מעורב ליום ה': לאב חתם "לעזור לבחורים" להשיג אליפות/ מרק פאו או אולדרידג'? / מנחם לס

1. לאב, כשחתם על 5 שנים עבור 110 מיליון אמר לקאבס: בואו נסיים מה שהתחלנו!

כל רפי ההבנה ורפי הידע (והרגש) כאן באתר ששלחו מסרים מהגיהנום שהקאבס לא צריכים את קווין לאב, שיתביישו להם ויבקשו מהר סליחה.

לאב הוא לא ילד מופרע שקופץ לכסא לכסא. הוא לעולם לא הקדיש רבע שנייה של מחשבה לשחק בלייקרס. משך כל הפלייאוף הוא נראה סובל את סבל הקאבס, והוא החליט כבר אז שהוא חוזר לסיים את מה שהוא התחיל.

הוא הודיע את החלטתו במכתב לוובסייט The Players' Tribune כשהוא מסביר: "זה היה במשחק הראשון של הגמר שזה פתאום STUCK ME. לא היתה לי אף פעם בחיים הרגשה כזאת: מעולם לא רציתי לשחק ולתרום כמו במשחק הראשון. ידעתי אז בברור שזה מה שאני רוצה לעשות: להישאר בקאבס ולעזור ללברון ולשאר השחקנים וכל העיר להשיג אליפות. לא יכולתי להיות יותר גאה בהם ממה שהם עשו ומה שנתנו; מעל ומעבר. כולם ללא יוצר מין הכלל. הרגשתי אשמה שאני לא יכול לעזור. הבטחתי לעצמי שאני חוזר לעזור לבחורים האלה!

הוא סיים:

"Yeah, of course I've heard the free-agency rumors. But at the end of the day, and after meeting with my teammates [it turns out pools are great meeting places] and with the front office, it was clear Cleveland was the place for me. We're all on the same page and we're all in. We have unfinished business, and now it's time to get back to work."

2. במי היית בוחר, במרק גאסול או למרכוס אלדרידג'?

אחת הבעיות בהחלטות על שחקנים חופשיים היא לבוחרם על סמך מה שהם כבר עשו, ולא לפי מה שהפוטנציאל שלהם יכול עוד להביאם.

זוהי שגיאה חמורה. למה? תגיד להם מומי: מה שהם עשו זה לא יותר מרקורד על חתיכת נייר.

פקטור נוסף  שחייב להיכנס לנוסחה הוא כמה שחקנים באותו תפקיד ואותה רמה פחות או יותר נמצאים בליגה. במילים אחרות, כמו שמומי אומר, 'מה יש לשוק להציע לי?'.

ז"א שבבחירת שחקן חופשי, עליך לראות מה יש בשוק ולהחליט מי יהיה טוב יותר עבורך. לא NECESSARILY מי יותר טוב לפי סטטיסטיקה ודעות בליגה ובמדיה, אלא מי יהיה טוב יותר למצבך, ז"א מצב הקבוצה. כמובן שתקרת השכר ומגבלות ה-LUXURY TAX חייבים גם הם להיכנס לחישוב כי כל דולר מיותר שאתה תוציא על שחקן, הוא דולר פחות שיש לך לתת עבור שחקן אחר.

אתה בעל קבוצה היושב על המנכ"ל והמאמן שלך, ואתה צריך להחליט בין מרק גאסול לבין למרכוס אולדרידג'.

אז הבה ניבחן את שניהם:

מרק היום הוא בן 30.2

ה-WARP (רנקינג שלו) הוא 11.7, שהוא מקום  14 בליגה.
הוא UNRESTRICTED FREE AGENT.

מרק משחק יותר סנטר ופחות פאור פורוורד, והוא אחד משני השחקנים (השני הוא כמובן אולדרידג') הגבוהים  החמים ביותר בשוק. לדעתי מרק יוכל להמשיך ולשחק בסטייל וברמה שהוא משחק לפחות עוד 7 שנים. הוא מוערך ביותר בין השחקנים והוא נאמן לעירו ממפיס. ה-ATH שלו (רמת אתלטיות הנבדקת ב-6 מדידות) נופל מעט מזה של אולדרידג' אבל במעט. אולדרידג' קולע יותר אבל מרק חוסם כמעט פי שניים מאולדרידג'. הוא היה "שחקן ההגנה" של ה-NBA והדפנסיב RMP שלו (2.30) הוא יותר מכפול מזה של אולדרידג' (0.87). מרק הוא אחד משחקני הפוסט הטובים בליגה עם מסירה מצויינת מהפוסט.

***

למרכוס אולדרידג' הוא בן 29.8

ה-WRAP שלו הוא 8.7, מקום 31 בליגה
אף הוא UNRESTRICTED AGENT

אולדרידג' הוא אחד הפאור פורוורדים הטובים בליגה, ובוודאי אחד התוקפים הטובים מכולם. העונה הוא הוסיף גם קליעה מה-3 לתחמושתו. האופסיב RPM שלו הוא 3.76, ב-2.2 טוב יותר מאשר גאסול, והוא כבר 5 שנים מסתובב סביב ה-RPM הזה.

אני מאמין שבקבוצה עם שחקנים טובים יותר משהיו לו בפורטלנד הוא יכול להשתפר ב-25%. יש לו משחק POST UP שהוא לא משתמש בו מספיק אך זאת השיטה בפורטלנד. הוא יכול להיות יעיל עם הפנים ועם הגב לסל באותה מידה. הוא שחקן התקפה הרבה יותר וורסטילי ממרק, ומסוגל לקלוע 40 בכל יום נתון, דבר שמרק לא יכול אף פעם לעשות.

למעשה, גם בהגנה הוא שחקן שלא נופל ממרק אבל בגלל שאינו סנטר, מספריו בריבאונדים ובחסימות נופלים מאלה של מרק כי הוא לא עושה חנייה תחת הסל, ונמצא רחוק מהסל עבור ריבאונדים, או לחסום שחקנים בטרנאובר ג'אמפס. הוא לא ELITE RIM PROTECTOR אבל הוא טוב מספיק להצדיק את 40 הדקות שהוא מקבל, כי הוא משחק (ומצטיין!) כשחקן התקפה. זאת כוס התה שלו, ואין בליגה הרבה כמוהו.

שניהם יקבלו הצעות מקסימליות. מרק טוען שהוא נשאר בממפיס. אולדרידג' 'נוטה' ללייקרס.

אם אני מתחיל קבוצה, אני בוחר את למרכוס אולדרידג', ולא בגלל שהוא אינו "חיוור אירופאי". אני פשוט חושב שהוא הרבה יותר מיוחד ממרק גאסול. זוהי בחירה סובייקטיבית למרות שהמספרים וכמה מהעובדות מצביעים לעבר מרק. אני עדיין בוחר בלמרכוס.

3. סופי: פירס בקליפרס בשלוש השנים הבאות

האינסיידר שלח לחתומיו הודעה שהחתימה של פול פירס היא עתה רק עניין רשמי. הצדדים הסכימו על 3 שנים בסך 10.6 מיליון, ופירס אמר היום שהסיבה הראשית ברצונו לשחק בקליפרס היא "לחזור ולשחק בבית".

לקליפרס היה רק TAXPAYER MINIMUM לשלם לו (3.3 מיליון לעונה)  ופירס אמר שלכסף "אין כל משמעות ברצוני לשחק בקליפרס".

אני לא יודע בדיוק את היחסים בין מאמנו דוק ריברס ופירס, השניים שזכו כזכור לכולנו באליפות 2008 כשהיו בסלטיקס.

פירס תרם הרבה לוושינגטון בעונה שעברה, בעיקר מניסיונו והצורך שהיה להם בשחקן שהוא VETERAN. לקליפרס ישנו אותו צורך,

פירס נתן לויזרדס פלייאוף מצויין כשקבר 52.4% מה-3, כשהוא מגדיל את ממוצעו מהעונה של 11.9 נק' למשחק ל-14.6 נק' למשחק.

אבל פירס יתחיל את העונה ה-16 שלו ב-NBA, והוא בן 37. מצד שני הוא שחקן "היכל התהילה" על בטוח, ואבא ששחקני הקליפרס הצעירים צריכים כאוויר לנשימה!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. יום רע לאוהדי הלייקרס.
    יכול להיות שקללת הקיפרס עברה ללייקרס?

    זה גם יום רע לעדת המעריצים של קובי. כל נסיון שלו להיות שותף למאמץ להביא לקבוצה שחקן חופשי, הסתיים בשחקן שהעדיף לחפש מקום אחר.
    ולברון יושב עם לאב על שפת הבריכה ומצליח לשכנע אותו להשאר.
    (בטח שם לו במשקה סם אונס…)
    (לא מובן, מבחוץ ניתן היה לחשוב שלאב סבל לא מעט מהפה הגדול של לברון)

  2. איזה עולם מוזר.
    מה שרע לאחד , טוב לשני.
    מה יש לי נגד הלייקרס?
    נמאס לראות את העשיר המפונק, שקונה כל דבר בכסף. וטרף את כל האוכל שעל השולחן. ומשאיר לנו המסכנים את הקליפות.
    שהלייקרס ינוחו כמה שנים מאליפויות, יחזרו להיות צנועים.(מתי הם היו?)
    ולגיא שיהיה לך רק טוב. זה רק ספורט.
    החברה האילו לא יורקים לא לכיוון שלי ולא לכיוון שלך.

    1. אני רק מתבדח.
      מגיע השלב בחיים שאתה כבר לא מעריץ ולא שונא אף אחד.
      הספורט הוא רק הסחת דעת מהיום יום,
      והופס הוא המקום בו אני מאוורר את השטויות שלי, ומבלבל את המוח.
      אם תקרא מספיק מהתגובות שלי, תבין שאסור לקחת אותי ברצינות…

  3. כן איל אולדרידג׳ נוטה ללייקרס .
    עליך לזכור תמיד שאנחנו חיים בעולם דמיוני שאינו קיים באמת אלא רק בראשנו כרפי הבנה .
    בעולמו העשיר של מנחם הספרס הם האויב ולכן למרקוס נוטה ללייקרס .
    אם הדיווחים על אולדרידג׳ היו קצת אחרת הוא לא רק היה נוטה ללייקרס . הכותרת הייתה "אולדרידג׳ חתום בלייקרס ב99 אחוז ורק חסרי מושג יחשבו אחרת"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט