סידרת מאמרי קבוצות: מי צריך את אולדרידג'? (1) / מנחם לס

רק להזכירכם: זה היה רק ב-2013 שכולם (חוץ ממני) "ניבאו" שפיניקס הולכת לטנקינג. כשהם ניצחו 48 משחקים אמרו: "לא הודיעו לשחקנים שהולך 'טנקינג' בקבוצה!". העונה שעברה היתה נסיעה אחת ארוכה על סלעים, אבל המנכ"ל ריאן מקדנו הביא מאמן צעיר בשם ג'ף הורנסאק שלא איכפת היה לו מי הלך ומי בא, וכל מה שהוא החליט לעשות היה שהוא מתחיל במסורת חדשה של נצחונות עם מה שיש לו.
מה שהיו לו היו שני גארדים צעירים אריק בלדסו וברנדון נייט. מאחר וג'ף בעצמו היה גארד, והוא ידע מה הוא וג'ון סטוקטון ידעו לעשות, הוא החליט כנראה פסיכולוגית שהם יהיו ה-CENTERPIECE של הקבוצה ומסביבם יבנה מעגל משלים של שחקנים.

שניהם שחקנים וורסטליים ואתלטיים היכולים לשחק בשני צידי המגרש. בלדסו עם ה-DAZZLING המשגע שלו והאתלטיות המיוחדת, וברנדון המסוגל ליצור התקפה אפילו מאוויר ריק:
*

.

*

גם בלדסו וגם נייט מסוגרים לחדור ולקלוע, אבל שניהם לא צלפי הדור. בעונת ה-48 נצחונות השלשות היו החמאה והלחם של הקבוצה, אבל בעונה שעברה אחוזי השלשות שקעו וגם מקדנו וגם הורנסק ידעו שעליהם להביא אשפי דאונטאון.

מה הם עשו? הפתיעו את כולם עם הבחירה ה-13 של שחקן קנטקי דווין בוקר, שאפילו לא עלה בחמישייה של קנטקי בחצי מהמשחקים, ויש לו פנים של שחור/לבן שברח לפני חמש דקות ממקהלת הכנסייה. אבל הוא מה זה קלעי! אין לו את השם של הגדולים מהאוניברסיטה, אבל בסיום העונה הוא החל לקבור אותן מאחורי הקשת בקצב של 58%!

הוא נראה יורם קטן כזה, בן של מבקש נדבות, אבל הוא 1.96 מ' אוטנטי עם ביומכניקה כדורסלנית שהייתי רוצה לכתוב עליה ספר. בלאס ווגאס הוא קלע 15.3 נק' למשחק ב-42%, והוא יהיה הגארד שהסאנס תצטרך כשג'ף ירצה שלשות. למעשה, בן ה-19 הזה מסוגל להחליף כבר היום את בלדסו ונייט ולא תרגיש הבדל.

.תנו מבט בסטייל ובמכניקה:

*

*

הבעייה היחידה שגיליתי אצלו היא חולשה ב-SCORING OFF THE DRIBBLE, אבל גם אצל מייקל ג'ורדן גיליתי חולשה (יום אחד אגלה אותה).

***

לא אגיד שהסאנס לא רצו את אולדרידג', אבל ישנו סיכוי גדול שבסיום העונה שתי התוספות – טייסון צ'נדלר ומירזה טלטוביץ' – יהוו שלם נעלה על האולדרידג' הזה.

ברצוני להתחיל דווקא עם הבוסני הזה שהתאהבתי בו מאז המשחק בפברואר בו הוא האכיל את הפלח והספארס שלו ב-26 דליי צואת פרות, ולקינוח עוד 15 ריב' מתחת אפם של טים דנקן וספליטר בניצחון נהדר (נידמה לי בהארכה). אני לא אומר שהוא אולדרידג' או נוביצקי, אבל הוא אחד ה-SHOOTING POWERS שאני הכי אוהב בליגה. 'שוטינג פאור' הוא הכינוי החדש שלי לפאור פורוורד קולע שלשות, כמו נוביצקי וכמו קווין לאב. מירזה יכול להיות סטרץ' 4 נהדר שלסאנס לא היה מאז ברח להם צ'נינג פריי, ואני מודיע לכם שאני לוקח את מירזה לקבוצתי לפני פריי ב-HEART BIT, ולא רק בגלל שמירזה הוא שם הרבה יותר מענג מצ'נינג.

עכשיו טייסון צ'נדלר. את זה שהוא לא מסוגל לקלוע מיותר מ-4 מטרים גם אם חייו תלויים בכך אני יודע. אבל הוא שחקן מה זה חשוב! איתו על הפארקט המבריקס קלעו 3.9% טוב יותר מאשר בלעדיו, והנהנה מכולם היה נוביצקי שעם טייסון אחוז קליעתו עלה ב-4.8%.

על מה ולמה?

טייסון אינו שחקן התקפה גדול אבל הוא מצויין בפיק-אנד-רול. כשהוא היה שם בפיק עם נוביצקי, שחקן הגנה מהפרימטר היה חייב לבוא לעזרה או שלנוביצקי היה ג'אמפ חופשי מ-5-6 מטרים – סוויש כמעט בטוח – או לטייסון היתה הליכה חופשית לסל. צעד וחצי הוא ברוך השם יודע לקלוע.

רק עצמו עיניכם ותארו לעצמכם את בלדסו מריץ פיק-אנד-רול גבוה עם צ'נדלר המבצע ROLLING DOWN THE LANE כשנייט, מירזה, ובוקר מתמקדים בשלוש פינות… זה יותר מדי כוח אש עבור כל הגנה בליגה. או עם טייסון בפיק אנד רול עם כל אחד משלושת הגארדים או מירזה, אני כבר מבטיח לאוהדי הסאנס רגעי עונג וסיפוק.

טייסון יעזור גם לאלכס לן להתפתח לאט ובהדרגה במקום להמשיך לזורקו לאריות.

אני יודע בדיוק כמו K שהסאנס נתנו למרקוס מוריס ללכת כדי שיוכלו לפתוח את הכיס עבור אולדרידג', אבל אין רע ללא טוב: הליכתו תיתן דקות רציניות יותר לטי ג'יי וורן – שחקן שכשרונו יוצא לו מהאוזניים. אחיו התאום מרקיף נישאר בקבוצה אבל מאז השחרור של מרקוס הוא לא מפסיק עם הבולשיט המתלונן שלו. הוא שחקן שחשוב מאד לסאנס, אבל אם לא יפסיק לבכות על אחיו התאום, הם יתנו גם לו בעיטה בתחת. הוא חשוב, אבל לא עד כדי כך.

טי ג'יי היה שחקן של 25 נק' בקולג'. הוא SLASHER שמשום מה נדחק לתחתית הסיבוב הראשון של דראפט 2014. היי, בלאס ווגאס הוא שוב פקח עיניים רבות עם ה-19.5 חיצים שלו כשהוא מוכיח מה שידענו: הוא מסוגל לכל ממיד-ריינג' ועד מרחק יותר גדול, והוא מצויין בטרנזישן:

*

*

הסגל הנוכחי:

Glossary  · SHARE  · Embed  · CSV  · Export  · PRE  · LINK  · ?
No. Player Pos Ht Wt Birth Date Exp College
Eric Bledsoe G 6-1 190 December 9, 1989 5 University of Kentucky
Archie Goodwin G 6-5 198 August 17, 1994 2 University of Kentucky
Markieff Morris F 6-10 245 September 2, 1989 4 University of Kansas
P.J. Tucker F 6-5 225 May 5, 1985 4 University of Texas at Austin
Alex Len C 7-1 255 June 16, 1993 2 University of Maryland
Jon Leuer F 6-10 228 May 14, 1989 4 University of Wisconsin
T.J. Warren F 6-8 215 September 5, 1993 1 North Carolina State University
Devin Booker G 6-6 206 October 30, 1996 R University of Kentucky
Tyson Chandler C 7-1 235 October 2, 1982 14
Brandon Knight G 6-3 189 December 2, 1991 4 University of Kentucky
Ronnie Price G 6-2 190 June 21, 1983 10 Utah Valley State College
Sonny Weems G 6-6 203 July 8, 1986 3 University of Arkansas
Mirza Teletovic F 6-8 235 September 18, 1985 3

הקבוצה נתנה לג'רלד גרין ללכת (שגיאה גדולה, ומתנה נהדרת אתם יודעים למי). למה? לפי הפיניקס נשיון הסיבה היתה שהם האמינו יותר בארצ'י גודווין האתלטי וה'סלאשר' מאשר בגרין. כמובן כשיגיע לפוטנציאל. הם מאמינים שבעונה הבאה הם לא חייבים עדיין את גודווין במיטבו ויש להם זמן. בכל מקרה, הוא ישחק בינתיים רק אחרי בלדסו, נייט, ובוקר, ולא בוער להם שום דבר.

עכשיו מגיעים לעוד חיוור אירופאי – בוגדן בוגדנוביץ', ה-6'6 הסרבי, שחקן WING שניבחר ב-2014. ראיתי אותו הקיץ ויש לו RANGE עצום לזריקת שלוש. יש לו גם גוף גדול וחזק. כמובן שהוא אירופאי וזה חיסרון, אבל לך תדע. הוא זכה העונה בתואר "הכוכב העולה" ביורובסקט. הסאנס כנראה ישאירו אותו עוד שנה באירופה.

אני מחזיק מהקבוצה הצעירה הזאת. צ'נדלר (32) ופיג"י טאקר (30) הם היחידים עם "3". מירזה בן 29, והשחקן החופשי שהם החתימו סוני ווימס אף הוא בן 29. מרקיף ובלדסו בני 25, נייט 23, לן 22, וורן 21, גודווין 20, בוקר יהיה בן 19 באוקטובר.

והנה עוד סוד קטן: יש להם 9 בחירות דראפט סיבוב ראשון בשש השנים הבאות.

אולדרידג'? שכחו ממנו.

מתפתחת כאן קבוצה כבר לעונה זו, שרק תשתפר בעתיד הקרוב.

חוזרים לעבר המפואר?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. קבוצה עם עתיד מבטיח ופרוייקט כמו אלכז לן. דווין בוקר גם שחקן מעניין, אבל הם לא שווים פלייאוף השנה. מקום 9-11 יחד עם הוולבס והמאבס

  2. הרבה דסרים נכונים אבל האול-אין על אולדריג' השאיר אותנושוב במצב של לא לכאן ולא לכאן.
    בנייט ובלדסו יש המון פוטניאל לא ממומש וזה כבר מתחיל להתקרב לשלב בו מבינים שזה מה שיש. בסה"כ השקענו בהן די הרבה כסף בשביל הבטחה שלא מומשה עדיין.
    צ'אנדלר הובא במיוחד בשביל למשוך את LA ועעכשיו כשלן סוף סוף עשה התקדמות גדולה זה עלול לעצור אותה כשהוא יעלה מהספסל.
    מארקיף יהיה עכשיו בעיית לוקר-רום רצינית ואני בטוח שהסאנס מחפשים על מי להפיל אותו.
    טי ג'יי וורן הראה כבר לא מעט יכולת בעונה שעברה ונראה לי שהעונה באמת ייתן קפיצה.
    לגבי בוקר – הסאנס רצו לקחת ביג-בן אבל קמינסקי ליילס וטרנר ירדו כבר מהלוח עד לבחירה ה-13 כך שהבחירה בלקע הייתה הגיונית.

    נכון שיש לא מעט כישרון בסגל הזה אבל מי סוחב את הקבוצה על הגב לפלייאוף? כרגע זה נראה כמו עוד עונת דשדוש בירכתי הלוטרי שלא מובילה לשום מקום.

  3. אני מת לדעת איזה חולשה גילית אצל מייקל ?
    הכי חשוב בסאנס של השנה שיהיה שקט בלי פציעות או טרידיים קיצונים ובלדסו יתבגר קצת בניהול המשחק

  4. מנחם אתה לא מפסיק להפתיע ולחדש
    אגב חוץ מהחולשה להימורים לא זכורה לי חולשה של המייק ואם כן אז הוא פשוט שיפר אותה ( הקליעה שלו מבחוץ הייתה בינונית ומטה )

  5. פיניקס בהחלט צועדים להם בדרך המלך אל עבר הפסגה. עם פרי אייג'נט ברמה ב-2016 הם יכולים לחזור לטופ. אם הם לא הצליחו להגיע לפלייאוף לפני שנתיים עם דראגיץ', קשה לי לראות את זה קורה השנה. עוד שנתיים-שלוש והם יתחילו לאיים באמת.

    1. דראגיץ' זה בלון שנופח בגלל מספרים יפים בקבוצה ללא יומרות. בדרך כלל בליגה, כל שחקן שמקבל הזדמנות ודקות משחק מראה מספרים יפים (ראה כספי של סוף העונה החולפת).
      דראגיץ', עם כל הכבוד, אולי עכשיו במיאמי יוכיח שהוא רכז בקבוצה מובילה שרוצה ללכת רחוק בפלייאוף.
      הצרה של פיניקס זו הצרה של קבוצות המערב מהדרגה השני. יש יותר מדי קבוצות חזקות שמקדימות אותם בתור לפלייאוף. אם פיניקס עושה פלייאוף השנה זו בהחלט הפתעה

      1. "מספרים יפים בקבוצה ללא יומרות"??? שכחת איך דראגיץ' כמעט הוביל לבדו קבוצה לפלייאוף המערבי? ווסטברוק של העונה שעברה, עם חברי קבוצה דומים לאלו של דראגיץ' 2013, לא השיג יותר.

  6. הבנייה של הסאנס לשנה הקרובה היא כמו להחליט לשדרג את הסלון בבית עם כורסאות טלביזייה מפנקות שגם עושות מסג', מערכת שמע היקפית עם 22 רמקולים וסאב בופר מתחת לפרקט, וטלביזייה 21'.
    אין מה לעשות, בלי ה-"סנטר-פיס" זה לא זה.

  7. לא עף עליהם.
    הלכו אחורה בשנתיים האחרונות.
    ברנדון נייט הוא לא שדרוג ביחס למה שהיה קודם.[דרגיץ ותומאס] שני שחקנים שאני אוהב הם גודויין וטי גיי וורן.
    טלטוביץ תוספת נחמדה אבל בגדול כמו שגיא אמר לא מספיק.

    שנים טובות כרגע בנבא הרבה כשרון- ושני הדראפטים האחרונים , דראפטים מוכשרים.
    ככה שאין קבוצות ממש חלשות כמו למשל סקרמנטו של 2006-7 ופיניקס לא עשו יותר מידי כדי להתקדם.

  8. גם אני מאוהדי טי ג'יי וורן, יש לו את זה. גם ארצ'י גודווין יכול לפרוץ.
    פיניקס מדשדשים בבינוניות ולפחות בינתיים נראה שההחלטה שעשו על להביא את איזאה תומאס גרמה לתגובת שרשרת לא נעימה.
    מקבוצה עם בלדסו ודראגיץ' עם כימייה טובה ושחקנים צעירים ומבטיחים לזמן הקרוב הם חזרו להיות קבוצה עם עתיד בערפל.
    חבל עליהם

      1. אני מחבב את איזיאה אבל אתה צודק . ההבדל בינו לבין קוליסון הוא גדול.

        קוליסון של שנה שעברה הוא אחלה רכז ולא ברור לי איך עדיין אומרים שהוא רכז בינוני.
        נכון לעכשיו הוא מאד אנדרייטד, בעיקר ההגנה שלו.

  9. מנחם,

    אני רוצה להכניס פוסט תזכורת למפגש ביום ה' הקרוב בקיבוץ אפיקים.

    לאיזה מייל לשלוח? (שולחים קובץ וורד?)

  10. צר לי, אבל בליגה בה החוזים הכי ארוכים הם באורך 4 שנים, אין כזה דבר הם יהיו טובים עוד 2-3 שנים. יותר מדי החתמות ויותר מדי טריידים שפשוט אין דרך לחזות כראוי בשביל להצהיר דברים כאלה.
    כמה קבוצות כבר ראינו לאחרונה שהיו אמורות להיות ממש טובות כבר וזה לא קרה? לא חסר.

    לצערי גם אני לא רואה דרך שבה הסאנס(קשה לי לא לכתוב אנחנו) משתפרים מספיק בשביל להוות מוקד משיכה עבור פרי אייג'נט בשנתיים הבאות, גם הודות לאיכות הקבוצה(שמה לעשות אינה במרחק אולסטאר מלהיות קונטנדרית) וגם הודות למיקום המועדון(פיניקס לא מקום גרוע אבל גם לא מהמקומות הראשונים שקופצים לשחקנים לראש כשהם חושבים על איפה לשחק) וגם הודות לשמו הטוב של הבעלים(השם הלא טוב למי שלא מבין) והקיץ הזה היה דוגמה טובה לזה.
    ובסופו של דבר אלו הדברים שמושכים שחקנים כאלו כי את הכסף הם יודעים שהם יקבלו בכל מקום שאליו ילכו.

    בלדסו ונייט שני שחקנים טובים שמסוגלים להנהיג את הקבוצה, אבל אף אחד מהם לא מסוגל לסחוב קבוצה על הגב שלו כשצריך, כלומר לא מסוגל לייצר סל מכלום כאשר שום הכל תקוע ושום דבר לא הולך וצריך סל שישחרר את הלחץ. שניהם גם מקבלים יותר מדי כסף, אבל זה פחות טרגי עם עלייות תקרת השכר הבאות.

    הדרך היחידה שהסאנס יכולים להשתפר כרגע היא אם שחקנים יתפתחו ויפתיעו מאוד לטובה, ויש מועמדים לעשות זאת אבל אין ממש סימנים שזה אכן יקרה. אני מאוד מצטער אבל ליגת הקיץ אחראית להרבה יותר מקרים של תקווה מזוייפת מאשר משהו אמיתי.
    אני אגב ממש לא אופטימי לגבי זה כי בשנים האחרונות עשינו עבודה די רעה בלתת הזדמנויות לשחקנים צעירים לפרוץ. ההצלחה היחידה עד כה היא מרקיף שקשה לי לדמיין איך הוא לא בדרך החוצה עכשיו אחרי שהחצי השני הוזז בשביל תקוות שווא.

    הסאנס נראו בשנים האחרונות יחסית טוב כי קבוצות שמתנהלות היטב עם אווירה קבוצתית חיובית ושמשחקות נכון בהתאם לחומר השחקנים שלהן מוציאות את המקסימום מהפוטנציאל שלהן אבל אין מספיק פוטנציאל והאווירה נראית לי עומדת להתמודד עם משבר השנה(גם לכמה שהורנאסק יכול להיות חיובי ולהעביר זאת לקבוצה יש גבול ויש גבול לכמה ההשקעה והלחימה של טאקר יכולה לחלחל או לעבור דיפוזיה(מקווה שאני טועה)).

    בקיצר צפו לטריידים לקראת הדד ליין אחרי דשדוש בבינוניות ומטה תוך כדי מרמור של כמה שחקנים.

  11. יופי של כתבה, מי ייתן ותהיה זו פתיחה לסדרה משובחת.

    כולי איחולי הצלחה לפיניקס. קבוצה אהובה עלי עד מאד (ועכשיו כשפי ג'יי טאקר בחר בה מכל העמים….. אני חייב)

  12. מעניין לשמוע שיש עתיד מבטיח לקבוצה.
    צ'אנדלר שחקן מאוד אהוב עליי אבל הטעות שלהם לשחרר את דראגיץ' הייתה קריטית ואוהדי מיאמי יהנו ממנו לצערי הרב..
    go suns

  13. לא היתה שום טעות לשחרר את דראגיץ' – הוא היה עוזב עבור כלום הקיץ.

    לא זוכר מי אמר את זה – אבל ברור שיש גם חוזים של 5 שנים בליגה.

    ופניקס לקחו הימור הקיץ במקום להיות סבלניים עם הגמישות שלהם, ולא בטוח שממש הצליח להם.
    הבעיה הבאמת גדולה היתה הכישלון של נייט בשחזור היכולת ממילווקי, וגם הפציעה שלו. הוא עוד צריך להוכיח שהוא יכול לשחק עם בלדסו בצורה שתאפשר לשניהם להתבטא.
    אבל בכל מקרה הם שמו את עצמם בעמדת זינוק מצויינת הקיץ, הימרו על כל הקופה שצ'אנדלר יצליח לפתות גם את אולדריג', ונפלו על הפרצוף.

    נכון לעכשיו, זו נראית קבוצה בדרך הבטוחה לבינוניות עם סיכוי כמעט לא קיים להתרומם גבוה יותר.
    לדעתי לא תהיה להם ברירה והם ילכו שוב למהפכה בסגל ובניה מחדש בעוד שנה +/-, אבל בינתיים זו תהיה קבוצה שכיף לראות, ושאמורה להסתובב סביב 8-11 במערב.

    1. יש חוזים לחמש שנים ואפילו אחד בפיניקס(נייט). אבל מדובר ביוצאי דופן והרוב המוחלט של החוזים לא עוברים את הארבע.

  14. גם אני מרגיש משום מה שההקדמות בשנתיים האחרונות היא ברוורס. למה לא ניסו להביא את מונרו למשל? וההחתמה של אייזייה הייתה מיותרת לחלוטין בזמנו אפשר היה להביא מישהו אחר. הצעירים לא מתקדמים, בחירה של כמות מיותרת של רכזים שמתבזבזים להם. וגם מין נאחס כזה… מתי פיניקס קיבלו בחירת לוטרי בפעם האחרונה?! אני שומע לא פעם הפתעות בהגרות הלוטרי אבל לפיניקס אף פעם אין את המזל הזה.
    פיניקס צריכה כוח אש דחוף כל עמדה שלהם מאויישת בבינוניות רבה מדיי גם כשמדובר בשחקנים איכותיים. למשל, אני נורא אוהב את בלדסו אבל היכולת שלו לא מתורגמת למספרים או נצחונות. נייט יהיה סתם עוד רכז נחמד שיחדור יקלע ימסור ויצור בבינוניות, טאקר שומר+שלשות+מתרפצות ממוצע לחלוטין ויש טובים ממנו בליגה, מרקיף יכל להיות קלף טוב לטרייד (גם הוא בינוני כן? אבל יעני צעיר עם פוטנציאל), ולן? לא מאמין שיצא ממנו משהו אי פעם מצטער (גם בזבוז של בחירה). צ׳אנדלר הוא נכס בקבוצות מנצחות ושום כלום בבינוניות ומטה ואני אפילו לא רוצה להמשיך.
    התקווה היחידה שלי היא שאולי וורן וגודווין יפתיעו ויצא מהם משהו סטייל פול ג׳ורג׳ או ג׳ו ג׳ונסון.

    1. הבניה של פיניקס מזכירה את זו של פילי – שתיהן לוקחות הרבה צעירים ומנסות להכפיל את הכוח ברגע שכל החתיכות יפלו נכון (עוד קלישאה – שכל הצילינדרים יתקתקו ביחד). פילי רוצה לקפוץ מהתחתית לטופ במכה אחת ופיניקס רוצה לעשות חצי קפיצה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט