למי ישנה יד יותר חזקה? / הגולש captain beefheart

( CAPTAIN BEEFHEART הוא גולש בן 40+, עצמאי בתחום התקשורת, גר במחוז המרכז; זהו מאמרו הראשון)

למי יש יד יותר חזקה?

 

הבאזר רעם, הווריירס לקחו אליפות יפה, הקאבס נתנו פייט מרשים, המסך ירד, העונה הסתיימה. הלאה.

על הפרק מה יהיה עם בלאט.

 

השיחה של סטיבן איי סמית וסקיפ בייליס על הנושא מרתקת, אבל גם שני הידענים האלה עסקו הפעם בטפל. הם חזרו ודשו בשפת הגוף של בלאט, ציטטו כאלה ש"לא סופרים" אותו, והימרו שניהם על כך שהוא לא ימשיך עם הקאבס. למה? כי לברון.

 

סבבה. השלכתם את בלאט. צריך מאמן אחר. עכשיו מגיעות הצרות, והן גדולות ממה שחשבתם.

 

זוכרים את המופע שעשה דרון ויליאמס לג'רי סלואן? בראי ההיסטוריה זהו אות קין על מצח הקריירה של הברוקלינאי המזדקן. אם המהלך היהיר שלו היה מביא אליפויות, או לפחות מזניק את הקריירה שלו עצמו – ניחא. ויליאמס גם העליב וגירש מאמן עילית, ותיק ורב הישגים, וגם לא יצא מזה כלום.  שנים רבות לפני כן הדיח שחקן צעיר את דאג קולינס מאימון הבולס והמליך את סגנו תחתיו. במקרה הזה התוצאות היו הפוכות. בזכות ההחלטה של ג'ורדן בסוף שנות השמונים – הגיע כל מה שבא אחר כך.

 

למשבצת הלוהטת הזו עלול לברון להכניס את המועדון ואת המשך הקריירה שלו עצמו.

 

אם יפסוק נגד בלאט, מי בדיוק יבוא לאמן את הקאבס? מי יסכים להכניס את עצמו למקום שבו האדמה תמיד בוערת ורועדת תחת רגליך, וחרב הפיטורין מתהפכת מעליך? לברון אולי כישרון גדול, אבל הוא ירה במאמן שעל השנה הראשונה שלו בעסק הביא לגמר קבוצה שסבלה מקשיים רבים. כולל קושי שנקרא "לברון ג'יימס". בעונה הבא אתה תהיה זה שהמצלמות מתעדות כל שריר בפניו כשלברון מעיף איזו מוחטה מקרית לכיוון הספסל. אותך ידסקסו בייליס וסמית בארסיות. עליך יתיישב על בסיס שבועי האוביס הזה שנקרא ווינדהורסט. לא יהיה כיף. בכלל.

 

לבעלי הבית של הקאבס זה לא משאיר יותר מדי אפשרויות. המאמן הבא של הקבוצה – אם ייערף בלאט – חייב להיות קודם כל דמות שכולה ותק וסמכות. אם את תרגילי המאמן הבא לא ישתה לברון בצמא, מה הרווחנו? אם לא ישליט על הכישרון מאקרון את מרותו המלאה – רק טבעת אליפות תצילנו מתלייה. זה יכול להיות רק מישהו בסדר גודל של ג'קסון, או ריילי, או לארי בראון. הם כבר שלושתם ישישים אבל לך תדע – strangers things have happened.

ברור שלברון היה משתחווה בפני הפלאח, אבל האופציה הזו אינה אפשרית. זהו משאיר – למיטב זכרוני הרעוע – רק את סלואן. ובכל מקרה, למלכודת הקשה הזו לא יכנס אף אחד שגילו פחות משישים. כמובן – לצורך הלוגיקה – שהמשרה לא תאוייש ע"י איזה פרחח צעיר שבקושי ביקר בפלייאוף. באותה מידה יכול גריפין למנות לתפקיד את קראסטי דה קלאון*.

 

בקיצור ולסיכום: הקלף הכי חזק ביד של בלאט הוא שלצד השני אין אופציה ריאלית נגדו. כמה שזה נשמע מופרך. זה הופך את היד שלו לחזקה יותר משל האירגון, ולכן אני מעריך שהוא יהיה זה שיחליט אם להמשיך או לא. ויש לי גם תחושה שהוא יחליט to bail out.

 *היחיד שאינו עונה לקריטריונים ובכל זאת יכול להפתיע בליהוק הוא הפיליפיני. יש לו שתי טבעות ובעיקר – לברון כבר הסדיר עימו את יחסי האלפא-דוג / רועה העדר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. לצערי אני חושש שבלאט ישאר, בעיקר כי כמו שציינת, אין באמת אופציה שעדיפה ללברון.

    אני מייחל לכך שלברון יעשה בלאגן ויעיף את בלאט, וששנה הבאה הם יעופו בסיבוב הראשון של הפלייאוף בהרכב מלא, כשבלאט מביא איזו קבוצה בינונית( איזו אורלנדו כזאת) להפסד פלייאוף הירואי.
    לצערי הסיכויים אפסיים.

  2. יפה כתבת מזווית חדשה על נושא לעוס. אתה הראשון ששם באותה נשימה את דרון וויליאמס ולברון. שאפו על זה! איך לא עשו את זה קודם…
    דרון בשבילי הוא עדיין טיפוס יותר בזוי ונאלח, אבל לברון סוגר פערים במהירות.
    מסכים איתך לגבי ספולסטרה. הוא היחיד שהצליח, במאמצים מרובים ובעזרת וויד וריילי, להכניס את לברון למסגרת קבוצה. זה עלה לו בדם ותסכולים, והביא לו שתי טבעות. נשמע עסקה לא רעה.

  3. טוב אם לברון מצליח במזימה אז ברור שטיירון לו יקח את מקומו של בלאט, אין פה ספק. ו התקשורת האמריקאית תדאג לטאטא את העניין שזה לא ייראה כחתירה עקבית תחת בלאט כל העונה.
    יש פה עניין תקשורתי מגמתי שבנוי על הפן האישי והוא זה שמשפיע יותר מלברון שאמנם עשה דברים גרועים אבל דברים שכל כוכב עשה בליגה הזאת מימים ימימה.
    מדברים על ג'ורדן אבל אפילו אולאג'ואן הגדול והחביב היה עושה דברים כאלו לרודי טי בלי סוף.
    הפמפום התקשורתי נגד בלאט הוא הגורם המשפיע ביותר, לברון לא יצא באופן ישיר נגד בלאט, הוא פשוט יתעלם ממנו עד שבלאט יכבוש אותו או ילך הביתה.

  4. מסכים עם ניב במידה ומעיפים את בלאט אין מצב שזה לא יהיה לו. ספלטורה אין סיכוי איך שזה נראה לי לברון בטח חושב שזה עוד מאמן שרכב על הגב שלו( ובניתוח של פסיכולוג בשקל) נראה לי שזה גם אחת הסיבות שהוא אנטי בלאט לא רוצה שעוד מאמן שהוא לא חבר שלו יקבל קרדיט בזכותו. ואחלה סיפתח 🙂

    1. יש אחזקת אצבעות גורפת בא"י לכישלון מוחלט וטוטאלי, כולל פציעה איומה מסיימת עונה של חצי סגל, תחת שלטונו של טיירון לו.

  5. מסכים עם שני עמיתי, אין מצב שמגיע איזה פיגורה, בטח מזדקן, רק לו. או מארק ג'קסון אם הם ממש אהבלים…

    עם פופ הוא בחיים לא היה מסתדר. הוא עדיין היה עושה כרצונו ורוב הסיכויים שפופ היה מייבש אותו על הספסל.
    (אולי גם מצליף בו עם מקל החזרן של קווינט)

  6. ללברון אין זמן. לדעתי הוא יבין שהדרך היחידה שלו לזכות בעוד אליפות או 2 או 3, זה רק עם ילך יחד עם בלאט. המצב של בלאט כרגע הרבה יותר טוב משל לברון. ללא ספק בכלל. הוא לא צריך להגיע להר ראשמור, הוא כבר קיבל המון קרדיט על השנה הזאת והפך בבטחון למאמן סופר לגיטימי בליגה.

  7. סחתיין על הפוסט
    אין שום סיכוי שלברון ירצה מאמן בעל שיעור קומה תתתיו
    לדעתי אם הוא היה עובר תחת פופ , פיל ג'קסון או ריילי יש מצב שהיה מתהדר בעוד טבעת או שניים או 5 ……

  8. תודה רבה על הפוסט! תמשיך!
    האופציה של ספולסטרה מעניינת אבל השאלה האם הם יסתדרו גם בלי המטרייה של פרסונות כמו ריילי ווייד היא שאלה פתוחה לגמרי. אני לא משוכנע בזה.
    איכשהוא, האופציה של טיירון לו עושה לי נעים:
    א. בלאט יפסיק לאכול את הגועל הזה שלברון מאכיל אותו על בסיס יומי
    ב. לו יהיה דחליל מארץ הדחלילים ולברון יהיה הכל בקליבלנד. דבר שמבטיח כישלון קולוסאלי בעונה הבאה – עוד לא נולד השחקן שיהיה גדול מהמשחק. אפילו מייקל הגדול היה צריך קבוצה טובה מסביבו ומאמן גדול מעליו…
    ג. אפשר יהיה לשנוא את לברון בשקט – על אף ההערכה העצומה ליכולת הלא תיאמן שלו – בלי הסתייגויות מכיוון שהמאמן הוא בלאט…

    מה יהיה עם בלאט? אני משוכנע שמעבר לכל אנשי התקשורת והטררם מסביב, אנשי המקצוע, אלה שמקבלים את ההחלטות, יודעים להעריך את שיוויו האמיתי. הוא ישאר בליגה לעוד הרבה שנים

  9. ראשית סחתיין על פוסט הביכורים ! כתבת בעברית יפה, אנא המשך כך.
    לברון ממולכד, לפחות מבחינה תקשורתית הוא בבעיה מה שלא יעשה. הוא לא יכול לעזוב את קליבלנד ולא יכול להצטייר כמי שהעיף את בלאט. האופציה היחידה זו אכן מאמן בעל שם (בהנחה שהפיליפיני לא מחויב למיאמי). שמעתי איפשהו קואץ ששבסקי (?)
    לגבי אולג'ואן הגדול זה נכון מה שאמרו כאן, במשך כשנה או שנתיים לפני סוף החוזה שלו הוא עשה קולות שהלכו והתחזקו של איום בעזיבה עד שהארגון תפס את עצמו בידיים וסידר לו את הסגל המסייע החלש ביותר שהיה בגמר עד קליבלנד 2015. זכותם של הכוכבים לאיים על המועדון, זה הכוח שלהם להשפיע. לבלאט חוזה יפה כך שאם ישוחרר הוא לא מסכן ויהיה אחד הראשונים שיפנו אליהם כשמאמן אחר יפוטר.

  10. זה לא שלבעלים אין ברירה אלא למנות מאמן ותיק וסמכותי אלא שלבעלים אין ברירה אלא למנות את מי שלברון יאשר, סמכותי וכו' רק יעשה להם בעיות.

    "הצד השני" פה הוא לא קליבלנד אלא לברון ויש לו את כל הקלפים בעולם ביד. הדבר היחיד שיכול לדגדג לו זה איך יראו אותו בתקשורת או בספרי ההיסטוריה וזה לא אמור לדגדג לו לאור השליטה שהוא הפגין בתקשורת השנה והאנטי לבלאט.

    לגבי ספולסטורה, רעיון יפה, אבל אין לו סיבה אמיתית לעזוב מקום כמו מיאמי ולעבור לקליבלנד, מה גם שלברון הוא לא אותו לברון, הוא עם שתי טבעות ואין את הגב של ריילי והטבעות שלו, גריפין זה לא ריילי.

    עם כל הכבוד לימי דוהרטי ופרייס העליזים, קליבלנד הייתה כלום לפני לברון ותהיה כלום אחריו אלא אם תמנף את השנים איתו לאליפויות ותצליח לסדר לעצמה שינוי תדמית כל כך מוצלח שיכפר על היותה חור של תחת (קשה עד בלתי אפשרי).

    מסכים עם אפלטון שטיירון לו הוא האופציה הברורה אם בלאט הולך.

    אחרי כל זה – יכול להיות שבלאט ישאר, הוא מאד השתדל לומר דברים טובים על לברון ולתת לו את כל הקרדיט, לא בטוח שלברון ירגיש צורך דחוף להחליף אותו.

    1. נכון מאוד.
      תגיד אלף, למה בחרת בתמונה של גיורגי מורסן ובית מי אתה, לא עופר שלח במקרה ? רצות פה קונסיפרציות שמגיבים פה עופר שלח, מליניאק, סורוקה טאיפלו בלאט בכבודו ובעצמו.

      1. כבר שאלת איפושהו לא? נראה לי שעניתי.
        מקרה מצער של פיצוי על אי מציאת גופיה של מורסאן בטיול בארה"ב בגיל צעיר (הוא בחור די מגניב ובעיקר- לאף אחד לא אמורה להיות גופיה של מורסאן או במקרה הזה, תמונה)

        לגבי הקונספירציות – אף פעם לא הייתי טיפוס של קונספירציות

  11. פוסט מנומק וכתוב היטב, לברון דחק את עצמו לפינה, הטעות של לברון שהוא יותר מדי רמס את כבודו של בלאט, לברון כבל את עצמו בקליבלנד לפחות לעוד עונה עד שיחתום על חוזה חדש, לאור ההתעללות של לברון בבלאט וכל הערימת ילדים של עתונאות הספורט בארה"ב שעטה על בלאט כמו על טרף לא רואה שום מאמן בכיר שיגיע הקיץ לקליבלנד,
    לפעמים שמנצחים במיוחד במשחק קלפים צריך לדעת לנצח, הכוונה צריך לדעת לתת למפסיד מוצא של כבוד והרגשה טובה בסוף הערב בכדי שיבוא גם למחרת, את זה לברון לא יכל לעשות או שלא רצה לעשות,
    במצב העכשווי בלאט על הסוס!

    ככל הנראה ימשיכו הצמד חמד את עונת 2015-2016 יחד אל עבר השקיעה או האליפות, רק אם במהלך העונה תהיה קריסה בקבוצה מכל סיבה שהיא בלאט יאלץ להתפטר

  12. פוסט טוב.
    אין אפשרות שהרבה מאמנים ייקפצו על ההזמנות לאליפות?
    הרי קבוצה עם לברון וסגל בריא היא קונטנדרית, ולא משנה כמה רעש תקשורתי וכמה לברון חזק.
    בסוף בארה"ב מודדים תוצאות, וייתכן שלא מעט מאמנים ימחלו על כבודם בשביל אליפות.

  13. לי נראה שלא דובים ולא סולר מקסימום חולר.
    בלאט ישאר עונה נוספת. הוא יקבל את ההזדמנות מההנהלה (לברון וחבר מרעיו) ומגילברט וגריפין. וורז'או, לאב וארווינג יחזרו ובתוספת קלעי סביר הם יחזרו לגמר ה-נ.ב.א אחרי 4:1 על מילווקי בגמר המזרח רק בשביל להפסיד 4:2 לספרס (שמצידם ניצחו בסדרה לפנתיאון את הלוחמים 4:3 מפלופ של ג'ינובילי חמש שניות לסיום וסל מנצח של פטי מילס מהפינה).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט