מעורב הופס ליום ג' – פיל ג'קסון – אסון! / מנחם לס

 

1. הלייקרס עושה הכל להשיל את קאזינס מהקינגס

הלייקרס מציעים, וממשיכים להציע לקינגס, אם גופם ונשמתם עבור הסנטר דמרכוס קאזינס.

הקינגס מגיבים שקאזינס הוא לא נושא לטרייד, אבל הלייקרס מסרבים לשמוע. עכשיו נגם אורלנדו במשולש. כל השלוש בוחרות בשש הבחירות הראשונות ובאינטרנט מופיעות כל מיני קומבינציות בהן מעורב גם הסנטר הצעיר של המג'יק, ניקולה ווצ'וויק. הלייקרס מציעים עבורו את הבחירה השנייה שלהם (של הלייקרס), את ג'וליוס רנדל, ואת ג'ורדן קלרקסון. וולדה דיבאץ' ענה להם (באנגלית):

"NOT ENOUGH!"

2. על מה משלמים לפיל ג'קסון 60 מיליון?

פיל ג'קסון היה מחוסר עבודה 1,042 יום. מה הוא עשה בימי האבטלה? ישב על החוף בפלייא-דל-ריי ועשה מדיטציות על הגלים. עם עורו הלבן הוא פוחד מהשמש  ולכן כיסה את עצמו מכף רגל עד ראש כמו בדואי במדבר.

או שהיה יושב בבית וקורא."הייתי באה הביתה והוא היה קורא ספרי בישול" אומרת עליו חברתו לחיים ג'יני באס. "הוא נעשה אובססיבי בענייני ריאקציות כימיות של מזון, ותמיד פחד שהמיקרווייב הוא מתכון בטוח לסרטן קיבה". הוא בדק, חקר, ועשה נסיונות עם מזון בתנור, על האש, ותנורי לחץ. ככה הוא העביר את ימי האבטלה שלו.

Jackson studied, explored, experimented, investing fully in every dish, as if he were preparing for Game 1 of the NBA Finals.

הוא אוהב הוקי (שיחק הוקי בצעירותו) והיה לו זמן לחזות בכל משחקי הפלייאוף משך כמעט שלוש שנים, והוא גם סאקר לכדורגל אנגלי. ז"א שבכל זאת יש בו משהו טוב.

בדיוק לפני שנה ושבוע הוא חזר ל-NBA. בעלי הניקס חתמו איתו על חוזה של 60 מיליון ל-4 שנים להחיות להם את הקבוצה.

בינתיים כל מה שהוא עשה היה לפרק אותה ולהיפטר מחלקים לא רצויים שלפתע שיחקו בגמר ה-NBA עבור קבוצה אחרת.

אבל ברצינות: עליו לעשות משהו גדול, דראסטי, מגה-אפקטיבי, או שהוא יסיים את הקריירה שלו כבדיחה הגדולה והעצובה ביותר בתולדות ה-NBA.

אני בטוח שכמה גולשים נטולי הבנה יגחכו: "היי, הוא צחק כל הדרך לבנק". אך לאדם עם הכסף שיש לו – 110 מיליון גם ללא ה-60 מיליון – הכבוד, המוניטין, וה-LEGACY שהוא ייזכר אחרי שיילך לעולמו חשובים לו מאד.

אז הג'וב שלו הוא לפתור את האניגמה הנקראית "ניו יורק ניקס" ולהביאה למקום שתמיד היתה בו עד השפל של השנים האחרונות – תמיד בהתמודדות על כתר המזרח.

למה? למה הוא הסכים לקבל את הג'וב? מה עוד יש לו להוכיח? הוא כבר בן 69. בקליפורניה יש לו נכדים, בית יפהפה, וארוסה לבשל לה ולהתענג בין שדיה בלילות. מה יש לו בניו יורק מלבד מדיה שמחכה לטרוף אותו? לעזוב הכל עבור הפרנצ'ייז שהוא הכי DYSFUNCTIONAL (לא מתפקד) מכל קבוצות הליגה?

הקבוצה שהוא ירש בשנה שעברה היתה ללא בחירת דראפט ראשונה, ללא כסף תחת גג המשכורת, רוסטר עלוב, בעל קבוצה בשם ג'יימס דולן, ומאמן שהוא שכר שאין לו מושג.

הוא אמר אמש שהוא רואה את תפקידו לחדש את ה-BOND – קשר – בין העיר, 'התפוח הגדול' והקבוצה!

אתם רואים? הוא כבר מתחיל עם הבולשיט 'הזני' (מהמילה 'זן') שלו. תפקידו להקים קבוצה. שיעזוב את ה-"BOND" למשוררי העיר. אני כאוהב הניקס לא רוצה בונד ולא רוצה אימרות כנף. אני רוצה W'S! אני חושש שג'קסון שלמד פילוסופיה, דת, ופסיכולוגיה במכללה לא מבין בדיוק מה תפקידו. אני חושב שהוא מתגעגע לרגשות שהיו לו בשיקגו כשקבוצותיו היו מלכות העולם, אבל הוא לא מבין שהוא לא יקים קבוצה ע"י מליצות ומדיטציה.

תקשיבו למה שאמר מטורלל לעתונאים בעיר אתמול, אחרי שדיבר על 6 האליפויות בשיקגו וה-5 באל.איי:

"I saw a change in the society that follows winning teams," Jackson said. "Something happens to the community that enlivens a lot of the relations that people have with each other, simply because they have a common denominator which they can enjoy. And the inspiration that a team provides them is sometimes remarkable.

"I saw it happen in Chicago, and it happened in L.A.," he continued. "And New York has had such a doleful period of time, that's lasted for so long, that the challenge came out here, and it was"—he pauses to find the right words—"something that I thought was more than just purpose. It was more like there's a doctrine of belief that goes along with this."

בסדר. את זה אפילו K-700 מבין: אלופה כמו שיקגו וכמו הלייקרס תעשה פלאים לעיר. אבל מי מבקש אותך לספר לנו מה אלופה תעשה לעיר, יא טמוי. ספר לנו במקום מה אתה עומד לעשות כדי ליצור אלופה אחרי שהפשטת אותה מבגדיה (שומפרט מוג'יי אר, ולפניו נתנו למוזגוב ללכת!).

הוא רצה 'משולשים'. הוא הביא מאמן שיודע משולשים ושמו דרק פישר. הקבוצה סיימה 65-17. אני יודע שג'קסון מת על משולשים אפילו שהשיטה אינה שלו אלא של טקס ווינטר. אבל עבורו היא הפכה לדת; לאמונה, לדרך חיים. אבל הטיפש הזאני הזה לא יודע שהוא צריך משהו שנקרא:

שחקנים?

משולשים ללא שחקנים?

הוא דיבר עם העתונאים על "FORMAT" בקבוצה ועל "STRUCTURE" שהוא ידאג שיקויים. ג'קסון, אולי במונטנה לא יודעים או מבינים זאת, אבל הניו יורק כל נהג מונית יודע שעבור STRUCTURE ועבור FORMAT צריכים…

שחקנים!

הוא דיבר שעה וחצי ולא הסביר במילה אחת איזה שחקנים הוא מתכוון להביא, מאיפה, ובכמה כסף. יש לי רושם שהוא מאמין שהוא מקבל 60 מיליון לדבר מליצות בטיימס סקוור. הוא לא מבין שאנחנו, אוהדי הניקס, לא שמים רבע זין על מליצה. אנחנו רוצים…

שחקנים!

מה הוא אמר על הפלייאוף? הקשיבו:

"When I watch some of these playoff games, and I look at what's being run out there, as what people call an offense, it's really quite remarkable to see how far our game has fallen from a team game," Jackson said. "Four guys stand around watching one guy dribble a basketball."

The lack of structure extends even to the basic tenets of the game, Jackson said.

"I watch LeBron James, for example," he said. "He might [travel] every other time he catches the basketball if he's off the ball. He catches the ball, moves both his feet. You see it happen all the time. There's no structure, there's no discipline, there's no 'How do we play this game' type of attitude. And it goes all the way through the game. To the point where now guys don't screen—they push guys off with their hands."

הוא סיים:

.
He concluded: "It struck me: How can we get so far away from the real truth of what we're trying to do? And if you give people structure, just like a jazz musician—he's gotta learn melody, and he's gotta learn the basic parts of music—and then he can learn how to improvise. And that's basically what team play is all about."

דובי, אנחנו בצרה הרבה, הרבה יותר גדולה מאשר חשבנו. הבנזונה הגמלוני הזה מאמין באמת ובתמים ששילמו לו 60 מיליון לזיין את השכל של אוהדי הניקס עם פילוסופיה, במקום ללכת לשבור את התחת ולהביא –

שחקנים!

3. פתאום ניזכרתי בדראפט האיום של שנת 2000

 

The 2000 NBA Draft, at a Glance
Pick Team Player Pick Team Player
1 Nets Kenyon Martin 30 Clippers Marko Jaric
2 Grizzlies Stromile Swift 31 Mavericks Dan Langhi
3 Clippers Darius Miles 32 Bulls A.J. Guyton
4 Bulls Marcus Fizer 33 Bulls Jake Voskuhl
5 Magic Mike Miller 34 Bulls Khalid El-Amin
6 Hawks DerMarr Johnson 35 Wizards Mike Smith
7 Bulls Chris Mihm 36 Nets Soumaila Samake
8 Cavaliers Jamal Crawford 37 Heat Eddie House
9 Rockets Joel Przybilla 38 Rockets Eduardo Najera
10 Magic Keyon Dooling 39 Knicks Lavor Postell
11 Celtics Jerome Moiso 40 Hawks Hanno Mottola
12 Mavericks Etan Thomas 41 Spurs Chris Carrawell
13 Magic Courtney Alexander 42 SuperSonics Olumide Oyedeji
14 Pistons Mateen Cleaves 43 Bucks Michael Redd
15 Bucks Jason Collier 44 Pistons Brian Cardinal
16 Kings Hedo Turkoglu 45 Kings Jabari Smith
17 SuperSonics Desmond Mason 46 Raptors DeeAndre Hulett
18 Clippers Quentin Richardson 47 SuperSonics Josip Sesar
19 Hornets Jamaal Magloire 48 76ers Mark Karcher
20 76ers Speedy Claxton 49 Bucks Jason Hart
21 Raptors Morris Peterson 50 Jazz Kaniel Dickens
22 Knicks Donnell Harvey 51 Timberwolves Igor Rakocevic
23 Jazz DeShawn Stevenson 52 Heat Ernest Brown
24 Bulls Dalibor Bagaric 53 Nuggets Dan McClintock
25 Suns Jake Tsakalidis 54 Spurs Cory Hightower
26 Nuggets Mamadou N'Diaye 55 Warriors Chris Porter
27 Pacers Primoz Brezec 56 Pacers Jaquay Walls
28 Trail Blazers Erick Barkley 57 Hawks Scoonie Penn
29 Lakers Mark Madsen 58 Mavericks Pete Mickeal

 

4. אלה השחקנים שיהיו בדראפט:

דווין בוקר, ווילי קאולי סטיין, סם דקר, ג'ריאן גראנט, רונדי הוליס-ג'פרסון, סטנלי ג'ונסון, פרנק קמינסקי, לוני, טריי ליילס, עמנואל מודיי, ג'היל אוקפור, קלי אוברה, קמרון פיין, בובי פורטיס, קריסטאפס פורזינגיס, ד'אנג'לו ראסל, קרל-אנטוני טאונס,מיילס טרנר, וג'סטיס ווינסלו. למריו הזוניה יש עדיין משחק לשחק עבור ברצלונה ויחמיץ את הדראפט.

 

5. כמעט בטוח – פול פירס לקליפרס

אנת פנדיאן, כתבת סניורית של NBA, כתבה היום שפול פירס דחה הצעת חוזה של הוושינגטון ויזרדס על 5.5 מיליון לעונה הבאה, והכוונה שלו לשחק בקליפרס שבלוס אנג'לס, עיר מולדתו.

אחת הסיבות היא שהוא מאמין בסיכוייה המשופרים של הקליפרס לזכות באליפות מאשר וושינגטון ויזרדס. היא כותבת ש-'הובטח לו' מקום בחמישייה כסמול פורוורד. כמובן שעד הראשון ליולי לא נדע דבר על בטוח. הקליפרס עשו טרייד לפני כמה ימים של מאט בארנס בלאנס סטפנסון עם הכוונה להשתמש בו כ-'UTILITY PLAYER' המחליף את פירס, ואחרים.

 

6. מה צריכה להיות הבחירה של הניקס?

אם לפיל ג'קסון אין מושג, אולי השניים האלה יכולים לעזור:

*

.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
35 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
asi
asi
8 years ago

ג'קסון בהחלט צודק לגבי האבולוציה של המשחק, מהירות ובידודים. הרבה זריקות מ3 והעובדה שהגבוהים הפכו לא רלוונטיים. בתור שחקן גבוה לשעבר זה כואב לו מאוד.

Smiley
Smiley
8 years ago
Reply to  asi

הגבוהים הדומיננטים פשוט נעלמים מהנוף ו/או נפצעים מהר מדי. מה שנשאר זה להביא גבוהים חכמים מאירופה שנותנים תפוקה יפה אבל לא דומיננטים כמו המפלצות האמריקאיות.

עגל
עגל
8 years ago

מעניין מאוד. פיל ג'קסון קשקשן גדול וכדאי שיתחיל להשפיל שרוולים ולעבוד. חשבתי בעבר שבלאט מתאים לשקם את הקבוצה אבל עכשיו אני מבין שאם פיל שם בלאט לא יסתדר איתו, כמה בולשיט.
עושה רושם שהקליפרס עובדים קשה בפגרה כדי להגיע חזקים לעונה הבאה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago

פיל ג'קסון מוציא ממך את המיטב

דובי
דובי
8 years ago

כן מנחם, אני אומר את זה כבר שנה וחצי. והעניינים רק מידרדרים.
כרגע הדיכאון מוחלט וטוטאלי, אבל צפוי להחמיר.

מומינאבא
מומינאבא
8 years ago
Reply to  דובי

לא נורא, תמיד יכול להיות גרוע יותר, יכולת להיות אוהד פילדלפיה

דייל דנטון
דייל דנטון
8 years ago

אני דווקא חושב שיש לנו עתיד טוב,
בחירה 4 ביד, 30 מליון מתחת לתקרת השכר ועם העלייה הצפויה בתקרת השכר, לדעתי אפשר לראות טיפונת אחר בקצה המנהרה.

אני יותר מפחד מכרמלו , הבנאדם חייב לעשות סוויטץ בראש ולהתחיל לשחק קבוצתי אחרת לא משנה מה יעשו כל עוד הוא שם הם לא יגיעו רחוק וחבל 😰

גיא
גיא
8 years ago

זה האננס שעושה אותך אופטימי…

עם הייתי בן אדם מהמר (ולמזלי, אני לא) הייתי מהמר שהניקב יתנו את כל הכסף שמתחת לתקרה למונטה אליס וג'רמי לין.
(רציני בקשר לאליס, צוחק בקשר ללין. אבל זה הניקס, לך תדע…)

הסיכוי היחיד שלכם לעתיד ורוד, זה אם תשלח את השוטרת הרצחנית מהסרט להתנקש בדולאן…

דייל דנטון
דייל דנטון
8 years ago
Reply to  גיא

זה לא רק האננס ,
לא יודע מה חשבתי לעצמי צריך לזכור שמדובר בניקס….

ביאסת אותי על הבוקר 😩

גיא
גיא
8 years ago

מצטער שאפשרתי לוירוס ה-buzzkill ,שמועבר תורשתית לכל יוצאי מרכז אירופה, לבאס לך את הבוקר…

דייל דנטון
דייל דנטון
8 years ago
Reply to  גיא

אתה גאון !

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  גיא

ברוך הבא מיסטר דנטון. לא יודע כמה שנים אתה עוקב אחרי הניקס, אבל באמת מוזרה האופטימיות שלך.
בוא נגיד שההפסד של פרס ב96 הוא כעין וכאפס מול יכולות הלוזריות וההרס העצמי שאנחנו עומדים להפגין הקיץ.

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  גיא

אגב "אנחנו" – לקראת העונה הבאה, כמו כל שנה, אנחנו מפרסמים פריוויו לכל קבוצה, עם ניתוח מהלכים וצפי. כמובן שהנושא באחריות בלעדית של הצוות, אבל קוראים, ובפרט אוהדים את, מוזמנים לקחת חלק.
למשל, זיו סקרמנטו, יוסי ניו אורלינס, האשך דטרויט ואסופת נפלים שלמה שדבוקה לתחת של הלייקרס.

מי שמעוניין לקחת חלק מוזמן לכתוב אליי: dubiduofer@gmail.com.
ההנאה מובטחת.

Berch
Berch
8 years ago

כל פעם שאני שומע על המשולשים אני נזכר באיש שהמציא את ציור המשולשים – ג'ון מלקוביץ' בסרט Art School Confidential

וגם לו לקח המון שנים לפתח את הטכניקה הזו…
https://www.youtube.com/watch?v=gVI9fh6RXMY

דייל דנטון
דייל דנטון
8 years ago
Reply to  Berch

אני אכתוב בכיף על הניקס
ואני מבין את הפסימיות שלך, נחכה עוד 3 ימים לראות מה מצפה לנו העונה

דובי
דובי
8 years ago

אוי ואבוי לנו אם כל התקוות תלויות בדראפט. לא על הילדים נבנה את הקבוצה אלא על ה23 מיליון שימשכו פרי אייג'נטס

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
8 years ago

כל סיפור שיטת המשולש הוא רמייה ואחיזת עיניים מהסוג הגרוע ביותר.
בדיוק כמו שאמרת – ***שחקנים!***
יש לך בקבוצה את ג'ורדן+פיפן+גראנט+רודמן או שאקיל+בריאנט -> משולשים, ריבועים, טרפזים או אליפסות – הם יביאו לך W בכל שיטה וגם בלי שיטה.
קצת כמו הטיקי טאקה של ברצלונה – עם השחקן הטוב בעולם, שני הקשרים המוסרים הטובים בעולם, כוכבים כדי לעזור לשלישיה – אתה תגיע רחוק לא משנה מי המאמן.
הניקס צריכים להיפטר גם מג'קסון וגם מכרמלו, לעבור למוד 76SERS לשנה שנתיים ולהתחיל מאפס. ממש מאפס. דיוויד בלאט + GM סביר יעשו שם נפלאות.
ובלי טריגונומטריה.

רועי ויינברג
Admin

אסור לסקרמנטו למכור את קאזינס. אסור. לא משנה מה יציעו לה. 7 פוטר שמוכן להיות סקורר יעיל בהתקפה כאן ועכשיו אין בליגה חוץ ממנו.

ודראפט 2000 היה מזעזע. כזה גרוע עד שהבחירה הרביעית בו שוחררה ממכבי תל אביב בגלל שהיא הייתה על הפנים.

וג'קסון יתבסס על שיטת המשולש, ודי שקוף מה הוא יעשה. אם ראסל פנוי בבחירה הרביעית, הוא לוקח אותו ומחתים את מונרו בקיץ. אם לא, הוא יקח את קאולי סטיין (גבוה שיחסית מתאים למשולש) ויחתים את מונטה אליס בקיץ.

גם אליס/ראסל וגם קאולי סטיין/מונרו יכולים לתפקד לא רע במשולש. הבעיה היא שהשיטה לא תצליח היום בלי כוכבי על, והניקס צריכים לנסות לפתח אותה עוד קצת, עם עוד דרכים לרווח את המגרש לחדירות (מה שהווריורס עשו). בנוסף, כרמלו לא מתאים לשיטה כלשהי בה יצטרך לוותר על הכדור-הוא לא יהיה טרבור אריזה מהבחינה הזאת, ולא יתקרב לקרסוליים של סקוטי פיפן.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

מרכוס פייזר שוחר ממכבי בגלל שנפצע קשה הברך
דווקא התאים לאירופה

יניב
יניב
8 years ago

לפי מה שאני קורא אז קארל מפעיל לחצים לעשות טרייד עליו.מבחינת סקרמנטו אני חושב שהטרייד עם הלייקרס יכול להיות אדיר בשבילם. לקבל בחירת דראפט 2+הבחירה השישית שיש להם+רנדל+קרלסטון זה אחלה דיל שבעולם.אם מה הלייקרס ישארו זה כבר סיפור אחר.

דייל דנטון
דייל דנטון
8 years ago
Reply to  יניב

יש פה קייס מעניין, האם אחרי טרייד כזה יהיה לקינגס כסף מיותר להחתים פרי אייג׳נט?

הייתי מנסה אבל כנראה שזה לא יצליח להעיף את גיי בטרייד עבור בחירות דראפט עתידיות

טרייד מעניין מאד

p
p
8 years ago

אם פירס הוא הSF הפותח אפשר לזרוק כבר עכשיו את העונה של הקליפרס לפח.
עוד צעד של ריברס בההשמדת הקבוצה

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
8 years ago
Reply to  p

+1

Havlicek stole the ball
Havlicek stole the ball
8 years ago
Reply to  p

לא מסכים איתך. פירס לא שם לעונה הרגילה (וגם עם מאט בארנס הם הוציאו 55 נצחונות, וזו לבטח לא ירידה ברצה). הוא זקן, אבל הוא אלוף וmvp גמר, עם יכולות באזר-ביטר מדהימות (כמעט שלוש סלי נצחון! בסדרה אחת! אם הורפורד לא היה לוקח את הריבאונד והמשחק רק היה נמשך עוד 0.3 שניות).
בכל מקרה, לא מבחינת הכדורסל נטו, אבל אני חושב שפירס יהיה תרומה מנטאלית חשובה

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

קוזינה לליקרס זה רעיון טוב

מנחם לס
8 years ago

התכוונת "כוס…ינה"

דייל דנטון
דייל דנטון
8 years ago

אני לא בונה על הדראפט כדבר שיושיעה אותנו, אבל אני חושב שהדראפט ישפוך לנו קצת אור על הכיוון שהניקס ופיל הולכים .

התקווה שלי היא ראסל ועם קצת אופטימיות זהירה אולי אולי אוקפור

Smiley
Smiley
8 years ago

שופטים את פיל ג'קסון מהר מדי… לדעתי הוא צריך להנות מהספק לפחות עוד שנתיים.
הבנאדם השנה רק "ניקה אורוות", המהפך של JR ושאמפרט תלוי גם הרבה במי שלצידם, הרי כרמלו הוא לא בדיוק לברון ועוד היה שם ארווינג ולאב (ופישר לא בדיוק בלאט).
הויתור על מוזגוב (לא של ג'קסון כי אם הרבה לפניו), אף אחד לא ידע שהוא יתן כזו עונה טובה בקליבלנד, זה הכל חוכמה בדיעבד (אולי מלבד הוויתור על דיוויד לי שהיה מצויין בניקס)…
לניקס יש הרבה כסף לחלק הקיץ (כמו שרועי הזכיר למעלה – מונטה אליס ו/או גרג מונרו) בנוסף לבחירת דראפט גבוהה.
בנוסף שוכחים שעדיין ניו יורק הינה עיר שמושכת שחקנים לבוא אליה ולשחק שם.

ולדי קוגן
ולדי קוגן
8 years ago

חדשות טובות לאוהדי הניקס- פיניקס הציעו את בלדסו והבחירה ה-13 תמורת הבחירה הרביעית. אם אני פיל ג'קסון אני חותם עלזה ומוסיף להם גם איזה טבעת אליפות כצ'ופר.

דייל דנטון
דייל דנטון
8 years ago

לאאאאא!
טרייד לא טוב לניקס לדעתי

etayle
etayle
8 years ago

אני רק שאלה .נניח שהלייקרס עושים טרייד על קאנזיס , האם זה מגדיל את הסיכויים להחתים את למרקוס על מקסימום .שנה הבאה שהתקרה תקפוץ והחוזה של קובי יגמר עדיין ישאר להם מספיק כסף להביא עוד כוכב.
חמישיה של קאנזיס למרקוס סווגי קובי ורונדו יכול להיות מגניב .חוץ מזה שאין איום מבחוץ.למרות שקצת קשה לי לראות את זה קורה מבחינת שכר…

ולדי קוגן
ולדי קוגן
8 years ago
Reply to  etayle

למרקוס חותם בספרס. זכור מה שאני אומר.

עזי
עזי
8 years ago

נסיון 1 2 3

עזי
עזי
8 years ago

הקלידו את התגובה כאן…

עזי
עזי
8 years ago

Rtebdcmrkc