. אף אחד מהם לא זר לעמדתו, וזה יתן פיזיות והגנה חזקה בצבע להוקס, בנוסף לכך שהפתרון הזה לא מצריך שום שינויים נוספים במבנה הקבוצה, ומכך לא יהיה שינוי בכימיה המתגבשת באטלנטה 2015/16. כשמוסיפים לזה את האחוזים הסבירים של מילסאפ מהמיד ריינג' זה נראה כמו פתרון לא רע, אבל גם לו יש לא מעט חסרונות.

קודם כל, מילסאפ כמעט ולא זורק מהמיד ריינג'. נכון ש-23% מכלל זריקותיו נזרקו מחוץ לקשת, אבל בסה"כ 1.56% מכל הזריקות שלו נלקחו בטווח שנע בין 10 פיט לקשת השלוש, כמות מזערית ללא הסר ספק. הוא לא יכול לעבור להיות שחקן שמתבסס רק על זריקות מרחוק, ולצד הורפורד וספליטר, שלא משתמשים באספקט זה כמעט בכלל, זה יהרוס את הריווח שבנה את השיטה ההתקפית של אטלנטה, ונתן להם יתרון בדרך לעונת שיא של המועדון מאז שעזב את סנט לואיס.

בנוסף לזה, מילסאפ לא סמול פורוורד. הוא לא שיחק בעמדה זו כלל בשנתיים האחרונות, ובמשקל 111 ק"ג הוא פיזי וחזק מדי בשביל לשמור על סמול פורוורדים זריזים כהאריסון בארנס והגריק פריק, יחד עם שוטרים מהעמדה. יכול להיות שנראה מול קבוצות עם שחקנים כאלו הרכב שכולל את ספלושה כסמול פורוורד, וזה פתרון אפשרי אחד של בודנהולצר, אבל שני קבוצות שונות בתכלית זה מצב בעייתי, שיקשה מאוד על פיתוח ושימוש בשיטה קבועה באטלנטה.

*

פטוואי.
סאמר ליג טוב (וראסטות) לא יהפכו אותו לדמאר קארול בלילה אחד. טרן פטוואי.

אופציה אחרת של בודנהולצר, ספאחיה ושות' באטלנטה היא פיתוח שחקן, בדומה למה שהם עשו עם קארול עצמו, והפיכתו ל"ג'אנאק יארד דוג" כמו הסמול פורוורד. הם זימנו שני פוטנציאלים כאלו, למאר פטרסון וטרן פטוואי, למחנה האימונים שלהם, ואולי יוסיפו עוד שחקן חופשי לתפקיד. ההוקס כבר הוכיחו את יכולות פיתוח השחקנים שלהם, והביאו שמות קטנים שפרצו בקבוצה (קורבר, מוסקלה וקארול כמובן, בין היתר).

פטרסון ופטוואי חתומים על חוזים למחנה האימונים בלבד, ויאלצו להלחם בשביל להגיע לסגל הסופי. שניהם הרשימו בליגת הקיץ של אטלנטה, אבל לא הוכיחו את עצמם כשחקני קצה ספסל בקבוצות נבא, כמו קארול לפני הפריצה. אסור לזלזל ביכולות פיתוח השחקנים של אטלנטה, וההכרות המינימלית (אבל קיימת) שלהם עם הבוצה, אבל הם לא יהפכו תוך קיץ אחד לשחקני חמישייה לגיטימיים בקבוצות NBA-גם לקארול זה לקח כמה שנים באטלנטה.

כשמוסיפים לכל זה את העובדה שאל הורפורד שחקן חופשי בסוף 2016, ויוכל לקחת את עצמו לאן שיחפוץ (וקיים סיכוי גבוה שבגיל 30 ירצה לעבור לקבוצה עם סיכוי טוב לטבעת), מבינים שהימור על פרוייקט ארוך טווח הוא לא הצעד החכם של אטלנטה, בלשון המעטה.

*

מוריס הראקלס
יכול להתברר כגואל של ההוקס. מו הראקלס.

מה שנשאר לאטלנטה זה טרייד. יש להם את טיאגו ספליטר, שחקן חמישייה בקבוצה אלופה לפני 2 עונות, שיכול לספק הגנת פוסט ו-14.9 נק' עם 8.7 ריב' ל-36 דקות (ממוצעיו בעונה האחרונה), שחקן לא רע לטרייד, למרות החוזה הגדול. גם דניס שרודר יכול להיות פיתוי אפשרי, למרות שמצד אחד לא סביר שאטלנטה יוותרו על הפוטנציאל הגדול שלו, אבל כשהם מביאים את טים הארדוואי ג'וניור על המשבצת של "רונדו הגרמני", זה לא מבשר טובות לעתיד שרודר בקבוצה. שרודר עדיין על חוזה רוקי, וזה הופך אותו למשהו ש"יקל" על ספיגת החוזה הגדול של ספליטר, למרות הערך שהברזילאי מביא למגרש.

אופציה אחת היא טרייד של שרודר ומייק מוסקלה על אוון טרנר מבוסטון, אול-אוראונד פלייר שנתן העונה 9.5 נק' עם 5.5 אס', 5.1 ריב' וחטיפה ב-27 דקות למשחק. הוא שומר לא רע, ויוכל להתפתח להיות שחקן משלים יעיל בחמישיה מג'ורג'יה. הבעיה היא שהם צריכים לוותר על שרודר עבורו, וגם על מייק מוסקלה, פורוורד חביב שיתרום הרבה מהספסל (למרות שיש שחקנים חופשיים ברמה שלו שיהוו תחליף טוב-למשל הנרי סימס). בנוסף לזה, הם יצטרכו למצוא דרך אחרת להפיק את המקסימום מספליטר, בהנחה שגם מילסאפ וגם הורפורד ישחקו יותר מחצי שעה בערב.

אפשרות אחרת היא העברת מוריס הראקלס המבטיח מפורטלנד תמורת ספליטר, טרייד שיתן לפורטלנד עוגן הגנתי (כי לאן אפשר להגיע ב-2015/16 עם כריס קיימן בחמישייה?) ויתן להוקס מגן טוב עם קליעה סבירה והרבה פוטנציאל שהוכיח את עצמו כשחקן נבא לגיטימי, ויכול להיות שבודנהולצר יוציא מבן ה-21 את הפוטנציאל ויהפוך אותו לשחקן חמישייה לגיטימי. הבעיה היחידה בזה היא שהוא מסיים חוזה רוקי בקיץ ויחתום על חוזה בשווי כמה עשרות מיליונים בעונה הבאה, בין אם בפורטלנד, אטלנטה, או כל מקום אחר. למרות זאת, לדעתי זאת האפשרות הטובה ביותר של ההוקס כרגע.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. ההוקס של העונה שעברה היו קבוצה של כימיה ושיטה.
    לא חושב שהעזיבה של קארול תפגע בכימייה של הקבוצה,
    ומי שמשחקים ימשיכו לספק יותר נצחונות העונה הרגילה ממה שצפוי לכזה הרכב.
    הבעיה היא שאת השיטה, קבוצות הצמרת של המזרח כבר למדו, ואני לא רואה איך אטלנטה מצליחה להתקדם שלב יותר גבוה בפלייאוף.

  2. מיסלאפ+הרפורד+ספילטר יראה כמו דטרויט של תחילת העונה הנוכחית.
    ולגבי מה שגיא כתב – הם אפילו לא ישחזרו. במקסימום, יעברו סיבוב לפייאוף בודד, אבל גם את זה אני לא רואה קורה.

    1. מסכים. אבל מיקום תמיד קשור לשיפור של שאר הקבוצות והיתרונות שנוצרים. במזרח אפשר כל שנה לזרוק תחזיות לפח. יכול להיות שינצחו רק 47 נצחונות אבל יהיה להם מצ׳אפים טובים ויגיעו לגמר מזרח או מעבר ויכולים לנצח 63 נצחונות ולעוף סיבוב ראשון מול קבוצה שמטפסת לקראת הסוף ומגיעה למקום 8 בכושר מטורף.

  3. רועי – ניתוח נהדר מעמיק ומקצועי. כל הכבוד רמה סופר גבוהה.
    מסכים עם הכותבים מעלי לגבי כימיה וההשוואה לפיסטונס.

    לטעמי צריך לראות איך קרובר חוזר לכושר ריצה. אם הוא לא יוצא מהר מחסימות נראה ירידה תלולה באחוזיו מכל הטווחים.

    אם ללמוד מדיטרויט כדאי או להשאיר את כולם בעמדות האפקטיביות שלהם או להעלות מישהו מהספסל. אם ספיטר והורפורד ירכיבו קו קדמי חכם ופיזי אך איטי מעט, כדאי להשלים את עמדה 3 עם קלע. קרובר יכול להחליק לעמדה שבה הצטיין בשיקגו ופילי. במקרה כזה טים הארדווי ג׳וניור (רועי הוא ממש לא רכז) יכול לשחק בעמדה 2 (או ספלושה אם ירצו דגש הגנתי) וכמובן ג׳ף טיג.

    הייתי משאיר את שרודר כמובן. בשנתיים הבאות נדע אם הוא רונדו לעניים או שיפתח קליעה מבחוץ ויהפוך לאריק בלדסו לעשירים. לבחור יש צעד ראשון שאין כמעט לאף אחד בליגה אך עדיין לא מכבדים את הזריקה שלו.

    שוב מציין כמה נהנתי מהניתוח הזה!

  4. גם אני מצטרף למברכים על הניתוח המצוין. גם אני חושב שהם ימשיכו להיות טובים מאוד אבל לא מספיק כדי להתקדם לגמר. למיקום בסוף העונה הרגילה אין כזאת חשיבות במזרח, שם כל גורם קטן יכול להשפיע על גורלה של סדרה לשבט או לחסד

  5. 1+
    אטלנטה בלי הג'אנק יארד דוג, לא מסיימים שוב מקום 1, אבל יש וויכוח באיזה מקום יסיימו 2-4. אני מהמר מקום רביעי אחרי הפרשים, השוורים ומיאמי

  6. רועי מאוד אהבתי את הניתוח.
    לדעתי הם ילכו על פתרונות 2 ו-3 וידבקו באחת מהן ככל שהעונה תתקדם.
    קארול שחקן משלים ברמה הגבוהה ביותר. זריקה טובה מבחוץ שומר טוב חזק וגבוה.
    אבל עדיין שחקן משלים. כרגע הם קבוצה סופר חכמה ומגובשת שלא יודעת להוריד כדור לריצפה.
    לכן כמו שמנחם אמר התחזית שלי שהם יהיו בסדר גם בלעדיו ולא יותר מזה

  7. פרוייקט מעניין באטלנטה. אם הם ישחזרו ולו במעט את היכולת משנה שעברה בודהנלצר יקבל את החותם של מאמן מצויין…

  8. ההוקס יקחו צעד גדול אחורה ולא יעברו את הסיבוב הראשון במזרח.
    כנראה יהיו באיזור מקום 6-7.

    ספולושה יוכנס לחמישייה.

    הצעות הטרייד ממש ממש לא בכיוון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט