מעורב הופס ליום ד' / מנחם לס

(הידידות שנוצרה בין דיאדרה ג'ורדן ו-"אוייב השחורים מס' 1 בעולם" (כששיחק בדוק) ג'יי ג'יי רדיק הוא סיפור ידוע. כשנודע לרדיק שהקליפרס נתנו לשחקן החופשי מס' 1 לברוח, הוא הגיב: "איזה מין ארגון זה הקליפרס? מגיע להנהלה של הקבוצה ציון "F" על מה שעשתה הקיץ הזה".)

 

  1. מארק גאסול הוא היום אשכרה רד-נק

לא היתה שאלה שמארק גאסול יחתום עם הגריזליז. רק הסכום לא היה ידוע (110 מיליון ל-5 שנים).

הפלח הביא את כל עושי הפלאים, הקוסמים, ומביאי המזלות מהקולחוז לעשות מדורה בגורן, ולרקוד מסביבה 'קרקוביאק' ושאר ריקודים של הצבא האדום. הוא היה השחקן שהוא תיכנן להיות "המחליף הגדול" של טימי דאנקן. לא רק שהוא 2.15 ומשחק דומה מאד לדאנקן. הוא אפילו זר פור גאד סייק. מה יכול להיות טוב יותר מזר, המחליף את 'הזר' דאנקן מאיי הבתולה.

מה שהפלח לא ידע זה שמארק גאסול הפך לאשכרה רד-נק דרומי ההולך לקונצרטים של קאונטרי מיוזיק, ושאלילו החד-בדרא הוא אלביס בכבודו ובעצמו. לפלח – כמו רובכם, לא היה מושג שמרק הפך ל-"BLUE CITY" אוטנטי מאז החליט ללמוד תיכון בממפיס, כשאחיו חתם עם הגריזליז וכל המשפחה עברה לשם.

ממפיס היא ביתו, הארמון שבנה לעצמו, והעיר בה הוא רוצה לפרוש ולבלות את שארית חייו. הוא סירב להתראיין ע"י אף אחד שהוא לא מממפיס טנסי. אז תכניסו לכם לראש: מארק גאסול הוא כבר מזמן לא ספרדי. הוא בן "BLUE CITY”, טנסי. END OF STORY.

מה שלא END OF STORY  היא העבודה שהקבוצה חייבת להשלים כדי להפוך לקונטנטרית. אחרת היא תמשיך להישאר קבוצה 3-5 במערב. היא חייבת קלעים מרחוק לסובב את הפרונט-קורט שלה, או שמארק גאסול ייכנס לגימלאות ללא טבעת.

 

  1. המיסיטקה של ניו יורק והלייקרס כבר לא עושה רושם על אף אחד

אני יודע שלעיר ניו יורק ישנם מיליוני אוהדים. שלושת רבעי עולם היה רוצה לגור בה. גם לאל.איי ישנם כמה אוהדים: גל מאל איי. מומי והפרסי שלו. כמה אלפי  GANG MEMBERS   מכסיקנים, קולומביאנים, ונייטיבס לוס-אנג'לסים, דקסטר, אלי לס,  דדי, ועוד כמה כוכבי קולנוע מזדקנים (כל הכוכבים הצעירים האמיתיים בורחים מהעיר, רובם לניו יורק).

האפיל של ניו יורק עדיין קיים: אין שחקן חופשי המכבד את עצמו שלא יגיע העירה לדבר עם הניקס. הוא לפחות יודע שאם כלום לא יקרה, לפחות הוא יאכל את הבייגל של ניו יורק (הטוב בעולם) עם צ'יז-קייק (הטובה בעולם)  לארוחת בוקר, פיצה ניו יורקית שאין שנייה לה לצהריים, ואיזה סטייק מעולם אחר ב-"BENJAMIN STEAKHOUSE", שכבר חמש שנים נחשבת למסעדת הסטייק הטובה בניו יורק. לא משנה כמה גרועה הניקס – אליה יבואו להתראיין בכל מקרה. סתם להריח את הריח של העיר ולדעת שאתה במרכז העולם.

ללייקרס מסרבים אפילו להגיע. בבליצ'ר רפורט שמו את הלייקרס מספר 25 בפאור רנקינג העונה, וזאת עלייה של מקום אחד מהמקום 26 של השנה שעברה.

כמובן שפעם זה היה אחרת. לא היה שחקן חופשי בעולם שלא חשב על הלייקרס כאפשרות, אם הם התעניינו בו. הלייקרס היתה גאוות הליגה, ואולי הקבוצה מספר אחת לשחק בה. כמעט הכל בה היה TOPS – מבעל הקבוצה ועד להנהלתה, וצוות האימון שבה. היא היתה הקבוצה המצולמת ביותר והפופולרית ביותר.  אפילו אני יודע שכל שחקן הרגיש כבוד ללבוש את מדיה.

היום זה לא רק שהקבוצה עלובה ומבקשת רחמים. זוהי קבוצה דפוקה מהראש ועד הזנב. מבעלי הקבוצה, נשיאה, מנהלי הבסקטבול אופריישיונס, וצוות האימון שלה. מבעלי הקבוצה ועד מאמנה הם בתחתית הליגה, אז שחקנים פוחדים מלקשר את עתידם עם בניין קלפים כזה. מעמוד התווך של הליגה, הקבוצה הפכה לגרוטאה, ולכן אף שחקן משמעותי אחד לא הסכים לקשור את עתידו איתה, ולכן היא בחמישית התחתונה של הליגה, שם היא תישאר עד 2020 לפחות, כפי שנבאתי כבר כמה פעמים.

כמה עצוב. תחת ג'רי באס הם הביאו את קארים. את שאקיל. בחרו בוורת'י. עשו דראפט גאוני על קובי בריאנט. גנבו את פאו גאסול. כמעט הביאו את כריס פאול ורק דייויד סטרן ביטל את העיסקה. הכל היה TOP LEVEL. הכל היה מצויין שבמצויין.

מאז שג'רי הלך לעולמו? הכל חולירע. מדווייט האווארד ועד סטיב נאש והחוזה המטורף לקובי.

אצל הניקס המצב לא יותר טוב. מאז הבעלות של דולן כל צעד של הניקס הוא גרוע מהצעד הקודם. אתם מתארים לעצמכם לתת את דנילו גלינארי, וילסון צ'נדלר, וטימוטי מוזגוב עבור כרמלו אנטוני באמצע העונה? ואת שאר הפאשלות עם אמארה סטודמאייר וכל השאר אני לא צריך לספר לכם.

בקיצור, לשתי הקבוצות ניבדק עכשיו חותם של לוזריות שאולי לא היתה כמותה בליגה, וכל שנה החותם נעשה קבוע ב-DNA של שתי הקבוצות יותר ויותר בקביעות. ברגע שאתה נודע ברבים כבית קברות של שחקנים, אף אחד לא רוצה להגיע ולהיקבר. תגידו לי, איזה שחקן נורמלי רוצה שמאמנו יהיה דרק פישר כזה, חסר מושג מינימלי במה שהוא עושה?

פיל ג'קסון? פעם שמו עשה רושם על שחקנים. היום איש לא מסתכל לעברו. כל תורה הזן שלו הפכה לבדיחה, ואם השחקן הגדול ביותר שהוא יכול להביא לניקס זה ארון אפללו, זאת אומרת שהסוף באמת הגיע. אותו דבר קובי: אילו היה בן 28, אולי הוא היה מצליח להשפיע על למרכוס אולדרידג' לחתום עם הלייקרס. אבל כשהוא מתקרב לגיל 40, והוא עוד אומר שלמרכוס יכול "להביא לו מחדש את משחקו" – כאילו עבור זה מביאים אותו – אז קובי הופך למוגלה במקום למגנט. כל שחקן עם טיפונת כבוד עצמי רוצה לברוח ממנו כאילו הוא דבוק 'איבולה'.

במחשבה שנייה אני מאמין שהלייקרס והניקס הם ברי מזל שאולדרידג' ודיאדרה ג'ורדן לא הסתכלו בכלל עליהן. אחרת היה נולד בהן שביב תקווה שהן עדיין רצויות ומעניינות, ואז היו מנסות לבנות טלאים מסביב הכוכבים, וזאת מתכונת בטוחה לכשלון. עתה שתיהן יודעות על בטוח שהן שני בורות הצואה של הליגה. אף אחד לא רוצה לשחק בהן, ואף אחד – מלבד כמה אוהדים זקוקי-רחמים – לא יורק ולא חושב עליהן. הן 'פאסה'. הן 'נאדה'. הן 'קאפוט'. הן כלי-שבר.

הדרך היחידה היא להתחיל הכל מחדש. מאפס. מאלף בית. זה ייקח 5 שנים, אבל אין ברירה אחרת. בחירתו של דיאנג'לו ראסל היא התחלה טובה ללייקרס. שלא ינסו אפילו לעשות את הפלייאוף איתו אלא להתרכז רק בבניית חלקים-חלקים עד השלמת הפאזל. הניקס? לא יודע ולא מכיר את Kristaps Porzingis. אני מקווה עבורם שהוא התחלה שניתן לבנות מסביבה. האמת? לפי שמו זה נראה לי כעוד נפילה.

  1. הספארס תמיד היו ותמיד יהיו שונים

הקדשתי היום עוד קצת מחשבה על הספארס, גם כמל לס וגם כדוקטור לס. בשני המקרים לא היתה כלל שאלה שהספארס האלה שונים הם מכולם. גם גיאוגרפית, גם פילוסופית, גם טמפרמנטית, וגם אסטרטגית.

הספארס הם מה שהם, והם לא שמים רבע קצוץ על המוטו שלהם שתמיד הדגיש "כאן בונים; כאן לא קונים!" והם חטאו לו, ולא שמים רבע קצוץ על מה כותבים ואומרים עליהם, כולל מל לס ודוקטור מנחם לס. אצלם ישנה שורה תחתונה, והשורה התחתונה היא "הכל למען הנצחון".

אפילו העתונאים מהסן-אנטוניו אקספרס-ניוז משעממים ולא מספקים כותרות. שם בקבוצה זה הכל יעילות, מקצוענות, ודייקנות, אז כמה כבר כותרות ו-ONE LINER יכולים להגיע משם? העיתונאים והעיתונים משם משעממים בדיוק כמו הקבוצה, וככה כולם אוהבים את זה בעיר המשעממת הזאת שמלבד נהר הזורם בדאונטאון שם, אין בה הרבה.

קח את השחקנים. אחד-אחד הם מתראיינים נחמדים, משתפי פעולה, אינטיליגנטים. מאנו ג'ינובלי, טוני פרקר, דני גרין… הם שמחים להתראיין יותר משהמראיין שמח לראיינם. הכל כל כך CULTURAL. אפילו לפלח הסרקסטי והמעליב ישנם אוהדים מבין העתונאים כי – תשאלו את דובי – לא חסרים כאלה האוהבים להיות מושפלים. ישנם מזוכיסטים בין האנשים המוכשרים ביותר בעולם, אחרת אני לא מבין את העתונאים הבאים אליו בשאלות כמו הערב, כשדיברו על אולדרידג' ודייויד ווסט, ושאלה מקהל העתונאים היתה "האם הקבוצה תהיה טובה יותר מאשר בעונה שעברה?", והתשובה האינטיליגנטית היתה "כן".

הספארס עושה כמעט הכל נכון, אבל האמת חייבת להיאמר: הם היו ברי מזל בלוטרי עם דייויד רובינסון ואח"כ טים דנקן. אבל עם פרי אג'נטס לא היה להם מזל עד עכשיו.

ופתאום שני החתמות מגן העדן כאלה.

ההחתמות של אלדרידג' וווסט נראות ממש לא הוגנת. כאילו אין צדק בדבר. הספארס המצויינת גם בלעדם, היא זאת הזוכה בשני שחקני פרונט מעולים כאלה? איפה הצדק בעולם?

זה מזכיר לי סיפור ששמעתי על בובי נייט ושחקניו מאינדיאנה, כשאחד מהם פנה אליו ואמר "זה לא צודק שבאליפות ה-NCAA עלינו לפגוש את אוהיו סטייט כבר בסיבוב הראשון. איזה צדק זה בעולם?"

בובי נייט ענה לו, "בני, אם היה צדק בעולם אלוהים היה נותן לאנשים מדי פעם לחרבן על יונים".

  1. כריס פול האשם העיקרי בנטישה של דיאדרה ג'ורדן

מאז הוא ניכנס לליגה לפני 7 שנים כשחקן טכסס A&M הוא היה "פרוייקט". כשדיברו עליו זה תמיד היה בשפת עתיד. הוא תמיד היה שחקן שחשבו שהוא מסוגל ליותר, ויש עדיין מה ללטש בו. בשבע שנים בקליפרס הוא לא היה ה-"MAIN MAN” אלא 'האדם שכריס פול…', או 'השחקן שיחד עם בלייק גריפין יכול…'.

המבריקס לא משלמים לו את העשרות מיליונים כפרוייקט. הם רואים בו מוצר מושלם (זה לא אומר כמובן שאין מקום להתפתחות; אפילו סרינה ויליאמס לומדת טריקים חדשים) שהם לא הביאו כדי שילמד וישתפר, אלא כדי שיעזור להם לקחת אליפות, וחוזה המקס שקיבל הוא ההוכחה לכך.

מה שברור היום היא העובדה שג'ורדן לא יכול היה לחכות לעוף מהקליפרס. כולם שם – ובעיקר כריס פול שקובע הכל – התנהגו אליו כאל 'פרויקט'. הוא לא נחשב אף פעם לכוכב, וכריס פול לא התבייש לצעוק עליו כאילו היה טירון. הוא רצה להיות חלק מהאסטרטגיה של הקבוצה, והיום הוא אמר לקווין ארנוביץ מה-ESPN שהוא אף פעם לא הרגיש כחלק אינטגרלי מביין הקבוצה. "זה תמיד היו הדוק, כריס פול, בלייק, ולפעמים קרופורד או ג'יי-ג'יי שנקראו לדבר על אסטרטגיה, אפשרויות, ניסויים חדשים. לי אף פעם לא קראו להשתתף בהחלטות האלה כאילו אני לא חלק חשוב. בגלל שלא הייתי 'בחירת תרגיל ראשונה' או 'בחירת תרגיל שנייה', או איזו בחירת תרגיל שהיא, לא חשבו שאני חשוב. ההרגשה היתה שאני אחיה על סלי הגארבג', ותמיד נפגעתי מכך. לא הרגשתי חלק חשוב בקבוצה".

הוא תאר את הצעקות של פול עליו כ-"CONSTANT BARKING", וג'ורדן – עם האופי הפסיבי שלו – סבל וסבל אבל ידע שאת המילה האחרונה הוא יגיד, בזמן הבלתי מצופה ביותר.

למעשה, כריס פול מבלה בזמן שאני כותב מילים אלה באיי הבהמאס, ואני בטוח שהוא שמע על ההחתמה של ג'ורדן בטיווי או ב-SMS, ואני בטוח שהחדשה נפלה עלו כעשרה טון של לבנים. ג'יי-ג'יי אמר היום שהקליפרס "עשו כלום" במשך כל התקופה האחרונה. קליפרס ללא ג'ורדן? אני לא רואה שם כל דבר שיכול להצליח. מכה רצינית, ועכשיו פול גם יודע שהוא סיבה עיקרית בנטישה.

אני לא יודע אם להאשים את כריס פול או לא. ישנה בו נפש כה תחרותית שכמו מייקל ג'ורדן, הדרך היחידה לנסות להשיג את מבוקשו מאחרים היא לצעוק ולדרוש. ישנם שחקנים (כמו סטיב קאר למשל) שקיבלו זאת ללא בעייה כי הם ידעו שדבר לא נעשה בגלל רוע אלא בגלל רצון עז להשתפר ולנצח. אבל דיאדרה ג'ורדן הוא לא סטיב קאר, והשאגות של כריס פול פגעו בו מאז שהחלו לשחק יחד. הוא טיפוס רגיש מאד וכנראה חסר ביטחון, ועל כאלה אתה לא שואג, אם אתה לא רוצה לחסלם, או להבריחם. ג'ורדן החליט לברוח.

העזיבה של ג'ורדן היא כמעט מכת מוות לקליפרס. כריס פול הוא בן 30 והוא לא יישאר כוכב-על לנצח, ובינתיים אני לא רואה בשוק אף סנטר על רמה שיוכל להביא את הקליפרס לטופ אשלון של המערב. אם הוא צרח ושאג על ג'ורדן, חכו ושימעו מה הוא יעשה עם הסנטר העכשווי אקפה אודו.

העזיבה של ג'ורדן מחקה בצ'יק אחד את הקליפרס כמועמדים רציניים, ובצ'יק אחד עשתה מהמבריקס מועמדת רצינית להתחרות על ראשות המערב.

 

  1. המשמעות של דייויד לי בבוסטון

הווריורס החליטו לוותר על דייויד לי בשנת חוזהו האחרונה, והעבירו אותו לבוסטון סלטיקס (עבור ג'ראלד וולאס) שם ישתכר 15.5 מיליון העונה. הסיבה העיקרית של הווריורס בכל הטרייד היא חסכון בכסף רב.

לי איבד את מקומו בחמישייה של הווריורס אחרי פציעה בשריר ההמסטרינג במשחק הפרה-סיסון האחרון, פציעה שלמעשה גילתה את דריימונד גרין שהפך לשחקן חמישייה מאותו רגע, ועד לאליפות. דייויד לי הפך  לשחקן מחליף עם דקות מעטות בלבד עד סוף העונה.

זהו שחקן שהיה אול סטאר ב-2013.

הסלטיקס זכו בשחקן חשוב שהוא סקורר מצויין בפרונט-קורט, אם כי אינו מגן מעולה כדריימונד. כפי שהסברתי, המוטיבציה היחידה של הווריורס היתה $$ כי הם יכולים להשתמש עתה ב-"STRETCH PROVISION" על וולאס שלא יכלו להשתמש על לי. הסלטיקס זכו בשחקן שבעונה לפני האחרונה קלע 18.2 נק' למשחק עם 9.3 ריב', ב-52.3% דיוק.

אני שמח עבור הסלטיקס!

 

 

 

.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
נתן גולד
נתן גולד
8 years ago

מעניין הסיפור על כריס פול וג'ורדן. באמת זה נראה כאילו ג'ורדן נחשב עדיין ל"צעיר" ולשחקן שצריך חינוך ועזרה ולא אחד שיכול להכריע משחקים. בשורה התחתונה, חוץ מבלייק ופול ג'ורדן היה השחקן הכי חשוב שלהם, יותר טוב מרדיק ויותר טוב מקרופורד. טוני פרקר עדיין מתעורר בלילה בסיוטים במחשבה על ג'ורדן וגם דני גרין הולך לפסיכולוג בזמן האחרון כדי להתגבר על הטראומה…

בלי ג'ורדן הקליפרס לא היו עוברים את הספארס. בלי ג'ורדן קליפרס אפילו לא בטוח בפלייאוף. חבל שהם לא הבינו את זה וידעו לקרוא את דיאנדרה ולהבין איך להתייחס אליו. לרוב דוק ריברס יודע לקרוא שחקנים זה אולי היתרון הכי גדול שלו בתור מאמן, הפעם הוא פשוט נכשל. האשמה ישירות על כתפיו.

בנוגע לדייויד לי אני חשבתי שנה שעברה ועדיין חושב שלדייויד לי יש מה לתת. הוא לא שחקן גמור. הוא ייקח את בוסטון עוד כמה ניצחונות קדימה. השאלה היא אם זה מה שבוסטון צריכים. אולי הוא יעזור קצת לחברה הצעירים במשחק הפוסט. אולי מצד שני הוא גם יעקב את ההתפתחות שלהם על ידי זה שהוא ייקח להם דקות, ועל הדרך יגרום לבוסטון לבחור בחירה פחות גבוהה. אני עדיין לא בטוח שזה מה שבוסטון היו צריכים.

גיא
גיא
8 years ago

הבעיה של בוסטון שאיתו או בלעדיו – לא תהיה להם בחירה גבוהה בדראפט.
מעבר לקבוצות 1-4 במזרח, שאר הקונפרנס חלש במיוחד. כך שבכל מקרה בוסטון הייתה מסיימת 6-9, ללא בחירה גבוהה.

k_700
k_700
8 years ago

הבעיה עם לי זה שהוא מחסל לחלוטין את ההתקדמות של סאלינג'ר.

ששנה שעברה לפחות נראה כמו השחקן שעשה שם את הקפיצה הכי גדולה, לפחות מבין הגבוהים.

טרייד מוזר של הסלטיקס כי במזרח כשיש לך שחקן שיכול לתת מספרים יפים כמו שלי נתן ברוב הקריירה זה רק יכול להוסיף נצחונות ולהרחיק אותך מהבחירה הגבוהה(שלשם הם צריכים לכוון אחרי כל המהלכים המוזרים בקיץ הזה).

בנוגע לדוק?? כבר מזמן לא מאמן שיודע לקרוא שחקנים כמו שצריך, בעיקר לא את שלו.
לא חסרים סיפורים על רגעים שבהם הוא מאבד את זה, בחדר הלבשה, באימונים, במשחקים, במסיבות עיתונאים אחרי משחקים.

אחת הטעויות הגדולות ביותר זה לתת לו כל כך הרבה סמכויות(וכסף) כמו שיש לו בקליפרס.

אבידה עצומה.
איזה הגנה תהיה להם עכשיו?? לדעתי גם בפרודוקטיביות של גריפין זה יפגע.

בטח אם גם קרופורד יעזוב עכשיו.

avri
avri
8 years ago
Reply to  k_700

The Celtics are done with tanking K, they won't get a high draft pick in any case. The idea is to add a big star to the current skeleton, or try a mega deal. Getting Lee for one year won't change much

דובי
8 years ago

הרגת אותי מנחם. אתה מפרק לי את הניקס פיס אחרי פיס, אומר שיקח חמש שנים לבנות מחדש אחרי שש עשרה שנה של שממה, ובסוף שם תמונה של דייויד לי במדי ניקס?
הקפה של בוקר מזמן לא היה כל כך מר..

דדי
דדי
8 years ago

בוסטון לא צריכים את לי ולא את ה 5 מיליון $ הנוספים שהוא מרוויח יותר מוואלאס.

הניתוח שלי הוא שזו רק הכנה לטרייד עבור טוביאס האריס אחרי ה 25 לדצמבר.
אורלנדו כבר הביעה בעבר עניין בשחקן הזה ואני לא מאמין שזה מקרי שאיינג' עשה עבורו טרייד עכשיו כשכבר יש לו 3 שחקנים בתפקיד שלו.

כל המחשבה כאן היא לנסות להביא את האריס כשאורלנדו יהיו רשאים להעביר אותו בטרייד – לקראת סוף דצמבר.

דדי
דדי
8 years ago

ולגבי הקשקוש על לוס אנג'לס והלייקרס – לא שווה תגובה ומנותק מהמציאות.

האקדוחן
האקדוחן
8 years ago

לו היה לקליפרס תותח כמו פופ , לו רק שהיה להם את גורדן , פופ היה מוצא עוד כמה קילוחי קצפת לרוסטר אידיאלי.
כך כתבה אחרונה שלך על פופ, תחליף את השם לדוק ריברס, וזה יהיה בול פול לא אשם, להבדיל מלברון הוא מאמן ומנכ"ל הקבוצה. פול רוצה לנצח , יש מעליו סמכויות מקצועיות שהיו חייבים לדאוג לשילוב אופטימלי של שחקן כמו גורדן.
ריברס ידע מצוין לדאוג לבן שלו. הבן אפילו חתום עדיין. אבל מה זה משנה היקר ריברס מסודר. גורדן? יהיה בסדר.
אגב איך הגיעו בכלל למצב שגורדן נעשה שחקן חופשי לחלוטין?

האקדוחן
האקדוחן
8 years ago

לדדי, לגבי סלטיקס אין פה שום תכנון, איינג נכנס ללופ , הוא ארגן אחלה של תוכנית מחשב. הבעיה המחשב שלו עושה כל הזמן רי סטארט.
הוסיפו לחבורה של שחקנים בינוניים , עוד שחקן בינוני.
אם אני מנהל קבוצה, אין לי שום שחקן מהסלטיקס שהייתי מת להביא לקבוצה שלי. ופה הבעיה . מקסימום אני אעשה טרייד קטן, לסתום איזה חור בסגל.
הבעיה איינג מייחל לבלוקבסטר טרייד.

דדי
דדי
8 years ago
Reply to  האקדוחן

לאקדוחן – תפסיק לקשקש ותתחיל ללמוד.

על המהלך של דייויד לי כתוב "טוביאס האריס" מתחילתו ועד סופו.

האקדוחן
האקדוחן
8 years ago

את מי הייתם מכתירים כמסעדת הסטייקים הטובה בניו יורק?
בנגמין – על פי לס
יש טוענים סטייק האוס של פיטר לוגר
חבר שלי טוען שאנקל גק הטוב ביותר.
מה דעתכם?

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  האקדוחן

פיטר לוגר בברוקלין מזמן איבד את ליחו

Smiley
Smiley
8 years ago

1. כל הליגה ידעה שגאסול נשאר בממפיס. איזה שטויות שפופוביץ קיווה לקבל אותו. מנחם, אולי כדאי שתלך לפסיכולוג שיעביר לך את הבעיה שבגלל פופוביץ אתה מתעורר בבהלה באמצע הלילה…
4. המעבר של ג'ורדן למאבק זה בעיקרה כסף, הקליפרס לא תכננו לשלם לו סכום כזה כי הוא לא שווה סכום כזה. בקליפרס היה לו סיכוי טוב יותר לטבעת מאשר במאבס. לגבי פול, הבנאדם הפך את ג'ורדן למפלצת והוא צריך לקבל אחוזים (כמו סטיבנס נאש שהפך כל שחקן לידו לחוזה מקסימום).

גיא
גיא
8 years ago
Reply to  Smiley

אני חושב שלקרלייל יש טרק רקורד של להוציא את המקסימום משחקנים מסוגו של דאנדרה.
יש לי תחושה שדאלאס מכינה השנה הפתעה לכולם. הקבוצה השתדרגה ב-SG עם שחקן שלא חייב את בכדור אצלו כל הזמן ושיודע להגן היטב. בסנטר הם החליפו שחקן שהיה זקוק לדיאטת דקות בשביל להיות אפקטיבי בשחקן צעיר שהקפיצים בבירכיו עדיין לא החלידו.

Smiley
Smiley
8 years ago
Reply to  גיא

לדעתי הם בבעיה כי אין שם מישהו שיכול ליצר לעצמו ולאחרים. מונטה אליס עשה את זה מצויין שנה שעברה ומפתיע שהם לא השאירו אותו.

איל
8 years ago
Reply to  גיא

דירק נוביצקי בנפילה חופשית כבר יותר משנה. קשה לי להאמין שייקח את הקבוצה שלו רחוק יותר מבית האבות הסמוך.

יניב
יניב
8 years ago
Reply to  Smiley

עד כמה שאני יודע השכר היותר גדול דווקא היה אצל הקליפרס שיכלו להציע לו יותר והוא ויתר.מה שהכי מעצבן זה שלפי האופי של פול כפי שמתואר הוא היה תפור לשחקת ליד קובי(ימח שמם על הטרייד שבוטל).
רדיק יצא תותח אם ככה הוא התבטא נגד הקבוצה שלו

Smiley
Smiley
8 years ago
Reply to  יניב

יכול להיות שאני טועה, אבל לא נראה לי שהקליפרס רצו לתת לו מקסימום

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  Smiley

100+

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  Smiley

אם אתה בא למיפגש אתה חוטף סטירה שתעביר לך את ה-SMILE ל-CRY

דדי
דדי
8 years ago
Reply to  Smiley

למעבר של ג'ורדן לדאלאס אין שום קשר לכסף.
הקליפרס הציעו לו הרבה יותר – חוזה מקסימום "ביתי".

זה הכל אגו וכריס פול.
(והלשון של פארסונס שכבר מביאה לקבוצה שלו סנטר כוכב פעם שנייה ב 3 שנים…).

Berch
Berch
8 years ago

מי היה חושב שמארק גאסול יהפוך לפרנצ'ייז פלייר…. 🙂

גיא
גיא
8 years ago

ועם כל הכבוד לפורטרהאוס של פיטר לוגר ול-900 גרם טי בון בניקרבאקר,
הביסטקה פיורנטינה של טראטוריה דה אוגו בפירנצה היא המספר 1 שלי.
1.2 -1.6 קילו של פריים ריב, 200 מטר מהדואמו.
גן עדן עלי אדמות.

גיא
גיא
8 years ago
Reply to  גיא

ביסטקה פיורנטינה זה כמובן הטי בון, ולא הפריים ריב.
ט.ל.ח

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  גיא

באיטליה, ובכל אירופה, אין בשר טוב לסטייק. הפרות האירופאיות הן כמו שחקנים אירופאים לעומת האמריקאים.

ינון יבור
ינון יבור
8 years ago

ג'ורדן זו הגזמה ובלון שנופח ע"י פול עצמו, כמו שנכתב פה. אין לו שום מהלך התקפי, והוא חי משאריות של ריבאונד התקפה ומהאלי-הופים, כלומר הוא לחלוטין תלוי בשחקנים יוצרים אחרים. מכאן עד לחוזה מקס הדרך מאוד ארוכה, ועם כל הכבוד ליכולת ההגנה והריבאונד, הוא בהרבה מקרים נטל התקפי, גם בגלל העונשין.
שלא תבינו לא נכון – הייתי שמח לשחקן כזה בקבוצה – הוא נהדר ובעל איכויות מיוחדות, אבל לא שווה מקס, ובוודאי לא שווה ערך לבלייק ופול.

נתן גולד
נתן גולד
8 years ago

לא שווה מקסימום אבל עוד שנה מתחיל החוזה החדש וזה כבר לא יהיה מקסימום.
כיום אין שחקן שמשפיע על משחק ההגנה של הקבוצה שלו יותר מג'ורדן. נכון שבהתקפה הוא נגר אבל בהגנה לפחות לדעתי הוא שחקן ההגנה הטוב בNBA מבחינת השפעה על כל משחק ההתקפה של היריבה.

Smiley
Smiley
8 years ago

עדיין חוזה גבוה לשחקן כמוהו. עשה אקזיט ממשחק ליד פול (כמו טייסון צ'אנדלר בזמנו בניו-אורלינס)

רועי ויינברג

עם ג'ורדן הם ספגו ב-59% מתחת לסל, בלעדיו הם ספגו ב-60%, וההבדל בנקודות מתקזז עם זה שיש בעונשין

נתן גולד
נתן גולד
8 years ago

לא אתווכח עם מספרים אבל כל מה שצריך בשביל להבין את ההשפעה הפוטנציאלית של ג'ורדן על המשחק של הקליפרס זה לראות את הסדרה מול הספארס. ההשפעה שלו הייתה עצומה לדעתי.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

מסכים עם נתן גולד לחלוטין

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

אולי אם היו משחקים עליו הוא היה יוצר לעצמו גם כמה MOVES, שאני בטוח שבדאלאס תתחיל לראות.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
8 years ago

כמה נקודות למחשבה:
פיל ג'קסון תמיד היה בולשיט. זה שעכשיו כולם רואים את זה זאת לא חוכמה גדולה. הפרדוקס זה איך הוא מכר את החור בבייגלה שלו 20 שנה.

לגבי דיוויד לי – זאת החלטה אמיצה אך מתבקשת. בשנים האחרונות הוא היה מחמם הספסל הכי יקר במערב. לאחר הפציעה/ פציעות התפוקה שלו טובה ככל האפשר לא שווה את החוזה שהוא יושב עליו.
המעבר שלו לבוסטון יהיה מעניין מאד. בכלל בוסטון יכולה להיות הסוס השחור של העונה. לא שלקליבלנד יש מה לדאוג, אבל חצי גמר עבור בוסטון זאת תחזית שמרנית.

לגבי ג'ורדן, המעבר שלו מאד מעניין מכיוון שהוא עובר לקבוצה עם DNA מנוגד לגמרי למשחק שלו. קבוצת השולפים המהירה במערב שהגנה עבורה היא לא רק מילה גסה אלא בלתי חוקית. קבוצה שמעמיסה כוכבים בלי שום קשר זה לזה, בלי פילוסופיית משחק או אסטרטגיה. האליפות בשנת 2011 היתה היוצא מהכלל שמעיד על הכלל. אני לא רואה את דאלאס מצליחים לעבור סיבוב שני (והפעם התחזית שלי נדיבה בצורה קיצונית).

k_700
k_700
8 years ago
Reply to  אוהד ס"א

"בשנים האחרונות היה מחמם הספסל הכי יקר במערב"= אתה מתכוון בעצם שבשנה האחרונה מאז הפציעה בהאמסטרינג.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  אוהד ס"א

על פיל ג'קסון אני אומר זאת כבר 25 שנה

דדי
דדי
8 years ago
Reply to  אוהד ס"א

כל ה"נקודות למחשבה" שלך, אוהד סאן אנטוניו, מראות על חוסר מחשבה.

1. מה הפאקינג קשר בין פיל ג'קסון כמאמן לבין פיל ג'קסון כג'נרל מנג'ר ???

דוק ריברס לצורך הדוגמא הוא ג'נרל מנג'ר נוראי.
האם זה אומר משהו על זה שהוא בלוף כמאמן ???

איזה גיבוב של שטויות.

וזה עוד בלי להזכיר שפיל עשה אוף סיזן נהדר כג'נרל מנג'ר בניו יורק השנה – בניגוד לשנה שעברה, אבל אני בטוח שאתה חסר יכול להבין את זה.

אז לא רק שטעית בהערכה של ג'קסון כג'נרל מנג'ר הקיץ הזה, אלא גם הוספת טעות על טעות כשהמצאת איזה קשר תלוש מהמציאות בין היכולת של מישהו כג'נרל מנג'ר לבין זה שהוא בלוף כמאמן.

2. בוסטון בחצי הגמר זו הערכה שמרנית ???

להגיד שההבנה שלך בנבא מינימלית זו הערכה שמרנית (ומחמיאה).

בוסטון קבוצת סיבוב ראשון במזרח ולא יותר מזה.

ואין שום דבר אמיץ בהבאה של דייויד לי. זה בסך הכל נסיון להוסיף עוד קלף ביד לטרייד באמצע העונה – כשברור שטוביאס האריס הוא המטרה, וגם אם זה נכשל – אז לי הופך לשחקן חופשי בקיץ הבא.
אין פה שום סיכון ולכן גם שום אומץ, ובטח שלא יהיה כאן חצי גמר מזרח.

3. המעבר של ג'ורדן הוא לקבוצה עם DNA מנוגד לשלו ? ראית פעם את השחקן שהוא החליף ? יש בכל הליגה מישהו יותר דומה לג'ורדן ממנו ??? בקיצור עוד שטות.

טוב זהו לבינתיים עם הנקודות לחוסר מחשבה האלה.

לא להרגיז אותי יותר.

איתי קדם
8 years ago

1. דאלאס הרוויחה כי ג'ורדן טוב מטייסון צ'נדל בשיאו ועל זה בדיוק הם חשבו.
2. הקליפרס מטומטמים כי אפילו ג'ורדן לא צרח על שחקנים 7 שנים רצוף ( הם התחלפו או שפשוט הבינו אותו ). עכשיו אין לקבוצה הזו שום דבר בצבע ואם הם היו גרועים בריבאונד לפני מעניין מה יהיה השנה שלא לדבר על חסימות בהגנה…
3. המהלך של הווריירס מתבקש והם גם קיבלו שחקן לגיטימי לרוטציה שמתאים לסגנון שלהם + קצת קשיחות שלא תזיק.
4. בוסטון הרוויחה.
5. הלייקרס והניקס באמת מגעילות

לחם מטוגן
לחם מטוגן
8 years ago

דיאנדרי היה חלק מהסיבות לבלגן בקליפרס.
ובהחלט מסכים אם האקדוחן שמחולל הקליפרס זוו הוא דוק ריברס. זוכר משחק בו
הם פיגרו נגד קבוצה בינונית והתחילו להרביץ חופשי, ( אופייני לקבוצות של הדוק. דוגמא: ב93
עוד שריברס שיחק בניקס הם באו לפיניקס למשחק "דרבי" כי תמיד היה מכות בין הניקס לפיניקס, ובעקבות כניסה של קיי ג'י בסטארקס
התפרץ מהספסל הדוק וניסה לתת לקיי ג'יי אגרוף והתחילה מהומה כמו כול פעם. ) אחרי שספג את הטכנית הראשונה כינס ג'ורדון את שחקני הקבוצה מסביבו והחל להרביץ תורה. בשבילי זה היה מוזר שפול לא הראה את המבוגר האחראי והרגיע את כולם. כך למדתי שהכמיה שם לא טובה אולי בגלל חוסר מנהיגות של פול או אולי בגלל סיגנונו של ריברס.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

יש בזה משהו

עזי
עזי
8 years ago

מי שטוען שבגני מין זה הסטייק הכי טוב בניו יורק אז –
או שהוא צמחוני, או שהוא לא היה בניו יורק מעולם, או שהוא שיכור

גיא
גיא
8 years ago
Reply to  עזי

?