יש לי חדשות: הספארס כמעט לא השתפרו! / מנחם לס

דבר ראשון, אני חייב לציין שקצת מוזר לכתוב הופס מה-NBA ביו אס אוף איי, בהוד השרון, הולי לנד.

דבר שני, מה זה שכולם מקשקשים ומבזבזים דיו יקרה (מולי! גיא! "דיו" זה זכר או נקבה?) לבלבל לי בראש שסן אנטוניו עשתה את הקיץ הטוב מכולם בעולם הטריידים והשחקנים החופשיים?

אתמול הייתי חייב לקפוץ למרכז של סלקום בהרצליה בקשר לסלולרי שלי, ופתאום איזה טיפוס מעומם עם משקפיים פונה אלי, "אז מה? מה תוכלו לעשות נגד הספארס עם למרכוס אולדרידג' ודייויד ווסט? הסיפור ניגמר ומוטב שתודה בזה דוקטור לס".

מה תוכלו לעשות? מי? מיאמי? או אולי התכוון לקאבס?

עניתי לו "לגריזליס היה קיץ טוב יותר, אבל אין לי כוח לדבר הופס עכשיו".

אז כיצד לדרג את הקבוצות שעשו הכי טוב, שני הכי טוב, וכמובן "שלושים הכי טוב – הניו יורק ניקס?

ישנם כל כך הרבה משתנים המשפיעים על הדרוג. ואני אפילו לא מדבר על כימיה כי לך תדע למפרע מה תהיה הכימיה בין טים דנקן ודייויד ווסט, ברגעים שייצא להם לשחק ביחד

ההגיון הפשוט הוא, כמובן, הנשק הראשון שאנחנו משתמשים בו בדרוגי "הכי טוב", "טוב מאד", ועד "בור מלא צואה". קחו את הבלייזרס: הם נתנו לכמה טובים מאד ללכת והחליפו אותם בפחות טובים. אז כמובן שאפילו רפי ההבנה כאן יתנו להם ציון נמוך מאשר בעונה שעברה.

אבל ההגיון לא תמיד מספיק. קחו למשל את הדאלאס מבריקס שויתרו על שחקנים בעייתיים כראז'ון רונדו ועד שחקנים שלא ניתנים להגדרה כי הם מסוגלים למתוח את הגומי מקצר ביותר עד הארוך והטוב ביותר כמונטה אליס, וביניהם טייסון צ'נדלר שהוא ערך ידוע וקבוע. אבל הם הביאו טלנט מעניין מאד: ווסלי מת'יוס וזאזה פקוליה. אמנם הזאזה הפייבוריטית שלי היא זאזה גאבור (אויש…מה הילדים כאן יודעים, כולל בני ה-40 באתר על מלכות הסקס של העבר כאווה גרדנר או זאזה – שנידמה לי שהיו לה שורשים הונגריים), אבל פקוליה הוא מאד פקיולייר כשחקן ואולי דאלאס לא הפסידה כפי שחושבים.

הספארס? הביאו את למרכוס ודייויד. אבל המחיר? המחיר כבד הוא: טיאגו ספליטר, מרקו בלינרי, קורי ג'וזף, וארון ביינס. איך אומר החבר שלי מומי על דבר כזה? "זה לא 'CUT AND DRY' כפי שאוהדי ספארס מאמינים.

האם הספארס גרועים יותר משהיו?

אמרתי זאת? לא אמרתי. הם כנראה טובים יותר, אבל אני כלל לא בטוח שהם בחמישייה הראשונה של "המשתפרות".

תום זלר מה-'ניישיון' מציע שדרך אובייקטיבית לא רעה כלל וכלל היא לחשב את "WIN SHARE" שהביאו שחקנים שבאו פחות ה-WIN SHARE של השחקנים שעזבו. אני לא טוען ש-WIN SHARE  הוא המדד היחיד הטוב ביותר, ואני גם לא בטוח מה ה-VALIDITY או ה-RELIABILITY שלו, אבל הוא יכול להיות תחליף טוב מאד להחלטות "על פי ההגיון", במיוחד כשההגיון הוא לא משהו.

הנה הסבר לכמה מספרים בטבלה:

 

r

 

This chart illustrates the 2014-15 Win Shares each team has lost to date via trades or free agency and the 2014-15 Win Shares each team has gained. These additions and subtractions are applied to the team's 2014-15 win total. An example! The Warriors won 67 games. They traded David Lee (3.2 Win Shares in 2014-15) for Gerald Wallace (0.1 Win Shares in 2014-15) for a (rounded) net of minus-3 Win Shares. Applied to the Warriors' 67 wins, and we come to a result of 64 expected wins in 2015-16.

Let's take another example: the Clippers. They lost a combined six Win Shares by trading Spencer Hawes and Matt Barnes and gained a combined seven Win Shares by signing Paul Pierce, Wesley Johnson and trading for Lance Stephenson. This gives them a net of plus-1 Win Share. Applied to their 56 wins in 2014-15, this method expects them to win 57 games in 2015-16. (I should note that Stephenson had negative Win Shares last season. In Indiana, he'd topped at seven Win Shares in a season. This estimate relies only on last year's data, which is another imperfection.)

 

כמו בכל דבר אחר בחיים לכל דבר יש מעלות וחסרונות. אבל הטבלה הזאת היא הסבר די וולידי שהתוספת של שני הכוכבים ווסט ואולדרידג' מדורגים לא גבוה במיוחד כשאתה מחשב שהבאתם עלתה לספארס ב-12 WIN SHARES שהביאו עוזבי הספארס. ב-2014-15 ה-WIN SHARES של אולדרידג' וווסט בקושי מפצה את ההפסד של העוזבים.

מצד שני בממפיס: היא הפסידה את קוסטה קופוס שאחראי על 3 WIN SHARES אבל הביאה את מאט בארנס (3.5) וברנדון רייט (6.5). זה פלוס 7!!! ז"א שבמקום לנצח 55 כמו בעונה שעברה הם ינצחו העונה 62.

סתם חומר למחשבה לאוהדי הספארס מכפר גלעדי שלא פוסקים לרקוד ערב-ערב מסביב הגורן מאז שווסט ואולדרידג' הודיעו על "החתימה".

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

    1. המצאה סטטיסטית הזויה של מחוצקן מבוסטון או משיקגו יכול להיות מקליפורניה שמכמתת את ההשפעה של כל שחקן על הנצחון.

      הנתון מורכב מכמות הנקודות ביחס לכמות האיבודים על פני הזמן שבו החזיק אותו אחד בכדור חלקי סך כל ההתקפות של הקבוצה.

      הנתון בהכרח מוטה כלפי צלפים כמו בלינלי שמתי שהם כבר נוגעים בכדור זה בשביל לזרוק אותו.

      הנתון לא מסתכל על כמות הנקודות שהשחקן ששמר עליו עשה, ובגלל זה המוביל בWS (שאת הקיצור המציא מחוצ'קן מנאוודה) זה… תנחש לבד.

  1. גם אם מסכימים אם הנתונים, ואני די מסכים שהספרס לא השתפרו בצורה משמעותית לעונה הקרובה, עדיין היה להם קיץ מדהים. למה? כי שחקן כמו למרכוס אולדריג קשה להשיג ושחקים כמו בלינלי וקורי ג'וזף אפשר להשיג בהרבה יותר קלות, במיוחד עם אתה ארגון טוב כמו הספרס.

    עונה אחרי הבאה, כשתקרת השכר תעלה והספרס יוכלו להוסיף עוד כמה שחקנים משלימים טובים, אז היא תעלה מקבוצה טובה מאוד למצויינת.

    1. אני חושב שלהביא את אלדרידג' זה הימור מצויין מצד הספרס.
      הוא נותן להם סיכוי להמשכיות אחרי פרישת דנקן.
      אבל חובה להזכיר – זה הימור. ולא קטן.
      ההימור הוא על שינוי מהותי בהרכב שהוכיח שיש ביכולתו לזכות באליפות תמורת הסיכוי ליורש לדנקן.
      יש לזכור שאם יתגלו בעיות כימיה בקרב אסיפת ה-PF שהקבוצה הרכיבה, כבר לא יהיה זמן לתקן.
      זה הימור על הסיכוי של הצמד פרקר/דנקן להוביל את הקבוצה לעוד אליפות.

  2. דיו. אפשר גם בזכר וגם בנקבה.
    המילה דיו מופיע בירמיהו:
    "וַיֹּאמֶר לָהֶם בָּרוּךְ מִפִּיו יִקְרָא אֵלַי אֵת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה וַאֲנִי כֹּתֵב עַל הַסֵּפֶר בַּדְּיוֹ"
    בארמית דיו = דיותא

    במשנה המילה דיו מופיע גם בנקבה:
    "אלישע בן אבויה אומר: הלומד ילד למה הוא דומה? לדיו כתובה על נייר חדש; הלומד זקן למה הוא דומה? לדיו כתובה על נייר מחוק".
    (מסכת אבות)
    וגם בזכר:
    "כל נקב שהדיו עובר עליו אינו נקב"
    (מסכת חולין)

    בגלל שהשימוש במילה דיו רווח יותר בלשון נקבה, רצוי, אבל לא חייב להשתמש בצורה זו.

  3. שטויות במיץ ולו מהסיבה הזאת…
    ספליטר (או ביירנס) כשל טוטלית מול המשחק הגבוה מול הקליפרס. גם לפני זה הוא כשל טוטלית אבל בזכות השיטה של המואשן מובמנט הוא אכשהוא היה נראה בסדר…. בעייני כמה קבוצות.

    החולייה החלשה ביותר בהרכב הלכה. במקומה מגיע חולייה שהיא הטובה ביותר שהיה ניתן למצוא (גאסול לא כלול).

    ולכן החמישייה של הספארס כבר לא תהיה:

    ספליטר, פרקרף דנקן, גרין ולנארד אלא:

    אלדרידג' דנקן פרקר, גרין ולנארד.

  4. מה ששוכחים כאן, זה שהסיסטם של הספארס גרמה לשחקן כמו בלינלי או ביינס לתרום כל כך הרבה. בלינלי מודה לאלוהים (שהתגלה לו בתור פופוביץ) שחתם בסן אנטוניו וסידר את עתידו (קיבל 19 מיליון ל-3 שנים אצל ולדה דיבאץ בסקרמנטו). לכן, הסיסטם של הספארס תיתן משקל יותר גדול לקייל אנדרסון, לריי מק'קלום והם יביאו את הנצחונות שלהם.
    אני רוצה לציין כי במקום ווטרנים שעזבו, הגיעו לעיתים רוקים (שלא ניתן למדוד כרגע את ה-WIN share שלהם) כמו סימונס, כמו הסרבי הענק (מה הגובה שלו? 2:23 ? 2:21? מי יודע..)
    וכמה משחקים איבדנו על הקליעה המחורבנת של – מר ליי אפ במקום דאנק – ספליטר? (תן לי את דייויד ווסט בכל יום עליו), קורי ג'וזף שחקן טוב וחשוב אבל אם פארקר משחק טוב אז אין צורך בו (ובמיוחד עם מק'קלום שיתן לו כמה דקות מנוחה), בלינלי יודע לקלוע וזה חבל שאיבדנו את זה אבל סימונס גם יודע לקלוע (40% מהשלוש ב-D league כאשר הוא השחקן העיקרי וכולם מתרכזים בו – יש סיכוי שאם יהיה מעט חופשי ויקבל זריקות פנויות יכול לשמור על האחוז הזה ואפילו להשתפר..).
    אני חושב שסן אנטוניו השתפרו משמעותית ביותר, מעט בשנה הנוכחית אבל בהחלט בשנת 2016-2017.
    הספארס יגדלו עוד בלינלי, עוד ביינס (לא אבידה גדולה דרך אגב), מק'לום לא הרבה פחות טוב מקורי ג'וזף (בהתקפה די שווים אבל בהגנה ג'וזף משמעותית טוב יותר, יעבדו עם מק'קלום חזק על זה).
    אם ספליטר היה נשאר יחד עם אולדריג' ודיוויס ווסט אז ה-WIN share שלו היה יורד משמעותית עקב זה שהוא היה מקבל פחות דקות.
    הספארס לא איבדו הרבה.

  5. דרך אגב, שמעתם שארון ביינס חתם בפיסטונס? החוזה מפרך לחלוטין 20 מיליון ל-3 שנים . אלוהים ישמור ואן גנדי השתגע.
    קורי ג'וזף 7.5 מיליון לשנה בטורנטו. בלינלי 6.3 מיליון בסקרמנטו. ביינס 6.6 מיליון לשחקן ספסל, שלא יודע לקלוע בדיטרויט. מה קורה כאן ??
    ניחוש שלי – כל שחקני הספסל כאן יחזרו לרמה האמיתית שלהם בקבוצות שהחתימו אותם.
    אני קורה לזה ספארסרות – ספסרות באמצעות הסימסטם של הספארס.

    1. הפיסטונס היו צריכים סנטר מחליף סביר, כי דראמונד מסתבך הרבה בעבירות ולרוב לא משחק יותר מ-35 דקות. בשביל זה ביינס לגמרי מספיק (יחד עם ג'ואל אנתוני). לגבי הסכום, הוא גבוה אבל ריאלי ביחס להחתמות הקיץ, כמעט כולן במחירים אינפלציוניים.

  6. ההחתמה של אולדריג' היא לא רק בנוגע לעונה הנוכחית אלא חשובה בכל הנוגע לשימור של הספרס ככוח במערב.
    ברור שהם היו חייבים לוותר על חלקים חשובים והמעבר לא יהיה פשוט.
    בכל אופן לקבוצה עם טונה שחקנים חופשיים וכוכבים מזדקנים הם עשו את כל הצעדים כדי להישאר רלבנטים.
    מישהו כבר אמר את זה פה קודם אבל במערב מה שאתה צריך לעשות כדי להישאר בתמונה הרבה פעמים נשמע כמו שיר של U2:
    running to stand still

      1. מנחם, ראית שיש עוד קוראת באתר בשם הילה? (כתבה בפוסט על המפגש ואולי תגיע)
        בקצב הזה, תוך שנה האתר בידינו! 🙂
        מומי, הכן מאגר תמונות של סטף!

  7. מכיון שהניקס הולכים להכפיל את מספר הנצחונות שלהם השנה, אפשר כבר עכשיו לקבל את הגביע של הקבוצה המשתפרת.

    ומכיוון שכל שנה קדימה זה שנה פחות של השחקן הנורא אי פעם מחוץ לגבולות לוס אנג'לס, אנחנו בכל מקרה מרגישים כבר יותר טוב.

  8. הרעיון של WS נחמד אבל הרעיון שלעשות חיבור וחיסור של WS של שחקנים שבאו מול אלו שעזבו הוא די מטומטם (סליחה על הביטוי). למה ? כי כדורסל זה משחק קבוצתי ואי אפשר להוציא חתיכה ולשים משהו במקומה ולומר מה יהיהו כי כל הפאזל משתנה. (למי שבא ממדעים המשמעות היא שכמות הנצחונות היא פונקציה לא לינארית של מי הם השחקנים).
    ההגיון המוזר של תום זלר יכול דווקא תופס מצוין למירוץ שליחים, בו קל למדוד יכולת של כל פרט ובו הזמן הכללי הוא סכום לינארי של כל ארבעת הרצים.

  9. הספרס רוצים לקחת אליפות עכשיו!!!
    הספרס ביצעו התאמות כנגד הקבוצות שמסכנות אותן במערב זה קליפרס ואוקלהומה וגולדן סטייט .
    פופוביץ הבין שהדרך לניצחון תהיה דרך משחק הפנים ולכן חיזק את הקבוצה בבשחקני פנים .
    שדאנקן ואולדריג' ינוחו יעלו דיאו וווסט זה מטורף .
    יש לו מי שישמור על שחקני החוץ של הקבוצות היריבות אבל משחק הפנים של הספרס לא היה מספיק טוב עכשיו יש איזון וזה יבוא לידי ביטוי בחלוקת הנקודות נניח שבעונה הבאה רשימת קלעים של הספרס במשחקים :
    דאנקן 14
    אולגריג' 16
    דיאו 8
    ווסט 8
    לאונרד 15
    פארקר 15
    דני גרין 10
    גינובילי 10
    הגענו ל 96 נקודת ודי הורדתי .
    הקבוצה היחידה שיש לה מצ'אפ מולנו זו הקליפרס

    1. לאונרד יקלע יותר מ15,כבר השנה הוא קלע 16 ובפלייאוף 20
      דני גרין יקלע בערך 12 וגם אולדריג' יקלע יותר וגם תוסיף שחקנים שהורדת -קייל אנדרסון,ריי מק'לום והענק האירופאי

  10. הבעיה היא …. פארקר. פארקר נזק הגנתי רציני.
    פעם עם הרגליים המהירות הוא עוד איכשהוא היה מצליח לסגור נתיבי מסירה או התחשק לו. כרגע לא ממש מתחשק לו. הבעיה שבמערב יש רכזים ברמה מאוד גבוהה ופארקר לא יכול לשמור על כריס פול, על ליליארד, על רונדו, על ווסטרוק. בעבר הוא עוד היה נותן תפוקה בהתקפה לכפר על זה אבל היום הקליעה שלו מחצי מרחק היא איומה, החדירות יותר איטיות.. והוא חתום לעוד 3 שנים על 13 מיליון לעונה!!

  11. הם עדיין לא סיימו להתחזק מבחינת שחקני המשנה, ומארינוביץ' יותר אפקטיבי מביינס כסנטר מחליף, ויתכן שגם עליון על ספליטר. הוא יפתיע הרבה אנשים בליגה (וריי מקלום עדיף בכל יום על קורי ג'וזף).

    מה שחסר להם זה עוד קלע שלשות במקום בלינלי, ויש בשפע כאלו בפרי אייג'נסי כרגע.

  12. מר לס, בני 40 שחיו בארץ אמורים לזכור כוכבניות מהתקופה של זאזא גאבור, הרי היה כאן רק ערוץ אחד והוא הקפיד לשדר תכנים עתיקים.
    לצעירים יותר: כוכבניות היה שם קוד לשחקניות שאינן טובות ומפורסמות מספיק כדי להיות כוכבות, אבל נהנו בדרך כלל משני יתרונות גדולים ובולטים. משהו כמו הקרדאשינן של היום, רק עם מעט יותר קלאסה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט