יומן האבטיח (12)/מתן גילור

 

  • מה שאני אוהב בספקולציות ומשחקי "מה היה קורה אילו", שניתן – ולא פעם די בקלות – לסובב את הטענה לצד השני. ישנה ספקולציה לפיה אם רפאל נדאל ונובאק ג'וקוביץ' היו בשיאם כשרוג'ר פדרר היה בשיאו, שיאו של האחרון היה נראה הרבה פחות מוצלח וזוהר, לפחות מבחינת זכייה בטורנירים בכלל בטורנירי גראד-סלאם בפרט. אף-על-פי שמדובר על ספקולציה, אני מוכן לקבל את הטענה. עם זאת (תודו שידעתם שזה יגיע), הרשו לי להציג ספקולציה לא פחות סבירה משלי: פדרר, הרבה אחרי שיאו, מדורג במקום השני בעולם. הספקולציה שלי היא שאמנם פדרר היה משיג פחות בשיאו, אבל היה משיג הרבה יותר אחרי שיאו, כי אמנם לפדרר בן 25 היה יותר קשה מול רפא ונולה בני 25, אבל גם לפדרר בן 30 היה הרבה יותר קל מול נדאל ונולה בני 30. שלא לדבר על גילאים מאוחרים יותר. אני אפילו חושב שהואיל והפער בין השלישייה לכל מה שבא אחר-כך הוא כל-כך גדול (ויסלח לי אדון אנדי מארי), פדרר יכול היה להשיג יותר מייג'ורס. רוצה לומר שהפגיעה בכמות התארים בשיאו היתה נמוכה לעומת התוספת לאחר שיאו.
  • אם יש קטע שאני מתעב בטור דה פראנס זה הקטע בו רוכבים על אבנים. כל-כך מיותר. התרומה שולית והנזק עלול להיות עצום. כבר ראינו בעבר שמועמדים לזכייה התרסקו בקטע כזה ונאלצו לפרוש. אז נכון, אפשר להתרסק בכל קטע, אבל יחסית לאורך המסלול על סוג זה של קרקע, הסיכוי גדול בהרבה. העלאת רמת העניין בבחינת שאולי מישהו יתרסק ויהיה שינוי מהותי בדירוג אינה מצדיקה קטע מסוג זה. מדובר על רוכבי כביש ולא על רוכבי שטח ואין סיבה שיצטרכו להחזיק בסט היכולת שלהם נסיעה על אבנים. זה מוריד מההנאה לראות קטע שניכר עליו שרוב הרוכבים פשוט רוצים לעבור אותו בשלום.
  • אולי במכבי תל-אביב כדורסל לא מתרגשים מאבדן אליפות במשחק אחד, אבל כנראה שכן מתרגשים מהפסד בסדרת הטוב מחמישה משחקים. הקבוצה לא חיכתה ותוך זמן קצר כבר הספיקה להחתים את טיילור רוצ'סטי, ג'ורדן פארמר, טרבור אמבקווה ודגן יבזורי. כמו כן, הקבוצה צפויה להחתים את גל מקל. השחקנים הנ"ל אינם קוטלי קנים, כל אחד במסגרת בה נטל חלק בעונה האחרונה. בהחלט חיזוק מהיר ומרשים מאד, לכל הפחות על הנייר.
  • להפועל ירושלים יש קו קדמי עמוק מאד: ליאור אליהו, יניב גרין, דיון תומפסון (אם יישאר), יינסי גייטס, טוני גפני והרכש החדש-ישן ג'וש דאנקן. עם זאת, בעונה האחרונה בה הצליחה באירופה היה לה את ארטיום פרחוסקי, אשר גבוה באופן משמעותי מכל הנזכרים לעיל. מעניין לראות האם ירושלים תלך לכיוון של אתלטיות, שמתאים יותר לליגה המקומית, או שמא תחליף את אחד משחקני הפנים בשחקן גבוה יותר, שיתאים יותר ליורוקאפ.
  • אתרי ההימורים ומיטב הפרשנים מציבים בראש ליגת ה-NBA ארבע מועמדות מרכזיות לאליפות: קליבלנד פרשים, סן אנטוניו דורבנות, גולדן סטייט לוחמים ואוקלהומה רעמים. אמנם מוקדם מאד לנתח, כיוון שהסגלים עוד לא סגורים, אבל נכון לעת הזו, עושה רושם ששלוש הראשונות עמוקות בהרבה מהרביעית. באינטנסיביות של הליגה, לא פלא שלא מעט מוכרע על פציעות ושימוש בספסל, ולכן, לדעתי, OKC עדיין נמצאת מדרגה אחת מתחת לשלוש הפייבוריטיות.

 

Subscribe
Notify of
41 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
etayle
etayle
8 years ago

תודה רבה.פדרר הגדול מכולם.
לדעתי אוקלהומה לא פחות מכל השאר.לא ראיתי את כל הסגל .אבל אם זה אותו דבר זה עמוק מאוד. מקגרי וויטרס קאנטר אוגוסטין סלינג׳ר זה חתיכת עומק.שלא נדבר על פיין(לדעתי בול פגיעה נוספת של פרסטי) וג׳ונס שהיה לא רע בכלל.

etayle
etayle
8 years ago

http://www.nba.com/thunder/roster זה הרוסטר.חוץ מקאנטר כולם חתומים.סגל לא פחות חזק מהווריוס.גם לא מהספרס אולי רק פחות מקליבלנד.

שגיא נאור
שגיא נאור
8 years ago
Reply to  etayle

איזה עומק מטורף, גם בגארדים וגם בגבוהים, המון קומבינציות אפשריות. מבחינתי, הסגל השה לא נופל מאף סגל בליגה. רק שיהיו בריאים.

IDO
IDO
8 years ago

תגובות פנטזי שלא קשורות לכלום. ה אם ווסטברוק יחליט לעבוד יותר קשה ויעלה את היוסג' שלו ל 110% ?

מתן גילור
8 years ago
Reply to  etayle

בוא נראה מה יקרה כשדורנאט/ווסטברוק יפצעו (ומה הסיכוי שזה לא יקרה?). לדעתי אז זה ייחשף. בעיקר לעניין סחיבת הקבוצה.
וויטרס ואוגוסטין זה כביכול העומק בעמדות 1-2. האם לדעתך הם אינם נופלים משמעותית מהגרדים בשאר המובילות?

שגיא נאור
שגיא נאור
8 years ago

אם תוציא מהמשוואה כל כוכב לאף קבוצה אין סיכוי להתמודד על התואר.נלמה שדוראנט או ראסל יפצעו ולא קארי או לאב או קיירי?

שגיא נאור
שגיא נאור
8 years ago

או אחד מפארקר/קאווי/אולדרידג שכולם היו פצועים שנה שעברה בשלב כזה או אחר

מתן גילור
8 years ago

התכוונתי תו"כ העונה. פציעה של לאב ל-30 מחזורים לא תמנע מקאבס פלייאוף. גם לא פציעה של קארי אצל ג"ס או של קאווי אצל ספרס. אצל OKC קיימת הסכנה הזו, כך לשיטתי בכל אופן.

etayle
etayle
8 years ago

ואם לברון או קרי יפצעו??
עומק זה שחקנים משלימים.של אוקלהומה לא נופלים משום קבוצה אחרת(למעט קליבלנד שגם להם יש בעיה ב2-3)

מתן גילור
8 years ago
Reply to  etayle

כמו שכתבתי לנאור – קאבס יהיו בפלייאוף גם אם ג'יימס לא ישחק חצי עונה. כנ"ל לגבי קארי (לדעתי כמובן). לא רואה את זה קורה בלי דוראנט.
חלק מעומק זה יכולת להחליף את הכוכבים במקרה הצורך ולא רק לתפוס 10 דקות במשחק.

איל
8 years ago

זה כבר תלוי במאמן כך שנאלץ לחכות ולראות

Berch
Berch
8 years ago

מעורב מעניין.
בכלל לא ידעתי שיש בטור דה פראנס קטע על אבנים וזה אכן אידיוטי….

מתן גילור
8 years ago
Reply to  Berch

לא קטע שלם כמובן.

שגיא נאור
שגיא נאור
8 years ago

טענה חזקה מאוד לגבי פדרר. העניין הוא שבשנים האחרונות פדרר לא מפסיד רק לנדאל ודג׳וקוביץ לכן הטענה רלוונטית רק להפסדים שלו מולם, כלומר אם היה בן גילם היה מנצח בחלק מהמשחקים בהם הפסיד בגילו היותר מתקדם.

מתן גילור
8 years ago

זה היה משנה את כל הדירוג. אם נדאל כבר היום מדורג 10, אז כל מבנה התחרויות היה משתנה. וכמובן גם הלך הרוח שהוא מאד משמעותי. אתה מגיע אחרת למשחק כשאתה יודע שבהמשך יש לך נדאל ואחרת כשבגמר מחכה דודי סלע (בכוונה דוגמא קיצונית, כדי להבהיר את הנקודה).

שגיא נאור
שגיא נאור
8 years ago

הטענה שלך היא שאם נולה ונדאל היו בגיל של פדרר אז היו לו הרבה יותר תארים בחמש השנים האחרונות אבל בשנים האלה הוא הפסיד להמון יריבים שאינם נולה ונדאל. כרגע הוא אומנם מדורג שני אבל זה לא היה כך לאורך כל התקופה, היו זמנים שהוא היה גם מחוץ לחמישיה הראשונה.
אם מנסים לכמת את זה אז אפשר לעשות חלוקה של כמות התארים של רוגר ב8 שנים הראשונות בהן היה מאבד לפחות חצי לרפא ונולא וכמות התארים שאיבד לשניהם ב6 השנים הבאות ומתוכם הוא היה משיג חצי מהכמות אותן הווא בפועל לא השיג.

מתן גילור
8 years ago

ברור שרוב הזמן הוא היה בתוך השלישייה-רביעיה הראשונה גם אחרי השיא. זו עובדה. היה מחוץ לחמישייה פחות מחודש במצטבר, אאל"ט. עובדה שלא הפסיד טורניר סוף שנה. אני שוב מסביר שזה לא משנה למי הפסיד, כי כל הלך הרוח והדירוג היו לטובתו.
"מאבד לפחות חצי"? זו כבר ספקולציית ברמה שבאמת קשה להתמודד איתה. לדעתי רחוק שנות אור מכל דבר שדומה למציאותי. אולי היה מאבד 5 סלאמים וגם פה אני תקיף כלפיו. לדעתי, בשיאו היה יותר טוב מהם בשיאם.

מתן גילור
8 years ago

הכוונה שלא היה פוגש את מי שפגש בשלבים שפגש כי הם היו מדורגים גבוה יותר, ע"ח רפא/נולה.

שגיא נאור
שגיא נאור
8 years ago

ברור שהכל משחק היפותטי אבל דווקא פירגנתי לו כי נתתי לו חצי מהתארים מול שניהם ולא שליש כמו בהנחה ששניהם באמת שווים לו, כלומר מתוך 12 נתתי לו 6 ולא 4.

מתן גילור
8 years ago

איבדת אותי ב"שווים לו" 😉

rami
rami
8 years ago

חולק עליך בענק לגבי ה-cobblestone. לא יודע אם יצא לראות את הקלאסיקה PARIS-ROUBAIX אבל זה מירוץ אדיר שכל שנה מושך אליו את הרוכבים הכי חזקים כי הם יודעים שהוא הרבה יותר מאשר עוד מירוץ.
סט הכישורים שרוכב טור נדרש אליו הוא מגוון ביותר. יש שנים שבהם המסלול נוטה לטובת רוכבי נגד שעון (נניח בשנuת הזכיה של וויגינס וקאדל אוונס) ויש שנים שבהם הוא נוטה לטובת מטפסים, ויש שנים של הכל מהכל (שנה שעברה) ומי ששורד הוא הזוכה.
לטעמי זה מוסיף מימד עצום של מתח ועניין לשבוע הראשון שבעבר היה מנומנם מאוד וחסר משמעות עבור מתחרי הGC. לזכותם של המארגנים צריך להגיד שהם הבינו את זה והם עושים עבודה מעולה.
בשנה שעברה פרום קרס על האבנים ולכן לא הגיע לו לזכות, בדיוק כמו שאנדי שלק קרס מול קאדל אוונס בנג"ש ביום הלפני אחרון ב2011 ולכן גם לו לא הגיע לזכות. תנאי המסלול שווים לכולם ואם אתה לא UP FOR IT אז פשוט לא מגיע לך.

בעניין העומק של OKC לעומת הספרס, נניח. אני בכלל לא בטוח שיש הבדל גדול בתחום הזה. בלינלי-ספליטר-ג'וזף הלכו ואין שם בדיוק מחליפים במקום נכון לעכשיו.

מתן גילור
8 years ago
Reply to  rami

מודה שאני יותר בעניין של טורים מאשר של קלאסיקות.
היה אפשר גם לרכוב בבוץ או על פיות של תנינים. השאלה היא איפה עובר הגבול. זה בסדר שעבור כל אחד הגבול עובר במקום אחר. מבחינתי, זה כמו שתיקח את המרתונים הכי גדולים ותכניס את הרצים לתוך שלולית באמצע המירוץ. פשוט לא לעניין.

rami
rami
8 years ago

האבנים האלו לא חדשות לחצי מרוכבי הפלוטון, ואף יותר. כמות אוהדי האופניים שמחכים לקטעים כמו היום היא עצומה בגלל הריגוש והאתגר שיש בו. מסכים שלרכב על שיני תנינים היה יכול להיות מעניין יותר אבל עד שיגיע מנהל טור שירים את הכפפה נצטרך להסתפק בטירוף האדיר של האבנים.

מתן גילור
8 years ago
Reply to  rami

כנראה זה אנדבידואלי. בקטע כמו אתמול, אני נהנה לראות את פרום בורח לקונטדור בעלייה. לא נהנתי מהתרסקות המונית שגרמה לפרישה והשפעה ישירה על זהות המוביל (ונכון שאם קנצ'לרה או מרטין היו ממשיכים להוביל לא היה להם סיכוי לזכות, אבל ללבוש לעוד כמה קטעים את הצהובה, זה הישג לא מבוטל).

IDO
IDO
8 years ago

פדרר גדול בכל ראי ובכל תקופה.
אני מאמין שכמו שוואוורינקה מתייחס למטרד הזה ככה גם פדרר היה מטאטא את נובאק.

בנוסף. פדרר קצת חמור, בעניין שהוא חיכה עד גיל 32 להחליף לרקטה של הדור החדש. הסט-אפ החדש שלו היה שווה לו כל כך הרבה יותר נצחונות עד 2011, בייחוד מול נאדאל.

גיא
גיא
8 years ago

מצד אחד על פניו לסן אנטוניו יש בעיה בעומק (כרגע)
מצד שני, גם אם יחתימו את עידו מוריה כרכז מחילף, אחרי שהצטיין בבוש-ליג (הליגה למקומות עבודה של מחוז הערבה, אוסטרליה)
פופ יצליח לגרום לו להיות שחקן פרודקטיבי.
(ובעוד 3 שנים יקבל חוזה של 16 מיליון ב-4 שנים בשארלוט)

בהצלחה עידו!

מתן גילור
8 years ago
Reply to  גיא

בהגדרה אין דבר כזה בעיית עומק בס"א.

גיא
גיא
8 years ago

כתבת את מה שאני כתבתי. רק בהרבה פחות מילים.

איל
8 years ago

אז אתה אומר שג׳וש דאנקן חתם בהפועל? פספסתי את זה!
לבשו לבן, צאו אל מכרזי הערים ותקעו בשופרות! עידן חדש בבירה! מהיום – גם אליפות נבא היא לא מילה גסה! (טוב, אולי קצת.)

יניב
יניב
8 years ago

לגבי פדרר אני (קצת קשה לי :)) מאוד מסכים איתך.לגבי אוקלהומה אז אני חושב שהסגל שלהם לא פחות טוב משאר השלוש.אתה לוקח בחשבון את הפציעות אבל מה שקרה לאוקלהומה השנה היה נדיר ביותר,הם שיחקו לא מעט משחקים גם ללא דוראנט וגם ללא ווסטברוק,אין לזה אח ורע.היתרון הגדול שלהם על שאר הקבוצות זה שדוראנט נח כמעט כל העונה ויגיע רענן לעונה ושהם סוף כל סוף החליפו מאמן.
להרגשתי גמר המערב השנה יהיה גולדן סטייט-אוקלהומה שיש מצב שאולי הלייקרס יפתיעו ויצליחו להשחל במקום אחת מהם 🙂

גיא
גיא
8 years ago
Reply to  יניב

אתה מתכוון לכך שקובי, מתוסכל מעוד עונה ללא פלייאוף, שולח את הרוקיס לגנוב את האוטובוס של הווראיארס רגע לפני גמר המערב?

יניב
יניב
8 years ago
Reply to  גיא

גם לא יעזור,צריך משהו יותר יצירתי אולי קובי יחליף את קרי עם ניק יאנג למשל

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

הבעייה בטור דה פראנס הגדולה מהאבנים זה האנשים. אתמול הם רכבו במסדרון של אולי 2 מטרים כשאנשים עם סמרטפונים מתקרבים עד הרוכבים ומצלמים. כיצד אפשר להתחרות כשקהל ענק עומד משני הצדדים ומשאיר לך 'מזדרון' של מטר וחצי לעבור דרכו?
חייבים לשים חבלים כמו בניו יורק מרתון ולתת לרוכבים מרחב של לפחות עשרה מטרים רוחב של מזדרון לעבור דרכו!

מתן גילור
8 years ago
Reply to  מנחם לס

זה לא בתוך עיר. לך תחבר חבלים באמצע האלפים. לא פרקטי. זה עלויות אדירות. מרתון זה 42.195 ק"מ. טור כ-3,600 ק"מ.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

שיעשו את זה בערים

מתן גילור
8 years ago
Reply to  מנחם לס

אי אפשר. אין ערים שנמצאות בפסגות הרי הפירנאים והאלפים ואי אפשר להשבית ערים שלמות בשביל זה. כמו כן, איפה אפשר לנסוע 200 ק"מ בתוך עיר?

אהרון שדה
אהרון שדה
8 years ago

היי מתן תודה רבה.
בעניין פדרר אני כ"כ מסכים איתך.
אני אמנם בעדו …אבל באמת חושב שהוא אכל אותה בגדול בגלל שהוא ירד משיאו דווקא כשהאחרים עלו .
כשנאדל היה בשיא פדרר עבר את השיא …ועדיין הצליח לשמור על יציבות …הרבה יותר מנדאל אבל אז בא דיוקוביץ.
גם המאזן בין פדרר לנאדל מוטה מאד לטובת האחרון מכיוון שפדרר ידע להגיע עד לגמרים במשטחים של נאדל (חימר כולל ברולאן גרוס ).
בעוד נאדל בדומה למכבי תל אביב סל השנה לא נתן לפדרר את התענוג לנצח אותו …כי הוא עף קודם לכן.

בעניין מכבי בהחלט מרשים …אבל קצת אינפלציוני בעיני .

3. בעניין מועמדות לאליפות.
קליבלנד וגץ.ס בפנים …לקליבלנד צריך לקרות משהו רע מאד בשביל שהיא לא תגיע לגמר (או פציעה ללברון ).
במערב הכל פתוח .
צריך עוד לראות את השילוב הלא ברור דיו של למרכוס.
באוקלהומה אני מפקפק בעיקר באיכות החזרה של דוראנט …עוד לפני הספסל שהוא עניין פתיר יחסית.
ג.ס באופן טבעי נראית מצוין אבל במערב הצמוד קשה להגן על התואר.

צביקה
צביקה
8 years ago

גמר מזרח שנה הבאה נראה שיחזור על זה של השנה. הקאבס יתנו בראש לאטלנטה…

צביקה
צביקה
8 years ago

פארמר זאת החתמה מעולה. אבל זה אמר שמקל רכז מחליף. אם הם יכולים לשחק ביחד זה מעניין.

מתן גילור
8 years ago
Reply to  צביקה

ומה קורה עם אוחיון? יש פה סוגייה מעניית על העמדה. מקל ואוחיון שניהם יכולים לשחק רק כרכב. אין להם קליעה יציבה בשביל SG.

איל
8 years ago
Reply to  צביקה

לפי שי האוזמן מאז ההחתמה של פרמאר מקל לא עונה לשיחות של מכבי ולא ישחק שם. יישאר באירופה.