בלאט הוא לא נביא, אבל הוא הימר בצורה טפשית ביותר – ממש חסרת הגיון – ולכן הקאבס הפסידו את המשחק.
גם אני לא נביא, אבל מהרגע שראיתי שמוזגוב לא משחק שאלתי היכן הוא. אנא קיראו את הבלוג החי, וכבר מההתחלה ומשך כל המשחק שאלתי היכן מוזגוב.
מוזגוב היה מצויין במשחק הרביעי עם 28 נקודות ושליטה מחלטת בצבע. אוקיי, הקאבס הפסידה לווריורס שהחליטה לא להשתמש באנדרו בוגוט ושיחקה סמול בול. המשחק הרביעי היה שווה עד לקראת הסוף, והווריורס ניצחה.
כולם היללו את הסמול בול של סטיב קאר במשחק הרביעי כאילו הוא שניצח את המשחק.
כן? למה לא ה-2 מ-12 של ג'יי אר סמית' ל-4 נק'?
למה לא ה-2 מ-10 של שומפרט ל-10 נק'?
למה לא ה-3 מ-14 של דלבדובה ל-10 נק'?
כולם היללו את סטיב קאר על 'גאוניותו'. אפשר לחשוב איזו גאוניות מאמן צריך כדי להושיב את הסנטר שלו ולהכניס את דייויד לי, 2.08 מ' במקומו? אבל נניח שהסמול בול היה תרגיל חכם. אבל למה לא להסיק שאם לשלושת השחקנים שלך – סמית', שומפרט, ודלבדובה אתה נותן יחד 94 דקות, והם קולעים י-ח-ד 24 נקודות, זה לא הסמול בול שניצח אותך אלא אפסיות שלושת שחקני החמישייה שלך?
אז מה עשה בלאט? לא העלה את השחקן שנתן לו 28 נקודות במשחק נפלא, והחליט לשחק נגד 'הסמול בול' של הווריורס ב-'סמול בול' משלו.
אבל לקאבס אין את השחקנים לשחק סמול בול! סמית', שומפרט, ודלבדובה הם שלישייה בחמישייה שאני לא חושב שבכל ה-NBA ישנם שלושה שחקני חמישייה פחותים מהם. במילים אחרות – הם היו אפסים בשני המשחקים האחרונים, והותירו את לברון לשחק לבדו נגד הווריורס. כל הקבוצה יחד חילקה 17 אסיסטים. לברון חילק 11 מהם. משהו כאן לא בסדר. עם קיירי אירוינג זה היה אולי אחרת. אבל בלעדו הסמול בול לא יעבוד עבור הקאבס.
ההגיון הפשוט שלי היה אומר "הכנס את מוזגוב! הכנס את מוזגוב! תכריח את הווריורס להגיב אליך במקום להגיב להם. מלבד מוזגוב ולברון, כל שחקן שלהם טוב יותר מכל שחקן שלך, כשאולי טריסטן ת'ומפסון יכול להשתוות לדריימונד גרין. אבל הקאבס לעולם לא ינצחו את הווריורס בסמול בול.
הסיפור פשוט: הקאבס הפסידו את וורג'או. הם הפסידו את קווין לאב. הערב הם גם הפסידו את מוזגוב.
אבל מוזגוב היה כשר ומובן לשחק. כשהוא ניכנס ל-9 דקות הוא הוריד דפיציט של 7 ל-0. כשבלאט הוציא אותו, ההפרש צמח ל-7 חזרה תוך מספר דקות, ואז המשחק ברח לחלוטין.
ואני חוזר על מה שאמרתי עשרות פעמים: יש לו שחקן גבוה, צעיר, אתלט מצויין וקלעי נפלא בשם ג'ו האריס. מה בלאט משאיר על הפארקט את שומפרט 38 דקות, דלבדובה 41 דקות ואת סמית ל-35 דקות – 114 דקות יחד, ומקבל מהם י-ח-ד 29 נקודות ו… 4 אסיסטים…ולא לוקח צ'אנס על ג'ו האריס? השאלה שלי מתרכזת בעיקר בדלבדובה: כשהוא הוכנס לשחק ע"י דייויד בלאט עם התרוץ ש-"הוא השומר הטוב ביותר על סטפן קרי", וסטפן קרי קולע 37, בעוד שדלבדובה לא קולע, לא מחלק אסיסטים, לא לוקח ריבאונדים, ולא מצליח לשמור על קרי, אז למה להשאיר שחקן בינוני-מינוס כמוהו על הפארקט 41 (!!!) דקות? לדייויד בלאט פתרונים.
חבר טוב שלי מת"א, אלכס דאלין, מספר לי שבדיוק באותה צורה בלאט ייבש את לנדסברג.
אולי ישנה לו בעייה.
אבל הערב הבעייה לא היתה שלא הכניס שחקן צעיר. הבעייה היתה שהוא ייבש לחלוטין את הסנטר שהוא דומיננטי על כל מה שיש לווריורס להציע, והוא משחק מצויין עם לברון.
אם בלאט לא חוזר לשחק עם מוזגוב מהתחלה, בחמישייה, הוא יכול לנשק את האליפות גודביי כבר אחרי המשחק הששי.
יואש בן טולילה
15 יונ 2015 06:48:43מסכים איתך.
זה לא הכדורסל שהביא את קליבלנד ל2-1.
מצד שני לקר היה זמן ובעיקר כלים ואורך סגל כדי להגיב, בתוספת לזה שהרוטציה של קליבלנד קצרה מאוד, לא בטוח ששום דבר שבלאט היה עושה, היה בסופו של דבר מספיק לו.
אני כמובן אשמח לשמוע מה כל מלקקי בלאט יגידו על הגול העצמי שבלאט שם לעצמו.
ובכלל, מה יש להם לומר על המאמן הדגול שהקבוצה שלו קורסת בכל רבע רביעי כבר 5 פעמים ברצף.
סתם אחד
15 יונ 2015 06:52:29כשיש לו רוטציה יותר קצרה מהכינוי שלך זה פלא שהוא בכלל מגיע איתם לרבע רביעי
יואש בן טולילה
15 יונ 2015 07:09:12צר לי מאוד אבל אם היום הוא נותן למייק מילר 14 דקות, אחרי שהוא לא שיחק כל הסדרה 14 דקות, ובספק אם הוא שיחק כל הפליאוף 14 דקות, זה לעשות צחוק.
שון מריון, סטופר הגנתי מצוין ואלוף NBA בעבר – 0 דקות בסדרה.
קנדריק פרקינס – נגר שמרביץ – יכל להרביץ קצת ולהרתיע את הווריורס מלהגיע לצבע. ראית איזה דאנקים בארנס, החלבי יש לומר, נתן היום?
אז נכון, קליבלנד שיחקה מצוין (הרבה כדורסל לא היה, אבל דבקה במשימות שלה) 3 משחקים, ועכשיו לאור העייפות המטורפת והפציעות הקטנות הם פשוט קורסים הרבה לפני מה שהיה לפני.
גארי ניל בגמר 2013 נתן כמה משחקים טובים – מישהו זוכר בכלל שהוא לא נבחר בדראפט?
מתישהו בפליאוף אתה צריך לחפור עמוק בספסל, אתה צריך להגיב, ולא רק להסתמך על השחקן הכי טוב בעולם ל45 דקות למשחק, זה פשוט way too much דקות בשבילו.
מנחם לס
15 יונ 2015 06:56:56בלאט גורם לרוטציה הקצרה. הוא יכול להרחיבה עם שימוש במוזגוב, שון מריון, וג'ו האריס.
דור בלוך
15 יונ 2015 06:58:20לא יכול להסכים פחות.
קליבלנד הובסה במשחק הראשון ויצאה מהקצב שלה, השינוי של בלאט החזיר את קליבלנד לקצב שלה, אבל מה לעשות שברמת העייפות הנוכחית צריכים לקרות הרבה דברים כדי שהם ינצחו, בסופו של דבר קליבלנד הפסידה על העייפות, הריבאונדים מזריקות עונשין, ההחטאות של לברון מתחת לסל בסוף, והטעויות המנטליות האחרות הם תולדה של עייפות.
מוזגוב היה פח כששיחק, ממש לא השתלב במשחק, וגם היכולת הטובה שלה במשחק הרביעי לא התרגם לכדי תצורת משחק שיכלה לאפשר לקליבלנד לנצח באיזשהו תרחיש.
מנחם לס
15 יונ 2015 07:07:13מוזגוב היה פח כששיחק? באיזה משחק חזית כי את שמך לא ראיתי הערב, ובמשחק הקודם הוא קלע 28 (הערב ב-8 דקות ששיחק ההפרש ירד מ-7 ל-0 כששיחק)
דובי
15 יונ 2015 07:13:16מוזגוב היה פח כי שחקן זה לא טמגוצ'י שאתה עושה לו און ואוף והוא מתחיל ומפסיק,בטח לא סנטר.
מוזגוב הוא לא שוטר מחבל כמו ג'יי אר או אוכל נבלות כמו טיבי. אלה רק תגיד להם זרוק או לך תאסוף אשפה והם מראים מה הם יודעים. מוזגוב זה משהו אחר. הוא צריך כדורים, צריך תרגילים, התייחסות, זמן…
אין בעולם מאמן שמכיר את מוזגוב כמו בלאט. לכן גם חבל וגם מוזר שהוא שם את הרוסקי הנחמד הזה בסיטואציה בלתי אפשרית.
דובי
15 יונ 2015 07:13:39טיטי
מנחם לס
15 יונ 2015 07:22:10תגיד לי דובי, על מה אתה מדבר? הרי לא ראית דקה אחת מכל המשחק אז כיצד אתה יכול לומר שמוזגוב היה פח? כשהוא שיחק 8 דקות הקאבס מחקרו 7 נק' דפיציט. ובמשחק שעבר הוא קלע 28 עם טון של ריבאונדים?
אז על מה אתה מדבר?
דובי
15 יונ 2015 07:29:31מנחם אני חושב שהתבלבלת קצת. הסכמתי איתך, וחשבתי שכתבתי את זה די ברור.
אני אגיד שוב – בלאט היה צריך להשתמש במוזגוב יותר ובאמת להתכוון לזה. כלומר לשחק עליו ובשבילו ולא סתם לזרוק אותו למגרש.
בסדר עכשיו?
מנחם לס
15 יונ 2015 15:32:57בסדר
סרי קפול
15 יונ 2015 07:02:18מסכים עם כל מילה.
במשחק הקודם מוזגוב היה אדיר, אז ההתאמה שבלאט מבצע היא לא לתת לו לשחק?
זה לא ברור בכלל.
אפשר היה לשלב את היווד, האריס, מריון ו-ווראזאו (עם החליפה) ולשלוח את איגואנה 30 פעם אל הקו, אמנם לא היינו מקבלים קלוז אפים על מאמא קארי אבל היה משאיר לקליבלנד סיכוי לנצח את המשחק.
הסגל הנוכחי סביב לברון מזכיר לי את פילדלפיה של אייברסון, אם הם מפסידים את המשחק הבא קארי צריך להיות אמ וי פי.
מנחם לס
15 יונ 2015 07:08:32מוזגוב הפך לשחקן הלגיטימי היחידי בנוסף ללברון, עם קצת טריסטאן.
TheGreatWall
15 יונ 2015 08:03:23סרי קפול, סתם מתוך סקרנות, מה פירוש הכינוי הזה?
מנחם לס
15 יונ 2015 15:33:16אתה חכם ומבין
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 07:03:59בלאט עשה טעויות אין ספק, מי לא, ברמת ההחלטות תוך שבריר שנייה מאמן כדורסל זה הכי דומה שיש ל טייס קרב…
הוא לא השתמש בספסל, וזה העקב אכילס שלו, אבל זה לא שמחכה לו שם מג'יק, בירד, ג'ורדן או דיוויד בלו…
תעיפו מבט על הרוסטר שלו, תסירו בפניו את הכובע, ואחר כך תלעסו אותו טוב טוב.
מנחם לס
15 יונ 2015 07:10:32תגיד לי, אבל את האמת: ראית פעם את ג'ו האריס משחק? נכון, הוא לא מייקל, אבל הוא הרבה, הרבה יותר טוב מבלו שלך.
אתה באמת חושב שאתה מצחיק עם המסרים שלך כשאתה מוסיף את בלו ברשימה? מי לדעתך צוחק מהבדיחה?
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 07:15:43+ 1
מנחם לס
15 יונ 2015 07:12:29או…זה יתפתח לסיפור: עתה במסיבת העתונאים לברון נשאל ע"י עתונאי בדיוק את השאלה שאני שואל: "מה פתאום הסמול בול?".
לברון ענה: "זאת לא אחריותי. אני לא החלטתי על סמול בול…"
סרי קפול
15 יונ 2015 07:15:20נכון, לברון אמר מראש שהחמישייה הזאת הביאה אותם לשם ולא מחליפים אותה.
בלאט בא והפר את הפקודה.
אני לא אתפלא אם לברון יחפש מחליף לבלאט בקיץ.
דובי
15 יונ 2015 07:15:30בארה"ב ישתמשו בזה להיכנס בבלאט, בישראל ישתמשו בזה כדי להיכנס בלברון
מנחם לס
15 יונ 2015 15:34:10יכול להיות
עידו גילרי
15 יונ 2015 07:21:04מנחם, לא נראה לי שבלאט תכנן לייבש את מוזגוב. הבעיה הייתה שב-5 דקות הראשונות ההתקפה לא תיפקדה (2 נקודות) מהרגע שהוא יצא הקלעים קיבלו זריקות פתוחות והפעם הם גם ניכנסו. בלאט לא החזיר את מוזגוב מכיוון שהם הצליחו להתמודד כשווים עם הסמול-בול של גולדן-סטייט. כשהוא חזר הוא לא תרם כלום ואין לא שום קשר לסגירת הפרש. מוזגוב נכנס במינוס 4 ויצא במינוס 2. אני חושב שהנתון שמעיד יותר מהכל על כך שזה לא היה הערב שלו הוא 0 ריבאונדים ב-9 דקות. תוסיף לזה שני איבודים ואפס נקודות.
למרות העובדה שהוא לא היה על הפרקט 5 דקות לסיום היה 2 הפרש לווריורס וכדור של הקאבס. הסיבה להפסד היא שהווריורס (בעיקר סטף) תפסו אש בדקות האחרונות.
IDO
15 יונ 2015 07:33:35אבל הקאבס היו יכולים להשתלט על הצבע ולהעניש את הגולדען סטייטס ורק טאמבליות של המאמן שלהם היתה שם להפריע להם.
אני אוציא עוד משהו מהשק. הפציעה של קיירי אחרי 40 דקות משחק אחרי שבא פצוע לשחק… זה גם על הראש שלו.
עידו גילרי
15 יונ 2015 07:35:40היו יכולים , אבל העובדה שזה לא קרה גם בתשע דקות שלו על הפרקט.
הרבה דברים היו יכולים להיות
מנחם לס
15 יונ 2015 15:34:56זה לא משנה אם החליט מראש או החליט במשחק. העובדה שהוא נתן לשחקן שקלע 28 במשחק הקודם 9 דק' משחק
מנחם לס
15 יונ 2015 07:26:11הנקודה התחתונה: בלאט שיחק סמול בול, ולדעתי עם מוזגוב במשחק 30-35 דקות הכל היה אחרת.
עידו גילרי
15 יונ 2015 07:29:19איך התקשורת (ואתה) הייתם מגיבים אם הוא משעיר אותו במשחק עוד 3 דקות והוורירורס מובילים ב-10+ כשמכאן הם רודפים אחרי גולדן סטייט כל הערב?
אני חושב שבלאט עשה התאמה טובה למה שקרה על המגרש בתחילת המשחק. מכטן הוא המשיך עם ההרכב ששיחק הכי טוב.
מנחם לס
15 יונ 2015 15:36:19איך היינו מגיבים? אם זה היה קורה, הייתי עונה לך. אבל קרה בדיוק הפוך לצערי ובזה הקאבס הפסידו כל סכוי לאליפות
מנחם לס
15 יונ 2015 07:26:25הקלידו את התגובה כאן…
אלי לס
15 יונ 2015 07:30:11לא רק שההתקפה לא תפקדה, החמישיה שכוללת בתוכה את מוזגוב וגם את תומפסון לא יכולה לעצור את משחק הריצה של החמישיה הנמוכה של גולדן ססטייט, וחוץ מזה סטיב קאר שלח דאבל טים על מוזגוב בכל פעם שהכדור הגיע אליו ומכוון שמדובר בשחקן שלא יודע להוריד כדור וגם ללא ראית משחק מה שגרם לארבעה איבודים בחמש דקות הראשונות.
במקום זאת בלאט נשאר רוב המשחק עם תומפסון שיחסית יודע לשמור גם על שחקני חוץ וגם קיבל ממנו תפוקה התקפית נאה (19 נק')
כך שלדעתי לא רק שבלאט לא טעה אלא עשה את הדבר הנכון ביותר בשביל למנוע בריחה מוקדמת של גולדן סטייט.
עידו גילרי
15 יונ 2015 07:32:43מסכים
יואש בן טולילה
15 יונ 2015 07:44:35זה נכון כל עוד גולדן סטייט לא קולעת וזה מה שקרה במשך 3 משחקים
אבל מה לעשות גם שאי אפשר לשחק 48 דקות עם שני הגבוהים האלה?
אם פרקינס על ה2.09 היה עומד כמו קונוס כשהמשחק היה זורם לקליבלנד אולי זה היה עובד גם איתו, אבל בלאט לא ניסה אפילו.
הסדרה מיישרת את עצמה בסוף.
גיא
15 יונ 2015 12:58:45פרקינס הוא השחקן הכי לא מתאים מול סמולבול. הוא לא יכול לשמור על גרין האמת שגם מוזגוב לא יכול לשמור על אליו וזה למה הסמולבול של קר גאוני.
מנחם כנראה ראיתה יותר מדיי סרטים אמריקאים. במציאות כשמכניסים את החנון מקצה הספסל למשחק מכריע הוא לרוב ישתין במכנסיים במקרה הטוב.
אבי.
15 יונ 2015 09:22:10ביום שסטף קרי חם כ"כ, מוזגוב הוא היחיד בהגנת הקאבס שלא מסוגל לעשות את הטראפ ולגרום לקרי להוציא תכדור למישהו אחר. כשמוזגוב הוא השומר של החוסם קרי בעקביות מנצל זאת לחדירה או זריקה יחסית נוחה. תומפסון או כשלברון ג'ונס ומילר עם השחקן החוסם יכול לבוא טראפ על קרי או לחילופין חילוף המאפשר התמודדות.
זוהי הסיבה ההגנתית שאני חושב שעברה בראש של דייויד.
לא שמתי לב אם היו סיבות לא לשחק איתו בהקפה.
בכלל – כל חוכמת הדיעבד זה "חוכמה גדולה". לולא רבע רביעי כ"כ לוהט (שדיייויד התכונן אליו עם המנוחה של לברון וכן התאים את עצמו ממשחקים קודמים) הרעיון של מוזגוב היה נשכח.
כדורסל זה read and react. לסטיב קר זה הלך, לדייויד היום פחות. זה הכדורסל.
מנחם לס
15 יונ 2015 15:37:34"בכל פעם"? הוא שיחק 2-3 דקות בהתחלה, ואז 5-6 דקות מצויינות אח,כ כשאיתו ההפרש ירד מ-7 ל-0
עידו גילרי
15 יונ 2015 15:48:33מנחם בוא נדייק. מוזגוב שיחק את ה-5 דקות הראשונות וההתקפה הייתה זוועה. ברגע שהוא ירד עניינים התחילו להקליק.
כשהוא נכנס בסוף הרבע השלישי ההפרש היה 4 לגולדן סטייט והוא גדל עד שש לא מעט בגלל מוזגוב (פאול ואיבוד כדור). העובדה שבמהלך שהותו על המגרש ההפרש נסגר רגעית אינה קשורה אליו אלא בגלל שבשתי התקפות רצופות הקאבס קלעו שלשה.
בסופו של דבר הוא ירד במינוס שתיים. בסיכום לא הייתה לו השפעה משמעותית על המשחק. כמו שציינתי כבר הראייה החזקה ביותר היא אפס ריבאונדים ב-9 דקות. זה לא קשור לאיך מכניסים אותו למשחק התקפית.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 07:33:27כדי להתעלות על המופע של גולדן ומטליקה במשחק 6, קליבלנד צריכה לעשות סיאנס ולתת לטוב מכולם את זכות האלתור :
https://www.youtube.com/watch?v=sjzZh6-h9fM
גיא
15 יונ 2015 07:38:01בגזרת ההמנונים, הווריארס נותנים מאסטרפיס.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 07:41:50ההמנון של ארצות הברית זה ההמנון מספר 1 לסולו חשמלית. כל כך הרבה אופציות למעברים יפייפיים בין הסולמות.
יואש בן טולילה
15 יונ 2015 07:41:39בספארס תמיד שיחקו עם רוטציה רחבה, פופוביץ היה נותן מנוחה ומתעקש עליה והרבה פעמים שילם עליה מחיר.
ואיזה שחקנים בדיוק חיכו לו בספסל? גארי ניל שלא נבחר בדראפט וקלע מעל 20 במשחק גמר? פאטי מילס שמי שמע עליו לפני? איירון ביינס? אלה לא טובי השחקנים אבל השיטה והרוטציה שהשאירו אותם בכושר משחק וקליעה טוב נתנו לספארס אורך נשימה.
לא יהיה לבלאט ספסל אם הוא לא ישתמש בו אף פעם. גם החמישיה של קליבלנד לא משהו בכלל והם עדיין מחוברים טוב ומשחקים בצורה ובקצב שצריך.
חוץ מזה שכל מאמן היה מעדיף ספסל עם אלופי אנביאיי על פני אלמוניים. האשמה היא של בלאט בלבד.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 07:55:15יואש, קח אתגר קטן
תן לי שם של מאמן (לא מאירופה, מאירופה זו לא חוכמה…) שהיה עושה יותר העונה עם הקבוצה הזו מדיוויד.
שיהיה לך בהצלחה.
יואש בן טולילה
15 יונ 2015 08:08:34מיקי גורקה
יואש בן טולילה
15 יונ 2015 08:18:48אני בכלל חושב שהמזרח הצליח להסתיר את הליקויים של קליבלנד.
אטלנטה לכאורה היתה אמורה לעשות להם חיים קשים ובסגנון דומה לשל הווריורס אבל עם קילומטרים של כשרון בחוסר.
קבוצה עם גבוהים דומיננטים כמו הקליפרס/יוסטון או בוודאי ממםיס היו מכריחות את קליבלנד לשחק סמול בול.
כשמנתחים את הפליאוף של קליבלנד רואים שהם ניצחו תמיד בגלל משחק פנים.
בוגוט לא מתאים והשאר נמוכים ורכים.
לאטלנטה אין ביג מן אמיתי.
גאסול נפצע ובלעדיו הלכה הסדרה
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 08:22:35סליחה על הבורות, אבל מי זה מיקי גורקה ?
איל
15 יונ 2015 12:04:35היה מאמן בליגת העל
מנחם לס
15 יונ 2015 15:39:05אני מסכים אתך לחלוטין. להעדיף את דלבדובה 41 דקות על 0 דק' של שון מריון זה גובל בפשע 0או טפשות)
שגיא נאור
15 יונ 2015 07:44:43תמיד הדרך שלא הלכו בה היא הדרך הנכונה בדיעבד.. The road not taken
אם בלאט היה נשאר עם ההרכב הגבוה היינו קוטלים אותו שהוא לא הגיב להתאמות של קאר כבר משחק שני ברציפות. כמו שנאמר פה, מוזגוב התחיל את המשחק והיה גרוע מאוד עם איבודים והווריורס רצו לנקודות קלות. הוא סיים עם 4- אז אני לא יודע מאיפה הנתון של הוריד מ7 לשוויון.
נראה לי שהגיע הזמן להתקדם מעניין ג׳ו האריס, הוא לא יקבל דקה גם אם שאמפרט וג׳יי אר ייגמרו את העונה.
הערב בלאט נתן דקות למילר, היה סהכ סביר. אני מאמין שבמשחק הבא בלאט ינסה לשלב בין הסגנונות וישחק חלק מהמשחק עם שני גבוהים או ייתן למוזגוב להיות גבוה יחיד ביותר דקות על מנת שתומפסון יקבל עוד כמה דקות מנוחה.
לגבי דלוודובה – יש שתי אפשרויות להתמודד הגנתית, הראשונה למנוע את קבלת הכדור והשנייה היא לכפות זריקות קשות. דלוודובה מצליח הצלחה בשתיהם. הוא גם יוצא מצויין מחסימות כדי למנוע מקארי את השלשה וגם נצמד אליו וגורם לו לזריקות קשות. יותר מזה אי אפשר לעשות.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 07:50:20+ 10 אבל בלאט צריך בכל זאת לנסות להוציא יותר מהספסל.
אהבתי את הרפרנס לשיר של רוברט פרוסט.
יואש בן טולילה
15 יונ 2015 07:54:32הבעיה של דלאבדובה היא בהתקפה
2-9 היום וגם במשחק הטוב בקריירה שלו הוא קלע 7-17.
לא מפחדים מהקליעה שלו, וקארי לא מתאמץ עליו יותר מדי בהגנה.
גם תומפסון מאוד מוגבל בהתקפה, הוא לא קולע מיותר משני מטר.
אין לה שחקן חוץ מלברון שקולע בטווחי הביניים וזה עוד מגבלה התקפיץ אחת מני רבות.
מנחם לס
15 יונ 2015 15:41:05אבל הוא לא שיחק עם הרכב גבוה. אילו ניסה הרכב גבוה והיה נופל על פניו היו קוטלים אותו כפי שקוטלים אותו היום בגלל שלא שיחק עם הרכב גבוה. אבל להרכב גבוה היה סכוי הגיוני מאד להצליח.
עידו גילרי
15 יונ 2015 15:49:58בלאט התחיל את המשחק עם ההרכב הגבוה (שזה באמת רעיון טוב) אבל זה פשוט לא עבד. ברגע שהוא עבר לסמול בול הקבוצה נראתה הרבה יותר טוב.
למעשה ההרכב האפקטיבי ביותר של הקאבס היה סופר-סמול עם לברון ב"סנטר".
שי אבן צור
15 יונ 2015 07:56:17מנחם, המשחק היה משחק של נקודה חמש דקות לסיום ואז הלוחמים רצו 2-11
הקאבס היו לגמרי במשחק עד אז
IDO
15 יונ 2015 08:55:22אתה מתכוון שכל הרבע הרביעי היה בהולכה של ה ג"ס ללא שקאבס היתה בשליטה לרגע?
כי בלאט היה חייב ליזום. הוא נגרר ונגרר ונגרר
מנחם לס
15 יונ 2015 15:44:03הוא ניגרר עד שהתיש את שחקניו הנמוכים, ששלושה מהם היו זוועתיים, ורק לברון החזיק אותם במשחק. לברון היה עושה אותו דבר עם הרכב גבוה, אבל מוזגוב היה מוסיף, במקום שומפארט, סמית' ודלי שרק גרעו.
מנחם לס
15 יונ 2015 15:42:19מה אתה מספר לי מעשיות על מה היה 'עד אז'? מה היא הנקודה התחתונה? הפסד מרגיז שאולי היה אפשר לנצח עם הרכב גבוה.
etayle
15 יונ 2015 08:26:21אני מסכים חלקית.הסמול בול היה יעיל כל המשחק (הם באמת היו גם בתוך המשחק) שלשחקנים יש עוד כח .לדעתי ברבע רביעי היה צריך לחזור לביג בוקס
מנחם לס
15 יונ 2015 15:45:02זאת גם אפשרות. אבל לייבש את מוזגוב אחרי משחק של 28 נק'? צריכים כשרון מיוחד עבור זה.
אשך טמיר המקורי
15 יונ 2015 08:46:28נרדמתי במחצית.
אבל לבלאט יש בהחלט בעיה של יבוש סיסטמתי של שחקנים מועילים לאורך השנים.
יניב
15 יונ 2015 09:09:31אנשים אתם שוכחים שהקבוצה הפחות טובה,הקבוצה היותר מוגבלת היא קליבלנד ואחרי שבמשחק הקודם קר מצא פתרונות והלך עם הימורים שלו היה תור בלאט.אז גם אם מנחם ויואש(האם זה אודי הירש???)חושבים שההימור נכשל,עדיין זה משהו שהוא היה צריך לנסות,גם אם נכשל סביר להניח שהאלטרנטיביות האחרות גם היו נכשלות.
נתתם דוגמא של פופוביץ,אבל פופוביץ יש רק אחד ואין עליו את הלחץ שיש על בלאט גם כמאמן חדש וגם כמאמן של לברון,אז אין לו זמן לניסויים עם שחקנים והוא הולך עם מי שהוא מאמין בו (וככה הוא תמיד התנהג)
מנחם לס
15 יונ 2015 15:46:35מה הקישקושים האלה? יש לך שחקן ענק, אתלט, שלברון משחק איתו מצויין, והוא נותן לך 28 נק' במשחק 4, אז במשחק 5 אתה נותן לו 8-9 דק'?
יניב
15 יונ 2015 09:11:39נקודה שלא קשורה אבל נדמה לי באזור ה8 דקות לסוף הרבע האחרון לברון לקח שלשה מאיזה 2 מטר אחרי קו השלוש ומיד אחרי זה קארי ענה לו בשלשה משלו.בחיים לא התפללתי ששני השחקנים פשוט יחטיאו רק בשביל לא לשמוע את יואאאאווו של ריגר וברק פשוט לא יכול לשמוע את זה יותר.לדעתי צריך להוציא את זה מחוץ לחוק
גל אל-איי
15 יונ 2015 09:28:37מנחם – יש לך מושג מה פאט רילי עושה בישראל?
http://www.mako.co.il/entertainment-celebs/local-2015/Article-3f5c234eec1fd41006.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=769885919
מנחם לס
15 יונ 2015 15:47:46אולי רוצה לחזור כפאט 'ג'יזוס' ריילי?
גיאז
15 יונ 2015 09:35:57מלווה את דאגלס שמגיע לכאן כדי לקבל את פרס בראשית 2015 שיוענק לו על הישגיו המקצועיים וזיקתו למורשת היהודית ולמדינת ישראל בטקס מיוחד שיערך בתיאטרון ירושלים.
נזיר הנשמה
15 יונ 2015 09:50:52הייתי קורא לזה קרב המזליסטים.
שני מאמנים בינוניים במקרה הטוב. נקלעו לסדרת הגמר.
אין לי ספק שלס היה מדריך לפחות טקטית כל קבוצה בנפרד יותר טוב.
מנחם לס
15 יונ 2015 15:50:06אני יודע שאתה אומר זאת ברצינות, כי זה באמת נכון. אמש הייתה מנסה לשחק עם האריס, סמית' (או שומפרט) טריסטאן, לברון, ומוזגוב, וכשטריסטאן או לברון זקוקים למנוחה הייתה מכניס את שון מריון, וכשמוזגוב היה זקוק למנוחה הייתי מכניס את פרקינס.
באמת סתם מישהו
15 יונ 2015 10:10:24חברים, אני לא מבין גדול ב nba, אבל צפיתי במשחק, ואחר כך במסיבת העיתונאים עם בלאט. כמעט נקברתי מבושה כשכתב ספורט5 יצא עם שאלה מביכה, שלוש רמות מתחת כל כתב אחר (כמה קשה לשאול שאה מכובדת? שתפו אותי באתגר, נשגב ממני. למה זה קשה לשאול שאלה על רמה?)
תמיד חשבתי שעיתונאי זאת עבודה לכל אחד, אבל עכשיו אני מבין מה קורה כשנותנים אותה לכל אחד.
מביך.
https://youtu.be/LmU8I0MhSwc?t=308
אשך טמיר המקורי
15 יונ 2015 10:43:221+
מסכן בלאט, עם מה הוא צריך להתמודד.
בסוף אחרי שחפרו לו על מוזגוב הכתב הרוסי עוד המשיך והלך לאקסטרים והתעלה על הדביל שלנו… נשבע לכם שחשבתי שבלאט הולך להתפוצץ ולרצוח מישהו… (הוא הפתיע והצליח לענות ברוגע למרות הכל)
jojo
15 יונ 2015 10:59:42יו"ר ה-ללל היה חסר ברבע הרביעי.. אולי זה המחסור בשעות שינה שמעלה את מפלס הביקורתיות אבל באמת שלא מעניין אותי שיש ללברון טריפל דאבל, מתחילת המחצית הוא לא היה טוב, עם קבלת החלטות בינונית ועם מהלכים מופרכים.
ואחרי כל זה הוא עוד אומר לעיתונאים (במענה לשאלה האם הוא מודאג לגבי ההמשך)
No. No, I feel confident because I'm the best player in the world. It's that simple
מר טמיר, אנא הכנס מם זועם של BITCH PLEASE..
יניב
15 יונ 2015 11:15:37האמת שהוא כנראה יקבל את תואר הMVP של הגמר אבל מה שיפה בזה שזה בדיוק מסמל את הקריירה שלו תמיד התארים האישיים גוברים על התארים הקבוצתיים וזה דווקא מהשחקן שכל אוהביו לא מפסיקים להסביר לנו וללמד אותנו כמה הוא קבוצתי וכמה שחקנים אחרים פורחים לידו ובלה ..בלה.. בלה…
jojo
15 יונ 2015 11:53:00לא ברור לי האם הפאסיביות של יתר השחקנים היא אשמתם או שזה נובע מהעובדה שכל הפלייאוף הכל מתחיל ונגמר בלברון שמנהל את כל המשחק ואז הם הפכו בעל כורחם לסוג של סטטיסטים והמצב הזה התקבע.
נכון שקיירי ולאב בחוץ אבל המרחק בין קליבלנד של פברואר – מרץ לקלילבנד של הגמר הוא עצום ובלתי מתקבל על הדעת. יש התקפה אחת יפה (שבה שאמפרט קלע שלשה) וזהו בערך.
האיש לא קבוצתי.
עגל
15 יונ 2015 12:02:38שחקני המשנה של קליבלנד בכלל לא פסיביים הם פשוט גרועים.
אשך טמיר המקורי
15 יונ 2015 12:21:47ג'וג'ו, תבורכי.
יניב, איזה שחקנית חיזוק קיבלנו לאירגון שלנו, הא? 🙂
יניב
15 יונ 2015 13:30:08בזה הרגע ג'וגו' מקבלת את התואר של נשיאת כבוד במועדון ה-ללל,מעבר לכך שהיא אוטומטית יושבת בדירקטריון והקול שלה לקול של שאר הדירקטריונים בהצבעות.
חוץ מזה הסדר חזר לכנו-הי"ור איבד כל אמפטיה שהוא חש אליו עד עכשיו 🙂
עגל
15 יונ 2015 11:22:10זה מה שהוא אמר ?! איזה דביל
מתן גילור
15 יונ 2015 12:35:07ג'וג'ו, הוא עשה רבע אחרון של 16 נק' ב-58% אפקטיבי מהשדה.
כנראה שאת מעריכה אותו הרבה יותר ממני, אם אותך זה לא מרשים ואתה מצפה ליותר.
מתן גילור
15 יונ 2015 12:35:33*ואת
Mbk
15 יונ 2015 12:37:24עוד פעם מתן
עם עבם היה נחת כאן וקורא סטטיסטיקות הוא היה משפריץ מלברון
לפרקים הוא משחק כדורסל ברמה הכי גבוהה אי פעם יחידת חיסול של איש אחד
ואז ?
מגיע פרצוף תחת או אימרה מטופשת של אני ואני ואני ואני
תסלח לי אבל זה לא מודל
מתן גילור
15 יונ 2015 12:46:56לא התייחסתי לאמירה, אלא לניתוח המקצועי שלה.
jojo
15 יונ 2015 12:56:01הניתוח שלי לא מתיימר להיות מקצועי ואין לי ידע רב שנים בנבא כמו לרבים פה (אני התמקדתי בזירה המקומית לאורך השנים) אבל הסטטיסטיקה בעיניי היא לא חזות הכל. אם נמשיך במטאפורת העב"ם לעיל, ספק אם היצור הקטן היה חושב שלברון הוא הכוכב הגדול של ענף הכדורסל.
לא כל משחק של ארבעים נקודות הוא משחק מופתי בעיניי (ושוב יתכן שאני טועה) ולברון קולע את רוב הנקודות כי חבריו הפכו לתפאורה, בין היתר, באשמתו.
וכן, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, אם אתה מכריז על עצמך כ-"מנהיג" אחריו הולכים כולם, אם כל ההתקפה עוברת דרכך (ונתקעת שם)ואם אתה הכוכב הכי גדול בעיניי עצמך, אז הכישלון רובץ על כתפיך.
לדעתי, הוא לא "התאבד" על הפרקט, לא סגר לריבאונד בחמש הדקות האחרונות וכן אחראי לקריסה/קיפאון בדקות האחרונות.
אשך טמיר המקורי
15 יונ 2015 13:03:52ג'וג'ו, אני מאוהב !!
לא יכלתי לתאר זאת טוב יותר.
כל הסימפטיה שהייתה לי לקליבלנד וההנחות שננתי לו נעלמו ברגע זה.
מת שיפסידו רק בגלל המשפט הזה (הלכתי לראות בוידאו וכמעט הקאתי)
lebron in a nutshell
Mbk
15 יונ 2015 13:09:27תצא בן אדם ותביא זר פרחים למפגש הופס 2015
מומי מתנדב לאסוף אותך מהבית
עידו גילרי
15 יונ 2015 13:16:58ההתקפה עוברת דרך לברון פשוט כי אין ברירה. לקרוא ללברון "לא קבוצתי" זה פשוט עיוות של מה שקורה על המגרש. הבן אדם מוסר כל פעם שמגיע הדאבל טים בתזמון הנכון. הבעיה היא מה אלה שמסביב עושים עם זה
צריך להפריד בין איך הוא על המגרש לבין ההתבטאויות המפגרות שלו בתקשורת. אני חושב שברגע שמצליחים להתנתק מזה רואים שמדובר בשחקן הרבה פחות אגואיסטי מכוכבי אחרים.
לגבי המשחק הנוכחי – אני לא ראיתי אותו מקבל החלטות שגויות רבות במיוחד לא ברבע הרביעי (לפחות עד לקטע שהם עברו למוד התאבדות כדי להציל את המולדת).
עגל
15 יונ 2015 14:10:14לברון היה קבוצתי מאוד היום למרות הזריקות הרבות שלו. כשחקני המשנה קולעים כך:
שאמפרט 3/9, דלי 2/9, סמית' 5/15
מה רוצים ממנו ? פעם, כשהוא היה מוסר היו אומרים עליו שהוא לא לוקח על עצמו ושהוא צ'וקר, היום זה הפוך. מסתבר שהוא משחק יותר נכון מכל מומחי הכורסא.
ההתבטאויות בתקשורת זה סיפור אחר.
מנחם לס
15 יונ 2015 15:59:05רבע אחרון של 16 כשהשאר הם 0 הוא רבע אחרון איום. הרבה יותר יעיל זה לברון עם 8, דלי עם 4, סמית עם 3, טריסטן עם 4 ושומפרט עם 4
חסוי
15 יונ 2015 20:07:48ג'וג'ו זה בולשיט מה שאת אומרת כי להגיד שהסגל המסייע של לברון נראה כמו סטטיסטים באשמתו הישירה זה חוסר הבנה בסיסי בכדורסל כי מי כבר משחק ליד לברון שמפארט שקולע טוב בקאץ אנד שוט אבל לא מסוגל לקוע בעלייה מכדרור, את דלבאדובה שקולע גרוע בלייה מכדרור אבל הוא בינוני גם בקאץ אנד שוט תוסיפי לזה את ג'ונס שעשה את הקריירה שלו על הקליעה שלו משלוש בקאץ אנד שוט אבל שוב לא מסוגל ליצור לעצמו ואת מייק מילר שמסוגל ליצור לעצמו אבל אין לו את הרגליים ואת הגב כדי לעשות עם זה משהו ואליו תוסיפי את JR שמסוגל ליצור לעצמו לעצמו אבל זה השחקן האחרון שאפשר לקרוא לו יציב מה גם שהוא מעדיף לקבל שלשות פנויות בקאץ אנד שוט אחרי חדירה של לברון מאשר שלשה בכדרור עם יד על הפנים אז ללברון אין ברירה אלא לשחק בשיטה הזאת שגם בלאט בעצמו אמר שהיתרון היחידי שיש להם על גולדן סטייט הוא לברון אז אין להם ברירה אלא להשתמש ביתרון הזה אבל הכי קל לבקר מהספה בבית כשאת לא מסוגלת לרוץ 5 דקות בלי להישאר בלי אוויר.
בנוגע להערה של לברון לכך שהוא השחקן הכי טוב בעולם גם קובי בראיינט היה אומר על עצמו שהוא השחקן הכי טוב בעולם והיו עוד הרבה שחקנים אחרים שהיו אומרים את זה מייקל ג'ורדן בראין קצר שראתי איתו נשאל אם הוא משחק עם השחקנים שלו בשארלוט אז הוא ענה "אני לא רוצה להוריד להם את הביטחון, אז אני נותן להם להמשיך לחשוב שהם טובים" גם אם זה נאמר בצחוק זה לא אמרה שבעלים יכול להגיד על השחקנים שלו.ולברון אולי מלא באגו אבל גם השחקנים הכי טובים בעולם בעבר היו מלאים באגו מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט , לארי בירד והרשימה עוד ארוכה גם שחקנים בדרג נמוך משמעותית מלברון ג'יימס או משחקנים אחרים ברשימה היו מפוצצים באגו מה לעשות זה ה-NBA ככה זה היה תמיד וככה זה יישאר.
Mbk
15 יונ 2015 12:35:27לברון פשוט לא מתאמץ שישנאו אותו
זה בא לו בטבעיות
איזה אימרה סרת טעם ומפוצצת מ – תכניסו אותי להר ראשמור ! בבבבבבבקשה !
מנחם לס
15 יונ 2015 15:55:59ג'וג'ו – את הופכת לכוכב האתר (רק היזהרי מהאשך!)
עגל
15 יונ 2015 14:04:16+2 שני כתבים טיפשים, אחד ישראלי והרוסי אפילו עוד יותר חוצפן.
מנחם לס
15 יונ 2015 15:59:48והרוסי המשיך והמשיך והמשיך והמשיך ולא ידע כיצד לסיים את שאלתו.
מנחם לס
15 יונ 2015 15:52:04זה היה נורא
מנחם לס
15 יונ 2015 15:53:21זה איום ונורא
מנחם לס
15 יונ 2015 15:50:49השאלות המביכות האלה גורמות לי להסמיק
Mbk
15 יונ 2015 12:40:27גם בוגוט לא ראה מגרש
בדקות של מוזגוב על המגרש הוא לא הסתדר עם ההרכב הנמוך של גולדן סטייט
לאחר פתיחה חלשה של הרבע הראשון קליבלנד חזרה למשחק בלעדיו
בדקות שכבר חזר הדביקו לו עבירות שלא היו ולא נבראו
אני בכלל לא בטוח שעם מוזגוב התוצאה הייתה אחרת
מה חלקו של מוזגוב בעצירת קארי שתופר שלשות מ 9 מטר על דלי דביק לו לרגל ?
מנחם לס
15 יונ 2015 16:01:09"בדקות שהיה על המגרש"? שתי דקות כשעלה בחמישייה? בפעם השנייה תוך 6 דקות איתו ההפרש ירד מ7 ל-0
לחם מטוגן
15 יונ 2015 13:02:52מסכים אם עידו שגיא ואלי.
לקליבלנד אין כרגע מספיק כלים בהתקפה לקחת את הסידרה. ההגנה משאירה אותם בחיים אבל הם נופלים מהרגליים בגלל עייפות,
דייויד סוחט את הלימון עד הסוף. לגבי מוזגב
הוא לא הצליח להכנס טוב למשחק גם בהגנה וגם בהתקפה. אולי יש לעבוד באימון מחר על תרגילים בשבילו בהתקפה כמו שדובי אומר..
מנחם לס
15 יונ 2015 16:02:37אתם עוורים, לא מבינים, או סתם לא חזיתם במשחק. מוזגוב עלה בחמישייה כולו 2-3 דקות. מה זה "לא הסתדר"? ואז בפעם השנייה ב-6 דקות, איתו על הפארקט, ההפרש ירד מ-7 ל-0
עידו גילרי
15 יונ 2015 16:08:16מנחם אתה פשוט מסלף עובדות.
מוזגוב שיחק עד הטיים-אאוט הראשון 7:09 לסוף הרבע (כמעט חמש דקות). התוצאה הייתה 2:8 לווריורס.
בפעם השנייה הוא נכנס חצי דקה לסוף הרבע השלישי ב67-71 לווריורס. הוא ירד 8 דקות לסוף הרביעי בתוצאה 77-79 לווריורס.
כל התרומה שלו בזמן הזה הסתכמה ב-2 פאולים ואיבוד. נכון ההפרש צומק זמנית מ-6 לאפס אבל רק בגלל ששאמפרט ולברון קלעו שתי שלשות בהתקפות עוקבות. אילו תנודות די שגרתיות במשחק ואין להן קשר למוזגוב.
מנחם לס
15 יונ 2015 16:38:29אני לא מסלף עובדות. אני פשוט כותב ממה שאני זוכר, וכנראה שאני לא יכול לסמוך על זכרוני.
הנקודה התחתונה היא שלבלאט יש שחקן בגובה 2.14 (אני לא הולך לבדוק, אז אם הוא 2.12 זה לא 'סילוף' זה פשוט כתיבה מהראש) שקלע לו 28 נק' והיה גיבור המשחק (שהסתיים בהפסד), ובמשחק הבא בלאט מצמצם אותו ל-9 דקות. ישנם מיליון שחקני ליגה שאחרי 7 דקות גרועות בהתחלה סיימו כגיבורי המשחק. בלאט לא רצה לחכות. הוא רצה לנצח עם סמול בול כשברשותו שחקנים בינוניים, ורק לברון השאירם במשחק.
מנחם לס
15 יונ 2015 16:39:39הלכתי לבדוק. מוזגוב הוא 2.16
holden
15 יונ 2015 14:32:40בתור הומא'ז למומי התותח שניבא במדויק את תוצאת המשחק ועקב המיני ויכוחון שלי איתו בלילה האם הסובייטיות עדיפות על הנשים הרומניות אני מוסיף לכאן ספור ביוגרפי על נפתלות החיים ועלי בתפקיד שאול המלך שיצא לחפש תונות ומצא מלוכה, כמנחם לס גם אני נולדתי וגדלתי בת-גלים בחיפה, אז למי שבא לקרוא בכייף, הישענו ותחזיקו חזק:
הכל התחיל מהבניין ההוא שהיום הצבע שלו דהוי והטיח מתקלף כל כמה שעות.
בניין בעיר פועלים שיש הגורסים שהיא מנומנמת ואני טוען שהיא סתם יפהפייה שנרדמה לכמה שעות או….שנים.
זו שכונה פאסטורלית עם בית חולים בתוכה ושני בסיסים של הצבא,בתור ילד אתה פשוט משוכנע שהחיילים האלו עם המדים הצחורים נולדו כדי לשמור עלייך כדי שתוכל להתנשק עם מיכל או סתם לגלוש על גל עם גלשן פלסטיק פשוט וקטן.
…
הכל התחיל מחלקת האדמה שהמשפחה עיבדה במשך עשרות שנים.
באותה תקופה "חשוכה" תרתי משמש מדי פעם התושבים בכפר המנומנם הזה נאלצו להשתמש בעששיות מנפט ולקרוא ספר לילדים או סתם לתנות אהבים זה עם זו.
יש שם שדות מרהיבים ומוריקים ושטחים שלא נגמרים.
יש שם כנסייה מפוארת ואגם ששטים בו לפעמים ברווזים ובעיקר ילדים שנוהגים להתרחץ בימים חמים במיוחד ולחזור לביתם הצנוע מטונפים בבוץ סמיך כזה שלא יורד.
יש בכפר הקטנטן הזה אפילו בית קברות ממש ברחוב הראשי שלו.
הבתים הדלים מוקפים בגדרות עץ שכמו ובאים להגיד:"
כאן אמנם זה לא הבית הכי יפה ובטח לא הבית הכי גדול, אבל זהו ביתי וכאן מתגוררת משפחתי ואל תעז לגנוב לי תרנגולת מהחצר או איזו עז"
בעיקר יש בכפר הזה שלווה ושעון שפשוט עצר מלכת.
זקנים עם ידיים מגויידות שמשחקים ששבש ולוגמים בירה מקומית או קוניאק זול ,כולם כמעט עם חולצות עם כפתורים כמו של עסקנים בהסתדרות,אפילו הצבע של הקוניאק מזכיר את הצבע של כוס התה
……………………………………………………………………………………..
כשלושים שנה קדימה בכביש הזמן אותו ילד שגדל בשכונה ליד הים התחיל במסע ההרס הגדול שלו שתמיד היה קיים אבל השתכלל עם הזמן.
בתי מלון מפוארים ונשים מכל הצבעים ובעיקר הרבה הרבה הרבה לילות של הימורים.
נסיעות על קו תל,אביב -בוקרשט בתדירות של חיילת שמתגוררת בחיפה ומשרתת בקריה בתל אביב ונוסעת ברכבת ישראל.
הכל לכאורה היה מושלם, בגדים אופנתיים והרבה פאר ויחס של איזה סולטן (למרות שלא היה לו שפם)
היה מקום מיוחד ששם אותו נער שגדל אהב לשחק במיוחד…
טירה של רוזן מפעם מפוארת שגורמת לך להרגיש כמו כוכב הוליוודי, שומרים עם חליפות נוצצות וחפתים מזהב קדים לעברך ביראה ומחווים לקראתך עם היד במחווה אצילית שכזו.
שלא נדבר על שלל המלצריןות המקסימות שרק מבט עיניים זריז גורם להן לעוט עלייך עם מגשים של קאמפרי אשכולית, סיגריות ומצית או סתם אמריקאן קופי ריחניץ
או אז שאתה חש שהבטן מקרקרת אתה פשוט יורד במורד גרם המדרגות המתעקל וסועד את ליבך במסעדת גורמה מקסימה.
גובלנים של ציורים עם נופים פרושים על הקירות ונברשות בצבע זהוב עוטפים את החדר באור כתום.
אין לך את אותה תחושת זמן שם….
הכל מואר וחגיגי שכזה,רק שאתה יוצא אתה מבחין בפועלים קשיי יום שממתינים למונית או סתם לחשמלית בדרכם לעמל יומם.
……………………………………………………………………………………..
באותה תקופה על נתיב הזמן,אותה נערה מהכפר המנומנם הגיעה לעיר הגדולה לבקר את אחותה.
הם קבעו למועדון ריקודי מקומי ואחרי לא מעט זמן הנערה השתעממה וביקשה לחזור לביתה.
היא יצאה לאוויר הצונן וחזרה למועדון אחרי שעה קלה כיוון שהחשמלית האחרונה יצאה כבר ליעדה………
כמה ימים מאוחר יותר היא אמרה את המשפט האלמותי הבא:
" האל סגר לי את דלת החשמלית בפנים ופתח לי דלת ודרך חדרה בחיים."
……………………………………………………………………………………..
כאן במועדון הרועש הם החליפו מבטים מרחוק
הנערה מהכפר והבחור מעיר הפועלים ששונת לאורך הים.
הוא ביקש ממנה מספר טלפון וקבעו להיפגש כעבור יום.
הפגישה הראשונה התקיימה באותו היכל הימורים אריסטוקרטי שלאחריו הם פסעו נרגשים לגלידרייה מקומית שמוקפת במזרקה ענקית ושם הם התנשקו לראשונה…..
הרסיסים של המים מהמזרקה הסמוכה הרטיבו במעט את שיערה השחור כפחם, הבחור שירבט לה על מפית לב עם כמה מילים באנגלית והנערה חייכה במבוכה .
היו עוד כמה נסיעות של הימורים ותענוגות אבל איכשהוא תמיד הוא ביקר אותה והיא חדרה לליבו דיי מהר.
אולי זה הניגוד בין הפשטות והתמימות שלה לעומתו,,,,
אולי זה הפרש הגילאים ואולי זה סתם הגורל של החיים.
לפעמים אלוהים מחלק קלפים כמעט כמו הדילר הרומני בקזינו פאלאס ,במיומנות ובחיוך בזווית שפתיו.
בכל מקרה כעבור כשנה הם נישאו חתונה אזרחית אותו הנער מחיפה והנערה מהכפר
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 15:19:54הולדן, כיף לקרוא את הסיפורים ואת התגובות שלך.
holden
15 יונ 2015 17:25:48בכייף
מנחם לס
15 יונ 2015 16:06:23היה הפי אנד אמיתי אם היום שניכם גרים בבת גלים המתחילה להתעורר ולהפוך לנקודת החן מס' 1 בישראל!
holden
15 יונ 2015 17:29:21האפי אנד יש רק בסרטים הקיטשיים ששם רואים זוג אוחז ידיים וביניהם ילד קטנטן מחזיק בחוט ארוך שבקצהו קשור ותלוי בלון בצבע כחול, המציאות יותר מורכבת, את בת גלים אני נוהג לפקוד המון, אולם לצערי עזבתי את השכונה המופלאה הזו, אבל היא תמיד אצלי בלב ובנשמה, מנחם-רק שתדע שלפני כחודש בנו מחלף יציאה וכניסה חדש לשכונה, איפה הביצים של גוראל יש אפשרות לצאת לכביש החוף,
לא חייבים להיכנס ולצאת לבת גלים מצומת דולפין היכן תחנת " אגד" יש עוד אופציה
יניב
15 יונ 2015 16:28:39🙂
אורן
15 יונ 2015 14:37:14מסכים איתך במאה אחוז מנחם
אבי כהן
15 יונ 2015 14:49:34הנה דוגמא מצוינת למאמר חד צדדי ולא רציני. מראה מה שווה רוב הביקורות של כל מיני גאונים ששוכחים את הקונטקסט המלא של כל הסיפור.
יש בהחלט היגיון להשתמש במוזגוב כמו במשחק מספר 4 ובהחלט יש הגיון להשתמש בו כמו במשחק מספר 5. אין רק דרך אחת בלבד נכונה לשחק כדורסל. מוזגוב פתח רע מאוד את המשחק ואיבד כדורים והיה נראה לחלוטין לא במשחק. בלאט היה חייב להגיב ורוב הזמן עד לקראת סוף הרבע השלישי השינוי עבד דיי טוב. כולם גם לא שמו לב שהשינוי של בלאט אפשר לתומפסון לקלוע הרבה יותר מהממוצע שלו, עניין שלא היה קורה כנראה אם הם היו משחקים ביחד כך שלמעשה חלקית לפחות התפוקה העודפת של תומפסון קיזזה את הנקודות של מוזגוב שחסרו.
הצרה עם קליוולנד וכולנו שכחנו את זה בגלל הניצחונות שהפתיעו את כולם שבהרכב כה חסר שלה מדובר בקבוצה שתלויה יותר ביום רע של הווריירס טוב שלה. לווריירס יש יותר כלים ויכולת לעשות מגוון של התאמות שלקליבלנד ובלאט אין. לגבי שון מריון והאריס בתור אחד שראה את כל משחקי קליבלנד העונה תנו לי להגיד לך שבלאט עשה טוב שלא שיתף אותם. האריס קיבל הרבה הזדמנויות במיוחד בתחילת העונה והתגלה כחלש ולא מתאים לליגה לטעמי. ושון מריון מרבה לאבד כדורים ולעשות שטויות בהתקפה למרות היעילות ההגנתית שלו. שניהם לא מתאימים לרמות האלו .
מנחם לס
15 יונ 2015 16:07:46מוזגוב שיחק 'רע' בדיוק שתי דקות וחצי כשעלה בחמישייה. כשניכנס בפעןם השנייה ב-6 דקות ההפרש ירד מ-7 ל-0
עידו גילרי
15 יונ 2015 16:11:58מנחם אתה מאלץ אותי לעשות קופי-פייסט.
מוזגוב שיחקמההתחלה עד הטיים-אאוט הראשון 7:09 לסוף הרבע (כמעט חמש דקות). התוצאה הייתה 2:8 לווריורס.
בפעם השנייה הוא נכנס חצי דקה לסוף הרבע השלישי ב67-71 לווריורס. הוא ירד 8 דקות לסוף הרביעי בתוצאה 77-79 לווריורס.
כל התרומה שלו בזמן הזה הסתכמה ב-2 פאולים ואיבוד. נכון ההפרש צומק זמנית מ-6 לאפס אבל רק בגלל ששאמפרט ולברון קלעו שתי שלשות בהתקפות עוקבות. אילו תנודות די שגרתיות במשחק ואין להן קשר למוזגוב.
עכשיו לעניין. אני חושב שאתה צודק ולשחק עם שני הגבוהים במקרה הזה היא מחשבה נכונה. הבעייה הייתה שזה לא עבד. מה במשחק גורם לך לחשוב שמוזגוב היה טוב בדקות בהן הוא שיחק? (לאור ניסיון העבר אני אציין מראש שאני לא מתכוון להעליב אלא לקיים דיון בנושא)
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 16:22:10עידו, התגובות שלך היום שוות אליפות, אבל מוזגוב היה ראוי ליותר קרדיט.
עידו גילרי
15 יונ 2015 16:31:28שוב, למה אם הוא לא תורם בכלום? לא מדובר בששחקן שיכול לקחת את המשחק עליו אלא על שחקן שהיה לו משחק קודם טוב.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 16:41:28כי תומפסון בסוף קרס מעייפות והחטיא זריקות שהוא לא מחטיא בדרך כלל אפילו שהוא נגר.
לשחקן כמו מוזגוב יש נטייה להיכנס למשחק קצת יותר לאט מאחרים, 9 דק' זה לא מדד לכלום. רוב הנקודות שלו במשחק 4, אל תתפוס אותי במילה, באו ברבע האחרון.
עם קר ישחק כל הזמן את הסמול בול הזה שלו, אז מוזגוב לפי התיאוריה שלך לא צריך לראות פרקט בכלל ?
עידו גילרי
15 יונ 2015 17:06:14תומפסון לא החטיא אף זריקה ברבע הרביעי (נחסם פעם אחת) ואפילו קלע 7 מ-10 מהעונשין. לא נראה לי שהוא היה גמור מעייפות. דווקא מוזגוב הוא זה שבדרך כלל נכנס למשחק בתחילתו (הוא באמת קלע לא מעט ברבע האחרון במשחק הקודם אבל הקבוצה כולה קלעה 12 נקודות).
אני בכלל לא חושב שמוזגוב לא צריך לשחק להיפך. הבעיה היא כשהוא לא משחק טוב. מה אז להשקיע יותר דקות בלהכניס אותו למשחק (אני מזכיר לא מדובר באולסטאר ) תוך סכנה של הגדלת ההפרש ומרדף אחרי הווריורס?
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 17:37:34וואלה ? טעות שלי
אם משחק הבא במשל 7 דקות הוא לא ישחק טוב, אז לא להכניס אותו יותר ?
בכל מקרה, אני מסכים איתך שקליבלנד הפסידה יותר בגלל המופע צליפות הכמעט בלתי ניתן לעצירה של קרי.
עידו גילרי
15 יונ 2015 18:04:06תלוי במה קורה במשחק.
אני די בטוח שאם סמית' מחטיא שתיים שלוש שלשות היינו רואים את מוזגוב חוזר מהר למגרש. יכול להיות אפילו שהוא היה מנותן משחק טוב בהמשך. העניין הוא שהקבוצה תפקדה טוב בלעדיו ומה לעשות הוא לא הבורג המרכזי ומתקשה בהתמודדות בהגנה עם ההרכב הזה של גולדן-סטייט.
מנחם לס
15 יונ 2015 16:32:46בסדר. טעיתי כי כתבתי ממה שחשבתי שזכרתי.
אבל הנקודה התחתונה היא שמוזגוב שיחק 9 דקות אחרי משחק של 28 נקודות בו היה גיבור המשחק (אמנם בהפסד).
ראיתי הרבה שחקנים בחיי שאחרי 9 דקות מזוויעות פתאום פרצו שחקים. וחוץ מזה, יש הבדל בין להיות שומפרט ב-7 דקות ראשונות רעות, או 2.14 )לא יודע מה גובהו) עם 7 דקות ראשונות גרועות.
דייויד החליט לשחק סמול בול וזהו, וההימור ניכשל.
אתה תראה שביום שלישי מוזגוב ישחק פתאום 30 דקות, טוב או רע.
מנחם לס
15 יונ 2015 16:41:27הלכתי לבדוק. מוזגוב הוא סנטר צעיר ואתלטי בגובה 2.16 שבלאט נתן לו 9 דקות עלובות. עם מוזגוב היה לו סכוי. ללא מוזגוב לא היה לו סכוי, והנקודה התחתונה מצדיקה את הצד שלי בדיון.
עידו גילרי
15 יונ 2015 16:56:38אני לא מבין איך העובדה שהוא צעיר בגובה 2.16 נותנת לו סיכוי אם פעם אחר םעם הם מקבלים על הראש נקודות בהגנה בגלל שהוא לא מספיק מהיר לכסות את השחקנים הנמוכים יותר בחוץ.
אבי כהן
15 יונ 2015 17:08:23הנקודה התחתונה מצדיקה בסך הכל מה שאתה רוצה להוכיח. אם בכלל העובדות מוכיחות אגב ההפך, קליבלנד הפסידה עם מוזגוב דומיננטי בבית באופן הרבה יותר משמעותי מאשר כמעט בלי מוזגוב בחוץ. לכן אם צריך להסיק מסקנה רלוונטית כל שהיא, היא שבלאט צדק ובעתיד צריך למעט להרכיב את מוזגוב על המגרש כשקליבלנד משחקים סמולבול.
זה באשר לעובדות. המציאות כידוע מורכבת הרבה יותר ובכל מקרה משחק כדורסל תלוי ביותר מאשר משתנה אחד והאמת היא יותר מורכבת ממה שהיינו רוצים לספר לעצמינו.
אישית אני אוהב את מוזגוב ואני אוהב שדיוויד משתמש בו באופן נרחב, אלא שצריך להודות שהוא נמצא במצב של loose loose situation בכל הקשור לשימוש בו וקשה לקבוע מסקנות חותכות לגביו.
בכלל יותר מידי עוסקים כאן במוזגוב. קליבלנד תקום או תיפול על היכולת של שחקני המשנה לעזור ללברון ולקלוע באחוזים סבירים ולרווח את המשחק. סמית חייב לחזור לעצמו, שומפרט חייב להשתפר ואז גם משחק הפנים של מוזגוב יבוא לידי ביטוי יותר בקלות. אם עוד פעם זה יהיה לברון נגד שאר העולם, הוא ישבוק חיים בתחילת הרבע הרביעי ואיתו גם כל הקבוצה.
עידו גילרי
15 יונ 2015 16:54:59אני די בטוח שדיוויד לא התכוון להושיב אותו אלא כמו שהוא אמר ככה הלך המשחק. זאת אומרת היה הרכב שהחזיק אותם צמוד במשחק ולכן הווא המשיך אותו (בלי לקחת מכבודו של מוזגוב כמו שבלאט אמר). אני גם מסכים איתך שדי בודאות נראה אותו ל30+ במשחק הבא ובטח עם תוצרת משופרת.
כמו שציינתי בתגובות קודמות ההפסד הוא לדעתי לא בגלל שדיוויד בחר לשחק סמול-בול אלא על ההתפצוצות של גולדן סטייט בדקות הסיום.
L4L
15 יונ 2015 16:21:15לגבי לברון (מצטער אני חייב), אם קובי מסיים משחק עם 40 פלוס ואחוזים גרועים מהשדה בתוספת הפסד, כולם אומרים שהוא מחרב משחק ועושה את השחקנים שמסביבו גרועים.
משום מה הפרדיגמה שונה.
שוב מצטער אלה תנאי החברות בללל.
מתן גילור
15 יונ 2015 16:29:17היא שונה מכמה סיבות:
1. קובי עושה זאת כל הקריירה (אחוזים גרועים). לברון בגמר NBA. יחי ההבדל.
2. קובי לא מוסיף ממוצע של 12 כ"ח ו-9 אסיסטיים למשחק.
3. כשקובי עשה זאת עם חבורת נגרים (למשל העונה) לא היתה עליו הרבה ביקורת. כשהוא עשה זאת עם שחקנים טובים, אז היתה יותר ביקורת, כי היו לו אלטרנטיבות מניחות את הדעת. מספיק לראות שלברון קלע ב-% יותר טובים מהממוצע של הקבוצה כדי להבין.
4. קובי מלך ההחטאות של כל הזמנים. כשלברון יגיע לשם נדבר.
ואם אתה ממש רוצה, אני מפנה אותך לאתר בשם דה-באזר. לפחות מחצית מהמגיבים שם (בטח אלה שמגיבים הכי הרבה) בהחלט טוענים נגד לברון משך כל הסדרה.
מנחם לס
15 יונ 2015 16:26:47טור מצויין.
יש לי חבר שהוא איש מכבי ת"א לא רק כאוהד, אלא גם כשכיר (מנהל בתי הספר לכדורגל של מכבי) שלא החסיר משחק אחד של מכבי ת"א בכל ימי חייו. הבוקר דברנו.הוא אמר לי דבר מאז מוזר: "מנחם, אתה יודע שמכבי זה החיים שלי. אז בוא אגיד לך משהו שלא תאמין כשתשמע: אני הייתי מבסוט כשהודיעו שבלאט עוזב את מכבי. משך כל העונה הוא שרף ממש שחקנים. גלסברג (משהו כזה) היא הדוגמא המאלפת ביותר. שחקן מצויין שהוא לא הכניס לדקה אפילו כשהובלנו ב-30. הוא לא רק שורף שחקנים, הוא גם מעליב ופוגע בהם אישית בהתעלמות הטוטאלית שלו מהם".
וזה מאוהד מכבי אולי מס' 1 בארץ.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
15 יונ 2015 16:43:46על כל 1 כזה אפשר למצוא 100 אחרים שיגידו בדיוק ההפך.
L4L
15 יונ 2015 16:27:13מזכיר את אלון מזרחי, שהיה מחטיא ליד השער חוטף רביעיה ובראיון לאחר המשחק אומר ״היה לי משחק טוב הייתי מעורב ברוב השערים.
L4L
15 יונ 2015 16:39:45האחוזים של לברון גרועים כי לראשונה הוא צריך לקחת על עצמו את המשחק. וזה כולל את כל הזריקות הקשות סוף שעון ,סוף רבע וכו.
עד היום היו לו תמיד 2 סופרסטארים לצידו ולא היתה התמקדות הגנתית רק בו.
מתן גילור
15 יונ 2015 17:17:53צר לי שאני נאלץ לקלקל עם נתונים:
למעט עונת הרוקי שלו, האחוזים מהשדה של ג'יימס בכל עונה גבוהים מהאחוזים מהשדה בעונת השיא של בראיינט.
אם הוא לא לקח על עצמו בפעם הקודמת בקאבס, מעניין מאד מי כן עשה זאת…
גם העונה, לאחר שחווה ירידה, הם הרבה יותר גבוהים משל בראיינט (ממוצע קריירה בהרבה וגם מהשיא).
היום למשל הוא קלע באחוזים די נמוכים (הרי בגלל זה אנחנו מנהלים את הדיון). אותם אחוזים בהם הוא קלע היום דומים מאד לממוצע הקריירה של קובי בפלייאוף ופחות מ1% מתחת לקובי בעונה הסדירה (ממוצע קריירה).
אז די ברור למה טוענים אליו פחות לעניין זה.
עגל
15 יונ 2015 17:24:57מתן גילור קבל ח.ח. כרגיל על תגובות מנומקות, רהוטות, ונכונות.
אורן השני
15 יונ 2015 17:36:37מנחם חוץ מזה שאתה טועה אתה גם מטעה ובביטחון, ואחר כך אתה אומר שאתה לא זוכר.
אני ראיתי את כל המשחק וזוכר הכל, מוזגוב היה על הפנים בהתחלה, לא ידע מה לעשות מול העזרה ואיבד 3 כדורים. באותו זמן הווריורס טסו למתפרצות ואם לא כמה החטאות של לייאפ יכלו להוביל יותר מ8-2. אם לא היו מוציאים אותו המשחק היה גמור כבר בסוף הרבע הראשון. ואכן כשהוא יצא ההפרש נמחק והקאבס החלו להוביל.
אז מה אם הוא קלע 28 משחק קודם? הם התכוננו אליו במיוחד ולא צריך להיות גאון כדי לראות שזה עבד.
אפשר אולי להתווכח על הכנסה שלו חזרה למשחק בשלבים מאוחרים, אבל כל עוד המשחק היה צמוד (והייתה תחושה שג"ס הולכים לגמור את המשחק בכל רגע) לא הייתה סיבה טובה לכך. ואם שוב הוא היה עושה שטויות? מה היית אומר אז?
Uzi habusha
15 יונ 2015 17:36:46שמע מנחם, מה שאתה עושה זה כבר מעבר לעצבן סתם כדי להוסיף תגובות לפוסטים שלך. זה ממש גובל בטיפשות ….
כן, שון מריון… ממש. תגיד את האמת, חזית בו משחק השנה? הבנאדם לא מסוגל לקלוע סל ב48 דק משחק כשהוא משחק לבד בלי אף אחד אחר. הוא הפתרון שלך ? או הרוקי האריס ? אתה סתם עושה מעצמך צחוק.
פעם היית מעצבן אבל מדבר בטיפה הגיון, נשארת סתם מעצבן שלא מבין כלום בכדורסל. עצוב
זכות הציבור לדעת
15 יונ 2015 17:40:13ענת קם ודליה דורנר הן סוכנות מוסד
ברבור שחור
15 יונ 2015 22:19:18אין לך מה להתעצבן על מנחם חביבי…כל סדרת גמר הוא מחפש איזה שפן כאילו המאמן הוא קוסם…הוא גם ניסה ללמד את פופביץ כדורסל מידי פעם…פשוט לא להתרגש
לגבי גו האריס….לא יאמן שעד לשם הגעת…מצחיק ועצוב
מוזגוב איבד 3 כדורים רצוף בתחילת המשחק…אבל מי סופר הא