הצרעות קמו מחדש/רועי ויינברג

זאת הייתה שנה רעה לשארלוט הורנטס. אחרי פלייאוף (והדחה בסוויפ) מול מיאמי ב-2013/14, ההורנטס, עם השם החדש-ישן, רצו יותר. הם הביאו את לאנס סטפנסון, כוכב סגנית אלופת המזרח של אז, וציפו להצלחה שתביא אותם לשלב הבא. אבל כמו דניס רודמן בסן אנטוניו של 1995, זה לא עבד. ההורנטס קרסו ל-49-33, ומצאו את עצמם מחוץ לפלייאוף. עכשיו הם מנסים לאסוף את עצמם מחדש, ויכול מאוד להיות שזה יסתיים בטיול חדש שלהם לפוסט סיזון.

*

האווז
יוכל להוסיף ריווח משחק וגיוון עצום למשחק ההתקפי של שארלוט. ספנסר האווז.


המהלך הראשון, והמשמעותי ביותר שלהם, היה העברת סטפנסון לקליפרס. יכול להיות שזה יציל לו את הקריירה (כמו המעבר של רודמן לשיקגו בקיץ של 1995), וזה להביא להורנטס נשק משמעותי חדש-ספנסר האווז. האווז יכול לשחק לצד אל ג'פרסון כפאוור פורוורד ולנצל את הקליעה היעילה שלו מרחוק כדי להוציא את השומר שלו מהצבע ולאפשר הכנסת כדורים לביג אל. זה יכול להיות שינוי משחק משמעותי, ולאפשר להורנטס לפתח משחק התקפי יעיל. בנוסף, הוא יכול לשחק כסנטר. חמישייה שכוללת את האווז,זלר ,באטום, לין ו-ווקר מחזיקה ב-5 שחקנים עם קליעה יציבה מרחוק, שיכולה להשלים התקפות בלי צורך בשחקן בתוך הצבע ומנקה את השטח לחדירות של באטום וקמבה, שניים מהשחקנים האקספלוסיביים ביותר של ההורנטס.

מהלך חשוב נוסף היה העברת ג'רלד הנדרסון, השוטינג גארד הסביר ביותר בליגה, לפורטלנד, תמורת ניקולס באטום. באטום הורסטילי נראה בשנים האחרונות כשחקן שקרוב מאוד לפריצה, ולא הצליח להיות מעורב בהתקפת הטרייל בלייזרס העונה (usage rate של 14.6%, נמוך לסמול פורוורד פותח). הוא נתן עונת שפל עם 9.4 נק' למשחק, אבל נשאר אול-אוראונד פלייר עם 5.9 ריב' ו-4.8 אס' בערב. בשארלוט הוא ישמש כאופציה השלישית בהתקפה אחרי ג'פרסון ו-ווקר, ולא כאופציה החמישית רוב הזמן בדומה למצב בפורטלנד, ואם קמבה ווקר וסטיב קליפורד יתמקדו בהפיכתו לשחקן התקפי חשוב, הוא יוכל לתת להם באופן קבוע 15+ נקודות במשחק.

בנוסף, הם בחרו את פרנק קמינסקי בדראפט, בחירה שמוסיפה להם עוד מאותו דבר לעמדת הפאוור פורוורד, אבל בניגוד לקודי זלר ונואה וולנה (שהועבר לפורטלנד), קמינסקי הוא שחקן שיכול לתרום כאן ועכשיו. סגן אלוף המכללות וכוכב וויסקונסין בדימוס לא יפתח להערכתי (זה יהיה האווז), אבל הוא יהיה רול פלייר אפקטיבי מהספסל שיוכל לתת פיזיות מול הקבוצות החזקות יותר, ולהיות הגבוה השלישי שההורנטס כל כך צריכים.

ג'רמי לין.
לא אול-סטאר, אבל יוכל להיות מוביל כדור שני למשך דקות ארוכות בשארלוט. לין.


כמו כן, הם הביאו את ג'רמי לין, הגרסה הכדורסלנית של אייס ונילה (בא, כיכב והלך), על 4.2 מיליון דולר לשנתיים, שבכלל לא נספרים מתחת לגג השכר של הקבוצה. גרושים בשביל מייקל ג'ורדן, האיש ששמו מכניס לנייק 484 מיליון דולר בשנה. הוא יכנס לתפקיד של מו וויליאמס בעונה שעברה, כקומבו גארד יעיל שקולע בדאבל פיגרס ויכול להוביל את הכדור, מה שיתן לקמבה ווקר עוד חופש בהתקפה. קו אחורי אינטליגנטי של שניהם יוכל להיות נהדר בחמישייה שלא מצליחה לייצר לעצמה מצבי זריקה, והרכב שיכול לשחק "נמוך" בהנהגתם.

יש לשארלוט גמישות טקטית עצומה, כשלצד ווקר (17.3 נק' עם 5.1 אס' למשחק), ג'פרסון (16.6 נק' עם 8.4 ריב' למשחק), באטום, האווז, לין וקמינסקי, יש גם את מייקל קיד גילטריסט, הפרוייקט ששארלוט בחרו אחרי אנטוני דיוויס ולפני בראדלי ביל ודמיאן לילארד, שקלע 11 נק' עם 7.6 ריב' למשחק העונה. הוא יכול לשחק כסטרץ' 4 מבחינה פיזית, אבל אין לו שום קליעה-הוא סמול פורוורד שלא זרק משלוש העונה. אפילו לא פעם אחת. אם הוא יפתח אחת בקיץ, הוא יהיה בשורה של ממש לשארלוט. עד אז, הוא רק יכול להיות נשק הגנתי יעיל לצד ספנסר האווז בחמישייה נמוכה כלשהי.

השאלה הגדולה שנשארה, חוץ מהפריצה האפשרית של ארון האריסון/ג'רמי לאמב/טיילר הנסבורו, היא האם זה יספיק לפלייאוף. הבית הדרום מזרחי יהיה אחד הקשים בליגה בעונה הבאה עם מיאמי, אטלנטה ו-וושינגטון, אבל שנה שעברה, עד תחילת אפריל, הם היו מרחק משחק וחצי מהפלייאוף. אם הכל יתחבר השנה, זה יכול להספיק לפוסט סיזון-הם יותר טובים מהנטס שהגיעו למקום השמיני במזרח, אבל כך גם אינדיאנה ומיאמי, שלא הגיעו לפלייאוף. קיים סיכוי שאחת מהקבוצות שהגיעו לפלייאוף תצלול, אולי אטלנטה שאיבדה צלע קריטית מההתקפה וההגנה שלה ולא מצאה מחליף (ומייק סקוט, מחליף אפשרי ששיחק בהוקס בעונה האחרונה, עומד בפני אישומים אפשריים ו-25 שנה בכלא על אחזקת מריחואנה ואקסטזי). מה שבטוח, ג'ורדן לא יתן למועדון שלו לסיים מחוץ לארץ המובטחת עוד פעם. יהיה מעניין.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. עם המסקנה ששארלוט מסוגלת להגיע לפליאוף במזרח אני מזדהה.
    אם זה שהקבוצה הזו הולכת לאנשהו – ממש לא. באטום, לין והוז נמצאים אחרי השיא, לאמב – לא יגיע לשיא אף פעם, ג׳פרסון זה שחקן טוב לקבוצות קטנות ווקר הוא ווינר בקבוצה של לוזרים.
    ג׳ורדן כמה שהוא היה שחקן גדול הוא מנהל גרוע בלי חוש בסיסי לעסקים או עין לבחירות דראפט. תשאלו את קוואמי בראון הוא יסביר לכם.

  2. בהתחשב בעובדה ששנה שעברה היו רק 5 קבוצות עם מאזן גבוה מ-50%,
    כמעט כל קבוצה במזרח יכולה בקדם העונה לראות עצמה מעומדת לפלייאוף.
    אבל הוז לא מסוגל לשמור על אף אחד, באטום יציב כמו ממשלה ישראלית, ולין, לין – כל משפט שאכתוב עליו רק יעשה אותו יותר רלוונטי ממה שהוא.
    לא רלוונטי.
    לא יודע אם להגיע לפלייאוף מהמקום השביעי או השמיני במזרח זה ללכת לאן שהוא.

    השורה התחתונה – אפילו מצבם של אוהדי הסיקסרס טוב בהרבה משל אוהדי שארלוט.

  3. הניהול הכי גרוע בליגה .
    לוותר על וינסלו בבחירה 9 ושלוח את ונולה בשביל באטום ממש טיפשים שם בקרולינה , היו ממשכים בנייה צעירה עם קמבה וינסלו קיד גילברחט וננולה ושולחים את גפרסון , מייקל שחקן הגדול בכול הזמנים אבל בתור בעלים שבר אפילו את הניהול הכושל של הניקס

      1. +10000
        אל תזכירי לי בכלל את דאמפ , אין החלטה אחת נכונה שהוא עשה חוץ מלבחור בדיוויס ובזה לא הייתה לו אופצייה אחרת , עדיין מפנט על איחוד של נואל עם דיוויס

        1. כשראיתי שבחרנו בנואל צרחתי מרוב אושר. שראיתי שהעבירו אותו בתמורה לדרו הולידי רציתי לשבור את המסך.
          תחשבו מה זה היה נואל ודייויס, הם היו נואלים את הצבע (טעות בכונה :))

          1. צבע של נואל ודיוויס היה יכול להשתוות רק לזה של דאנקן והאדמירל. הוא היה גורם לרנדולף וגאסול להראות כמו אליהו וגרין

  4. רועי,
    אתה רואה? גם אצלך השורות איבדו את המירווח אחרי התמונה.
    שאלתי את הצוות אם יודעים על פתרן לבעייה!

    גם אני מאמין ששרלוט תהווה הפתעה, אבל אני מתחיל להרגיש שהבעייה שלהם היא המאמן.

  5. אהבתי את שארלוט עוד מימי אלונזו מורנינג (וגלן רייס ?).
    חוצמזה הייתה לי יזיזה חביבה ביותר מאלבמה בשם שארלוט (כשגרתי בפנמה סיטי ביץ׳, פלורידה)
    וכמובן
    מאחל למייקל שיראה קצת הצלחה…..

  6. אין להם שום גמישות טקטית.
    אם כבר, אז הם חסרים מאד בקטגוריה הזאת.
    המון שחקנים שדומים לאחרים ושאף אחד מהם הוא לא מישהו שאפשר לסמוך עליו, ומצד שני המון חוסרים בולטים בסגל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט