הופס מרחבי העולם – ישראל, הדראפט ואפילו איטליה / יונתן שגב

1. ברצוני להעלות כאן מאמר מערוץ ספורט 5 (אני יודע שזה לא נהוג לקחת חומרים מהאתרים המרכזיים, אבל אתם תסלחו לי) שנכתב לפני משחק האליפות של הפועל ירושלים.

למי שאין כוח לקרוא את כולו, אתקצר; ביקשו משני אוהדים, משני המחנות (מכבי ת"א והפועל ירושלים, אילת? איפה זה?) לכתוב על האליפות של הפועל – האם יש לה כוכבית מסוימת בגלל שהקבוצה מעיר הבירה לא נפגשה עם הצהובים, או שדווקא זו אליפות מדהימה שמגיעה סוף-סוף למועדון שחיכה לכך כל כך הרבה זמן. התכוננו להיות מופתעים: אוהד מכבי אמר שיש כוכבית לאליפות ואילו אוהד ירושלים אמר שזאת אליפות מדהימה ללא כל פגם.

אז ארצה להוסיף את דעתי הצנועה והדי חצויה למנעד הדעות בנושא. ראשית כל, אני לא חושב שצריכה להיות כוכבית על האליפות הזאת של הירושלמים. הם ניצחו קבוצה שבאה במומנטום גדול, עם שלושה ניצחונות רצופים על הפייבוריטית לאליפות (והאלופה היוצאת), כששני המשחקים נגמרים בניצחון מוחץ. גם כשאליהו/דונטה סמית'/יותם הלפרין (מחק את המיותר) וחבריו יכלו להישבר הם הראו ממה הם עשויים והפכו מינוס 11 ל+20 במשחק השני.

 

כפי שלמדנו בגמר ה-NBA האחרון, אתה לא יכול לנצח את מי שאתה לא משחק נגדו: האם לדעתכם, קומרדים, צריך לשים לגולדן סטייט כוכבית על האליפות מכיוון שהם לא פגשו את ס"א? או בגלל שקיירי ולאב היו פצועים בסדרת הגמר? לדעתי, ממש לא. הם לא יכלו לנצח את סאן אנטוניו או את קליבלנד הבריאה מהסיבה הפשוטה שהן לא הגיעו לשם. אי אפשר לשים כוכבית על אליפות בגלל היריבים, אם היריבים לא הצליחו לעשות את העבודה ולהגיע למפגש עם האלופה הנכנסת.

 

מירי רגב לוקחת אליפות. אני שותק.

 

ומצד שני…

זה לא אותו דבר מבחינת ירושלים. אם הייתי אוהד של ירושלים הייתי מתבאס. אתה מחכה 40 שנה במדבר, מנסה פעמים רבות להיכנס לארץ המובטחת ו… משהו מונע ממך, מפריע לך. מישהו מונע ממך. אותו אדם, מחכה לך פעמים רבות, ואומר לך "סליחה, אבל אתה לא יכול להיכנס עד ש… (תבחרו לכם מכשול שאתם צריכים להתגבר עליו)". אז אתה מנסה שוב. ושוב. אתה מכין את עצמך אחרת מנסה דברים חדשים, עומד בתור שוב, חושב שהפעם אתה תעבור ומגלה פתאום שהכניסה חופשית לכולם. מצד אחד זה נחמד, כי סוף סוף נכנסת, אבל מהצד השני, לא נכנסת בגלל יכולת יוצאת דופן שלך להתגבר על המכשול אלא נכנסת כי, טוב, הקלו עליך…

וזה מה שקרה לירושלים. הם ניסו לנצח את מכבי, את יריבתם המושבעת, את הקבוצה שהם רוצים להיות אלטרנטיבה לה. אז איך ירושלים תוכל להיות אלטרנטיבה בלי לנצח את מי שהיא טוענת שלה היא רוצה לשמש אלטרנטיבה (מכבי)?

בקיצור, לא כוכבית ולא סימן קריאה, אליפות יפה, מכובדת, ללא שום בעייתיות, אבל עם תחושה שהמשימה עדיין לא הושלמה במלואה. ביום שירושלים תנצח את מכבי בגמר (או לפני) ותזכה באליפות, נוכל לומר באופן רשמי שהמועדון הזה גאל את עצמו מהלוזריות האופפת אותו.

2. דיאנג'לו ראסל – השילוב המושלם בין הארדן וקארי (בחירה פשוט נהדרת של הלייקרס!).

הצצתי מעט בדיאנג'לו ראסל דרך הסרטונים של דראפט אקספרס בנוסף לצפייה מועטה בו בטורניר המכללות. לדעתי, ללא ספק הוא השחקן בעל הפוטנציאל הכי גבוה להפוך לכוכב. יותר מכך, אני חושב שגם יש לו סיכוי מאוד קטן להיות באסט.

 

 

ראסל מזכיר לי מאוד שילוב של שני המועמדים המובילים לזכות בתואר ה-MVP העונה: ג'יימס הארדן וסטף קארי. יש לו שחרור מהיר של זריקה, הוא קובר אותן מכל מקום במגרש (מיד ריינג'/שלוש), למרות שהטווח שלו הוא לא כמו של קארי למשל. יש לו כדרור מצויין, סיומת לא רעה בכלל (למרות שיד ימין חלשה) וכמובן הדובדבן שבקצפת היא יכולת המסירה הנהדרת שלו.

בנוסף, יש לו אופי של בנזונה (סליחה על השפה) קטן בדיוק כמו שאוהבים בלייקרס. יש לו אופי של כוכב. שמעתי שהוא בחר בספרה 0 בגלל שזה "כמו מספר האנשים שיכולים לשמור עלי". הוא נראה כמו שחקן עם מוסר עבודה טוב, שיש לו את מה שיש לגדולים ביותר: הרצון להוכיח שהוא הטוב ביותר. הרצון להוכיח, שכל מי שאומר עליו שהוא לא מספיק טוב, טועה. וזה דבר שיש רק לווינרים האימתיים כמו קובי וכמובן ג'ורדן.

הדבר היחיד שמדאיג אותי קצת במשחק שלו הוא האופציה שהוא יפול בין העמדות – שהוא לא יהיה אתלט/מהיר/זריז מספיק בשביל לשחק 1 ומהצד השני חלש וקטן מידי בשביל לשוטינג גארד. שהוא יקח את התכונות הרעות גם מקארי וגם מהארדן במקום לקחת משניהם את התכונות הטובות: שהוא יהיה חלש וחסר אתלטיות כמו סטפן, ומהצד השני יהיה איטי וחסר ריכוז בהגנה כמו הארדן. עוד בעיות משותפות שיש לשניהם שאני יכול לראות שראסל "יירש" גם כן הם הנטייה לקחת זריקות (קצת) קשות מידי ובעיית איבודים – אם במסירות ואם בכדרור.

למרות הפסקה האחרונה אני מאמין שהלייקרס לקחו שחקן נהדר שיהפוך לשילוב של התכונות הטובות של הארדן וקארי.

 

ראסל. בול פגיעה של הלייקרס לדעתי. (מנחם, רחם עלי, אני לא רוצה להיות רפה הבנה!)

 

3. ססארי – סיפור סינדרלה כמו שכתוב בספר האגדות.

למי שלא יודע, ססארי ניצחה אתמול את רג'יו אמיליה במשחק מס' 7 בסדרת הגמר באיטליה. הסיפור של הקבוצה הקטנה הזו, ששוכנת באי סרדיניה, הוא פשוט מדהים: הקבוצה ניצחה שתי סדרות שהגיעו למשחק 7. בחוץ. הם חזרו בסדרת הגמר מפיגור 21-4 בסוף הרבע הראשון של המשחק השביעי. הם ניצחו את משחק מס' 6 בסדרת הגמר אחרי שלוש הארכות. פשוט מדהים.

זאת קבוצה המשחקת עם חדוות משחק, עם רצון עז ואמיתי לנצח. רוב רובם אמריקאים כולל כמה שמות המוכרים לחובבי הכדורסל בישראל (דיוויד לוגאן – עבר במכבי תל אביב, ג'רום דייסון – הפועל חולון וראקים סנדארס מגלבוע גליל), אבל זה לא מונע מהקבוצה להצליח ולהתחבר בענק לקהל המקומי. הנשק העיקרי שלהם הוא הדאון טאון וקצב משחק די מהיר (מזכיר לכם איזו קבוצה?).

 

לוגאן (עם הכדור). אלוף איטליה החדש.

 

אני לא יודע הרבה על התופעה, אבל קראתי כתבה בשנה שעברה שנתנה לי את הזכות להכיר את הקבוצה המאוד מיוחדת הזאת. היא השתתפה השנה ביורוליג שם לא הצליחה הרבה (סיימה עם מאזן של 9-1 בבית של ריאל ואנדולו אפס) ובהמשך עברה ליורוקאפ שגם שם היא הודחה בשלב 32 הגדולות, אבל נראה שבשנה הבאה היא תיקח חלק ביורוליג ואולי תעשה יותר מכך. לפחות זה מה שאני מקווה.

4. קצת NBA: הקבוצות שמאיימות על האליפות כרגע:

 

מי הפייבוריטיות? למטה.

 

טוב, אז ברור שזה מאוד מוקדם, אבל אני רוצה לתת את חמש הקבוצות הנמצאות במצב הטוב ביותר כרגע ויש בידיהן הכלים הטובים ביותר לזכות באליפות – כל עוד הן לא יחרבו את זה.

1) אוקלהומה סיטי ת'אנדר:

הרעמים מגיעים אחרי עונה נטולת פלייאוף, דבר שלא רגילים לראות באוקלהומה (קרה רק פעם אחת מאז הפרנצ'ייז עבר מסיאטל), אבל הם מגיעים עם כל הכלים בכדי לקחת אליפות בשנה הבאה:

יש להם סגל מאוזן יותר מבשנים הקודמות, כשמלבד קווין דוראנט בריא שזה כמובן מצרך חובה, ראסל הפך למפלצת אמתית ואימתנית בכל מקום על המגרש (ובאופן הכי בולט בקרשים). איבקה הוא עדיין אחד החוסמים הטובים ביותר ב-NBA, ומעונת הרוקי שלו הוא הגדיל את טווח הקליעה שלו בכל עונה, כך שיכול להיות שנראה אותו הופך לסטרץ' פור אפילו יותר מבשה הקודמת. אנס קאנטר, שהגיע מיוטה, עשה רושם נהדר בתקופה שהוא שיחק, ועשה עבודה טובה מאוד בקרשים (11) ובנקודות (כמעט 19). כשמוסיפים צוות נהדר כדיון וויטרס, אנטוני מורו, קמרון פיין (הרכז שנבחר במקום ה-14 בדראפט) די ג'יי אוגוסטין, מיצ' מגארי וסטיבן אדאמס – מקבלים קבוצה שבאמת בנויה לאליפות.

אה, וכמעט שכחתי, הם החליטו ללכת על הקונספט של מאמן לקבוצת כדורסל. בילי דונבן הגיע מפלורידה אחרי כמה שנים מוצלחות שם (בעיקר עם הקבוצה שמונהגת ע"י נואה והורפורד ב-2006-2007) ועושה רושם שהוא יכניס קצת סדר בהתקפה של אוקלהומה בניגוד לקודמו – סקוטי ברוקס.

2) קליבלנד קאבלירס

הקאבס הגיעו בעונה החולפת עד הבאר ובשנה הבאה – יש להם סיכוי גדול מאוד לשתות ממנה. יש להם אזור קל וחלש, שלושה אולסטארים/סופרסטארים כשהם די בשלים אבל עדיין לא רקובים, ויש לה צוות משלים שמתחזק ולומד כל הזמן. גם כאן יש סגל מאוזן יחסית, שאומנם זקוק לעיבוי הספסל, אבל נראה שבגדול הקאבס מוכנים לדהור לאליפות. רגע?! מה?! לברון ג'יימס החליט לקחת את הכישרון שלו לתל אביב?! הוא החליט שהוא לא מוכן לשטויות האלה, ומוכן רק למאמן ישראלי אמתי ותותח כמו גיא גודס?!

כמובן שאני מתבדח, אבל תמיד תזכרו שיש את האופציה שלברון יחליט לקום וללכת. בנוסף, השאלה המרכזית של הקאבס היא מה לעשות עם קווין לאב. הפורוורד בין ה-27 נתן עונה בינונית בקאבס, ויש לו אפשרות יציאה מהחוזה. בנוסף יש דיבורים על סיין-אנד-טרייד אפשרי שלו בעבור חיזוק אפשרי של הספסל. העניין המרכזי שהעלה ספקות בקשר להעלותו של לאב אצל ההנהלה של קליבלנד (לברון, ג'יימס, המלך, מייק מילר – כשהוא לובש את החולצה של לברון) היא היכולת הנהדרת שהפגין תריסטן תומפסון בפלייאוף החולף. נראה לקאבס שתומפסון מסוגל להחליף את לאב בעבודתו בריבאונד ובנוסף לתרום הגנה וזריזות שלאב לא יכול להציע. אבל איך אומרים אצלנו? אלו צרות של עשירים. בין כה וכה הקאבס מועמדים רציניים לאליפות.

 

מי מהשניים יישאר? אולי שניהם? מי יודע? כנראה שלברון.

 

3) גולדן סטייט ווריורס

הווריורס עברו שנה נהדרת שנגמרה הכי מתוק שאפשר. אליפות, MVP, סגנון משחק כיפי לצפייה שעזר לאורקל ארינה להפוך לאולם הביתי הטוב בליגה (אף על פי שהוא היה נהדר גם ככה) ובעיקר, ספלאש מכל פינה ופינה.

כל זה טוב ויפה, אבל תמיד אומרים שהאליפות השנייה ברצף היא הרבה יותר קשה מהראשונה. להישאר בפסגה קשה יותר מלהגיע אליה. בשנה הבאה, גולדן סטייט לא תבוא יותר מעמדת האנדרדוג שבה היא הייתה ברוב שלבי העונה, היא תבוא כפייבוריטית, כקבוצה הטובה ביותר, כאלופה הששה להגן על תוארה. הווריורס תצטרך לדחוף את היד עמוק לכיס בשביל להשאיר את דריימון גרין בקבוצה, שבהיותו שחקן חופשי מוגבל, לא מין הנמנע שהוא יקבל הצעה לחוזה מקסימום מקבוצה אחרת.

אם הם יצלחו להשאיר את גרין (שאחד המפתחות לכך הוא לחפש טרייד לדיוויד לי שגורף לכיסו לא פחות מ-15M דולר בעונה), הווריורס מגיעים לעונה הבאה במצב טוב מאוד. כנראה שזה לא יוביל לעונה של 67 ניצ' כמו בשנה שעברה, אך ממש לא מין הנמנע שהם יגיעו ל-60, או אפילו 62-3 ניצ' ומקום בטופ 3 של המערב מובטח להם די בוודאות.

אני האחרון שיזלזל בוורירוס, והאמנתי בהם לכל אורך הפלייאוף הזה ובעצם בערך מפגרת האולסטאר, אבל לדעתי הם רק במקום השלישי מבחינת סיכויי האליפות בעונה הבאה כרגע. בכל מקרה, אני מכין את הכובע.

4) ל.א. קליפרס

מה יהיה? מה יהיה אם הקבוצה הלוזרית של L.A.? כל כך הרבה כשרון, כל כך מעט תוצאות. הקליפרס חוו עונה לא כל כך טובה (יחסית לשנים האחרונות), ולמרות זאת בגלל הסיום הם הצליחו לחבוש את המקום השלישי במערב. הם הדיחו את האלופה הגאה, ס"א, בסדרה בלתי-נשכחת כולל משחק 7 מדהים, רק כדי לעוף בשבעה משחקים בסיבוב לאחר מכן בצורה מבזה נגד יוסטון כשהם מובילים 3-1 ופשוט נותנים להם לחמוק מבין האצבעות.

למרות כל זאת, פעם נוספת אני נותן את אמוני בהם. הסגל של הקליפרס עדיין הוא אחד הסגלים המוכשרים ביותר בליגה, אם לא המוכשר שבהם. כריס פול לא עושה סימנים של הזדקנות, בלייק גריפין ממשיך להשתפר, דיאנדרה ג'ורדן (שחקן חופשי מוגבל) הפך לאימת הרחבות בשני צידי המגרש ולאנס סטיבנסון יכול להיות תוספת מעולה. יכול.

הדבר הראשון שהקליפרס חייבים לעשות הוא להשאיר את דיאנדרה ג'ורדן. אני לא מאמין שזאת תהיה בעיה, מכיוון שלמנהלי הליגה יש זיכרון קצר ומה שהם זוכרים מג'ורדן זה בעיקר את התמונה שלו עומד על העונשין עם מבט מבוהל. הם פחות זוכרים את הסנטר שהיה מלך הריבאונד של הליגה ואחד החוסמים הטובים ביותר. הדבר השני שהם צריכים לעשות הוא להתפלל שהם קיבלו את סטיבנסון גרסת אינדיאנה. סטיבנסון גרסת אינדיאנה הוא אחד הגארדים המגוונים שהליגה הזאת יודעת שיודע לעשות כמעט הכל – לשמור, לחדור טוב מאוד, לתפור את העור מרחוק, לשלוט בקרשים, לנהל את המשחק ואת הפיק אנד רול ולרוץ במתפרצת. בעיקר, הוא מוסיף רוע. מצרך שהקליפרס מאוד צריכים.

 

5) יוסטון רוקטס

נכון שאמרתי "מצב נוכחי" ונכון שנראה היה שיוסטון די הגיעה לתקרה שלה אבל… המצב הנוכחי של יוסטון הוא שהגענו לשלב שבו דריל מורי שולף שפנים מהכובע. הוא הצליח להשיג את הארדן ב-2012 ואחר כך את הווארד 2013 ונראה היה שבקיץ הקודם הוא החליט לחכות לקיץ הנוכחי, כשהוא יכול לדוג דגים שמנים כלמרקוס אולדריג', קווין לאב, ואפילו ראג'ון רונדו. אז הגענו לקיץ הנוכחי, וזה הזמן שבו הוא יתחיל לבחוש בליגה.

גם אם הוא לא יצליח להשיג כוכב משמעותי, הרי שצריך לזכור שהורקטס עשו גמר מערב והיו לא רחוקים מלנצח את שני המשחקים הראשונים באוקלנד ללא הרכז הפותח שלהם. הקו האחורי של הרוקטס בפלייאוף היה מורכב גם מפאבלו פריג'ויוני וגם מג'ייסון טרי – שזמנם של שניהם עבר בקבוצה שואפת לאליפות. אישית, אני חושב שהם היו צריכים לקחת רכז צעיר בדראפט, אולי ג'ריאן גרנט, אבל גם סם דקר הוא חיזוק משמעותי לכנפיים.

אם הם היו במזרח אז הרוקטס היו יכולים לתפוס את המקום הרביעי ואולי אפילו שלישי ולכן חשוב מאוד מבחינתם לעשות עונה רגילה בה הם משיגים יתרון ביתיות, אולי אפילו לשני סיבובים. בכל מקרה, ברור ששאיפות האליפות של הקבוצה הזו תלויה באיש אחד – דריל מורי.

 

דריל מורי המלך. מלך האנאליטיס. העתיד של יוסטון אצלו בידיים.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. האליפות של ירושלים מוצדקת מאין כמוה. וחוץ מזה, באופן כללי אין דבר כזה אליפות עם כוכבית. כל קבוצה שלוקחת אליפות בשיטה קיימת היא אלופה ראויה ולא משנה אם השיטה היא פיינל פור או סדרות. כל עוד קבעו שזו השיטה אז האליפות היא מן המניין.
    היחידים שמגיע להם כוכבית זה נרוץ הספורט שליד המילה ספורט צריכה להיות כוכבית בה יהיה כתוב שמדובר בערוץ ספורט לעסקנים

  2. כוכבית זה רק כאשר התואר הושג ברמאות ואני לא מבדר על טעות שיפוט או משהו בסגנון, אלא חשדות למכירת משחק כמו במונדיאל 1978 או למשל הזכייה שלא נשללה מקונטדור בטור-דה-פראנס, למרות שהיו כאלה שכן נשללו, עקב שימוש בחומרים אסורים.
    ברגע שיש חשש יותר מסביר לחוסר כשרות, אבל שמשאירים את התואר כי לא ניתן להוכיח ביורוקרטית, אפשר לשים כוכבית.

    1. להגדיר את מכבי בכדורסל רק כאלופה היוצאת מפספס את כל העניין. מכבי היא הליגה הישראלית. ככה זה כבר 50 שנה. אני בספק אם יש לזה תקדים בכל ספורט קבוצתי. בסוכנויות הימורים בתחילת כל עונה מכבי פייבוריטית ביחס של 9 ל-10. להשוות את זה לספרס זה פשוט לא לעניין.
      אני מסכים שהאליפות אינה אליפות עם כוכבית אבל אני מאמין שלאוהדי ירושלים יש איזו צביטה שהאליפות הזו לא הגיע אחרי נצחון על מכבי. זה פשוט לא אותה הרגשה. בטח לא לירושלים שנכשלה כל כך הרבה פעמים בגמר מול מכבי.

  3. מסכים עם כולם לפני. אין כאן שום כוכבית! ואגב אם הפועל הייתה פוגשת את מכבי הפצועה והמותשת גם אז היו המלעיזים יוצאים מחוריהם ואומרים שאם מכבי הייתה בסגל מלא לא היה להפועל סיכוי וכו' וכו'. ירושלים התגברה על שנים של כישלונות וקריסה ברגעי האמת ושברה את הנאחס בזכות ולא בחסד, והיא כאן כדי להישאר ולהמשיך להשתפר. בעיני הפועל הנוכחית היא סוג של השראה ומתווה כיוון לקבוצות נוספות לאן צריך וראוי לשאוף.

    ססארי היא באמת סיפור מדהים, רק חבל שהכדורסל האיטלקי באופן כללי נמצא בקריסה גדולה.

  4. עוד אכתוב בל"נ על ססארי ועל אליפות "הכוכבית"
    בקשר ל "כוכבית"
    דעתי היא כזו .
    מבחינת הפועל אין שום כוכבית נקודה .
    קבוצה שעושה 0-8 בפליאוף כולל ניצחון 0-2 (35 הפרש במצטבר) מרשים בגמר היא אלופה ראויה ללא כל כוכבית.

    הנכון הוא שלדעתי עקב החלטות המנהלת יש טעם לפגם בכל השיטה ולמעשה בכל האלופות משנת 2006 ועד היום.
    אבל גם כאן יש כוכבית ויש כוכבית.
    הנה דעתי בקצרה.
    2006 : אם כוכבית …אז גם על האליפויות של מכבי …זה ברמת העיקרון. מצד שני ב 2006 מכבי קרעה את הליגה והגיעה לגמר גביע אירופה ונתנה 30 הפרש בגמר על ירושלים …אף אחד לא יכול להגיד שהיא אלופה לא ראויה.

    2007 : דילמה מצד אחד מכבי אלופת הליגה הרגילה ….הפועל באה לנצח ולגנוב למכבי את כל העונה …בסוף מכבי גנבה את המשחק (בעזרת סמי בכר) האם מכבי גנבת ? או הגונב מגנב פטור ?

    2008 : חולון הייתה הראשונה שזוכה באליפות במתכונת הגביע …של משחק בודד ….מצד שני חולון סיימה כאלופת הליגה הרגילה ועוד ניצחה "בחוץ" בגמר .

    2009 : מכבי בעונה קטסטרופלית ….אבל לפניך סיימה ראשונה בליגה ולקחה בצדק את האליפות.

    2010 : בעיני ללא ספק כוכבית גלבוע גליל סיימה רק שלישית וגנבה משחק ממכבי אלופת העונה הסדירה …אם יש כוכבית זה כאן.

    2011 : מכבי אלופה בצדק כי גם העונה הסדירה שלה .

    2012 : כנ"ל .

    2013 : האימא של הכוכבית .מכבי חיפה סיימה אחרי מכבי תל אביב ובכל זאת משחק הגמר משוחק אצלה ו…היא מנצחת.
    בעיני האליפות הכי לא ראויה שיכולה להיות.

    2014 : מצד אחד מכבי תל אביב אלופת הליגה הרגילה ואלופת השיטה המצחיקה הטוב מ 2 .
    אבל אם לקחת אליפות זה אומר …להפסיד את המשחק השני של העונה …זה עצמו כוכבית גדולה (בעיקר למנהלת ).

    2015 : מכבי הפעם לא יכולה לטעות מה שהיא טענה ב 2013 או ב 2010 (ואפילו ב 2008 …קצת פחות חזק).
    כי מכבי נוצחה בסדרה ! לכן השנה אין תירוצים.

    על הפועל לא יכולים לבוא בטענות כי היא 0-8 בפליאוף.
    היא הגיעה לגמר בצדק ופגשה שם בצדק את אילת .היא ניצחה 0-2 (לנצח 2 בגמר הפליאוף נתן למכבי אין ספור אליפויות בשנות ה80 …זה לא הפרש סלים זה צמד ניצחונות מרשמים ).

    בנוסף סביר מאד להניח שגם בהטוב מחמש הפועל הייתה מנצחת (למרות שאילת…).

    בשורה התחתונה כוכבית אין כאן זו האליפות הכי ראויה מאז המצאות המנהלת.
    אם יש כוכבית היא מתייחסת למנהלת בלבד.

    אשר לתחושת האוהדים שעדיף לנצח בגמר את מכבי …זה אולי נכון אבל אין לזה קשר לכוכביות .
    (גם ברצלונה לא ניצחה בגמר את ריאל ,גם ג.ס לא עברה את ס.א גם נאדל ידע להיות מודח שנים ..לפני המפגש מול פדרר ולא נתן לאחרון את ההנאה בלהדיח אותו …פדרר מצדו דאג להיות השטיח של נאדל במקרים אחרים בעיקר ברולאן גרוס…ויש עוד אינספור דוגמאות ).

  5. כוכבית ענקית על האליפות של גולדן סטיט , כל הקבוצות ששחיקה מולם היו פצועות כולל קליבלנד בגמר שבו שיחקו מול לברון עוד שחקן וחצי וכמובן אוקלהומה הפצועה שבכלל לא הגיעה לפליאוף

  6. ססארי זה משהו פסיכי
    הם היו בפיגור 4-21 ברבע הראשון
    זה לא הגיוני מה שהם עשו
    לנצח 2 משחק 7 בחוץ
    את משחק 6 הם ניצחו לאחר 3 הארכות !
    זה לא ססארי זה הוליווד ( קבוצה נטולת איטלקים מלא אמרקאים )

  7. לחלק כוכביות זה בדרך כלל דרכם של אוהדים מאוכזבים לשחרר קיטור.
    במילים אחרות, למעט נסיבות ממש קיצוניות, אין דבר כזה אליפות עם כוכבית.

  8. בתור מכביסט אני מפרגן בענק לקבוצה באדום. מגיע להם וגם לליגה שלנו עוד קבוצה שתהייה רצינית ושהתחרותיות כאן תגדל.

    עזבו אותכם מכוכביות. האליפות הזו הושגה בדרך הכי טובה. עם או בלי מכבי זה לא הסיפור כאן. זה ויכוח שהכי טוב פשוט להתעלם ממנו.

  9. אני שמח בשביל ירושלים. חושב שהיה חשוב שיזכו באליפות בשביל להוריד את הקוף מהגב.
    יהיה להם טוב יותר אם ייקחו אליפות נוספת והפעם אחרי התמודדות מול מכבי ומכבי בריאה.
    שמעון מזרחי מאז החל ברצף האליפויות שלו – הפסיד רק פעמיים סידרת פלייאוף ולא זכה באליפות. וזה קרה כשהקבוצה שלו הייתה פצועה וחסרה באופן מאוד מאוד משמעותי ( השנה וב 1992/3 ).
    מכבי ת"א לא הפסידה סדרה של הטוב מ 3 או יותר מעולם כשהיא בריאה ואת זה כל אנשי הכדורסל בארץ יודעים 40 שנה – וזה באמת האתגר האולטימטיבי בישראל. זכורה לי הרצליה שמשכה את מכבי ל 3:2 ואולי ר"ג או נתניה לפני עשורים שהיו שקולות גם אבל זה לא הספיק.
    מבחינתי כוכבית יש רק לקבוצות שזכו בפיינל פור במשחק בודד. זה לא רציני בעיניי

  10. איתי אתה מתכוון כנראה לבני השרון. עד כמה שזכור לי בני השרון והפועל ת"א של 91/2 עם פרוויס שורט ות'רדקיל כזרים ושטיינהאור ואמסלם היו היחידות שמשכו את מכבי לסדרה של הטוב מחמישה עד השנה כמובן.
    הענין הוא שעד השנה לא הייתה אף קבוצה עם אולם ותקציב שיכול להתחרות במכבי על שחקנים ואני מאמין שמעכשיו יכולה להתפתח תחרות אמיתית שהלוואי וגם תמשוך קבוצות נוספות למעלה..

    1. מכבי ניצחה את הפועל תל אביב במשחק 5 של 91-92 63-81 כשהכוכב של המשחק הוא חוזה וארגס ..שנזרק בפתיחת עונת 92-93 והוחלף ע"י אחד וינפורד קינג …והוא ודיוויד אנקרהאם הפסידו את האליפות אחרי תקופה שנראתה כמו נצח.
      אני עוד זוכר כאשר הם הגיעו הכותרת בידיעות אחרונות
      הייתה "קינג דיוויד" ..עלאק .

      בכל מקרה מה שלא קרה איזה 50 שנה בערך זה שמכבי לא תיקח אליפות שנתיים ברציפות.
      על שנה ניתן להגיד מעידה …שנתיים רצוף זה עוד לא היה.
      חידה.
      מה יקרה קודם ?
      אלופת הצ'מפיון תגן על תארה או שמכבי תפסיד שנתיים ברצף ?
      (לתחושתי אם ירושלים ביורוליג אז בשנה הבאה קורים שני הדברים).

        1. היו ימים …אני מייד נזכר
          1.בהפועל מסריח …של מי שאימן את הפועל באותו המשחק ז"ל .
          2. בלארגי וארואסטי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט