העתיד של האול-סטאר/רועי ויינברג

בלילה בין שלישי לרביעי, ב-2 בבוקר, יתקיים האול-סטאר של המייג'ור בייסבול ליג. המשחק, שיפגיש בין כוכבי האמריקן ליג והנשיונל ליג, יכריע מי תזכה בביתיות ביתרון השביעי בסדרת הגמר, ומושך עניין עצום עקב כך, הרבה יותר מהאול-סטאר של ה-NBA או מהפרו בול של ה-NFL (בהשוואה למשחקים רגילים באותו ענף).

לאור העניין שה-MLB העניקה לאול-סטאר, בכך שהוא נותן יתרון קריטי לקונפרנס המנצח, זה זמן טוב לדבר על האול-סטאר "שלנו", של ה-NBA, שנראה כי בשנים האחרונות מאבד עניין והופך לסתם תחרות הייליטס (מהר, בלי גוגל-מי ה-MVP של האול-סטאר האחרון? התשובה בסוף המאמר), בלי מאבקים אמיתיים ודברים שנכנסים לזכרון כמו העבר הרחוק (טום צ'יימברס מופיע משום מקום ולוקח MVP אולסטאר) או הקרוב (שאקיל וקובי חוזרים לשתף פעולה אחרי העבר ומנצחים את המשחק).

צריך לעשות שינוי כלשהו, למרות שמדובר במשחק ראווה שהפך למסורת אמריקאית ב-4 הליגות הגדולות (פוטבול, בייסבול, באסקטבול והוקי). סימנים למשהו כזה היו ב-2007, אז לראשונה האול-סטאר נערך במקום שלא כלל פרנצ'ייז פעיל בליגה-לאס וגאס. הליגה הביאה את המרכז שלה לוגאס, והראתה שלא חייב להיות מועדון כדורסל פעיל בשביל האול-סטאר.

שינוי חשוב נוסף, שישפיע על הכיוון של הליגה, קורה השנה. אול-סטאר 2016 יהיה בטורונטו, קנדה, לראשונה מחוץ לארצות הברית. הצלחה אפשרית של האול-סטאר יכולה להיות נקודת מפנה שתראה שהאול סטאר יכול למשוך רייטינג בלי קשר לזה שיהיה בארצות הברית,והוא לא נחשב פריצת דרך-יש במקום קבוצת אנ.בי.איי.

אחרי זה, השלב הבא הוא אירופה. כבר היו עשרות משחקי קדם עונה באירופה (זה הפך למסורת שנתית), וגם היו משחקי עונה סדירה בלונדון, ויכול להיות שהשלב הבא יהיה משחק ב-O2 ארינה. יש שם 20,000 מקומות, והמקום כבר אירח טורניר כדורסל אולימפי. טיסה מניו יורק ללונדון ארוכה יותר בשעתיים ורבע בלבד מטיסה מניו יורק לסן פרנסיסקו, וקיום אול-סטאר, משחק ראווה ללא שום ערך ספורטיבי, בלונדון, יכולה לפתוח שוק שלם לאנ.בי.איי.

אול-סטאר 2025 בביג'יין? מהלך שיכניס הרבה כסף לליגה.

כבר יש מנוחה יומיים לפני ויומיים אחרי האול-סטאר, מה שיכול להקל את הג'ט לג מלונדון, או כל מקום אחר. הערך השיווקי של משהו כזה יכול להועיל בענק בליגה, בין אם האול-סטאר יהיה בלונדון, ריו דה ז'נרו, ביג'יין או ניו דלהי (סביר מאוד שיקרה, מנהלי הליגה אומרים מעל כל במה אפשרית שהם רוצים לחדור לשוק האסייאתי).

יקח זמן עד שזה יצא לפועל, אבל זה יעלה בגדול את הפופולריות של הליגה. לברון ג'יימס, סטפן קארי ואנטוני דיוויס מתחרים אחד בשני לעיני 19,000 צופים בסין, או תחרות הטבעות לפני 25,000 איש בהודו, יפתחו שוקים שלמים לאנ.בי.איי ויכניסו הרבה כסף לליגה. יש הרבה דברים שצריך לפתור עד אז (הסכמות עם ארגון השחקנים ושאר הגופים שמסקרים את האול-סטאר), אבל זה יכול לקרות.

אני לא אומר שהאול-סטאר של 2020 יהיה באסיה, אבל יש סיכוי שזה של 2030 כן. השינוי הזה לא משנה את הסופ"ש עצמו במאומה, אבל יעלה את ההתלהבות והעניין של הקהל מסביב לו, ורק זה יוסיף עניין.

*

התשובה לשאלה מתחילת הכתבה: ראסל ווסטברוק. אני, ואני מניח שגם הרוב, לא זכרו את זה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. בבייסבול ישנן טענות רציניות לגבי משחק ביתי ראשון לקבוצה המליגה המנצחת. זה ישתנה על בטוח. למה שקבוצה תזכה ביתרון בית בגלל ליגה שלמה? ומה אם לא היה לה אף שחקן באטול סטאר בליגה המנצחת?

  2. האול-סטאר של הבייסבול נהיה פארסה. האינטר-ליג הרס את הייחוד של המשחק, יתרון הביתיות בוורלד-סיריס כפרס לליגה המנצחת הפך את אותו למגוחך, ומה שעשו האוהדים של קנזס-סיטי השנה מאיים לקבור סופית את הרלוונטיות של המשחק.

  3. אני חושב שהמסורת שהתפתחה לפני כמה שנים, בעידן שבו כל מיני סטיבי פרנסיסים וסטפן מארבורים שלטו בליגה, שמשחק הרוקיז כולל חמש דקות אחרונות בו אף אחד לא שומר וכולם מפנים את המגרש כדי לעשות תחרות הטבעות מאולתרת, הייתה אחד מרגעי הכדורסל הכי מכעיסים שראיתי.

  4. 82 משחקים בעונה- לא ספורטיבי
    שריקות מוגזמות לכוכבים (צעדת לה-ברון יוצאת לדרך) – לא ספורטיבי
    טריידים כמו שוק בשר של השחקנים – לא ספורטיבי

    הליגה עושה הכל כדי שהSHOW ינצח והיא מצליחה בגדול וכל הערך הספורטיבי(גולדן סטייט לא שיחקה מול רכז בריא אחד. כן דלוודובא לא בריא בנפשו) יורד
    האירונייה שדווקא המשחק הכי SHOW הופך לבדיחה בגלל חוסר ספורטיביות

  5. אם רוצים משהו אטרקטיבי .
    הנה הוא .
    והבסיס שייך למנחם .
    האולסטאר מתחלק לחמישייה +7 מחליפים.
    סה"כ 24 השחקנים הכי טובים בליגה.
    להם יצורפו 8 שחקנים שונים ואטקרטיביים (ניתן אפילו מאירופה).
    סה"כ 32 שחקנים לטורניר אחד על אחד.
    י טורניר אחד על אחד 5 דקות או 10 נקודות כל משחק.
    כך יראה הטורניר .
    הגרלה עיוורת 16 משחקים ו 16 עולים לשמינית ואז שמונה עולים לרבע.
    יום שני רבע וחצי הגמר.
    ביום הגדול יום האולסטאר ישוחק הגמר .

  6. קשה להאמין שיוותרו על שידור של האול סטאר בפריים טיים בארה"ב לטובת אירופה או אסיה או איפה שלא יהיה.
    האול סטאר הוא show ותו לא, ועדיף שיתייחסו אליו כך (כפי שעושים ב-NBA או ב-NFL) ולא כפי שעושים ב-MLB עם החשיבות האבסורדית המוקנית למשחק.

  7. עם כל הזיוף של הNBA זה יהיה מכת מוות לתת ביתיות לפי משחק אולסטאר.

    רק לחשוב שכל מיני סמרטוטים כמו ג'ו ג'ונסון יעלו למשחק כזה בידיעה שהם מחרבים ללברון אופציה לביתיות היא משהו שסילבר לעולם לא יקח על עצמו.

    בכל אופן צריך לתרגם את השיווק לכסף.
    האולסטאר גם ללא שינויים ימשיך להיות אירוע צבעוני, נצפה כמעט בכל היבשות, הפריסה שלו על פני 3 ימים עם כל הראיונות והנגישות לשחקנים תמשיך לייצר מזומנים לליגה ובתכלס זה כל מה שחשוב בערב הזה.

    לנסות לחפש ולהפוך שואו כזה לתחרותי במחיר לא הוגן של ביתיות בסדרת גמר זה דבילי לחלוטין בטח כשהפערים בין המזרח למערב הם מעולם לא היו גדולים יותר(ולא נראה שזה בכלל בכיוון של שינוי).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט