היאנקים באים! היאנקים באים! / מנחם לס

בובי ווד, גלשן SURFING מעולה מהוואי, צעיר בן 21 שכבש שערים נגד ההולנדים והגרמנים!

עכשיו האמריקאים גם יותר טובים בכדורגל!

נצחון על הולנד 4-3 באמסטרדם. שלושה ימים אח"כ נצחון 2-1 על גרמניה בהמבורג.

אז בואו נקשיב לציניים מישראל: "עזוב…משחקים ידידותיים…', מפליט הראשון.  ואחריו בא עוד  רפה-ידע עם "רק אתם האמריקאים לוקחים משחקים כאלה ברצינות!".

הייתי רוצה לראות נבחרת אחרת המגיעה להולנד וגרמניה ומנצחת את שתיהן תוך חמישה ימים!

מעניין ש-48,000 היו במשחק הראשון ועוד 62,000 בשני. הם האמינו שהמשחקים הידידותיים האלה הם לא כל כך ידידותיים, והם לא כל כך 'משחקי ראווה'. ארה"ב ניצחה את גרמניה בוושיגטון לפני שנה, ואז באה מפלה של 0-4 בברלין. האמריקאים באו לנקום. אני לא מכיר את הגרמנים אלא לפי מבט פניהם, אבל אחד מהם אמר ל  Süddeutsche Zeitung, העיתון המוביל בגרמניה:

Germany forward Andre Schürrle: "We watched the game against the Netherlands. … We knew they would come for us with revenge in their mind, but we'll be ready!.

הוא אמר זאת בגרמנית. ה-DAILY SOCCER האנגלי תירגם עבורי.

כשהמאמן האמריקאי הוא זה שהיה שחקן נבחרת גרמניה ומאמנה לשעבר, אף שחקן לא לוקח משחק כזה כ-"משחק ידידותי". הגרמנים באו לנצח – הם הרי אלופי העולם – והם משחקים נגד נבחרת אמריקאית צעירה מאד שרוב שחקניה משחקים בליגה האמריקאית MLS, והם יהיו הגרעין לנבחרת של המונדיאול הבא, שזה עתה ניצחו את ההולנדים במשחק מצויין.

אני לא מומחה בשחקני הנבחרת הגרמנית מלבד שלושה-ארבעה שאני זוכר מהמונדיאול, אבל אני יודע שרוב השחקנים ששיחקו בגמר נגד ארגנטינה לא שיחקו. אבל הם כבר לא בנבחרת. זוהי הנבחרת הגרמנית החדשה, והצעירים האמריקאים ניצחו אותה חד וחלק בביתם. האמריקאים היו, ללא כל הגזמה מצידי, טובים יותר. אז הנה הנבחרת שהגרמנים הופיעו איתה:

*

*

רוב כוכבי הנבחרת האמריקאית הם צעירים המשחקים בליגה האמריקאית ה-MLS, והם יהיו גרעין נבחרתו של קלינסמן למונדיאול הבא. הוותיקים קלינט דמפסי והצעיר-וותיק ג'וזי אלטידור לא הצטרפו הפעם למסע, אבל בצורה שהצעירים הללו שיחקו, אני לא רואה להם מקום בקבוצה, במיוחד לדמפסי שלדעתי נס ליחו (גיא!).

אגיד זאת בצורה הפשוטה ביותר: ארה"ב נראתה כמו קבוצה משובחת ביותר מהטופ שבאירופה עם הבדל אחד: האמריקאים הצעירים רעבים ביותר להראות שהם הגיעו. הם גם מהירים יותר, חזקים יותר, ונועזים יותר מיריביהם. היו אלה שני נצחונות ראויים ביותר על אדמות אוייב, ואני לא בטוח אם ישנה נבחרת אחרת שהיתה יכולה תוך חמישה ימים לשלשל שתיים מטובות הקבוצות באירופה (וכמובן בעולם):

*

ילדה חדשה בשכונה: הנבחרת שגברה על גרמניה: צעירים גבוהים, מהירים, חזקים, ונועזים, והעיקר – שחקנים מצויינים!

הנצחון האמריקאי הוא חשוב ביותר לבטחון היאנקים לפני פתיחת משחקי ה-CONCACAF GOLD CUP. מיקס דיסקרוד ובובי ווד כבשו את שני השערים. מריו גוטצה כבר את השער הראשון לגרמנים. בתחילה הגרמנים שלטו במשחק כשפטריק הרמן וגוטצה   עושים שמות באגפים ובסטיאן שוויינסטייגר  וליקיי גונדוגן שולטים במרכז השדה.

הצעירים האמריקאים שיחקו בתחילה במין יראת כבוד אבל לאט לאט השתנו דברים. קינגסמן הכניס עוד חלוץ והאמריקאים החלו לרקד. לא האמנתי למראה עיני איך האמריקאים משלימים 32 מסירות לפני השער של דיסקרוד בדקה ה-44. ראית את בארסה במיטבה. אני ישבתי בעיניים פעורות לא מאמין למראה עיני. ובמרכז הכל תמיד מייק בראדלי – בנו של המאמן – שמזכיר בכל תנועה ובכל נגיעת כדור את זנדין זידן, ואני לא מגזים.

 

SOCCER-FRANCE-SLOVENIA-ZIDANEמייק בראדלי הצרפתי!

 

 

הכירו את מייק בראדלי – לדעתי המידפילדר הטוב בעולם (אוקיי. תצחקו)

 

 

שריקת הסיום מצאה 11 גרמנים מתוסכלים על השעור שזה עתה ניתן להם ע"י צעירים אמריקאים כווד (21) ומילר (20), כשהגיל הממוצע של הקבוצה האמריקאית הוא 22.5, ורובם ככולם הם MADE IN USA!

הולנד 3 – ארה"ב 4

חמישה ימים לפני 'השוק בגרמניה' ארה"ב גרמה לשוק ראשון בעולם הכדורגל כשגברה על הולנד 3-4 אחרי שפיגרה 1-3. היה זה הנצחון הראשון של היאנקים על ה-ORANJE, ולפי המשחק בוודאי לא האחרון.

בובי ווד, האמריקאי בן ה-20, חתם את התוצאה בדקה ה-90. קודם לכן החתום החדש של מנצ'סטר יונייטד קלאס-ג'אן האנטלאאר קבע 1-2 להולנד. את השער השלישי כבש רובין ואן פרסי.

לקח לילדים האמריקאים 70 דקות להתרגל להולנדים ולהפסיק לתת להם כבוד מיותר. מרגע זה קרה משהו ליאנקים הצעירים והם התחילו בדריסת האוייב שההולנדים לא הרגישו כבר שנים רבות.. מייק בראדלי ששלט לחלוטין במרכז המגרש החל קומבינציות א-לה בארסה עם ידלין, והסיפור הסתיים במסירת זהב שג'ון ברוקס הצעיר (21) סיים ברשת. ב-2-3 הלחץ על ההולנדים היה כאילו קבוצת פרמיירליג משחקת נגד קבוצת ליגה ג'.

משהו חייב היה לקרות. הבונקר ההולנדי היה חייב להישבר. והסכר באמת נישבר כש דני ויליאמס (בן 23) בעט פגז שלמזלו פגע ברגל הולנדית, שינה כיוון, וניכנס השערה.

היה זה –

!Incredible comeback

 

ב-3-3 הכרישים הצעירים הריחו דם. מהשריקה של הזיברה הם פתחו בסערה ובובי ווד כבד ממסירה נמוכה של ג'ורדן מוריס.

.ארה"ב שיחקה ללא קלינט דמפסי וג'וזי אלטידור וכן הפצוע אלכסנדרו בדויה. ההולנדים שיחקו ללא הוינגר מבריאן מינכן ארג'ן רובן.

שערים:

NED – Klaas Jan Huntelaar (Memphis Depay)                     27th minute
USA – Gyasi Zardes (Fabian Johnson)                                 33
NED – Klaas Jan Huntelaar (Gregory Ven Der Wiel)          49
NED – Memphis Depay (Klaas Jan Huntelaar)                    53
USA – John Brooks (DeAndre Yedlin)                                70
USA – Danny Williams                                                        88
USA – Bobby Wood (Jordan Morris)                                   90

הרכבים:


USA:
   1-Brad Guzan; 21-Timmy Chandler, 19-Ventura Alvarado (15-Michael Orozco, 46), 6-John Brooks, 11-Brek Shea

(2-DeAndre Yedlin, 57); 4-Michael Bradley (capt.), 5-Kyle Beckerman (14-Danny Williams, 63), 7-Alfredo Morales (10-Mix Diskerud, 56); 23-Fabian Johnson, 9-Aron Johannsson (18-Bobby Wood, 65), 20-Gyasi Zardes (8-Jordan Morris, 80)
Subs Not Used : 3-Brad Evans, 12-Nick Rimando, 13-Juan Agudelo, 16-Miguel Ibarra 
Head Coach: Jurgen Klinsmann

NED:  1-Jasper Cillessen; 2-Daryl Janmaat (12-Gregory Van Der Wiel, 46), 3-Jeffrey Bruma, 4-Bruno Martins Indi, 5-Daley Blind; 6-Jordy Clasie (24-Wesley Sneijder, 78), 7-Quincy Promes, 10-Robin Van Persie (capt.) (18-Davy Propper, 57), 11-Memphis Depay, 8-Georgino Wijnaldum; 9-Klaas Jan Huntelaar (19-Luuk De Jong, 78)
Subs Not Used: 13-Joel Veltman, 14-Karim Rekik, 15-Jetro Willems, 16-Stefan De Vrij, 17-Luciano Narsingh, 20-Tjaronn Chery, 21-Steven Berghuis, 23-Tim Krul
Head coach: Guus Huiddink

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. מצויין, זה מגמה מבורכת. אני לא בטוח אבל, גרמניה היא אלופת עולם מכהנת.

    במידה והאמריקאים יצליחו למוטט את ההגמוניה האירו-לטינית בכדורגל עולמי, והליגה הבכירה תעבור לארה"ב, נוכל סוף סוף להינות מתנאים של מקצוענות ושואו ספורטיבי שכל כך מגיעים לספורט הזה.

    1. ???

      אוזי, יש מצב שכתבת את התגובה הזו מעל החור הענק באוזון שלכם ?

      תודה מנחם, צחקתי בקול, אתה מתחיל לפתח מנטליות של אוהד נבחרת ישראל בכדורגל…

      1. שלילי? אתה?

        שיינצחו כמה שיותר האמריקאים בייחוד את האירופאם המנוונים והלטינוס המושחתים. בהתחלה בידידות אח"כ במונדיאלים. שיגנבו את כל הסטארים מהליגות הלא כלכליות שיש בספרד וראש החץ האנגלי. אולי ככה יווצר איזה מוצר ראוי לכדורגל

        1. הסיוט הכי גדול שלי

          גמר ליגת האלופות מחולק לרבעים, עם פסקי זמן כל 3 התקפות במעבר חד לפרסומות…

          כדורגלנים יתחילו להסתובב עם מגני שיניים כשתכלס על המגרש רמת הקשיחות היא : G (לכל המשפחה)

          1. "מגדלור" יקר

            איך ששלחתי את התגובה הבנתי שיצאתי חומוס חסר חוש הומור…

            + 100

  2. מנחם, כתבת בערך אותו הדבר כשארה"ב ניצחה את גרמניה לפני המונדיאל. ראינו מה זכתה בסופו של דבר…
    גרמניה לא הופיעה עם ההרכב הכי חזק והמשחק שיותר עניין אותה הוא המשחק ששיחקה אתמול, כי הוא היה רשמי ובאמת שינה משהו (למרות שהיה נגד נבחרת קיקיונית ונגמר בתוצאה של 7:0).
    השחקנים של הנבחרות האירופאיות החזקות סיימו עונה כ"כ עמוסה ומתישה שהדבר האחרון שמעניין אותם הוא משחק ידידות של הנבחרת. אכן באו הרבה צופים, אבל מי שזקוק בפגרה הם יותר השחקנים ופחות האוהדים.
    כל הכבוד לארה"ב על הניצחונות, אבל כל עוד מדובר במשחקי ידידות, לא הייתי קופץ למסקנות.

      1. אני לא קופץ למסקנות. אני רק אומר שכשקובץ ילדים אמריקאים בני 20 ו-22 מנצח את הולנד ואח"כ גרמניה, בביתן, הדבר אומר דרשני. האמריקאים לא הפכו למעצמת כדורגל אבל לאט לאט הם הופכים לקבוצה שתהיה מסוגלת לנצח כל קבוצה אחרת בעולם ללא רגשי נחיתות כמו בעבר.

        1. הם כבר הרבה שנים נבחרת מצוינת עם יכולות פיזיות נהדרות ומשמעת טקטית יוצאת מהכלל. הבעיה העיקרית היא שהכישרונות הספורטיביים הגדולים בארה"ב מעדיפים ענפי ספורט אחרים וחלק גדול מאירופה זה הספורט העיקרי שמושך את הכישרונות הגדולים ביותר.
          לפיכך, כל עוד כדורגל לא יהיה בטופ של הענפים הפופולרים בארה"ב, הוא לא יצמצם את הפערים מאירופה ודרום אמריקה.
          אולי המהגרים יעשו את השינוי בסדר העדיפויות.

  3. האמריקאים מתקדמים אבל שתי הנבחרות לא היו במיטבן :
    גרמניה שיחקה בהרכב שני-שלישי שכולל כמה בינוניים כמו סבסטיאן רודי או הקטור. הולנד רק מקום שלישי בבית בינוני מתחת לצ'כיה ואיסלנד והיא משחקת נוראי מאז שהידינק מאמן אותם ופה הם גם שיחקו בלי השחקן הכי חשוב שלהם(רובן) ופתחו עם הבלם הרביעי שלהם(ברומה) והיו חסרים שחקנים חשובים נוספים (דה יונג וואן דר וארט)

    1. הוא הבן של בראדלי שהיה מאמן נבחרת ארה"ב, ואח"כ נבחרת מצרים, והיום מאמן את אחת מגרורות בריה"מ לשעבר.

  4. השאלה אם האמריקאים ידעו לא להפוך את עצמם לדרום אמריקה. נבחרות מצוינות, אבל כל השחקנים הטובים שלהם עוברים לאירופה.
    דבר נוסף – נוייר, בואטנג, קרוס, מולר, הוואדס, רויס, הומלס, חדרה. כל אלה לא חלק מהדור שיוצא מהנבחרת הגרמנית. הם גם צעירים וגם הנבחרת של עכשיו. אז נכון שיש לאמריקאים הרבה צעירים מוכשרים ורצון להוכיח (כמו תמיד) שהם הכי טובים בהכול, אבל רויס, גצה, שורלה ודרקסלר הם עדיין ברמה אחרת מהם.

  5. הם נראים כמו גרסה פחות מוצלחת מנבחרת אנגליה ( אולי יותר תשוקה) .וראינו לאן אנגליה מגיעה.ככה זכור לי מהמונדיאל.וגם עכשיו דור המגרים פורץ באנגליה (סטרלינג סטארידג׳ צמברליין) שהם ממש כישרוניים…

  6. אני חובב כדורגל מושבע ולא הכרתי חצי הרכב של גרמניה. זה ההרכב הרביעי שלהם בערך וזה לא בגלל חילופי דורות לקראת המונגיאל הבא, קודם כל כי יש יורו עוד שנה ובעיקר כי הדור שכיכב במונדיאל הוא דור צעיר מאוד שאין סיבה שיפנה את המקום. לגבי הולנד, נבחרת מצויינת עם שחקנים נהדרים אבל מספיק לראות את התוצאות שלהם במוקדמות היורו כדי להבין את גודל הברוך. וגם במשחק הזה הם האמריקאים היו בפיגור דקה סוף. ועדיין בשורה התחתונה שני נצחונות גדולים אבל האמריקאים כבר מזמן באיזור הטופ 20 של הנבחרות בעולם. 10 ארופאיות לפניהם, 4-5 דרום אמריקאיות ועוד 2-3 אפריקאיות.

  7. הייתי רוצה לראות 4-5 דרום אמריקאיות ו-2-3 אפריקאיות המגיעות לאירופה ומנצחות את הולנד ואח"כ את גרמניה.

    1. בהרכב הזה של גרמניה ובמומנטום הנוכחי של הולנד אני אתן לך כמה –
      ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, ואורגוואי עם לואיס סוארס אבל לגבי האפריקאיות אין כיום נבחרת אפריקאית שהיא בטופ 10-20 של הכדורגל העולמי. חוף השנהב וגאנה ירדו מנכסיהן בשנים האחרונות למרות השליטה הכמעט מולחטת שלהן באפריקה.
      אז לגבי הנבחרות האפריקאיות – אני לא מוצא נבחרת שתנצח את גרמניה והולנד, אבל לגבי הדרום אמריקאיות מצאתי 5 שיכולות לנצח את הנבחרות הנ"ל בכל יום נתון, ויכולים לנצח בקלות את הנבחרת האמריקאית ואף להנחיל להם תבוסה

  8. ועוד שחקן חשוב ששכחת ממנו בנבחרת ארה"ב – טים הווארד – השחקן הטוב ביותר של ארה"ב במונדיאל האחרון ששבר את שיא ההצלות במשחק אחד – לא שיחק!
    מצד שני… מנואל נויר, השוער הטוב בעולם, לא שיחק מהצד השני – ככה שזה משתווה…

  9. רשימת כל הארצות שיכולות לנצח את גרמניה והולנד במשחק ידידות :

    אוסטרליה
    אומאן
    אוזבקיסטן
    אוגנדה
    מאוריציוס
    פרו
    קובה
    נורווגיה
    אנטרטיקה
    האיטי
    ארגנטינה
    ברזיל
    מדגסקר
    גרוזיה
    הוואי
    רומניה
    קטר
    סלובקיה
    סלובניה
    אירלנד
    אקוודור
    בלרוס
    ניו זילנד
    רוסיה
    סקוטלנד
    פקיסטן
    צ'כיה
    אנגולה
    הוותיקן
    בולגריה
    טייוואן
    וונצואלה
    פפואה גינאה החדשה
    מאוריטניה
    אוסטריה
    מונקו
    ניקרגואה
    ארמניה
    תימן
    תוניסיה
    שוויץ
    שבדיה
    תאילנד
    רודוס
    קפריסין
    קניה
    קנדה
    קמבודיה
    קטאר
    קזחסטן
    קורפו
    צרפת
    צ'ילה
    פינלנד
    פיליפינים
    פיג'י
    פולין
    ערב הסעודית
    עירק
    ספרד
    סנגל
    סין
    סיירה ליאונה
    סוריה
    נפאל
    יוון
    ניגריה
    מרוקו
    מצרים
    מלטה
    מכסיקו
    לוב
    לבנון
    לאוס
    כווית
    ירדן
    יפן
    טיבט
    טורקיה
    ויאטנאם
    הונגריה
    הונג קונג
    הולנד
    הודו
    גרמניה
    בלגיה
    בורמה
    באלי
    אתיופיה
    ארצות הברית
    אפגניסטן
    אנגליה
    אלסקה
    אלג'יריה
    אלבניה
    איראן
    אינדונזיה
    איטליה
    איחוד האמירויות הערביות
    ישראל
    אוקראינה

    אתם מוזמנים לעדכן אותה אם שכחתי קצת.

    1. וכמובן, ארץ לעולם לא (פיטר פן קיצוני סופה, קפטן הוק הקפטן בשער, וונדי בלם אחורי, טינקרבל פליימייקר, והאינדיאנים לשם שינוי חלוצים.)

        1. יש לו קרס, הבעיה היא שהשעון יד בבטן של התנין, ובלעדיו קשה לדעת כמה נשאר לתוספת זמן פציעות.

      1. הוא כתב את הולנד, שיכולה לנצח את גרמניה, ואת גרמניה, שיכולה לנצח את הולנד. חבל רק שהרשימה לא בסדר אלפביתי או מצפון לדרום. ברשימה מופיעה גם ישראל וישנן גם יבשות, רחמנא ליצלן !
        🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט