קבוצת החלומות של בלאט? / יואב מודעי

כתבת אורח מאת יואב מודעי. 

* הכתבה נכתבה לפני עסקת ווסלי מתיוס לדאלאס, ולפני שקורי ברואר חתם ביוסטון.

זה לא סוד שלברון ג'יימס שולט בכל מה שקורה בקליבלנד קבאלירס. ציוץ קטן על שחקן שהוא מעוניין בו, וה-GM דייויד גריפין ירים טלפונים לכל מי שצריך ויהפוך עולמות כדי להנחית אותו. והכל בשביל לרצות את הקינג. ראינו את זה בכמה וכמה מקרים בשנה האחרונה: לברון רצה את קווין לאב, וקליבלנד ויתרה על הכוכב הבא של ה-NBA כדי שלאב יגיע. לברון רצה את האקסים עם הידיות – מייק מילר וג'יימס ג'ונס ממיאמי – וגריפין הביא אותם כמו טיל. אחרי פתיחה רעה של העונה, לברון הבין שמשהו לא עובד ולכן הוא רצה את ג'יי אר סמית' ואימאן שאמפרט, ונחשו מה? גם הם הגיעו לקליבלנד. אפשר להבין את מר גריפין, מה לא עושים בשביל לרצות את השחקן הטוב בעולם כדי שיישאר בקבוצה שלך?

השבוע לברון בחר שלא לחדש את חוזהו בקליבלנד מיידית, אלא לנסות את ה"פרי אייג'נסי" ולסרוק את השטח קודם כל. עם זאת, הוא צפוי לחתום על חוזה חדש אצל הקאבלירס. בראיין ווינדהורסט מרשת "ESPN" אמר: "אתם עומדים לראות הוצאה כספית של קליבלנד (על לברון) שלא נראתה בהיסטוריה של הספורט". אם ג'יימס אכן יישאר, רוב ההחלטות לקראת העונה הבאה ובניית הסגל יהיו בידיים שלו, כמו בכל קיץ, והשאלה היא על אילו שחקנים חושב לברון ומי מסומן ברשימת הקניות של בלאט. אין ספק שלקליבלנד מטרה אחת לקראת העונה הבאה – אליפות. לכן, הנה מספר מהלכים שקליבלנד צריכה לעשות ב"פריי אייג'נסי" לפני תחילת העונה, כדי להעמיד קבוצה טובה מזו של שנה שעברה.

1. להחתים את רוב הפריי אייג'נטס של הקבוצה: חוץ מלברון, לקליבלנד עוד מספר רב של שחקנים חופשיים הקיץ. אין סיבה שלא להחתים את רובם, הרי למה להחליף משהו שעבד וכמעט הביא לאליפות? בקטע הזה, דייויד גריפין חשב כמוני, כבר ביום הראשון של ה"פרי אייג'נסי" הוחתמו קווין לאב, טריסטן תומפסון ואימאן שאמפרט. לדעתי קליבלנד חייבת להחתים גם את הכוכב מסדרת הגמר והשחקן שהגופיה שלו היא במקום ה-14 ברשימת הגופיות הכי נמכרות ב-NBA – לא אחר מאשר מת'יו דלבדובה. ללחימה ולהקרבה שלו יהיה קשה למצוא תחליף. גם ג'יימס ג'ונס צריך להישאר, יש משחקים שבהם הוא יכול להיות השובר שיוויון עם היד הרכה מחוץ לקשת. על קנדריק פרקינס הייתי מוותר כי ראינו שתומפסון מסוגל לשחק כסנטר, ועם אנדרסון ורז'או שחוזר מפציעה בכלל אין צורך בסנטר הוותיק. כעת נותר רק לחכות לחתימה רשמית של הקינג, אבל הוא נפגש עם לאב ב-LA לפני מספר ימים, ואם לאב חתם, כנראה שהוא יודע משהו שאנחנו לא יודעים, אבל יכולים לנחש: שלברון יישאר. אתם שואלים למה כתבתי בהתחלה "רוב"? כי יש הרבה סימני שאלה סביב ג'יי אר סמית'. וזה מביא אותנו למהלך השני שקליבלנד חייבת לעשות בשוק ההעברות.

2. לנסות ללכת על מת'יוז, אם לא יילך – להתפשר על סמית': ג'יי אר סמית' טרם חידש את חוזהו בקליבלנד ועדיין לא ברור אם הוא יחתום על חוזה חדש או לא. חוץ מסמית' יש שוטינג גארד חופשי נוסף בשוק ההעברות שנמצא על הכוונת של הקאבס, והוא "Iron Man" – ווסלי מת'יוז. בדומה לג'יי אר, גם מת'יוז הוא שחקן שיוצר אינטרקציה עם הקהל ויודע להלהיב אותו, בעיקר בזכות יכולת אדירה מהשלוש. מת'יוז הוא שומר יותר טוב מסמית' והוא לא מסתבך בעבירות טכניות ובדברים שלא קשורים לכדורסל, כמו שראינו את סמית' עושה לא פעם. סימן השאלה הגדול ביותר סביב מת'יוז הוא שלא ידוע עד כמה הוא כשיר וכיצד הוא יחזור מפציעתו. מת'יוז קרע את גיד האכילס וגמר את העונה כבר במרץ, ואני לא בטוח שקליבלנד ירצו לקחת סיכון איתו. בכל זאת, אני חושב שהקאבס צריכים לנסות ללכת על מת'יוז שהוא קלעי יותר יציב ושומר יותר טוב מג'יי אר, ורק אם זה יילך, שיתפשרו על סמית'. קליבלנד הוציאה 230 מיליון דולר דולר על השחקנים החופשיים שלה כבר ביום הראשון של ה"פרי אייג'נסי", ומת'יוז רוצה 15 מיליון לעונה. יכול להיות שזה יותר מדי לקליבלנד, כי בכל זאת צריך מספיק כסף כדי להחתים את לברון ג'יימס. אם יש כסף – מת'יוז, אם לא – סמית'. אופציה שלישית בעניין הזה היתה דוויין ווייד, אבל הוא הוציא את עצמו מהמשוואה כשבחר להמשיך במיאמי, מה שמביא אותנו לסעיף הבא.

3. להביא את ריי אלן: לברון, תעשה את מה שאתה יודע לעשות הכי טוב בעולם – לשכנע שחקנים לבוא לשחק איתך – וצרף את ריי אלן לקאבס. נכון שניסיון כבר יש לקליבלנד, אבל אחד הקלעים הטובים בהיסטוריה של המשחק לא יכול להזיק יותר מדי. במרץ אלן הודיע שהוא מתכונן לעונת 2015/16 אליה הוא צפוי לחזור כשחקן פעיל, ובגיל 40 הוא יחפש אליפות שלישית לארון שלו. הצ'אנס הטוב ביותר שלו למצוא אותה הוא בקליבלנד יחד עם לברון שלקח איתו את האליפות בעונת 2012/13. זוכרים שדייויד בלו חזר לשחק כדורסל אחרי יותר משנה בה הוא לא שיחק? בסופו של דבר זה הביא לבלאט גביע אירופה ראשון כמאמן ראשי, אז אולי אם אלן יחזור לשחק כדורסל…

"האיחוד" מס' 1?

 

4. לעשות טרייד על ברנדן הייווד: קליבלנד מקווה להעביר בטרייד כבר בימים הקרובים את הסנטר ואת חוזה ה-10.5 מיליון דולר שלו, מה שישאיר לה הרבה מקום בתקרת השכר כדי להחתים שחקנים נוספים. אף על פי שהייווד שותף רק ב-22 משחקים העונה ושיחק בפחות מ-5 דקות בממוצע למשחק, מספר קבוצות הביעו בו עניין, ולא בגלל היכולת שלו אלא כדי שיוכלו להיפטר ממנו ומהחוזה שלו ולפנות לעצמן כסף. סן אנטוניו מעוניינת בטרייד שיכול לשלוח את בוריס דיאו ואת פאטי מילס לקליבלנד. יש גם שמועות שאריק בלדסו או דמאר דרוזן יגיעו בטרייד על החוזה של הייווד. השורה התחתונה היא שקליבלנד חייבת חייבת להיפטר מהייווד כמה שיותר מהר ואם היא תוכל להביא רכז כמו פאטי מילס, היא הרוויחה כפליים.

5. להביא רכז פליימייקר: העונה כשקיירי ארווינג ולברון ג'יימס לא היו על המגרש, הקאבס התקשו בעיקר בהתקפה וביצירת זריקות. זו הסיבה שלאורך העונה ראינו רוטציות של בלאט בהן לא היה מצב שלברון וקיירי ישבו ביחד על הספסל, דבר שהשפיע על קליבלנד מאוד בגמר ה-NBA. דלבדובה אמנם פייטר ושומר אדיר, אבל הוא לא פליימייקר שיכול לנהל התקפה כמו שצריך, ובלאט בהחלט יצטרך אחד כזה לעונה הבאה. אקס הקבוצה, מו וויליאמס, שהוא שחקן חופשי הצהיר שהוא מעוניין לחזור לקליבלנד והוא יכול להיות הרכז שהיא מחפשת. הוא קלע העונה 52 נק' מול אינדיאנה במשחק אחד, אז לקלוע הוא יודע, ובנוסף מדובר בשחקן עם נשמה, יכולת מסירה נהדרת והכי חשוב – פליימייקר. לדעתי, הוא האיש המתאים ביותר. אם עסקת וויליאמס תיפול, נוריס קול הוא גם אופציה טובה. לברון זכה איתו בשתי אליפויות ויותר מכך – הוא אוהב אותו. זה, מסתבר, מה שחשוב בשורה התחתונה.

"האיחוד" מס' 2?

6. "מחליף ללברון": קליבלנד זקוקה לעוד סמול פורוורד שהוא סקורר, בעונה שעברה שון מריון וג'יימס ג'ונס תיפקדו על הבלטה הזו ונתנו לקינג דקות כשירד לספסל, אבל העונה הקאבס חייבים להתחזק בעמדה הזו בשל פרישתו של המטריקס. על פי דיווחים, סגנית האלופה מעוניינת בטיישון פרינס, אבל הוא בעיקר שחקן הגנה, וההגנה היא לא הבעיה של קליבלנד כשלברון יורד אל הספסל. אם יביאו שחקן בסגנון של קורי ברואר זה יכול לשפר את ההתקפה ולהקפיץ משמעותית את מספר הנקודות שהקבוצה תקלע בממוצע מהספסל.

לסיכום

הבסיס חייב להישאר אותו בסיס. ב-47 המשחקים האחרונים של קליבלנד עד אותה פציעה של קווין לאב במשחק מספר 4 מול בוסטון, קליבלנד הייתה במאזן 10:37. כשהחבורה הזו של בלאט בריאה, היא הקבוצה הטובה ב-NBA, אז אין סיבה לעשות שינויים דרסטיים. כפי שציינתי, רכז נוסף, מחליף לג'יי אר סמית' במידה והוא לא יחתום, עוד סקורר מהספסל בעמדה 3, וריי אלן אחד שאף פעם לא מזיק, יכולים לשפר משמעותית את קליבלנד. לי, אישית, יש תחושה שאנחנו עומדים לראות את אחת העונות הגדולות של קבוצה אי פעם ב-NBA. "יש לי חוב לסגור", אמר קווין לאב לאחר שהודיע על הישארותו. וזה נכון גם לגבי כל חבריו לקבוצה.

לדעתי כך צריך להיראות הסגל של קליבלנד לעונה הבאה

עמדה 1: קיירי ארווינג, מת'יו דלבדובה, מו וויליאמס.

עמדה 2: אימאן שאמפרט, ג'יי אר סמית'/ווסלי מת'יוז, ריי אלן.

עמדה 3: לברון ג'יימס, מייק מילר, ג'יימס ג'ונס, קורי ברואר.

עמדה 4: קווין לאב, טריסטן תומפסון, והרוקי ראקים כריסמס.

עמדה 5: טימופיי מוזגוב, אנדרסון ורז'או.

Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
TheGreatWall
TheGreatWall
8 years ago

סחתיין יופי של כתבה!

אבל נשמע לי יותר מדי שאפתני- כלכלית קודם כל אני לא בטוח שקבוצה מסוגלת לעמוד בדרישות הכספיות של כל הסגל שהצגת, ומקצועית כל השחקנים האלו יצפו לדקות משחק משמעותיות- מה שיהיה כמעט בלתי אפשרי, ובייחוד עם בלאט שכידוע אוהב להסתמך על רוטציות קצרות יחסית

יאיר
יאיר
8 years ago

אם באמת קבוצת החלומות הזו תתגשם – אז זו תהיה חוכמה מאוד קטנה מצידם לקחת אליפות. בסופו של דבר, מה שמונע מלברון להיות מייקל או אפילו דאנקן זה העובדה שכל הזמן הוא מביא לידו את שחקנים מעולים בסגל רחב. הייתי רוצה לראות אותו פעם מסתדר עם פחות.

אה אופס, ראינו את זה בכל עונה שלו בקליבלנד…

דייל דנטון
דייל דנטון
8 years ago
Reply to  יאיר

יאיר, גם לג׳ורדן היו אחלה שחקנים לצידו

וג׳ינובילי ופארקר בשיאם זה גם עזרה יוצאת מן הכלל

יאיר
יאיר
8 years ago

יש הבדל משמעותי בין שחקנים שגדלו בקבוצה כמו ג'ינובלי ופארקר מאשר להביא כל פעם שחקנים ממקום אחר או לחבור לשחקנים טובים אחרים. אפילו רוב הצוות המסייע של ג'ורדן התחיל בבולס, כנ"ל לגבי דאנקן

Berch
Berch
8 years ago

בסוף לברון ישחק שנה בחינם… עד הסכם הטלביזיה הבא 🙂
חוצמזה ניתוח מעניין… יאללה אליפות

רועי ויינברג
Admin

אחלה מאמר ראשון, אבל אני לא חושב שיש מקום לברואר, סמית' (JR), וויליאמס, דוולדובה ואלן באותו ספסל.

ברואר ביוסטון (זה פורסם לפני סגירת הכתבה), אבל לדעתי דוולדובה יחזור, וגם אלן. מו וויליאמס לצידם זה מספיק, הוא גם יכול להיות סקורר בשעת הצורך (במקרה שסמית' לא יסכים להתפשר על יותר מדי כסף/MLE)

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago

כתבה מצוינת אך מייאשת. היה לי נחמד לא להיזכר בקיומו של ג'יימס למשך שבוע.
ובאסה שהוא כנראה באמת קובע הכל במועדון הסמרטוטים הזה (גילברט).

john
john
8 years ago

אכן כתוב יפה

לחם מטוגן
לחם מטוגן
8 years ago

לקאבס בעונה הקרובה הייתי מצרף את ווסט ואלן ומשחרר את היוורד, פרקינס ווארז'או ומילר.

מנחם לס
8 years ago

ריי אלן?
מהיכן הוא בא? היום הוא לא יותר ממזדקן שהשמין בעשרה קילוגרם!
בכל מקרה, זו אותה קליבלנד אבל עם תקווה שלא יהיו לה פצועים.

פוסט טוב.

עידן
עידן
8 years ago

מה בנוגע למייקל ביזלי כמחליף בעמדה 3, יכול להיות רעיון לא רע לדעתי

מנחם זה בשבילך – נושא מעניין שצץ לי בראש ולדעתי שווה דיון מעמיק – אנחנו רואים שחקן שמעורב בכל נדבך בקבוצה. מבניית הקבוצה, דרך התערבות באימון הקבוצה וכמובן הובלתה השחקן. האם היו מקרים דומים בעבר? האם זהו תפקידו של השחקן מהעידן החדש בליגה? כמה זה פוגע בקבוצה או האם זהו בכלל המצב האידיאלי? יש עשרות אפשרויות של דיונים בנושא. האם לברון ג'יימס בדרך לבצע מהפך בליגה וכמו שמייקל היה הפנים של הליגה לברון יהיה אב המהפכה הבאה, האם השליטה שלו בכל כך הרבה אספקטים בקבוצה באופן כה בולט ומוחצן ישנו את פני הנבא לשנים הקרובות. מנחם שווה להעלות דיוןו לראות מה מתפתח

דובי
דובי
8 years ago

כתוב טוב, אבל התוצאה הסופית בעייתית. עמדה 2 חלשה מאוד, כמובן בלי מתיוס, אבל שני הניקסים, בהנחה שהמחבל חותם, הם שילוב בעייתי של חוסר יציבות בהתקפה מצד אחד ובמוח מצד שני.
לסמוך על ורז'או בעמדה 5 זה מתכון לאסון. הסיכוי לראות אותו משחק יותר משלושים משחקים בעונה הוא כמו הסיכוי שפרה תעוף מערד לדימונה בעשר דקות ולא תחרבן בדרך על אף בדואי.
בעמדה 3 אין סיכוי להשיג את ברואר.
בעצם יש עוד הרבה עבודה כדי לא להישאר עם סגל זקן, לא יציב ופצוע.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
8 years ago

מסכים לחלוטין עם יאיר, שהוציא לי את המילים מהפה.

לברון הוא טיפש כמו חמור, כי רק חמור יכול לחזור על אותה טעות ולצפות לתוצאות אחרות.
גם בקדנציה הקודמת שלו, שברור שהיתה לו השפעה כזו או אחרת, הוא גרם לבניה של קבוצה כ"כ מסריחה שלא היתה עוברת יותר מסיבוב במערב.
"bring a ring to the king" אמר שאק הזקן, ואז להיות מודח לבוסטון בפליאוף (תקנו אותי אם אני טועה, אני זוכר שאלו היו הסלטיקס).

אני אתעכב פה על 2 החלטות שערורייתיות מבחינתי:
1. חידוש חוזה המקסימום של לאב + חידוש החוזה של תומפסון:
שניהם בעמדה 4, שניהם שחקנים שונים לחלוטין. שניהם מאוד יקרים. אחד לא יודע לקלוע מיותר ממטר ואחד לא שומר על קונוס מסנטימטר
למרות כל חוזקותיו של לאב, לאור התוצאות בפליאוף אני הייתי נותן ללאב ללכת ומביא SG\SF מקסימום או קרוב לזה. מאתיוז הוא כמובן דוגמא מצוינת.

2. 10 מיליון דולר לשומפרט? כולם בגמר ראו כמה קליבלנד מתקשה לייצר נקודות בעמדות 1-2. אז מה עושים? משלמים 10 מיליון דולר לשחקן ההתקפה מאוד מאוד מאוד מוגבל כמו שומפרט.
גם בנקודה הזו היה אפשר לתת לו ללכת ולהביא את מאתיוז, או בכלל SG שמסוגל לקלוע יותר משלשה פנויה ב35 אחוז.

המשגיח
המשגיח
8 years ago

השתגעו שם עם החוזים.

עגל
עגל
8 years ago

מה אכפת לך הכסף, אתה משלם ? שולמן משלם. ברצינות, זו הבעיה של הבעלים לא שלנו, האוהדים

jojo
jojo
8 years ago
Reply to  עגל

לאדם הממוצע מהישוב קשה לעכל את הסכומים האלו. אולי זו עליית תקרת השכר הצפויה אבל ברגע שכל טריסטן הופך לשחקן מקס ומרוויח כמעט עשרים מיליון ד' לשנה, זה מוזר.
חוץ מזה, שבשביל עשרות מיליונים בעונה שהם מרוויחים שילמדו לקלוע עונשין ויגאלו אותנו מהאק – א! 🙂

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
8 years ago
Reply to  עגל

לא, אבל עכשיו שהם רוצים להביא את ג'ו ג'ונסון הם צריכים להפטר מכוכב הפורנו הברזילאי, שהוא גם חבר של לברון, וזה פתח מצוין למרמור של לברון.

ג'ונסון שחקן עם חוזה מאוד יקר ואם אתם שואלים אותי, הייתי מביא אותו אם כבר במקום לאב. זה כמובן כבר לא רלוונטי.
בתור שונא לברון ושונא פרובינציאליות, אני כמובן מאוד שמח מזה.
ג'ו ג'ונסון הוא סקורר שהייתי רוצה בכל קבוצה שלי, אולי לא במתכונת השכר הנוכחית שלו, אבל הוא ווטרן שאני אוהב.

עגל
עגל
8 years ago

אה, ותודה על פוסט הביכורים !