מחשבות הופס לסופ"ש/רועי ויינברג

1.לקליבלנד יש הרבה חשיבה לעשות

שלושת השחקנים החופשיים הבולטים שנשארו הם מת'יו דוולדובה, ג'יי אר סמית' וטריסטן תומפסון. דוולדובה בשיחות על חוזה לכמה שנים בסדר גודל של 4 מיליון דולר לעונה, ותומפסון רוצה חוזה של 80-90 מיליון ל-5 שנים. כרגע אין שיחות כלשהן שיש עליהן דיווחים בקשר לג'יי אר סמית', וניגע במקרה שלו מאוחר יותר.

לקאבלירס אין הרבה כסף פנוי מתחת לגג השכר, ולא סביר שהם יחתימו את שלושתם. החוזה שבמגעים עם דוולדובה, 4 מיליון לכמה שנים, הוא כסף קטן, ויהיה שווה הרבה אחרי קפיצת התקרה ל-110 מיליון דולר (4 מיליון לפי תקרת השכר של היום זה באופן יחסי 6.5 מיליון לפי התקרה בעוד שנתיים-39% יותר). קליבלנד תוכל להרשות לעצמה להחתים אותו, ולאור ההגנה הקשוחה שלו, העובדה כי הוא חלק מהשלד של הקבוצה והפופולריות לה הוא זוכה, היא תעשה את זה.

המהלך הבעייתי הראשון הוא טריסטן תומפסון. דאבל טי, שחקן של 8.5 נק' ו-8 ריב' למשחק, לא בהכרח שווה כ-85 מיליון דולר ל-5 שנים, למרות קפיצת גג השכר. יש שחקנים לא רעים בשוק כרגע בעמדה של תומפסון, כמו אנדריי בלאטץ' (שחוזר מעונה מוצלחת בסין) וקרלוס בוזר (שיוכל לסיים את הקריירה במקום בה התחיל אותה), שיעלו הרבה פחות ויחסכו תשלום קיצוני של מס מותרות, ויוסיפו ניסיון ויכולת קליעה לקבוצה.

הסוכנות של לברון ג'יימס וטריסטן תומפסון היא אותה אחת, וג'יימס הביע עניין בהשארת דאבל טי בקבוצה. יכול להיות שרק בגלל זה הקאבלירס יבחרו להשאיר אותו, אבל מה שנראה כאפשרות הסבירה ביותר, נכון לעכשיו, היא שתומפסון יחתום על ההצעה שקיבל מקליבלנד לחוזה חד שנתי (והפכה אותו לשחקן חופשי מוגבל), וכל הסאגה תחזור על עצמה בקיץ 2016.

עכשיו הגענו לג'יי אר, האיש שנעלם במשך 5 משחקים ו-3 רבעים בדיוק כשקליבלנד הייתה צריכה אותו יותר מהכל. יש שקט מפתיע בגזרה שלו, ויכול להיות שלא ישחק כלל בליגה בעונה הקרובה. לקאבלירס יש את מו וויליאמס על המשבצת שלו, והוא קלע 17 נק' למשחק כשחקן חמישייה בקבוצת סף פלייאוף (שארלוט).

בנוסף, מוזכרים מועמדים שדומים לסמית' בסגנון המשחק באופן קבוע בהקשר של קליבלנד (ניק יאנג, ג'מאל קרופורד וכו'). וויליאמס יכול לסגור את המשבצת של הגארד הקולע מהספסל, ולחסוך הרבה מס מותרות לקאבלירס. לכו תדעו איפה סמית' יסיים את הקיץ הזה, אבל כרגע רוב הסיכויים הם שלא בקליבלנד.

*
2.ג'ייסון טרי ומילווקי-שידוך משמיים

מילווקי עשו קיץ מעולה. השיגו שדרוג משמעותי בעמדת הסנטר בדמות גרג מונרו, שיכול לתרום ב-2 צדדי המגרש, והרוויחו עוד ניסיון אצל כוכביהם המובילים. יחד עם בחירת דראפט טובה (ראשד וון, רק בן 18 וכבר יכול להיות אופציה התקפית טובה מהספסל), וסגל עמוק ומבטיח, יש להם הכל בשביל להראות את הכוונות שלהם ברצינות.

רק דבר אחד חסר-ניסיון פלייאוף, וכלנו ראינו כמה זה קריטי בפלייאוף האחרון (לפרטים תתקשרו לפול פירס). אין הרבה שחקנים מנוסים שיכולים לתרום לקבוצות לאורך העונה בשוק כרגע. בעצם יש רק אחד-ג'ייסון טרי.

הוא השלים 17 עונות בליגה, ובקשר טוב עם ג'ייסון קיד מתקופתם המשותפת בדאלאס (2008-2012). הוא היה משמעותי העונה עם 7 נק' למשחק ב-21 דקות, ובפלייאוף התעלה כרכז פותח עקב פציעת פטריק בברלי. הוא יוכל לתרום קור רוח למילווקי, קבוצה ששחקנה הותיק ביותר השלים 7 עונות בליגה.

בנוסף לכל זה, כשוטינג גארד מחליף הוא משלים קו אחורי חזק מאוד-מייקל קרטר וויליאמס, גריוויס ואסקז, ג'ט, קריס מידלטון וראשרד וון-אחד מהקווים האחוריים העמוקים בליגה כרגע. המהלך הזה ישפר את מילווקי עוד יותר, וכשמוסיפים להכל את ג'בארי פארקר שחוזר מפציעה, יש קבוצה שיכולה להגיע לאחד מ-5 המקומות הראשונים במזרח.

*
3.שיקגו, ווי האב א פרובלם

שיטת המשחק של מאמן הבולס החדש, פרד הויברג, מתבססת מאוד על ריווח המשחק ומשתמשת לעתים בסטרץ' 4-תפקיד שדאג מקרדמוט ומייק דאנליבי יכולים למלא בטבעיות. עם הטרנד של הריווח בנבא מאוד סביר שנראה הרבה דקות של הרכב עם שני סמול פורוורדים ביחד, וזה מוביל לקושי בהתחשב בסגל הקיים של הבולס.

פאו גאסול, ג'ואקים נואה, טאג' גיבסון וניקולה מירוטיץ' גדולים מדי בשביל לחלוק בדקות של עמדות הפאוור פורוורד והסנטר, כאשר אין 2 גבוהים טבעיים במשך חלקים גדולים מאוד מזמן המשחק. בעוד שגאסול ומירוטיץ' יכולים להתאים לשיטה כזאת, ומירוטיץ' יכול לשחק כסטרץ' 4 לפרקים (וגאסול כסנטר), לא בטוח שיהיה מקום גדול מספיק לנואה וגיבסון.

זה ידרוש שינויים מבניים בסגל של שיקגו, שסובל מחולשה בעמדת הסמול פורוורד שתואמת לשיטות של הויברג. גיבסון הסולידי לא יקבל הקרדיט לו זכה בתקופת ת'יבודאו, וסביר שיועבר. יכול להיות שיהיו קבוצות שמעוניינות בפאוור פורוורד, ושיקגו יוכלו לנצל את זה בשביל להשיג עומק בעמדת הסמול פורוורד (פי ג'יי טאקר וטי ג'יי וורן תמורת גיבסון, למשל).

דבר שמסקרן לראות זה השילוב של ג'ואקים נואה בקבוצה. נואה האינטיליגנט נתן גם העונה-בעונת שפל שלו-4.7 אס' למשחק, וזה שימושי במיוחד בקבוצה שלא משתמשת במנהל משחק טהור (רוז). לדעתי הבולס צריכים להשאירו, ולתת לו לחלוק בדקות עם גאסול כסנטר.

יכול להיות שהם ינסו להעבירו, ויש קבוצות שיקפצו על סנטר הגנתי וחכם כמוהו, כמו דאלאס (שאין לה משהו משמעותי להעביר בתמורה). הוא יכול לפרוח בקבוצה שבה הוא יכול להוציא כדורים חכמים מחוץ לצבע, ולהפוך את שיקגו לאחת מקבוצות ההתקפה היעילות בליגה. עם הגנה חזקה ובריאות, הם אולי היחידים שיש להם סיכוי לאיים על קליבלנד במזרח (חוץ ממיאמי).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

    1. בשביל לסחוט צריך שיהיה לנסחט מה להפסיד. העובדה שיש לו את לברון וריץ׳ (ביחד לביץ׳) בספיד דייל מאיימת לצערו רק על קליבלנד. שאר הקבוצות שורקות בנחת. אולי יקבל 55-60 מיליון מקבוצה אחרת.

  1. שיקגו אכן בבעיה. גיבסון יעבור בבוודאות, אבל נראה לי שגם אם ההנהלה תרצה, ג׳ו לא יעבור בגלל שתי סיבות: 1) מאוד אהוב על האוהדים ואולי מוכר חולצות טוב ( לא יודע )
    2) והעיקרית ביניהן, היא שהמניות שלו בירידה חדה ולכן קבוצות לא ייקפצו עליו וזה בלשון המעטה

  2. מירוטיץ׳ יכול לשמש אחלה סטרץ׳ פור. בהנחה שלא ירצו לשחק ככה כל המשחק, ושגאסול ישחק העונה כסנטר (ולא לצד נואה כמו בעונה שעברה), חלוקה בנטל בין גיבסון ומירוטיץ׳ יכולה להיות אחלה סידור.

  3. ניתוח נהדר.

    לברון בחר 2 מטרות לתקיפה השנה. הכיס של דן גילברט ואליפות הnba. לברון לא יעמוד בעוד הפסד גמרי. האיש נראה אובססיבי למעמדו ההיסטורי. לחשוב שמה שמתאים בסדרה אחת תתאים לכל סדרה היא טפשית. כמו שהווריורס לא חושבים שאפשר להיפטר מבוגט כי לא היו צריכים אותו בשלושת המשחקים האחרונים הקאבס יודעים שתומפסון הוא מחליף מצויין ומגן טוב. וזהו. כל הצדדים יודעים שמדובר באינפלציה של מעמד. אני גם לא רואה טור מחזרות שרוצות להחתים אותו על חוזה מופרך כזה.

    דלי הוא שחקן של רוח. לדעתי הוא היה שווה לפחות ניצחון אחד בסדרה. אם הקאבס היו מפסידים בסוויפ או 4-1 עדיין כולם היו מתעלפים מהופעתו של לברון? רוח שווה דולרים. דריימונד גרין כדורסלנית בלבד הוא לא מקס. אבל אלופה צריכה שחקן שמשדר ליריבה שתצטרך לדרוך על גופתו לפני שיוכלו להתקרב לניצחון. זה דלי.

    שיקגו נראת בבעיית זהות. הידיים ידי הויברג אבל הקול עוד של טיבדו. אם הקבוצה זונחת את ההגנת האייס של טיבדו שדורשת עבודת רגליים רצחניות וגבוהים חזקים וחוסמים (וניידים) לטובת קבוצה התקפית קטנה וקולעת כדאי שיהיה לזה כיסוי. ג׳ימי בבאטלר פר 36 דקות הוא לא מכונת התקפה. הוא לא יחזיק עוד הרבה עומס לפני הפציעה העומדת ובאה. רוז לא יציב ולעולם לא יהיה הסטיב נאש/כריס פול של שיקגו. כך שאת עיקר הקליעה יצטרכו לתת מעמדות 3-4.
    דאג מקדרמוט וטוני סנל יכולים להיות הצלחה אדירה אצל הויברג ובטוח שמירוטיץ׳ יכול לתת קפיצה. אבל אז זו לא קבוצה מאיימת.

    מסכים רועי על מיאמי השנה באמת יש שם שלד מאיים. בריאות ומזל!

    1. הניתןח שלך טוב עד שהזכרת ״מיאמי״ ו-״מאיים״ באותו המשפט – אף על פי שהמילים דומות כל קשר ביניהן הוא מקרי בלבד

    2. הכיס של גילברט ? למי אכפת ממנו, מיליונר שאפילו לא אמר לכוכב שלו תודה על הקדנציה הראשונה שלו בקבוצה. מצד שני TT שחקן לא רע אבל אם יש אלטרנטיבה פנויה צריך ללכת עליה ולא לשלם לו יותר מדי, עם כל הכבוד.
      "מיאמי שלד מאיים" – כן, מיאמי מזכירה את כמו האנשים המתים ממשחקי הכס ושאר סרטי הזומבים, מיאמי לא מתה אף פעם

      1. לא דואג לגילברט דואג אם לברון לא יצליח עם סגל של 200 מליון להביא אליפות ויבריז שנה הבאה תוך כדי השארת הקבוצה בחורבות.

        למיאמי שלד מאיים. בחרתי מילים בקפידה. לא אמרתי קונטנדרית או גמר מזרח. תעבור על הסגל. יש הרבה "אם"ים והרבה מקום לנפילה אבל הסגל כשלעצמו מרשים ומאוזן.

  4. קליבלנד צריכה לקפוץ על טאג' גיבסון כמחליף לטריסטן ולחפש שחקן בעמדה 3 שיכול לשחק 2 ולסגור עם דלי והם מוכנים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט