האם שון דאוסן יבחר בדראפט?/רועי ויינברג

היום בבוקר כותרות מדורי האנ.בי.איי הישראליים באתרים הגדולים הפציצו-"היכולת הטובה של שון דאוסן תסייע לו להבחר בדראפט". אז מה כל זה אומר, והאם יש סיכוי שנראה בשנה הבאה את דאוסן במדי קבוצת אנ.בי.איי (יש, אבל קלוש)
*

שון דאוסן
שון דאוסן שומר על דווין סמית'*. יהיה הישראלי השלישי באנ.בי.איי?
*-מחווה ליורם ארבל, שדר קלאסי למרות הטעות.

איך הוא בכלל הגיע לדראפט? דאוסן זמין אוטומטית להבחר לדראפט, מפני שהוא שיחק כדורסל בקבוצה מקצועית במקום כלשהו (מכבי ראשון לציון)-מה שהופך שחקן לזמין אוטומטית.

או.קיי, אבל איך הוא טיפס לאחד מ-60 המקומות הראשונים בלי להיות במחנה אימונים כלשהו? בהתחשב בכך שדד ליין הרשימה הסופית לדראפט היה אתמול, 33 שחקנים נשרו מהרשימה, ביניהם שוטינג גארדים רבים-שחקנים שמשחקים ברמה של הישראלי מראשון לציון.

כך הרשימה של השחקנים הזמינים הצמטצמה, ולאור יכולתו הגבוהה של דאוסן בחצי גמר הפלייאוף הישראלי המניות שלו עלו, והוא הגיע למקום ה-56 במוק הדראפט (ניבוי סדר הבחירות בדראפט, יעלה גם אחד באתר) היוקרתי של דראפט אקספרס-אתר הדראפט הגדול ביותר.

אז מה זה בעצם אומר? לא יותר מדי. בתור התחלה, נכון לעכשיו הוא מופיע רק במוק דראפט משמעותי אחד, והדברים האלה משתנים כל הזמן-מספיק אימון טוב של כמה שחקנים צעירים שלא אמורים להבחר בדראפט, ודאוסן ירד מהלוח.

בנוסף, מאוד קשה לנבא את המקומות האחרונים במוק דראפטים למיניהם, ובדרך כלל יש הצלחה נמוכה לכל העוסקים במלאכה. במיוחד כשמדובר באדם שלא השתתף במחנה אימונים אחד של קבוצה לקראת הדראפט, יהיה מפתיע אם יבחר. הדו"ח סקאוטינג עליו ציין כי האתלטיות של דאוסן והצעד הראשון החזק שלו זכו לשבחים, בניגוד לבעיות העבירות שהוא לעתים סובל מהן והקליעה שלו מטווחים ארוכים.

טוב, נגיד והוא נבחר בדראפט, מה קורה עכשיו? בהנחה שהוא לא נבחר בסיבוב הראשון (והוא לא יבחר), הוא נבחר בסיבוב השני. זה אומר שלקבוצה שתבחר אותו יהיו זכויות על השחקן באנ.בי.איי-אם אי פעם הם ירצו, הם יוכלו להגיע להסכמה עם השחקן (יש לדאוסן אופציית יציאה לנבא בחוזהו), הוא יוכל להגיע לליגה.

זה לא אומר בודאות שזה יקרה-גם ליאור אליהו, יותם הלפרין ודורון שפר נבחרו בדראפט, אבל לא הגיעו לאנ.בי.איי, בדומה לרבים אחרים (דיאן בודוריגה ואוסקר שמידט, בין היתר). זה תלוי בקבוצה שתבחר אותו, במצבה, ובהסכם בין סוכנו של דאוסן (ג'ו דאוסן, אבא של ושחקן העבר) לאותה קבוצה. אבל את זה נדסקס אחרי הדראפט, אם יבחר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. שחקן ענק עם פוטנציאל בשמיים! עם היכולות שלו והניהול הנכון של אביו וסוכנו, הוא הסיכוי הבא שלו בNBA והוא בהחלט מסוגל לכך

  2. חובה עלינו להוסיף ששון דאוסן הוא בנו של ג'ו האחד והיחיד, שחקן ואדם מיוחד ויוצא דופן, שפרש ממשחק פעיל אך לפני שבע שנים, בגיל 48.

    1. אחרי קריירה ארוכה ומשובחת בקבוצות לאורכה ולרוחבה של ישראל. מי שראה אותו משחק יזכור את המיקום הפנטסטי והלחימה מתחת לסלים, שהפכו אותו למעין בארקלי קטן משלנו.

  3. ג'ו דאוסן היה פעם מלך הסלים ומלך הריבאונדים באותה עונה אם זכרוני אינו מטעני. הוא בהחלט היה שחקן יוצא דופן ואחד הזרים הגדולים (אח"כ מתאזרח) ששיחקו פה. שחקן עם אנרגיות יוצאות דופן שתמיד הגיע לעבוד.

    1. לא זה ולא זה. דאוסן. שיחק איתי בנוער של ראשון. עבר את כולם בסיבוב, והיה לנו שנתון מאוד מוצלח, אלופי נוער לאומית.
      רק שיצליח!

  4. כן זה קצת מצחיק, אתה רואה אותו בראיונות אחרי משחקים , נראה שחור אמריקאי צעיר ומצליח, אם כל האטטיוד של שחקן כדורסל. כמו כזה דונטה סמית..
    ואז הוא מתחיל לדבר עברית צחה עם כל הביטויים כמו "אחלה" ו"סבבה"

  5. היי לכם
    , מי מוכן להסביר איזה אינטרס יש לשחקן להיבחר בדראפט?
    למה בעצם לא ללכת לחפש חוזה מקבוצה שתרצה אוצך, במקום ליפול באיזה בחירה באמצע סיבוב שני ולהיתקע בקבוצה שאין לה מקום אבל גם לא רוצה לוותר על הזכויות שלה עליך?

    1. אתה לא יכול להכנס לליגה אחרת. כלומר מותר לך לא להבחר בדראפט ואחרי זה להכנס לליגה מתי שלא יהיה, אבל לפני שאתה מעמיד את עצמך לבחירה בדראפט קבוצות לא יכולות להחתים אותך.

  6. עדיף לא להיבחר בכלל מאשר להיבחר סיבוב שני, כי אז אפשר להופיע במחנה קיץ ולהיות זמין לכל קבוצה שתרצה.

  7. יהיה רע מאד אם ייבחר. הבחור צריך עוד להתבגר, להתחזק ולהשתפר כדי להגיע לרמה אירופאית, לדבר על ה- NBA אולי בעוד 3-4 שנים, דרך הצלחה באירופה (אם ספק רב מאד אם הוא מתאים לרמות האלה בכלל).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט