הפלסטינאי הראשון ב-NBA? מנחם לס

האם סני סקקיני יהיה הפלשטינאי  הראשון ב-NBA?

בן רמאללה זה אומר: "ברצוני להוכיח לבני עמי שהכל אפשרי. אפילו לשחק כדורסל כמקצוע".

אחרי שלוש שנים בליגה הסינית והשנה בליגה הלבנונית, ישנם האומרים שבן ה-26 הזה הוא מועמד עם סיכוי לגיטימי להיבחר בדראפט הבא.

הוא אומר: "רוב מדינות המערב לא מכירות בפלשטינה כמדינה עצמאית, ואנחנו חיים בקונפליקט, אבל מטרתי אינה פוליטית. אני רוצה רק להיות האחד שעושה מחלום מציאות, ולהראות לבני עמי שניתן לחיות מספורט כמקצוע".

הוא האחראי לכך שנבחרת פלשטין עלתה מהפסדים על 40 נק' לאליפות אסיה שתתחיל בחודש הבא.

(נבחרת לבנון שגברה בקושי על הפלשטינאים)

מאמן הקבוצה הוא ג'רי סטיל האמריקאי (מאמן מכללות לשעבר) הנותן את כל הקרדיט לסקקיני.

הפלסטינים גברו לאחרונה על סוריה ועיראק, עם הפסד בהפרש קטן ללבנונים. סקקיני הוא סנטר בגובה 2.06 מ' ומשקל 100 ק"ג בגוף של פאור פורוורד. הוא השוטר, הריבאונדר, ומנהיג הקבוצה.

הוא השתתף ב-TRYOUTS של שחקנים זרים בלאס ווגאס, וכן ב-TRYOUTS של אסיינים בקוריאה, אך החליט לא להציע את עצמו לדראפט האחרון בגלל אליפות אסיה.

בליגה הסינית הוא היה הריבאונדר השלישי בטיבו (10.8 ריב' למשחק) והעונה הוא הוביל את הליגה הלבנונית בריבאונדים וחסימות.

 

הוא מסרב בכל תוקף לדבר עם המדיה האמריקאית על ילדותו ברמאללה ועל הקונפליקט עם ישראל. כל מה שהוא אומר זה שזה עצוב שהוא נולד 50 ק"מ מאולם כדורסל בו משחקים טובי השחקנים האירופאים, וכל מה שהוא יכול היה לעשות זה לראות כדורסל כזה בטיווי. מכבי ת"א שמעו עליו אך לא היה כל סיכוי שהם יחתימו שחקן פלשטינאי.

הדבר היחיד שהוא אומר זה הקטע הבא:

“I mean our situation is tough, it’s really tough,” Sakakini says. “I hope we have an open country where we can go and people can come to us. That would make it easier for me – make it easier for everyone. Because sports not only [just] sports. Sports is bigger. People come to watch, people they come and spend money on the players. It’s like a big thing, it’s a business now.”

 

Basketball in Bethlehem

(משחק כדורסל בבית לחם. הוא השמאלי בכדור הביניים)

המאמן סטיל אומר:

The Palestinian territories’ basketball program had been stifled by an “Eastern honor-shame” mentality, Steele says. Rather than try and fail, people feel it is better to simply not try. The one player he inherited who rebelled against such thinking was the bearded center who wanted desperately to win. Together they set out to create a real basketball team with Sakakini absorbing the first real coaching he had in his country and Steele leaning on his best player to bring in more talent.

לנבחרת הפלסטינאית מצטרפים כמה מארה"ב וקנדה עם הורים פלשטינאים. במשחק אימון הם ניצחו את ירדן על 50 הפרש. לך תדע. עם 9-10 אמריקאים-פלשטינאים בהרכב, אולי הם ינצחו אפילו נבחרת כמו ישראל.
מה אומר מאמנו סטיל על סיכוייו לעשות את הדראפט? "HE IS DEFINITELY A TWEENER". אבל – הוא מוסיף – "עם כוח הרצון שלו, וכוחו הפיזי, אני מאמין שיש לו סיכוי!"

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. אני זוכר שלפני כמה שנים מכבי יצאה למחנות כדורסל פלסטיניים לחפש כישרונות. דייויד בלאט אמר אז שזה לא ייתכן שאין שום שחקן פלסטיני בליגה הישראלית והוא צדק. זה באמת מזעזע.

  2. שאלה רצינית – למה לאחל בהצלחה למישהו מאוכלוסיה אויבת? גם אם הוא לא נלחם בנו בעצמו. ואני ממש לא ימני לפני שמישהו יקפוץ.

    1. אישית אני מאחל לו הצלחה כי הוא ספורטאי שנאבק להצליח.
      אתה, וימנים כמובן, רואה בו אויב ומאחל לו כישלון וסבל וחושב, כנראה, שאם הוא ייכשל תוכח עליונותו של הלאום היהודי וסיכוייו לנצח במלחמה מול האומה המוסלמית יגדלו.
      בעיניי זו שטות, אבל אני לא יותר חכם ממך, אז כנראה אני טועה ואתה צודק.

      1. כשכל השמאלנים יפסיקו להכליל את כל הימין בגלל אמירות של אינדבידואלים המצב כאן יהיה יותר טוב.
        (see what i did there?)

  3. מה הקשר בין הערה מטומטמת של מגיב להיתנשאות השמאל באתר?
    האמת היהירות ריחקה אתכם מהעם ץ…
    אני ימני מאוכזב ביבי יש לומר, שמפחד מהיום שלחמאס יהיה שדה תעופה נמל צבא וכו'…
    הל עוד ספורטאי לא משתמש במעמודו לנגח פוליטית דיעות אחרות אלא לעודד צעירים לחיים טובים יותר דרך הספורט אהלן וסהלן.
    רק טוב יצא מזה.

  4. אין דבר כזה "פלסטינים". מדובר בערבים ירדנים ביו"ש, וערבים מצרים בעזה.

    על כן אני מאחל בהצלחה לערבי הירדני הנזכר לעיל בהתקבלות לליגה הטובה בעולם.

    1. אין כזה גבר אנגלים – מדובר על כמה רומאים שנתקעו אחרי סוף האימפריה יחד עם המוני ויקינגים מדנמרק (!!) , סקסונים מגרמניה.
      אבל בגדול אנגליה שייכת לדנמרק. שיחזרו לדנמרק!

      אין כזה דבר גרמנים. מדובר על ברברים סקסונים שבאו מיגוסלביה התאחדו עם כמה טורקים יהודים שברחו מישראל לברלין ורוסים שעברו את הגבול.

      אין כזה דבר ירדנים – מדובר על בדואים מסעודיה שנתקעו עם השלטון האנגלו – צרפתי

      איו כזה דבר ישראלים – מדובר על תנועת מהגרים מצפון אפריקה ופליטי מלחמת העולם השנייה. וכמה סהרורים משיחיים מתיימן ואתיופיה.

      אחד הטיעונים הקלושים של הימין.

      עם זה הגדרה עצמית . אם 2 מליון אנשים מאמינים שהם עם אם תרבות מנהגים ומסורת (והםן יכולים להוכיח את זה) הם גם סובייקטיבית צודקים.

      1. בהחלט.
        ואין דבר כזה אמריקאים, מדובר בכמה אנגלים שגירשו כמה ילידים מאיזו יבשת והחליטו שנמאס להם לשתות תה אחר הצהרים….

          1. הפלסטינאים או לפחות הבדואים מסעודיה שנתקעו באזור א"י על 2 גדותיה עם הסיפוח האנגלו צרפתי אחריאים להמצאת הדרבוקה, המשוואשה ושומן הכבש מעל הגירוס תרנגולות.

            אפילו היסטוריה מסויימת יש לבדואים האלו.

          2. מצד שני, הרצל ביקר כאן ואמר שזאת ארץ ללא עם, שמתאימה בדיוק לעם ללא ארץ.
            והרצל היה נורא חכם אז אולי באמת לא היה כאן אף אחד

      2. עידו, אין בעיה שיקראו לעצמם עכשיו פלסטינאים, שיקראו לעצמם מצידי נעלולי הפלא, הבעיה היא שהם טוענים שהעם הפלסטינאי קיים כבר מאות שנים.
        אחד הח"כים הערבים, צרצור כמדומני, אפילו טען שהם צאצאי הפלשתים מהתנך, למרות שהם בכלל היו ספנים שהגיעו מאיי יוון.

        1. פינוקי – זה בור שחור אל תכנס לשם. בסוף יתברר שהם בכלל יהודים מחצי שבט המנשה שבדיוק היו בשירותים שאמרו לכולם להתפזר לפולניה.

          1. פינקי, פינוקי הוא סתם כלב.

            שום דבר לא צריך להתברר, לכולם ברור מי הם ומאיפה באו.
            אם יש להם דרישות, בבקשה, רק שלא יבססו אותן על שקרים.

            אבל עזוב, זה אתר כדורסל, ואנחנו סתם גולשים ( 🙂 )

      3. אבל אין להם, והם לא יכולים להוכיח את זה בהתאם. אז למה טרחת לרשום את כל החפירה העאלק-אינטלקטואלית לעיל?

  5. כשמדובר בשם "פלסטינאי"/"פלסטיני" א"א שלא להתייחס לפוליטיקה ולשקרים של הערבים!

    ראשית, השם "פלסטין" אין מקורו בערבית כלל אלא מ"פלסטינה" ומכאן "פלסטיין" באנגלית.

    שנית, הערבים הראשונים הגיעו לכאן בשנת 634 לספירת הנוצרים כשהיו כבר יהודים כשראשוני היהודים הגיעו לכאן כאלפיים שנים לפני הערבים, ובכל מקרה לא היה אז המושג "פלסטינים". ומוצאים ממצאים של חיים יהודיים מלפני 3,000-2,000 שנים ואף יותר, כשאין ממצאים כאלו לגבי הערבים.

    שלישית, גם בקוראן כתוב שהארץ של היהודים וירושלים לא מוזכרת אף לא פעם אחת בקוראן בשם ערבי כלשהו לעומת מאות רבות של פעמים בתנ"ך בשמות שונים (בעיקר ירושלים).

    בנוסף לכך כל עניין "הלאומיות הפלסטינית" ו"העם הפלסטיני" החל רק מהמופתי הירושלמי חאג' אמין אל-חוסייני ימ"ש וזכרו בשנות ה-20 של המאה ה-20 למניין הנוצרים כשראו שיותר ויותר יהודים עולים לארץ וכל מטרת הערבים הייתה לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ אך לא היה באמת אכפת להם מהארץ בכלל ומירושלים בפרט (וכאמור אף בקוראן כתוב שהארץ של היהודים) והם לא פתחו את הארץ והזניחו אותה ואותם יהודים חלוצים הפריחו את השממה ופיתחו את הארץ.

    וכן כל המושג "כיבוש" ושההתנחלויות הן נגד החוק הבינ"ל הוא שקר מלוכלך וראשית בגלל שזו ארצנו ומולדתנו ולא של הערבים (וכאמור אף בקוראן כתוב שהארץ של היהודים)אך גם בלי זה לא שייך כאן המושג "כיבוש" כי כדי שיהיה מצב כזה צריך קודם שהשטחים הכבושים נלקחו ממנו והוא דורשם בחזרה מהכובש.
    אך ה"פלסטינים" מעולם לא שלטו בשטחים האלו (יש"ע) והירדנים ששלטו עליהם לפני 67' לא רוצים את השטחים האלו. לכן אין כאן מצב של כיבוש וההתנחלויות לא מנוגדות לכל חוק שהוא, לא בינ"ל ולא כל חוק אחר.

    ואחרי כל זאת, כל הוויתורים לערבים רק החמירו את המצב הביטחוני והגבירו את הטרור ולא קידמו שלום ומדינהערבית בלב הארץ תהיה מדינת טרור שגבולותיה קילומטרים ספורים מגוש דן, השרון והשפלה וצמוד לירושלים היהודית.

    וראו כאן בעניינים אלו: http://haemethayehudit.blogspot.co.il/2015/02/blog-post.html

    לעניין זה שייך גם עניין האמונה הדתית כי ראשוני היהודים הגיעו לכאן במצוות בורא העולם שנתן את הארץ הזה שבחר לעם ישראל שבחר לו כעם הנבחר (כשיש מקום גם לעמים אחרים בתנאי שלא יתנכלו לעם ישראל) ורא כאן בעניין האמת הנצחית של הדת היהודית כולל ממצאים ארכאולוגיים המוכיחים את הכתוב בתנ"ך וכולל גילויים מדעיים המוכיחים את הדת היהודית: http://haemethayehudit.blogspot.co.il/2015/02/blog-post.html
    וראו עוד על כך בבלוג המקושר.

    1. ישראל, אישרתי את התגובה שלך רק בגלל שנראה שעבדת עליה זמן רב.
      אנחנו מבקשים ממך (וכן מעידו ושאר המגיבים) לא להכניס פוליטיקה לאתר.

      1. הכנסתי זאת בגלל ההתייחסות שהייתה לעניין הפוליטי. במצב זה תגובתי הייתה מתבקשת. אך בעיקרון אתה כמובן צודק.

  6. אותי תמיד הצחיק הביטוי "יימח שמו וזכרו" אחרי ציון שמו של מישהו. אם אתה רוצה ששמו יימחה, תתחיל בזה שלא תכתוב אותו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט