שיטת הפיינל פור עשתה את שלה. הזמן לחזור לסדרות / אהרון שדה

נאה דורש ונאה מקיים

שיטת הפיינל פור בארץ  עשתה את מה שהיא הייתה צריכה עכשיו באמת הגיע הזמן לחזור לסדרות.
למען  הסר ספק אני תמיד התנגדתי לשיטת הפיינל פור מכיוון שהתרשמתי שהשיטה הזו לא תקדם את הכדורסל הישראלי ,אלא תפגע במכבי.
מצאו שיטה שבאו לפגוע בקבוצה כביכול בלתי מנוצחת וכאילו החליטו אם לא ניתן לנצח אותם על המגרש ננצח אותם בקומבינה מחוץ למגרש ואז ננצח במגרש פעם אחת בלבד ונדיח אותה.
לכן התנגדתי לכך תמיד.
בכל זאת אני מוכן להודות כי שיטת הפיינל פור נתנה תרומה אחת גדולה שאיני בטוח בכלל שיוזמיה הביאו זאת בחשבון .
בדיעבד שיטת הפיינל פור נתנה דבר אחד והיא את האמונה המוחלטת שניתן להדיח את מכבי.
פסיכולוגית זה כנראה לא משנה אם ניצחת את הבלתי מנוצח במשחק בודד ,או ברבע בודד …ניצחת אז ניצחת.
עובדתית עד שיטת הפיינל פור מכבי הייתה בלתי מנוצחת על האליפות (למעט החריג של 1993 ).
מאז זה אחרת לחלוטין.
נכון זה לא רק עצם השיטה ,קרו מאז עוד הרבה שינויים כגון למשל החוק הרוסי ששינה הרבה אבל בשורה התחתונה התחרותיות חזרה מאז.
אני זוכר איך כילד לא תפסתי איך יכול להיות שתמיד אבל תמיד כשמגיע משחק מכריע על כל הקופה הוא של מכבי .
ההילה סביב המועדון הזה הייתה כל כך גדולה שהיא גרמה לפיק ברכיים תמידי לכל היריבות.
אני זוכר איך אשכרה תהינו האם גליל עליון תהיה מסוגלת לעשות זאת במשחק החמישי ב 1993.
גליל הייתה כ"כ הרבה יותר טובה …ובכל זאת היה בלתי נתפס לראות את מכבי מפסידה משחק מכריע.
עכשיו שימו לב לדבר הבא מאז אובדן האליפות בשנת 1993 ועד הפיינל פור של 2006  מכבי בכלל לא הגיעה למשחק מכריע בארץ על כל הקופה.
כן אפילו בשנת 1999 עם הפועל ירושלים הנפלאה אלופת הליגה הרגילה דאז…מכבי סגרה זאת ב 4 משחקים.
לעומת זאת מאז הפיינל פור קבוצות יותר מאמינות אפילו בסדרות עצמן .
הנה בשנת 2008 , עונה שבה מכבי העפילה לגמר היורוליג ובכל זאת היא עדיין עברה רק בשיניים במשחק חמישי צמוד ודרמטי את בני השרון השמינית בליגה לאותה עונה.
והנה הסיפור עכשיו של אילת.
בקיצור  הכל מתחיל ונגמר באמונה.
בעבר הקבוצות בארץ לא האמינו שהם מסוגלות להתמודד עם מכבי ועכשיו זה קורה .
שיטת הפיינל פור שבעיני הייתה אמורה להנציח את המסכנות (כי הרי אנחנו לא יכולות לנצח את מכבי בסדרה….תנו לנו משחק בודד )
עשתה למעשה משהו אחר והיא חיזוק האמונה.
ניתן להמשיל זאת לאופניים ,בתחילה גלגל עזר (בשיטת הפיינל פור ) ועכשיו ניתן להשליך את הגלגל.
לסיום חשוב לי לומר שזה לא באשמת מכבי אלא בזכות הקבוצות האחרות ונסביר זאת .
כותרת וואלה מהיום.
"סתם מועדון הפסיד לסתם קבוצה "
איני מסכים עם כותרת זו לחלוטין.
ראשית אילת לא יכולה להיות סתם קבוצה…אין "סתם קבוצה " שיוצאת מ 2-0 ל 2-3 כולל ניצחון מכריע בחוץ.
כל שכן האלופה ,כל שכן אלופה שלא הפסידה סדרת פליאוף 22 שנה (והיא שיחקה כ- 35 סדרות בחישוב גס).
שנית שמתי לב שמכבי של השנים האחרונות קיבלה מכות בארץ בשנים שהיא דווקא לא הייתה "סתם קבוצה "
הנה למשל שנת 2008 .
מכבי מגיעה לגמר היורוליג תוך שהיא עוברת את ריאל ,אולימפיקוס ,ברצלונה וסיינה .
ובכל זאת בארץ היא הפסידה יותר מכל עונה אחרת כולל עונת 1993.
דוגמה נוספת היא מכבי אשתקד .
קבוצה שסיימה עם יחס הסלים הכי נמוך בהיסטוריה שלה בארץ ,חטפה תבוסות וסתם הפסדים לכל קבוצה מהשמינייה הראשונה בליגה או בפליאוף.
ובכל זאת  לקחה את היורוליג.
וזה מוכיח שיותר ממה שמכבי איבדה את ההילה יתר הקבוצות קיבלו את האמונה שהן יכולות לנצח את מכבי.
בשורה התחתונה : הקבוצות החלו להאמין .את האמונה הם קיבלו עם שיטת הפיינל פור כגלגל עזר ו…הגיע הזמן להסיר את הגלגל.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

    1. אם תבדוק לעומק את הסדרות של מכבי משנת 1994 עד נניח 2007 ואז משנת 2008 תראה הבדל של שמים וארץ.
      נכון שזו הפעם הראשונה שתכלס מכבי הפסידה בסדרה אבל הפייט לא ניתן בפעם הראשונה. .
      היה כבר את בני השרון בשנת 2008 וכן את אילת אשתקד כאשר מכבי ממש גנבה את המשחק הרביעי בהארכה. בנוסף ברור לחלוטין שאם לא הייתה את שיטת הפיינל פור היו עוד סדרות נפלאות . כמו למשל סדרת 2008 חולון מכבי שנמנעה רק בגלל הפיינל פור. בנוסף פרדוקסלית אם מכבי הייתה מגיעה לגמר השיטה הייתה פוגעת בירושלים שיותר עמוקה משמעותית מכבי .לכן מכל הסיבות שבעולם תנו לנו פליאוף ואם אפשר גמר של הטוב משבע מה טוב ( ראו שנים אחרונות באיטליה ).

  1. מכבי איבדו את ההרתעה שתמיד היתה מנת-חלקה בשנים האחרונות,
    די אם אזכיר את אבדן האליפות למכבי חיפה בדחוק לפני שנתיים, באותו היום בשעת הדמדומים בעודי עומד בפקק ברמזור בואכה מרכז-הכרמל הופעתי שלצידי הרכב המהודר הצרפתי(לא סגור אם זה היה רנו או סיטרואן, אבל זה היה ג'יפ שחור מדוגם)שבתוכו שמעון מזרחי ואחד מהנכדים שלו שואל אותי איך מגיעים להיכל הספורט " רוממה" הספקתי להסביר לו ואיחלתי לו שיפסידו:)
    זה אכן מה שקרה,
    התחושה היתה כמו לפגוש איזה גביר רם ונישא שמגיע לבקר בעיירה נידחת, בכלל מכבי במשך השנים תמיד התנהלה כלפי הליגה בסוג של אדנות והתנשאות, תמיד הם קיבלו יחס מועדף מחברי-המזכירות שלא לדבר על השופטים

    אתמול בערב המון דברים קטנים והמון אישים מההסטוריה הקצרה של הכדורסל והספורט בארץ נפגשו ודרכיהם הצטלבו באיזה שהוא אופן גרוטסקי,
    די אם אציין שהבעלים של אילת אדון הרציקוביץ הוא אחיו של לא אחר מאשר לוני הרצ'יקוביץ, כן, כן, אותו הבעלים המיתולוגי של מכבי תל -אביב בכדורגל,
    תמיד אוהדי הכדורגל חששו מהרגע שמכבי תל אביב בכדורגל תהווה איום על הענף ותהפוך ל-" מכבי" של הכדורסל, מכבי של הכדורסל הכוונה אחת שאי אפשר מולה, אחת שאי אפשר נגדה, אחת שאותה מודדים בפרמטרים אחרים, ראו זה פלא בזמן הנוכחי חל מהפך מסויים:
    מכבי של הכדורסל היתה רוצה ושואפת להתנהל במקצועיות כמו מכבי של הכדורגל.

    מכבי של הכדורסל נאלצה על מנת להגיע לאירופה לעבור דרך ערים בפריפריה, לחוות חדרי-הלבשה מעופשים כולל לשחק באולמות של מתנ"ס, הכל היה כשר וכשיר על מנת להגיע לשמנת ולקרם דה לה קרם-לאירופה,
    והנה עכשיו מכבי יכולה להתבשם מהניחוח האירופאי ללא " ללכלך" את סוליות-הנעליים בפרקטים של אותם אולמות נידחים,אירופה מובטחת לה כך או אחרת, יש בזה סוג של חוסר -צדק משווע לחובבי הספורט ולכדורסל בפרט,

    העונה של מכבי התחילה עם רף ציפיות וסקרנות איך יעבוד הציוות המופלא או המוזר בין גיא-גודס לבין פיני גרשון, אני מוכרח לציין שמההתחלה הציוות הזה הזכיר לי את " צבע הכסף"
    פיני גרשון הזכיר לי את דמותו של פול ניומן, סניור ותיק ומשופשף שראה כבר הכל,
    גיא גודס כמובן היה הטום קרוז הוירטואלי בדמיון שלי, בחור עם קריירה עשירה אבל עדיין טירון ולא משופשף בענף האכזרי הזה של האימון,
    רבים וטובים פיקפקו בצמד הזה, טענו שפיני יחבל במערכת, שפיני בעל האגו הענק לא יוכל לשבת על הספסל, אכן בתחילת העונה פיני כהרגלו קיפץ ופיזז על הספסל, הניף ידיים למכביר לשמיים, חילק צ'אפחות לשחקנים, עודד אותם ברגע- משבר , אולם היה חסר משהו אמיתי שם, היה חסר העבודה השחורה מאחורי הקלעים, זה סוג של עבודה שפיני מעולם לא הצטיין בה במיוחד, פיני הוא איש של זרקורים, פיני הוא חית משחק, פיני אלוף בקריאת מהלכים תוך כדי המשחק,
    אז ככה שמלכתחילה לגיא הגודס היה קשה להתנהל כמאמן ראשי ללא עוזר מאמן אמיתי בגבו, דווקא היחסים האישיים ביניהם למתבונן מהצד נראו על פניהם תקינים לחלוטין,

    כנראה שזה לא מספיק.

    אריק שיבק שניצח את גיא הוא ההיפך ממכבי, הוא אחד שטיפס לאט לאט דרך מועדונים הכי קטנים שיש כולל קריירת אימון בקבוצות לא הכי מוכרות ביבשת האירופאיות, לשיבק נוצרה בענף מין תדמית של מנותק או מרחף כזה, משום מה הוא לא הצטייר כמאמן עממי נניח כמו צביקה שרף,
    יש במראה החיצוני שלו מין איכות שקשה לשים עליה את היד אבל יש בה מין זרות לישראליות שלנו, גם השנה הוא במקרה הגיע לאילת במהלך העונה ,
    אני מקווה שאם וכאשר אריק שיבק יזכה באליפות לא ישמיצו אותו ויגידו עליו שהוא רק עמד בתחנה שהרכבת עברה

    את המאמן שאימן לפניו באילת הייתי ממליץ לצוות למכבי של 2015-2016, זה אדם יסודי שמכיר את המערכת מקרוב ומקצוען אמיתי,
    את גיא גודס שאני מאוד מחבב הייתי רוצה לראות בקבוצה יותר קטנה, הוא זקוק כנראה לעוד קצת שיפשוף, הוא היה שחקן ענק, כנראה שלא תמיד זה מספיק.

    הנצחון האמיתי שהיה אמש הוא בכלל שלנו הישראלים, לראות ברגעים ממושכים במהלך המשחק חבורה של ישראלים לא הכי גבוהים, לא הכי בריונים מתרוצצים על המגרש עם ברק בעיניים ולא משפילים מבט היא חדשה טובה לכדורסל .

    כעת מה שנותר זה להמתין ולראות האם מכבי תל אביב כדורסל תצליח להיות כמו .. מכבי תל אביב כדורגל!

    אני משוכנע שבלאט אתמול חייך לעצמו מתחת לשפם שנודע לו שמעסיקיו לשעבר שרבים מהם השמיצו אותו נכחו לדעת שבלאט לא כזה פראייר, זה היה סוג של אירוניה שבאותו היום שבלאט משתתף פעיל כמאמן במשחק הכי יוקרתי על הגלובוס באותו היום ממש מכבי ללא בלאט חוטפת וואחד זפטה.

    ימי הראוותנות של פיני גרשון יסתיימו, אולי רק אולי כעת שפיני ככל הנראה לא ימשיך במערכת ויאלץ לראות המשחק מבחוץ אז אולי אני מקווה בשבילו שיחזור לו הרעב והלהט לאמן קבוצה ישראלית, בכל זאת אני מחזיק מפיני גרשון אחד המוחות המבריקים של המשחק הזה, בתור אישיות הוא לא כזה גליק אבל כמאמן הוא חריף לאללה

  2. זה עניין של תקופות
    מכבי עם סגל לא מבריק במיוחד, רובם הגיעו מקבוצות אחרות בליגה…. לא תוצרים של סקאוטינג משובח.
    מאמן ירוק למדי ש"קיבל" כזו מתנה כל כך גדולה של לאמן את הקבוצה של המדינה למרות חוסר נסיונו כך שאין לצפות ממנו לחשיבה מחוץ למסגרת או איזושהי הובלת קו אישי עצמאי.
    ופיני גרשון שגדולתו היא בפרונט, לא מאחורי הקלעים…

  3. כושר ההרתאה של מכבי לא נפגע לדעתי בגלל השינוי בשיטה. הוא נפגע כי העולם השתנה, כי מכבי פחות 'מכביסטית' וחדורת מוטיבציה מהעבר, כי זה לא משנה אם מכבי תיקח אליפות (היא ממילא תשחק בירוליג) ולכן למכבי פחות משנה להפסיד, כי יש פחות ישראלים טובים ולכן הישראלים של מכבי לא בהכרח יותר טובים מהישראלים האחרים וכי הליגה פה מבוססת הרבה יותר על אמריקאים (ישראלי היא הליגה השלישית בעולם אחרי הNBA וליגת הפיתוח עם אחוז האמריקאים בליגה) שלא גדלו על המיתוס שאת מכבי אי אפשר לנצח.
    הפיינל פור זה קוריוז שצריך לחלוף מן העולם אבל האמונה לא באה ממנו.

    1. 1. גם שנה שעברה מכבי הייתה פחות מכביסטית ?
      2. בכל הכבוד לזרים שמתי לב שהקבוצות שבאמת מצליחות בליגה הם הקבוצות של הישראלים הטובים.
      אילת כבר 3 שנים בפיינל פור בזכות ניסים וכדיר כדאשתקד היו גם נעימי וחנוכי .
      גם חיפה עם רוט ויבזורי הצליחו .ואשתקד כאשר אליהו נפצע ולא היו לירושלים מחליפים מקומיים הם הודחו טרם זמנם.גם למכבי זה קרה ובמובן מסויים צירוף המקרים בפציעת לנדסברג ופניני זה אותו המקרה של גודס השחקן שנפצע בסדרה ההיא שמכבי הפסידה.
      לכן לא הכל השיטה אבל את האמונה היא יצרה. וגם אם לא את הסדרות צריך להמשיך עד הסוף.

  4. יאיר לא הבנתי את המשפט "יש פחות ישראלים טובים ולכן הישראלים של מכבי לא בהכרח יותר טובים מהישראלים האחרים" אם כבר אז ההיגיון אמור להיות הפוך. אם יש מעט ישראלים טובים אז הם ילכו לאן שיש הרבה כסף ושם יהיו מבוקשים יותר בגלל החוק הרוסי. דווקא אם יש הרבה ישראלים טובים הם יתפזרו בעוד קבוצות ומשקל הישראלים של מכבי יפחת. הבעיה של מכבי עם הישראלים היא שהיא לא השכילה להביא מחליפים לפניני ולנדסברג ומצאה את עצמה עם ג'ייק כהן ואוחיון וטיוס האנמי והאדיש. לגבי המוטיבציה, אני מסכים שיש "ירידת הדורות" ולמעט שמעון מזרחי שכל הפסד עבורו הוא טרגדיה יש חברי הנהלה שלא לוקחים זאת קשה כל כך.

  5. מכבי תמיד תשאר – the team to beat
    אם מכבי איבדה אליפות פעם אחת ב 35 שנה וכעת 4 מ 7 אז ברמת העקרון יוזמי השיטה יכולים לראותה כמוצלחת
    חבל שרמת העניין לא עלתה
    בעבר מכבי הייתה מחזיקה שחקנים דוגמאת תומר שטיינאור רק על מנת להחליש את היריבות
    חזרה לפורמט של סדרות תבטיח למכבי יתרון גדול יותר
    לדעתי לא משנה מי האלופה כל עוד יש עניין
    אין פסול אם מכבי תזכה בתואר 10 שנים ברציפות לאחר 2:3 בסדרת גמר
    הנסיבות השנה מכבי נענשה קשות בשל החוק הרוסי והספסל הדליל בניה לא נכונה של השלד

  6. מה שבעיני הגורם הכי משמעותי הוא החוק הרוסי!

    ההשפעה של החוק הרוסי בולטת בין מכבי

    זה נכון שגם שיטת הפיינל פור מאוד עזרה אבל השנה יותר מתמיד החוק הרוסי הוא שהכריע את מכבי.

    העובדה ששני ברגים מרכזיים מהישראלים (פניני ולנדסברג) פצועים היא מאד משמעותית ובעצם העלתה מאוד את המשמעות של דווין סמית. ברגע שגם הוא היה חסר מכבי הפכה לקבוצה פשוט הרבה פחות טובה.

  7. יה אללה איזה מכביסט אתה.
    "לא הצליחו לנצח אותה על המגרש", אולי כי מכבי שדדה את הליגה ועיקמה את כל החוקים האפשריים לטובתה במשך עשורים?
    פרשת הפיצה, הבנק של מוני, ייבוש שחקנים על הספסל רק כדי שלא ישחקו בקבוצות זרות, הגדלת מספר הזרים ל 15,000 בערך, התנגדות לתקרת שכר או לדראפט וכמובן הקצפת: שוד הקופה הציבורית בהתגלמותה ככספי האגרה מרשות השידור כדי להתעשר ברמות מפלצתיות לעומת כל הליגה ביחד (אפילו בלי לספור כל קבוצה בנפרד). וכל אלה רק קצה הקרחון. בקיצור, אחרי שהקבוצה הצהובה השנואה הצליחה לקחת ענף ספורט מפואר ולהפוך אותו להערת שוליים מגוחכת בספורט התחרותי הישראלי, עכשיו הקוזאק הנגזל יוצא לבכות שוב על מר גורלו.
    ועכשיו, למרבה השמחה, הפסדתם גם בסדרת חצי גמר. על מה תבכו עכשיו? איך תשנו עכשיו את החוקים לטובתכם? באיזה הודעות לעיתונות תצאו כדי להסביר שהשיטה דפקה אתכם? אולי זה יהיה כי הסדרה היתה רק הטוב מ 5, היא היתה צריכה בכלל להיות הטוב מ 11 וכולה היתה צריכה להיערך במגרש מכבי הישן, על הבלטות.
    אתם מרתקים, תאמין לי.

  8. להחזיר את הפלייאו ף רק כשמכבי תגיש הצעה רשמית ליורוליג לעבור למתכונת פלייאוף בחצאי גמר וגמר.
    מספיק עם ההתחסדות והצביעות של מר שמעון, עו"ד שעושה איפה ואיפה בין ליגה מקומית לליגה אירופית.
    שערוריה!!!

  9. ישראל וארכיון היקרים בואו נעשה סדר אחד לאחד ( בפעם המאה בערך באתר).
    1. פרשת הפיצה זו רכילות זולה וגם אם קרה זה קרה קורה ויקרה כמעט בכל ליגה בעולם בכל ענף …זהו תירוץ עלוב לאובדן האליפות ההוא של ירושלים.
    2. הבנק של מוני : פגע אם בכלל במכבי מה הקשר ?
    ( בהערת אגב הביקורת היחידה שלי על מכבי בעניין זה היא שהם לא שילמו שכר למוני ….וכתבתי זאת או לפחות חשבתי זאת הרבה ,הרבה לפני שידעתי על הפרשה ).
    3. יבוש שחקנים על הספסל בשביל שלא ישחקו בקבוצות אחרות. זה מעצבן ומרגיז אבל זה בדיוק מה שקורה כשקבוצה אחת עתירת תקציב ….זה נכון גם לגבי ריאל כדורגל למשל.
    4. הגדלת מספר הזרים מה לעשות ? ככה המצב בכל אירופה ואם נשחק רק אם ישראלים לא יהיו הצלחות לקבוצות ביבשת .

    5.התנגדות לתקרת שכר ודראפט : תגיד לי באירופה יש תקרת שכר ? או דראפט ? זאת שטות בעיני לא בגלל שאני אוהד מכבי אלא בגלל שבתחרות לא מחלישים את החזק אלא הקטן צריך לגדול ולא הפוך כאן במקום לחזק את החלש מנסים להחליש את החזק.
    6. " שוד הקופה הציבורית בהתגלמותה " עוד סיסמה ריקה מתוכן .
    מכבי מכרה מוצר אטרקטיבי ואגב מכניס מאד ע"י כך שהייתה הקבוצה המקצועית הראשונה בארץ בכל ענפי הספורט ורשות השידור פשוט קנתה את המוצר האטרקטיבי הזה בדיוק כפי שקנתה את זכויות גביע העולם או האולימפיאדה.בזמנו לפחות מכבי זכתה במוצר זה בדין כאשר היא זכתה באליפות ואם הפועל או אליצור היו זוכות גם מהם היו קונים …אם רק היו משכילות
    1. לקחת את האליפות 2. להעמיד קבוצה אטרקטיבית בגביעי אירופה.

    7. " הקבוצה הצהובה לקחה ענף ספורט מפואר והפכה אותו להערת שוליים מגוחכת "
    נראה לי שקצת הפכת את היוצרות אלמלא מכבי מי היה מתעניין בענף הזה בארץ ?
    ירושלים לקחה פעם יולב שזה פנטסטי אבל חוץ ממכבי האם הייתה פעם קבוצה שהייתה טופ 16 במפעל הבכיר ?
    בקיצור אלמלא מכבי הכדורסל כאן היה מעניין בדיוק כמו הכדוריד או הכדורעף .
    8. ואולי היה צריך להתחיל בזה לא תירצתי שום תירוץ מכבי הפסידה את האליפות בצדק ! מספק אותך ?
    לא זה היה הטור אלא העקרון.
    ועזוב רגע את מכבי הנה הפועל ירושלים מוכיחה שאפשר להעמיד אלטרנטיבה למכבי לפחות תקציבית ורעיונית בלי תגרת שכר ובלי דראפט והפלא ופלא גם בירושלים מתנגדים לשיטת הפיינל פור ותומכים בסדרות מדוע ?
    כי אורי אלון לא רוצה " לגנוב " אליפות במשחק מקרי הוא רוצה לבנות קבוצה שתזכה באליפות כי היא פשוט יותר טובה.

    ונעבור אלייך ארכיון יקר.
    1. אתה צודק לחלוטין כשאתה דורש שהאלופה תשחק ביורוליג אם זה היה תלוי בי זה מה שהיה קורה נקודה.

    2. אבל מה לעשות שהיורוליג לא בסדר ? מה לעשות שהקריטריונים שלהם הם לא נטו הישגיים ?
    מה לעשות שגם בטורקיה ( פנרבחצה ) לאיטליה ( מילאנו) ו תיאורטית גם בספרד , ליטא ויוון משחקות קבוצות לא אלופות ביורוליג …אמנם למעט ליטא כמדומני ביתר המדינות האלופה מקבלת כרטיס אוטומטי לגמר אבל עדיין
    א. יש פריבילגיה לקבוצות מסויימות
    ב. זו אשמת המנהלת שלא מצליחה עדיין לשריין בנוסף למכבי כרטיס אוטומטי לאלופה.

    בשורה התחתונה אם למלאגה ,קובנה ולמילאנו מגיע כרטיס אוטומטי ליורוליג אז בטח למכבי מגיע
    ..ושוב דעתי שלאף אחת לא מגיע אלא לאלופה ואולי לסגנית וכו' אך לפי שיטה ידועה ו ספורטיבית.

    3. בהערת אגב נזכיר בפעם העשירית באתר את הדברים הבאים.
    א. לפני הקמת היורוליג הייתה פיב" א. אצלה הקריטריון היה ספורטיבי נטו …השקמה היורוליג בליגה פרטית נהייתה מלחמה בין הליגות ( בעונת הפיצול 2001).

    באותה מלחמה מכבי צידדה בסםורטיביות ונשארה בפיבא .
    אך היורוליג שיחדה קבוצות רבות כולל קבוצות מהליגה שלנו ורעננה וירושלים קיבלו כרטיס אוטומטי ליורוליג ללא שזכו באליפות ….ועכשיו להתלונן על כך זה מצחיק.

    ב. הקבוצות הישראליות לא נלהבות לשחק באירופה.
    הנה ירושלים וויתרה בזמנו על כרטיס אוטומטי ליורוליג ( עונת 2005 אחרי הזכייה ביולב ).
    וכמעט כל יתר הקבוצות מוותרות על היורוקאפ ושאר המפעלים האירופאים …הנה רק השנה וויתרו כמה קבוצות על אירופה כמו ראשון וכמדומני חיפה.
    לכן לבוא בטענות שמכבי מעמידה קבוצה לאירופה מפעל שכמעט אף קבוצה ישראלית אחרת רוצה בכלל להשתתף בו זה מגוחך.

    בשורה התחתונה. : לא דיברתי על מכבי אלא מקצועית נטו מתוך דאגה כנה לכדורסל הישראלי .

  10. אהרון, כל הסעיפים שלך גובלים בשטויות וחלק מהם פשוט מחוסר ידע (אתה כנראה מאוד צעיר), אבל אני אענה לך רק על דברים בודדים.
    1. פרשת הפיצה – זו לא אגדה, זה שהדברים הוכחשו על ידי דון שימון עוד לא הופך אותם לאגדה: הדברים קרו וזה פגע בירושלים באותו משחק מכריע מול מכבי על האליפות.
    2. הבנק של מוני – מעולם לא נחקר עד הסוף (נחש מי מנע את החקירה?), לדעתי גם שופטים וגם שחקנים ומאמנים של יריבות היו מעורבים, משהו שהיה אמור לפסול שנים ארוכות של הענף או לפחות להטיל צל גדול על יושר הליגה בתקופה שמוני היה המנהל של מכבי.
    4. הגדלת מספר הזרים כי "ככה זה" ואחרת לא יהיו הצלחות לקבוצות באירופה? הסתכלות רק מנקודת המבט הצרה של מכביסט, אולי זה יחליש את מכבי בטווח הקצר באירופה. אבל הקטנה דרסטית של מספר הזרים בליגה תחזק את הכדורסל הישראלי בטווח הארוך את התחרותיות בליגה, את הנבחרת, ותביא גם הצלחות באירופה בטווח הארוך.
    5. באירופה אין תקרת שכר ו/או דראפט כי לא צריך. אין שם קבוצה אחת שמייבשת ליגה שלמה. כשרוצים ליצור תחרות אז מחלישים את החזק אם הוא חזק מדי, זה עובד בכלכלה (מונופולים וקרטלים), וזה עובד בספורט המקצועני האמריקאי (לא מאפשרים לקבוצה אחת עשירה לשלוט ולייבש את הליגה על ידי זה שמגבילים את הכסף שכל קבוצה יכולה לשפוך על הליגה ועל ידי חלוקת הכשרונות בין הקבוצות ברמה שווה פחות או יותר לאורך השנים).
    7. ייבוש הענף – פה בדיוק הוכחת את דרדקותך: מי היה מסתכל בלי מכבי? בסבנטיז ובאייטיז, לפני שמכבי התעשרה על חשבון האגרה של כולנו, היתה פה ליגה מעולה, עם סדרות וקבוצות חזקות שנתנו פייט אמיתי למכבי, וגם נבחרת שכולה ישראלים שלקחה בין היתר מקום שני באליפות אירופה. אז בבקשה אל תספר לי על "מכבי זה הענף". הענף היה מפואר ומכבי עם הדורסנות שלה הרגה אותו, במיוחד למי שלא מוכן לעמוד דום כל יום חמישי בהיכל ולהתיישר מול סיסמאות "הקבוצה שיש לה מדינה".
    8. לא מספק אותי כי מנהלי הקבוצה שלך כבר מתחילים בהתבכיינויות שלהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט