האחרון לעמוד / יאק 20 – אסי שלם

 

 

 בס"ד

האחרון לעמוד / יאק 20 – אסי שלם

מהלומה אחרי מהלומה והסדקים בחומה של הקאבס הולכים וגדלים. הלוחמים נופלים וקמים והתואר מתחיל להתרחק מדייויד.

לברון נפלא, אבל זה לא יספיק. הירידה להגנה טובה אבל דלי לא מצליח לשמור את סטף קרי ברבע הרביעי, בגלל העייפות המצטברת שלו. קרי קולע 10.4 נק' למשחק ברבע האחרון בסדרה.

לזכותו של 'גרין אייז' ייאמר שהוא ווינר גדול ולא מפחד לקחת את הזריקות הגדולות. לרעתם של קליבלנד ייאמר שהיעדר הרוטציה והעובדה שדלי הוא האופציה העיקרית לשמור עליו זה פשוט לא מספיק. האוסטרלי משחק 40 דק' למשחק, מלבד המשחק הראשון(שם שיחק קיירי), והוא ללא כוחות ב'מאני טיים'.

התחיל להשפיע על הסדרה. קר

הניצחון של קר

עם כל הביקורת על המאמן של גולדן סטייט בדבר אחד הוא מנצח בגדול בכל משחקי הסדרה. הוא חיסל את JR סמית'. האקדוחן הפך ללא רלוונטי ועומד על 26% מהשלוש. 0 מ-8 מחוץ לקשת בהפסד הקודם ובמשחק הזה 4-14, כל הזריקות המוצלחות באו בחצי הראשון. קר מצליח סוף סוף להשפיע על הסדרה. דייויד עדיין שולט בקצב המשחק אבל קר גרם לבלאט לרדת מאופציית הגבוהים ולשחק עם שלישיית הגארדים בבת אחת: דלי, שמפארט וסמית' יחד עם לברון וג'ונס / מילר. הוא שבר את הרוטציה הקבועה של שאמפרט – סמית ודלבדובה וכך שלושתם הגיעו לרבע הרביעי מותשים. בדרך כלל השלישייה שיחקה לסירוגין:

חמישייה עם דלי ושמפארט.

חילוף ראשון ג'ונס עם אחד מהם וכך לסירוגין עד לסיום המשחק.

הריצה של גולדן סטייט ברבע הראשון במשחק האחרון אילצה את בלאט להכניס את ג'ונס כבר אחרי 5 דק' והוא שיחק 17 דקות ברצף עד לסיום המחצית הראשונה. העייפות מנעה ממנו להמשיך ברצף הקליעות והוא "יצא" מהמשחק. ככה "מקררים" קלעי. נראה גם שהsignature move (ההטעיה המובילה) של סמית'- כדרור קדימה ואז צעד אחורה(Step back) בין הרגליים הוא משהו שהשומרים שלו- בעיקר ת'ומפסון- מוכנים אליו כל הזמן והוא לא מצליח להשתחרר. העובדה שהקאבס משחקים לאט בכוונה כדי לשלוט בקצב המשחק מונעת מסמית' לזרוק שלשות בהתקפת מעבר.

 

מה עושים?

1. נותנים לשאמפרט לשמור על קרי ברבע האחרון ואם דלי בפנים, שישמור על ת'ומפסון. מסוכן, אבל הרבה פחות.

2. הולכים הכי גבוה שאפשר. אין לקאבס מה להפסיד ומוזגוב הוא השחקן היחידי מבין השמיניה שמסוגל לשחק ברבע הרביעי דקות משמעותיות ללא עייפות מצטברת. הוא משחק עד עכשיו "רק" 27 דק' למשחק ויש לו עוד דלק בטנק. הולכים עם שני הגבוהים יחד ומאפשרים לבארנס וגרין ולי להשליך שלשות אבל שולטים בריבאונד ומנסים לשחק מעל הראש של הלוחמים. בהגנה מתמקדים בעצירת האחים ברבע הרביעי.

מוזגוב. נשאר קצת דלק במיכל

3. לא מפחדים. קינג דייויד ניצח את צסק"א, ניצח את נבחרת ספרד ואת ריאל מדריד בגמר היורוליג. אז מה זה בשבילו לנצח את הקבוצה הטובה בעולם?

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. תודה, מאיר עיניים.

    רבע אחרון הייתי מנסה דאבל טים של דינגו וג'י אר על קרי, ושהאחרים מגולדן יזרקו את השלשות.

    אם קליבלנד מנצחים את המשחק הבא, הם לוקחים אליפות בסן פרנסיסקו.

      1. גם מילה קצרה (מאפשרת הרבה גמישות), וגם כוללת בתוכה אות אהו"י. כנ"ל לגבי נהר באפריקה (ול), קיים (יש), מילת שאלה (מה שתרצה) וכד'

  2. בהחלט זו ההתרשמות-אם וכאשר קליבלנד ינצחו בבית הסדרה שלהם, גולדן יחרבנו על הפרקט!
    אסי, מאמר מחכים, כולי תקווה שבלאט קורא כאן ויישם מחר את העצות שלך, השליטה היחידה האבסולטית של הקליבלנד היא בגובה, חייב לנצל את זה יותר במשחק הבית מחר, זה עוד לא גמור עד שזה לא גמור, חייבים להבין שמשחק שביעי זה הכל שונה חלוטין, הזיעה על הידיים, הידיעה שאין משחק חוזר לתקן, הציפיות האדירות, זה משחק שהיכולת העאישית נמדדת לא רק בכישורי הבסקטבול אלא לא פחות ואף יותר בבגרות מנטלית, אני רוצה להאמין שבקטע המנטלי לשחקנים של קליבלנד יש יתרון

  3. הרעיון ללכת על ביג בול הוא חרב פיפיות (גיא !). זה הימור שאפשר לקחת אם אין ברירה. השאלה היא איך לעצור את הספלאשים כשיש לך שני גבוהים עם אחד גמלוני כמו מוזגוב.

    1. למה לא לשאול כיצד הננסים של ג"ס יעצרו את הענקים של בקאבס? (מג'יק הגיב פעם כשנאמר לו שקווין ג'ונסון טען שקשה לו לשמור על מג'יק, והוא הגיב 'ולי קל לשמור עליו?'

  4. יש בעיה לדעתי לשים את דלי על ת׳ומפסון. בדקות המעטות שראינו את זה (בעיקר בגיים 2) ת׳ומפסון פשוט קלע פעם אחרי פעם – בעיקר מעל דלאבדובה.

  5. תודה אסי על עוד מאמר מחכים.
    בלאט פעל ע"פ סעיף 2 בשלושת המשחקים הראשונים והצליח עד שקר הלך נמוך עם איגודלה.
    אולי הפתרון זה ללכת גבוה ולהתחיל עם האק אה איגי מוקדם במשחק

  6. אני חושב שקליבלנד צריכה גם לנסות יותר לגוון את המשחק שלה, פחות בידודים ויותר משחק מסירות. לשבור שגרה.

      1. לברון כמו כל כוכב מוכן ללכת עם כל תכנית משחק שהמאמו ייתן לו כל עוד היא תעבוד. ברגע שיתחילו חריקות הוא יתחיל לאלתר ויסמוך על הכישרון שלו בלבד. מתכון לכישלון ולו רק בגלל שזה קורה כשלברון וחבורתו עייפים מה שמגביר את המאמץ שלו. לאלתר הרבה יותר קשה פיזית מאשר לשחק לפי תוכנית מסויימת. אצל פופוביץ הולכים בדיוק לפי התכנית ומתאמצים פחות.

  7. יש שאלה למביני העניין כאן באתר הנפלא שלנו 🙂
    אני לא תופס מעצמי איזה מבין גדול מידי ברזי אימון של כדורסל או בטקטיקות שבהן אנו צופים במשחקים אבל דבר אחד גם אני לא יכול להחמיץ וזה אלמנט העייפות של קליבלנד שהרי היא היא הגורם העיקרי שמכריע את הסידרה (נכון לרגע זה).

    זה היה מדהים בעיני שבאחד מפסקי הזמן קאר מסתכל על השחקנים שלו ואומר להם, אל תדאגו, זה עוד מעט יגיע, תחזיקו מעמד עוד קצת. הוא הרי יודע שבסופו של יום העייפות תכריע.

    אני שומע וקורא כל הזמן דעות מגוונות והצעות מה על בלאט לעשות כדי להתמודד עם האתגרים שגולדן סטייט מציבה לו ולדבר אחד אני ממש לא מקבל תשובה אמיתית:
    1. איך אפשר בכלל לבצע חלוקת דקות אחרת? האם זה בכלל אפשרי בסגל הצר הזה או שאנחנו כולנו חיים באשליה?
    2. כיצד אפשר להפחית את התלות המחרידה בלברון בחלקים הראשונים של המשחק כך שהוא יוכל להגיע לרבע האחרון ולמשוך את הקבוצה כי לי לפחות נדמה שברבע האחרון האיש פשוט משחק על אדי דלק?

    1. מצד אחד כל דקה שלברון לא על המגרש גוררת נפילה. הגדולה של מאמן היא לקבוע את התזמון הנכון. נראה שדייויד לא מצא אותו עדיין.

    2. במקרה של קליבלנד אין פשוט כלום חוץ לברון
      דוויד צריך לשקול ״להקריב״ דקות של לברון על מנת שיגיע רענן לרבע האחרון
      פיל ג׳קסון היה מסיים את הרבע ה 3 ופותח ברביעי ללא הכוכבים ,לפעמים זה היה מצליח לו מעל ומעבר

      בהנחה שרוצים לתת מנוחה ללברון צריך לנצל כל רגע עבור זה
      כולל חילופי הגנה התקפה
      לתת ללברון 4-5 דקות מנוחה ברבעים 1-3 ולתת לו את הבמה והרגליים לרבע האחרון

  8. לדעתי אופציה נוספת זה ללכת על הרכב של לברון כפוינט גארד
    לברון – גי אר – שומפארט- טומפסון-מוזגוב
    התקפית זה פיצוי על דלוודובה והגנתית שומפארט יקח את קארי

  9. כולם פחות או יותר מסכימים שהבעיה הגדולה היא אורך הספסל של גולדן סטייט לעומת קליבלנד וכמובן העייפות הנובעת מכך.
    רק שבלאט יכול לנסות להפוך את הגלגל עם שני דברים. לברון, תומפסון, ומוזגןב שילכו חזק לאמצע ויסחטו כמה שיותר פאולים.
    ובו זמנית במידת האפשר להשתמש בהאריס, מריון ושאר שחקני הספסל בשביל לתת הרבה עבירות בשביל מנוחה(בעיקר בסופי רבעים) ובשביל לעצןר סחף התקפי של הווריורס

  10. 1. דלאבדובה על קליי תומפסון = התאבדות. קליי עולה לג'אמפרים על שחקנים גבוהים ממנו, אז על שחקן נמוך הוא אפילו לא יצטרך, הוא פשוט ישחק עליו בפוסט.

    2. אין להם ברירה אחרת, אבל כמו שזה נראה, לשחק עם 2 הגבוהים בו זמנית היא שמיכה שמתקצרת ממשחק למשחק עם העייפות שתומפסון צבר. גם מוזגוב עם כל גובהו הוא לא אצן מרתונים ויצטרך לצאת לעיתים תכופות, אחרת הוא הופך למאוד גמלוני.

    * בסגל הנוכחי של קליבלנד אין מקום לבעיית עבירות ולא להאק-א-איגי כאסטרטגיה, בטח כל עוד יש על מה לשחק. למה?
    א. אין מספיק שחקנים ברוטציה כדי שיעשו פאולים
    ב. האק-א-מישהו הרבה יותר אפקטיבי כשאתה כבר over the limit. להקריב 3-4 עבירות רק כדי שבסופן איגי ילך לקו זה הקרבה של שני שליש מסך העבירות של שחקן.
    ג. אם קליבלנד תהיה over the limit הכדור פשוט ילך לקרי שבחוכמה יוציא עבירות
    ד. מה הסיכוי שהוא יקלע 2-9 (או מה שזה לא היה) שוב? הוא 57 אחוז בעונה. הסטטיסטיקה בסוף תתישר.

    Mbk – קליבלנד צריכה מישהו שירדוף אחרי קרי, בהרכב כזה לא קיים שחקן מהסוג הזה. הבעיה היותר גדולה היא שאם לברון צריך להוביל את הכדור, והוא עושה את זה יותר מדי במשחקים 4-5, הוא פשוט מתרסק מעייפות.
    כמה הם מסוגלים לסחוט את הלימון הזה שנקרא לברון?

    אבל אם כבר הרכב כזה, הייתי נותן לסמית להעביר את הכדור לחצי ומשתמש בו יותר בהנעת הכדור. הוא אמנם קצת מחבל אבל הוא הרבה יותר חמקמק משומפרט הדי שקוף שחוץ משלשות מהפינה לא כל כך תורם לקבוצה (אפשר לזקוף לזכותו חלק מהחולשה של תומפסון בסדרה, אם כי כמו שראינו במקרה קרי, זה לרוב תלוי בשחקן עצמו).

    1. אני מציע להעלות את מריון ושאר הספסל בשביל לעשות את הפאולים שיכולים להרוויח זמן יקר ומנוחה ללברון וחבריו

      1. בהמשך להצעתך בדיוק חשבתי שלמה שבלאט לא יבצע פאוולים בדיוק כמו פופוביץ ומקהייל …בייחוד שאידולאגה הוכיח ששווה מאד לעשות עליו פאוול.

        1. זה פותר כמה בעיות:
          1. מאט את הקצב ומונע ריצות
          2. נותן זמן מנוחה חשוב
          3. נותן הזמנות לשחקנים כמו גו' האריס ושון מריון לשחק ואולי להפתיע בהתקפה באותו זמן.
          4. מוריד את הביטחון של איגודלה/ שחקן אחר שיקלע רע.

          ובאותו זמן צריך להעלות את מוזגוב ותומפסון שינסו לחפור בצבע ולהוציא עבירות.
          התוצאות אמורות להיות פאולים על גרין ושאר מי שמשחק גבוה בסמול בול של הווריורס.
          וכדאי למנוע את זה קר יהיה חייב להכניס את הגבוהים שלו שקולעים בין 38% [בוגוט] ל60% [ספייטס] מהעונשין.

          רעיון שיכול להפוך את הגלגל ולקצר את הרוטציה של הלוחמים ולהעריך את זו של הפרשים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט