יש ואין חדש תחת השמש / מנחם לס

עונת 2014-15 מתה. יחי ותחי עונת 2015-16.

אין חדש תחת השמש שכל קבוצה תשחק 82 משחקים, שגולדן סטייט תמשיך לשלוט במערב, והקאבס תמשיך לשלוט במזרח. העונה תתחיל ב-27 לאוקטובר באורקל ארינה, ביתה של האלופה החדשה, ותסתיים ביום רביעי, ה-23 לאפריל 2016. הפלייאוף יתחיל ב-16 לאפריל.

האול סטארס ייערך לראשונה מחוץ לארה"ב – בטורונטו, קנדה – וחוזה הטיווי החדש יחל ב-1 לינואר, 2016.

ל-25 קבוצות יהיו אותם מאמנים. רגע, עלי להוסיף "נכון לעכשיו". מה יהיה עם דייויד בלאט? אני כמעט בטוח שיישאר אלא אם-כן לברון יחליט שהוא לא רוצה אותו. היחסים ביניהם לא ניתנים להסבר (או הבנה).

אלה הקבוצות עם מאמנים חדשים:

Offseason
Team 2014–15 season 2015–16 season
Chicago Bulls Tom Thibodeau Fred Hoiberg
Denver Nuggets Melvin Hunt (interim) Michael Malone
New Orleans Pelicans Monty Williams Alvin Gentry
Oklahoma City Thunder Scott Brooks Billy Donovan
Orlando Magic James Borrego (interim) Scott Skiles

הגולדן סטייט תהיה המועמדת לאליפות שנייה ופני "KILLER-BOY" שלה יהפוך לפנים החדשות של הליגה, בעוד שלברון יעשה הכל להביא סוף-סוף אליפות לאוהיו.

קובי? אלא אם-כן יבוא אצלו CHANG-OF-HEART רציני ביותר, יפרוש סוף סוף.

כל כך הרבה לא ידוע וכל כך הרבה יהיה חדש.

האם טים דנקן יפרוש לפני תחילת העונה? הוא עדיין לא הודיע כן או לא.

למרכוס אלדרידג' ודיאדרה ג'ורדן יכו בשוק הפתוח.

קווין לאב? הוא הודיע שבכוונתו להישאר בקאבס ואני מאמין לו. עתה ישנו לו אתגר חדש: להראות שרק בגלל פציעתו הקאבס לא ניצחה. להראות שהוא-הוא זה שיעשה את ההבדל.

דוויין ווייד? מה יהיה איתו? הוא דרש חוזה שידע מראש שיסורב. האם זו דרכו לעזוב את הקבוצה שהיא ה-DNA בגופו ויישותו כשהוא מתרץ "הם לא רצו אותי, אחרת היו משלמים!". אגב, בתור אנליסט עם קולינס וג'לן רוז הוא התגלה כעילוי. אם ירצה להמשיך בטיווי אחרי פרישתו, כל חברות הטיווי הגדולות תעמודנה בתור.

מה יהיה עם ראז'ון רונדו? הוא נעלם מהמבריקס. מאומה לא גמור שם. היכן הוא? לי נידמה שהוא באיזה שהוא כוך בהודו, יחף עם סדין לבן, וישן על מסמרים לפי צו של איזה גורו דפוק בראש.

שוק השחקנים החופשי ניפתח ב-1 ביולי.יהיה שמח.

הרבה גם תלוי בדראפט בשבוע הבא. במי תיבחר מינסוטה? במי תיבחר הלייקרס? מה יעשה פיל ג'קסון כצעד ראשון, חשוב, בניקס, וכיצד הוא מתכנן להצדיק משכורת של 12 מיליון לשנה, לארבע שנים, כשכרמלו אנטוני חתום על כל המיליונים? חוזה הטיווי החדש עלול לשנות את כל החוקים.

האם לברון נשאר  ב-ט-ו-ח  בקאבס? כל מה שהוא הגיב היה "אפילו לא התחלתי לחשוב על העונה הבאה". הוא חייב להישאר, אחרת ייחשב לעולם ועד כטיפוס הנאלח בעולם הבורח אחרי אליפויות כי הוא חושש שבעצמו הוא לא יכול להביאן. הוא יכונה 'בוגד' לעולם ועד. אין דרך שהוא עוזב לדעתי.

גולדן סטייט עלולה לחזור בדיוק כפי שהיא. דריימונג גרין הפך ל-HOT POTATO ומי שירצה בו יצטרך לשלשל חוזה מקסימלי לשחקן שהיה בלתי ידוע יחסית. הוא אמר בברור שאין לו תכניות לעזוב, אבל אם מישהו מציע לו 'מקס' והווריורס הקמצנית-משהו מסרבת להשוות, הוא GONER!

גם בקליבלנד יהיה מעניין לראות מה קורה עם טריסטן תומפסון. לי נראה שהקאבס תצטרך לתת לו חוזה מקסימלי להחזיקו, מה שיעשה מהבאדג'ט של הקאבס אחד הגבוהים בליגה, ואולי הוא שווה מאמר נפרד. אם זאת באמת העונה האחרונה של קובי, הם ירצו להעמיס כמה שיותר טלנט כבר עתה לתת לקובי עונה מכובדת, וטריסטאן הוא אפשרות מעניינת.

אני לא מתלהב במיוחד מהדראפט. כמו כל דראפט, הציפיות רבות. אבל אם תסתכלו על דראפט השנה שעברה, אף שחקן בדראפט לא תרם כהוא-זה בפלייאוף שזה נסתיים, כשרק קלינט קפלה מיוסטון עלה כמה דקות למשחק בס"ה 10 משחקים. מעטים מאד הם שחקני דראפט הגורמים לאימפקט מיד בכניסתם ל-NBA.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה מנחם.
    אני מחכה לסקירה על שוק השחקנים נחופשיים, אם אני לא טועה רון טחן נתן הבטחה לאחד כזה.
    אני אתאכזב מאוד אם וייד יעזוב את מיאמי, אין הרבה שחקנים שמזוהים עם מועדון כמוהו. מעניין אם זה באמת בגלל כסף או שהוא מחפש תירוץ לעזוב. למרכוס הוא באמת המלפפון הכי לוהט.

  2. לא הבנתי אם העונה הסדירה מסתיימת ב2304, אז איך הפליי-אוף מתחיל שבוע לפני כן ב 1604?

    גולדן מועמדת לאליפות שנייה? זו הערכה אישית ש'ך או שאתה מתבסס אל לאס וגאס?
    על פי לאס וגאס יש קבוצה אחת מועמדת לאליפות וזו היא ידידתנו קליבלנד,
    קליבנד זוכה ל :44 אחוזי זכייה בעוד הגולדן " רק " ל20 אחוז,

    אם אני אצטט את כריס שרידן מהזכרון שלי המתעתע הוא כתב משהו כזה :
    " התחושה הזו של קליבנד שהם היו השנה ככ קרובים לגביע ולא זכו תגרום להם להגיע לעונה הבאה רעבים הרבה יותר"

  3. כלל אצבע: תמיד תלך נגד סוכנויות ההימורים בלאס וגאס.

    העונה עוד לא התחילה, היה רק טרייד משמעותי אחד, כשכל החוזים המעניינים עדיין לא נחתמו, כולל אלה הכבדים של קליבלנד – לאב ובעיקר תומפסון שירצה שדרוג משמעותי.

  4. היחסים בין לברון ובלאט די פשוטים, לכאורה.
    לברון לא מתקשר עם בלאט, לא מאמין בו ולא סומך עליו כבנאדם, חבר ומאמן. היו לזה בערך 10000 סימנים בפלייאוף וקצת פחות ממיליון בעונה.
    על הספסל ליד בלאט יושב מישהו שלברון אוהב יותר, מעריך יותר ורואה בו חבר. קוראים לו טיירון לו.
    נשאר רק להציב את האולטימטום לגילברט.

    1. אולי בעצם המצב הנוכחי מתאים כמו כפפה ליד הגדולה של לברון,
      ברגע שהוא יכשל ההאשמה תונחת על בלאט וברגע שהוא יזכה בגביע (אם וכאשר) התהילה תלך אליו בלבד,
      בלאט נתן ללברון חופש פעולה כמו שהוא תמיד רצה וחיפש,
      אני מאמין שאם לברון יציב אולטימטום זה אכן יהיה על אותו הספסך, אבל לא על כסא המאמן, לברון יבקש וידאג שהשחקנים -8, 9 ו 10 יהיו יותר איכותיים, כאלו שאיתם הוא יוכל ללכת עד הסוף

      עם חברים לא לוקחים אליפויות, נכון שהוא מחובר יותר לטיירון לו אבל למרות עיקום הפרצוף של לברון יש לי הרגשה שהמצב הנוכחי מתאים ונוח לו,

      מה שחבל זה שבלאט נהפך למין פאפי במנגנון שם, סוג של בובה על חוט, הוא צריך לרצות את המלך ג'ונס,
      זה מצב לא פיירי ולא הוגן,
      אבל שיש חוזה עתיר מליונים הכסף מדבר,
      איך אומרת האימרה:

      "אם הצדק זה דגל, הכסף זה הרוח שמנפנפת את הדגל לכל כיוון שבא לה"
      בלאט נקלע לסיטואציה מוזרה ומרגיזה, מצד אחד הוא מגשים חלום של כל מאמן, לאמן בקבוצה מועמדת לאליפות, מאידך הוא נאלץ לבלוע את ההשפלות מצד לברון"

      בלאט קיבל עם הג'וב גם ברכה אבל גם סוג של קללה אירונית

      1. כלל ראשון בטל-לברוניזציה – כדי לדעת מה לברון חושב, תקשיב לפודל שלו ווינדהורסט.
        כשהפודל יגיד שהגיע הזמן שבלאט ילך, לברון הציב את האולטימטום.

  5. אני יודע שזו לא תוכנית כבקשתך, אבל לצד שוק השחקנים החופשיים, נשמח גם לטור ״קליבלנד לאן״. יש פה לא מעט דילמות מעניינות, ובאופן כללי, קשה מאוד (לפחות על הנייר) להשתפר ממקום שני למקום ראשון (היכולת לשפר ולחזק בקטנות ומבלי לפגום)

  6. חברים דיוויד לי עומד להיות משוחרר מגולדן סטייט. כנראה בשביל לפנות שכר לגרין.
    טים דנקן נשדד ביותר מ 25 מליון דולר עי סוכן שהשקיע השקעות גרועות בשמו. יחד עם הגירושין דנקן הרבה פחות עשיר ממה שהיה אמור להיות…
    לו וויליאמס של טורונטו על המדף וכנראה שיש לא מעט קופצים

  7. לדעתי אם מאמן כלשהו יוחלף, זה במינסוטה. סונדרס לא נראה כאילו הוא רוצה להשאר כמאמן ראשי על הספסל שלהם, אלא רק כמנג'ר, וזאת בכל זאת קבוצה עם 3 בחירות ראשונות בדראפט, שיכול להיות שיהיו לה הרבה קופצים. לכו תדעו, אולי זה יהיה בסוף דיוויד בלאט. אני מקווה שישאר בקאבלירס (ולדעתי זה יקרה).

  8. הערה לגבי טריסטן תומפסון – הוא שחקן מוגבל ודי חד מימדי שהתאים ספציפית לסגנון של הקאבס ברוסטר הנוכחי. הוא חיית ריבאונד ומצויין בהגנת חילופים, ובערך זהו. אין לו קליעה מיותר ממטר,אין יכולת מסירה מיוחדת ואין משחק פוסט מרשים. הוא שחקן משלים מצויין שאמור לעלות מהספסל, ממש לא שחקן לחוזה מקסימום. הוא מביא הרבה התלהבות, האסל וחוש טוב ריבאונד, אבל להשוות אותו לשחקנים בעמדה שלו בחוזה מקס כמו למרקוס אולדריג', בלייק גריפין או אנטוני דיוויס (כשהוא יגיע לזה) זה לא במקום

    1. נכון, אבל שחקן שווה לא פחות מכמה קשה יהיה לקבוצה להחליף אותו.
      וממש לא יהיה קל למצוא לו מחליף.
      בנוסף יש מספיק קבוצות נואשות שמוכנות לשלם בשבילו (ואח"כ יתאכזבו ממנו).

    2. נון מאוד, טריסטן תומפסון ממש לא שווה חוזה מקסימום. וכשאנדי וורזאו יחזור גם התלות בתומפסון תהיה פחותה.

  9. שנה הבאה הולכת להיות שנה של אוקלהומה סיטי*. דוראנט, ראסל, סרג', קאנטר ואדאמס המשתפר. יש פה יותר מדיי כשרון ומאמן שהוא מאמן כדי שהקבוצה הזאת לא תתפוצץ ותתן עונה אדירה. שנה אחרונה אולי לפני ששוללת דוראנט-ראסל תתפרק ואנשי אוקסי יעשו הכל כדי שזה לא יקרה ויתנו לשני הסופרסטארים האלה סיבה להמשך המסיבה.

    שאלה למחשבה: כמה פעמים לברון היה מגיע עם הקבוצות שלו לגמרים, אם היה משחק במערב (שני הגמרים במדי קליבלנד זו אוטומטית לא כל חובב NBA יענה כנראה. במדי מיאמי זו כבר שאלה ששווה לדון בה).

    המזרח ברמה כל כך נחותה (ויסלחו לי כל אוהדי אטלאנטה ושיקאגו שברגע האמת נראו כמו קבוצת אמצע טבלה במערב) שוואלה, בואו נגיד לברון חייב המון למזרח שעזר לו לבנות סטטיסטקת קריירה מרשימה עד עכשיו שמביאה אותו פה ושם לדיונים הזויים ולדירוגים מצחיקים עם מייקל, בירד קובי ועוד.

    בושה וחרפה היחס שדיוויד מקבל ממנו ואני מקווה מאוד שברון ימשיך ולבנות לעצמו את האחוז הנוראי שלו בגמרים שמזכירים את האחוזים שלו מהשלוש בפלייאוף. הלוזר הכי גדול בכדורסל האמריקאי. תן לי את מייקל בן 52 בכדור האחרון במשחק מספר 1 בגמר, תן לי את קובי הפצוע, תן לי את קווין דוראנט עם בנדנה בעיניים שמסתירות ולא את ה"מלך". בתקשורת מתעסקים בבלאט שלא שיתף את מוזגוב מספיק ותולשים את עורו על כל החלטה.

    חשבתם לרגע מה היה קורה אם ה"מלך" היה קולע את הסל במשחק הראשון ההוא, שבמצב כזה או אחר היינו מגיעים ל3-0 לקאבס במקום 2-1 שלא הספיק? אף אחד לא מזכיר את זה וזה רק מראה את הצביעות והעוול שעושים לבלאט. בושה וחרפה.

    אוי.. המצב של היום בו המלך של עולם הכדורסל הוא לברון ג'יימס, גורם לי להתגעגע למייקל.

    *משפט זה נכון במידה ולא יהיו פציעות משמעותיות באוקלהומה סוף סוף השנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט