בוסניה נגד ישראל 1-3 – עוד אכזבה לאוסף /מתן גילור

סיכום המשחק / יאיר זעפרני

יום גרוע עבר על חובבי הספורט הישראלי. יום שהתחיל עם הפסד של קליבלנד תחת שרביטו של דיויד בלאט במשחק מספר 4 בגמר הNBA ונגמר בהפסד, על גבול התבוסה של נבחרת הכדורגל בבוסניה. אבל בעוד בלאט, יהיה אשר יהיה בתום הסדרה, חתום על הישג נאה בהחלט, נבחרת הכדורגל שלנו חתומה על עוד כישלון, אחד מיני רבים והיד עוד נטויה.

המשחק הערב בזרניצה היה תמצית הקמפיין הישראלי הנוכחי. את הקמפיין פתחו הבחורים בכחול-לבן עם שלושה נצחונות שלא היו יותר מאשר צירוף מקרים מזליסטי בדמות שני ניצחונות על קבוצות חלשות (אנדורה וקפריסין) ונצחון מרשים לכאורה על בוסניה עייפה ופצועה בסמי עופר. האופוריה שאפפה את הנבחרת הייתה גדולה ונראה היה שהיורו מתקרב. חודש מרץ החזיר את הנבחרת שלנו לקרקע עם צמד הפסדים לווילס ולבלגיה בבית ועתה הגיע החותם הסופי עם ההפסד לבוסנים העדיפים.

וכמו הקמפיין גם המשחק הערב – הבחורים בכחול-לבן הגיעו ליתרון מפתיע בדקה ה-41 יתרון שלמעשה היה לא יותר מאשר מזל ואת הנבחרת אפפה אופוריה, היורו נראה פתאום בהישג יד. האופוריה הזו החזיקה בדיוק שתי דקות עד לשיוויון הבוסני ושתי דקות נוספות עד שהבוסנים עלו ליתרון.

אז נכון, ישראל עדיין ביתרון נקודות על בוסניה ויכולה בהחלט לסיים במקום השלישי המוביל לפליאוף העלייה ליורו 2016, אבל ביננו – ביכולת הזו, קשה לראות את הנבחרת גוברת על נבחרת כלשהי בצמד משחקים ולא בטוח בכלל שבוסניה לא תצליח לעקוף אותנו בדרך להתמודדות בפליאוף בעצמה.

הנבחרת של גוטמן ממשיכה להיות נבחרת של ניסויים, חוסר עקביות בהרכב ממשחק למשחק, נבחרת שבה שחקנים 'חמים' לא תמיד זוכים לדקות משחק ובמקומם אנחנו רואים ניסיונות לחדש, להסיט שחקנים לעמדות לא ראויות ולהתבסס על שחקנים שלפני 5 שנים פחות או יותר היו טובים במדי הפועל ת"א של גוטמן ומאז הלכו ודעכו. הערב הנבחרת גילתה עייפות, אווירת סוף עונה ברורה והגנה קטסטרופאלית שלא מגובה ע"י שוער ראוי.

אז מה היה לנו? את 40 הדקות הראשונות בילו הבוסנים בחדירות קלות לתוך הרחבה הישראלית כשדז'קו, לוליץ, וישצ'ה, מדוניאנין ופיאניץ' מחמיצים הזדמנויות לעלות ליתרון. ישראל נראתה בדקות הללו כמי שמנסה לשחק על תוצאה ואולי לעקוץ במתפרצת איזה גול מפתיע. וזה מה שקרה בדיוק בדקה ה-41. דז'קו הרחיק לא טוב, הכדור הגיע לטל בן חיים (החלוץ בימים רגילים והקשר אצל גוטמן) וזה בעט פנימה בקלות 0-1 לישראל.

ישראל הייתה עוד עסוקה בחגיגות כשחילופי מסירות ברחבה שלה מצאו בסופו של דבר את וישצ'ה חופשי והוא לא שגה מול מרציאנו 1-1, דקה 42.

בנבחרת מארץ הקודש פינטזו כבר על המחצית אבל בבוסניה חשבו אחרת, ייני נגע ברחבה בידו, השופט שרק לבעיטת עונשין מ11 מטר מוצדקת ודז'קו כיפר על הטעות שלו מהשער הישראלי והעלה את האקס-יוגוסלבים ליתרון 1-2 במחצית.

עומר דמארי החליף את שירן ייני במחצית וישראל רשמה שיפור קל בתחילת החצי השני, אלא שבן שהר החמיץ הזדמנות להשוות בדקה ה-58. שהר נשלח החוצה אחר כבוד לטובת מאור בוזגלו וזה היה אחראי ל-10 דקות הטובות של ישראל על המגרש הערב שבשיאן בוזגלו החמיץ נגיחה מקרוב. בוסניה שוב התעוררה ובדקה ה-75 סיימה את המשחק הלכה למעשה כשוישצ'ה ניצל הדיפה חלשה של מרציאנו לעשות 1-3 לבוסנים.

עד הסיום ראינו עוד בעיטה למשקוף של דז'קו אבל בעיקר צפינו בפרצופים המיואשים על הספסל הישראלי. ישראל אמנם ביתרון מול בוסניה בהתמודדות ביניהם (ניצחנו 0-3 בארץ) אבל החדשות האלה לא מספקות אף אחד. עם הגנה כזו, כנראה שלא נגיע לשום מקום. זה היה נצחון קל מדי בשביל הבוסנים ומשחק חלש מדי של הנבחרת שלנו, אם כי, כבר התרגלנו…

הרכבים:

ישראל: אופיר מרציאנו; אוראל דגני, טל בן חיים, רמי גרשון, עמרי בן הרוש; שירן ייני (עומר דמארי 46')  ביבראס נאתכו, ניר ביטון (רועי קהת 85'), טל בן חיים, בן שהר (מאור בוזגלו 61'); ערן זהבי.

 בוסניה:אסמיר בגוביץ'; מנסור מוידזה, אמיר ספאחיץ', אוגנאן וראנייש, סיאד קולישנץ;  אדין וישצ'ה (איזט חאירוביץ' 81'), מוחמד בשיץ',מירלאם פיאניץ' (ודאד איבשביץ' 88'), האריס מדוניאנין, סנאד לוליץ' (אנל האדזיץ' 85'); אדין דז'קו

 

שאר התוצאות בבית הישראלי: ווילס – בלגיה 0-1, קפריסין – אנדורה 1-3.

טבלת הבית אחרי משחקי הערב:

קבוצה מש נצ ת הפ שערים נק
1 וויילס 6 4 2 0 2-8 14
2 בלגיה 6 3 2 1 2-13 11
3 קפריסין 6 3 0 3 11-12 9
4 ישראל 6 3 0 3 9-10 9
5 בוסניה 6 2 2 2 7-8 8
6 אנדורה 6 0 0 6 23-3 0

*********************************************************

לפני המשחק 

כדורגל היה, עודנו, וכנראה תמיד יהיה הספורט הפופולרי ביותר בישראל. ומה יותר בקונצנזוס מאשר הנבחרת הלאומית? ועוד לפני משחק כזה חשוב…

אנחנו מדברים על עונת שיא מבחינת כמות הצופים באצטדיונים, עלייה ברייטינג בשידורי הטלוויזיה ובכלל הרגשה של באז קצת יותר חיובי, למרות ההרגשה שאולי מכבי תל-אביב בדרך להשתלט על הליגה סטייל קבוצת הכדורסל.

ובכל זאת, הנבחרת לא הצליחה ליצור אצל האנשים את אותו העניין שיצרה בעבר. אני זוכר קמפיינים שנגמרו הרבה יותר מוקדם ובכל זאת לא הפסיקו לדבר על כל משחק של הנבחרת במשך שבועות. אולם הפעם התקשורת והרשתות החברתיות מתעסקות הרבה יותר בגמר ה-NBA. כתבתי בעבר על חוסר ההזדהות עם הנבחרת הנוכחית וספגתי על כך לא מעט ביקורת, אבל עושה רושם שלא רק אני חש כך.

העניין הוא שזה קורה דווקא לפני משחק המפתח של הנבחרת בקמפיין. משחק בו תיקו מבטיח ברמת ודאות גבוה העפלה לפלייאוף – מקום בו ישראל טרם ביקרה במילניום הנוכחי.

בואו נבחן את העניין מתמטית:

נדבר קודם על בוסניה – לבוסניה כרגע 5 נקודות. חוץ מישראל נשארו לבוסניה המשחקים הבאים (הנחת התוצאות שמרנית, כלומר לרעת ישראל):

בלגיה בחוץ – תיקו.

אנדורה בבית – ניצחון.

ווילס בבית – ניצחון.

קפרסין בחוץ – ניצחון.

 

ומה נותר לישראל, לה 9 נקודות, אחרי בוסניה:

אנדורה בבית – ניצחון.

ווילס בחוץ – הפסד.

קפריסין בבית – ניצחון.

בלגיה בחוץ – הפסד.

 

אם אלה יהיו התוצאות, לישראל ולבוסניה יהיו 15 נקודות, לא כולל המשחק הנוכחי. הואיל וישראל ניצחה את המשחק הקודם ביניהן, תיקו במשחק הנוכחי אמור להספיק. זאת ועוד, גם ישראל מסוגלת להוציא נקודה בווילס והסיכוי של ישראל לנצח את קפריסין בבית גבוה מזה של בוסניה לנצח אותה בחוץ. כמו כן, יש סיכוי לא רע שבוסניה לא לוקחת 4 נקודות מבלגיה ווילס. רוצה להדגיש שוב שהייתי מאד שמרן בתחזית.

אז אם אנחנו שמים את כל יהבנו על משחק בודד, בו מספיק לנו תיקו ולחץ על היריבה גדול בהרבה, ובכל זאת מידת העניין נמוכה, זה אומר דרשני.

ועוד סטטיסטיקה לא רלוונטית – בשני הקמפיינים האחרונים ישראל שיחקה את משחק המפתח שלה ביום שישי ולא השיגה את התוצאה הנחוצה (יוון בית – הפסד, פורטוגל בית – תיקו).

בהצלחה לכחולים. או הלבנים? מישהו יודע?

הייתי בוחר שחקנים אחרים, אבל אני לא רוצה לדבר על השחקנים, אלא על השיטה – חלוץ מטרה, זה כלי הגנתי חשוב, כי הוא נותן זמן להגנה לנשום, מאפשר להרחיק כדורים "בלי כתובת|" ולא מאפשר לבלמים של היריבה להצטרף להתקפה. "חלוץ שקר", כפי שמראה למשל נבחרת גרמניה, הוא חלק מדוקטרינה התקפית שמתאימה לקבוצות עם קישור יצירתי מאד ובעל כושר גופני גבוה מאד. למשל…מכבי ת"א ביחס לשאר קבוצות ליגת העל בישראל.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. בדר"כ לא מגיב על כדורגל כי משעמם אבל בכ"ז –
    ומה נותר לישראל, לה 9 נקודות, אחרי בוסניה:
    אנדורה בבית – ניצחון. האמנם?
    ווילס בחוץ – הפסד. ברור
    קפריסין בבית – ניצחון. – דה?? תיקו
    בלגיה בחוץ – הפסד. ברור

    פשוט אין סיכוי לכלום..

  2. המשחק היום מאוד חשוב.אני בתור חצי פאן בוי של דז׳קו חושב שהבוסנים ינצחו.אם ככה הלך הקמפיין (15 לא יעזרו)

  3. תודה מתן ובהצלחה לנבחרת. מקווה ומאמין שלא יגיעו מסונוורים מהתוצאה במשחק הראשון לפני חצי שנה, אז בוסניה הגיעה בלי שני הכוכבים דזקו ואיביסביץ. נגד ווילס היה נראה שישראל לא שייכת לרמות האלה אבל נגד בלגיה ישראל הוכיחה לעצמה שיש לה כלים להתמודד. משחקים על תיקו הם תמיד בעייתיים מנטלית ואני מקווה שהנבחרת לא תחכה שיחלפו להם 90 הדקות והמשחק ייגמר. צריך לשמור על איזון בין להתגונן ובין להעז. לבוסנים יש התקפה מספיק טובה ויתרונות שאצלנו הם חסרונות כמו משחק הגובה ולכן אסור לנו להתבנקר אלא להניע כדור ולצאת קדימה. הרבה שחקנים אצלנו מגיעים בכושר טוב (נאתכו, ביטון, גרשון) ואני מאמין שנצליח להשיג את המטרה. אם נגנוב ניצחון איכשהו, נבטיח מקום בשלישיה ונאיים גם על המקום השני.

  4. יפה שאתה כותב על הנבחרת. זכרתי מפעמיים קודמת שחיפה עדיפה מבחינתך על הנבחרת. לעצם העניין אני חושב שהעניין ירד אחרי הסטירת לחי שקיבלנו מווילס ובלגיה ובעיקר מבלגיה. עד כמה שאני זוכר הייתה אופוריה והתלהבות רבה לפני ווליס

  5. תיקו הערב מעלה את ישראל להגרלת הפלייאוף, בכדי שישראל תעשה תיקו הערב ותסיים רביעית בבית צריך את מחשב העל של הפנטגון שיסתור את החשונאות הפשוטה הזו, אגב, גם הפסד הערב לא סוגר את תמונת המקום השלישי, אבל תיקו בוודאות 99 אחוז מביא את ישראל לפלייאוף

    1. מרוב שהם מהירים אנחנו מאבדים את הכדור אחרי 5 שניות.

      צריך קשר במקום זהבי וצריך את חמד במקום את שהר.

      והפרשנות של איווניר פשוט מביכה.
      איזה משחק הוא רואה בדיוק?
      בוסניה יכלו לתת לנו שלישייה בשקט עם קצת יותר ריכוז.

  6. איווניר זה הפרשן הכי אידיוט שיצא לי לשמוע.
    אחרי ה 1-0 של ישראל הוא ציין שזה הפרס על 42 דק' טובות של ישראל ושבוסניה לא טובה.

    בנס לא היה חמישייה לא רק שלישייה.
    לא הצלחנו להעביר 2 פסים וכל התקפה בוסנית זה 50% שער.

    פשוט אידיוט

    1. מתן הם רואים בדיוק את אותו משחק אבל הם מבינים בכדורגל כמו שאתה הבנת בכדורגל כשהיית בכיתה ו'.

      פרשנות כזו זבל לא ראיתי הרבה זמן.

      מוטי איווניר חייב לפרוש מכדורגל אחרי מה ששמעתי היום

  7. אני מתעדכן עכשיו

    רק 3-1 ?

    כל הכבוד לבחורים שלנו….

    איך זה הגיוני שנקבל שלישייה הרי שיחקנו מצוין.

    מאמן דמיקולו, לא לשים את חמד בסוג משחק כזה זה חוסר הבנה בסיסי במשחק.

    זהבי לא שחקן של נבחרת אבל זה הפרדוקס כשהוא השחקן הכי טוב בליגה.

  8. מוטב לכולנו שגוטמן יחזיר את המפתחות
    הוא נאחז עיינים מאמן שנאמן לקליקות ומרכיב שחקנים ללא קשר מציאותי לכושרם או יכולתם
    הנבחרת הזו ממש גרועה והכל ב HD

  9. בוקר טוב
    בלי לראות שנייה – היה צפוי.
    נבחרת ישראל בכדורגל היא בושה לאומית.
    המקום שלה יחד עם נמושות היבשת.
    היום אפילו אם נחזור לאסיה לא נצליח לעלות לשום מקום

  10. בלי לראות שניה- ספגנו שערים שהם לא מחוייבי המציאות😉
    ממש עצוב שבתחילת הקמפיין התקשורת פה עשתה מהנבחרות האחרות קבוצות של נגרים והבטיחו לנו שהפעם זו הפעם. כואב הלב על עשרות אלפי ילדים ישראלים שנכנסו למעגל התבוסתנות. אולי הגיע הזמן להגיד ״די!״ ולא להתייחס למשחקים של הנבחרת לפני שהיא מביאה איזהשהוא הישג ראוי.
    לא ברור לי למה הכדורגל פה לא מתקדם לשום מקום.

  11. בסוף המשחק גוטמן הפיל את האחריות על השחקנים: ׳׳הם אלה שקובעים את התוצאה.׳׳
    כאשר סקולארי מונה לאימון פורטוגל הוא אמר: ׳׳אם נצליח זה בזכות כולנו, ואם ניכשל אז אני לוקח על עצמי את הכישלון.׳׳ איפה אדם אציל זה ואיפה גוטמן.
    גוטמן ניכשל בגדול במוקדמות המונדיאל, בשביל מה נתנו לו פרס קדנציה נוספת?

  12. ואללה הנה חזרנו למקורות…
    נבחרתישראל בכדורגל זהה הספורט האמיתי …. מי צריך את הנבא המשעמם הזה ואת המושגים שוברי השיניים…שאפילו מנחם מתבלבל בהם …

    נבא משמע שחקנים כושים משועממים שקמים בשש בבוקר והולכים לקלוע לסל כי אין להם מה לעשות בבית….ולא יוצאים משם עד השעות הקטנות מה אין להם בית ?

    שחקנים שמבחינתם לנצח באחד על אחד באיזו שכונה בהארלם אלו החיים …. והאיגו שלהם אין להם מה לחזור הביתה אם לא ינצחו …

    כל כך טוב לחזור לספורטאינו המצוינים השומרים על אורח חיים ספורטיבי שקמים ב 1100 אחרי משחק שש בש סוער בפיצוחיה המקומית בלילה ואחרי איזה מועדון ריקודים …

    שלא מתאבדים יותר מדי במגרש כי צריך לשמור כוחות ללילה
    למה מי מת ….

    איזה כיף שמדברים על הספורט האמיתי שלנו פה באתר …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט