מעורב הופס לערב יום ראשון / מנחם לס

1. נבחרת ארה"ב U-19

אני מוכן להתערב שאלעד אייל ואהרון שדה, שניים מאנשי הצוות הנאמנים ביותר, לא שמעו אפילו את שמותם של הארי גיילס, ג'ייסון טאטום, ג'אש ג'קסון, וטרנס פרגוסון. למעשה, אפילו K-700 שנעלם מהאתר בצורה המוזרה ביותר, ותמיד טען שהוא מכיר כל שחקן כדורסל בארה"ב, לא שמע עליהם.

אם במקרה הוא ניכנס לאתר מדי פעם וקורא את הכתוב, הוא יחזור אלינו בתגובה שהוא "מכיר אותם ושמע עליהם כבר 3 שנים". למה הזכרתי את אלעד ואהרון? כי הם המבוגרים בין אנשי הצוות, מיושבים בדעתם, ולא אצים להתעדכן בדברים שעדיין לא הוכחו.

אז מה אם אגלה להם שבעוד 5-6 שנים הם יהיו ידועים כמו סטפן קרי שב-2007 איש לא ידע את שמו (מלבד שהוא הבן של האבא) בנבחרת ארה"ב תחת גיל 19, קיירי אירוינג בנבחרת ה-U-19 של 2010, או פול ג'ורג' ואנדרה דרמונד ששיחקו באותה נבחרת.

הם מתחילים בבשת הקרובה לשחק באליפות העולם ל-U-19, ומייק ששבסקי כבר אמר שזאת אחת הנבחרות החזקות ביותר שארה"ב העמידה אי-פעם. הבעייה?הבעייה הרגילה עם החוקים הבינלאומיים שהצעירים האמריקאים לא רגילים אליהם.

אז נא לרשום את שמות הארבעה האלה בפנקסים: Harry Giles, Jayson Tatum, Josh Jackson and Terrence Ferguson, הם כולם תיכוניים שלא שיחקו שנייה אחת במכללות, והם ניבחרו עם שלושה סופומורים במכללות אל.ג'יי פיק מג'ורג'טאון, ת'ומאס וולש מ-UCLA, צ'יננו אונאוקו (אזרח ארה"ב) מלואיוויל, ו-5 פרשמנים שעומדים להתחיל את הקריירה כמו טאטום וגיילס מדוק, אלונזו טייר מאריזונה, ג'לן ברונסון מוילנובה, , ואייזיה בריסקו מקנטקי.

אני מת על השמות האלה שהיום הם מוכרים כמו צצ'אלצ'אניגי ניקוקוקו – 'איש השרירים מטיבט', וב-2020 3-5 מהם ישחקו בנבחרת ארה"ב באולימפיאדה, ושמותם מושרשים בשפתי כולם כסטפן, קיירי, ואנדרה.

2. שקט שלפני הסערה במיאמי

לאחד כמוני שהיה חלק ממיאמי היט ב-13 שנים מ-1999 עד 2002 נפשית ופיזית, אני יודע שהאיגו שלה לא ירשה לה להיעלם מהמפה בשקט. היא לא חנטרישית כמו הלייקרס שבעליה הם בנים ובנות של בעל קבוצה ז"ל שהיה סמל של בעל קבוצה רחב-לב, גאוותן, ובנזונה לא קטן, ואילו הם נמצאים בשלבי פיגור כדורסלני עם מנכ"ל שלא יודע את ההבדל בין "היה" עם חולם לבין "היה" עם קמץ (נניח שזה היה באנגלית).

מייק אריסון הוא אמריקאי אבל עם נשמה של ישראלי לוחם וגאוותן, והנשיא שלו הוא פט ריילי, אחד האיגו-מניאקים הגדולים בתולדות הספרות.

אז מה בדיוק קורה במיאמי?

אחרי 4 שנים של EXHILARATION (מומי, תסביר להם) באה שנה מוזרה של לא אסל ולא באסל. הייתי מגדיר את עונת 2014-15 כעונת "BASKETBALL-ADDICTION WITHDRAWAL SYMPTOMS" (עכשיו תורו של דובי להסביר).

מין עונה ששיחקו עבור…עבור…עבור…עבור דבר שהם בעצמם לא הצליחו להגדיר.

הייתי אומר שנקודת האור היחידה בסאות' ביץ' היתה הכפייה של הערבי חסאן ווייטסייד, שרק ב-2013-14 שיחק בביירות, בירת לבנון, כשבשורה הראשונה יושבים כל מנהיגי החיזבאללה ומנענעים את ראשיהם בהסכמה או בשלישה על כל מהלך שלו..

הוא נשאר במיאמי כי וא יבקש – ויקבל – דיל מקסימלי.

גורן דראג'יץ'? אתמול מיאמי הציעה לו חוזה של 5 שנים בדיל של 'מקס'. היחתום או לא? לי לא איכפת ONE WAY OR ANOTHER. אני מודה שאני גזען ולא סובל אירופאים כי הם – כקבוצה, ובגדול  – אנטישמים, ומלבד זאת הכדורסל הוא משחק זר להם ורק מתי מעט טובים באמת ממה שתוכל למצוא כאן בכל מכללה מעשר-עשרים הטובות ביותר. זאת דעתי ואיש לא ישנה אותה. ההוכחות בינתיים הם לטובתי כי מלבד נוביצקי, ושני הגאסולים, כל שם אירופאי שתזכירו לי (אולי עם היוצא-מין-הכלל שהיו דראזן פטרוביץ' וטוני קוקוץ'), אני רושם לכם על המקום עשרים אמריקאים בתפקידם המשחקים היום, והם טובים יותר מהוונילים.

אז נראה אם יחתום או לא, ולגבי זה לא משנה בכלל. בסתר לבי אם היו אומרים לי לבחור בין "כן" ו-"לא" הייתי בוחר ב-"לא", והולך על אמריקאי טהור בסדר גודל של קליי תומפסון במקום איזה סלאבי שלמד כדורסל באיזו שהיא אקדמיה מהסוג של מכון וינגייט במקום במגרש משחקים בגיטו.

אז מגיעים לכריס בוש: התקווה שהריהביליטציה מתקדמת כראוי והוא יהיה מוכן להתחיל את העונה בשיאו.

דוויין ווייד? הוא לא יקבל בחיים את הכסף שהוא ביקש והוא יודע זאת. היסיים את שנת חוזהו וייעלם אל השחור – ז"א הקאבס – עם 34 שנות חיים וברכיים של 50 שנות חיים?. האם יעשו לו מין "GO AWAY PARTY", והוא כנראה ישלם עבור איזו כנסייה קטנה בליטל הבאנה כאות תודה, והוא יהפוך לזכרון? אני לא מאשימו שביקש את הכסף הגדול: הוא תמיד היה האדם שהקריב יותר מאחרים עבור הקבוצה. מאז שלברון ובוש הגיעו, הוא ויתר על 20 מיליון עבור הקבוצה. הוא האדם הנאנן ביותר, והפנים של מיאמי יותר מכל אחד בהיסטוריה.

אני עדיין מקווה מאד שדוויין ווייד יישאר אחרי הכל, כי מיאמי תהיה מוכנה לשלם לו יותר מהקאבס או כל קבוצה אחרת. רק פט ריילי, אריק ספואלסטרה, ומביני כדורסל בסדר גודל של עבדכם הדוקטור עדיין יודעים שעם הגיל והברכחחם, ווייד הוא עדיין אחד השוטינג גארדס הטובים בליגה, שאפילו העונה נתן להם 21.5 נק' למשחק עם 4.8 בונבונים ו-3.5 קרשים. כמה מספרי שניים (2) בליגה מתגאים במספרים כאלה?

אז נניח שהערבי נשאר, גורן נשאר (אני מקווה שלא!) ודוויין אולי נשאר – יותר כן מלא.

מה כל זאת אומר? שמלבד גניבת דראפט גדולה שפט ריילי עומד לעשות ביום חמישי הוא בונה על דבר אחד: קווין דוראנט.

כשפט ריילי נישאל על כך הוא רק מחייך.

לך תדע. אולי הוא יודע כבר עכשיו שב-2016 מנהיגי הקבוצה יהיו הוותיק DW והחדש KD.

אם לא KD אז הבאים בתור הם צ'נדלר פרסונס ויואקים נואה. שניהם שיחקו קולג' בפלורידה והם יודעים שזאת מדינה שאלוהים ברא כגן עדן עלי אדמות.

משהו טוב יקרה במיאמי. אני סומך על פט ריילי.

3. בחירה ראשונה בטוחה כמו שלושה אסים ושני מלכים 'ביד' של מומי

 

לכל אלה המדברים על אחד בשם 'מודיי', או אחד האומר "אני אלך לראות את מסי? שמסי יבוא לראות אותי!" כבחירת דראפט ראשונה מפתיעה,אני אומר: "למה שלא תלכו לחשוב על דברים קצת יותר ריאליסטים והגיונים?"

הבחירה הראשונה של הדראפט ידועה כמו העיר ניו יורק.

לכן המקום היחיד שקרל-אנטוני טאונס טרח להופיע בו ולהראות כמה MOVES שזכו לתשואות מעוזרי המאמנים וכמה אינסיידרים שבאו לחזות בו היה מינסוטה טימברוולבס. למה להטריח דיילות בטיסות הזויות של 'כאילו'?

הוא ידע, מינסוטה ידעה (כי היא אמרה לו), ולכן הוא הגיע לשם כשבוע לפני הדראפט לראות את אולם האימונים החדש (35 מיליון), ולסעוד דינר עם בעל הקבוצה גלן טיילור, נשיא הקבוצה פליפ סאונדרס, ועוד כמה קיבצירים מהנהלת הקבוצה.

זה לא היה ביקור של "נסיון". זה היה ביקור של CORONATION. הכתרה. WELCOME, וחיפוש דירה. עשו לו הכרה עם ריקי רוביו, אנדרו וויגינס, שבאז מוחמד, וגורגוי דיאנג.

חמישייה שנראית אמינה ביותר.

היי, אדם סילבר, אתה יכול להתחיל עם "בבחירת הדראפט השנייה של עונת 2015-16, הלוס אנג'לס לייקרס בוחרת את…".

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

    1. גאסול לג"ס ?! אם הייתי סילבר הייתי חוסם את זה כמו שכריס פול לא היה צריך להגיע ללייקרס, זה אומר להרוס את כל השיויון בליגה.
      KD למיאמי ? זה כבר מעניין ביותר.

  1. שכח מKD, לא יקרה. יש עוד כמה קבוצות שבונות עליו, ויש להם "קייס" יותר משכנע.
    יואקים נואה – משם תבוא הישועה??
    צ'נדלר פרסונס – אולי – יש סיכוי, אם דאלאס לא תגיע רחוק הוא יחפש לעבור למזרח. בכל מקרה יש לו עוד שנה עד שהאופציית שחקן נפתחת, עד אז הרבה כדורים יעברו ברשת… (ד"א מה נסגר עם הברך שלו???)

  2. מנחם, רק לידיעה, פט ריילי מבקר בימים אלו בארץ הקודש.
    הוא פגש פה זוג חברים שלו, לילדים שלהם קוראים פט וריילי (באמת) וכשהוא הוא ניגש לילדה ריילי והיא עיקמה את פרצופה אז בשיא ה"רייליות" הוא אמר לה: "אז אולי את רוצה לשחק עם הטבעת שיש לי על האצבע?", טבעת אליפות, כמובן..

    1. חייב להגיב רק כדי לתקן …..
      ריילי אכן ביקר בישראל , בא לפגוש חיילים בודדים , שקרן "הישג" תורמת להם , והוא בין התורמים לקרן.

      הוא אכן נפגש עם המשפחה שלי (לראשונה)… עם רוני אשתי ,איתי, הבת שלי ריילי שקרויה על שמו והבן שלי דוד (לא פט…) , ואנו לא ממש זוג חברים שלו (הלוואי), החתמתי אותו על הספר השני שלו ודיברנו קצת , פשוט חלום שהתגשם.
      הבנאדם , בכל זאת אלוף NBA 9 פעמים, היה מדהים , ניסה לתקשר עם ריילי שלא ממש דוברת אנגלית, ומתביישת ממצלמות ומבוגרים , בכל זאת בת 4 , היא הכינה לו ציור שהוא אמר שיתלה במשרד, ולא הפסיק לנסות לשכנע אותה לתת לו חיבוק, גם הציע לה את הטבעת…
      כמעט גנבתי לו אותה…

      על הדרך ערוץ הספורט וערוץ 2 הגניבו ראיון לא מתוכנן סיפר עלינו ועל המפגש והם שאלו ושידרו בעיקר על בלאט…. ת'כלס כנראה יותר מעניין….

        1. אחרי הביקורת שכתבת על מנחם, השדרה החמישית, ועל כך שמרתון ניו יורק לא עובר שם –
          הביקורת שאתה מעביר איבדה כל ערך.

      1. תודה על התיקון! איזה קטע, אשכרה האוטוספלר הפנימי שלי שמע בכתבה את השמות פט וריילי לילדים..
        יישר כח וכל הכבוד על היוזמה! היה נראה שהוא מאוד נהנה..

  3. וויד צריך להשאר, גם דראגיץ׳ שהיה טוב בחצי העונה השנייה. צריך לפנות כמה שיותר חוזים לקראת דוראנט וחבריו, ואז ב-2016-17 להתחיל לספור אליפויות (חמישייה של דראגיץ׳, וויד, דוראנט, בוש, וויטסייד עם נאפייר ומקרוברטס על הספסל)

    1. זה באמת מצחיק איך כל האוהדים של כל קבוצה בטוחים שדוראנט מגיע אליהם בסוף העונה..גם מיאמי..גם וושינגטון, גולדן סטייט. לדעתי הסיכוי שהוא יעזוב קטן בהרבה מזה שהוא יישאר.

      נו ואם הוא לא יזכה באליפות העונה, אז מה? אוקלהומה הוא מועדון חכם ויציב, ויש סביבו שחקנים טובים לא פחות משיהיו סביבו בקבוצות אחרונות, אם לא יותר.

  4. מנחם מילא אתה בגילך המופלג שגזענות כבר לא תשתנה, אבל מה קוראים צעירים יותר באתר? למה לקרוא לחסן הערבי בצורה כזאת? לא מוסיף כבוד לטור ולאתר, חבל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט