מעורב הופס לששי: בן ה-16 ובן ה-34 / מנחם לס

הבוקר יש לי את התפקיד הטוב ביותר שיכול להיות: אני בייבי-סיטר של נכדתי רומי. סיגל בתי לקחת את גייל (ועוד כמה חברות) לארוחת בוקר כפרית יעני באיזו "מסעדה כפרית" במגדיאל.

על מי המסעדות הכפריות האלה עובדים? אולי על האשך ושי אבן צור. אני הרי יודע שלא נשאר אפילו כפר אחד לרפואה בכל המדינה מאז כפר יהושע של 1978.  מאותה שנה בערך כל "הכפרים" ובראשם כפר ויתקין, כנרת, כפר חסידים, וכפר יהושע התחילו למכור את הדונמים שלהם לוילות לעשירים, ופה ושם מישהו פתח "מסעדה כפרית".

איכפת לי? שיהיה.

איך שלא יהיה, אני הבייבי סיטר מס' 1 בהוד השרון. אני פותח לה את ערוץ 'דיסני', וניגמר הסיפור. אבל לפני שהתחלנו אני מבקש ממנה שתצביע לי על איזה לוגו שהיא בוחרת, ואני ניכנס לאתר האוהדים שלהם ומדסקס את המאמר הראשי באתר הניישיון שלהם.

אז היא הצביעה על שיקגו בולס.

בן ה-16.5

אבל לפני שמתחילים, בואו אגלה לכם שם של שחקן חדש שיהפוך לכוכב ב-NBA. הוא היום בן 16.5 והוא לא יהיה בדראפט עד 2017. כמה מהגולשים זוכרים שכתבתי על קובי כשהיה בן 15. היו עוד כמה שכתבתי עליהם בגיל צעיר וכולם סיימו כשחקנים טובים מאד ב-NBA, אם-כי קובי אחר לא נבאתי, כי קובי – כמו לברון – צצים אחת לעשר שנים.

אז מה קרה? הבוקר על כוס קפה הסתכלתי דרך לינק "ת'רוטיווי" על משחק תיכונים כהכנה למקדונלד אול-סטאר. הוא צעיר מדי להיות במקדונלד הקיץ הזה, אבל הוא השתתף במשחק.

גיליתי שחקן מיוחד מאד במינו שכישף אותי במשחקו.

זיכרו את השם וזיכרו שאני הראשון המזכיר אותו: מאליק מונק. רק 1.90מ' אבל אחד הצעירים המופלאים  האמיתיים ביותר שראיתי זה זמן רב.

MALIK MONK. עולה ל-י"ב בבנטונוויל, ארקנסו.

כשאחזור הביתה ביום רביעי אעשה עליו קצת יותר מחקר ואחזור אליכם.

******************

 

בן ה-34 (מתקרב ל-35)

 

אני מדסקס מאמר מאתר האוהדים של הבולס, אבל המאמר הוא הפחות חשוב. העיקר העיקר הן התוספות וההערות שלי:

מה התכנית של פרד הויברג בקשר לפאו גאסול?

העונה האחרונה של פאו גאסול היתה מוצלחת מאד מצד אחד, וחלשה מאד מצד שני. החובה של המאמן החדש פרד הויברג היא לטפל 'בצד השני'.

יכול מאד להיות שכשהם בחרו בו, הבולס בחרו בשחקן החופשי מספר אחד בתולדותם. הוא עשה העונה שיא אישי בריבאונדים (11.8 למשחק), חסם 147 זריקות, וקבר 18.5 למשחק. ה-PER שלו היה 22.7, בין עשרת הראשונים בליגה. לכאורה (גיא, מאין המילה הזאת?) לא רע בכלל. עד שניכנסים עמוק אל תוכן המספרים ואז הם לא נראים כל כך טוב כפי שאתם חושבים.

בנוסף, לפי אתר החובבים הוא הביא אינטליגנציה לקבוצה. "HE CONTRIBUTED FROM HIS INTELLIGENCE".

אז בואו נעצור כבר כאן: אם הוא הביא אינטיליגנציה לקבוצה, למה הם שיחקו בחלקי עונה מסויימים כמו דבילים?

טוב, נעבור הלאה.

הם מדברים על אופיו: "רגיש, אסטניסט, עדין, פגיע, רומנטי, ותחושתי".

כן? אז למה הוא כזה בכיין, יבבן, ומתייפח על כל שריקה נגדו? למה פרצופו מבכה ומיילל? למה הוא נראה לי כשחקן האנטיפטי ביותר בתולדות ה-NBA?

טוב. על טעם וריח אין להתווכח.

באתר מהללים או העונה שלו. כן, אני יודע שהוא היה אול-סטאר וניבחר לחמישייה השנייה של ה-NBA (בינינו? היה לו מקום – בקושי – בחמישייה הרביעית אבל שוב, על ריח אין להתווכח).

מה שאני מנסה לומר כדי שאפילו K700 יבין זה 'אם פאו גאסול היה כל כך טוב, למה הבולס היו כל כך גרועים בכל כך הרבה משחקים?'. כיצד הם הפסידו לקאבס ששיחקו ללא קווין לאב וקיירי אירוינג?

אז בואו אגלה לכם למה פאו גאסול היווה אכזבה עבורי: כל מה שהוא תרם בהתקפה יריביו גזלו ממנו בהגנה. ליאור אליהו יכול להגן טוב כמוהו, אם לא טוב יותר. פאו גאסול – כחיוור אירופאי טיפוסי – מאמין ש-'הגנה' היא מילה מסריחה שהמציאו שטנים בגיהנום.

או זה, או ש-ה'אינטיליגנציה הגבוהה' שלו מאמינה שהגנה היא דבר פחות מדי עבור חכמים אירופאים אינטלקטואלים כמוהו. 'הגנה' זה רק לשחורים שפעם היו עבדים. הוא לא אומר זאת, אך אתה מסתכל על פרצופו ואתה יודע שזה מה שהוא חושב. 'תן לנייטיבס להגן. אנחנו, האירופאים, נוצרנו לספק נקודות'!

הרשו לי להוסיף לסטטיסטיקה המרשימה של הנקניק בהתקפה כמה מספרי הגנה: ה-PLUS-MINUS שלו (REAL PLUS-MINUS, או RPM) הוא 2.30. זה מעמידו אי שם בסביבה של טיילר הנסבורו. את זה אתר החובבים לא ירצה לגלות לך.

בכדורסל צריך לא רק לחסום אלא להיות גם "RIM PROTECTOR". לשמור על הטבעת גם ללא חסימות.  ה-NYLON CALCULUS  ב-'פלייר טרקינג דאטה' חישב שפאו גאסול מציל רק 1.28 נק' בתור "שומר טבעת" ב-36 דקות משחק.

להציל רק 1.28 נק' ב-36 דקות משחק ל-7 פוטר כמוהו? זוהי בושה וכלימה. טוענים שזה בגלל שהוא משחק דקות ארוכות כל כך והוא לא יכול להתרכז בכל כך הרבה דברים. מעניין שחאכים, דייויד רובינסון, ושאקיל, כולם הצילו בסביבות 5 נק' למשחק ב-RIM PROTECTION והם לא שיחקו פחות דקות.

בואו נדבר עתה עליו כמגן נגד פיק-אנד-רול. לפי

.According to Synergy's Play Type statistics

פאו גאסול הוא 56 בליגה – סיפרו אותן! חמישים ושש! – בהגנה נגד פיק-אנד-רול.

הסיבה? LACK OF MOBILITY   ו-א-י-ט-י-ו-ת   כפי שהוידיאו הבאים יראו לכם:

גאסול הוא 2.14 מ' מצויין בהתקפה אבל 2.14 מ' גרוע בהגנה, והיריבות יודעות זאת.

פרד הויברג אמר שאחד השינויים הגדולים שיעשה הוא בפיק-אנד-רולים נגד שיקגו.

כשהוא נשאל מה יעשה, הוא ענה כיאה למאמן מכללות לשעבר: "אולי אתם רוצים גם את חוברת התרגילים שלי?".

עכשיו בקשר לריבאונדים של פאו גאסול: 11.8 ריבאונדים הוא מספר שניתן להתגאות בו. אבל הבה ונסתכל ביתר ביקורת על הריבאונדים של החיוור האירופאי: 63.6 מהם היו UNCONTESTED! מומי, הסבר ללבנטינים מה הכוונה ב-UNCONTESTED. הכוונה שהוא עומד תחת הסל כמו שמוק, אף אחד לא עומד מימינו או שמאלו, מלפניו או מאחוריו (מומי, הישנו עוד צד שלא הזכרתי?) והכדור נופל לידיו.

המזכירות רושמת עוד 1 לצד שמו תחת "REB". הווה אומר שרק 36.4% מהריבאונדים שלו באים ממאבק כלשהו עם שחקן אחר. אצל יואקים נואה רק 48.3% הם UNCONTESTED ו-51.7% הם במלחמה על כדור.

תקראו שוב את הפיסקה למעלה ותסיקו בעצמכם את המסקנות בקשר לחיוור.

אם אינכם מסוגלים אז אעזור לכם: כל מה שזה אומר שפאו גאסול היה בן זונה בר מזל העונה, וגם שבהתקפות הוא תקוע רוב הזמן תחת הסל ולא מתרחק ממנו והכדורים נופלים לידיו כמו אגסים בשלים מעץ אגס.

מה שמפחיד בקשר לפאו היא העובדה שהבולס קוטפים יותר ריבאונדים כשהוא לא על הפארקט מאשר כשהוא על הפארקט!

כשהוא לא משחק הבולס קוטפים 52.1% מסך הריבאונדים. איתו על הפארקט הם קוטפים רק 48.9% מסך הריבאונדים.

מה המסקנה? המסקנה היא שפאו עצלן מדי, או לא יודע TO BOX OUT!

פארק הויברג אומר שהמטרה הראשונה שלו בשיפור ההגנה של פאו היא ב-"BOX OUT" שלו שהעונה ילבש גלימה חדשה לחלוטין.

נחיה ונראה.

.אז למה למרות כל הנחיתויות (גיא! יש 'רבים' לנחיתות?) של החיוור הוא עדיין היה כה חשוב לבולס בעונה שעברה?

כי ישנה לו התקפה.

פרק הויברג, מאמן טירון ב-NBA אבל אחלה שבאחלות מבין המאמנים כבר אמר: "מעולם לא הרגשתי נוח יותר עם שחקן שלי היורה מ-16 רגלים (16 כפול 32 ס"מ) מאשר אני מרגיש עם פאו גאסול".

לא צריכים הוכחה טובה יותר מהטבלה הבאה:

עוד מעלה חשובה? בן ה-34 הזה החסיר רק 4 משחקים כל העונה. אחרי הכל ישנם בעולם שילשולים, שפעות (גיא! שפעת ברבים זה שפעות או 'מחלות שפעת? מה רע ב-'שפעות'?), חום'ים, שברי רגל, נקעים, אולכוסים, סרטנים, קרעי רצועות, סדקים, אוקסונשוסים, הרעלות קיבה, כאבי שיניים, אפנדיקסיטים, פנקיאטיטיסים, ועוד איזה 1256 מחלות ובעיות גוף, וההוט-דוג הזה משחק 2681 דקות NBA ומחמיץ רק 4 הופעות? כנראה שהוא בא מ-DNA בריא וכשר.

טום ת'יבודו נתן לו לשחק לפחות כל רבע ראשון ושלישי בשלמותם, וכמה שהיה זקוק ממנו ברבעים השניים והרביעים (גיא! רבים לרביעי זה 'ימי רביעי'. למה לא 'רביעים'?)

במילים אחרות, החיוור הוא שחקן  ח-ש-ו-ב    ב-י-ו-ת-ר  במערך הבולס, למרות מגרעות ההגנה שלו. אבל הוא, כפי שהומחש, לא עזר לבולס.

מה הן האופציות שאני מציע להויברג עם פאו גאסול כדי להגביר את הסכויים נגד הקאבס?

1. להשתמש בו כסטרץ' 5

מה היתרונות? כמעט כל סנטר בליגה יהיה עדיף עליו בהגנה. אז למה להילחם אש באש? אני מציע להילחם באש עם מים. שים שחקן התקפה שיקבור "חמש עשרה FOOTERS" ויכריח את המפלצת שבסנטר לצאת החוצה ולהגן עליו. ז"א הילחם בנחיתות ההגנה של פאו גאסול ביתרון שלו בהתקפה. כל כך פשוט וכל כך חכם, מנחם!

2. להשתמש בו כשחקן ששי מהספסל

להעלות שחקן כמוהו מהספסל זהו LUXURY שאין להרבה קבוצות. הוא יעלה מהספסל  ו-י-ה-ר-ו-ס   כל שחקני ספסל מולו. יש כאן עניין של אגו כמובן – "מי עולה? גאסול או נואה?" – אבל דבר אחד ברור: השניים לא מסוגלים לשחק ביחד.

להפרידם הוא הסיכוי היחידי שיש לבולס לשיר בקול רם בעונה הבאה.

.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אין ספק שמשהו בשיקגו לא עבד בעונה שעברה וזאת למרות עות פריצה של באטלר ועומת רוקי מצויינת של מירוטיץ׳. השילוב של גאסול ונואה בהחלט דורש עיון מחדש אבל אולי עם מאמן חדש ואנרגיות אחרות אחריי העזיבה של תיבודו המדכא דברים ייראו אחרת.
    צריך לזכור שעם כל האכזבה בעונה שעברה הם היו ב2-2 מול הקאבס גשלברון תפר את הקליעה על הבאזר מהפינה. לולא אותה קליעה כל סיום העונה היה יכול להראות אחרת. מצד שני, הקאבס היו ללא לאב וחצי קיירי ושיקאגו לא ניצלו את זה, השנה בלי שדרוג ועם קאבס מחוברת יותר, יהיה להם הרבה יותר קשה.

  2. מנחם, לגבי הבייביסיטר, אני חושב שזה הזמן המתאים להתחיל לחשוף אותה לפוסטים של מומי. מי יודע, אולי תגדל את הג'וג'ו הבאה.

    תוספת חשובה לגבי גאסול, בנוסף לכל הוא גם נראה תמיד מלוכלך ומטונף, כאילו לא התקלח חודש 😉

  3. צריך להביא בחשבון את הגיל. בגיל 24 הוא לא היה כ"כ חלש בהגנה וכ"כ איטי, גם אם הוא מעולם לא הצטיין ביכולת הגנתית ובמהירות. אך ביכולתו הרגילה הוא מצוין בהתקפה, ריבאונדר טוב ומעלה ועם הרבה חכמת משחק.

  4. לגבי ההצעה לעלות את פאו מהספסבל. על פניו רעיו נהדר. אבל מי יותר טוב ממנו כפותח.
    גיבסון מאד גבולי כסטרטר לרמות האלה. מירוטיץ? מקדרמוט? בובי פורטיס?

    לא נראה לי שיש להם את הפריווילגיה לשחק עם פאו כמחליף.

    1. פאו חייב לצידו מגן שיחפה עליו, הבעיה ששנה קודמת נואה היה פצוע וככה השילוב ביניהם לא היה במיטבו ולא ראו את השילוב האופטימלי.
      גיבסון על חשבון נואה יכול להיות מעניין, אם כי השאלה אם נואה יסכים להעלות מהספסל.
      בכל מקרה יש מאמן חדש שאולי יצליח עם הרוטציה איפה שתיבודו נכשל.
      עדיין הבולס תלויים יותר מדי ברוז.

    2. מירוטיץ'/מקדרמוט כסטרץ' 4 מתאימים לשיטות של הויברג. לדעתי 3 הפאוור פורוורדים שלהם לא ימשיכו, והם יעבירו את גיבסון לאן שהוא. אולי פניקס, שצריכה פאוור פורוורד (מרקיף מוריס ביקש טרייד)

  5. פאו תמיד היה שחקן מעפן ודי מעצבן עם הנטייה הספרדית לשחק ממש מלוכלך מתחת לשולחן כשלא רואים (רודי פרננדז, מישהו?).
    מה שכן, לא הבנתי את הטבלה. מה המשמעות של כל נקודה על המגרש? מה המשמעות של הצבעים? מה זה שוט מייד ושוט ווליום? ומה המסקנה שכל כך ברורה למנחם? מה אני עושה פה בכלל? מה הסיפור עם החיים האלה? ולמה להכניס כדור עור לתוך חישוק זה אתגר שצורך תשומת לב בינלאומית של עשרות מיליוני אנשים? למה?

  6. FUCK MY JESUS CHRIST

    מנחם אתה בוכה???

    איזה סיום מדהים של בריטניה ב4 כפול 200 גברים.
    איזה טיפשיםפ האמריקאים שלא נתנו ללוכטה לסגור.

    פאק מי איזה אליפות מדהימה לבריטניה!! תענוג.

  7. אם באמת 63 אחוז מהריבאונד של גאסול היו ללא תחרות הבעיה לא אצלו. הבעיה אצל השחקנים האחרים שלא קופצים לריבאונד . וכניראה שהבעיה האמיתית היא באמינות המקור לסטטיסטיקה הזאת…

  8. כמו שבן אמר לא יכול להיות שעונה שלמה הכדורים פשוט "במזל" נופלים לו ליד כמו אגסים בשלים (מנחם אגס ב א'). כנראה שהוא בר מזל רציני מאוד ונפוליאון אהב אנשים כאלה.

  9. פאו נעדר מכמה משחקים טובים בסדרה מול הקאבס, וגם כשעלה, עלה פצוע.

  10. אף מילה על מופע האימים של נבחרת ישראל מול מקדוניה? לא ציפיתי למופע אולסטאר מרשים אבל בטח לא למה שקרה על המגרש (מול מקדוניה! לא מול ספרד)
    השחקנים נראו כאילו נפגשו לראשונה במטוס בדרך למשחק..
    קראתי באחד מאתרי הספורט שמקל שומר על כושר גבוה ומתאמן עם מאמן בכיר (תורפ'?), אבל רמת המשחק שלו הייתה ירודה וכללה איבודים מביכים ואחוזי קליעה נמוכים. במצבו הנוכחי לא ברור לי איזה קבוצת נבא או טופ יורוליג תיקח אותו.
    אמנם זה היה משחק הכנה ראשון אבל זה לא מסביר את הרמה.

    1. בואי נשמור על אופטימיות זה משחק ראשון של רוב השחקנים שם בכלל העונה. וחוץ מזה אני בדרך! כלל במשחקי הכנה אנחנו תותחים ואז ברגע האמת מפשלים אז אולי הפעם זה יהיה הפוך

  11. אפשר להעלות את פאו כסטרץ' 5 עם גיבסון לידו ושמירוטיץ' יפתח זה ירווח את המשחק של הבולס בהתקפה כי הסנטר של היריבה לא יתמקם ליד הצבע ובהגנה גיבסון שומר מספיק טוב כדי לחפות רוב הזמן על פאו כאשר הבעיה תהיה אם החמישייה השנייה של הבולס תשחק מול החמישייה הראשונה של קבוצה עם שני גבוהים שאי אפשר להתעלם מאחד בהתקפה כי הכלים שלהם (של הגבוהים) לא מבוססים על ריבאונד התקפה (הדוגמאות שעולות לי לראש הן ממפיס, אטלנטה וגולדן סטייט אולי יש עוד…) זה ייתן לבולס את הקו האחורי המשני הטוב בליגה בלי לפגוע בהרבה בקו האחורי הפותח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט