פורטלנד: הטרייל בלייזרס העבירו לאורלנדו בחירת סיבוב שני בתמורה לסמול פורוורד מו הרקלס. הרקלס בן ה-22 קלע בעונה האחרונה 3.5 נק' ברבע שעה למשחק, לצד 2.4 ריב' בערב.
*
ברוקלין: בתפנית מפתיעה, אנדרה בראניני בחר להצטרף לקבוצה, וחתם על חוזה לשנתיים. השחקן, ששיחק בעונה האחרונה בניקס, קלע העונה 14.8 נק' למשחק.
*
דאלאס: הקבוצה בשיחות מתקדמות עם הסנטר ג'אבל מקגי על חוזה, שפרטיו לא ידועים (כנראה חוזה מינימום לשנה אחת). בעונה האחרונה הוא קלע 4.6 נק' עם 2.7 ריב' למשחק בדנבר ופילדלפיה, ושיחק 28 משחקים בלבד בשנתיים האחרונות.
*
קליפרס: הקבוצה תחתים את הסנטר האנגולי יאניק מוריירה על חוזה מובטח חלקית לשנה אחת, שאומר שהם יכולים לשחרר את השחקן ולא לשלם לו מלוא החוזה. הוא קלע במכללת SMU 11.1 נק' עם 6.4 ריב' ו-2.5 חס' למשחק בעונה האחרונה.
*
סקרמנטו: הקינגס בשיחות עם הפורוורד לוק ריצ'ארד מבאה א מוטה. בעונה האחרונה הוא קלע 9.9 נק' (30.7% מהשלוש) עם 4.9 ריב' למשחק כשחקן פילדלפיה.
*
אינדיאנה: הפייסרס האריכו את חוזהו של שיין וויטינגטון בשנה אחת, והוא ישחק בקבוצה גם בעונה הבאה. וויטינגטון קלע העונה 2.9 נק' ב-5.4 דק' למשחק כשחקן הפייסרס.
*
דו קרב יומי: מייקל ג'ורדן בצד אחד, צ'ארלס בארקלי בצד שני. לא צריך להסביר יותר מזה.
יואש בן טולילה
13 יול 2015 11:05:55היה כתוב בYNET שקליבלנד רוצה להחתים את ניק יאנג.
אני בכלל לא מחזיק ממנו ולא מבין למה הם נתנו לסמית ללכת אם ככה.
רועי ויינברג
13 יול 2015 12:52:53סמית' לא הלך לשום מקום, ולדעתי הוא עדיף על יאנג בהרבה. הם צריכים לנסות להשיג את קרופורד בהקדם האפשרי.
יואש בן טולילה
13 יול 2015 16:08:54מצד שני הוא גם לא חתום.
etayle
13 יול 2015 11:07:55ברניאני ולופז..ולעזעאל ההגנה…
עומר
13 יול 2015 11:45:10מבזק מחברנו:
https://twitter.com/MikePradaSBN/status/620332358642765829
רועי ויינברג
13 יול 2015 12:52:00אל תזלזל בו, נבחר לחמישיית ההגנה השלישית של הדי ליג, זה יותר מהחבר'ה שנבחרו אחריו (סטפן קארי, ג'יימס הארדן ושות')
פינקי
13 יול 2015 13:09:34אני חושב שקבוצה שתעבוד נכון עם ג'אבייל מקגי, ותשמור עליו בריא, יכולה להרוויח סנטר הגנתי די טוב במחיר מציאה.
יש לו את כל הנתונים הפיזיים, רק המוח שלו צריך קצת כוונון.
שגיא נאור
13 יול 2015 13:17:20״קצת כוונון״ זה האנדרסטייטמנט של המאה..
דובי
13 יול 2015 14:05:48המוח של ג'בייל מגי צריך קצת כוונון.
משפט העשור.
עומר
13 יול 2015 14:19:51+1
פינקי
13 יול 2015 14:32:37תראה, אני לא מצפה שהוא יגיע לאינטלגנציית המשחק של דאנקן, אבל בינו לבין ג'ורדן (דיאנדרה…) המרחק לא כזה גדול (וזאת לא מחמאה לאף אחד מהצדדים)
דובי
13 יול 2015 14:37:48וואי! לי יש תיקן לוחש שאני קורא לו אלישי כדיר!
רוצה להפגיש אותו עם התיקן שלך שאתה מכנה דיאנדרה?
Berch
14 יול 2015 08:28:18הרסת אותי עם היציאה הזו 🙂
דרור
13 יול 2015 13:34:48טוב לדעת שהאשים מתאבט
דרור
13 יול 2015 13:34:59תודה עומר
דובי
13 יול 2015 14:07:08ברוקלין וסקרמנטו רבות על ברניאני… וואו…
מזכיר סצינה ממשחקי הכס, בהשתתפות שני כלבים רעבים ורגל של גופה
זיו
13 יול 2015 15:16:41שכנעת אותי שטוב שהם לקחו
למרות שנראה לי שאני מעדיף אותו על מוטה, ששחק כבר4 בסאק' לא מזמן והיה בנוני מאד והוא גם על אותה משבצת של עומרי וגיי.
דובי
13 יול 2015 15:42:10לוק מ'בה א-מוטה…
איפה עוד תמצא נסיך משבט הזולו שאבא שלו היה פריק של מלחמת הכוכבים?
חכה שאח שלו יגיע לליגה. יודה מ'בה א-מוטה.
john
13 יול 2015 17:07:24דובי אתה נשמע ממורמר. יש לכם דירק נוביצקי בגובה 2.30 (שמעתי שכל שבוע נוסיפים לו 5 ס"מ לגובה)
דובי
13 יול 2015 17:26:50קוראים לו קריסטאפס פורזינגיס. אם בכל שבוע יורידו לו אות בסוף השנה יהיה לנו קריס פוס.
זה כמו כריס פול, אבל משופר.
john
13 יול 2015 18:48:48🙂
אהבתי איך הניקס רשמו אותו כ- 3"7 ושנייה אחר כך השדרים ישרו קו כי ברור שהוא 2.21. בגוגל הוא 2.12
פער של 10 ס"מ. טוב שלא הזמנתי מהניקס ארון. הוא היה נתקע בנישה
מאיר אריאל
13 יול 2015 17:43:16k700 כתב אתמול על הוידאו מ2003 בין הלייקרס לספרס :
"הדו קרב ששמו פה זה מהסדרה הבערך יחידה שטים דאנקן נראה בה כמו בערך מישהו שיכול לשחק נגד שאקיל אוניל.
בכל הסדרות האחרות שהם פגשו אחד את השני בPRIME זה היה פשוט לא כוחות."
ואחרי זה הוסיף : "כי באותם ימים היה איזה שאקיל אוניל, שהיה לא רק יותר פופלארי אלא סנטר ללא מתחרים בליגה(ולא למרות הוידאו הבאמת יפה פה דאנקן כמעט אף פעם לא היה מאצ' אם לשאק בשיאו).
אבל יופי של אבחנה, הוא באמת שיחק כסנטר."
באמא שלך ? בן כמה אתה ? ראית בכלל את כל הסדרות ביניהם מ1999-2004 (כששאקיל היה ב PRIME לשיטתך ) ?
מאיפה הבאת את הקשקוש הזה לעזאזל ? רק לפי התגובה שלך אני כמעט בטוח שלא ראית שום דבר מאותה התקופה .
דאנקן לא רק שהיה יכול לשחק נגד שאקיל כששניהם היו בשיאם אלה בהרבה מאוד משחקים היה יותר טוב משאקיל בשיאו . כן כן מה ששמעת !
מה שניצח ללייקרס את הסדרות ב2001 ו 2002 היה קובי בראיינט שרצח לי את הספרס .
מעבר לזה, ב2001 הסקורר השני בטיבו אחרי דאנקן ( דרק אנדרסון ) נפצע וגמר את הסיכויים הנמוכים של הספרס מלכתחילה .
ב2002 דאנקן היה עצום בכל קנה מידה וגם שמר בהגנה את שאקיל בגלל שרובינסון היה כמעט מושבת לחלוטין עם בעיות גב . הוא ניסה לנצח את שאקיל וקובי בשיאם לבד . גם ג'ורדן לא היה מצליח עם הסגל העלוב שהיה לספרס ב2002 ( פארקר הרוקי באחוזי גבינה וברוס בואן העילוי ההתקפי ) …
בקיצור אין לך מושג על מה אתה מדבר …
k_700
13 יול 2015 20:01:06כל משחק בכל סדרה ראיתי באיזור ה-5 פעמים לפחות.
מיותר לציין שגם כל משחק ומשחק ביניהם בעונות הרגילות.
אני מאוד יכול להשקיע בתגובה ארוכה שתפרט גם לעילג כמוך למה זה מעולם לא באמת היה כוחות כששניהם היו בפריים אבל אני מאוד קצר בזמן בימים הקרובים ואחד כמוך גם צריך מישהי שתשב ותסביר לו עם בדידים(ולא נעוף על עצמינו עד הבדיד הירוק, בדיד כתום זה כבר רמה מעל בשבילך).
יאיר
13 יול 2015 18:47:23רועי, אני מבקש שבכל פעם שאתה כותב שמישהו קלע כך וכך ממוצע נק׳ בעונה שעברה במדי פילדלפיה, תוסיף שער המרה לממוצע נקודות אם הוא היה משחק בקבוצת nba רגילה. ככה בשביל שהקוראים ייקבלו מושג אמיתי
זיו
13 יול 2015 19:26:06לוני הרוקי של גולדן סטיייט מכוער ברמות היסטריות, מזמן לא ראיתי פרצוף כל כך מפחיד.
מרצין גורטט נראה לידו כמו דוגמן הבית :]
john
13 יול 2015 19:54:16🙂
חסר קצת כיעור בקבוצה הזו
e
13 יול 2015 20:23:51זה כלום, הסנטר שהספרס שלפו מלטביה ) נראה לי ) נראה כאילו הוא חייזר מסרט מדע בידיוני
דובי
13 יול 2015 20:32:53אין ספק, אתר הNBA המעמיק והמקצועי ברשת, בעברית ובכלל
מאיר אריאל
13 יול 2015 21:07:40חחחחח למה ככה ? נעלבתי !
אז יאלללה מותק תשקיע בי קצת . תנתח לי את כל סדרות הפלייאוף בין דאנקן לשאקיל ב99 ו ב01-04 . תציג פה לכולם את המספרים ונראה מה תגלה . אזהרה : אתה עלול לצאת יותר סתום מהגירסה הנוכחית שלך…
אז קשקשני, יכול להיות שראית משהו אבל אני בספק גדול וגם אם כן כנראה לא הבנת מה ראית. ( אחרי הכל מנחם צודק ואתה באמת רפה הבנה ) .
בגלל שאתה כל כך מטומטם החלטתי לחוס עליך ואימצתי את שיטת הבדידים .
ב30 משחקי פלייאוף ראש בראש של שאקיל מול דאנקן כל אחד ניצח 15 משחקים .
שאקיל : 22.4 נקודות 12.8 ריבאונד 2.2 אסיסטים
דאנקן : 25.6 נקודות 13.0 ריבאונד 3.8 אסיסטים
שאקיל ניצח את הסדרות ב 2001 2002 ו 2004
דאנקן ניצח את הסדרות ב 1999 2003 ו 2008 (פיניקס)
ב1999 הספרס ניצחו בסוויפ הלייקרס .
משחק 1: שאקיל 21 נקודות (6-19) 15 ריבאונדים
דאנקן 25 נקודות ( 11-24) 7 ריבאונדים
משחק 2: שאקיל 16 נקודות(7-11) 8 ריבאונדים
דאנקן 21 נקודות(8-19) 8 ריבאונדים
משחק 3: שאקיל 22 נקודות(8-14) 15 ריבאונדים
דאנקן 37 נקודות (9-19) 14 ריבאונדים
משחק 4: שאקיל 36 נקודות(12-23) 14 ריבאונדים
דאנקן 33 נקודות (11-14) 14 ריבאונדים
נראה לי שדאנקן היה יותר טוב בסדרה הזאת .
תמשיך לבדוק את שאר הסדרות ביניהם ותעבור משחק משחק ותגיד לי מה גילית..
מזל שאפשר לבדוק עד כמה אתה סתום אחרת לא היית יודע
נ.ב אני מוכן שאחותך תבוא לעזור לי להבין …
k_700
13 יול 2015 21:19:53רק תתן שנייה לעכל את זה שאשכרה שקללת במדד הטמטום שלך את הסדרה של שאק- ספרס כששאק היה בפיניקס ב2008.
לא להאמין.
את האמת? הפתעת אותי לגמרי, שיערתי שאתה מפגר עם קבלות אבל לרמה כזאת של מום מולד?? באיזה אחו עשו אותך?
ביום יום אתה בהשגחה נכון??
אלוהים הכתב הגנה שלך כל כך עלוב(ומדהים שאפילו לא פוגע בהשוואה עצמה).
שווה להשקיע תגובה למפגר כמוך??
מאיר אריאל
13 יול 2015 21:32:32די נשמה אתה הורס לי את הערב עם כל ההעלבות שלך .
אני אשתדל להישאר ענייני . תוציא את הסדרה מול פיניקס ותנתח רק את הסדרות ב99 ו 01-04
נו נו אני מחכה .. תבדוק את כל המשחקים ב2001 אחרי זה ב 2002 אחרי זה ב2003 אחרי זה ב2004 . כאמור בדידים..
יאללה תתחיל עם כבר עם 2001 . אתה רוצה להביך את עצמך לבד או שאתה צריך עזרה ?
k_700
13 יול 2015 21:41:44אנחנו נעבור את זה בשלבים כי זה יהיה בלתי אפשרי אחרת.
קודם כל כדי בכלל לקיים דיון אתה צריך להוכיח שאתה בכלל מבין את הטענה המרכזית.
אנחנו שנינו נצטרך לחשוב ביחד איך אמורים להשיב לטרול שאשכרה שקלל את הסדרה של פיניקס 2008 כששאק לא אחד חלקי 16 משאק בשיאו.
אחר כך אנחנו נצטרך לעמוד בכוחות משותפים על ההבדל הכי מהותי בהשוואה ביניהם וזה השפעת האנטומיה של כל אחד מהם על אורך הקריירה.
רק אם ממש תוכיח שאתה מבין את שתי הטענות האלה(אתה יודע מה זה אנטומיה נכון?) נוכל להתקדם לשלב האמיתי שבו אני אבקש ממך לקרוא לאמא ולעזור לך לחפש תגובה מאוד ארוכה שכבר כתבתי בעבר שטענה בדיוק על השאלות שלך למפגר אחר שחשב לרגע שיש בכלל מקום להשוואה בין הסנטר והשחקן הכי גדול באותה תקופה ששניהם היו בPRIME הגופני שלהם לבין דאנקן.
כמובן שאני לא בונה שתצליח לגגל את זה לבד, אבל אמא להערכתי סיימה כתה ה'(אני צודק נכון? אתה לא מקרה מצער של הריון בגיל צעיר, נכון?).
אם בכל זאת תוכיח לנו שאת טענה 1 ו-2 הצלחת להפנים אבל לא הצלחת למצוא את החומר ברשת, רק אז נקדיש שעה יקרה מאוד מחיינו(אני כרגע עולה למעסיק שלי ב150 אחוז ויש גם בחינה ביום רביעי) כדי ללמד אותך תורה.
אבל תזכור כמו בבדידים, לא להתקדם מהר מדי, שלב אחר שלב ובדיד כתום זה כבר למתקדמים אנחנו לא מצפים שתגיע לשם בתום התהליך אבל מי יודע אולי אחרי זה תצליח להבין דבר כל כך פשוט ומובן לכל מי שראה כדורסל והבין מה שראה בERA שהייתה כל כולה שאקיל אוניל ואחר כך שאר הליגה.
אבל חמוד, תתחיל מ-1 כשתגיע ל-3 אני כבר אקרא לאמא.
אובייקטיבי
13 יול 2015 21:59:59בתור בנאדם אובייקטיבי הוויכוח הזה לא הוגן.
יש צד אחד (אריאל מאיר) שיודע מה הוא אומר, ויש צד אידיוט (קי 7) שמתגונן ונראה כאילו לא באמת ראה משחק בשנים הללו.
רועי ויינברג
13 יול 2015 22:22:07אתה בא למפגש?
פה איתמר
14 יול 2015 08:33:08+1
פיזיקאי
14 יול 2015 16:45:46יחתיכת מסכן,מי אתה חושב שאתה k700 מדבר כמו ילד כאפות
אין לך כבוד,לא אמרת שנה שעברה שאוקלוהומה יעלו לפליאוף,ואני אמרתי
שלא יעלו,אבל אתה הגאווה שלך כאילו מי אתה,אתה מוזמן לבוא למפגש הופס ואני ומאיר אריאל נבוא ונראה עם איזה מסכן אנחנו מדברים,
john
13 יול 2015 21:53:52ניקס מול הלייקרס הלילה – מעניין מעט.
האם ראסל ימצא את הקליעה? לפחות הזריקה יפה
האם פורזינגס יעוף כמו עלה נידף עם המפלצות של הלייקרס בפנים?
האם רוברט אפשאו יקבל דקות ארוכות?
האם קלרקסון ימשיך להראות מצויין ומוכן?
מאיר אריאל
13 יול 2015 22:00:41אני מסכים . לכבוד הוא לי לעשות איתך דיון .
למה אתה חוזר לסדרה מול פיניקס ? הסכמנו כבר שלא לכלול אותה בהשוואה בין השניים . יש סיבה מיוחדת שאתה מזכיר את זה שוב ?
אבל אם כבר הזכרת את זה אז שאקיל ב2008 היה קצת יותר מ1 חלקי 16 משאקיל בשיאו . 15 ו 10 בפלייאוף זה עדיין שווה משהו ..לא ?
15 כפול 16 זה מלאאאאא ו10 ריבאונדים כפול 16 זה איזה 160 ריבאונדים למשחק !!! אפילו ווילט וראסל בתקופת הגמדים לא השיגו .
תוכל, בבקשה ממך, להסביר מה זאת אומרת השפעת האנטומיה על אורך הקריירה ולמה זה הבדל כל כך מהותי ? וגם אם זה הבדל מהותי ביניהם ( השפעת האנטומיה על אורך הקריירה ) איך זה מצדיק את הטיעון שרק ב2003 דאנקן היה נראה כמו מישהו שיכול להתמודד מול שאקיל?
k_700
13 יול 2015 22:10:21תיארתי לעצמי שמדובר בדיון עקר עם זונת PR וסטט'.
תהנה ואני ממליץ בחום לקרוא לאמא שכן תעזור לך לחפש את אותה תגובה.
זה יהיה דיון חסר ערך אם אתה באמת לא מצליח להפנים ששאקיל אוניל היה לחלוטין לא יותר ממשהו רומנטי באותה עונה(משהו אגב, שליכד יפה את החדר הלבשה והצליח להקפיץ את הסטט' האישית שלו הרבה בזכות הצוות הרפואי הנהדר שלהם והעובדה שקיבל חופש מבק טו בקים וממסעות חוץ, תלך ותבדוק את הסטט' של שאקיל באותה עונה בחודשים שבהם שיחק יותר מדי ותשווה לחודשים שבהם קיבל את המנוחה כמו שדאנקן בערך מקבל בגיל 40!).
ומפה אתה חייב להמשיך לבד כדי להפנים את טענה 2 היא ממש הכרחית ואני לא יכול להוביל אותך אליה לבד. אתה חייב לקלוט שכשבאים להשוות ביניהם הlongevity מאוד לא משמעותי לאחד מהם ולשני היא פיארה לחלוטין את הקריירה.
למה לא משמעותית לאחד מהם? בגלל האנטומיה שלו. אבל שוב אתה ממש חייב להגיע לזה לבד.
ולמה אני מתעקש על פיניקס?? לא מפני שקל לצחוק עליך בגלל שבכלל פנית להשוואה הזאת, אלא משום שזה פשוט מוכיח שאין לך שמץ של מושג איך לייצר השוואה רלוונטית ביניהם.
זה כל כך מביך כי שניהם שחקנים ענקיים והשוואה כזאת מתבקשת כמובן ומתקיימת בכל כך הרבה מקומות.
באף מקום רציני לא תמצא מישהו שאשכרה בחר לשקלל למאזן הסדרות את שאקיל מודל 2008 בפיניקס מול דאנקן והספרס 2008.
וכנראה מסיבה מסיומת, קוראים לה רלוונטיות שזו עוד מילה שנאלץ להגיע להבנה שלה בשלבים.
ולדי קוגן
13 יול 2015 22:38:39אם אני צריך לסכם את הויכוח שלכם אני אתייחס ל-2 נק:
1)שחקן בשיאו- לדעתי האישית(כל אחד יכול לא להסכים), שאק בשיאו עולה על דאנקן(לא בהרבה). שאק היה יותר דומיננטי בשיאו כבפלייאוף 2000 הוא נתן 30 נק ו-15 ריב ב-43 דקות. דאנקן בפלייאוף 2002 נתן 27 ו-14 ב-42 דקות משחק. בנוסף, לא הוגן לדעתי להשוות את דאנקן לשאק, כי אף אחד לא ממש יכל לשמור את שאק בשיאו.
2)סך הקריירה- אם מסתכלים על קריירה כמכלול, אז דאנקן עולה על שאק בלי ספק. דאנקן משחק 18 שנה ברמה גבוהה, כשהכי מעט שהוא שיחק בעונת נטולת שביתה היה 66 משחקים ב-2005. לשאק היו בקריירה 9 עונות שבהן שיחק פחות מ-66 משחקים, ועוד 3 עונות שבהן שיחק 67 משחקים.
לסיכום, אני מבין שההשוואה שעשיתי לא מדעית, וקשה באמת להשוות שחקנים כאלה ענקים, וכל אדם יגיד משהו אחר. אם אתם שואלים אותי את מי אני בוחר לקבוצה שלי, אני לוקח את דאנקן.
מאיר אריאל
13 יול 2015 22:47:52ראשית, אני יכול לספור על כף יד אחת את משחקי הפלייאוף של דאנקן והספרס שהחמצתי מעונת האליפות הראשונה ב1999 . אז הסר דאגה מליבך שאת הכל ראיתי בעיניים . אולי אנחנו מבינים דברים אחרת אבל הסטטיסטיקה במקרה הזה נועדה יותר לך בשביל שלא תנסה לעוות את העבר . בדבר אחד אתה צודק .
בוא נדלג על הקטע עם האמא כי הוא לא כזה מצחיק כמו שאתה חושב .
ראיתי את שאקיל בשיאו ואין ספק שהוא היה הסנטר הדומיננטי ביותר שהיה לליגה להציע ואולי הסנטר הדומיננטי אי פעם ( אולי גם ווילט ) … אגב דומיננטי לא בהכרח אומר יותר טוב . אתה מבין את זה ?
לגבי הנקודה שהעלית שאקיל שיחק בכל המשחקים בשנת 2000 למעט 3. ב2001 הוא החמיץ 8 משחקים בלבד . ב2002 ו 2003 הוא החמיץ 15 משחקים בכל עונה בגלל פציעה ובלי קשר למסעות חוץ או שקר כלשהו אחר .
ב2000 הוא שיחק רק 4 משחקים מתוך 79 פחות מ30 דקות .
למעשה ב67 מתוך 79 משחקים הוא שיחק מעל 35 דקות בערב .
וב 50 משחקים יותר מ39 דקות….בדידים בדידים
ב2001 הוא לא ירד מ31 דקות בכל אחד מ74 המשחקים ששיחק .
וב 62 מתוך ה74 הוא שיחק 35 דקות ומעלה … שוב בדידים
ב2002 הוא שיחק רק 10 משחקים מתוך 67 מתחת ל30 דקות
ב51 מתוך 67 המשחקים הוא שיחק מעל 35 דקות.
ב2003 הוא שיחק רק 3 משחקים מתוך 67 מתחת ל30 דקות .
ב57 מתוך ה67 הוא שיחק 34 דקות ומעלה .
על מה אתה מדבר ??? לא מצאתי שום מנוחה בדקות בטח לא כזאת מכוונת . עזוב , אין מנוחה בדקות בכלל . חיפשתי גם סטטיסטיקה שתראה משהו אחר לתקופות מנוחה אבל לא הייתה בכלל מנוחה חחח
אני לא מצליח להפנים את טענה 2 תהייה חייב להוביל אותי!
מאיפה הבאת עכשיו longevity ? זה בכלל לא נידון כאן … כאמור, תהייה חייב להוביל אותי . באמת..
אני מתעקש להתעלם מפיניקס 2008 ! בוא נדון רק על 1999-2004 .
למרות שאוניל נתן עוד כמה עונות טובות במיאמי לאחר מכן .
בוא תנסה להתעלות על עצמך ותזניח לרגע את האגו שלך שלא באמת קיים חוץ מבראש שלך ( את זה כנראה עדיין לא קלטת לצערי ) ותסביר לי את הטענה שרק ב2003 דאנקן היה נראה כמו מישהו שיכול להתמודד עם אוניל ?
וכן אוניל היה בלתי עציר בשנים האלה . אבל בעיני, וזאת דעתי הצנועה כמובן שדאנקן של תחילת האלף היה השחקן המושלם ביותר שראיתי .
כמו שלא עצרו את שאקיל גם לא עצרו את דאנקן . למעשה אם תבדוק טוב טוב תגלה שבמפגשים ביניהם מי שנעצר יותר פעמים היה אוניל.
מי שניצח את המגשים הקריטיים בין הלייקרס לספרס היה יותר בראיינט מאשר אוניל . שאקיל היה עצום כהרגלו אבל הוא ודאנקן ביטלו אחד את השני , זה בראיינט ששחט לנו את הקו האחורי ועקר לי את הלב .
כמובן שבלי שאקיל קובי לא היה יכול לעשות את זה אבל יש לי תחושה קלה שאם קובי הי ביחד עם דאנקן בתצוגות האלה שאקיל לא היה מנצח סדרות עם רבע טרי פורטר רבע פארקר רבע רובינסון ופאקינג דני פרי .
יאלללה דבר אלי..
k_700
13 יול 2015 23:31:48שמע, אני מתחיל לחשוב שדפקטיות זה מחמאה למצב שלך.
חשבתי שבכתה א' קיבלת פתור רק משיעורי חשבון אבל לא ידעתי שגם על אלפי דילגת.
תגיד לי לקרוא אתה לא יודע?? עכשיו כבר די מובן מאיפה ההגיון שהגיע להכניס להשוואה את שנת 2008-9 של שאקיל אוניל בהוכחה כל הדרך לנובל שדאנקן טוב יותר.
איפה נכתב משפט אחד שטעו ששאקיל אוניל היה מחסיר משחקים סדרתי בפריים שלו?? בחיי, אם קודם זו הייתה חצי הלצה לקרוא לאמא שתעזור לך עכשיו זה כבר תנאי הכרחי.
עדיין פה
13 יול 2015 22:52:58אתם נהנים מזה, נכון?
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
13 יול 2015 23:03:54בחיי, בכנסת ישראל ו ליד הברזיות של ביה"ס על שם "רוגוזין" מתנהלים ויכוחיי "אבא שלי הכי חזק…" יותר אינטליגנטים.
נתן גולד
14 יול 2015 07:23:46+1
צביקה
13 יול 2015 23:00:40אני אוהב התנצחויות, אבל יש פה משהו לא נחמד. אמנם בראש טוב והכול, אבל K אני לא רואה כיוון חיובי מאיך שאתה מוביל את זה.
שחקנים מעולים, ושאקיל בשיאו בלתי עציר ושלוש אליפויות רצופות ו3 MVP פיינלס רצופים, ועוד MVP עונה רגילה, ושני מלך הסלים (כל זה בין 2000 ל2005) אבל פחות או יותר באותם שנים, החל מ1999 עד 2005, טימי גם זכה בשלוש אליפויות ל3 MVP פיינלס, בנוסף פעמיים MVP עונה רגילה.
כל השנים הללו שניהם היו יחד בחמישיה הראשונה של העונה…
בקיצור, הם בהחלט ברי השוואה, למרות שהם לא משחקים אותו דבר.
k_700
13 יול 2015 23:22:38לא הבנת גם אתה, לא טענתי ולא לרגע שדאנקן לא אחד הגבוהים(וגם נכנס לכל עשיירית הטובים ביותר שאי פעם תכין) הטובים בהיסטוריה.
טענתי דבר פשוט מאוד, כששניהם היו בPRIME הגופני שלהם, לא הייתה פה תחרות בכלל.
זה היה שאקיל אוניל ושאר הליגה.
בא לך לחשוב כמו המאובחן הזה שיש פה בכלל מקום להשוואה כי דאנקן קלע 25 נק' לערב בסדרת גמר ושאקיל אוניל 23 אז זה או:
1. שבאמת הוא לא חי את התקופה הזאת בכלל, תקופה שלא אני הגדרתי כSHAQ ERA, או שבאמת מדובר פה בחסר מושג לחלוטין.
למה שאק יזכר כפחות גדול מטים דאנקן? מסיבה אחת פשוטה- longevity .
הגוף של שאק לא איפשר לו למשוך את הפיק שלו(שבהם היה בלי ספק השחקן הכי טוב בליגה הזאת בקילומטרים) לאותו אורך שדאנקן עשה.
אגב, זה לא מוריד מדאנקן, לתת כזה אורך של שנים בטופ של הטופ, להמציא את עצמך מחדש בתפקידים שונים, לצד שחקנים שונים.
זו משימה שמעטים גם בפן המנטלי מסוגלים לסגל.
שאקיל אוניל כשהשרירים הפכו מהר מאוד לשומנים, כשהלך כל הניתור, כשכבר איבד את כל הזריזות(ב2008 או יותר נכון 2008-9 שזו השנה שהדפקט הזה בחר מלכתחילה להכניס להשוואה, לא נשאר לשאק שום דבר ממה שהיה לו ברמה של טופ קונטנדר ולכן אין פה בכלל תחרות בטח כשהספרס גם היו קבוצה טובה יותר גם אם מבודדים בכלל את שאק ודאנקן מהמשוואה). וזה בדיוק החלק האנטומי אין מה להלחם בזה.
זה מבנה הגוף שלו, שאקיל אוניל בגיל 35 נראה הרבה פחות מאיים ממה שדאנקן נראה היום בגילו. למעשה כבר לא היה רלוונטי באמת כאחד שמסוגל להוביל קבוצה לאליפות. גם במיאמי אגב, ראו את זה. היכולות הפיזיות שלו גם שם כבר לא התקרבו למה שהיה בשיא שלו בלייקרס. הנפילה מהצוק אצל שאק הייתה הרבה יותר חדה וזה מה שבסופו של יום משאיר אותו מאחורי דאנקן בדירוג הALL TIME.
אבל אם מסתכלים רק על השיא של שניהם ולא על האורך שלו? אין פה בכלל תחרות.
כששאק היה בשיא זה היה שאק ועוד ליגה של 400-500 שחקנים מאחוריו. וזה היה ברור לכל אחד שידע גם את לוח הכפל באותה תקופה(ולא נעצר על הבדיד החום).
Rocky1
14 יול 2015 00:41:31וגם יש את הקטע שדאנקן נשאר כל השנים באותו מועדון, זה שבחר בו בדראפט. שאקיל לא הביא אליפות לאורלנדו. זה בהחלט משנה כשמדברים על לגאסי.
john
13 יול 2015 23:08:04אני יודע מה אני חושב. דאנקן לא צריך להמדד במספרים אישיים אלא בהשפעתו על הקבוצה ועל הניצחון. אני גם לא סגור על זה שהם שמרו אחד על השני כל התקופה הנל. אז לא בטוח למה למרות שאתה מסכים בנקודה זו אתה הולך לקרב סטטיסטי
הספרס היו בשנים אלו קודם כל קבוצת הגנה. ויותר מזה הם שחקו הגנה עוזרת וחונקת כך ששאק קיבל דאבל טימים קבועים ונשלח הרבה לקו.
אם כל הכבוד לדאנקן הוא לבד לא יכל להתמודד עם שאק באחד על אחד. בטח לא בשנות השיא. אבל כשקבוצות משחקות בסדרה יש דינמיקה ומצ׳אפים. וקובי ניצל מצ׳אפ קל יותר ואת תשומת הלב ששאק משך. קובי גם קלע טוב מהקו כך שהיה אופציה מול הקבוצה הפיזית ההיא.
ברמה האישית למרות שאני רחוק מלאהוד את הלייקרס ובטח שלא בשנים ההם, אני חייב להיות כנה ולומר ששאק היה יותר דומיננטי מכל סנטר אחר בתקופתו ברמה האישית. שינו חוקים בגללו והשופטים איפשרו להפעיל נגדו כוח לא הגיוני כשקבוצות ניסו למנוע ממנו and one. אם היה קולע עונשין היה מאריך את שנות השיא כי היה סופג הרבה פחות מכות. אבל שאק לא החל את הקריירה בשנת 2000. שכחת לחבר לו 7 שנים סופר דומיננטים בהם גם היה לשחקן היחיד שהדיח את ג׳ורדן בסדרה.
לגבי הסדרות. הייתי בארה"ב ב2001 והייתי בעד הספרס כדי שלאייברסון יהיה סיכוי (ידעתי שהלייקס ירמסו אותם). הם הפסידו 4-0 ודאנקן נתן משחק אדיר ועוד שלושה רעים מאוד. אני זוכר שרובינסון נתן איזה משחק טוב.
דאנקן היה השחקן הקבוצתי יותר שהפיק טוב יותר את המירב מקבוצתו. הוא תמיד התרכז בפעולות הנחוצות לניצחון מאשר במספריו אז הוא בטח לא היה מתלהב מהרעיון שאנשים מגדירים אותו דרך מספריו
זו דעתי. אולי המספרים תומכים ואולי לא. רק אל תביאו נק' אסיסטים וריבאונדים כמדד למי טוב יותר
john
13 יול 2015 23:11:13התכוונתי ששאק היחיד שהדיח את ג׳ורדן בשנות ה90 בסדרה.
מאיר אריאל
13 יול 2015 23:13:00אני מסכים עם כל מילה ג'ון .
אגיב בהרחבה יותר מאוחר כי אני כרגע בדרכים
john
13 יול 2015 23:28:30האם מישהו יודע אם הרימו פה באתר פרוייקט של הקבוצות הכי טובות אי פעם שלא זכו באליפות?
פתאום נזכרתי בפורטלנד של שנת 2000 שהיו מרחק סל אחד מלהדיח את הלייקרס ההם
או סיאטל שלקחה את הבולס הכי טובים מכל הזמנים ל6 משחקים.
או סקרמנטו קינגס 2002 שהיו עושים לי פרפרים בבטן כשהכל היה מתחבר בארקו ארנה
שם (נחוץ)
13 יול 2015 23:38:09איפה סן אנטונין 2013 ברשימה?
john
13 יול 2015 23:57:36זו עוד לא רשימה רק קדימון בטוח שמקומם שם.
נתן גולד
14 יול 2015 00:32:42סן אנטוניו לקחו שנה אחר כך עם אותו סגל. אני לא חושב שהם נחשבים.
אחד העם
13 יול 2015 23:37:41שאק בשיאו בלתי עציר במלוא מובן המילה. להיות אתלט עם גוף כזה סו תופעה נדירה.
קי – לא יעזור כלום, אם תרצה שיכבדו את דבריך תהיה חייב להתחיל להתייחס לעניין הנדון ולצאת כבר מהאיזור של "כולכם דפוקים ולא מבינים כלום" שאתה תקוע בו כבר שנים. כולנו עוד מחכים לפוסט המובטח מעונה שעברה או אחת לפניה על התכנית הגדולה של הלייקרס.
צביקה
13 יול 2015 23:40:45נראה לי כולנו הסכמנו על "שאק בשיאו בלתי עציר"…
דג-אנרט
14 יול 2015 00:15:34רק מוסיף עוד קצת מיידע איכותי לוויכוח. העמוק.
בnba live שאקיל היה עם ציון 96 דאנקן 94
מוטאמבו היה נגר היה נגר.. ומאגסי בגס דפק שלשות כמו משוגע
פינקי
14 יול 2015 00:49:30k700, אפשר לשאול (בלי שום כוונה להעליב) בן כמה אתה?
איש הערפל
14 יול 2015 01:49:47אני עדין בשוק שלמישהו כאן שאינו אוהד לייקרס התפלקה מחמאה לקובי שיש לו חלק לא מועט באליפויות עם שאק.
חוץ מזה ויכוח מיותר וסוביקטיבי.
איש הערפל
14 יול 2015 02:12:01שווה פוסט נפרד – סרט על כל שינויי הלוגו שעברה כל קבוצה, מדהים כמה מכוערים חלק:
https://pbs.twimg.com/tweet_video/CJvbpYYUsAA8A_B.mp4
איש הערפל
14 יול 2015 02:19:38נראה לי פישלו עם הלייקרס, היתה תקופה שהיה להם לוגו מכוער של רק הL
מדהים שהבולז מעולם לא שינו את הלוגו
הלוגו של דנבר מהאייטיז לחלוטין הכי מגניב בהיסטוריה, נראה כמו עטיפה של משחק אטארי
מאיר אריאל
14 יול 2015 02:49:45חחח אני אתחיל מהסוף , איש ערפל, בתכלס זה באמת מפליא כי בגירסה הקודמת שלי כרפה רפה רפה רפה הבנה היה לי קשה לחלק מחמאות לקובי . תמיד הערכתי אותו מקצועית כשחקן עצום אבל העדפתי לחסוך במחמאות לממבה שהכישה לי את הספרס כל כך הרבה פעמים .
ממרחק הזמן אני יכול להגיד בוודאות,לפחות מבחינתי שקובי בראיינט הוא אחד מ5 הסקוררים הטובים בהיסטוריה . ואחד מהכלים הכי קטלניים בקלאץ . מלא רספקט לאיש .
ג'ון, אני מסכים אם רוב הנקודות שהעלית .
גם מבחינה פילוסופית בגרוש או שלא בסופו של דבר מטרת המשחק היא לנצח ואת זה דאנקן עשה יותר טוב מכל אחד בהיסטוריה .
אם ננתח מספרים סטטיסטיים של דאנקן אנחנו עדיין נישאר עם לסת שמוטה אבל ההשפעה שלו על המשחק והיכולת בקלאץ לאורך כל כך הרבה זמן והיכולת להשתנות כמו ש K700 ציין למעלה היא משהו שמעטים מאוד יכלו . הוא תמיד העלה הילוך בפלייאוף .
דאנקן הוא אולי השחקן היחידי שלא יכל לאפשר לעצמו משחק רע בשביל לקחת אליפות . בכל אחת מ18 העונות בכל הסיבובים .
מעבר לזה כמו שציינת לא תמיד הם שמרו אחד על השני . ואם שאקיל היה יותר חלש יחסית מול הספרס של דאנקן ורובינסון מול שאר הקבוצות היה מפלצתי ( הנטס ואינדי בגמרים אכלו ממנו צינור ) .
לא טענתי לרגע אחד שדאנקן יכל לשמור על שאקיל באחד על אחד . אף אחד לא יכול היה לעצור את הסופרמן המקורי מתחת לסל .
שאקיל תמיד היה יותר דומיננטי מדאנקן . דאנקן היה ווינר יותר גדול ובעיני בסופו של דבר כשבוחנים את ההשפעה שלו על הקבוצה ועל היכולת לסחוב אחריו עונה אחרי עונה של 50 פלוס נצחונות וריצות פלייאוף כעוגן הגנתי מנצחים בשבילי את הדיון .
בכל מקרה הצצתי שוב במספרים של שאקיל הוא היה פסיכי לחלוטין . תמיד שאני מדמיין את שאקיל של התקופה ההיא קופצים לי פיישלים על הפרצוף של מוטומבו ב2001 ….אמאלה .
K700 נכון ששאקיל שלט בתחילת שנות ה2000 אבל דאנקן שלט איתו לא פחות ואפילו האריך את המלוכה הרבה אחריו … מה זה SHAQ ERA ? דאנקן היה שם בכל עונה ולא נפל מאף אחד , להיפך…
שאקיל היה תופעת טבע וביחד עם קובי פיל ואחלה שחקנים משלימים לקח 3 אליפויות . אין מה להגיד .
דאנקן היה לא ניתן לעצירה בפריים שלו לא פחות מאף אחד אחר בהיסטוריה . בטח ובטח בפלייאוף .
אתה מוזמן לבדוק מספרים , לבדוק עם איזה שחקנים הוא לקח אליפויות ואיזה תצוגות מטורפות הוא נתן על בסיס קבוע .
בכל מקרה אם אתה חושב ש
"כשדאנקן פגש את שאקיל בפלייאוף זה היה לא כוחות" זאת זכותך אבל זה רחוק מהאמת במקרה הטוב..
גיא
14 יול 2015 05:50:58כמישהו לא משוחד (לא סובל את הלייקרס ואת הספרס באותה המידה)
(כמעט…)
אני מכריז על עצמי כשופט בויכוח דנקן/שאקיל
(לא שלמישהו אכפת…)
אז מצד אחד שאקיל. בשיאו השחקן הכי דומיננטי שראיתי משחק מלבד ג'ורדן. שאקיל של 2000, 2001, 2002 היה מפלצת, שבפלייאוף היה הכי קרוב שיש לבלתי מנוצח. 4 אליפויות. 3 MVP פיינלס רצופים.
מצד שני דנקן. היחיד שהשפיע על הליגה בצורה כל כך עמוקה, לאורך כל כך הרבה שנים, זה קארים.
להיות בורג מרכזי ב-2 אליפויות, אחת ב-99', השנייה ב-2014 זה מדהים. יעילות, יציבות, קבוצתיות. ובעיקר אחד הבודדים שאפשר לומר עליו שהוא מגלם את "רוח המועדון". דנקן עבור הספרס הוא כמו ראסל עבור הסלטיקס.
5 אליפויות על פני 15 שנה. תמיד רלוונטי, תמיד בפלייאוף.
אז כבורר מטעם עצמי אני מכריז על תיקו.
ועל כך שבורכנו לחזות ב-PF מס' 1 של כל הזמנים, ובאחד השחקנים הדומיננטים אי פעם.
שגיא נאור
14 יול 2015 07:13:26הכל התחיל מהשאלה האם דאנקן בשיאו היה שווה לשאקיל בשיאו? מפה לשם גלשתם לרוח המועדון, יציבות לאורך זמן וכו'. נראה לי שלרוב האנשים התשובה היא כמעט חד משמעית. דאנקן בשיאו היה ענק, שאקיל בשיאו היה בלתי ניתן לעצירה. לא הבדל גדול אבל עדיין שווים. קשה לי מאוד עם הסגנון הבהמי של קיי אבל אני מסכים עם הטענה הבסיסית שלו.
שגיא נאור
14 יול 2015 07:14:17הכוונה היתה "לא שווים"
עגל
14 יול 2015 07:41:54אני מסכים ומחדד – בשלוש-ארבע שנות השיא של שאקיל הוא באמת היה "הכי דומיננטי מאז ומעולם", אפילו יותר מג'ורדן. לא היה שחקן ששמרו עליו יותר דאבל טים משאקיל
נתן גולד
14 יול 2015 09:00:54אני גם מסכים ומחדד אין חשק לקרוא ככה דיון שכל שנייה מקללים או מגדפים. אם זה כל כך כיף להתדיין ככה שיבושם לכם אם אתם רוצים שאנשים ייקחו אותכם ברצינות תחשבו להתדיין בצורה יותר תרבותית..
עדיין פה
14 יול 2015 17:54:47שילכו להתדיין כולם
Berch
14 יול 2015 08:40:01שאקיל היה הרבה יותר מגניב
גם בשביל לצאת אתו לדרינק
וגם בשביל לחזור אתו שיכור דרך הסימטאות האפלות….
רדו מ K700… מדובר פה באהבה
ואהבה אי אפשר לנצח עם נתונים יבשים (ומי שלא מאמין מוזמן להסתכל בדפי ההיסטוריה או אצלו במשפחה המורחבת)
סטטיסטית דאנקן יותר טוב, אין פה ויכוח. אבל הסטטיסטיקה לא מראה 4 גמדים נתלים על שאקיל בכל פעם שהכדור אצלו.
אז לסיכום הויכוח
מי הכי טוב סטטיסטית ? דאנקן
מי הכי גבר גבר ורוצה להיות חבר שלו ? שאקיל
אנד אוף סטורי 🙂
ישי
14 יול 2015 10:50:47שאקיל אוניל בשיאו היה דורס כל שחקן ב2 עשורים האחרונים.
בעצם, הוא כבר עשה את זה.
הוא וקובי בראיינט בקבוצה ההיא של הלייקרס לדעתי גם היו מנצחים כל קבוצה בהיסטורייה של ה NBA. כן גם את של ג'ורדן.