מעורב הופס ליום חמישי – ואתגר/ מנחם לס

1. כוכבי הקיץ

א. רודני הוד – יוטה

Rodney Hood, Utah Jazz SG/SF

*תפקיד: סמול פורוורד, ו'שחקן ששי'
*דקות משחק: 27.5.
*נקודות:20.5 ב-54.8%
*ריבאונדים: %

לדעתי כוכב הסמר ליג וההפתעה הגדולה ביותר. הוא כאילו קיבל בטחון שהוא היו"ר והמוציא לפועל, והוא החל לשחק לא כרוקי, אלא כבעל המקום. הוא כאילו התבגר בשלוש שנים הקיץ הזה, וכל הפוטנציאל שכתבתי עליו כששיחק בדוק הגיע פתאום ל-FRUITATION ('התבשלות' יעני).

הוא שחקן הרבה יותר "ארוך" מגובהו, והוא התחילליצור מאפס בעצמו ולא לחכות שמשהו יקרה. כששחקן מתחיל ליצור בעצמו במקום לחכות שמשהו יקרה זה הרגע כמו הרגע שנער בן 14 נוגע פעם ראשונה בציצים, ואז קורה המעבר מנער לגבר צעיר. את 'המעבר' אני זוכר שראיתי כבר בסיום העונה כשבאחד ממשחקי הליגה האחרונים הוא גבר על הסלטיקס כשהוא קוטף 10 ריבאונדים – 4 מהם התקפיים – כשהוא יוצר לעצמו מצבי קליעה במקום לחכות שמשהו יקרה. הקיץ הוא עושה זאת ללא הפסק.

תזכרו מה אומר הדוק: הוא יהפוך לאחד הכוכבים הגדולים משנת הרוקיס שלו שהיתה מלאת כוכבים. יוטה תעלה העונה מדרגה גבוהה – בזכותו!

 

ב. ארון גורדון – אורלנדו

Aaron Gordon, Orlando Magic F

*תפקיד: פורוורד, או "איש ששי"
*דקות:32.7
*נקודות: 21.7 ב- 50.9%
*ריבאונדים: 11.7

כשארון גורדון הגיע ל-NBA מאריזונה ידענו שהוא אתלט עליון עם IQ כדורסלני בשני צידי המגרש. הדבר היחיד שחסר לו כדי לככב ב-NBA היה אינסטינקט כדורסל. היכולת הכדורסלנית שלו היתה לעתים עם סימן שאלה.

מה שקרה לו הקיץ צריך להפחיד את כל יריביו: הוא הפך לכדורסלן-על המשחק בטבעיות כאילו נולד עם הכדור. ואם נחשוב שהוא רק בן 19, העתיד נראה מזהיר. הוא היווה מין אכזבה מסויימת כרוקי, אבל היום הוא נראה כמוצר בדרך לשלמות.

הוא החל לקבור אותן מה-3 בנוסף לכל היכולות האחרות (בינתיים בסמר-ליג 6 מ-12) והוא קולע 20+ למשחק כאילו הוא מצחצח שיניים. היתה לו בעייה עם שחרור הכדור כשלעתים באורלנדו בעונה שעברה הזריקה נראתה כעבודה. היום השחרור השתפר בצורה רצינית כזאת שמשחקו נראה כשירה ובלט ולא כעבודה. כל זריקתו הפכה להרבה יותר FLUID ובגלל זה כל הדינמיקה במשחקו השתנתה.

כוכב נוסף נולד, והוא משחק באורלנדו!.

 ג. ג'ורדן קלרקסון – לייקרס

תפקיד: קומבו-גארד.

סטטיסטיקה קייצית:

*דקות משחק 33,3

*נקודות: 18.3 ב-40.4%

ג'ורדן קלרקסון המשיך בדיוק היכן שהוא עצר בסוף עונת 2015. הוא הוכיח (ומוכיח) בלאס ווגאס שעונת הרוקיס שלו לא היתה בלוף. הוא מוכיח שהוא כאן להישאר, ולהיות בן זוג מצויין לד'אנג'לו ראסל. אולי עלי לומר זאת הפוך: עתה ראסל צריך להכיח את עצמו כבן זוג ראוי לקלרקסון. לקלרסון יש הכל: אתלטיות, ראייה מצויינת, יכולת טובה מאד ביד שמאל, וג'אמפ שוט 'חלק' ביומכנית.

ה-5'6 הזה נראה כאילו הוא 'מחליק' על הפארקט ללא קושי ובטבעיות, יכולת שישנה רק לנולדים איתה.הוא מסוגל ללכת COAST-TO-COAST ללא בעייה, וישנה לו יכולת לשקשק את מגינו ב-ISOLATION. ככל שאני רואה יותו יותר כך אני חושש יותר שהלייקרס מצאה שחקן רציני.

ד. ג'היל אוקפור – פילדלפיה

Jahlil Okafor, Philadelphia 76ers C

*תפקיד: סנטר
*דקות:30.4
*נקודות: 15.8
*ריבאונדים: 8.4

ברצוני להרגיע את כל אלה שחששו לגורלו עם "אין לו סכוי להצליח ב-NBA עם צורת המשחק שלו". אגיד לכם משהו: כרגע הוא המועמד מס' 1 שלי לרוקי העונה.

אלוף המכללות מדוק הוא כמובן עדיין מוצר לא מוגמר, אבל ההשתפרות שלו בסמר ליג היתה כמעט קבועה ממשחק למשחק.

הוא יגרום לכמה שריפות בהגנה? כמובן.
הוא יעשה כמה 'קלאנקים' מהפאול? בוודאי.
אבל פילי מצאה פיבוט אמיתי.היא חיפשה ANCHOR – עוגן – והיא מצאה בדיוק מה שהיא חיפשה. הוא העוגן שיעשה מאהל תחת הסל ולא ייצא משם. הוא הפיור סנטר שפילי חיפשה, אבל כשצריך, הוא מסוגל לקחת כדור 4-5 מטרים מהסל ולהיכנס כבולדוזר ולסיים בימין או בשמאל.  נרלנס נואל הוא הרבה יותר גולמי ממנו נכון להיום וג'ואל מאימביד לא ישחק העונה. אוקפור הוא החתיכה בפאזל שפילי צריכה היתה. היא כנראה תעלה עם אייזיה כנען בפוינט, ניק סטאוסקאס ב-2, רוברט קובינגטון ב-3, נואל ב-4 ואוקפור ב-5. כמובן מקום אחרון בליגה, אבל כוונת פילדלפיה היא להתחיל לזמר ב-2017, ואני מחכה לניגון בקוצר רוח!

 

ה. עמנואל מודייה – דנבר
Emmanuel Mudiay, Denver Nuggets PG

*תפקיד: פוינט גארד
*דקות: 31.3
*נקודות: 13.3
*אסיסטים: 7.3
*ריבאונדים: 3.7
הסיבה שבחרתי בו היא לא הסטטיסטיקה, אלא הצורה בה הוא נראה לי על המגרש: בטוח בעצמו; רגוע; מנהל עניינים כוותיק בליגה. מה הוא הוכיח? הוא הוכיח שהוא פליימייקר!
ועד כמה שידוע לי זהו התפקיד המיועד לפוינט גארד: פליימייקינג!
הוא נראה כגנרל צעיר על הפארקט, והוא הוכיח לי שהוא הדבר האמיתי. בזמן שטיי לאוסון נאסר בגין שיכרות (פעם שנייה? – מאסר ושלילת רשיון!), הדנבר נתנו בכך את המפתחות לצעיר הזה שהגיע משנת משחק בצ'יינה. הוא הראה לי EXPLOSIVENESS ובגרות כדורסלנית שלא ציפיתי ממנו.
..

*******************

2.  קווין גארנט – מרוויחן ה-NBA מס' 1 בהסטוריה על הפארקט

הפתעה! קווין גארנט הוא השחקן שנכון להיום הרוויח יותר מכל שחקן ליגה אחר ממשכורות בלבד; לא כולל הכנסות חוץ, בהן מייקל ג'ורדן שולט ללא מיצרין עם 1,108,677,000 טוטאל (משכורות + פרומושיונס+סרטים) בהסטוריה!

הנה ה-BREAKDOWN:

(אכניס את שלושת הראשונים)

1. קווין גארנט

Career Earnings: $327,372,293

Garnett's contract breakdown is historically significant—not just because he's made more money than anyone, but also because the manner in which he's made it reshaped the NBA over the course of two decades.

Rookie contracts in 1995 only lasted three years, which let Garnett hit free agency when he was just 21 years old. The Wolves retained him with a humongous extension: six years and $126 million.

Kevin Garnett's Contracts
Year Deal
1995 Three years, $5.4 million
1997 Six years, $126 million (extension)
2004 Five years, $100 million
2009 Three years, $51.3 million
2012 Three years, $36 million

Spotrac.com

According to Cork Gaines of Business Insider, Garnett's first two contracts were factors in the league establishing longer rookie deals and individual salary limits: "With Garnett's contract a major factor, the NBA changed the rules on rookie contracts and put a cap on player salaries, but not until a new Collective Bargaining Agreement was reached following the 1999 lockout."

Minnesota tossed another $100 million deal (this one for five years) to a 27-year-old Garnett in 2004, right after he'd won the MVP award. By the time he was traded to the Boston Celtics in the third year of that deal, he had already made $186 million—at age 31.

Garnett, like many of the other players on this list, is fiercely loyal. And it's almost impossible to find a credible report of him considering exits in free agency. His three-year and two-year extensions with Boston, totaling nearly $90 million, came without much drama.

Knowing that, it shouldn't be surprising that KG's latest deal with the Wolves happened quietly. It doesn't count toward his total here, but that final $16 million will push his career earnings to over $343 million by the time he's finished.

 2. קובי בריאנט

Career Earnings: $303,238,062

Kobe Bryant will be the NBA's highest-paid player for the seventh straight season in 2015-16, and that's a pretty good way to rack up over $300 million in career earnings.

Kobe Bryant's Contracts
Year Deal
1996 Three years, $3.5 million
1999 Six years, $70 million
2004 Exercised ETO
2004 Seven years, $136.4 million
2010 Three years, $84 million
2013 Two years, $48 million

Spotrac.com

Every dime has come from the Los Angeles Lakers, but we've learned recently there were moments when he was close to having his checks signed by someone else.

Bryant went from his rookie deal to a six-year pact in 1999—one that would pay him $79 million. But he exercised an early-termination option in 2004 that allowed him to ink a seven-year, $136.4 million contract.

The year before signing that agreement, Bryant wanted to play with Michael Jordan and the Washington Wizards—a fact he admitted in 2013. Then, in 2007, Bryant desperately wanted out of Los Angeles, and a trade was in place to send him to the Detroit Pistons.

Bryant vetoed the deal, but there were also talks with the Chicago Bulls and Mavericks.

As the years have gone by, there have been fewer and fewer rumblings of Bryant ever leaving. He inked a two-year $48 million contract in 2013, releasing a picture of the signing on Instagram:

3. שקיל או'ניל

Career Earnings: $292,198,327

After hitting two players who've never changed teams, we get to a guy who has been all over the place. Shaquille O'Neal's 19 seasons featured six different squads and, as you might imagine, a whole bunch of huge contracts.

Here's a breakdown of who paid him, how much and when:

Shaquille O'Neal's Contracts
Year Team Deal
1992 Orlando Magic Four years, $17.4 million
1996 LA Lakers Seven years, $120 million
2003 LA Lakers Three years, $88.5 million
2005 Miami Heat Exercised early-termination option
2005 Miami Heat Five years, $100 million
2010 Boston Celtics Two years, $2.75 million

Spotrac.com

The most significant financial moment in O'Neal's career was definitely his free-agent contract with the Los Angeles Lakers—signed in 1996 for a reported seven years and $120 million. Another pivotal point came in 2005, when he exercised an early-termination option on a three-year, $88.5 million contract.

He promptly recouped that money by signing a five-year, $100 million pact with the Miami Heat that would take him all the way into his late 30s.

One final two-year deal with the Boston Celtics at the veteran's minimum capped off his career, though O'Neal didn't even play out the second year of that contract for $1.4 million.

Glance again at his career earnings to see how he managed to leave that money on the table when he retired.

****************************

2. נבחרת ארה"ב

השחקנים החדשים הבאים הוזמנו לסגל הנבחרת (32 שחקנים) למחנה האימון הראשון של "נבחרת ארה"ב לאולימפיאדת 2016" ב-11-13 לאוגוסט:

Chicago's Jimmy Butler, Memphis ' Mike Conley, Golden State's Draymond Green and Harrison Barnes, Orlando's Tobias Harris and Victor Oladipo and Utah's Trey Burke

 

אתגר לששי-שבת: האתגר היו אמור למחר אבל בגלל פגישת הופס אקדימו ביום אחד, להיום:

בהתבסס על מה שקרה בפלייאוף, ובכלל מה שקרה בחצי העונה השני מאז נתתי אתגר דומה, אז הנה האתגר החדש: אם אתה מאמן ארה"ב, בחר את החמישייה ו-7 אנשי ספסל שלך  נכון להיום ולפי דעתך ולא הדיעה הפופולרית הרווחת

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. חמישייה:

    סטפן קארי
    ג'יימס הארדן
    קווין דוראנט
    לברון ג'יימס
    אנתוני דיוויס

    (אין ממש סנטר אבל גם לא צריך מול שאר העולם).

    ספסל:
    קיירי אירווינג
    ראסל ווסטברוק
    קליי תומפסון
    בלייק גריפין
    קאווי לאונרד
    דמרקוס קאזינס
    דוויט האוורד (שחקן עם חרא גישה, אבל חייבים סנטר)

    *אם דוראנט לא נחשב עקב פציעה, אז גריפין עולה לחמישיה, וקווין לאב (אופציה לסטרץ' 4 אמיתי) לספסל. ואז חמישיה שניה עם קווין לאב, האוורד/קאזינס וראסל. חגיגה.

  2. חמישיה:
    סטפן קארי
    ג'יימס הארדן
    לברון ג'יימס
    בלייק גריפין
    אנתוני דיוויס (שיחק בתפקיד הסנטר בטורניר האחרון)

    ספסל:
    ראסל ווסטברוק
    כריס פול
    ג'ימי באטלר
    קאווי לאונרד
    למרקוס אלדריג'
    דמרקוס קאזינס
    דיאנדרה ג'ורדן

    בגלל התנאים סיננתי לא מעט שחקנים שלא היו כשירים בחצי שנה האחרונה/כושר ירוד

  3. אחלה של מעורב מנחם, מעדן אמיתי. תודה על סיכום של ליגת הקיץ נכון לעכשיו למי שפחות עוקב. לא מפתיע שהחמישיה שבחרת מורכבת משחקני שנה ראשונה ושניה.
    אני הכי סקרן לראות את רובין (רודני) הוד כי הוא נתן סיומת מעולה לעונה ועם חבורת הצעירים של יוטה הציפייה היא לכוח עולה במערב הצפוף. פלייאוף נראה גדול עליהם אבל אם יגיעו ל40-42 ניצחונות העונה יהיה אפשר להסתכל עליהם ברצינות לעתיד לבוא.

  4. לדעתי הוד יפרוץ שנה הבאה. הוא מתאים להגנה של יוטה, ויכול לקלוע 20 למשחק מתי שבא לו. אם יהיה שחקן חמישייה, הג'אז יוכלו להגיע לפלייאוף. גם אוקפור יהיה מעולה ליד נואל, ועם קבוצה (שהם צריכים להחתים סוף סוף) ה-76' יכולים להשיג 25-30 ניצחונות העונה.

    והאתגר:

    קרי, הארדן, לברון, גרין (צריך הגנה) ,דיוויס

    ספסל: פול, אירווינג, באטלר, פול ג'ורג' (נכון להיום), לאונרד, אלדריג', קאזינס.

  5. אני חושב שהאמרקיאים חייבים קלעי שלוש אמינים. עם חודרים בלתי ניתנים לעצירה כמו הארדן ולברון, הגנות אירופאיות איזוריות וחוסר יכולת להתמודד עם החסרון האתלטי, כל מאמן יעדיף להמר על הקליעה מבחוץ. לכן חייבים קלעים איכותיים בעמדות 3 ו-4. קליי בפנים בגלל זה, קווין לאב או דריימונד גרין כי חייבים סטרץ 4 לפתוח את ההגנה. הייתי ממעט לשחק עם סנטר שקולע 50% מהקו כי בתור מאמן יריב הייתי שולח אותו 50 פעם להתבייש בעונשין.

    1. הייתי שוחק את דיוויס כאילו הייתי תיבודו כי יש לו קליעה מכל הטווחים כולל מהקו והו היה הסטר שלי כמעט לבד עם עזרה מקאזינס שבכלל יש לי ספק לגבי המחויבות שלו והיכולת להשתלב עם חבורת כוכבים כזו שהוא עדיין משני לה.

  6. חמישיה:

    קרי
    הארדן
    לברון
    דיוויס
    קאזינס

    ספסל:

    וול (PG)
    ווסטברוק (SG)
    אירווינג (SG)
    באטלר (SF)
    לאונרד (SF)
    גריפין (PF/C)
    אולדריג' (PF/C)

    אם יש פצועים אז גם פול ומארק גאסול

  7. תודה רבה.לא יודע מה יש לכם בשיקולים שלכם.
    סגל ארצות הברית
    קרי
    הארדן
    לברון/דוראנט (תעשו לי טובה לברון לא יותר 4 מדוראנט)
    דיוויס
    ספסל
    ווסטברוק מלכנו
    קליי
    פול (עדיין אחד היעילים בליגה)
    גריפין
    עכשיו יש שאלה ל3 הבאים.
    אני הייתי לוקח את.
    קיירי (מצויין שמשחק עם שחקנים טובים)
    דמרקוס
    ודיאנדרה(על תפקיד צ׳אנדלר בתור העוגן ההגנתי).
    אולי הייתי מחליף את גרין בדמרקוס.אבל שאלה ממש קשה.

  8. מעניין שאף אחד לא מזכיר את מלו , רק מראה את ההתדרדרות במעמדו.(לדעתי שהוא במשחק ולא בשטויות הוא עדיין אחד הטובים במשחק)

  9. חמישייה:
    קרי
    הארדן
    לברון
    דייוויס
    קאזינס
    ספסל:
    ווסטבורק
    תומפסון
    דוראנט
    אולדריג׳
    דאנקן
    גריפין
    אירווינג

  10. זה בהתאמה לשאר העולם/אירופה – שם צריך קליעה, גובה וקצת קשיחות תחת הסל.
    בחמישייה דיאנדרה ודיוויס יעצרו את כולם בהגנה כשדיאנדרה לא ממש יתעניין בהתקפה ויתרכז בהגנה לעומת קאזינס שרק ירצה את הכדור אליו כל הזמן. קרי יפציץ מרחוק ווסטברוק ישבור הגנות ומתפרצות ( קורבר/תומפסון מבחוץ בחמישייה השניה ואירווינג יפרק הגנות לידו ). לברון זה לברון והארדן או גריפין בתור שחקני מטרה במחליפים זה מצויין.

  11. חמישייה: קארי, הארדן, לברון, דוראנט, גבה.
    ספסל: ווסטברוק, תומפסון, למרקוס, בלייק, קאזינס, פול, באטלר.

  12. קארי, הארדן, לברון, דוראנט (לאב אם לא בריא), דיויס.
    ספסל: פול, ווסטברוק, גריפין, לאב/לנארד, קאזינס, תומפסון, קורבר.

        1. אותי אישית הוא די אכזב השנה, בתחילת העונה כשדוראנט וווסטברוק היו פצועים הייתה לו הזדמנות פז להוכיח שהוא כוכב והוא לא עשה זאת. לדעתי יש לו את החבילה המלאה; ריבאונד טוב, חצי מרחק+שלשות+עונשין טוב, הגנה מעולה ובעיקר בלוקים.

  13. חמישייה
    סטף קארי
    קליי תומפסון
    קווין דוראנט
    אנתוני דייויס
    דיאנדרה ג'ורדן

    ספסל
    קיירי אירווינג
    ווסטברוק
    לה-ברון
    קייל קורבר
    קאוואי לאונרד
    אולרידג'
    קאזינס

    נתתי נקודות למי שהיה נאמן שנה שעברה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט