בדרך למעלה / יואב מודעי

לפי מה שמצטייר בתקשורת, ימים שקטים ורגועים עוברים על ה-NBA אחרי סערת ההעברות של שלבי הפגרה המוקדמים יותר, אבל השקט הזה מטעה. בימים אלו נחרצים גורלות. קרה לכם פעם שראיתם שחקן בתחילת העונה ואמרתם: "וואו! הוא ממש השתפר!" או "הוא הפך לחיה בקיץ"? זה בדיוק מה שקורה עכשיו בכל רחבי הליגה – שחקנים עובדים קשה כדי לעשות קפיצת מדרגה וחלק מהם גם יצליחו לעשות אותה. סרקתי קצת את השטח ובדקתי מי הם עשרת השחקנים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר לעשות את קפיצת המדרגה הזו בעונה הבאה עלינו לטובה.

1. אנתוני דייויס
ה-כוכב, ה-שחקן הטוב בעולם בשנים הבאות לפי מרבית התחזיות ובקרוב: גם ה-קלעי. בגיל 22 בלבד, מתבשלת לנו מפלצת אמיתית מול העיניים. לדייויס יש את כל הכלים שיכולים להיות בארסנל להוציא קליעה מחוץ לקשת (סל הניצחון מול אולקהומה סיטי הוא בחזקת פוקס…). בשלוש עונותיו הראשונות בליגה הוא קלע בסך הכול 3 שלשות מתוך 27 ניסיונות. הקיץ הוא כבר הספיק להעלות סרטון לרשתות החברתיות בו הוא תופר שלשות בקצב באימון ובעקבות זאת, מאמנו הטרי אלווין ג'נטרי אמר שהוא רוצה לראות אותו מנסה יותר גם במשחקים. תארו לעצמכם את אנתוני דייויס עם ידית משלוש… אם הוא ימשיך לעבוד על זה בקיץ, אין ספק שהוא יקפיץ את כולנו מהספה בסוף אוקטובר.

2. יאניס אנטטקומפו

אישית, יש לי תחושה שזו תהיה עונת הפריצה של "הגריק פריק" ושהוא יזכה בתואר השחקן המשתפר של העונה. הוא הגיע לליגה בגובה של 2.05 ומאז צמח בעוד שישה סנטימטרים (2.11). אבל הוא לא רק ארוך ואתלטי להפליא, הוא גם יכול לעשות הכל על המגרש. כאשר הוא הגיע לליגת הקיץ, התמונה שלמטה העידה שהוא בילה זמן רב בחדר הכושר על להוסיף שרירים לגוף האתלטי להחריד שלו. אם הוא ימשיך לבנות את הגוף ובנוסף ישפר את הקליעה, הוא יהיה בלתי ניתן לעצירה. כיום שחקנים נותנים לו את הזריקה כדי למנוע את החדירה. אם הם לא יוכלו לעשות זאת יותר, ג'ייסון קיד יחייך ובגדול.

3. אנדרה דראמונד
קיץ גורלי עומד בפני הסנטר בן ה-22 של דטרויט. סוף סוף הוא נפטר מגרג מונרו, שחתם כשחקן חופשי במילווקי. יחד הם פשוט לא עבדו טוב. היתה צפיפות בצבע, לא הייתה כימיה טובה והם לא הוציאו 100% מעצמם, כפי שכל אחד מהם מסוגל לעשות כשהוא משחק לבד. מהלך גאוני של סטן ואן גאנדי הביא את ארסן איליאסובה ׁׁ(הגיע בטרייד תמורת קרון באטלר ושון וויליאמס) במקום מונרו. הטורקי בעל הידית ירווח את המשחק ויתן לדראמונד לשחק כמו שהוא אוהב. עם ג'נינגס ורג'י גקסון בבק-קורט, לדראמונד יש הזדמנות חד פעמית להקפיץ את המשחק שלו מדרגה או שניים. איך? קודם כל לשפר את האחוזים מהעונשין. הוא קלע של 40% מהעונשין בקריירה, וזה יהיה חייב להשתפר. הוא חייב לעבוד הקיץ על הרכות בקליעה שלו, גם מחצי מרחק. כולם יודעים שלדראמונד יש את הסיומת "להתגלגל" אחרי החסימה לאלי-אופ קל, אבל תארו לכם מצב שהוא עוצר וקולע מחצי מרחק. הפוטנציאל שם, אבל הוא חייב לעבוד קשה.

4. אוטו פורטר 
אין ספק שוושינגטון היא קבוצה בעלייה, אבל ללא פול פירס הוותיק שחבר שוב לדוק ריברס (הפעם בקליפרס), הוויזארדס יהיו חייבים אוטו פורטר חדש ב-2015/16 כדי להתקדם ולהצליח. לכתו של פירס אמורה לסדר לו דקות משחק רבות יותר והוא יהיה חייב להגיב עם תוצרת התקפית כלשהי. אשתקד הוא קלע 6 נקודות למשחק וזה ממש לא מספיק לשחקן ששואף לקבע את מקומו בחמישייה ולהיות על הפרקט במהלך רוב המשחק. אם השיפור לא יבוא, הרוקי קלי אוברה שהראה ניצונות בליגת הקיץ, עשוי לפתוח בחמישייה במקומו.

5. סי. ג'יי. מקאלם
דמיאן לילארד לא לבד. ניתן אולי לחשוב שעזיבתו של ווסלי מת'יוז החלישה את הקו האחורי של פורטלנד אבל האמת לא שם. לצד לילארד אמור להתייצב בחור בן 23 בשם סי. ג'יי. מקאלם שהוא סקורר פשוט מעולה. ב-5 משחקים בפלייאוף אשתקד (כשמת'יוז לא שיחק בשל פציעה), מקאלם הפציץ לא פחות מ-17 נק' למשחק. הוא קלע ב-56% מהשדה ו-48% מהשלוש. הוא יודע לספק נקודות, ואם הוא יתחזק הקיץ, ישפר את ההגנה שלו וגם את הדינמיקה בינו לבין לילארד, המאמן טרי סטוטס צפוי לפתוח איתו במקומו של ג'ראלד הנדרסון. בהחלט יש עתיד בפורטלנד.

6. ג'בארי פארקר
בחירת הדראפט מספר 2 ב-2014 חוזר אט אט לכושר אחרי פציעה שהשביתה אותו החל משלב מוקדם מאוד של עונת הרוקי שלו (שיחק 25 משחקים לפני שגמר את העונה). לא יצא לנו הרבה ממנו, אבל במשחקים שכן ראינו, הוא קלע 12 נקודות בממוצע והראה שיש לו הרבה כישרון. הרבה אנשים שראו את העונה המפתיעה של מילווקי שכחו לגמרי מקיומו, ואני אומר – תארו לכם את הבאקס איתו בכושר. פארקר יהיה חייב לשפר את משחק ההגנה אם הוא רוצה לקבל דקות תחת המאמן ההגנתי ג'ייסון קיד, ובנוסף הוא יהיה חייב לשפר את אחוזי הקליעה שלו מבחוץ (קלע רק ב-25% אשתקד) כדי להפוך את הבאקס לקבוצה הרבה יותר מסוכנת.

7. ג'ורדן היל
לאינדיאנה יש בק-קורט קטלני שכולל את ג'ורג' היל, מונטה אליס ופול ג'ורג', אבל הפייסרס יצטרכו לקבל תפוקה מעוד שחקנים כדי לחזור לרמות הגבוהות. האיש שצריך לספק את הסחורה הוא הסנטר החדש ג'ורדן היל, שמגיע לאינדיאנפוליס אחרי העונה הטובה בקריירה שלו. אשתקד הוא העמיד ממוצעים של 12 נקודות ו-8 ריבאונדים למשחק במדי הלייקרס, והוא במגמת שיפור רצינית. הקיץ הוא יהיה חייב לעבוד על ההגנה שלו כדי להיות רים פרוטקטור טוב יותר, בעיקר בגלל שרוי היברט עשה את הדרך ההפוכה ל-LA. בנוסף, הוא יצטרך לעבוד על משחק המעבר כי הפייסרס אמורים להיות קבוצה שרצה לא מעט.

8. אנתוני בנט
מבין כל השחקנים שציינתי, הבחירה מספר 1 בדראפט 2013 עומד בפניי המבחן הגדול ביותר. לבנט נגמרו התירוצים. בהתחלה אמרו שהוא מתפתח באיחור, אז אמרו שקליבלנד לא מתאימה לו ולאחר מכן טענו שהוא צריך שנה כדי להתאים את עצמו למינסוטה. זהו. עכשיו בגיל 22 ובעונתו השלישית ב-NBA, בנט יהיה חייב להעמיד ממוצעים טובים יותר מ-5 נקודות למשחק. אם יש מקום בו הוא יכול לפרוח – זה במינסוטה, עם כל החבורה הצעירה וגארנט. הוא חייב להשתפר כמה שאפשר ולהוכיח לכולנו שהפוטנציאל שכולם דיברו עליו אכן מתממש, לפחות במדיה מסויימת. אחרת, הוא עלול להיכנס להיכל המפוקפק של בחירות מספר 1 בדראפט שהתבררו כפלופ מוחלט.

9. ויקטור אולדיפו
הקיץ יש לגארד המוכשר הזדמנות לעשות פריצת דרך ולהפוך לכוכב בליגה. הוא שיפר את הממוצעים שלו בין העונה הראשונה לשנייה ונראה מסוג השחקנים שהחלט מסוגל להמשיך במגמה. האתלטיות תמיד הייתה שם, אך יש מקום לשיפור ביכולת הקליעה, בקבלת החלטות ובמנהיגות. אורלנדו בונה קבוצה מרתקת, ואם אולדיפו יעבוד קשה על המשחק שלו הקיץ, הוא בהחלט מסוגל להוביל אותה לפלייאוף. עם קצת מג'יק כמובן…

10. מייקל קיד-גילכריסט
עוד שחקן שעדיין לא הצדיק את המיקום בו נבחר בדראפט (בחירה שניה ב-2012). בשארלוט הוא התחיל כשחקן הגנה בלבד. לאט לאט הוא שיפר את הקליעה מחצי מרחק (הרבה בזכות סיוע ממארק פרייס), את יכולת החדירה והסיומת. כל מה שחסר לו כעת זו זריקה משלוש, בייחוד במצבים של קבלת כדור ושחרור קליעה מיידי. אם השיפורים אכן יבואו ובנוסף, אם יסתדר טוב עם הרכש החדש ניקולה באטום, זו תהיה השנה שלו.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אחלה כתבה יואב.

    לדעתי בנט לא יעשה כלום גם העונה, ואפילו לא יסיים את העונה במינסוטה. מקווה בשבילו שיגיע לגן עדן לסטטיסטיקה בפילדלפיה.

  2. תודה יואב.
    בנט הוא באסט מהדהד לבחירה 1 וקליבלנד שלחו אותו מהר כדי לא לשמוע את הרעשים קרוב…:].

    אנתוני דיוויס! ללא מילים.

    אני רואה את קיילי אוברה מחליף את פורטר די מהר האפסייד שלו גבוהה יותר.

    בן מקלמור עשוי להיות בקבוצה הזו. עובד מאד קשה עם טובי המאמנים כדי להשתפר ולצד רונדו הוא יכול לפרוח.

    מכל השחקנים שציינת השניים של מילווקי הכי מלהיבים. הייתי שמח לראות אותם.

    1. פורטר עשה קפיצת מדרגה גדולה בסוף העונה ונתן פלייאוף מצויין בשביל שחקן בגילו. הבחור בדרך למעלה.
      שחקן יותר שלם מאוברה. צווארון כחול קלאסי

  3. שנה שעברה מי שהתקדמו חזק היו דווקא הככבים:
    הארדן, קארי, קיירי, דיוויס, וראס

    השנה על פי אותו הגיון:
    ראס!
    דיימו
    וויגינס
    גובר
    היווד
    דיוויס

    שחקנים טובים מאד שהופכים לסופרסטארס

    – – –
    אגב מודעי עם שם כמו שלך, אתה צריך לקבל אקסלוסיביות על רוקי השנה מודי – יא

  4. כתבה מצוינת אבל מישהו יכול להסביר לי איך במעבר בין שוטינג גארד לפאוור פורוורד דיוויס איבד את הקליעה שלו משלוש? עד השנה האחרונה בתיכון לזרוק מהשלוש היה בערך המומחיות היחידה שלו

  5. מבים הרשימה אני באמת סקרן לראות גיאניס וגבארי. לא מאמים שדראמונד ישפר את אחוזי העונשין כמו שהרבה סנטרים מסוגו לא הצליחו, לא מאמין שקיד גילכריסט יפתח קליעה משלוש ואוטו פורטר אומנם יקבל דקות רבות יותר אבל אני לא רואה אותו מתפתח לשחקן חמישייה לגיטימי בקונטנדרית כמו שהוויזרדס שואפים להיות.
    לגבי דיוויס, לא בטוח כמה משמעותי זה יהיה ואני לא רואה אותו הופך את השלשה לנשק עיקרי, אולי שלשה למשחק. אם ישחק בחוץ יאבד יתרון גדול בדמות ריבאונד ההתקפה והפוטבק שלו.

  6. תודה על המחמאות. באמת חשבתי להכניס כמה שמות שהוזכרו כאן בתגובות, למשל KCP, בן מאק ווויטסייד. לא הכנסתי את KCP בגלל שלדעתי רג'י ג'קסון יפתח בחמישייה עם ג'נינגס(כשהוא יחלים מהפציעה) וג'ודי מיקס/סטאנלי ג'ונסון עשויים לקבל הרבה דקות, מה שאומר שקנטביוס יקבל פחות דקות מהמצופה. עם זאת – הוא יעשה קפיצה משמעותית בהחלט. מקלמור? הוא פתח את העונה שעברה מדהים ומאז התדרדר, אני מקווה שהוא יחזור לדרך המלך ויעלה למעלה, אבל זה קצת הימור, בעיקר בגלל שהצטרפו מספר שחקנים על העמדה שלו לקינגס.
    ומנחם, חסן וויטסייד הוא ללא ספק ההפתעה של העונה שעברה, הבעיה היא שאין תואר "ההפתעה של העונה". אם היה, הוא היה צריך לזכות בו ללא עוררין. הוא לא זכה ב"שחקן המשתפר של העונה" כי לא הכירו אותו לפני, אז ממה הוא השתפר? השאלה היא עד כמה הוא יכול להשתפר, כי הוא רים פרוטקטור פנטסטי, ועד כמה כבר אפשר לשפר את משחק ההגנה שלו. אם הוא ישפר את משחק ההתקפה שלו, לדעתי ה-NBA חייבים לתת לו את התואר ה"שחקן המשתפר של העונה"(גם כדי להיות קצת נחמדים על העונה שעברה).

  7. אחלה פוסט. אני מסכים עם וודיע, שנה שעברה בפלייאוף הוא היה פשוט מצויין ואין סיבה שהשנה שהדקות שלו יגדלו הוא לא יעשה קפיצה קדימה. דיוויס אין מילים גם לי נראה MVP בלי פייט בכלל

  8. אגב קיד גילכריסט. מה באמת קורה איתו ועם באטום? מי אמור לפתוח ב 3? לא נראה לי שאחד מהם מסוגל לשחק ב 2, ושניהם חלשים מדי ל 4 (גובה כבר לא רלוונטי עם הסמול בול)

  9. אני אומר השנה הגבה מסיים מקום שני שלישי במירוץ לMVP הפליקנס מסיימים מקום 7 או 6 ומפסידים בשש משחקים לסאן אנטוניו

  10. אפרופו אנטטקומפו ופארקר מדברים על זה לאחרונה ולא מספיק לבאקס יש קב׳ שלטעמי מועמדת חזק לרביעייה הראשונה במזרח וזאת על אף מה שנראה התחזקות יחסית של הקונפרנס המזרחי העונה

  11. דרק פייבורס יעלה מדרגה לקלאס A של הפורוורדים בליגה, הרבה בזכות גובר שמשלים אותו מצויין.

    ג׳רמי לאמב יכול לקום לתחייה לצידו של קמבה ווקר בהורנטס.

    נואה וונלה יהיה ככל הנראה הפאוור פורווד הפותח של פורטלנד ונראה שיש לו את כל הסיבות והזמן כדי להתפתח.

    לגארי האריס יש הזמנות בדנבר לעשות קפיצת מדרגה. למרות שכרגע לא נראה מוכן עדיין.

    דוויט פאוול גבוה טוב ואנרגטי, נתן ליגת קיץ טובה, רק שקרלייל ייתן לו יותר אמון.

    בבוסטון יש המון כשרון אבל יותר מדי שחקנים דורכים אחד על השני. איינו׳ בנה סגל לרוחב.

  12. זאק לווין הולך להיות השחקן הראשון שיסיים עונה עם ממוצע של דאנק מהעונשין למשחק, מי שלא מסכים איתי הוא רפה הבנה.

  13. תאמת הרבה מהשחקנים שציינת לא נראים ככאלה שהקפיצה הגדולה בכלל קיימת אצלם , בנט בטוח לא , דרמונד נראה לי הולך לאכזב אולדיפו ויאניס אותו דבר כשרון בעיקר אתלטי ובכיוון ההגנה יכולים להיות מצויינים כרול פלייר מצויינים סטייל גרין בגולדן סטיט..
    דיוויס כמובן כוכב בסדר גודל של לברון, אני חותם ששנה הבאה דיוויס mvp ושחקן ההגנה של העונה, יש עוד הרבה שחקנים שהולכים לפרוץ כמו גורדון, סמרט הוד יאנג נואל

  14. ציינתי שבנט הוא באמת מקרה שונה. כי הוא אולי לא עשוי לעשות את הקפיצה הזו הקיץ, אבל הוא *חייב* לעשות את זה הקיץ כי אם הוא יתייבש על הספסל במשך עוד עונה לא יצא ממנו כלום ושום דבר.

  15. יופי של סקירה, תמשיך !
    דיוויס רמה אחת מיל כולם ומצדיק פוסט נפרד. בנט כבר באסט, יתן בליגה 8 שנים סולידיות מינוס ואז יעבור לסין

כתיבת תגובה

סגירת תפריט