'החלום' – חאכים אולג'ואן / מנחם לס

מעניין אם מאמן היה חושב לשחק 'סמול בול עם סנטר כמו חאכים אולג'ואן. כבר שאלתי האם בגלל שאין יותר סנטרים גדולים נוצר הסמול בול, או בגלל הסמול בול ענקים לא אצים לבחור כדורסל כמשחקם המועדף. אולי כבר בתיכונים ובמכללות מאמנים מעדיפים 7'6 דינמי על 1'7 גמלוני.

כך או כך, הנה מאמר על האכים אולג'ואן שכתבתי כשכיסיתי את כל "50 האגדות".

האקים אולג´ואן

האקים לא היה כמו שחקני כדורסל אחרים. היה בו משהו מעורר כבוד ומרשים שאפיין וייחד אותו מאחרים. הוא דיבר 5 שפות. הוא היה תרבותי הוא מסוגל היה לדבר על כלכלה עם כלכלנים, על ציור עם אמנים, ופוליטיקה עם פוליטיקאים. הוא נהג מרצדס שחורה שמספר פלטת הרישיון שלה זעקה "DREAM". והוא היה אחד מחמשת הסנטרים הטובים ביותר לשחק כדורסל (האחרים – וילט, ראסל, קארים, ושאק).
********

הוא אכן היה "חלום" במשחקו. אך אם שיחקת נגדו, החלום הפך מהר מאד לחלום בלהות. הוא היה חלום כשחזית בו. הוא היה חלום למאמניו. הוא היה חבר קבוצה חלומי. הוא היה הסנטר הטוב ביותר בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90. זה ספור גמור שאין עליו ויכוח, ולא מעניין אותי מה יגידו אוהדיהם של פטריק יואינג או "האדמירל" דייויד רובינסון. למעשה, בשנתיים ש-MJ ניסה כוחו בבייסבול – משחק שלא היה לו כל סיכוי להגיע בו לרמה של המייג´ור-ליג – הוא, חאכים, היה השחקן הטוב בעולם. נקודה. וכשאתם קוראים בספרי הנבא שגובהו היה 2.14 מ´, אני מרשה לכם לגחך. הוא היה 2.08 מ´ ולא מילימטר אחד יותר.

הוא נולד בניגריה ב-1963. משחקו כמובן היה כדורגל עד שהתחיל לצמוח לגובה שבתיכון בניגריה הוא ענק. הוא החל לשחק כדורסל. חבר של מאמן יוסטון יוניברסיטי המהולל גיא לואיס ראה את הנער בלאגוס וצלצל ללואיס: "יש כאן פוטנציאל רציני". לואיס הזמין את האקים (ששינה שמו אח"כ לחאכים) לביקור. הוא הגיע לשדה התעופה ואיש לא היה שם לקבלו. הוא הרים טלפון: "קח מונית" נאמר לו.

הם היו צריכים להביא לימוזינה במקום מונית, ואולי אפילו שטיח אדום עם תזמורת, וזה הסתבר להם אחרי האימון הראשון. לואיס החליט לא להכניסו לקבוצה ובמקום זה לעשות לו "רדשירטינג" (המאפשרת 4 שנות משחק באוניברסיטה, אפילו אם הוא כבר בשנתו החמישית ולומד לתואר מאסטר) זה היה ב-1980. בעונה הבאה הוא שיחק מעט, וכמעט לא היה שותף להישג הקבוצה שהגיעה ל-"פיינל פור" , רק כדי להפסיד לאלופה צפון קרולינה.

 

אולג´ואן – ביישן הוא לא היה – ביקש פגישה עם צוות המאמנים. הם חשבו שנישבר לו ושהוא החליט לחזור הביתה. פיהם נפער כשהוא פנה אליהם: "צוות מאמנים מכובד. בקשתי פגישה של כל הצוות כדי שיחד תיבנו תכנית שתגביר את מספר דקותיי בקבוצה". כל צוות המאמנים ניכנס להלם. סטודנטים מיוסטון לא מדברים ככה! והוא לא דיבר כסטודנט. הוא כבר אז דיבר כאיש עסקים! הם הציעו לו לבקש משחקן בשם מוזס מלון המשחק ביוסטון רוקטס שייתן לו כמה "שעורים פרטיים" בחופשת הקיץ. "מי זה מלון?", שאל. "או, זה איזה שהוא סנטר שהיה MVP של אליפות נבא", נאמר לו.

מוזס נהג לשחק בקיץ עם כל מיני שחקנים מקצוענים שהופיעו, שחקני יוסטון יוניברסיטי, וכמה שחקני מגרשי משחקים מדאונטאון. בין אולג´ואן ומוזס נוצרה כימיה מיוחדת. משך כל חודשי הקיץ לא שמעו מאמני יוסטון מילה מהניגרי. הוא העדיף ללמוד כדורסל ולהתאמן בשקט, ולהגיע לפתיחת הלימודים כמוצר מוגמר.

הוא פשוט הופיע לאימוני תחילת העונה. כל המאמנים פקחו עיניהם כלא מאמינים. לפתע הם רואים שחקן חדש, אחר, שעושה דברים נפלאים על הפארקט. מיד נוצרה כימיה עם שחקן בשם קלייד דרקסלר. החמישייה מיד זכתה לכינוי "PHI SLAMA JAMA" כי כל אחד מהחמישייה היה דאנקיסט נפלא. כל משחק שלהם היה אופרה של דאנקים, הלי-הופים, ומה לא, כשכולם לוקחים תור, אך איש לא עשה זאת טוב כמו קלייד והאקים.

בשנת הסופומור שלו הם הגיעו לגמר ה-NCAA והפסידו לצפון-קרולינה סטייט של המאמן ג´ים וולואנו המפורסם (שניפטר מסרטן מוח כמה שנים אחרי) ב-1983. אולג´ואן ניבחר ל-MVP של הטורניר, אחת הפעמים היחידות שהתואר ניתן לשחקן של הקבוצה המפסידה. אולג´ואן שיחק כבר ללא דרקסלר שניבחר בדראפט של 1983. שנה אח"כ שוב הגיעה אוניברסיטת יוסטון לגמר ה-NCAA והפעם הפסידה לג´ורג´טאון, שהיה לה סנטר איתו תהיה לאולג´ואן מלחמת חורמה שנים על גבי שנים, בשם פטריק יואינג.

=================================================
הדראפט של 1984
=================================================

בסיומה של עונת 1983-1984 היה עליו להחליט אם להישאר באוניברסיטה או ללכת לדראפט. אז הבחירה הראשונה נקבעה ע"י זריקת מטבע (הלוטרי ניכנס לתוקף רק ב-1985). "צלצלתי לניגריה ושם אמר לי כהן-אליל שיוסטון תנצח בזריקת המטבע ושהם יבחרו בי. כמובן שזו הייתה סתם מסורת, אך להזיק ידעתי שזה לא יכול! איך אומרים יהודים שהכרתי על השפעת מרק עוף חם על שפעת? "אולי זה לא עוזר, אבל בטוח שזה לא מזיק!".

הכהן צדק. יוסטון זכתה בבחירה. הייתה לה אפשרות לבחור במייקל ג´ורדן, צ´ארלס בארקלי, וג´ון סטוקטון, אך בחרו בחאכים. לדעתי אחת המחמאות הגדולות ביותר להן זכה חאכים משך כל שנות הקריירה שלו היא העובדה שאני לא שמעתי אפילו פעם אחת ביקורת על בחירתו לפני מייקל. הביקורת האיומה הייתה על פורטלנד שבחרה שנייה, וקראה בשמו של סם בואי. ג´ורדן ניבחר שלישי ע"י הבולס, ואת שאר הסיפור אתם יודעים.

 

=================================================
הסנטר הנפלא של הרוקטס
=================================================

כבר בעונתו הראשונה כמקצוען הצלחתו הייתה מסחררת כשהוא היה הגורם העיקרי בהפיכת הרוקטס מקבוצה של 29 ניצחונות ו-53 הפסדים לקבוצה של 48 ניצחונות ו-34 הפסדים. הוא וראלף סמפסון (2.24 מ´, רוקי העונה ב-1984) התחברו לבנות את "מגדלי התאומים", הנשק הארסי והמפורסם של יוסטון. כבר בעונת הרוקי שלו חאכים קלע 20.6 נק´, 11.9 ריב´, ו-2.68 גגות למשחק. רק בגלל שהיה אחד בשם מייקל ג´ורדן, הוא לא זכה בתואר "רוקי העונה". רק שניהם קיבלו בחירות לתואר רוקי העונה! בכלל, לדעתי בגלל נוכחותו של מייקל כמעט בכל שנות הקריירה של חאכים, הוא לא זכה לפופולאריות שהיה זכאי לה!

בעונתו השנייה הוא העלה את ממוצעיו ל-23.5, 11.7, ו-3.4 בלוקים למשחק, והרוקטס סיימו עם 31-51 מצויין. בפלייאוף הם הרסו את הלייקרס בקלות 4-1 בהפתעה עצומה, אך בגמר הנבא הם הפסידו לסלטיקס של 1985-1986, הקבוצה הנחשבת לאחת הטובות אי-פעם.

שתי עונות אח"כ (1987-1988) סמפסון – שתמיד סבל מבעיות בברכיים – הועבר לגולדן סטייט ווריורס ושם סיים את הקריירה הדי עצובה שלו. בעונת 1988-1989 חאכים הופך למנהיג היחיד ללא עוררין של הרוקטס. הרוקטס סיימו את העונה 37-45 כשחאכים מוביל את הליגה בריבאונדים (13.5; שני היה בארקלי עם 12.5), עם 24.8 נק´ ו-3.4 חסימות למשחק. בפלייאוף חאכים היה נפלא עם 37.5 נק´, ו-16.8 ריבאונדים, וההפתעה הייתה עצומה כשהיוסטון הפסידה לדאלאס בארבעה משחקים.

עונת 1989-1990 הייתה מאכזבת ליוסטון, אך חאכים העמיד ממוצעים נהדרים כשהוא הופך לאיש הצבע הדומיננטי ביותר בכל הנבא (שוב הוביל בריב´, 14.0 לעומת ה-12.0 של דייויד רובינסון). הוא גם הוביל את הליגה בגגות (4.5) כשהוא הופך לשלישי בהיסטוריה אחרי קארים וביל וולטון להוביל את הליגה בריבאונדים וחסימות. הוא גם עשה מרובע של דאבלים במשחק אחד (שתי ספרות בנקודות, קטיפות, גגות, וחלוקות), השלישי בהיסטוריה לעשות זאת.

עונת 1990-1991 הייתה עונה נהדרת נוספת לחאכים מבחינה סטטיסטית, אך הסוויפ של הלייקרס בגמר אליפות המערב חיבל בכל. העונה הבאה הייתה קטסטרופית עבור הרוקטס שלא הצליחו לעשות את הפלייאוף. אבל עונת 1992-1993 החלה עם מין התלהבות ממשהו גדול שעומד לקרות. הרוקטס עשו שיא מועדון עם 55 ניצחונות, וחאכים סיים את העונה עם שיא נקודות ממוצע עבורו (26.1) עם 13.2 קטיפות ו-3.1 בלוקים למשחק, למרות דאבל וטריפל-טים עליו כמעט כל משחק. הסטטיסטיקה המפליאה ביותר היו ה-3.5 אסיסטים שלו למשחק באותה עונה!

=================================================
שנות האליפות
=================================================

 

עונות 1993-1994 ו-1994-1995 העלו את חאכים לכיתת הסנטרים הגבוהה ביותר אליה שייכים צ´מברליין, ראסל, וקארים (אח"כ גם שקיל). כולם ניסו לעצרו ונכשלו: פטריק יואינג, דייויד רובינסון, דיקמבה מוטומבו, ושקיל או´ניל. את הפלייאוף נגד הניקס ב-1994 לא אשכח לעד. באמצע המשחק הרביעי בניו-יורק, פתאום מראים לנו על מסכי הטלוויזיה הניתנים לכל עיתונאי את או.ג´יי. סימפסון נוסע בטנדר עם אקדח ביד כשמאחוריו עשר ניידות משטרה. אגב, בשנת 1993 חאכים הפך לאזרח אמריקאי, והיה שותף למדליית הזהב של DREAM TEAM III באטלנטה.

הניקס שיחקו מצויין. הם הגיעו ליוסטון בהובלת 3-2, עם משחק אחד לניצחון. הרוקטס מובילים 84-86. שתי שניות לסיום. טיים-אאוט של הניקס. תרגיל המשאיר את ג´ון סטארקס פתוח מהצד לשלשה, וניצחון. על הספסל יושב יוברט דייויס, קלעי ה-3 של העונה, שפט ריילי לא בטח לקחת את הזריקה האחרונה לניצחון. סטארקס החטיא (ישנם הטוענים שחאכים חסם במקצת את זריקתו. צילומי הוידיאו לא מוודאים אם אמנם חאכים נגע בכדור או סתם קפץ עם זרוע מושטת להפרעה). אליפות של יוסטון. אריק הניג, עופר שלח, ואני – שלושתנו חולי ניקס עם קבלות – יושבים משותקים. חאכים ניבחר ל-MVP של הפלייאוף. חאכים התעלה על יואינג בנקודות (26.9 ב-50% דיוק נגד 18.9 ב-33% דיוק של יואינג) ובריבאונדים. ליוסטון הייתה אז קבוצה די אלמונית. אבל איש לא ידע כמה טובים הם האלמונים הללו, ומה יתפתח מהם תוך שנתיים-שלוש: וורנון מקסוול, קני סמית´, רוברט הורי, אוטיס ת´ורפ, וסם קאסל.

בעונה אחרי (1995) מקסוול ("MAD MAX") עזב, וקלייד דרקסלר ניכנס. בפלייאוף שוב נתן חאכים משחקים אדירים עם ממוצעים של 27.8 נק´, 10.8 קרשים, ו-3.4 גגות, כשהוא מעפיל על כל הסנטרים נגדם שיחק (ובעיקר דייויד רובינסון). הוא שוב זכה ב-MVP של הפלייאוף כשהוא מנצח את רובינסון, ה-MVP של העונה הרגילה באליפות המערב, ואת שקיל אוניל מאורלנדו, באליפות הנבא (בה קלע 33.0 נק´ ב-52% דיוק עם 11.2 ריב´).

ב-1997-1998 ממוצעו ירד ל-16.4, ועונה אח"כ דרקסלר פרש (כשצ´ארלס בארקלי הגיע), ואז גם סקוטי פיפן מהבולס הגיע. הייתה זו העונה המקוצרת בגלל השביתה, ואז הגיע גם הפלייאוף האחרון בו הפסידה יוסטון ללייקרס באליפות המערב. הייתה זו העונה ה-12 ברציפות שאולג´ואן היה ב-´אול-סטאר´. באוגוסט 2, 2001 אולג´ואן הועבר בטרייד לטורונטו בה שיחק את עונתו האחרונה בנבא כשהוא קולע את ממוצעיו הנמוכים ביותר מאז הפך מקצועני: 7.1 חיצים, ו-6.0 אשכוליות.

=================================================
"DREAM SHAKE"
=================================================

 

אולג´ואן ניחן בעבודת רגליים מהירה שאיפשרה לו לשמור אפילו על סמול פורוורדים ושוטינג גארדס. בהתקפה היו לו תנועות הטעייה ("FAKE") מצוינות. שאקיל אמר עליו: יש לו 5 הטעיות, ולכל הטעייה יש לו 4 דרכים שונות לסיימה, מה שנותן לו 20 דרכים להטעיה. הוא בלתי ניתן לעצירה!". הוא התעלה משך 5 שנים רצופות על הסנטרים הטובים ביותר (יואינג, רובינסון, ואח"כ שאק), והוא נחשב עד היום ל-FINEST PLAYER הגדול מבין הסנטרים.

הסט של ה"פייקס" שלו ואז "הספין" המיוחד נתנו לתנועתו את הכינוי DREAM SHAKE שהיווה את אימת הליגה משך יותר מתריסר שנים.

=================================================
אחרי הכדורסל
=================================================
חאכים הפך לאזרח אמריקאי ב-1993. ביקשו ממנו שירוץ לסנאט אך הוא סירב. ב-1996 הוא נישא לאשתו דליה אסאפי ויש להם שתי בנות, ראמאה ואיישיה. יש לו גם בת מנישואיו הראשונים בשם אביסולה אולג´ואן שהוזמנה לטורניר מקדונלד לתיכוניסטיות הטובות בארה"ב, והיא משחקת היום באוניברסיטת אוקלהומה. סיפרו "דה ליבינג דרים" הפך לבסט סלר ב-1996.

הוא סרב לייצג את נייקי או אדידס, ובחר להיות נציג ´קונברס´, הנעל האמריקאית האוריגינלית הישנה בה שיחקנו כולנו בשנות ה-50 וה-60. הוא מסביר: "אמא עובדת לא יכולה להרשות לעצמה לקנות לבנה זוג סניקרס ב-120$. אני מעדיף לייצג נעלי כדורסל של 35$!"

אחרי ששיחק 20 שנה ביוסטון (אוניברסיטה פלוס נבא) הוא הפך ל-"יקיר העיר". הוא ניכנס לעסקי דלא-ניידי ושוויו מוערך היום בכמה מאות מיליוני דולרים. חאכים, שסרב להצעות אימון, הוא מורה בנשמתו ורצה ללמד כדורסל. הוא פתח את מחנה הכדורסל המפורסם שלו "BIG MAN CAMP" הנחשב לאחד ממחנות הקיץ הטובים בנמצא לסנטרים צעירים. הוא היה מאמן אישי של אמקה אוקפור, ואח"כ יאו מינג. חברו הטוב ביותר הוא קלייד דרקסלר. הוא ניבחר כאחד מ-50 האגדות ולהיכל התהילה ב-2008, קצת מאוחר לטעם רבים.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
חתוליו
חתוליו
27 ביוני 2015 6:32

אולי פעם שלישית שאני קורא את הטור הזה והוא משביח עם השנים. תודה מנחם!

עגל
עגל
27 ביוני 2015 7:24

מנחם תודה על הפוסט על שחקן מהשורה הראשונה. אני לא אוהב את הדירוגים של מי ראשון ומי שני אבל אם אין ברירה לדרג אז הוא מספר אחד בכל הזמנים. אכתוב על זה כשיהיה לי יותר זמן . . .

דובי
דובי
27 ביוני 2015 7:57

קלאסה.
אני סולח לו על האליפות שלקח לנו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
27 ביוני 2015 8:33

השחקן היחיד שראיתי שברמת ג'ורדן

יניב
יניב
27 ביוני 2015 9:27

לדעתי גם היום אחרי שיודעים מה כל אחד התפתח יוסטון עדיין היו בוחרים הו לפני מייקל

Yamani1000
Yamani1000
27 ביוני 2015 9:36
Reply to  יניב

+1

לא יודע כמה מועדונים יש בליגה ששחקן מהקולג' המקומי גדל להיות שחקן פרנצ'ייז שהביא אליפויות.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
27 ביוני 2015 9:29

מי שלא ראה את הדריים שייק לא ראה שייק מימיו
הערבוב ה 2 לדרים שייק זה מומי בפיק אפ באר מערבב ברמניות כאילו אין טומורו

Yamani1000
Yamani1000
27 ביוני 2015 9:35

שחקן גדול ובאמת מודל לחיקוי ברמה האנושית.

https://www.youtube.com/watch?v=29WpgU0pqN8

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
27 ביוני 2015 13:00
Reply to  Yamani1000

מרתק.
למרות שלא הבנתי מילה.

רק רשת
רק רשת
27 ביוני 2015 9:39

שחקן ענקקקק הייתי נהנה לקום בלילה ולראות את הפייד הקטלני משמאל, ההוק בימין, להתפוצץ מצחוק כשהוא מטעה ומקפיץ את רובינסון 3 פעמים בהתקפה אחת…בעיני הסנטר מספר אחת!!

רועי ויינברג
Admin
27 ביוני 2015 9:57

אני לא חושב שיש עוד שחקן מה-25 שנה האחרונות (להוציא את ג'ורדן) שאני מצטער שלא ראיתי בשיא שלו. ממה שרואים בשידורים חוזרים והסטט', לא יהיה עוד שחקן כל כך מגוון כמוהו. אבל הג'י אמים לא יפסיקו לנסות לחפש כל כישרון אפריקאי עם יכולות אתלטיות עצומות (האשים ת'אביט וג'ואל אמביד למשל)

דובי
דובי
27 ביוני 2015 10:26

זה בגלל שאף פעם לא הרגשת איך זה לראות את רג'י משחק נגד הקבוצה שלך. אין עוד התרגשות כזאת, חוץ מאשר לשחק נגד ג'ורדן.
בכל מקרה, אתה יכול להתבאס גם שלא ראית את הלייקרס סלטיקס בד בויז של האייטיז, פורטלנד, מלון סטוקטון, פיניקס של קיי ג'יי מארלי בארקלי הורנסק, לייקרס של שאק וקובי.. .
האמת, היה שמח לפני שנולדת…
שמע, באמת היה יותר טוב פעם. אפילו אם מורידים את המסננים הוורודים של הנוסטלגיה, הליגה של היום הרבה הרבה פחות שווה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
27 ביוני 2015 12:28
Reply to  דובי

1+

רועי ויינברג
Admin
27 ביוני 2015 15:47
Reply to  דובי

גם כי בשנה שנולדתי הניקס הגיעו פעם אחרונה (כנראה אי פעם) לגמר?

john
john
27 ביוני 2015 20:19
Reply to  דובי

היחידים שאני מצטער שלא ראיתי זה ג'ורג' גרווין וד"ר ג'יי (שראיתי אותו בלייב כבר היה צעד איטי יותר. גם הייתי בן 7 אז לא יכלתי להעריך.

עומר מזיג
27 ביוני 2015 13:41

+1

bobby
bobby
27 ביוני 2015 10:15

טור מעולה, תודה מנחם!

סמול בול או לא – ברור שאם לקבוצה מסויימת יגיע יהלום שכזה, היא תעיף את תוכניות הסמול בול שלה לעזאזל.

אפלטון
אפלטון
27 ביוני 2015 10:43

איזה כיף של קריאה בכל פעם.
איזה געגועים לשחקן הענק הזה.
כמה "אם" היו לאוהדי יוסטון עם השנים. מה אם רלף סמפסון היה נשאר בריא- זה היה יכול לשנות את פני הליגה והצורה שבה משחקים כדורסל.
מה אם יאו מינג היה נשאר בריא, מה עם טי מאק היה נשאר בריא…
הסלע היציב היחיד בקבוצה הזאת היה האיש הגדול הזה

איש הערפל
איש הערפל
27 ביוני 2015 15:47
Reply to  אפלטון

אם לא שתי האליפויות, יוסטון לחלוטין היתה גירסה משודרגת של קללת הקליפרס…

יונתן שגב
יונתן שגב
27 ביוני 2015 11:14

מדהים. לדעתי, מקום שני בהיסטוריה. ואיזה איש… כמו רועי, אני ממש מצטער על שלא ראיתי אותו בלייב.
תודה על המאמר…

john
john
27 ביוני 2015 20:27

כתבה מעלפת. כיף לקרוא מנחם.

האקים היה אחד הכיפיים. אמן האשליות. בגלל השהיה מיס מאצ' לכל סגנון. שיחק פוקר כל פוזשן. היה בלתי ניתן לקריאה כי כל תנועה היא הטעיה בפוטנציה וכל מרחב אפשר ג'אמפ קטלני.

היום חצי מה-GMים היה הופכים אותו לסטרצ' 4 או למילת הבאז החדשה שזאק לאו "המציא", פליימיקינג 4.

john
john
27 ביוני 2015 20:50

האקים מאמן כבר הרבה שנים גם שחקני חוץ:

קובי –
https://www.youtube.com/watch?v=cC5fkye1-dI

לברון ב 2011 –
https://www.youtube.com/watch?v=yF0vQGFpHrs

דוויט (תלמיד בינוני) –
https://www.youtube.com/watch?v=mArHU1ewSog

כרמלו –
https://www.youtube.com/watch?v=QF8Q5bwCLyE

הארדן –
https://www.youtube.com/watch?v=CDrwLog5RkU

מונטיונס –
https://www.youtube.com/watch?v=5fPsZx8E03o

האחים לופז
https://www.youtube.com/watch?v=UNxlnwIURM4

אמרה סטודמאייר
https://www.youtube.com/watch?v=iyohV1xoDzs

חיים כ
חיים כ
27 ביוני 2015 21:33

+1 נהנתי מאוד

אחד העם
אחד העם
27 ביוני 2015 22:55

את הטורים שלך על 50 המופלאים צריך להוציא בספר עם כריכה קשה! גדול ומהנה גם בפעם ה..
הפרצוף של האדמירל מוקפץ פעם פעמיים שלוש …. ייזכר כנראה לנצח. אחד מהוורסטליים ביותר שהליגה ראתה.

וודיע
וודיע
28 ביוני 2015 0:43

בשבילי הוא תמיד ישאר הסנטר הכי טוב ששיחק טת המשחק..
כמו שאמר רוברט הורי :
הוא חוסם הוא עושה הכל הוא יכול לקלוע עונשין הוא יכול לקלוע אפילו שלישיות !?

עגל
עגל
28 ביוני 2015 7:56
Reply to  וודיע

הוא גם קלע שלשה משעשעת בגמר נגד הניקס, כולם חייכו ואני התמוגגתי

צביקה
צביקה
28 ביוני 2015 8:09

סנטר שהתנועות שלו זה שירה בתנועה. כל פעם תענוג לצפיה. והמאמר שלך מנחם – פשוט תענוג.