מצא זהב(י) בישראל/מתן גילור

הדעה הרווחת במחוזותינו הינה שהשחקן הדומיננטי ביותר בליגת העל בכדורגל בעונות האחרונות עונה לשם 'ערן זהבי'. רבות מדובר על כך שזהבי, בהישארו בישראל, למרות ההצעות שקיבל ממספר קבוצות בגולה, על-פי פרסומי אתרי וערוצי הספורט, בוחר להיות ראש לשועלים, במקום זנב לאריות, לא כל שכן חלקים קדמיים יותר בגופו של מלך החיות.

בואו נמנה את המובן מאליו, קרי היתרונות במעבר לחו"ל:

  1. חזקה כי רוב האנשים בכלל וספורטאים בפרט רוצים להתחרות ברמה הגבוהה ביותר, על הבמות המכובדות והנצפות ביותר, תוך עמידה באתגרים קשים ומורכבים יותר. הלוא היו בעבר ישראלים רבים, לא פחות טובים מזהבי, שיכלו להיות כוכבי על בשמי חופיו המזרחיים של הים התיכון, אך כשניתנה להם ההזדמנות לשדרוג מקצועי, עטו על ההצעה כמוצא שלל רב.
  2. שדרוג כלכלי – זהבי קיבל לפחות הצעה אחת טובה משמעותית לגבי הגמול הפיננסי על משרתו. כמו כן, ישנה סבירות שהיה מצליח להרוויח יותר במספר קבוצות נוספות. דא עקא, שההצעה הגבוהה ביותר שהתקבלה הוצעה לו מארץ הדרקון, קרי מרחק גאוגרפי רב בצירוף שינוי דרסטי בשפה ובתרבות. גם הספקולציות על ההצעות הנוספות שקיבל או יכול היה לקבל דווקא ממערב צריכות לקחת בחשבון את נושא המיסוי, שכן זהבי אמנם מרוויח היום כמיליון אירו בעונה, אך מדובר על שכר ברוטו של כשני מיליון אירו בעונה. ספק אם יוכל למצוא קבוצה שתשלם סכום זה ואם ירוויח "רק" מיליון אירו בעונה, אזי שיצטרך להישאר פרק זמן מינימלי בגולה, כדי להיחשב כתושב חוץ ולא לשלם מס מלא על הסכומים אותם הרוויח בחו"ל.

אז למה בעצם לא? להלן נמנה את הסיבות בגינן עדיף לזהבי להישאר בישראל:

  1. ראשית, יש לציין שזהבי כבר טעם את טעמה של אירופה. ולא סתם טעם, אלא מהאוכל המשובח ביותר שיש ליבשת הישנה להציע. הווה אומר, שהוא לא ירגיש חסך גדול או טעם של פספוס אם לא יחזור לשם. יצוין גם כי ביקורו הדי קצר באירופה לא היה מוצלח ובהחלט ייתכן שהדבר השאיר בו זיכרון מעט מר.
  2. יסלחו לי מעריצו של זהבי, אבל דעתי אין לו מקום של קבע בהרכב באחת הליגות הטובות בעולם. על אחת כמה וכמה בקבוצות הישגיות. לפיכך, מדובר על היותו שחקן שולי בליגה בכירה או שחקן מן השורה בליגה בדרג השני-שלישי של אירופה. אולי אפילו שחקן משמעותי, אבל בטח לא מתקרב למעמדו הנוכחי. לזהבי מעמד של כוכב על שלא זכור לי מתי שחקן בישראל זכה למעמד כזה וקונצנזוס כה חיובי לגביו. אולי יניב קטן ואבי נמני בשיאם היו האחרונים. זהבי הוא השחקן המשמעותי ביותר בקבוצה המצליחה ביותר והעשירה ביותר בעונות האחרונות, ולמרות שזכה בישראל בכל תואר אפשרי, עדיין נשארו לו אתגרים גם במפעלים הבינלאומיים. כמו כן, לא נראה שהוא שבע גם מהישגים והצלחות בביצה המקומית. לעזוב מעמד כזה אינו דבר של מה בכך.
  3. זהבי אינו עומד בפני עצמו בלבד, אלא מדובר על אדם שהינו חלק מתא משפחתי. למשפחה, חברים, שפה ותרבות יש שיקול מהותי בבחירת מקום המגורים. ייתכן שבהעדרם התמורות שהיו חלות על אזרחי העולם בין מדינות היו גדולות לאין ערוך.
  4. זהבי מרוויח כמיליון אירו בעונה. סכום חסר תקדים לשחקן ישראלי בליגת העל. אם מתאפשר לו להישאר במעמד הנוכחי, עם המשפחה, התרבות והשפה ובכל זאת לא רק לא לרעוב ללחם, אלא גם לסדר כלכלית את ניני-ניניו, אין זה מפתיע שהוא בוחר להישאר בארץ הקודש.
  5. מורשת – לאחר העונות האחרונות בכלל וכיבוש השערים המכריעים במוקדמות ליגת האלופות בפרט, היו כבר מי שהכתירו את זהבי כשחקן הליגה הישראלית הגדול בכל הזמנים ואף היה מי שאמר שהוא בדרך להפוך לישראלי הגדול בכל הזמנים. עכשיו, זה כלל לא משנה שאני חושב שניתן לבנות בנקל לכל הפחות שניים-שלושה הרכבים היסטוריים המושתתים על שחקנים ישראלים בהם לזהבי לא יהיה מקום. מה שמשנה זה רק מה ייזכר לאורך זמן. ולאורך זמן, זהבי בונה מורשת של אחד מגדולי הישראלים. מורשת שהסיכוי שלו לבנות אותה במקום אחר הוא קלוש. אולי אפילו אפסי. זהבי היום נחשב בעיני רבים, אם לא בעיני הרוב, כישראלי הבכיר. זאת למרות שבאלופה הבלגית וסגניתה משחקים שחקני הרכב משמעותיים ישראלים, ולמרות שבקבוצות שמופיעות באופן די עקבי בליגת האלופות גם כן משחקים ישראלים משמעותיים. אפשר לתרץ מפה ועד פלרמו שמדובר על התקשורת התל-אביבית או שמה שקרוב אל העין קרוב אל הלב, אבל עם הלך רוח ציבורי קשה מאד להתווכח והלך הרוח הציבורי הוא של זהבי לא רק כראש לשועלים במקום זנב לאריות, אלא כאריה בכבודו ובעצמו. מספיקה לו הופעה אחת טובה במפעל אירופאי, על-מנת שהרשתות ימליכו אותו כעליון על אירופה. ודאי שאיש אינו חשב לנהוג כך באלון מזרחי כשכבש צמד לרשתה של פ.ס.ז'. בשמינית גמר ולא רק במוקדמות. עד כה, כשאוהדי מכבי תל-אביב נשאלו מי הוא גדול שחקניה, רוב-רובם היו משיבים באחד משני השמות הבאים: שייע גלזר או אבי נמני. ממשאל שקיימתי בין חברי ברשת החברתית עולה כי חלק לא מבוטל חושב שזהבי טוב מנמני, חלק גדול יותר חושב שזהבי גדול מנמני וזולת מתי מעט כולם חושבים שזהבי ווינר מנמני. האם לבניון היה סיכוי להיחשב כגדול שחקני ליברפול? האם לאוחנה היה סיכוי להיזכר כגדול שחקני מכלן? ערן זהבי כבר בשלישיה הפותחת במכבי תל-אביב ויש לו סיכוי לא מבוטל להיחשב כגדול מכולם. הכל בכפוף להתרחשויות בעונות הקרובות וכן ברטרוספקטיבה המתאימה, לכל הפחות מספר שנים לאחר פרישתו. יש לסייג את העניין ולהצביע על היתרון העצום המובנה שיש למכבי תל-אביב הנוכחית על יריבותיה בליגה המקומית. יתרון שלא היה לשניים האחרים.
  6. ווינריות – בהמשך ישיר לסעיף המורשת לעיל, זהבי בדרך להיזכר כאחד מגדולי הווינרים של הכדורגל הישראלי. כזה שכובש שערים חשובים ומכריעים. הדבר, מעבר לפן המנטלי, נובע משתי יכולות גבוהות של השחקן: תנועה מופתית לעומק, שנהיית אפקטיבית ככל שהגנת היריב עייפה, וכן כושר גופני גבוה. באירופה הנזכרים לעיל יבואו פחות לידי ביטוי, לעומת הליגה הישראלית בה הם מאפשרים לזהבי שיעור גבוה של שערים מכריעים.
  7. מנהיגות – זהבי מוכיח שהוא מנהיג. האם יש לו סיכוי סביר להנהיג קבוצה באנגליה או ספרד? או אפילו ברוסיה או בלגיה? במכבי תל-אביב הוא המנהיג הבלתי מעורער. בוודאי ובוודאי אחרי עזיבתו של הקפטן היוצא, שרן ייני. ישנם אנשים שעמדת המנהיג חשובה להם עד כדי כך שהם מעדיפים לוותר על הטבות אחרות.

לסיכום, אמנם זהבי מפספס טבילה במים העמוקים, אבל כשיש לך מעמד כה איתן, עתיד כלכלי ונוחות, ייתכן שפשוט עדיף להישאר במים הרדודים. אולי אפילו בבריכה של הקטנים.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. טור מעולה.

    אני אוהד מכבי ת"א ו…:

    1. אי אפשר לשפוט האם לזהבי אין מקום בהרכב בליגות הטובות בעולם. על פניו יש לו נתונים שהזכרת את חלקם – תנועה פנטסטית, קור רוח מול השער, חוכמת משחק, כושר גופני טוב, חדות. מבחינת שליטה בכדור הוא אולי נופל מעט מבניון נניח ומבחינת מהירות אולי מרביבו אבל על פניו הנתונים שלו מבטיחים מאוד. לפחות מה שהוא מראה ב 3 השנים האחרונות. אני די בטוח שזהבי מודל 2015 הוא שחקן הרבה יותר טוב מזה של 2011-2012 שיצא לאירופה.

    2. האיש הוא היום בעל משפחה ואני חושב שחלק מהשיקולים שלו להישאר בארץ הם טובת המשפחה, מה גם שהוא מרוויח טוב מאוד. אם יש אמת בשמועות על הצעת ענק שקיבל מסין, אז הוא עדיין מוותר על הרבה כסף כדי לשחק פה.

    3. לצאת לחו"ל לא מחייב שהוא יהיה מנהיג שם. אני מתקשה לחשוב על שחקן ישראלי שהיה מנהיג בארץ ושהיה למנהיג גם בחו"ל. גם לא פיגורות כמו אוחנה, שפיגל, שפיגלר, ברקוביץ (אולי קצת), אבי כהן ז"ל.

    4. ההכתרה שלו כשחקן הגדול בליגה אי פעם היא לא רצינית. איזה מישהו עלום שם זרק את זה לעיתונות, ומי יודע אם העיתונאי לא המציא את זה. הוא רחוק מאוד מלהיות גדול השחקנים הישראלים. בעיניי עדיין שחקנים במכבי ת"א כמו נמני, שפיגל וגלזר עשו יותר ממנו במכבי ת"א. אז בטח שאם מתסכלים על ההיסטוריה של כל הליגה, היו עוד הרבה שעשו יותר ממה שזהבי עשה בקריירה שלו.

  2. מסכים עם כמעט כל מה שכתבת למעט שאני דווקא חושב שהיה לו סיכוי להצליח בליגה אירופאית בכירה(הצלחה לפחות כמו רביבו וברקוביץ) לזהבי יש באמת משהו מיוחד חמקמק שאי אפשר להסביר,שאני מאמין שבקבוצה שהייתה מאמינה בו ונותנת לו את הזמן הוא יכל להצליח.
    אני במקומו גם הייתי נשאר בארץ ביחוד בשכר המטורף שהוא מקבל(שגם ברוב הקבוצות באירופה הוא לא היה מקבל).הוא בהחלט בסוף הקריירה יוכל להתמודד על גדול השחקנים הישראלים ששיחקו בארץ(רק בארץ) כמו אלון מזרחי,נמני,עטר אבל לעולם הוא לא יוכל להיכנס לדיון של הכדורגלנים הישראלים הטובים ביותר.
    זה בדיוק כמו שבימינו שחקן כדורסל יעדיף לשחק באירופה ולא להתמודד בNBA מ ול השחקנים הטובים בעולם.
    נ.ב המשאל בעשית בפייסבוק וראיתי אותו פשוט מדהים איזה זיכרון קצר יש לאנשים זה מדהים בכל פעם מחדש.כמו שאחד רשם לך זה בדיוק כמו שלמבדה זכה בשיר העשור

    1. לא קרוב אפילו,אני אוהד ביתר אבל זה לא קשור.בתגובה שלי לא ירדתי עליו להיפך אמרתי שלדעתי באירופה בקבוצה שהייתה מאמינה בו היה לו זיכוי גדול להצליח אבל כל עוד הוא בוחר להישאר בארץ אז אין מה לעשות אתה לא יכול להיחשב בין השחקנים הגדולים ששיחקו בישראל. גם דרך אגב אם הוא יעשה את אותו דבר לבאזל ורק בזכותו מכבי יעלו לליגת האלופות זה לא ישנה את דעתי.

  3. אין ספק שאנשים כבר ממליכים את זהבי עוד לפני שקרע 20 זוגות נעליים. הוא עוד צעיר, בואו ונמתין לראות למה הוא יתפתח

  4. פה מאד.
    תגובתי בעניין היתרונות של להישאר בארץ.
    1. נכון מאד למעשה זהבי הוא כמדומני השני בלבד ששיחק בליגה האיטלקית הבכירה .
    2. איני מעריץ של זהבי ( קצת קשה להעריץ כדורגלן ישראלי ).
    אבל לא הייתי פוסל כלל יכולת שלו להיות שחקן הרכב פוצח בליגה האנגלית או הספרדית.
    הוא טכני שיודע לנצל הזדמנויות ופחות טובים ממנו היו בהרכבים הפותחים של קבוצות ליגה ראשונה בליגות הבכירות.

    לגבי המעמד שלו בארץ …זהו בהחלט מעמד שאיני זוכר כמותו הרבה זמן ..קטן בכל הכבוד ( והערכתי אותו מאד ).
    לא היה במעמד כזה ….האחרון שהיה הוא נמני .
    אבל נמני למשל אף פעם לא זכה בתואר כדורגלן העונה.
    וזהבי כבר שנתיים רצוף.
    לדעתי מאז ימי ברקוביץ / רביבו לא היה שחקן בעל מעמד כמו זהבי .וזה כולל את נמני ,עטר וקטן.
    בעצם גם לבניון היה אותו מעמד.

    3. אכן לא כל שחקן ליגה גדול בארץ מסוגל להשתלב באירופה.
    כאלו היו למשל מלמילאן ,סיני ואלוןמזרחי שהיו
    גדולים כאן על הליגה אך לא יצאו לאירופה או שיצאו באופן מינורי

  5. שיישאר בארץ וימשיך לבנות את תדמיתו עד שכולם יבינו – כפי שאני כבר מבין – שהוא השחקן שיסיים כטוב ביותר מכל הישראלים בכל הזמנים, ולא צריך את אירופה בשביל זה.

      1. אהרון אמר לא עזב את גבולות ישראל מלבד עם הנבחרת, ותשאל וותיקים שמבינים ולא חיים על נוסטלגיה מי היה הגדול מכולם, ויאמרו לך "אהרון אמר, המרוקאי ממכבי חיפה"!

        אבל ברור שאירופה תעזור לדמותו. יש בזהבי מין 'ערך' שאתה לא רואה בשחקנים ישראלים. הוא כוכב. יש לו את זה, ובנוסף הוא מבקיע כשצריך. לפחות בחודש הזה.

  6. הזכרון הקצר. איך שוכחים את ויקי פרץ?
    בכל מקרה כאוהד מכבי אני שמח בזהבי ומה שהוא עושה בקבוצה וחושב שאם הוא יוביל את הקבוצה לעוד כמה הישגים באירופה הוא יקבע בצדק גמור את מעמדו ההסטורי

  7. פוסט מעולה מתן.
    ככה אני רואה את הדברים:
    1. בעניי, השאיפה של כל ספורטאי, במהות שלו, צריכה להיות הנסיון להגיע הכי גבוה שאפשר. לי אישית יש בעיה עם שחקנים שלא מנסים להגשים את עצמם ברמות הגבוהות ביותר. אני לא מבטל שיקולים כמו כסף או משפחה אבל ההערכה שלי יורדת כלפיי ספורטאי שאין לו את הדרייב לנסות לאתגר את עצמו ואחרי שכבש פסגה אחת לנסות לכבוש את הפסגה הבאה. ובלי להיכנס לו לכיס, אני חושב ששחקן בשיא הקריירה צריך לחשוב מקצועית לפני שהוא חושב כלכלית. כמו שעומרי כספי או גל מקל יסכימו לשחק בnba תמורת חצי ממה שיקבלו באירופה כך גם זהבי היה צריך לחשוב, בעיניי. השיקול הכלכלי צריך להיות עיקרי לקראת סוף הקריירה, נגיד משגיל 30,31 והלאה. מצער אותי לראות שחקנים גדולים כמו צאבי ואחרים מוכרים את עצמם לכסף הגדול של המפרץ אבל הם באמת בסוף הקריירה ואני מבין את זה. שחקנים כמו אטו שבשיאם הלכו אחרי הכסף וזנחו הצלחה מקצועית, מהם אני ממש סולד.
    האם הוא יכול להצליח באחת הליגות הטובות באירופה? מצד אחד במשחקי הנבחרת היה נראה לי שהוא לא מספיק טוב, מצד שני בהתמודדויות ברמת הקבוצות הוא כן הוכיח ש״ יש לו את זה״.
    2. לדעתי לא היה בארץ שחקן שהקונצנזוס לגבי עובדת היותו השחקן הטוב בליגה הוא כל כך מוחלט, לפחות בשלושים השנים האחרונות.
    וגם אם היו שחקנים שנחשבו על ידי הרוב כטובים ביותר (בניון, ברקוביץ, נמני) זה ממש לא היה קונצנזוס ובטח לא לאורך תקופה של שנתיים וחצי. בתקופה הזו זהבי לא רמה מעל הליגה אלא שתיים ושלוש.
    3. בעיניי, כל עוד הוא נשאר בארץ, הוא לעולם לא ייחשב כאחד הגדולים של כל הזמנים. אולי רק אם יצעיד את מכבי להישגים באמת הסטוריים באירופה וגם אז זה אולי יעמיד אותו בשורה אחת עם הגדולים ביותר.
    4. הדיון סביב שאלת הווינריות נשחק עד דק בהקשרים שונים אבל אין ספק שלזהבי יש קבלות רבות כשזה מגיע לעניין שערים מכריעים במשחקים גדולים. שער אליפות ושערים גדולים בליגת האלופות (ולא מעמדה התקפית), שערי ניצחון במדי מכבי בליגה שכבר אי אפשר לספור על שתי ידיים, הצמד בפלזן במשחק שכך או אחרת יהיה אחד החשובים של מכבי העונה (הבטיח לה לפחות מקום בבתים של הליגה האירופית).
    עדיין קשה שלי שפתאום כל מהלך טוב שלו זוכה לכינויים כל כך מרחיקי לכת ויש קצת יציאה מפרופורציות בהקשר הזה. פתאום כל שער שלו הוא שער ענק וכל הטעייה שלו זה יצירת מופת. אבל אנחנו אלופים בלצאת מפרופורציות אז זה לא מפתיע.

    1. לגבי סעיף 2 שלך אז אתה מתעלם שבניון וברקוביץ לא נשארו בארץ מספיק זמן ובטח לא בשיאם שניהם עזבו בסביבות גיל 22-24.דרך אגב לפי דעתי במידה ונאתכו חוזר לארץ או אפילו רפאלוב אז השליטה של זהבי הייתה הרבה פחות ברורה והם היו שווים אליו או אילו יותר טובים.

      1. ב20 השנים האחרונות הישראלים הכי טובים בארץ יוצאים לאירופה ובתכלס גומרים שם את הקריירה. היוצאים מן הכלל היו נמני וקטן, שגם הם טעמו את אירופה. קטן בעיניי, אף פעם לא היה רמה מעל הליגה גם כשהוביל את הקבוצה לאליפות ובעונת הקיזוז. כשנמני שיחק היו בקבוצות האחרות כוכבים לא פחות גדולים והוא הוביל את מכבי למעט מאוד הישגים ותארים.
        בגלל שזהבי משחק בשיא הקריירה בארץ אין ספק שזה מהווה יתרון ביחס לכוכבים שעזבו בגיל צעיר, לפני השיא, לאירופה. זאת בדיוק הביקורת שלי כלפי זהבי, שבשיא הקריירה הוא בוחר בבינוניות של הארץ ולא חולם גבוה יותר.

  8. נהדר מתן.
    לדעתי האיש צודק, מכיוון שאין באמת עניין ו"תהילה" בלהיות שחקן הרכב גבולי בקבוצות אמצע טבלה בליגות הבכירות.
    ערן מכוון גבוה, וזה ליגת האלופות. והדרך היחידה להופיע במפעל היוקרתי ביותר בעולם (ולשחק בו דקות משמעותיות) היא להעפיל אליו עם קבוצה ישראלית. הרי סאות'המפטון או לה קורוניה לעולם לא יגיעו לשם, וגם אם כן אז הן יתחזקו מאוד בדיוק בעמדות של זהבי כך שהוא לא ממש יראה דקות.
    מה שנשאר לו זה להוביל את מכבי לשם, והוא זוכר את תקדימי הפועל וחיפה שהגיעו ונתנו לפרקים הופעות מכובדות.

    בקיצור, אני לא מסכים שהוא מתפשר מקצועית, אלא שהוא פשוט ריאלי ועם זאת מכוון הכי גבוה שאפשר, לליגת האלופות. לדעתי, רבים במכבי כבר לא ממש סופרים את הליגה המקומית, וכמו בכדורסל שעיקר האקשן הוא במשחק של יום חמישי ושם יש ניחוח אירופאי ורמת משחק עליונה, כך גם הלך הרוח במחלקת הכדורגל ובטח אצל כוכב כה גדול, שמשווה את עצמו לכוכבי אירופה ולא להיצע המקומי.

    ותיקון קל: "עטו" ולא "עתו" (סעיף 1 ביתרונות המעבר לחו"ל)

    1. לא ירדתי לסוף דעתך.נניח והוא יגיע לליגת האלופות נגיד אפילו שנתיים רצופות אז מה זה ייתן לו בדיוק?ץפעם שעברה שהוא הגיע עם הפועל לליגת האלופות הופעה מכובדת שלו העניקה לו את החוזה בפאלרמו,אז מה זה יעניק לו עכשיו?
      אלא אם אתה חושב שמכבי יכולה נגיד להעפיל לשמינית הגמר מה שלא נראה לי כל כך אפשרי.
      הטיעון שלך יכל להיות נניח לגיטימי אם אף קבוצה ישראלית לא הגיעה לליגת האלופות והוא היה הראשון שמצליח להוביל קבוצה ישראלית לשם אבל גם זה לא המצב ולכן אני לא רואה איך הופעה בליגת האלופות תוכל לתת לו משהו מעבר לכתוב ברזומה שהוא שיחק פעמיים בליגת האלופות.דרך אגב יוסי בניון בגילו של זהבי כבש שער ניצחון בברניבאו על ריאל מדריד בשמינית הגמר.יחי ההבדל הקטן

      1. כי לא מספיק לו "סתם" להיות בקבוצה שמופיעה שם. הוא מכוון לקמפיין אירופי מוצלח (אלופות ו/או אופ"א), ופשוט לראות כמה רחוק הוא יכול להגיע. לא מעניין אותו להיות שחקן שולי בליגה שבה אין לקבוצתו סיכוי לזכות בתארים, כי זה גם קשה ושוחק וגם בכלל לא מתגמל.
        בארץ הוא תמיד בקבוצה מנצחת, ותמיד יש לו את האתגר בדמות העונה האירופית, אתגר שהוא שלו בוודאות, ללא צורך במאבקים על חולצת ההרכב

        1. לא קונה את זה, במיוחד שקמפיין ארופי הוא יכול לעשות גם בקבוצ׳ות הדרג השני וכנראה להגיע רחוק הרבה יותר מאשר במכבי. בוא נגיד שביברס נאתכו יגיע השנה להישגים אירופיים גדולים בהרבה מאשר זהבי ויש לו מעמד של באנקר בהרכב. יש עוד כמה ישראלים שישחקו השנה בליגת האלופות ורמי גרשון הוא גם באנקר בהרכב של אחת כזאת.

    2. ברור שלהגיע לליגת האלופות זאת המטרה העיקרית של מכבי אחרי שלוש אליפויות אבל זה לא הישג עד כדי היסטורי שבשבילו זהבי צריך להישאר. אולי אם למכבי היה מקום מובטח הייתי אומר שההישארות שלו מובנת אבל היא בקושי עברה את הסיבוב השלישי ונגד באזל הסיכויים אינם לטובתה.
      אני די בטוח שאם זהבי היה צריך לבחור בין מקום בהרכב של קבוצת אמצע טבלה באחת הליגות הגדולות ( נגיד – טוטנהאם, אברטון, ניוקאסל, סביליה, שטוטגארט, שאלקה) הוא היה הולך על זה בלי לחשוב פעמיים אבל הוא מעדיף את הבטוח על התחרות.

  9. שגיא,
    אין שחקני התקפה ישראלים שיכולים להתברג בקבוצות כאלו. נאתכו וגרשון שניהם הגנתיים. חוץ מזה – נתת שמות יחסית גדולים. הוא היה בפאלרמו ולא הבריק, וזו קבוצה שלא תגיע לשום מפעל אירופאי. אז עם כל הכבוד, להילחם בהגנות של קטאניה ואטאלאנטה כל שבוע, כשפעם בירח מלא יש לך איזו מילאן או יובנטוס, לא מרגיש לי כזה שוס. בליגת האלופות/אירופית יש לו מפגשים עם איכות גבוהה יותר של כדורגל, והזדמנות להוכיח מה הוא וקבוצתו שווים

    1. נתחיל בכמה תיקונים:
      1. נאתכו הוא לא שחקן הגנתי, הוא קשר 50/50. בכל מקרה לא הבנתי למה זה משנה.
      2. בעונה של זהבי בפאלרמו היא שיחקה בליגה האײַרופית.
      3. מילאן, יובה, אינטר, רומא, לאציו, נאפולי. פעמיים בעונה לפחות (בלי גביע). לעומת קבוצות מצכיה, אוסטריה, רומניה וקבוצ׳ות מהדרג השני והשלישי מהליגות הגדולות. זה מה שהליגה האירופית מציעה. לי אישית האופציה הראשונה נשמעת יותר טוב אבל זה סובייקטיבי.

  10. יבור לדעתי אתה נותן משקל לדבר מאוד מאוד זניח ולא משמעותי,הסיכוי שלו לעשות קמפיין בלתי נשכחו להזכירך קבוצות כבר היו בליגת האלופות כולל ניצחון על מנצ'סטייר יונטייד,והפועל הגיעה לרבע גמר גביע אופא.
    השיקולים שלו הם סופר לגיטימים וכמו שאתה אומר במקום להילחם על המקום שלו בקבוצה מרכז טבלה מספרד/אנגליה/גרמניההוא מעדיף להיות כוכב בליגה המקומית שלנו שזה לגיטימי ובהחלט יכול להיות שבנעלייו אני גם הייתי מתנהג ככה,אבל בין זה לבין שהוא בונה על קמפיין אירופאי מטורף שבזכותו הוא ייחשב נגיד כמו רביבו,ברקוביץ או בניון המרחק הוא רב

  11. לא מתלהב ממנו .איזה גדול השחקנים ההישראלים?
    בניון ברקוביץ אוחנה (וזה מה שרפה הבנה כמוני זוכר).
    זהבי לא יכול להצליח בשום ליגה שהיא לא פה .
    ההיתרונות שלו זה תנועה לעומק ( משהו כמו 9 מדומה). לא רואה כמעט שום קבוצה בעולם שיכולה לשחק עם חלוץ כזה (למעט בארסה). זו שיטה שמצריכה שליטה בכדור , רווח קטן יחסית בין קישור להגנה. וכו׳ . המקום היחיד שאולי הוא היה מצליח זה ספרד(אנגליה כמה שאני לא מת על הסגנון היא פיזית ממש וקצב מהיר) .זו ספרד אבל לא רואה איך שחקן שהוא לא ממש טכני ועושהה נגנה בינונית יכול להצליח שם.
    לכן דעתי שמדובר בראש לשועלים שחקן שגבר על פאס ודקל קינן , עם סגנון שהבשיל בקבוצה שקנתה כל דבר שזז (קחו נניח את סופו בליגה ההישראלית או את אליהו).
    אבל אולי הוא עוד יוכיח אחרת .

  12. מודה שאני רפה הבנה בכדורגל הישראלי מאז 2006 בערך כי נמאס לי מהרמה, רחוק לי והגזענות הרסה לי את בית"ר אבל ככה מידי פעם אני קורא.
    איך אומר המשפט "פני הדור כפני הכלב"? אז לעניינו קח את נבחרת כישראל כמשל לאיכות הכדורגל בארץ, אולי הנבחרת הכי עלובה שהיתה מאז ומעולם, ואם זהבי הוא הכוכב הגדול שלה אז זה אומר משהו. (אותו דבר לגבי הליגה העלובה), לא ברור לי איך אפשר בכלל להגדיר אותו כגדול השחקנים בכל הזמנים?

    1. אין שום קשר בין כוכב הנבחרת לרמתה – רונלדו, מסי וזלטאן זה דוגמאות לשחקני ענק עם נבחרות כושלות (יחסית לרמתם) – אז מה זה הופך אותם?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט