דייויד! גיליתי את מפתח הנצחון (של הווריורס) / מנחם לס

היה לי אתמול יום די חופשי מטיווי, מלבד אליפות המכללות הנפלאה בא"ק, משחק מצויין – מצויין! – בין נשות דרום קוריאה וקוסטה ריקה במונדיאל הנשים (2-2), וחצי משחק נפלא בין פורטוגל ובראזיל באליפות העולם לתחת גיל 20 בניו זילנד (בחצי פורטוגל הובילה 0-1).

אז החלטתי לתת מבט נוסף במשחק השלישי והרביעי בין הקאבס והווריורס, ונידמה לי שגיליתי משהו חשוב מאד. אני מקווה שדייויד בלאט ניכנס לאתר וקורא זאת.  יש לי הוכחות שכולם – כל המומחים יעני במדיה הישראלית – ניכנסים הנה יומית לקרוא מה  אנחנו כותבים, אבל לעולם לא יודו בזה, לא יזכירו אותנו, ולא יצטטו אותנו. למה? כי אנחנו  נחשבים למין RENEGADES (עריקים, מומרים, פורשים. לא חלק מהבראנז'ה) במדיה הישראלית. אבל יש לי חבר וותיק בתוך הבראנז'ה שסיפר לי שכולם קוראים אותנו בסתר.

אז אם דייויד בלאט קורא אותנו, נידמה לי שגיליתי משהו חשוב מאד שאולי אם דייויד יסכים איתי שזה מה שקרה, ויגיב בהתאם, זה יהיה עבורו מפתח חשוב לנצחון.

מלבד העובדה שסטיב קאר החליט לשחק סמול בול שנתן לו ביג יתרון, גיליתי הבדל משמעותי נוסף בין המשחק השלישי והרביעי:

במשחק השלישי סטפן קרי לא הפסיק להשתמש בפיק-אנד-רול כדי לברוח ממתיו דלבדובה. מה שהפיק-אנד-רול יצר כמעט כל פעם זה דאבל-טים על קרי שהכריח אותו למסור את הכדור לשחקן אחר שהופתע מהכדור שפתאום הגיע אליו ולא היה החלטי מספיק מה לעשות. אבל העיקר – הפיק-אנד-רול כמעט אף פעם לא שיחרר את קרי עצמו לקליעה.

במשחק הרביעי כמעט ולא היה פיק-אנד-רול אחד שסטפן קרי השתמש בו להשתחרר מדלי. הוא גבר על האוסטרלי ב-"ONE-ON-ONE" כמה פעמים, ואז באו השלשות. סטפן קרי עצמו לא היה במיטבו והוא לא לקח את המשחק על עצמו. היה לו את אנדרה איגודלה שעזר לו המון עם 22 נק' ו-8 ריב', ואת דריימונד גרין שקלע 17 עם 7 קרשים וששה בונבונים. אבל היו לו מספיק השתחררויות מדלבדובה לקבור את השלשות המהירות שלו שהם הלחם והחמאה של הווריורס.

אז דייויד בלאט צריך להתכונן ולתכנו הגנה של "מה עושים כשסטפן הולך 'אחד-על-אחד' נגד דלי, ועובר אותו", במקום לדאוג להגנה מפני הפיק-אנד-רולים שהלילה לא תראו כמעט בהם מעורב קרי.

טוב, הדבר השני אפילו עלובי חיים כאלעד רבין (המסכן המופיע אצלנו ערב-ערב בעשרה שמות הזויים שונים שברובם יש 'עזי' או 'האשך') ונתי מבינים (נתי זה איזה גולש חדש שפתאום החל מופיע תחת האיצתלא של 'מומחה כדורסל'. גיא, איצתלא? איצטלה? איצתלה? איצטלא?): סטיב קאר יעלה עם סמול בול. השחקן הגבוה ביותר שלו יהיה 8'6. סטיב קאר החליט שהוא לא נותן ללברון לגבור עליו (ולראייה? 22 נק' ב-21 זריקות בלבד!). הוא מעדיף לראות אם מוזגוב יכול לגבור עליו. אז דייויד, חובה לעלות עם מוזגוב ועם TT, ובאמת ככה לקבור את הווריורס. תחת הסל. כמו בימים הטובים העתיקים של ביל ראסל, וילט צ'מברליין, חאכים אולג'ואן, קרים עבדול ג'אבר, ושאק. מוזגוב אינו אף אחד מהם, אבל הוא טוב ל-22 נק' ו-12 ריב', ו-TT טוב מספיק ל-15 עם 10 ריב'. זאת כל העזרה שלברון צריך כדי לזרוק שוב 30 זריקות ל-40 נק' כי אם אפילו אחוז הקליעות נמוך מ-40%, יש לו שני ענקים שמסוגלים להשתלט על הצבע.

אם סטיב קאר החליט שאם הקאבס מנצחים אותו אז מוטב שזה יהיה מהצבע, אז דייויד, למה שלא תמלא את מבוקשו?

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. אִצְטְלָה [ש"ע; נ'; אִצטְלַת-, אִצטְלות גם אִצטְלָאות, אִצטְלָתו] 1. [תמ] גלימה של אָדם מכוּבּד; 2. [עח] מָשָל לתפקיד מכוּבּד

    מִתעַטֵף בּאִצְטְלָה מעמיד פּנֵי תלמיד חָכָם

  2. אני לא מבין למה לברון לא מבצע פיק אנד רול עם מוזגוב על בסיס קבוע.
    לברון מוסר מעולה ומוזגוב נע יפה ועם יד רכה.

    1. הוא לא עושה את זה בדיוק כמו שאתה אומר כי המשמעות היא להרחיק את מוזגוב יותר מדי מהסל ושם הוא גרוע. אבל הוא עושה פיק אנד רול עם מישהו אחר רחוק מהסל (או תנועה אחרת) וכשהוא חותך לסל הוא מוסר למוזגוב בתנועה. וזה הולך יפה מאוד.

  3. מנחם, זה רעיון טוב להכניס כדולר לגבוהים בצבע (או לצבועים בגבה 🙂 ) וזה בעצם מה שקליבלנד עשתה רוב הזמן במשחק מס' 4. בינתים לברון צריך לעשות את ההרס שלו, 30 זריקות מהשדה, 35 נ"ק. אם במקביל השלשות יכנסו מצבנו טוב.

  4. המפתחות בהתקפה – לקלוע באחוזים טובים גם מבפנים וגם מבחוץ ולקחת ריבאונד התקפה. בהגנה- לשמור טוב ביחוד על קרי ושהם יקלעו פחות טוב. בסך הכל אני מעריך שמי שיצליח חקלוע יותר ינצח כך שיש לקאבס סיכוי של 50%.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט