האימפריה תכה שנית: כשלון (חלק ב') / אוהד סאן אנטוניו

האימפריה תכה שנית – מותה ולידתה של שושלת הספרס  –
חלק ב' – כישלון / (אוהד ס"א)

 

תקציר הפרקים הקודמים:

הספרס הם אולי השושלת הספורטיבית הטובה בהסטוריה, 17 שנים של מעל ל- 70% הצלחה, מעל ל- 50 ניצחונות (מלבד השנה המקוצרת של 99), 5 אליפויות, משחקים לפנתיאון ו- 4 גיבורי היכל התהילה עתידיים, בראשות טימי דאנקן: שחקן אגדתי, בוגר תואר אקדמי בפסיכולוגיה, עם אישיות מיוחדת שאין שני לה.
מעבר להישגים המדהימים, הספרס תמיד היו קבוצה שונה בנוף הליגה: חסרת אגו, קבוצתית, בעלת תקציב נמוך יחסית, המתבססת על גניבות דראפט והוצאת המיטב משחקנים מוגבלים
כעת, בשלהי השושלת, הטריו עייף, פצוע ומבוגר. לא ברור עד כמה פופ מצוי בשיא יכולתו כמאמן עם האתגר העצום של תקופת מעבר מוצלחת ובניית שושלת חדשה

הספרס אלופי 2014, נכשלו בהשגת ריפיט, ב- 2015 בעיקר בשל שובע כללי של כל מרכיבי הקבוצה: שחקנים וצוות.,אי ריענון השורות. הקבוצה הגיעה לא מוכנה לליגה, הוענשה בפציעות מטרידות שניטרלו אותה כמעט חצי עונה, מה שחייב אותה ללחוץ על הדוושה במהלך המחצית השנייה של הליגה, במחיר של הגעה מוקדמת מדי לשיא ועייפות מצטברת לקראת הפליאוף. ההידרדרות מהמקום ה- 2 בפליאוף למקום ה- 6 במחזור האחרון והדחה כואבת בסיבוב הראשון לקליפרס רק שיקפו באופן הכואב ביותר את העונה הזאת.

I. מה השתנה מאז המאמר האחרון?


לא הספקתי לומר קפטן ג'ק והחדשות לא הפסיקו לזרום. הספינה החדשה שופצה מהיסוד, נבנתה, נצבעה וקורצפה ומוכנה להפלגה.
ראשית נחתמו חידושי חוזה במחירי סוף עונה עם טימי דאנקן שהעניק לספרס פשוט עונה בחינם (חמש מליון ועוד קצת) ומאנו שחתך יותר מחצי את השכר קרוב לשכר מינימום.
קאווי לינרד אחד מ- 3 שחקני ההגנה הטובים בליגה, שאולי זכה שלא בצדק במקום ה- 1, זכה בצדק לקבל את חוזה המקסימום שהגיע לו
דני גרין קיבל את הארכת החוזה עם 7 הספרות שלא הגיעה לו (אבל במסגרת הטירוף הכללי שאחז בליגה, זה עוד נחשב מחיר מבצע).
בנוסף, הוחתם העוגן החדש שלה הוא אחד מ- 3 ה- PF הטובים בליגה היום. ג'ון אולדרידג'.
הקו הקדמי הוחלף כמעט לחלוטין עם הגעתם של דויויד ווסט הותיק והטוב, והסנטר הטוב והיעיל כיום באירופה, מפלצת של 7,3 פיט: בובאן מארינוביץ (כשספליטר וביינס עוזבים)
בקו האחורי נפרדו הספרס מבלינלי הלא מוערך דיו ומקורי גו'זף המקסים שגדל עם הספרס מליגת הפיתוח ועד לאחד השחקנים המעניינים והאהובים ברוטציה. שניהם זכו לחוזים משודרגים שרק יכלו לחלום עליהם בספרס, בתקווה שיוכלו לממש את הכישרון שלהם במקום אחר.
במקומם הובא ריי מקולום, מצטיין ליגת הקיץ בעונה שעברה שסיים 2 עונות בינוניות בסקרמנטו (שלא באמת מאפשרת פריחה של שחקנים) ומחכה לעונת פריצה.
בספסל מחכים שחקנים מעניינים מאד, כמו:
ג'ונתן סימנוס שמנסה לשחזר את הסיפור של דני גרין. שחקן שבמשך שנים משחק בליגת הפיתוח ומנסה להידפק על שערי הרוטציה. קמפיין טוב מאד שהיה לו בליגת הקיץ מאפשר לו את זה.
קייל אנדרסון
,שהיה מצטיין ליגת הקיץ העונה, בדרך לגבות את קאווי בדקות, אך עלול להיות חור ענק בהגנה בגלל האיטיות שלו.
ג'ימר פרדט – אגדת קולג'ים מדהימה שכבר 5 שנים לא מוצא את הידיים והרגליים בדרך להפוך לאדם מוריסון 2.0 מצד אחד ומצד שני, אם יש מקום שאולי יוכל להציל אותו אלו הספרס.

איתם ממשיכים המאפיה הצרפתית עם פארקר ודיאו, פטריק מילס האוסטרלי הנמרץ יוכל לעלות בחמישיה ולשחק כמובל כדור ראשון או שני ומאט בונר, ליצן חדר ההלבשה היקר בהסטוריה.

עם 3 שחקני היכל התהילה עתידיים, 2 כוכבי ליגה מוכחים מהטובים בעמדתם ושורה של שחקנים צעירים ותיקים, הדרך חזרה לצמרת המערב נראית מבטיחה מאי פעם. נדמה שכאילו הספרס לקחו הפסקה קטנה ויקטפו שוב את התואר (כמו ב- 2003 ו- 2005).

II. אז זהו, שלא בדיוק

(כולל חולשות שאין לקבלן במשיכת כתף כאילו 'אז מה?')

 

אולי מבחוץ הכל נראה דבש, אבל לספרס השנה יש אתגרים מקצועיים, ניהוליים ואישיותיים גדולים מאד שספק רב אם יצליחו להיפתר. בואו ננסה קצת להרחיב:

1. מנהיגות –


מאז ומעולם זאת היתה הקבוצה של טימי. עכשיו כשהוא מזדקן והסייחים הצעירים מתחילים לדרוש את שלהם, לא בטוח שהוא יצליח להקרין מרות ומנהיגות שכל כך הכרחיים למבנה של הקבוצה.
עם כל הכבוד הוא שיחק במילניום הקודם, יחד עם אלוהים ואולי גם עם כמה טי-רקסים. עכשיו כשתג המחיר על הצואר שלו הוא 5 מליון ואסימון’ עלול היורש לכתר לטעות ולחשוב שסבאל'ה צריך להתפנות לבית האבות או לספסל. לא כולם טים דאנקן שידע להשאיר את דיוייד רובינסון רלוונטי לאליפות של 2003.

2. קו קדמי –


נקודת החוזק של הספרס העונה היא דווקא לא חפה מחולשות רבות.
הנה כמה מהבעיות והאתגרים שפופ יצטרך לפתור במהלך העונה באיזור הצבע:
א. נתחיל בזאת, שחשיבותו של הקו הקדמי הולכת ויורדת, בטח בתקופה שהאלופה הנוכחית ואלו שמחקות אותה מאמינות ב- Small ball, שלא רק מייתר שימוש ב- 2 גבוהים, אלא הופך אותן לנקודת חולשה. התוצאה היא שבעמדות הפנים של הקבוצה יש פקק תנועה אחד ענק.
בהנחה אולדריג' ישחק לא יותר מ- 30 דקות מדי ערב וטימי יוכל לדאוג ל – 25 דקות איכותיות על המגרש, זה משאיר לשאר שחקני הפנים עוד כ – 10 גג 15 דקות משחק ריאליות. במקרה כזה, מה וכמה יוכלו לתרום כבר דיוויד ווסט, בובאן מארינוביץ או דיאו?
ב. לפופ תהיי הרבה מאד עבודה השנה להסב את אולדריג' או טימי לעמדת הסנטר וליצור את אותה כימיה שלקח לבנות כ – 3 שנים בהרכב הקודם עם ספליטר.
זה הולך להיות נושא מרתק לראות איך דאנקן ילמד עמדה חדשה, לשתף פעולה בצבע, אחרי 13 שנה שלא צמח מסביבו עשב.
ג. דאנקן לא צעיר והשאלה עם גם השנה הוא יהיה רלוונטי ולא תתרחש הנפילה המפורסמת של כל כך הרבה גדולים שלא ידעו לפרוש בזמן: קארים, שאק, גארנט ואחרים, היא רלוונטית מתמיד
ד. לאולדריג' יש את הבעיות שלו שהוא מביא מהבית:
– שמועות על בעיה בקבלת מרות
– הגנה בינונית
– חוסר ניסיון בשיתוף פעולה מוצלח עם עוד Big guy בצבע
– היסטוריה של פציעות מטרידות

ה. יש בסגל רק סנטר קלאסי אחד. לסנטר הזה אין מושג איך משחקים באמריקה, אולי פציעת כף רגל שלו פיקטיבית, אבל אין ספק שבגלל הגובה שלו הוא רגיש מאד ללפציעות.
שחקנים בגודל הזה אינם נוהגים לשרוד בריאים הרבה שנים (ראה את מקרי יאו מינג, ראלף סמפסון ועוד). פופ נוהג לייבש את הרוקיס שלו על הספסל, כך שתוצרת מהמפלצת שהספרס הביאו תהיה מוגבלת מאד.

ו. מה עושים עם דיאו?
דיאו והישבן שלו הם 2 ישויות נפרדות, אבל השנה ספק רב אם יהיה מקום אפילו לאחד מהם.
היותו של דיאו סטרץ' 4 קלאסי מייתרת את טימי דאנקן בהרכב, וזה לא נראה הגיוני שיווקית, מקצועית,you name it .  האם דיאו יוכל לשחק את הסטרץ' בעמדה 3 בדקות שקאווי ינוח?
אם לא, הוא סתם סותם את תקרת השכר של הספרס.

3. עמדה 3 –
קאווי, המצטיין בקבוצה בשנה שעברה נוטה לסבול מפציעות כפות הידיים הארוכות שלו. בשנתיים האחרונות הוא פספס 20 משחקים מדי עונה, כאשר הפציעה האחרונה הוגדרה כמסכנת קריירה, שבעקבותיה חלק מהמומחים המליצו על ניתוח מורכב שלדעתי לא בוצע. תסריט של פציעה נוספת אינו מופרך, תוך לקיחת סיכון שקאווי לא יהיה בפליאוף. בלעדיו, הקבוצה לא תוכל לעבור סיבוב.
4. קו אחורי –

 

אם חשבנו שלקו הקדמי יש צרות, המצב בקו האחורי פשוט יותר. זוועה.
הוא פשוט חלש להחריד מול כל יריבה, בטח כזאת שבאה לשחק "סמול בול". הצמד פארקר וגרין הוא אחד החלשים בליגה ובטח בקרב קבוצות הפליאוף במערב.
גרין הוא שחקן חד מימדי של קליעות ל- 3 מהמקום ומתעצל ליצור בעצמו את מצבי הקליעה. פארקר הוגדר במהלך העונה ע"י חלק מהפרשנים כ- PG הגרוע בליגה.
כן, נכון בגלל הפציעות הארורות, אבל מישהו יכול להיזכר מתי פארקר היה לא פצוע ברגעי ההכרעה.
התלות הזאת בשחקן הזה שלפעמים מתוך סיבות פיזיולוגיות ולפעמים גם נפשיות אינו יכול לתת את מה שהוא צריך על המגרש כבר 3 שנים רצופות,  מחייבת את הספרס לחשוב מחוץ לקופסה ולהתחיל לבנות אלטרנטיבה.
שחקנים כמו פארקר נבנים על הזריזות והמהירות שלהם. במצב כזה, בלי קליעה טובה מבחוץ הם דועכים מאד מהר.
כמו שפארקר הפריש את אייברי ג'ונסון, המנהיג והרכז הפותח של עונת האליפות הראשונה, כך צריך לבוא השנה המהלך שיפריש את טוני פארקר אל מחוץ להרכב הפותח. פארקר נהנה מזה שנים ממעמד של כוכב על בספרס. אף אחד לא באמת ניסה לגעת בו או לתקן אותו, גם לא פופ שמתיימר להיות הקשוח בחבורה. במצב כזה, מאמנים לא אוהבים להיכנס בכוכב שלהם אלא לזרום איתו. לזרום עם פארקר עוד שנה אחת מבטיח מראש כישלון של עוד עונה.
יבואו המקטרגים וישאלו מה מחכה לספרס על הספסל שאנחנו כל כך מתלהבים להיפרד מפארקר?
האם פטי מילס יכול באמת להוות תחליף ראוי?
האם ריי מקולום יכול להיות הפריצה של השנה ולהיות מוביל הכדור הראשי של הקבוצה אם יקבל את ההזדמנות? פופ של השנים האחרונות הוא מאמן שמרן שאינו אוהב להמר. כאשר יתחיל הפליאוף הוא יחזיר את המושכות לצרפתי וישלם על כך שוב.
שאר  שחקני הקו האחורי הם אולי מעניינים מאד אבל ספק אם הם יביאו את הגאולה. גם המאנו לא באמת מאמין שיוכל לשחזר שוב את רגעי הזהב שלו מהגמר ב- 2014. תסתכלו על איזה חוזה הוא חתם, האם באמת הוא מאמין שזה מה שהוא שווה היום?

5. הגנה –


האסטרטגיה שקאווי יספיק להכל לא הוכיחה את עצמה. הוא יכול לשתק את השחקן הכי מסוכן של הקבוצה היריבה, אבל מה קורה עם קונטנדריות אמיתיות שבאות עם 2-3 כוכבים?
הקו הקדמי אולי עוד יחזיק מעמד, אבל בקו האחורי איפה יחביאו את פארקר? איפה את קייל אנדרסון? שלא לדבר על ג'ימר פרדט שבשבילו הגנה זאת תנועה מחתרתית.
בשביל לקחת טבעת הספרס צריכים לתת מענה הגנתי לסטף קארי, לאיירוינג, להארדן או לווסטברוק. אני לא רואה את זה קורה. הקו האחורי של הספרס מתאים לרכזים של שנות ה – 90 אולי לאלו שהיו לפני 10 שנים, לא לחבורה האקסקלוסיבית שמתפתחת

6. אימון –


פופ אולי נחשב לגדול המאמנים ב- NBA  היום. מיתוס שנבנה במשך שנים כאחד ממוחות האימון המבריקים ביותר בתולדות הליגה. אחד ממתי מעט שעבר מעל ל- 1000 נצחונות יחד עם 5 טבעות אליפות. הרבה בזכות גישה מיוחדת ולא סטנדרטית לניהול קבוצה עם אגו נמוך במיוחד, תוך תקציב יחסית צנוע ומשוק טלוויזיה קטן. האיש מפורסם בזכות העובדה שהוא יודע לייצר זהב מזבל ולהפוך שחקני ליגת פיתוח לשחקני ליגה טובים מאד שיודעים לקלוע דאבל פיגורס ולזכות בחוזים משודרגים וכן בזכות משחק הנעת הכדור הפנטסטי, אבל אחרי הסופרלטיבים האלה, אני רוצה לשאול שאלה אחת: מה פופ שווה היום?
החששות שלי מפופ נובעות מכמה סימנים מדאיגים במיוחד מבחינתי:
– פופ של השנים האחרונות זה לא פופ של לפני 10 שנים. הטעויות שלו נראות יותר ויותר בולטות. בין אם זה משחקים 6 ו – 7 ב- 2013. בין אם זאת ההכנה הלקוייה של הקבוצה ב- 2015. שיטת המשחק שלו תוך שימוש מאסיבי בהאק דה מה שמו, מעידה שהוא לא מאמין בבחורים שלו או ביכולת שלהם לנצח קבוצות אחרות.
כן, גם למאמנים יש תור של זהב וגם להם יש תחושת מיצוי ועייפות החומר

– ההחלטה של פופ להחתים את בונר לעוד שנה משדרת לכולם את המסר של עצלנות מחשבתית, חוסר אכפתיות וחוסר רצינות. יכול להיות שהראיונות שלו לתקשורת ברבע השני היו כולם אמת לאמיתה. הבחור הוא דושבג אמיתי.

– הספרס סטו בצורה חדה מפילוסופיית הניהול שלהם שאת הכוכבים מגדלים בבית או מוצאים בזבל והביאו את אחד הכוכבים הכי גדולים כדי להחליף את טימי.
אבל לקבוצה שקבעה מדיניות שקודם כל בוחרים שחקן על פי האופי ואחר כך בגלל היופי, האם הרכש הזה באמת מתאים לקבוצה?

– ולסיום, פופ הבטיח לדאנקן שהוא פורש איתו. מצד שני, הוא נתן את המילה לאולדרידג' שהוא יהיה שם בשבילו כמה שירצה. אז בעצם מה המטרה של פופ? טבעת שישית או שיא נצחונות?
7. יריבות
הספרס משולים למי שקפצו מהמטוס ופתחו את המצנח. בלי אולדרידג', לא היה להם מקום בפליאוף בעונה הבאה. אבל הרכש איתו רחוק מלהבטיח את הובלת המערב. במערב יש 3 קבוצות לפחות שכנראה איכותיות יותר: גולדן סטייט, יוסטון ואולי גם הקליפרס.
עם OKC  לא באמת ניתן לדעת. ניו אורלינס תהיה מפחידה עם חד גבה ותמיד לספרס היו בעיות מיסמאץ' איתם.  ממפיס תמיד היא אגוז קשה לפיצוח, במיוחד שהשחקן שהספרס באמת רצתה והיתה צריכה ממשיך שם.
במזרח, הקאבס חזקים יותר ובריאים יותר עלולים לנצח את הספרס אם יצליחו להגיע לגמר

III. תחזיות

 

תחזית פסימית –
למרות התחלה קשה, פופ מתחיל להרכיב את הפזל בקו הקדמי. היחסים בים דאנקן ואולדריג' עוזרים לנעול את הצבע. למרות פציעות בלתי נמענות של קאווי ופארקר, הספרס מגיעים בריאים לפליאוף ממקום 3/ 4, אבל שם מודחים בסיבוב השני. אולדריג' מבין שעשה את טעות חייו. הוא עבר מקבוצה אחת שלא מסוגלת לראות גמר לקבוצה אחרת. תם עידן טים דאנקן. פופ מחכה להגיע ל- 1500 נצחונות ולפרוש.

תחזית אופטימית –
טימי דאנקן "עושה גארנט" ויורד לממוצע של 5 נקודות למשחק ב- 20  דקות. בובאן נפצע וגומר את העונה ואת הקריירה ואולדריג' "עושה דרון ווילאמס| מקלל את פופ באימון ודורש מביופורד לפטר אותו.
פארקר ממשיך בשביתה האיטלקית או בהתנהלות הצרפתית (שזה בערך אותו דבר), ומחמיץ 30 משחקים בעונה ובשאר קולע 12 נקודות לממוצע. מאנו לא פקטור. פופ ממשיך לא לתת לחדשים קרדיט ומייבש את מילס על הספסל כי הוא יכול.
במערב הצפוף והאיכותי, הספרס גומרים לראשונה את העונה מחוץ לפליאוף, במקום ה – 10, טימי פורש. פופ איתו. ומתחיל עידן חדש..

להתראות בחלק ג' – "עלייתה של השושלת"

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. פוסט נפלא ממש מכוכב חדש שגיליתי באתר.
    מסכים עם כמעט כל הכתוב.
    השאלה הגדולה היא אם יימצא האדם הבא להנהיג ולהוביל את הספארס. הפלח רכב מספיק שנים על הטרקטור של האדמירל, ועתה דנקן. בואו נראה כמה שהוא חכם ללא כוכב-על בסנטר.
    אני מאמין שהעונה הזאת היא "עונת הנפילה הגדולה" של ביג פונדמנטל. ככה זה כשמזדקנים. ישנה ירידה אלכסונית עם קו אלכסוני בירידה של איזה 5-6 מעלות מהקו המאוזן. אבל פתאום הקו הנופל באיטיות עושה גלישה דרומה ללא מצנח.,
    זה מה שיקרה לדאנקן העונה.

    המשך לכתוב "אוהד ס"א" אפילו שבגלל שמך בלבד הייתי צריך לזרוק אותך מכאן עם בעיטה בתחת!

  2. זה מוזר שאוהד של קבוצה מייחל למפלתה, אני מניח שאתה
    מבסס את הטענה שלך על הנפילה שהייתה לסן אנטוניו ב1997 וממנה היא יצאה לתור הזהב שלה. כמובן שאין לדעת, ויכול להיות שאם סן אנטוניו תפול העונה היא תשאר למטה עוד הרבה עונות. גם אם סן אנטוניו זוכה באליפות השנה היא תצא כנראה לעידן חדש, כי ג׳ינובילי, דאנקן וווסט יפרשו.

  3. פוסט יפה. אם באמת פופ יצליח השנה ויגיע לגמר או אפילו גמר מערבי, עם סגל שבאמת עיקר עצמתו היא בקו הקדמי – זה יהיה מדליק כי זה נגד המגמה של כל הליגה. לא מאמין שהם באמת יוכלו לעשות את זה.

  4. פוסט נהדר, אבל לא ברור לי למה אתה מתעקש לראות את חצי הכוס הריקה בכל סעיף וסעיף.
    פופ, עדיין מאמן נהדר, כריזמטי ויצירתי.
    הקו הקדמי: מפחיד ביותר. בנוסף, דווקא יש בקו הקדמי ריווח די טוב של המגרש. חוץ מדיאו, שהוא סטרץ׳ פור קלאסי, גם אולדריג׳ יודע מדי פעם להשתמש בטווח ובנוסף הוא אשף מיד ריינג׳ אמיתי (אחד הטובים בליגה) כנ״ל דיוויד ווסט. אפילו דאנקן לא נרתע מטווח הביניים.
    ההגנה
    דאנקן, גם בעונה האחרונה שלו חסם 2 פעמים בממוצע. אולדריג׳ שומר בינוני, חוסם בינוני גם כן, אבל לא גרוע. בינוני, אפשר לחיות עם זה. מריאנוביץ׳ יכול להיות מפלצת אמיתית בהגנה. גבוה, ארוך בטירוף – יכול להיות רודי גובר(ט) 2 אם יעבדו איתו על עבודת רגליים.
    ווסט אולי לא מגן טבעי, אבל הוא מביא הרבה אנרגיה, האסטל, והוא מתאים בדיוק.
    קוואי – אין צורך להוסיף. יתמודד מול הענקיים במערב (ואולי בגמר נגד לברון…) אגב, אם צריך, הוא יכול לשמור גם על רכזים, כפי שפופ עשה בגמר המערב נגד הת׳אנדר לפני שנה.
    בנוסף, יש עוד מגן פירימטר מעולה בספרס וזה דני גרין. הוא לא חד גוני – הוא דו-גוני. מה שבוא יודע לעשות זה שלשות והגנה. בהחלט מגן פירימטר מעולה, עם עבודת רגליים טובה, קשיחות, ידיים ארוכות ובקיצור, שומר טוב. פארקר באמת חור, אבל צריך למצוא דרך להתמודד עם זה, ותסמוך על פופ שהוא כבר ימצא.
    תחזית אופטימית: גמר/אליפות
    פסימית: סיבוב שני

  5. יפה מאוד.

    מפתיע לראות אוהד של קבוצה שמצליח להסיר את משקפי האוהד שלו
    ולהיישיר מבט ארוך ונוקב בקבוצתו.
    אני מסכים עם הניתוח, רק המסקנות נראות לי פסימיות מדי.
    (ואני אוהד סאנס שממש לא מסמפט את הספרס)

    התחזית האופטימית היא אליפות. נכון ששנה שעברה הם הודחו בסיבוב הראשון,
    אבל הכל מאצ' אפ. קצת מזל, והתסריט יכול להיות שונה לחלוטין השנה –
    בעוד שמול הקליפרס יש להם בעית מאץ' אפ רצינית (כמו שראינו בשנה שעברה), מול אוקלהומה (שכשהיא בריאה, חזקה כמעט מכל קבוצה במערב) יש להם יתרון. קאווי הוא אחד הבודדים שמסוגל להאט את דוראנט, ומול קנטר הפרונט קורט של הספרס יחגוג.
    והנסיון מלמד שכאשר עוצרים את השטף של אוקלהומה, ווסטברוק מתחיל להשתולל.
    הכל פתוח – הדחה בסיבוב הראשון, אליפות. הכל יכול להיות.

  6. אני לא מסכים.
    זה פוסט של אוהד, רק מהצד השני – אוהד שבדאון מהקבוצה שלו (לא ברור למה).
    כמו שאוהדים נלהבים אופטימיים מדי לגבי קבוצתם כך הם פסימיים מדי לעיתים.
    יונתן צודק, אתה בוחר לראות את חצי הכוס הריקה בכל סעיף. ברור שזה לא יקרה.
    לגבי דאנקן ופופ – הם כבר הוכיחו את עצמם. הסר חשש לגביהם (מבחינת יכולת משחק/אימון ומבחינת אישיות ומנהיגות).

  7. קודם כל בלי קשר אוהד לא אוהד זה פוסט מצויין שנוגע בנקודות מזווית קצת שונה אחרי כל האופוריה שרצה על הספרס הקיץ.
    גם אני חושב (לצערי) שהספרס מצאו את הנוסחא להישאר למעלה, והתוספת של אולדריג' הקיץ נראית לי כבול פגיעה.
    כאוהד יוסטון זה יהיה אימון טוב לפגוש את אולדריג' 4 פעמים בעונה ולהבין איך שומרים עליו לקראת הפלייאוף כי הוא חרך אותנו בכל פעם בשנים האחרונות.
    מירוץ החימוש בבית הדרום מערבי פשוט מטורף ובאמת שמי שהכי סובלים מזה הם ניו אורלינס

  8. טור מצוין, תמשיך לכתוב על ס"א.
    לדעתי הטור נכתב בנימה פסימית כדי לא לנחס את הקבוצה. לעניין – טימי לא צריך להסתגל לעמדת הסנטר החדשה, הוא בליגה כבר 200 שנה וכבר ראה הכל ולא תהיה לו שום בעיה לשחק בכל תפקיד שיתבקש לכך. כדורסל זה לא פיסיקה גרעינית וגם שם כבר פיצחו את סודות האטום בתחילת המאה שעברה. לגבי אולדרידג' זה פחות ברור. העבודה של פופ היא לגרום לכולם לשחק ביחד. באמת הקו האחורי עלול להיות חלש. יש להם קו קידמי מעולה פלוס מחליפים מצוינים. ההגנה כעת היא בינונית פלוס, האתגר שלהם הוא להעלות רמה למדרגה של טופ-3 בליגה ולהאט את המשחק.

  9. פוסט מעולה! התוכן והסגנון.
    יהיה מעניין לראות איך פופ ישתמש בקו הקדמי העמוס שלו.
    כנראה שס"א יהיו מהבודדות שלא ישחקו סמול בול השנה (דיאו הוא 4 לכל דבר).
    שחקן אחד שלא נתת לו דגש והוא לדעתי אחד האנדרייטד בקבוצה, הוא פטי מיילס.
    בשנתיים האחרונות כל פעם שהוא היה על המגרש במקום פארקר הקבוצה נראתה טוב יותר.
    יש לו הגנה מצויינת, קליעה טובה מאד ל-3 ואנרגיות שלא נגמרות.
    בכלל, אני חושב שקו אחורי של קוואי, גרין ומיילס הוא הקו האחורי ההגנתי הטוב בליגה

    1. נדמה לי שכן נתתי לו את הדגש, אבל פופ מתעקש שלא לנצל אותו. הבן אדם יכול לשחק גם 1 וגם 2 ובאחוזי שדה טובים מאד להגיע לממוצע של 15 + אם יתנו לו דקות. גרין שומר טוב יותר (גובה), אבל התקפית פחות טוב.

  10. כאוהד ספארס ותיק, מסכים עם רוב הדברים שנכתבו. הבעיה היא פארקר, פארקר ושוב פעם פארקר. והוא הלך ליורובאסקט השנה במקום לנוח עוד חודש לקראת העונה. (למה? )
    מפריע לי שאין סנטר נורמלי כי בובה הסרבי לא יודע לשמור בכלל (הקבוצה שיחררה את כל הסנטרים שלה בקיץ אחד!).
    מפריע לי שאין גיבוי לקוואי כשהוא יפצע (והוא יפצע) חוץ מסלו מו אנדרסון, מפריע לי שיש 4 שחקנים מעולים בעמדה 4, מפריע לי שהשאירו את בונר למרות שהיו זקוקים נואשות לסנטר שיודע לסיים ליד הסל,
    ובעיקר, מפריע לי שבלינלי עזב כי הוא פתח את ההגנה בגלל איום שלשות כפול עם גרין\קוואי.
    הייתי עושה טרייד של ספליטר במקום דיאו (מה אכפת לך פופ? יש לך קשרים באטלנטה)

  11. וואו ניתוח מאוד קודר…

    אני לא מסכים עם חלק מהאקסיומות שקבעת. גולדן סטייט שיחקה סמול בול מוחלט רק בשלושת המשחקים האחרונים עקב יתרון מצ׳אפ אל מול קבוצה עייפה חסרת עומק ואיטית. גולדן סטייט טובים משמעותית עם בוגט וגם אזילי ביצע קפיצה. אם נבדוק את 8 הקבוצות הטובות בליגה (על הנייר כמובן): הקאבס גולדן סטייט הקליפרס התנדר שיקגו מיאמי (נגיד) ממפיס והספרס.

    כמה מהם משחקים עם גבוה אחד? כמעט לכולם יש סנטר ענק שעושה רים פרוטקשין. כמעט לכולם יש מספר 4 שהוא גם גבוה וחזק. חלקם סטרץ׳ חלקם לא.

    לגבי הקו האחורי של הספרס: מסכים. שם נראה ממה קואץ׳ פופ עשוי.

    דבר אחרון. אתה בטוח שאתה אוהד ספרס? 2013 הייתה עונה מופלאה. אף אחד לא נתן לספרס סיכוי להגיע לגמר בתחילת אותה עונה. הסגל שלה נחשב סופר בינוני ומלא בשאריות שהליגה פלטה. השלישייה כבר אז נחשבה גמורה, לנארד נחשב לרול פלייר, דיאו היה שמן ונפלט משארלוט והשאר נחשבו אלמוניים. פופ לקח את החבורה הזו מול מיאמי של 2013 שהייתה בין הקבוצות הטובות בהסטוריה ל7 משחקים.

    איזה אוהד שעקב אחרי סן אנטוניו ב3 השנים האחרונות מסוגל להגיד שפופ מאמן שמרן? מה בגלל סל של כריס פול השנה שסיים להם את העונה מוקדם? כאינדיוידואלים לספרס אין מה למכור כבר 4 שנים (אולי חוץ מקאווי). הספרס מנצחת כי היא קבוצה מאומנת ומגובשת עם פילוספיית משחק ברורה אבל יצירתית. איזהאתה חושב שלמאמן השמרן והשבע שתיארת יש קצת חלק בזה?

    ואת זה אומר מי שממש לא אוהד את סן אנטוניו וגם לא חושב שיקחו אליפות השנה

    1. אני לא מבין מה כולם מתלהבים ממיאמי, מנחם יצר להם באתר הייפ רציני, מיאמי תגיע לפלייאוף גג ממקום רביעי וזה גם במזרח החלש, לווינסלו אין מה לחפש בעמדת הsf אין לו סיכוי שם עם הגובה שלו (1.96) מול המפלצות האטלתיוץ בעמדה זו הגבוהים ממנו ב5 סנטימטר לפחות לא כולל מוטת ידיים (לברון דוראנט פול גורג קוואי אנדרו וויגנס…) הוא חייב לעבור לעמדת הsg לשפר את הקליעה כדי שיהיה לו יתרו פיסיות יתרה מכך מנחם הגזים עם הסופרלטיבים עליו כולם באתר מדברים על כמה שהוא טוב ראיתי אותו אין לו שום יכולות מיוחדות. לגבי הספרס אני מסכים איתך מבחינה אינדוידואלית השחקנים גמורים, אבל פופ (לדעתי המאמן הגדול בהיסטוריה) אימן אותם בצורה יוצאת דופן (עדיין לא ראיתי קבוצה שהתקרבה לרמת משחק של הספרס 2014.) בעזרת שחקנים אפורים.

      1. בא נעזוב את ווינסלו בצד. נניח שהוא לא פקטור השנה. מסכים שהוא חייב לעבור לעמדה 2. אני מניח שראית אותו בליגת הקיץ. מציע שתראה אותו בטורניר המכללות.

        מיאמי עם סגל שעוד לא שיחק אחד עם השני. הסגל שלהם אם בריא הוא בין ה8 הסגלים הטובים בקלות. וויטסייד הוא מפלצת ובוש שחקן מגוון על גבול האולסטאר. לואל דאנג לא באמת זקן לטעמי הוא חווה ירידה מנטאלית ומסוגל לתת הגנה וורסטיליות התקפית. וויד יתן 60 משחקים טובים וגוראן דרגיץ׳ לטעמי ישתלט על הקבוצה השנה כי הוא יתחיל בה והיא תבנה סביבו. על הספסל של מיאמי קשה להתווכח. בסוף אתה צודק שיש עליהם ים סימני שאלה. העלתי את כולם באחת מהתגובות שלי. אבל כרגע לפני מחנה האימונים קשה שלא לסמן אותם בשכבה השניה במזרח יחד עם שיקגו אולי אטלנטה ומילווקי

        לגבי הספרס יש ביטוי שנקרא "קורבן להצלחה של עצמך". פופ לקח קבוצה גמורה על הנייר למרחק 5 שניות מאליפות. פתאום התחילו להאדיר אתת הסגל כאילו הספרס עמוסים בכישרון. הבלוף מתגלה כששחקנים שהיו כוכבים בגמר כגארי ניל לא משחזרים את יכולתם בקבוצות אחרות. מתעסקים עם "טעויות אימון" של פופ כאילו לאותם אנשים ברור מה היה קורה אם האלטרנטיבה שלהם הייתה יוצאת לפועל. טיפוסים נאלכים כסטיבן איי סמית מespn עשו מזה קריירה.

  12. טור מצויין
    לא הבנתי אם כותרת האופטימית והפסימית הוחלפו במקור או שפשות פיספסתי את ההומור הציני….
    לפי התגובות פיספסתי 🙂
    אבל מי יודע, קרו כבר דברים מוזרים מזה

    1. לא פיספסת כלום הוא מאמין שכישלון (קבוצת לוטרי) יהיה טוב יותר למועדון לעומת עונה פלייאוף שמסתיימת בסיבוב ראשון או שני

  13. רק רציתי לציין שג'ימר לא חתם בקבוצה לעונה מלאה. הוא חתם רק למחנה האימונים, יש להם כמה שחקנים החתומיםל מחנה האימונים ואני מאמין שלא יחתימו אף אחד מהם לעונה מלאה.

  14. לגבי סגנון המשחק עם שני גבוהים, כמו שממפיס מצליחה לשרוד ולשגשג בסגנון משחקה הכבד והאיטי (והיא זו שעשתה לג"ס את החיים הקשים ביותר בפלייאוף מלבד קליבלנד), כך גם ס"א תצליח.
    אם יש לך גבוהים כשרוניים – הקבוצות האחרות יהיו בצרה להתאים עצמן אליך ולא להיפך.

    אגב, התאכזבתי לראות שהם לא החתימו השנה את הסנטר הסרבי הצעיר מהדראפט (חתם באולימפיאקוס). יש לי תחושה שהוא היה מתאים להם בול, כבר השנה.

    1. ממפיס אכן "שורדים". לא יודע אבל אם הייתי מגדיר אותם גם כ"משגשגים", בהתחשב בכך שלא נראה שהם יכולים לעשות מעבר להעפלה לגמר המערב.
      מה שבטוח שבניגוד לממפיס, לספרס יש יותר קלעים מ-3, שיוכלו לנצל את העובדה שהגנות היריבה יצטרכו לצמצם את הצבע שלהן כאשר אולדריג', דאנקן ו-ווסט תוספים יום.

  15. לסמול בול של גולדן סטייט היה רק 2 מטרות
    להתיש את הרכז היחיד של הקבוצה השנייה כדי שיגיע לרגעי ההכרעה בלי כוחות
    ולשבור את הדאבל טים על סטאף בקו חצי המגרש ( כדי לצור חצי מתפרצת של 4 נגד 3 כשלהגנה אין את הרים פרוטקשן שלה

    הם הצליחו רק כי איירוינג לא היה שם והמאמן היה טמבל
    זה לא יצליח להם יותר

  16. לא הבנתי את הדיבור על סמול בול .
    קחו נניח את הקבוצות במערב
    הווריוס – בוגוט גרין
    יוסטון – האוורד סמית/ג׳ונס
    קליפרס – דיאנדרה גריפין
    פורטלנד – לופז למרקוס
    ממפיס – גאסול זיבו
    ספרס – ספליטר דאנקן
    וכו׳ אז איפה לעזאזל יש סמול בול ??
    מה שצריך לשאול זה איך הספרס יסתדרו מול סנטרים רצינים , לדעתי למרקוס יכול לשמור על כל הסנטרים בליגה (למעט בובי ואולי הווארד) אז זו לא אמורה להיות בעיה .
    השאלה זו פרקר , לא צריך להספיד אותו יותר מידי לא לשכוח שבשתי הגמרים האחרונים של הספרס הוא היה מדהים .
    הספרס לא תיהיה קבוצת ההגנה של העונה אבל לא מדובר בהגנה חלשה .התקפית יהיה מעניין לראות אותם .

    דווקא הקבוצה שהכי יהיה מעניין לראות אותם בסמול בול זו אוקלהומה
    איבקה דוראנט מונרו וויטרס וראס .יהיה מעניין…

    1. ליוסטון אין את סמית', ולספרס אין את ספליטר (אבל יש בובאן!). רוב השחקנים זה שחקנים גדולים (פיסית) אבל מהירים יחסית (חוץ מממפיס) שהם לא סנטרים קלאסיים.

  17. הפוסט כתוב מצוין, מפורט ומהנה לקריאה.
    הבעיה היא שהוא נכתב במזוכיסטיות מוחלטת. לדעתי, מנחם כתב אותו בשם בדוי…. אז ב2013 פופ פישל בגמר ומה עם 2014?!!
    כנראה הכדורסל הכי שלם שראינו מקבוצת פליאוף זה שנים, זה לא נחשב?! ולא ש2013 הייתה רעה…
    ואם כבר מדברים על 2015 אז אציין שהניצחון של הספרס בשנה הזו היא שכולם החלו להעתיק את הסגנון שלה וזה גם הניצחון של פופ באופן אישי.
    דאנקן? מספידים אותו כבר איזה 200 שנה.
    בעיניי, האסטרטגיה לפיה מנסים להשיג מהקבוצה את הריקוד האחרון שלה היא האסטרטגיה הכי טובה. עם כל הכבוד לעתיד להווה לפעמים יש משמעות גדולה מספיק. פילי ומינסוטה הן כבר שנים קבוצות העתיד. מה יצא מזה לאוהדים שלהן? עוד מפח נפש…

  18. תהיה בריא אוהד יקר…
    עשית לכולנו מנחם…
    פארקר – היה גדול בשני הגמרים
    גרין – אחד המגנים הטובים בליגה לעמדה שלו וכמדומני חוסם הכי הרבה בשביל 2
    טימי – למרקוס – ידאו – אז נכון שבוריס לא שומר, אבל לא יכול לשחק ליד טימי? מה? ראית משחק בשלוש האחרונות כשבוריס לא בהאנגאובר אליפות? הכי סטרץ 4 של החיים. ובכלל טימי שיחק הרבה מאוד דקות ב5 בשנים האחרונות כי ספליטר היה פצוע אז אין לי מושג מאיפה אתה מערער על היכולת של טימי ב5 שדרך אגב היה מעולה הגנתית.
    בנוסף, קיבינימאט, אם דאנקן משחק 25 ולמרקוס 30 זה משאיר 41 דק לווסט ודיאו, לא 10-15.
    נקודה שלא חידדת היא הירידה בקלעי השלוש, עם השחרור של בלינלי והירידה באחוזי הקליעה מחוץ לקשת של בוריס הספרס מפסידים אפשרויות ריווח משמעותיות.
    יהיה מעניין. אליפות. או גמר מערב.

  19. יותר מידי תיאוריה פחות מידי התייחסות לשחקנים עצמם…
    מדובר בקבוצה החכמה והחדשנית ביותר בנבא ב 20 שנה האחרונות ועדיין לא נותנים לה קרדיט….
    הזוי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט