DIARY – יומן – של דראפט 2014 / מנחם לס

המאמר הזה היה צריך להיכנס בשנה שעברה ואין לי מושג מדוע לא ניכנס. אולי בגלל שאני כותב לפעמים מאמרים בטיוטה ומחכה לרגע המתאים להכניסם, ואז שוכח מהם. היומן הזה של דראפט 2014 מתאים גם להיום כי הוא מכניס את כולנו לאווירה של השעות האחרונות שלפני הדראפט, והתחלת הדראפט עצמו.

************************

יום הדראפט.

4:00 אחה"צ. הדראפט מתחיל עוד 4 שעות.

4:05 :.פול לוגטיסס מיו אס איי טודיי מדווח שהמנכ"ל דייויד גריפין ו-"צוות המוחות" שלו – החליט על שחקן קנזס אנדרו וויגינס לפני שחקן ההגנה של דוק ג'בארי פרקר.

אבל איש לא יודע 'על בטוח'. כמה שעות לפני הבחירה וכל "מומחי" ה-NBA הגדולים לא בטוחים במאה אחוז שזה וויגינס, אבל אם היו צריכים לשים כסף, כך היו מתערבים.

6:08: אנדי כץ מ-ESPN אומר 'בולשיט' על הודעתו של לוגטיסס ומודיע שהוא הרגע קיבל טקסט מגריפין שהקאבס עומדים לעשות טרייד על הבחירה שלהם. המשל והנימשל. אם מנכ"ל שולח לעתונאי טקסט על הבחירה, זה שקר עוד לפני שהעתונאי קורא את הטקסט. זו אקסיומה ידועה. רד אורבך התחיל עם זה כבר ב-1960. לא היו סמארטפונס אז, אבל היו טלפונים, והוא המציא את המילה 'בלוף'. אחיזת עיניים הוא חלק מהדראפט כמו שעצם ברך היא חובה במרק עצמות תימני.

(לידיעתכם, זה הראשון מ-894 שקרים – אוקיי, בלופים – שירוצו הערב בין מנכ"לים, בעלי קבוצות, עתונאים, ואנשי טיווי, לפי ESPN)

7:09: כריס ברוסרד, אף הוא איש ESPN וטוויטר גדול, עונה עם מסר לכולם שהוא בטוח שזאת אחיזת עיניים לבלבל את האוייב.

7:23: פרן פרשילה, בן ברוקלין, מאמן קולג' בעבר, ואנליסט המכללות הראשי של ESPN מציע לכולם לחשןב טוב-טוב על דנטה אוקסום. הוא כבר מכנה אותו בטכסטים שלו, "THE BOY WONDER FROM DOWN UNDER”. הוא כותב, "I’m TOTALLY IN ON EXUM NOW”.

7:26: ESPN שולח מסר לכל כתביו למצוא את שחקני הדראפט שה-NBA הזמין להערב ולבקש מהם שייקחו "SELFIES". המילה 'סלפיס' היא לתמונות עצמיות בסמרטפונים כי ESPN רוצה להראות ריצה של 'סלפיס' בתכנית "AROUND THE HORN" ..

7:28: רמונה שלבורן (הייתי מדרג אותה '8.5', בעיקר בגלל זוג רגליה השמיימיות) מ-ESPN לוס אנג'לס מודיעה שג'ואל אמביד כתב זה עתה בטוויטר שלו "I AM A LAKER!". אמביד מיד מחק וטען שאחד מחבריו 'MESSED UP WITH MY PHONE'. התיאוריה הקונספירסית היא שאמביד פוחד שהוא יסיים בסיקסרס והוא כל כך רוצה לשחק בלייקרס או בסלטיקס שהוא "FAKED A KNEE INJURY”".

7:33 :ג'ף סילגיט מ-USA TODAY שולח מסר ש-"הסיפור של אמביד כל כך 'אידיוטי' שהוא היה מאמין יותר שדייויד סטרן הוא עדיין הקומישיונר מאשר אמביד 'רוצה לשחק בלייקרס או בסלטיקס'.

7:39: אדם סילבר מגיע לברקליס ארינה בברוקלין. אין שריקות בוז אבל גם אין מחיאות כפיים.

7:44: אדם סילבר נעצר ליד כמה אוהדים ששואלים אותו משהו. הוא מברך את הספארס על זכייתם באליפות ואומר שטים דאנקן "נתן קליניקה של כדורסל".

7:46: אדם סילבר מזכיר שאפילו ניבחר מס' 57 יכול לעשות קריירה ב-NBA ןמזכיר את מאנו ג'ינובלי.

7:51: ג'לן רוז אומר ב-ESPN שהוא היה בוחר את אימביד ראשון. ביל סימונס אומר שהוא מעדיף את פרקר. ג'יי בילאס אומר שגם הוא היה בוחר בפרקר. ג'לן אומר, "זה רק בגלל שגם אתה 'דוקי'.

8:42: קליבלנד בוחרת את וויגינס. באד גריינווד כבר מראיין את דיון וינטרס ושואל אותו אם זה אומר שהוא 'GONER'. וינטרס מגיב שהוא לא יודע ושזה גם לא מעניין אותו. בילאס אומר שוויגינס בחירה מצויינת. הוא החזיק את יריביו בעונה שעברה על 32% קליעה. ג'לן אומר: :"זה קולג'". בילי סימונס משווה אותו לטרייסי מקגריידי צעיר. האם הכוונה שהוא יפרח בקבוצה אחרת לחלוטין מקליבלנד שבחרה בו? אני שואל את עצמי כמה זמן הוא יישאר בקליבלנד.

8:47: הבאקס בוחרת את פרקר, המקום שהוא רצה להיות בו בגלל הקירבה לעירו שיקגו. פרן פרשילה מספר שהוא שמע שפרקר TANKED HIS WORKOUT WITH THE CAVS כדי שזה יקרה. בילאס לא מתלהב. הוא משווה אותו למייק ביזלי. "'שניהם שחקנים ללא הגנה". סימונס לא מסכים ומשווה אותו לפול פירס. ג'לן אומר שלדעתו הקרוב ביותר לו היה גלן 'ביג דוג' רובינסון, עוד השוואה שאין בה הרבה מחמאה, בלשון המעטה. צ'אד פורד מתערב וטוען שפרקר נראה היום כבלון. הוא התנפח ל-255 פאונדס. הוא שואל את הבטן מלאה אולי ביותר מדי בירה? האם הבאקס עשו שגיאה? אני חושב לעצמי איזה פרונט ליין מתפתח במילווקי.

8:54: הסיקסרס בוחרת באימביד, וכשהמצלמה עוברת מיד לביתו שם הוא צופה בדראפט עם כתב ESPN הוא נראה כאילו קרה לו בזה הרגע סדק בעצמות הלחי. הוא מנסה לחייך אך הסדק בעצמות הלחי לא מאפשר חיוך נורמלי, והוא גם מגמגם. הוא לא מבין למה הם רצו בו כשיש להם את נואל נרלנס. היי, הוא כנראה הפרוספקט מס' 1 בכל הדראפט הזה אז הם לקחו אותו. הרי 'טרייד' לא נעלמו מהעולם.

בילאס: "אני לא אומר שהוא הולך להיות אולג'ואן, אבל שים אותם ראש בראש כששניהם בני 19 שזה עתה סיימו שנת פרשמן, ואתה לא יכול להבדיל ביניהם". סימונס מעדיף להשוותו לסרג'י איבקה בעוד שג'לן רוז עומד על שלו שהוא יהיה טים דנקן מס' 2.. אני שואל את עצמי בשקט מה האסון הבא המחכה לסיקסרס והיא עדיין לא יודעת.

8:59: המיני-הפתעה ראשונה. המג'יק לוקחת את אארון גורדון בבחירה רביעית. פורד כתב עליו שהוא חייב לשפר את קליעתו ואז האתלטיות שלו תעמיד אותו אי שם בין שון מריון ובלייק גריפין. בילאס מדבר על גורדון ומשתמש במילה 'אתלט' או 'אתלטיות' איזה עשר פעמים ב-45 שנות. סימוס טוען שהוא יכול להיות מין קאווי לנרד. בקיצור, כולם מסכימים שהבנאדם מסוגל לרוץ ולקפוץ. אני ראיתי אותו מספיק לדעת שבלייק גריפין הוא לעולם לא יהיה, ואפילו לא קרוב.

9:06. הג'אז בוחרת את אוקסום. פרשילה כותב עליו שהבחירה בו היא כמו באוסקאר כי כמעט אף אחד לא ראה אותו בפעולה, רק בסרטים ווידיאו. אני שואל את עצמי אם ברגע זה טריי בורק ואלק בורקס לא מחליפים מסרים "YO, MAN,”WTF? אני מוסיף הערה לעצמי שאולי אלק בורקס לא יודע שבשנייה הזאת הוא הפך לשחקן ספסל.

9:12. הא הא הא. הסלטיקס בוחרת את שחקן אוקלהומה סטייט מרכוס סמארט. ואני אומר לעצמי שעכשיו יש לה שני פוינט גארדס טמפרמנטים שלא מסוגלים לקלוע מרחוק גם אם חייהם תלויים בזה. בילאס מודיע שהוא מעריץ את הגנתו. האגרסיביות במשחקו, ומשחק הטרנזישיון שלו. הוא מכנה אותו 'ליינבקר במדי כדורסל'. אני מכנה אותו "אוברייטד". אני רושם לעצמי: "כיף שיש פוינט גארד חזק ואגרסיבי, אבל לא עדיף שהפוינט גארד גם יידע למסור ולקלוע מדי פעם?" סמארט הוא ה-UPSIDE של רונדו, ללא המסירה.

ואז אני רושם באדום: "זאת אומרת שרונדו הוא 'היסטורי' בסלטיקס". אני מחכה שיודיעו על טרייד. בינתיים זה לא קורה.

9:17: התור של הלוזרים. מה יחליט ה-BRAIN TRUST של הלייקרס? ג'לן רוז אומר שהם חייבים 'ביג מן' שיעזור לפאו גאסול לקלוע תחת הסל. הלייקרס בוחרת ברנדל. סימונס אומר שהוא 'CARBON COPY של דריק קולמן. אני רושם "לסימונס אין מושג". אני לא מאמין למשמע אוזני כשרנדל – הגבוה חסר הקואורדינציה שלא מסוגל לרוץ וללעוס מסטיק באותו זמן אומר למראיינו מה–ESPN "אני עומד לגרום לקבוצות שלא בחרו בי עד עתה לשלם על כך". אני רושם לעצמי "אל יתהלל חורג כמפתח"

9:23: הקינגס לא עושים טרייד על הבחירה שלהם אחרי הכל כפי שכולנו חשבנו, ובוחרים שחקן הגורם ל-K-700 אורגזמה כל פעם ששמו מוזכר, ושאני יודע בבטחון כמו שהשמש תזרח מחר מעל הרי אדום שהוא יהיה פלופ רציני, וכמובן מדובר בניק סטאוסקאס. סימונס אומר שהוא "פיור שוטר מהטובים שהוא ראה בשנים האחרונות". אז אני בטוח שסימונס או שלא ראה אותו או שלא ראה קלעים אחרים. הבנאדם לא מסוגל ליצור לעצמו זריקה, וההגנות ב-NBA יחסלו אותו ויישחקו אותו עד עפר. אני רושם לעצמי: הקינגס עשו שגיאה גדולה כשבחרו בניק כלבן הראשון בדראפט, כשיכלו לבחור את דאג מקדרמוט". ג'לן רוז משווה אותו – תבלעו חזק-חזק – לדראזן פטרוביץ', אני רושם לעצמי באדום: "גלן רוז הוא בד'רך כלל לא רע, אבל לפעמים הוא זורק הצהרות מהגיהנום. אבל אולי הפעם הוא עושה זאת מתוך נאמנות לשחקן מישיגן כאלומניי מה-FAB FIVE”. סימונס מצטרף בהצהרה לא הרבה פחות אידיוטית: "ניק יהיה מאנו ג'ינובלי תוך 5-6 שנים"

אני מוסיף עוד הערה: "ניק סטאוסקאס, אתה  מגיע לקבוצה עם קאוזינס, רודי גיי, ואייזיה תומאס. אני מקווה שתזכה לגעת בכדור, קיד!".

9:29: ההורנטס בוחרים בוולנה. אני כתבתי לפני כן, "יש לכם את מקדרמונט!". יכול להיות שדאג מקדרמונט סובל עדיין צלקות ממה שקרה עם אדם מוריסון. ב-NBA לא מתרגשים ביותר מהצלחות במכללות, בצדק או לא. בילאס אומר שיש לו ידיים גדולות מאשר לקאווי לנרד. ג'לן רוז משווה אותו להוראס גראנט. אני רושם שבוודאי ההורנטס בחרו בו כי ג'אש מקדרמונט הוא שחקן חופשי והם יאבדו אותו בוודאות.

9:36: עם הבחירה שהסיקרס קיבלו מהפליקס בעיסקת דרו הולידיי/נרלנס נואל הם בוחרים באלפריד פייטון, עוד פוינט גארד גבוה שלא מסוגל לקלוע. סימונס מיד משווה אותו לגארי פייטון. אני שואל את עצמי מדוע הם צריכים DOUBLING UP עם MCW, בדיוק כמו ה-דבלינג אפ' של אמביד ונואל.

וכך זה נמשך אל תוך הלילה!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
פוקו
פוקו
25 ביוני 2015 8:17

סחתיין על הפגיעה בנוגע לפלופיות של סטאוסקאס.
אמביד – "ביים פגיעה בברך כדי להגיע ללייקרס או סלטיקס" חח

OK
OK
25 ביוני 2015 8:31

קראתי בפייסבוק שהתרחש טרייד בין בפורטלנד לשארלוט על באטום וvonleh והנדרסון. אמת?

ת'אנדר
ת'אנדר
25 ביוני 2015 8:55
Reply to  OK

כן. וג'רמי לאמב מOKC עבר לשארלוט בתמורה לחוזה של מאט בארנס שישוחרר.

איל
איל
25 ביוני 2015 10:31

יפה מאוד!

רועי ויינברג
Admin
25 ביוני 2015 12:23

נכון לעכשיו היחידים שהתחילו להצדיק את הבחירה מהסיבוב הראשון הם וויגינס, פארקר (שנתן חצי עונה מעולה עד שגמר את העונה), פייטון, נורקיץ', הוד ובמידה מסויימת גם מרקוס סמארט

עגל
עגל
25 ביוני 2015 13:36

נכון, ובשנה הבאה ללא רונדו בסביבה סמארט צפוי להמשיך במגמת השיפור

שגיא נאור
שגיא נאור
25 ביוני 2015 14:38

נהניתי מאוד מנחם, אפילו יותר מאשר אם זה היה מתפרסם שנה שעברה.
כל הכבוד על סטאוסקס, מצד שני סמארט נתן עונה יפה ומבטיחה. בגדול, חוץ מוויגינס ופארקר ואולי אמביד אם יהיה בריא מתישהו, לא מאמין שיצא מפה עוד אולסטאר. נראה דראפט בינוני לגמרי.