הזאבים באים/ יואב מודעי

הרשו לי לקחת אתכם לקיץ 2014. מינסוטה סיימה במקום העשירי במערב עם מאזן של 42:40 – הישג די מרשים במונחים של עידן פוסט גארנט. על פי כל האינדקציות, הטימברוולבס נראו בדרך למעלה אבל אז הגיע הטרייד המפורסם על קווין לאב שחייב את המועדון לעוד תהליך של בניה מחדש. בזמנו, לא מעט אנשים הטילו ספק במהלך הזה אבל כיום אנחנו יכולים לומר בוודאות שהוא היה די גאוני.

אז מי יצחק אחרון?

איך אפשר לומר גאוני אחרי עונה של 16 ניצחונות? בגלל שתי סיבות: הראשונה, למינסוטה יש כיום (אחרי הדראפט האחרון) בסגל את שלושת השחקנים שנבחרו במקום הראשון בשלושת הדראפטים האחרונים – נתון חסר תקדים. הסיבה השנייה טמונה במי שנבחר בדראפט כאשר שלושת השחקנים המדוברים עוד לא היו בתכנון – קווין גארנט. בגיל 38, גארנט חזר הביתה אחרי שלא בדיוק מצא את עצמו בברוקלין, וגרם לחגיגה גדולה ומרגשת בטארגט סנטר. גארנט הוא מסוג השחקנים שהגופייה שלהם היא תמיד אקטואלית במקום מסוים. אני בטוח שאוהדי מינסוטה המשיכו ללבוש גופיות שלו גם אחרי העזיבה לבוסטון, אבל מאז חזרתו, אותה גופיה של מספר 21 הפכה לפופולרית מתמיד.

רק השבוע הביג טיקט חתם על חוזה חדש לשנתיים שישאיר אותו במועדון עד גיל 41, וחוץ מלשחק פה ושם, התפקיד העיקרי שלו יהיה לחנך את הסגל הצעיר והכל כך מוכשר של הקבוצה הזו, ובעיקר את קארל אנתוני טאונז – הבחירה מספר 1 בדראפט האחרון. אפרופו טאונז, כמה מילים על הדראפט בו נבחר.

מוכנים?

 

למינסוטה היו בשנים האחרונות בחירות דראפט גבוהות. ב-2010  הם בחרו את ווסלי ג'ונסון עם הבחירה הרביעית וב-2011 את דירק וויליאמס עם הבחירה השניה. מדובר בשני כשלונות בלתי מעורערים ביחס למקום בו נבחרו. בדראפט 2015, לראשונה בתולדות המועדון, לטימברוולבס הייתה את הבחירה הראשונה, והם ידעו שכאן אסור להם לטעות. כצפוי הם בחרו בטאונז אבל המהלך הגאוני באמת שלהם הגיע מאוחר יותר. הטימברוולבס הצליחו לשים את ידיהם גם על ה-MVP של גמר טורניר ה-NCAA טיוס ג'ונס, שנבחר על ידי קליבלנד בשלהי הסיבוב. הקאבס לא רצו שחקן שהם יהיו חייבים להחתים (כל שחקן שנבחר בסיבוב הראשון חייב לקבל חוזה) והוולבס עטו על המציאה, קיבלה עוד רכז וכבונוס, צירפה לסגל יליד מינאפוליס שיתחבר לקהל מיידית. אם הייתי מורה בבית ספר שצריך לתת ציון לדראפט של מינסוטה, הייתי נותן 100 עגול מבלי לחשוב פעמיים.

ידיח את רוביו מהחמישייה? טיוס ג'ונס.

 

בקיצור, עם חבורה שכוללת את אנדרו וויגינס, זאק לבין, קרל אנתוני טאונז, טיוס ג'ונס, ריקי רוביו, קווין מרטין, ניקולה פקוביץ', גורגי דנג, אדריאן פיין, אקס פנרבחצ'ה נמנייה בייליצה, שבאז מוחמד, אנתוני בנט, והחונך קווין גארנט – לפליפ סונדרס יש קבוצה ססגונית, צעירה וחשוב מכל – רעבה, שמשתפרת מיום ליום. תוך שנתיים אני מאמין שמינסוטה תעלה לפלייאוף לראשונה מאז 2003/04, ותוך שלוש שנים היא כבר תשלוט בליגה. תזכרו טוב טוב מתי קראתם את הכתבה הזו, על הקבוצה עם המאזן הגרוע בליגה בשנת 2015, ואל תתפלאו אם תוך כמה שנים תראו אוהדים ישראלים של הטימברוולבס מסתובבים ברחובות.

Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יואב
יואב
8 years ago

אגב קארל אנתוני טאונז ומינסוטה יפגשו את דיאנג'לו ראסל והלייקרס בליגת הקיץ. יהיה מרתק!

המשגיח
המשגיח
8 years ago

מוקדם מדי להכריז על אנתוני בנט כבחירה מס' 1 הגרועה בכל הזמנים?

איל
8 years ago
Reply to  המשגיח

לגמרי מוקדם מידי. אבל הוא בכיוון הנכון

ולדי קוגן
ולדי קוגן
8 years ago
Reply to  המשגיח

בשנות ה-70 היה אחד, לרו מרטין שנבחר בבחירה הראשונה ושרד רק 4 שנים בליגה. לבנט כבר יש שנתיים ברזומה. תן לו עוד כמה שנים.

Trailblazer
Trailblazer
8 years ago

ובאופן מפתיע הוא היה סנטר שנבחר ע"י הבלייזרס…

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
8 years ago
Reply to  המשגיח

מאוד מאוד מוקדם.
מייקל אולווואקנדי הוא בחירת הדראפט מס'1 הגרועה בכל הזמנים.

המשגיח
המשגיח
8 years ago

ממש לא. קוואמי לא סופר אותו

רועי ויינברג
Admin

אחלה של כתבה, רוב המהלכים שלהם מאז 2013 היו נכונים בזכות העבודה המעולה של סונדרס. יש שם סגל צעיר ומבטיח מאוד, ולדעתי שבאז מוחמד יפרוץ שנה הבאה.

הבעיה שלהם היא ניקולה פקוביץ' וקווין מרטין, שני שחקנים מעולים שתקועים כמו עצם בגרון למינסוטה, ומבזבזים מקומות בחמישייה. אולי טרייד של מרטין ופקוביץ' על שוטינג גארד פותח טוב (יותר ממרטין) יפתור את זה.

וכמובן, שיסיימו עונה בלי סגל שלם שנפצע. זאת מכה שרודפת אותם שנים.

טיפה סרוחה
טיפה סרוחה
8 years ago

תוסיף גם את זאק לווין ורוביו לטריידים.
כולם שחקנים עם יכולות מיוחדות אבל עם הרבה חסרונות בבייסיקס.
רוביו חלש מדי ובלי קליעה. פקוביץ חלש בהגנה ובריבאונד ולווין נראה כמו אחד שלא ייתן לוויגינס את המושכות וחבל.

דור
דור
8 years ago

טואוונס יאכזב ווויגינס יעזוב בשנייה שיוכל.
מינוסוטה תחזור ללוטרי והגלגל יסתובב שוב ושוב.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

Daniel "Flip" Saunders is the head coach, President of Basketball Operations, and part-owner of the NBA's Minnesota Timberwolves

והוא גרוע בכל שלושת התפקידים. אחרת אולי היה להם סכוי להתעורר ברצינות.
הפוסט עצמו טוב מאד!

גור גולן
גור גולן
8 years ago

היום משחק מסקרן שלהם נגד הלייקרס בליגת הקיץ!
גו לייקרס !

עוזי חבושה
עוזי חבושה
8 years ago

ולא בגלל הלייקרס..

john
john
8 years ago

ברגע זה אני באוהל על שפת הכינרת אז אני מקווה לא להיסחף אבל מיניסוטה יכולה להפוך לגילטי פלז'ר שלי בליג פאס.

מולי
מולי
8 years ago

אחלה פוסט. מאחל להם להצליח

מגסי
מגסי
8 years ago

פוסט מעולה!

אם, וזה חתיכת אם רציני, הם ישמרו על הסגל הזה התרחיש שמתואר בכתבה בהחלט הגיוני. ואם מישהו חושב שלא שיציין.
מינסוטה ידרשו להוסיף עוד כמה חתיכות ולא לדעת לטפל הצעירים, והשמיים הם הגבול.

Rocky1
Rocky1
8 years ago

מיניסוטה היא קבוצה מאוד סימפטית, תמיד הייתה. לא חושב שיש מישהו שממש שונא אותם, או מאחל להם להפסיד. רק חבל שיש להם מאמן גרוע כל כך. הלוואי ויצליחו למרות סונדרס.