ב-2012 דווייט האווארד החליט שהוא רוצה לעבור מאורלנדו מג'יק לקבוצה עם סכויי אליפות בטרייד, ואם לא הוא יחכה עד שיהיה שחקן חופשי ואז הוא יעזוב ממילא. המג'יק החליטה שהיא נותנת לו ללכת (לא שהיתה לה הרבה ברירה) בטרייד, ומתחילה בבנייה של קבוצה חדשה.

בדרך כלל קבוצה שיש לה כוכב-על בסדר גודל של האווארד אף פעם לא מקבלת עבורו שווה-ערך. היא תמיד מפסידה. המג'יק רצו את אנדרו ביינום, אבל למזלם הלייקרס סירבו, ובמקום הם קיבלו בסידרת מניפולציות את ארון אפללו, ניקולה ווצ'צ'יק, מוריס הארקס, אל הרינגטון,  כריסטיאן איינגה, וג'אש מקרוברטס.

הרבה בליגה האמינו שבזאת המנכ"ל החדש רוב הניגן סידר לעצמו חבל תלייה.

היום, שלוש שנים אחרי, הניגן לא נראה כזה טיפש. האווארד – באשמתו או אשמת קובי, מה זה משנה? – היה מחלה מדבקת בלייקרס. אחרי עונה אחת הוא עבר כשחקן חופשי ליוסטון. ביינום עבר לסיקסרס אבל לא שיחק שם בכלל, והוא מחוסל. ווצ'צ'יק הפך לאבן יסוד של המג'יק בבנייה מחדש. בעונה שעברה הסנטר הפותח שלהם קלע 19.3 נק' ב-53.2% עם 10.9 ריב'. באוקטובר הקבוצה החתימה אותו על חוזה של 54 מיליון לארבע שנים. צעד חכם ביותר של המג'יק.

בעונה אחרי שהאווארד עזב המג'יק סיימה 62-20, ואז המג'יק הציעה למילווקי טרייד של ג'יי ג'יי רדיק בטוביאס האריס, 32 משחקים לפני סוף העונה, , ומילווקי שקיוותה לעשות משהו רציני בפלייאוף – הסכימה. למעשה זו לא היתה יותר מהשאלה של רדיק עבור רכישה של האריס כי היה ידוע כמובן לכולם שרדיק הופך לשחקן חופשי, מה שעשה מיד עם סיום הסיבוב הראשון של הפלייאוף, וכשחקן חופשי עבר לקליפרס.

מה עשה האריס במג'יק? קלע 17.1 נק' למשחק בעונה שעברה, ולמרות שהיו רינונים שקבוצה אחרת תדוג אותו (בהיותו RESTRICTED FREE AGENT), זה לא היה קורה כי המג'יק היתה משווה כל הצעה. זה לא קרה, והמג'יק החתימה אותו על 64 מיליון לארבע השנים הבאות.  הם הסבירו לו – והוא הסכים ברצון וגאווה – שהוא וווצ'צ'יק הם שני אבני היסוד החדשים של המג'יק החדשה.

גם המזל שיחק להם בבחירות הלוטרי. אני כבר לא זוכר מדוע הסיקסרס שבחרו באלפריד פייטון העבירו אותו למג'יק, ועבור מה, אבל זה קרה. אליו צורף ויקטור אולדיפו בבחירת דראפט. פייטון התחיל כקלעי גרוע מאד אבל העונה שיפר מאד את קליעתו. מבחינת פריצה לסל שניהם הם אחד מהזוגות החודרים הטובים בליגה. יכולתם להגיע לטבעת פתחה את הגנת היריב והנהנים הראשיים היו ווצ'ציק וטוביאס.
בגלל פתיחת ההגנה הם הקלו את העבודה של ווצ'צ'יק שקלע העונה 414 סלים ממסירות אסיסט.
התקפת ה-DRIVE AND KICK שלהם דורשת קלעים מרחוק, ועם צ'נינג פריי יש להם זאת, אם כי היתה לו עונה די בינונית מהשלוש.
עתה נוספו להם שניים: ארון גורדון שהחמיץ כמעט חצי עונה בגלל פציעה ברגל, ומריו הזונייה שככל שמדברים עליו יותר – אני מאמין יותר שאולי הוא הדבר האמיתי.
עכשיו הגילים: ווצ'צ'יק הוא בן 24. האריס ואולדיפו בני 23. פייטון בן 21. הזונייה בן 20, וגורדון בן 19.

מאמנם סקוט סקיילס אוהב לעבוד עם צעירים כאלה.

 

Magic 2015-16 Roster

Dewayne Dedmon

Center
3
Dewayne Dedmon

Evan Fournier

Guard
10
Evan Fournier

Channing Frye

Forward
8
Channing Frye

Aaron Gordon

Forward
00
Aaron Gordon

Ben Gordon

Guard • FA
7
Ben Gordon

Willie Green

Guard • FA
34
Willie Green

Tobias Harris

Forward
12
Tobias Harris

Tyler Harvey

Guard
1
Tyler Harvey

Mario Hezonja

Forward
23
Mario Hezonja

Devyn Marble

Forward
11
Devyn Marble

Andrew Nicholson

Forward
44
Andrew Nicholson

Victor Oladipo

Guard
5
Victor Oladipo

Elfrid Payton

Guard
4
Elfrid Payton

Jason Smith

Forward-Center
Jason Smith

Nikola Vucevic

Center
9
Nikola Vucevic

C.J. Watson

Guard
C.J. Watson