להוריד או לא להוריד? / מנחם לס

 

מי האמין שאי פעם אקרא לדרום קרולינה "בית"?

אחרי ניו יורק, אוהיו, פנסילבניה, ניו יורק, ופלורידה, אני אסיים את חיי ב-SOUTH CAROLINA?

נכון להיום ככה זה נראה.

אז כמה מילים על דרום קרולינה:

1. היא היום המדינה מס' 1 ביחסיה עם ישראל. זה נכון מבחינת אהדה רשמית, דתית, ולא רשמית: רשמית של המושלת, ושל הסינט והקונגרס של דרום קרולינה שהצביעו כחוק את האנטי – דיקרימיניישיון לגבי ישראל. דתית: דרום קרולינה היא הלב של ה-BIBLE BELT ושל האבנג'ליסטים כי כאן ביתו של בוב ג'ונס, המוזיאון שלו, והאוניברסיטה שלו, והיום הקיצונים הנוצרים – האבנג'ליסטים – הם אוהדי ישראל מס' 1, ובאים לישראל ל"טבילה נוספת" בעשרות אלפיהם כל חודש. לא רשמית? כל רדנק כאן וכל רדנקית אומרים לי השכם והערב – " NUKE THOSE BASTARD MUSLIMS!"

2. לא רק דרום קרולינה, אלא עירי גרינוויל, היא היסוד והלידה של KKK. אצלנו הוא נולד והתפתח והפך לשם דבר בכל מדינות הדרום.

3. זאת דיעה פרטית המתבססת על 'הרגשה': אין מדינת דרומית השונאת את הצפוניות יותר מדרום קרולינה, ואין מדינה גאה יותר להישאר 'דרומית' מדרום קרולינה.

4. סתם לידיעתכם כי זה נראה בניגוד לכל ,הדרומיות" והדתיות של המדינה, היא אחת המובילות בהיי-טק, ובתעשייה. חברות ענק קבעו כאן את ההדקוורטר שלהן בכל צפון אמריקה: כאן בגרינוויל בלבד נמצאים ההדקוורטרס של BMW, MICHELIN TIRES, לוקהיד אייר (ג'נרל דינמיקס; מייצרי המנוע ג'ט ל-F-16 שלנו), ו-BUSCH AND LOMB (מוצרי עיניים).

בקיצור, ניגוד בין רדניקים על הארלי דייוידסון וסופר מהנדסים אמריקאים, גרמנים, וישראליים.

אז מה הפלא שדווקא כאן, בדרום קרולינה (צ'רלסטון) ניכנס צעיר לכניסייה והרג 9, בנסיונו להתחיל "מלחמת גזעים"? ומה הפלא שדווקא בדרום קרולינה עדיין מתנוסס ה-CONFEDERATE FLAG בחצר בניין הממשל?

הדגל כנראה יורד, ואני נגד הורדתו!

מלחמת האזרחים כאן? העבדות היתה רק תרוץ למלחמה. הדרום נילחם למעשה נגד השתלטות הצפון הנפוח על כל דבר 'אמריקאי'. בכל מקרה, הדגל אינו אלא סימבול, אות ומזכרת לגאווה הדרומית ותו לא. אין בין הדגל וגזענות נגד שחורים ולו דבר קטן ביותר.

יש כאן בדרום קרולינה יותר זוגות מעורבים מבכל מדינה אחרת בארה"ב. אני הולך להתאמן כל יום ב-"Y" ואני רואה פצצות בלונדיניות בנות 30 ו-35 ושניים-שלושה ילדים שחורים ניסחבים אחריהן כל כמה דקות. האינטיגרציה כאן היא יותר מושלמת מניו יורק, ואני גרתי וגר בשני המקומות. בקונגרס הדרום קרולינאי ישנם יותר אנשי קונגרס שחורים מלבנים.

אני טוען: LEAVE THE FLAG ALONE!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
73 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
רועי ויינברג
09/07/2015 17:10:02

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 17:47:25

גדול, רועי!

Berch
Berch
09/07/2015 17:11:32

כשגרתי בעיר הנופש של הספרינג ברייק של הרדניקים – פנמה סיטי ביץ' – הם לא הפסיקו לדבר על זה שהקונפדרציה תתעורר מחדש 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=VcDy8HEg1QY

ואם כבר רדניקים – מומלץ לשמוע את הסטנד אפ של ג'יימס פוקסוורת'י. רדנק שצוחק על ועם רדניקים. והם חולים עליו !!!

https://www.youtube.com/watch?v=p9ZZieKPesw

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 17:43:41
הגב ל  Berch

מתתי על שני הוידיאו האלה!

שגיא נאור
שגיא נאור
09/07/2015 17:28:09

חולה על פוסטים כאלו בתוך בליל הספורט. תודה, מנחם.

גיא
גיא
09/07/2015 17:55:41

+1
מסכים.
מנחם מציג לא רק את הספורט האמריקאי, הוא גם נותן פרספקטיבה מעניינת למנטליות האמריקאית.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
09/07/2015 17:34:05

יש את הפרק של סאותפארק שבו שף דורש לשנות את דגל העיר. מומלץ.

מנחם, עליך מוטלת החובה להסביר לרדנקים שאנחנו לא נלחמים במוסלמים, אלא בטרוריסטים.

רועי ויינברג
09/07/2015 17:49:03

זה פרק גאוני. באמת. יש מצב שאפילו הפרק הטוב ביותר של הסדרה הזאת

עידו גילרי
עידו גילרי
09/07/2015 18:08:42

בעיני זה בהחלט לא הפרק הכי טוב
אבל ייתכן והמסר (או מוסר השכל) הטוב ביותר.

דובי
דובי
09/07/2015 20:23:02

na na na na na na I MADE YOU EAT YOUR PARENTS!
המשפט המושלם ביותר שנשמע בטלוויזיה.

רועי ויינברג
09/07/2015 21:00:52
הגב ל  דובי

1+

איש הערפל
איש הערפל
09/07/2015 20:38:54

אני חולה על הפרק של TOOK OUR JOBS גם שם יש עקיצה גדולה לכיוון היחס לזרים, לחלוטין הסדרה הכי גאונית בטלויזיה.

רועי ויינברג
09/07/2015 21:01:49

הנאום של המורה להאבקות בסוף הוא המונולוג הטוב ביותר שנראה בטלוויזיה המודרנית

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 17:58:25

אצל הרדנקים אין הבדל בין מוסלמים לטרוריסטים. אצלהם המוסלמי הטוב היחיד הוא מוסלמי מת. אבל אעשה את כל שביכולתי לחנך אותם!

איש הערפל
איש הערפל
09/07/2015 20:33:19
הגב ל  מנחם לס

פשוט נפלא…אז מה לעשות שואה למיליארדי המוסלמים בעולם, זה הפתרון?

איל
09/07/2015 20:35:45

הוא לא אמר שהוא חושב ככה. הוא אמר שהרדנקים חושבים ככה

איש הערפל
איש הערפל
09/07/2015 21:12:00
הגב ל  איל

כן הבנתי אחרי ואי אפשר לערוך תגובות, מצד שני הוא בעד הדגל…

איל
09/07/2015 23:05:40
הגב ל  איל

לומר ״הדעה האחרת היא גזענות״ זה הכי קל (ולצערי נפוץ מאוד בארץ, משני הצדדים). מנחם הסביר את עצמו יפה מאוד וברור שאין בין הרצון לנופף בדגל וגזענות חצי דבר (לשיטתו).

דובי
דובי
09/07/2015 18:09:45

הפרק מספר אחד אי פעם…!
מושלם…
בעיקר הדגל האלטרנטיבי שהציעה העירייה לדגל הכושי התלוי המקורי – כושי תלוי ואנשים סביבו וכולם מחזיקים ידיים באחווה

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
09/07/2015 23:32:38

same difference

דורון האסטבן
דורון האסטבן
09/07/2015 17:45:34

פוסט מצוין מעניין וחשוב. תודה רבה מנחם.

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 17:47:44
אלעד אייל
אלעד אייל
09/07/2015 18:10:57

מנחם מה משמעות המושג "רדנקים" אשמח להסבר עבור רפה הבנה בינוני כמוני 🙂
ושאלה נוספת במה באה לידי ביטוי היום הגאווה הדרומית ותחושת הנפרדות כשאנחנו כבר כ-150 שנה אחרי מלחמת האזרחים? האם זו סתם תחושות של שייכות למנטליות ותרבות או שיש עדיין הבדלים מהותיים בין הצפון לדרום? (אולי אלו שאלות שנראות קצת מוזרות למי שחי ומכיר את ארה"ב אבל אני באמת לא בקי בניואנסים. הפעם האחרונה שהתעניינתי בשאלות אלו הייתה אי שם בשנות ה-80 כשראיתי את הסדרה המופתית צפון – דרום בערוץ 1)

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 18:21:00

"רדנקים" הם האמריקאים הלבנים (בד"כ; אבל יכולים גם להיות שחורים) שהם ימנים קיצונים, רובם לא סיימו תיכון, רוכבי אופנואים עם מטפחות על הראש שגאים בעליונות האמריקאית (בלי שהם מבינים על מה הם מדברים), בד"כ קאונטרי בויס, שותי בירה, רוכבי אופנואים, עם אקדח בגרב, שונאי זרים, שמאמינים שהם-הם האמריקאים האחרונים שיצילו את אמריקה מפני …(אז הקומוניסטים, היום הסינים, או כל דבר שהוא לא אמריקאי).
כולם כמובן שונאי אובמה, ורובם שונאי שחורים.

בלעם
בלעם
10/07/2015 9:37:10
הגב ל  מנחם לס

תן לי לנחש, הם גם לא מבינים מה הפלאח הקומוניסט בונה קבוצה של זרים לא-אמריקאים בלב טקסס ולמה הם יורקים על כל מה שקדוש כשהם החתימו את למרקוס?

🙂

dani din
dani din
10/07/2015 0:25:31

רדנק בפרווש מילולי הוא עורף אדום. כלומר אנשים לבנים שעובדים כל היום בחוץ ולכן העורף שלהם אדום.
בדרך כלל הכוונה לאנשים חסרי השכלה
כינויים אחרים הם –
white trash
hillbillies

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 18:21:34

כמובן אופנועים

עזי
עזי
09/07/2015 19:14:39

מנחם שאלה פשוטה ולעניין- האם אתה רואה באנשים שצבעם שחור כפחותים ממך? תענה בלי להתחכם

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 19:19:58
הגב ל  עזי

בכלל לא!

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 19:22:07
הגב ל  מנחם לס

אני אפילו מרגיש לעתים "חלק מהם" אפילו יותר מאשר עם אמריקאים לבנים

שי אבן צור
שי אבן צור
09/07/2015 20:16:38

הדגל הזה הוא הדגל של הגזענים החשוכים
זה היה הדגל של מי שיצא למלחמה על מנת לשמר את העבדות

להוריד ויפה שעה אחת קודם!

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 20:28:47

זאת הבעייה. שמה שאתה אומר הוא לט מדוייק.

איש הערפל
איש הערפל
09/07/2015 20:35:06

ברור שלהוריד, למי שיש ספקות שינסה לנפנף את הדגל הזה במשחק של קליבלנד, נראה כמה מהר הוא יגיע לחדר מיון.

אפלטון
אפלטון
09/07/2015 20:51:23

רד נק זה ביטוי לחקלאים, חוואים שעובדים בשמש הקופחת של הדרום. אני אישית מת עליהם הרבה יותר מעל אנשי הצפון המתיימרים. כן, הם גזענים בטירוף אבל הם עושים את זה בצורה כל כך חסרת מודעות שזה אפילו קצת מצחיק. צ'רלסטון דרום קרוליינה נכנסת אצלי לטופ 3 של הערים שהייתי מוכן לגור בהם בארה"ב. ומנחם, ספר להם על הבחורות, איך את זה שכחת?

עזי
עזי
09/07/2015 21:10:08
הגב ל  אפלטון

מה אתה מבלבל בביצים. בקיצור אתה מת על גזענים. אתה אמרת, לא אני

אפלטון
אפלטון
09/07/2015 21:32:36
הגב ל  עזי

מת עליהם. אפילו אשתי גזענית 😉

אפלטון
אפלטון
09/07/2015 21:56:57
הגב ל  אפלטון

ועוזי אתה בא למפגש הופס? אם תבוא נשחק במין משחק שאני משחק בהצלחה בכל העולם, לראות איך אחרי כמה בירות יוצא הגזען הקטן שבכל אחד מאיתנו. מי שמתכחש לזה פשוט מתחסד, חסר מודעות עצמית או שלא שתה מספיק

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
09/07/2015 21:58:37
הגב ל  אפלטון

+ 1000

כולנו גזענים, אף אחד לא חסין מפני המחשבות המוזרות שעוברות לכולנו בראש מדי פעם.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
09/07/2015 22:03:50
הגב ל  אפלטון

אני לא גזען, אני שונא את כולם באופן שווה

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
09/07/2015 22:16:47
הגב ל  אפלטון

מה דעתך אשך ? האם על בעל החולצה (אחרי 45 שניות בסרטון) להורידה רק בגלל פגיעה ברגשותיו של אחד היקר לך ?

אפלטון
אפלטון
09/07/2015 22:19:26
הגב ל  אפלטון

הנגטיב של אשתי שאומרת שזה לא נחשב גזעני אם היא רק שונאת גזע אחד

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
09/07/2015 22:23:26
הגב ל  אפלטון

לא מעניין אותי בן שחור, אני לא בענייני אופנה

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
09/07/2015 22:28:17
הגב ל  אפלטון

שכחתי לשים את הלינק…

נראה לי שבכל זאת את החולצה הזו תאהב (אחרי 45 שניות)

https://www.youtube.com/watch?v=zsRK2ZxMvyU

jojo
jojo
09/07/2015 22:36:26
הגב ל  אפלטון

איך אפשר לא לרצות להגיע למפגש אם זו התוכנית האומנותית? 🙂

jojo
jojo
09/07/2015 22:44:31
הגב ל  אפלטון

ואין ספק שכולם גזענים ברמה כזו אחרת, אבל לפחות בעבר אנשים ידעו לשמור את הגזענות בדל"ת אמותיהם ולהתנהל באופן מכובד כלפי חוץ (אני מתכוונת לישראל ) היום כל הסכרים נפרצו ואין מעצורים ללשון וזה מוביל לאמירות אומללות ולדברים גרועים בהרבה.
יש INNER VOICE והגזענות צריכה להישאר שם..
ומר טמיר, תסתכל על הלינק שצירף הבן של.

אפלטון
אפלטון
09/07/2015 22:52:22
הגב ל  אפלטון

JoJo מסכים איתך ב-100%
או כמנהג האתר
+100

אפלטון
אפלטון
09/07/2015 22:52:52
הגב ל  אפלטון

ואשך-
Eat my Dirk

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
09/07/2015 23:31:35
הגב ל  אפלטון

ג'וג'ו, אני מסכים ולא מסכים איתך, אני מבין את הצורך בנימוס בסיסי, אך חשוב גם להודות ולהציף את מחשבותינו מעל פני השטח כדי שנדע להתמודד עם תופעות אלו, במקום לטאטא אותם מתחת לשטיח ולומר "העיקר שאני בסדר", כי אתה לא ! למשל :

במקום להניף בהפגנות, אוטומטית ללא כל מחשבה, ורק כדי למרק את המצפון, ולשחק אותה צ'ה גאוורה, את השלט :"די לגזענות !" הייתי מעדיף להניף שלט כנה כמו "אני גזען, ודי להיותי גזען !"

jojo
jojo
09/07/2015 23:54:28
הגב ל  אפלטון

התפיסה שלך רלוונטית לאנשים משכילים שפתוחים להקשיב לדעות אחרות (גם אם הם לא מסכימים איתן). הבעיה היא ששומעים דווקא את הדעות הקיצוניות ולא את אלו עם הדעה ה-PC ו-'התקינה' (הרוב הדומם, כפי שאוהבים לכנותו במחוזותינו..)
הנה דוגמא לדרך לא נכונה לבטא דעה: (ולא משנה כרגע מה עמדתך לגבי הדעה הזו)
http://news.walla.co.il/item/2870698

עזי
עזי
10/07/2015 4:33:10
הגב ל  אפלטון

אתה משחק אותה איש עולם הגדול, אבל בסוף אתה כמו כל קיבוצניק טוב פשוט גזען ששונא אנשים שלא מהסוג שלך.
אתה יכול לשחק עד מחר, אני לא גזען קטן ולא גזען גדול.
קלטתי אותך ישר

אפלטון
אפלטון
10/07/2015 6:21:12
הגב ל  אפלטון

רבין אני כבר כל כך הרבה שנים לא קיבוצניק שזה ממש לא רלוונטי, ואני בניגוד להרבה מאוד אנשים אנשים שאני מכיר- לא שונא אף אחד. אני פשוט מכיר בחולשות האנושיות ומקבל אותן, ומנסה לא להיות צבוע בקשר לזה.
אבא שלי לא מסוגל להבין למשל איך אשתי שונאת ערבים, זה לא נתפס לו בראש הקיבוצניקי שלו, כי הרי הוא חי בבועה אידיאולוגית כל השנים. מבחינתי זה מצחיק כי אין לו מושג מאיפה היא קיבלה את זה, מבחינתו הדיעה שלה לא מקובלת וכשהוא שומע אותה אותה הוא פשוט סותם את האוזניים ושר להלהלהלה בקול כי זה כל כך צורם לו לשמוע.
בעבר עבדתי עם ילדים ממוצא אתיופי בנתניה וכל פעם שאחד מהם היה מרביץ למישהו בכיתה כי צעקו לו 'כושי שחור' הייתי צריך להסביר לו שכן הוא שחור. הוא לא יכול לשנות את זה וגם לא יכול לשנות את זה שאנשים יתייחסו אליו אחרת בגלל צבע העור שלו. הוא כן יכול להבין שזה העולם ואלו הקלפים שחילקו לו ויש לו 2 דרכים להתמודד עם זה- או להתבכיין שזה לא פיירי ולהגיב בעצבים ותסכול, או להבין שזה המצב והוא פשוט יצטרך לעבוד יותר קשה ולהיות טוב יותר מכולם כדי לתת לעצמו צ'אנס אמיתי להצליח.
בכולנו יש גזען קטן- בטח שבך רבין ואני אשמח להראות לך את זה. מתי אתה בארץ?

תום
תום
10/07/2015 7:44:34
הגב ל  אפלטון

בחורות דרומיות?!?

john
john
09/07/2015 20:52:16

מנחם המקום הכי דרומי שחייתי בו היה בולטימור אז קשה להגיד שאני מכיר טוב את המנטליות הדרומית. לעיתים סמל הופך מסיבות היסטוריות למשהו אחר פוגעני. אני מספיק בקיא בהיסטוריה האמריקנית לדעת שהאגדה על כך שכל הדרום תמך בעבדות והצפון קיבל את השחורים כבני חורין רחוק מהמציאות.

אם הדגל מהווה פגיעה משמעותית באוכלוסיה השחורה ואומץ על ידי על ידי חוגים גזעניים, הייתי שוקל להוריד. בטח כשזה דגל שלאף פעם לא פרש חסות על האוכלוסיה השחורה. אם השחורים באזורך מקבלים את הדגל כחלק מזהותם ורואים בו סמל דרומי אז הייתי משאיר.

בכל מקרה נהנתי לקרוא

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
09/07/2015 21:07:05
הגב ל  john

אנשים מחפשים להיעלב בכוח.

עוד מעט יבקשו גם לשנות את הר ראשמור כי 2 מתוך ה 4 היו בעלי עבדים.
בזמן שלשחקני אן בי איי שחורים אין שום בעיה לנסות להשתייך אליו…

ומחר הערבים הישראלים יבקשו להוריד את המגן דוד מעל דגל ישראל כי הוא פוגע בהם. היהודים בבריטניה ידרשו להוריד את הצלב מעל דגל אנגליה כי זה מזכיר להם את האינקוויזיציה…

בקיצור שיתעסקו במה שבאמת דופק אותם הלכה למעשה ולא שינויים קוסמטיים.

איש הערפל
איש הערפל
09/07/2015 21:17:01
הגב ל  john

Ignorance is a bliss
בבקשה:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lynching_in_the_United_States
וזה רק קצה הקרחון, יש גם את הסרט ההוא על העבדות.

john
john
09/07/2015 21:27:17

קרא שוב את מה שכתבתי. הייתה אכזריות אדירה נגד שחורים במיוחד בדרום. אבל דיברנו על הדגל. זהו סמל אחדות דרומי נגד הרצון של הצפון לברית שהם לא רצו בה. העבדות לא הייתה עילה רשמית למלחמה. היא הייתה ברקע אבל האגדה על הצבא הצפוני שיצא להלחם כדי לשחרר את העבדים רחוק מהמציאות. לכן באותה מידה דגל ישראל מהווה סמל לדיכוי ולזוועה לחלק מהאוכלוסיה אבל אני מזכיר לעצמי שהדגל לא נוצר או נועד לסמל לחימה ודיכוי אלא תקומה ותקווה. בעיני דגל זה חשוב מההעלבות של אדם פרטי או קבוצה.

לכן כל אדם ממקם את עצמו לפי סולם ערכיו.
אני כישראלי שואל את מנחם האם הדגל חשוב יותר וסימבולי יותר לו אישית מאשר הפגיעה האפשרית באחרים. אם התשובה היא לא הייתי מוריד את הדגל אם כן הייתי משאיר ומסביר למה.

מצד שני האם אדם שחווה תקופה נפלאה בתקופת הרייך השלישי ולא פגע ביהודי מימיו משאיר לעצמו את הזכות לתלות את הדגל ולהגיד שזה מזכיר לו ימים טובים

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 23:23:37
הגב ל  john

תשובתי היא לא, אבל למרות שאני גר בארה"ב כבר 54 שנים, אני עדיין ישראלי בנשמה ולא חושב או מרגיש כאמריקאיץ הרבה לבנים כאן היו עונים אחרת. בימים האחרונים יותר ויותר מכוניות נוסעות על דגלי הקונפדרציה. לך תדע אם לא פתחו קופסת פנדורה.

john
john
10/07/2015 9:34:12
הגב ל  מנחם לס

מנחם הדגלים נובעים מהרצון להנתק מוושינגטון וליצור זהות מקומית או משנאת מהגרים זרים או שחורים?

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
09/07/2015 21:48:48

אז בוא נשנה גם את כל שמות הרחובות ,המוזיאונים, והערים (כולל הקפיטל) בארה"ב שנושאים את שמותיהם של כל נשיאי ארה"ב לדורותיהם שהיו בעלי עבדים.

השחורים באמריקה צריכים לבחור את הקרבות שלהם בקפידה. יש להם מספיק עניינים לטפל ולשפר גם בלי כמה שלדים מהעבר.

john
john
10/07/2015 9:30:30

הבן של זאת גישה של הכל או כלום ואני איש של פשרות. אדם צריך להקפיד על ד' אמותיו ולבדוק איפה הוא עומד ומה הוא מרגיש כלפי דברים. בסוף היום אני ואתה צריכים לחיות עם תוצאות של מעשינו ולקחת עליהם אחריות. ערכים ונורמות הם תמיד פונציאל פגיעה באחר. אם בני אדם יודעים למתוח את הקו האישי שלהם ולהבין איפה הקו של האחר עובר אז תמיד יש על מה לדבר.

אם אדם טוען שהוא גזען ושונא אדם עוד לפני שהוא נולד רק כי הוא נושא מאפיין DNA מסויים אז הוא מאבד זכות לבקר כל נאצי שאי פעם האמין באותה דעה (אני מקווה שרובכם יודעים שDNA ערבי מעורבב ברוב היהודים בארץ)

מי שאומר שצריך לחסל את כל הערבים שידע שהוא נאצי רק בלי האמצעים לבצע את זממו. ואם הוא לא באמת מתכוון לביצוע ג׳נוסייד מסודר בכל ערבי באשר הוא, לטעמי מוטב שישאיר את פיו סגור וידון עם עצמו על אמונותיו האמיתיות.

לי יש ערך של כבוד לאדם באשר הוא. זה אומר שגם אם יש דעות קדומות אני עושה מאמץ לא לפעול לפיהם. גם אני לעיתים נכשל אבל אני עושה מאמץ. וזו לא פשרה מבחנתי. זה ערך.

אבל מצד שני אם יגיע פלסטיני שהוא חבר ויגיד לי שדגל ישראל הוא גזעני ויבקש ממני להורידו אומר לו שהדגל בשבילי הוא בעל משמעות אחרת כי הציונות קמה על תקומת העם היהודי מהאשפתות ומציאת בית לאומי לעם שלי. אין לי שליטה על המשמעות הפוגענית שאחרים נתנו לדגל.

לגבי שמות רחובות זה דווקא דוגמה למקום שניתן להפגין בו רגישות. אם יש רוב תושבים שחורים באזור והם רוצים לעדכן שמות של רחובות ולהנציח דמויות שתרמו למאבקם או לתרבותם אני הכי סבבה עם זה. אין לי שום בעיה שבני ברק מלאה ברחובות על שם רבנים שהמרחק הערכי שלהם ממני גדול.

john
john
10/07/2015 9:42:17
הגב ל  john

חחחח… הבן של נסחפתי לכלל הנושא. רק החלק האחרון על הרחובות הוא תגובה אליך.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
10/07/2015 10:07:19
הגב ל  john

חופשי נסחפת… סמיילי.

גם בחסות דגל הכוכבים נעשו מעשים ששחורים, אינדיאנים, היספנים, לטינים, מוסלמים, ועוד ועוד יכולים להיעלב ממנו. אין לזה סוף.
לדעתי, רוב הזמן, היעלבות היא בחירה חופשית.

הנקודה העיקרית שלי הייתה שאנשים צריכים לתעל את האנרגיות שלהם למהות של הסמלים ופחות לסמלים עצמם. לי זה נראה כמו בריחה מהתמודדות עם קשיים וחוסר דיאלוג, הרי הכי קל לשרוף דגל, במקום לשבת ולהקשיב לאדם שהדגל מסמל לו משהו.

לי אישית סמלים דגלים והימנונים לו עושים כלום (אלא אם כן יש לו לחן בן זונה, וג'ימי הנדריקס נותן לו טרפנטציה משלו…)

גם אני איש של פשרות, ובעדן, אך לצערי הרבה פעמים הצד השני מפרש זאת כחולשה (במיוחד במזרח התיכון) ואז כל העניין מתפספס.

john
john
09/07/2015 21:04:55

אגב מנחם אמוג׳י זה הסמלונים הקטנים שמשתמשים בהם בטקסטים או במדיה חברתית כמו אלו…😰🐼🐉🚀

אתמול בלילה בדרמה הקודחת בבית משפחת ג׳ורדון ביוסטון החל קרב טוויטר בין שחקני הקליפרס ששהו בבית של דיאנדרה לבין אחרים כמו צ׳נדלר כשהם זורקים אחד לשני רמזים על מה שקורה דרך סמלונים קטנים. אגב זו אחלה לדרך להתחמק מאחריות. קאזינס בחשבונו השתמש באימוג׳י של נחש בין שדות. כולם ידעו שהתכוון לג׳ורג׳ קארל ("כשגוזמים את הדשא הנחשים מתגלים") אבל לך תוכיח..

הצחוק על פירס הוא על היותו זקן חטייר שבחיו לא השתמש באימוג׳י וזרק סמלים לא קשורים ולא מתוחכמים.

מנחם לס
מנחם לס
09/07/2015 23:24:57
הגב ל  john

גם אני זקן חטייר…

john
john
10/07/2015 8:51:15
הגב ל  מנחם לס

בעולם של קמצנות מילולית ונכות רגשית זו גאווה להיות חטייר

עוזי
עוזי
10/07/2015 17:11:47

אפלטון תן לי לבשר לך משהו. אתה לא גזען קטן.. בדגש על הקטן!!
אשתך שונאת ערבים?נשמע מאד מנומק…. גם ערבים ישראלים? גם מרוקאים ועיראקים יהודיים? או רק מוסלמים? ונוצרים?
תתפוס לך חלקת אדמה ליד לס אין פלא שזה המקום שאתה הכי אוהה בארהב….
תגיד , הומואים? זה בסדר?

אפלטון
אפלטון
10/07/2015 18:08:51
הגב ל  עוזי

אשתי שונאת ערבים כהגדרתה. יש לה סיבות מנומקות גם אם אני לא מסכים איתם. המשפחה שלה מגיעה מארצות ערב וסבא שלה עונה באכזריות ע"י הערבים כשנתפס מבריח יהודים מעיראק לישראל. האם זה סיבה לשנוא את כל הערבים? בטח שלא אבל הרגשות האישיים שכל אחד מרגיש הם שלו ואנחנו לא יכולים לשפוט אותם. כמו שאני לא שופט את האירופאים שצחקו איתי על היהודים כשלא הבינו שאני יהודי, ובטח שלא את הערבים על שנאה כוללת לישראלים בגלל מה שעושים לאחיהם בעזה ובשטחים. ועל אחת כמה וכמה לא שופט את השחורים בארה"ב על התיעוב המושרש ללבנים ועדיין משאיר קצת מקום להבין את הדרומיים בארה"ב שמרגישים שנאה יוקדת לכל מה שהוא לא לבן פרוטסטנטי. העניין הוא להבין שכולנו יש דיעה קדומה ומי שלא מבין את זה מצטדק וחופר את הראש עמוק בחול.
לגבי הומואים? כמה מחברי הטובים ביותר הם הומואים 😉
למרות כל זאת- ופה אני חוזר למה שג'וג'ו אמרה, גם אם לכולנו יש את הנקודה הרגישה והגזענית, אין מקום לצעוק את זה ולבטא את זה בפומבי, כי כך זה משאיר מקום לדמעות הקדומות של כולנו.
דבר אחרון לגבי צ'רלסטון. אני יודע שאנשי ניו יורק לא יודעים את זה אבל מחוץ לגורדי השחקים יש אמריקה מדהימה ביופייה ובתרבותה. ואנשים, גם אם קצת פחות משכילים או אומרים ומתבטאים כמו שאנחנו 'בני התרבות' היינו רוצים שיתנהגו, הם עדיין אנשים מדהימים ורחבי לב. צ'רלסטון, בירת החתונות של ארה"ב היא עיר קטנה מדהימה ותוססת עם היסטוריה ותרבות ארוכה. ובאמת שעם הבחורות הכי יפות בארה"ב.
וואו זה היה ארוך.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
10/07/2015 18:23:08
הגב ל  אפלטון

אוהב את כל התגובות שלך שלא קשורות ליוסטון…

אפלטון
אפלטון
10/07/2015 19:47:09

יום אחד תראה את האור… והוא בצבעים של אדום וצהוב 😉

עזי
עזי
11/07/2015 0:49:51
הגב ל  אפלטון

האמת שאני סתם מציק לך, ציפיתי שלס יפגין קצת עליונות כמו שהוא אוהב , אבל הוא מעמיד פני תם פתאום….
אתה קיבוצניק מעמיעד , אז כנראה שבתוכו בתוכו אתה איש טוב.
לגבי האבחנה שלך עם בנות הדרום, ובכן מה כבר אפשר לצפות מאוהד של יוסטון. אין הבחנה יותר מוטעית מזה. תגיד נחמדות, תגיד קלות, תגיד זורמת , אבל להגיד שהם נראות יותר טוב מהבנות בניו יורק , אתה צריך משקפיים כמו של אייל קולמן לפחות מי פרינד!!

S&M
S&M
10/07/2015 17:52:57

מנחם, שאלה בבקשה:
איך אתה מסביר את מה שאתה אומר, שדווקא בדרום הגזעני לכאורה, יש יותר נישואי תערובת בין שחורים ללבנים (בעצם, לבנות?)?
זה בגלל שכולם עניים דפוקים ומאותה רמה סוציו-אקונומית, ואז למי אכפת הצבע, או שיש לזה הסבר אחר?

ברבור שחור
ברבור שחור
10/07/2015 19:54:59

רק בשביל לראות את פדרר לוקח את המערכה ה 2 ממארי היה שווה לחכות כל השנים …
איש הקרח !!!