סטפן ג'קסון פורש.LAST OF A BREED / מנחם לס

 

סטפן ג'קסון, אחד הקרקטרס האחרונים שנשאר ב-NBA פורש. כל מה שנישאר לנו היום הם טיפוסים רציניים, כבדי-ראש, יסודיים, ומחושבים כלברון, כריס פול, סטפן קרי, וג'יימס הארדן.

 

אולי הם לא רציניים-רצינים, אבל הם פוליטיקלי קורקט. הם לא האנשים שיזהירו את איבקה אחרי דבר מלוכלך שעשה עליהם:

 

Serg Abaka

לא איבקה, אלא אבאקה. לא רק שאת השפה האנגלית הוא מזיין, הוא גם מתבלבל בשמות, בשחקנים, ומאמנים. הוא לוקח הכל בקלות, ומאומה לא חשוב לו מלבד לקבור עוד שלשה, כפי שעשה 6 פעמים בוידיאו הזה:

*

*

הוא היה טיפוס קונטרוברסיאלי, שנוי במחלוקת, כמו הטובים שבהם. מצד אחד ממולח, שנון, מפולפל, וסרקסטי, ומצד שני מריר, עויין, עוקץ, ונוטר.

הרוב אהב אותו בגלל יושרו, גילוי ליבו, והלויאליות שלו. הוא תמיד אמר את מה שהיה על ליבו ללא כל מסננת בפיו. אחרים לא סלחו לו על ה-MALICE IN THE PALACE ושאר הבערות שיצר על הפארקט ומחוצה לו

אבל שחקני קבוצתו תמיד אהבו אותו כשחקן משלהב ומתלקח – ובעיקר 'המגן' שבגללו איש לא התעסק איתם – כשהם כאילו יודעים ש-"אם סטפן איתנו, איש לא יעיז להתלכלך איתנו".

כמעט לא היתה קבוצה אותה לא עזב עם שריפה ורתיחה, אבל תמיד נגד מאמנים והנהלה, ואף פעם לא עם ונגד שחקנים. לשחקנים הוא תמיד היה הנאמן שבנאמנים.

ג'קסון ניבחר בסיבוב השני של הדראפט של 1997 אבל לא שיחק עד 2000, ולא היה בחמישייה עד 2002-3 עם הספארס. הוא תמיד DELIVERED כשהפלח רצה שלשה או חיסול שחקן כנוביצקי, כפי שעשה במשחק הששי של גמר המערב ב-2003 כשהוא היה לא יאומן ממש במוחקו כמעט בעצמו חסרון של 15, ובריצת 15-42 שרשומה בעיקר על שמו.

*

*

הוא אהב את זה. פעם הוא אמר שהוא "מעדיף לעשות אהבה עם פרשר מאשר עם אישה צעירה".

 

אחרי המשחק הזה הספארס לא הגיעו איתו לעמק השווה על משכורת והוא עזב להאוקס. בעונה שאחרי, הספארס היו זקוקים לו כאוויר לנשימה כשהלייקרס ניצחו אותם בסיבוב השני כשקובי קובר BIG SHOTS, ולספארס לא היה את סטפן ג'קסון שיחזיר לקובי סל על כל סל. הפלאח אמר אז: "I WISH I HAD JACKSON".

בעונה שאחריה הוא נחת באינדיאנה כשהוא אמור היה להיות החולייה החסרה בחמישייה שכללה את רג'י מילר, רון ארטסט, וג'רמיין או'ניל. הכל הלך נפלא עד ה-MALICE IN THE PALACE. ג'קסון היה אחד מה-INSTIGATORS כשהוא עלה ליציע להגן על רון ארטסט, וכחלק מההגנה הכניס אגרוף לפניו של אוהד שהתפרע וזרק מהלומות.

"היה זה אחד האגרופים המתוקים ביותר שזרקתי בחיי" הוא אמר אחרי.

התענוג המתוק עלה לו ב-30 משחקים, ויותר ממיליון דולאר.

כשהוא נשאל אם הוא מתחרט על כל העניין, הוא ענה: "YOU MUST BE KIDDING!"

רק לפני שנתיים בראיון רציני ל-ESPN הוא הגיב: "ברור שאני מצטער על מה שקרה!".

*

*

אבל הוא חייב היה להוסיף: "העלייה ליציע היתה שגיאה, אבל להחטיף לסאקר אגרוף בפרצוף WAS KINDA FUN…"

*

*

במילותיו הוא:

"Lemme say this," he told Dan Le Batard and Bomani Jones. "All those racial slurs I done heard, all those things about my mom, my basketball game and my kids and all this, it felt good to punch a fan one time. I'm not gonna lie."

*

*

מהפייסרס התחנה הבאה היתה הווריורס באמצע 2006-7. הסמול בול שלהם עם בארון דייויס, ג'ייסון ריצ'רדסון, וסטפן ג'קסון עשה מהווריורס של אז הקבוצה הכי כיפית לציפייה. הם עשו את הפלייאוף ממקום שמיני וניפגשו עם המבריקס של דירק נוביצקי עם ה-67 נצחונות שלהם. מי שזוכר את המשחק הששי בו קלע ג'קסון 33 נגד שומרו דירק נוביצקי שעשה נצחון לווריורס 4-2 לא ישכח משחק זה. כשהוא בזון כזה הוא היה אחד השחקנים הבלתי יאומנים ביותר והכיפים ביותר לציפייה.

 אני לא יודע אם אתם יודעים שג'קסון אמר כמה וכמה פעמים שהוא הראפר מס' 1 בליגה:

*

*

דעתו על הראפרס הידועים של ה-NBA – שקיל, דוראנט, ואימן שומפרט?

לדעת ג'קסון כולם חוץ ממנו הם "WHACKS".

ומה בקשר לסטקהאוס ואלן אייברסון הראפים?

 "I eat them for  lunch."

שאק? רון ארטסט?

Shaq? "Not even close. He has no swag." Ron Artest? "I put my career on the line for him, but I can't vouch for his music."

אגב, הוא כותב את המילים, המוסיקה, והריטמיות בעצמו.

*********************

Music endeavors

In December 2011, under the alias Stak5, Jackson released a rap mixtape entitled "What's A Lockout?" hosted by DJ Scream of Maybach Music Group.[80] The mixtape included guest appearances by various artists, including hip-hop legend Scarface. Imani Showalter, Jackson's ex-fiancee and mother of two of his children, is a cast member of Basketball Wives: LA, a reality show airing on American cable television network VH1. In 2012, he released a song called "Lonely At The Top" for his mixtape Jack of All Trades, which features Kevin Durant.

*********************

המשחק ה-6 לפני בספארס ב-2012 היה האחרון שבו הוא "עשה אהבה עם פרשר". בעונה שלאחריה הוא החל להתווכח עם הפלח, לריב איתו על דקות משחק, ולומר לו שהוא 'אולד טיים' שאיבד קשר עם המציאות. הפלח לא ענה לו, אבל לא נתן לו לשחק. לפהי תחילת הפלייאוף הוא שלח אותו מהקבוצה שיילך לאן שירצה.

הוא נחת בקליפרס, שיחק איתם 9 משחקים, אבל למעשה כשהפלח WAIVED HIM זה היה הסוף.

הסוף הרשמי בא היום.

חובה להזכיר שהליגה בחרה בו כשחקן המעורב ביותר בענייני צדקה:

The NBA recognized Jackson for his ongoing charitable causes and presented him with the league's Community Assist Award for March 2008. During the month, he participated in a Silence the Violence rally, teamed up with Grammy Award-winner John Legend to raise funds for the Show Me Campaign, participated in a groundbreaking for a basketball court, and launched his own foundation.[77] In conjunction with the Good Tidings Foundation, Jackson unveiled the Stephen Jackson Basketball Court at Omega Boys Club in San Francisco, California on April 11, 2008. Additionally, in honor of Jackson's continued commitment to the Bay Area community, San Francisco Mayor Gavin Newsom proclaimed Saturday, April 12, 2008 – the day after the unveiling – as Stephen Jackson Day.[78]

Jackson established the Stephen Jackson Academy of Art, Science, and Technology in the summer of 2008.[70] New construction for the school was completed in 2009; as of 2012, the academy offers after-school programs for local children and houses a gymnasium for public use. In order to pursue educational accreditation, Jackson plans to expand the academy. According to The Port Arthur News, new construction will likely commence by the end of 2012.[79] For several years, Jackson has held an annual basketball camp for local children in the Port Arthur area.

Music endeavo

הוא מה זה יחסר לי!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. אחד השחקנים הבאד אס ביותר ששיחקו בליגה בשנים האחרונות, ושחקן טוב מאוד בלי קשר. לכו תדעו מה היה יוצא מאינדי שלו, של ארטסט ושל ג'וניל בלי הקטטה ההזוייה ההיא

  2. כמו שכתבתי בתגובה להודעה שרועי פרסם על פרישתו, אינדי עם ארטסט ג'קסון ג'רמיין וכיו"ב היתה בלי ספק אחת הקבוצות הכי שרוטות בהסטוריה של המשחק (הג'יילבלייזרס של ראשיד נותנים להם פייט). הם היו חבורה של ערסים אלימים, חלקם משוגעים עם תעודות. בד"כ אני מתעב אנשים כאלו, אבל את החבורה הסופר שרוטה הזאת אהבתי משום מה, אהבת נפש. בעיקר כל כך היה חבל לי שזה נגמר כמו שזה נגמר. היה בהם משהו, בחבורה הזאת, שלהערכתי לא ראינו אפילו קצת ממה שהם יכלו להגיע אליו. היו שם מלבד החברים שהזכרתי למעלה גם ג'מאל טינסלי שהיה שחקן בכלל לא רע, רג'י מילר הענק של סוף הקריירה, ועוד כמה חבר'ה קשוחים מהסוג שלא עושים יותר, כמו דייל דייויס, אוסטין קרושיר וג'ף פוסטר. וכולם תחת פיקודם של פועל האשפה מפרנץ' ליק וריק קרלייל הצעיר.
    למרות שנשאר מהחבורה הזאת עוד שחקן פעיל אחד (תיק ותקליט למי שיודע על מי אני מדבר, ורמז, הוא חבר טוב של יקיר האתר הזה), הפרישה של ג'קסון, יחד עם ההעלמות של ארטסט ואוניל, זאת סופה של תקופה. כמו שמנחם אמר, למרות שזה לא היה כל כך מזמן, אני לא רואה בעלים או GM שיאפשרו היום לחבורה כזאת להתגבש. זה לא היה מזמן אבל זה לחלוטין היה עידן אחר, ואין שום מצב שנראה קבוצה כזו שוב.

  3. כתבה נהדרת על אחד השחקנים האהובים עלי (:
    איך אפשר לא לאהוב את סטיבן המלך הזה . אחד האנשים היותר מרתקים שעברו בליגה . היה קשוח על באמת ולא ניסה להיראות כזה כמו המון שחקנים מזויפים היום .
    הבלאגן הזה עם אינדי החריב את הקבוצה לחלוטין .
    תודה לך מיסטר ג'קסון על כל השנים בליגה ובעיקר על השנים בספרס .

  4. מאמר נפלא על שחקן נפלא. כ"כ שונה מכל הפוני'ס של היום שמנחם הזכיר.
    לדעתי ההעפה שלו מהספרס עלתה להם באליפות מול מיאמי.

  5. איזה דיפקט מגניב הבנאדם הזה… בחיי שהליגה מתחילה להיראות כמו תערוכת פודלים בשנים האחרונות.
    איפה השנים שהיינו מחכים שאייברסון ייפצע רק כדי לראות אותו בספסל על אזרחי, עם הכובע ההפוך והשרשראות הענקיות….

  6. איזה איש
    כאלו הם התבלין לתבשיל החביב של הליגה, כזה שנותן לך עקיצה נעימה שגורמת לך להפסיק ללעוס לרגע של השתאות.

  7. לפני שנתיים נראה לי פירסמו סרטון שבו הוא נותן טאבלט לבחור שעובד באולם הווריורס כמתנת חג המולד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט