חלום אמביד – הסוף?

בשבועיים האחרונים היו מספר עידכונים על מו"מ בין הסיקסרס לאנדלו אפס הטורקית בנוגע לשחרורו של סאריץ עוד השנה ל NBA , אוהדי פילי פינטזו על משחקי ליגת הקיץ בווגאס שיאפשרו בפעם הראשונה לצפות בשלישיה נרלס נואל , ג'ואל אמביד ודריו סאריץ משחקת יחד. טוב אז איך שזה נראה עכשיו, ניתן לומר בודאות שאמביד לא יהיה שם.
ביום שבת האחרון הוציא סם הינקי הודעה לעיתונות שתהליך ההחלמה של הרגל של ג'ואל אמביד אינו מתקדם כפי שציפו ( או “less healing than anticipated.” במדויק). והקבוצה יחד עם השחקן והרופאים עושים הערכות חדשות לתהליך ההחלמה.
בהודעה של הינקי רב הנסתר על הנגלה, מה זה אומר? עוד ניתוח? אמביד יוכל לשחק העונה? או בכלל? האם ההודעה היא חלק מאג'נדה כלשהי של הינקי שבוע לפני הדראפט?

קראתי ביומיים האחרונים מגוון רחב של דעות מגוונות על הפרשה, מתחזיות פסימיות על כשלון טוטאלי של תהליך ההחלמה של אמביד   ( או  אמביד = גרג אודן) ועד לתאוריות קונספירציה שההודעה היא חלק משרשרת מהלכים שהינקי מתכנן לפני הדראפט ( או איך להכין את האוהדים לעובדה שפילי תבחר בדראפט הקרוב סנטר שנה שלישית ברציפות).

בתסריט פאסימי – אמביד הוא אודן מספר 2

להזכירכם, ג'ואל אמביד היה הסנטר של מכללת קנזס בשנה הקודמת עם אפסייד אדיר שהגיע עד כדי השוואות עם האקים הגדול. הוא שיחק כעשרים משחקים במכללות לפני שנפצע ונבחר בבחירה השלישית בדראפט הקודם ע"י פילי . כאשר הינקי בחר באמביד, כולם ידעו שזהו סוג של הימור והפציעה אותה סחב " foot Stress fractures " היא למעשה הקריפטונייט של שחקני כדורסל ולמעשה רוב הסיכויים שהיא מסיימת קריירה אם אתה שחקן גבוה.
לאחר הדראפט האחרון, אמביד נותח ברגלו והחל את תהליך השיקום של הרגל, הינקי הודיע שתהליך ההחלמה של אמביד יקח בין חמישה לשמונה חודשים, היום אנחנו סוגרים כמעט שנה אחרי הניתוח וההודעה של הינקי בשבת לא מבשרת טובות עבור אוהדי הסיקסרס.

אמביד במדי קנזס- האם נזכה לראות משחק ב- NBA ?

על מנת לשפוט החלטות ובחירות של קבוצות בערב הדראפט צריכים להמתין כמה שנים קדימה אחרי שהשחקנים שנבחרו מתפתחים ומממשים את הפוטנציאל שלהם או שלא והם מקוטלגים כהבטחה שלא מומשה ( ולא חסר כאלו).
בכל מחזור דראפט יש מספר מועט של שחקנים שיהפכו לכוכבים או שחקנים מובילים בליגה. בחירות דראפט הן סוג של הימור. אותו הימור שלקח ג'רי ווסט ששלח את דיבאץ' לשרלוט הורנטס תמורת הבחירה ה-13 בדראפט 1996 שבה בחר בשחקן תיכונים בשם קובי בריאנט וזכה בכל הקופה. או להיפך, אותו הימור שלקחו דטרויט ב-2003 כשבחרה במיליציץ בבחירה השניה ומממפיס ב-2009 שבחרה בהאשים טאביט בבחירה השנייה ושתיהן יצאו ללא מאומה.
עדיין מוקדם לשפוט האם פרויקט אמביד בסיקסרס נדון לכשלון, והאם לדוג אותו בבחירה שלישית ולקחת את ההימור הגדול שבצידו הוא טעות. מה שניתן לומר הוא שבזמן שהינקי לקח את ההחלטה רמת ההימור והסיכוי שבצידה היתה ידועה והוא לא יכול לתלות אשם כלשהו באיזשהו נעלם שלא היה ידוע לכולם לפני שנה.
בערב הדראפט הקודם , אחרי שאנדרו וויגינס הלך לקאבס וג'בארי פארקר הלך לבאקס, הינקי בדעה צלולה לקח את ההימור על אמביד , כי הוא חשב שכל האופציות שנותרו על שולחן אחרי שתי הבחירות הראשונות של ויגינס ופארקר, עדיין לא שוות בערכן לזיק של הסיכוי שפרויקט אמביד יצליח והוא יקבל את הפרנצ'ייז פלייר שחשק בו . הימור גדול על מנת לשמור את האופציה לזכות בג'קפוט.

מחזור 2014

בכלל , אם מסתכלים על העשירייה הראשונה הראשונה בדראפט של 2014, פרט לוויגינס ששיחק כל העונה ונבחר לרוקי העונה (כמעט ללא תחרות ). פציעות ותירוצים ממלאים את רוב העמודות ליד השמות ואמביד לא לבד .
בחירה מספר 2 – ג'אברי פארקר (באקס) – פתח בצורה מבטיחה את העונה וקרע את ה-ACL בברך אחרי 25 משחקים
בחירה מס 3- אמביד (סיקסרס) – חבל להרחיב.
בחירה מס 4 – אהרון גורדון (אורלנדו) – נפצע מיד בתחילת העונה ועדיין לא חזר לכושר, שיחק סה"כ 47 משחקים עם תרומה מינורית בדקות משחק ונקודות.
בחירה מס 5- אקסום (יוטה) – טוב , ניתן לומר שכגודל הציפיות כך האכזבה . היו עוד כאלו שהשוו אותו לקובי הצעיר לפני הדראפט…..
בחירה מספר 6 – סמארט (בוסטון ) – היחיד פרט לויגינס ופייטון בעשירייה שאפשר לומר שהוא שחקן משמעותי בקבוצה שלו. הגנה מעולה ותרומה סבירה בהתקפה עם פוטנציאל מבטיח.
בחירה 7 – רנדל (לייקרס) – נפצע במהלך המשחק הראשון של העונה ולא ראה מגרש מאז.
בחירה 8 + 9 – סטאוקס (קינגס) + וולנאה (שרלוט ) – כמעט ולא הורגשו העונה.
בחירה 10 אלפריד פייטון (אורלנדו) – יחד עם סמארט נתן חצי עונה שני עם יכולת גבוהה, עדיין סימני שאלה על יכולת הקליעה שלו.

מי אחריהם?
מקדרמוט בקושי שיחק עבור הבולס, טי ג'י וורן , אדריאן פיין , טיילר אניס, ג'יימס יאנג כמעט ולא היו משמעותיים ,ותאמינו לי ממה שנשאר בשאר הבחירות בדראפט עד המקום ה- 30, חוץ מנורקיץ ולאבין אין את מי לציין עם איזו תרומה משמעותית לקבוצותיהם.
עם כל הטררם סביב מחזור דראפט 2014 בשנה שעברה, שבתחזיות היה אמור להיות אחד הגדולים בכל הזמנים, הוא כרגע נראה כנפילה, ואפילו ניתן לומר שנכון להיום מחזור 2013 שנראה כאחד השחונים בשנים האחרונות כבר מעפיל עליו – נחכה ונראה.

לגבי אמביד, אני לא מצפה לכלום, רק בקשה להנהלת פילי : תיהיו פתוחים ואל תשלו אף אחד פה. אם ההימור כשל , תודו בזה ותמשיכו הלאה. הספיקו לנו תקוות השוא לפני שלוש שנים בתסריט של אנדרו ביינום שסיפק לנו מספיק מפחי נפש למכביר……. 

לסיום שני מסרים אחרונים להינקי לקראת הדראפט הקרב ובא:
1. בשום פנים ואופן אל תבחר שחקן גבוה, מספיק עם החלומות הללו!
2. שנה שלישית של טנקינג לא באה בחשבון!

הינקי – אמביד בימים יפים ומלאי תקווה

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. קודם כל ההחלטה של הינקי לבחור באמביד הייתה החלטה טובה אפילו אם הוא לא ישחק יותר,כמו שאמרת במידה ואמביד היה מתפתח כמו שציפו אז פילי היו זוכים בכל הקופה ובגדול.לגבי שנה שלישית של טנקינג אז תתכונן נפשית כי צפוי לך לא רק עוד שנה אלא עוד כמה שנים(סייג אחד במידה ובחירת דראפט אחת באמת תהיה משהו שיתפתח להיסטורי אז הטנקינג יפסק)

    1. לא חושב שזאת הייתה החלטה טובה גם בזמנו. הייתה תחושה לפני הדראפט שוויגינס מתאים לפילי כמו כפפה. הינקי יכל להתאמץ ולבשל טרייד בשביל הבחירה של קליבלנד, שגם ככה חיפשו טרייד ומצאו אותו בסוף

  2. אחלה פוסט
    קראתי שאמביד גם עלה במשקל מעיד על חוסר רצינות
    דטרויט וממפיס לא רק שבחרו גרוע הן פספסו את ( דטרויט – כרמלו , וויד או כריס בוש ) וממפיס ( הארדן , טיירק אוונס או ספטן קארי שגם ריקי רוביו נראה מציאה גדולה מול ת'אביט )

    1. העלייה במשקל היא חלק מדיווחים שהיו כל העונה על חוסר רצינות באימונים וחוסר תחושת מחויבות לתהליך.
      אם זה מתנהג כמו ביינום, וצולע כמו ביינום, ורציני כמו ביינום, אז זה ברווז.

      1. הסיפור של העלייה במשקל הוא קשקוש, זו היתה ידיעה לא נכונה של אחד העיתונאים המקומיים בפילי.
        הנושא המשמעתי היחיד של אמביד בפילי, זה ההתנחלות הלא סטנדרטית עם חשבון הטוויטר שלו שמשך המון תשומת לב והקבוצה העמידה אותו במקום

  3. חבל עליו, אם באמת לא ישחק בכל 2015/16 אז יש חשש שהוא יסיים כשחקן יותר גרוע מאודן (שהיה באסט מארץ הבאסטים אבל שיחק ב-105 משחקי ליגה ונתן עונה של 11 נק' ו-9 ריב' למשחק ב-23 דקות ב-2010).

  4. אני מקווה מאוד מהאסטרטגיה המגעילה הזאת תתנקם בהם, בינתיים עושה רושם שהיא אכן מתנקמת, קארמה היא כלבה.

  5. כשקראתי את הידיעה על זה שהוא לא מתאושש ישר חשבתי עליך ועל הפוסט שבדרך. תודה רבה, כתוב מצויין.
    רק סתירה קטנה, דווקא כל הפצועים בבחירות הראשונות נותנות תקווה שאולי השנה הם יראו למה נבחרו כל כך גבוהה. ג׳בארי אומנם נפצע בשלב מוקדם אבל הוא הוכיח שיש לו את כל היכולות להיות שחקן מוביל. גורדון חזר מפציעה לחצי השני והיה נראה די אבוד. שכחת את מירוטיץ שנתן אחלה עונה והיה מועמד בשלב מסויים אפילו לרוקי העונה.
    אין ספק שבטוטאל זה נראה כמו דראפט חלש אבל כמו שכתבת, דראפט שופטים רק אחרי כמה שנים.

    1. מירטיץ נבחר ב2011, הבחור ן 25
      הוא בחר להשאר בארופה עוד שלוש. שנים.
      אני מקווה שסאריץ לא יעשה את אותו מסלול ויגיע עוד השנה לליגה

  6. אמביד היה השחקן עם הפוטנציאל הכי גדול ערב הדראפט.
    ואני ממש לא רואה השוואות לאודן וגם אם הקריירות של שניהם ילכו על אותו מסלול.

    סנטר שמסוגל לשמור על כמעט כל עמדה, משחק התקפי שיותר מזכיר פוורדים מסנטרים, פוטנציאל ליד לא רעה גם מטווחים גדולים ומוסר עם פוטנציאל.

    אודן היה הרבה יותר סנטר עם מסה וכוח מתחת לסלים. לא מתקרב בורסטיליוץ לאמביד.

    1. ההשוואה לאודן היא מבחינת הדמיון, שחקן גבוה עם פוטנציאל גבוה שגומר קריירה לפני שהתחילה בגלל פציעות.
      נראה שהלייקרס הולכים על ראסל,
      הוא ביטל את אימון הפרהדראפט בפילי השבוע לאחר שהיה בשבוע שעבר בלוס אנגלס……

      1. אין שום דמיון, גבוה שנבחר גבונ ונפצע, זהו.
        ועדיין גם הנסיבות וגם השיקולים שונים. ג"מ שלא היה לוקח את אמביד בבחירה 3 היה עלול לאבד את מקום העבודה עוד באותה שנה.

  7. אמביד היה לא סתם הימור.למה? הוא שיחק כדורסל בקושי 4 שנים והספיק להיפצע פעמיים (גב ורגל). כלומר יש לו נטיה לשברי מאמץ (נטיה שיכולה להיות גנטית). מצד שני, הupside היה כל כך גדול ומפתה שאני מבין את פילדלפיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט