השער הלא יאומן של לויד מחצי מגרש / מנחם לס

*

כל השערים כאן. אבל השער הרביעי של קרי לויד מחצי מגרש הוא שער שחייבים לשמור למזכרת: לא רק ההחלטה לבעוט מ-54 מטרים, אלא היכולת לבעוט כדור ל-54 מטרים ישר אל תוך השער.

לא יאומן. פשוט לא יאומן.

*

*

התאהבתי לעולם בקבוצה האמריקאית הזאת. איך זה ש-11 "בנות טובים" מהמעמד הבינוני/גבוה, שלוש מהן בנות לרופאים, שלוש לעורכי דין, אחת לראש מחלקה באוניברסיטה, והשאר גם הן בנות שגדלו והתחנכו ב-UPPER MIDDLE CLASS האמריקאי הופכות לנמרות כאלה על המגרש.

ארה"ב אלופת העולם לנשים בכדורגל. תואר נפלא. זה TESTIMONY  שהכדורגל הנקרא כאן YOUTH SOCCER עובד. 2 מיליון צעירים וצעירות (כולל שתי נכדותי) מתאמנים משחקים כדורגל.

אני לא מתבייש לומר – בצניעות – שלי יש חלק בזה. בשנת 1974 אחרי שזכיתי כמאמן של אדלפי יוניברסיטי באליפות המכללות לכדורגל התחלתי עם קייטנות כדורגל. היו לי קייטנות עם לינה, קייטנות יום, ו-"מיני סוקר קמפ" לצוציקים בני 4-7 מ-9 בבוקר עד 12. הייתי ראשון להתחיל עם ילדים וילדות בני 4. כתבו עלי שאני מטורף. היום בני 4 משחקים כאן כדורגל בכל עיירה, 6 על 6 עם שערים קטנים, ללא שוערים.

ייקח לבנים עוד איזה עשר שנים להגיע לטופ של הכדורגל העולמי.

 

את כל המאמנים ייבאתי מאנגליה. רובם היו סטודנטים באוניברסיטאות הלומדים חנ"ג עם התמחות בסוקר. בשנת השיא שלי, 1986, ייבאתי 186 מאמנים מאנגליה לחודשיים. שם הקייטנות היה NOGA SOCCER CAMP על שם חברה שפעם היתה לי בשם נוגה, וחשבתי ש-"NOGA" יהיה שם שם מתחרה ל- NIKE. אז בזה ניכשלתי, אבל בלעזור מעט בבריאת כדורגל חדש בארה"ב הצלחתי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
9 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
8 years ago

אני חוזר ואומר, כל עוד טובי הספורטאים בארה"ב יעד'יפו ענפי ספורט אחרים, יהיה להם קשה לאיים על ההגמוניה. בגרמניה, הולנד, איטליה, ספרד, בלגיה, צרפת וכל דרום אמריקה, רוב הילדים שמגלים יכולת ספורטיבית גבוהה מנסים את דרכם קודם כל בכדורגל (החרג ממדי גוף שמתאימים לענפי ספורט מסוימים) .
פוטנציאלית, ארה"ב יכולה להיות הכי טובה בעולם, אבל לפני זה היא צריכה שזה יעניין את הילדים יותר מהוקי, כדור בסיס וכיו"ב. אולי המהגרים יעשו את השינוי.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

לא מהגרים. ילדים אמריקאים. אבל ייקח קצת זמן עד שה-MLS יתחיל לשלם משכורות יותר רציניות. כבר היום ישנם כמה מאות שחקני כדורגל אמריקאים מקצוענים כאן, בקנדה, באירופה, ובאוסטרליה. זה לא יקרה ביום אחד, אבל היום משחק כדורגל בין סיאטל לפורטלנד הוא מלא טרוף והופלה בדיוק כמו מנצ'סטר יונייטד נגד סיטי.

הקרירה המפוספסת של האשך
הקרירה המפוספסת של האשך
8 years ago

ענק, איך אתה מכניס את עצמך לכל מקום.
כל, בגללך הם ניצחו אתמול

john
john
8 years ago

מאמר יפה מנחם. תודה.
לא סתם אמא המטרטרת בין חוגי ילדיה נקראת soccer mom

Ish
Ish
8 years ago

"ייקח לבנים עוד איזה עשר שנים להגיע לטופ של הכדורגל העולמי."

זה נאמר כבר לפני שני עשורים, ולפני עשור. איכשהו זה עדיין לא קורה.
נראה לי שסגנון המשחק שבו מתחנכים האמריקאים לא מספיק טוב. ממה שראיתי יותר מדי התבססות על אתלטיות ולא מספיק טכניקה.

MBK
MBK
8 years ago

תודה מנחם
הכדורגל בעלייה בארצות הברית הבייסבול בירידה
אני צופה שבוע 20 שנה כדורגל יהיה יותר פופלארי
הבייסבול מאבד גובה בגלל לא מעט סיבות ולא פופלארי כבעבר ( פפופלרי בקרב 50+) הצעירים מעדיפים כדורגל
שער מ ט ו ר ף

ג.ק.
ג.ק.
8 years ago

השער הרביעי הוא דווקא לא חוכמה כזאת גדולה. זאת נטו טעות של השוערת היפנית, לעמוד ככה כ"כ רחוק מהשער. אני לא מקטין מההישג של לויד חלילה וחס כי אכן לא פשוט למצוא את העוצמה וזווית ההקשתה הנכונות לבעיטה כזאת, אבל מבחינת הדיוק זה פחות מרשים, השער באמת היה די פרוש לפניה במובן מסויים. בכדורגל האירופאי יש שניים-שלושה שערים כאלה בשנה והם בכל זאת לא מקבלים את תארי שער השנה או משהו כזה כי לרוב זה די מובן מאליו שאם השוער לא היה עומד כ"כ רחוק מהשער, זה לא היה נכנס.
שער כמעט זהה למשל נכבש העונה על ידי צ'ארלי אדם מסטוק סיטי לרשתה של צ'לסי, וזה עוד היה מ-65 מטר, אבל זה באמת לא היה קורה אם שוער צ'לסי היה עומד יותר קרוב לשער שלו. ולמרות שהוא עורר הרבה מאוד באזז, את שער העונה הוא לא קיבל ובצדק.

Berch
Berch
8 years ago

בארה"ב כדורגל הוא משחק של בנות. המקבילה הנשית לפוטבול.
אני זוכר שעוד משנות ה 90 היתי בהלם מלראות המון קבוצות של ילדות משחקות כדורגל ליד איפה שגרתי (נדמה לי שזה היה בפנסילבניה).
לא מפתיעה אותי הזכיה שלהן…. הזרעים נטמנו מזמן.
בקשר לכדורגל גברים…. זה יקח הרבה יותר זמן בגלל ענפי הספורט האחרים המועדפים על בנים לפני הכדורגל בארהב.
מנחם, יש אוניברסיטאות שנותנות מילגה לכדורגל ?

בסוף זה יהיה שילוב של בני אמריקאים ותיקים ובני מהגרים חדשים.

דינגו
דינגו
8 years ago

גול שוערת נטו.
שוער נבחרת אנגליה דיווד סימן לפני שנים היה מומחה בלחטוף כאלה.