חמשת הטובים ביותר מכל דראפט בעשר השנים האחרונות / מנחם לס

(כשהיה צעיר ויפה, סטודנט בווייק פורסט)

זהו. ניגמרו לי דברים לכתוב על הקאבס והווריורס. ת'אמת? גם קצת נמאס לי. לא איכפת לי משחקים. מה שאיכפת לי זה לדשדש, לטחון, ולכסכס בהם עד אבק. אז אני מתחיל בסידרה של בחירת חמשת שחקני הדראפט הטובים ביותר שיצאו מכל דראפט מ-2005 עד הלום (גיא! 'הלום'?), ואתם יכולים לקבל זאת כעובדה וכ-REFERENCE לעתיד. כתורה מסיני. אז יאללה, נלך מהחמישי לראשון (מומי, ז"א סדר יורד, קאפיש?)

5. דרון ויליאמס (בחירה 3 ע"י הג'אז)

במיטבו, דרון היה אחד מטובי הפוינט גארדים בליגה, כשמתחרהו היחיד לכתר היה כריס פול. גם נבחרת ארה"ב הבינה זאת ןגייסה אותו לשורותיה. הוא היה האחראי הראשי להפיכת יוטה ג'אז לקבוצת פלייאוף כשהוא 'TWO-WAY PLAYER' עם קרוסאובר לתחרות אופנה.

אבל פציעה אחרי פציעה הותירו אותו כצדף של עצמו. מדי פעם הוא יוצא מהצדף כמו כל CLAM או OYSTER, אבל הוא השמין, והיום בניו ג'רסי נטס הוא צל של מה שהיה פעם עם משכורת מטורפת שהוא מצדיק בקושי 20% ממנה., למרות שמדי פעם הוא מזכיר את מה שפעם היהץ אני לא יודע בדיוק את הסיפור עם ג'רי סלואן (וכל הגולשים החושבים שהם יודעים, שאנא יחשבו פעמיים) אך אולי יש לו גם בעייה אופיית (מולי! אפשר לכתוב ככה כשהכוונה היא 'בעייה של אופי?).

4. אנדרו בוגוט (בחירה 1 ע"י מילווקי באקס)

תחליטו אתם: בחירה ראשונה לפני עשר שנים שלא נגעה בכדור בשני המשחקים האחרונים נגד הקאבס.

האם אנדרו בוגוט, הסנטר האוסטרלי, מסוגל לקלוע? לא. האם הוא מסוגל לצאת החוצה ולמשוך אחריו את ההגנה וליצור 'מרווח'? לא. האם הוא מסוגל לשחק בלי להיפצע? לא!

אז מה כן הוא מסוגל לעשות? למלא את השטח תחת הסל ולקטוף ריבאונדים לא בגלל מיקום מיוחד או ניתור – לא ולא! – אלא פשוט בגלל גובהו וניפחו. הוא מצויין בנידוב גופו לסקרינים (חסימות באנגלית) ובחסימות, ומה שהתגלה לי העונה הוא שהוא מוסר טוב מאד עבור סנטר אוסטרלי. אני לא יודע בדיוק מה יעילותו, אבל עובדה היא שה-DUBS הם 9.5 נק' ל-100 פוזשניונס טובים יותר איתו מאשר בלעדיו. הוא גם בן זוג יעיל לדריימונד גרין, מס' 2 בבחירת 'מגן העונה', וייתכן שהרבה בגלל בוגוט.

3. מרסין גורטאט (בחירה 57 ע"י פיניקס סאנס)

הבחירה שלי של מרסין לפני בוגוט היא עניין של טעם. אין ביניהם הבדל כזה גדול אבל אם הייתי מאמן, אני מעדיף את מרסין. אולי בגלל שכעורו מסנוור את היריב? הוא קצת יותר טוב מבוגוט בהתקפה (12.2 נק' ) ובריבאונדים (8.7 ריב'), אבל בוגוט חוסם טוב יותר ומוסר טוב יותר.

מרסין היה טוב מאד העונה בוושינגטון  למרות שהוא השחקן הפחות GLAMOROUS בליגה. איך אומרים גלמרוס? בעברית? משהו כמו מהודר ומקושט. עם הקרחת והאף שלו הוא GLAMOROUS כמו מדוזה ברגעי חייה האחרונים על חול הים, אבל ישנה בו יעילות שאין לבטלה.

2. מונטה אליס (בחירה 40 ע"י גולדן סטייט)

בואו אגיד לכם משנו: הוא ניבחר בין שני השחקנים ששמם רוקו יוקיץ' ווון וופר. אז אתם מבינים מה חשבו עליו? הווריורס מצאו זהב עם בחירתו, אבל כמה טוב הוא באמת יכול להיות הוא הראה השנה בדאלאס יותר מאשר בווריורס כששיחק בה. הוא שוטינג-גארד שמסוגל לקלוע מרחוק, אבל 'חדירה' היא שם משחקו. הוא לא המגן הטוב ביותר בליגה, אבל לבקש מכוכב כמוהו להגן זה כמו לבקש ממינקה רודריגז, מלכת היופי של פראגאווי – אם היא אשתך – שתשטוף רצפות.

 

(מינקה רודריגז, מלכת היופי של פרגוואי)

1. כריס פול (בחירה 4 ע"י ניו אורלינס)

איך אומרים החברים שלי מדגניה ב'? כל מילה מיותרת!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. עד הלום = עד לרגע זה.
    הביטוי מתאים לשימוש רק עבור רגעים משמעותיים.

    "וַיֹּאמֶר אַל תִּקְרַב הֲלֹם שַׁל נְעָלֶיךָ מֵעַל רַגְלֶיךָ כִּי הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה עוֹמֵד עָלָיו אַדְמַת קֹדֶשׁ הוּא."

    "וַיָּבֹא הַמֶּלֶךְ דָּוִד וַיֵּשֶׁב לִפְנֵי יְהוָה וַיֹּאמֶר מִי אָנֹכִי אֲדֹנָי יְהוִה וּמִי בֵיתִי כִּי הֲבִיאֹתַנִי עַד הֲלֹם."

    "תודה לקואץ' בלאט שהביאתני עד הלום."
    (לברון עושה שימוש נכון ב-"עד הלום" (כתיב מלא) בנאומו אחרי הנצחון במשחק 7 מול הווריארס)

    1. גיא! "הלום" עניינו מרחב ולא זמן, כלומר "מקום" ולא "רגע". רואים את זה בדוגמאות שהבאת שבו "הלום" מתייחס לפועלי תנועה כמו "תקרב" ו"הביאתני". (וגם, השווה עם הערבית: هلم = הנה)
      ע.פ.

      1. אני מסכים איתך במקרה הנוכחי

        אבל פעלי תנועה יכולים לשמש גם לזמן

        דוגמא :

        בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, שֶׁהֶחֱיָנוּ וְקִיְּמָנוּ וְהִגִיעָנוּ לַזְּמַן הַזֶּה"

      2. אתה כמובן צודק בקשר למילה "הֲלֹם".

        אבל יש לזכור שהשימוש המודרני בביטוי "עד הלום" מתייחס למקום, לזמן ולמאורע –
        כשהנער בן ה-13 דורש הפני קהל בני המשפחה בעודם בולסים,
        "…ותודה להורי שהביאוני עד הלום", מתכוון הוא להודות להוריו על שאפשרו לו לשרוד את מדרכות ישראל הרדופות אופניים חשמליים, ולהגיע למעמד בר המצווה בחתיכה אחת,
        ולא להודות להוריו על (או לסביו…) על שאפשרו לו לנאום על הבמה המוגבהת של אולמי בונבון.

  2. עד לפני שלוש שנים דני גריינג'ר היה ברשימה הזו ואולי גם אנדרו ביינום. דראפט שבו שארלוט השכילה לבחור את ריימונד פלטון ושון מיי בבחירות 5 ו-13, ככה בונים קבוצה מהדראפט. עוד שחקן מדראפט זה שמשחק בגמר דיויד לי (30,ניקס). סה"כ דראפט טוב ששחקנים ממנו עדיין נותנים דקות טובות בליגה.

  3. 5. דיוויד לי
    4. דני גריינג'ר
    3. מונטה אליס
    2. דרון וויליאמס
    1. כריס פול

    כאשר אנדרו ביינום, בוגוט, ג'ארט ג'ק ולו וויליאמס כמעט נכנסים

    1. מומי, אני מבין שבתחנת המוניות מה שחשוב זה לא השדיים אלא השם. בתמונה היה כתוב משהו בקשר למלכת פראגוואי עם השם שהיה כתוב אז חשבתי שזאת היתה היא.

  4. 1. איך גנבת לי את הרעיון לעשות השוואה בין בחירות דראפטים שונות ולנסות להבין למה בוגוט נבחר מס' 1, למה מונטה אליס 40 וממתי היומרה הזאת להבין או לחזות באמצעות דירוג של ילדים בני 19-20 מי יהיה שחקן טוב יותר?

    2. אתה מבין שלא משנה מי זאת, זה פוטושופ אכזרי. במציאות יכול להיות שזה בכלל מיסטר בין. אז אולי אל תוותר כל כך מהר על הרעיון של הספונג'ה

  5. מצטרף לקודמי כדאי לעשות טבלה או לפחות לספר לגולשים את השמות הבולטים שלא נכנסו לרשימה …ככה נוכל לעשות את מה שאנו הכי אוהבים וזה ….להתווכח .

  6. מצטרף לבקשה של טיפה סרוחה, לא פחות מעניין מהנבחרים המצטיינים זה לראות את הבחירות הגרועות (במיוחד שאותם קבוצות חוזרות עליהם שנה אחרי שנה..). מדהים שאחרי 10 שנים מונטה אליס נתן את העונה הטובה בקיירה שלו כשדיוויד לי נראה רוב העונה כמו גובה של אולסטאר לשעבר.
    אגב, אם אני זוכר נכון בוגוט היה שחקן ההגנה של העונה וזה ההבדל הגדול בינול בין גורטאט – הפולני סנטר התקפי טוב הרבה יותר וגם התרומה ההתקפית שלהם אחרת. בוגוט, כמו שציינצ נותן חסימות מצוינות ומוסר נהדר וגורטאט הוא שחקן פיקנרול טוב עם קליעה לא רעה מבחוץ וגם מובים יפים בפוסט.

  7. להגיד על דרון וויליאמס שיש לו בעיית אופי זה כמו להגיד על טיריון לאניסטר שיש לו בעיית גובה, או לרמי פורטיס בעיית מראה, או שממותה היא קצת כבדה.
    הוא טיפוס נאלח שמקומו בגן חיות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט