הטוב מ 3 – לקחת 2 משחקים וטבעת / איתי קדם

A3

איזה כיף שיש לנו עוד יומיים ושתי מיליון אותיות להקליד לפני שמישהו ישחק כאן כדורסל שוב. הטוב משבעה משחקים צומצם לטוב מ 3 ועל הדרך נפרדה כל קבוצה ממספר תובנות , מספר לא מבוטל של קילוגרמים, נוזלים, מגבות ודקות משחק. בנוסף , הסטטיסטיקה המצטברת נותחה באמצעים בלתי קונבנציונליים ע"י טובי "המומחים" באופן שלא היה מבייש את חוקרי האלצהיימר ברחבי הגלובוס ובינתיים אין לנו מה לעשות אלא להמשיך במשחק האהוב על כולם – ניתוח בדיעבד ותחזיות לעתיד.

שימו לב שבסופו של עניין , כיוון שכל האפשרויות להתפתחות עתידית נותחו ( האמנם?), מישהו יצדק בתחזיות ורבים יטעו. האם זה אומר שהוא יודע משהו מראש או סתם היה לו מזל ? את זה נשאיר לתום הסדרה, אז יישארו לכולם מספיק שבועות קיץ לסיכום.

בינתיים הווריירס הספיקו להעמיד על לוח התוצאות משחק ראשון בו הצליחו לשלוט בקצב המשחק ולכן לנצח בקלות יחסית. ישנה תמימות דעים בקרב רוב מכריע של הפרשנים וגם כאן באתר שהעובדות הן פשוטות :

  • בהרכבים הקיימים של שתי הקבוצות – גולדן סטייט טובה ועמוקה יותר.
  • לברון ג'יימס מועמד מוביל לקבל MVP של הגמר אולי לראשונה בקבוצה מפסידה.
  • לדיוויד בלאט אין באמת שחקן חדש שישמש כשפן ( סיכוי קלוש למילר והתעקשות של הדוקטור על הרוקי ).
  • אם הלוחמים משחקים בקצב מהיר לפרשים אין סיכוי. אם המשחק יהיה איטי הסיכוי של הפרשים עולה ל 50%. אני מאמין שזה המפתח המרכזי לאליפות.

ועכשיו לנקודות מהמשחק הרביעי :

  • סטיב קר לא מקובע ועשה שינוי.
  • איגי לקח את מה שנתנו לו בשתי ידיים ( בניגוד לבארנס שממשיך להיות גרוע בהתקפה ).
  • הלוחמים הפסידו בריבאונד באותו הפרש כמו במשחקים הקודמים פחות או יותר  (44-49) אבל הרוויחו התקפה משופרת ועברו 100 נקודות ב 48 דקות.
  • לראשונה – דאבל אפ על ג'יימס בכל פעם שהריח את הפוסט – המלך מסר ושאר השחקנים של הקאבס החטיאו את דרכם להפסד. הדוקטור כבר כתב שהתוצאה הנוספת של המסירה של לברון היא איבוד השליטה בקצב המשחק.
  • הפעם זה לא שינה אבל משחק רביעי רצוף שקליבלנד בוחרת להשאיר ללוחמים את השלשה מהפינה חופשית וגם את גרין חופשי לשלוש ולמנוע כל דבר אחר. וזה ממשיך לעבוד.
  • הדקות של בוגוט נמחקו לחלוטין ומוזגוב חגג.  מוזגוב לא יכול לקחת אליפות נ.ב.א – זאת מלכודת הדבש הידועה שכבר כתבתי עליה בעבר כשמילסאפ שמר על לברון. שחקני משנה עוזרים לקחת אליפות , הם לעולם לא יקחו קבוצה על הגב.
  • קליבלנד עייפה ראינו , הבנו. עדיין, יש לפחות 96 דקות לשחק.
  • אם קליבלנד עייפה אז הלוחמים לא מאבדים כדורים (7 למשחק שלם!! ) כי אין לחץ על הכדור והשעון. וגולדן סטייט רצה כי קשה לפרשים לחזור להגנה.

הכדור בידיים של בלאט :

  • לראשונה הכדור בידיים של בלאט והוא צריך להגיב להתאמות. מי ישמור על הכדור כשלברון נשמר בשמירה כפולה?
  • האם על השחקן הפנוי לזרוק ממסירה של לברון או שעליו לגמור קודם את השעון ולנסות להחזיר לג'יימס את הכדור?
  • האם לרדת בגובה ולשחק סמול בול עם סמית בחמישייה ותומפסון כסנטר?
  • האם להרחיב את הרוטציה ולהמר שזה יצליח עם מילר/האריס?

ופינת החשיבה מחוץ לקופסא קליבלנד –

  • האם להעלות את ג'יימס רק ברבע השני ולהשאיר אותו לכל המשחק?
  • האם להרביץ לסנטרים של הלוחמים ולשלוח אותם לקו כדי לעצור את המשחק?
  • האם לתת לסמית להוביל כדור ???

ופינת החשיבה מחוץ לקופסא גולדן סטייט –

  • האם ישנה אפשרות לשמור אזורית ? 1-4 על לברון ?
  • האם לפתוח עם לי את המשחק הבא בלי בארנס?
  • האם צריך לשלוח את לברון לקו ?

והערה קטנה גדולה לסיום – אין שום דרך שלברון יכול לנצח את המשחק הבא לבד בלי התאמות של הצוות המקצועי שלו. הוא לא יכול להיות גם מוביל הכדור , גם המוסר וגם הקולע.  גם אם הוא היה צעיר ב 7-8 שנים ועם הידע והבשלות של היום – הסיכוי שלו היה קלוש. קליבלנד כל כך קצרה שזאת תהיה האליפות הכי מדהימה שאי פעם צפיתי בה.

 

 

לפוסט הזה יש 35 תגובות

      1. כנ״ל לשלוח אותו לקו. מצד שני – פינה מעניינת. גם זאק לואו ושיין באטייר דיברו על להרים פינה כזו את פגעת לדעת גדולים.

  1. פינת החשיבה ממש מחוץ לקופסא קליבלנד –
    —–
    – האם לספסל את ג'יימס לכל המשחק כאקט חינוכי?
    – האם להרביץ לספלאש בראדרס ולשלוח אותם לקו כדי לעצור את
    המשחק?
    – האם לתת לפרקינס להוביל כדור ???

  2. היה פחות איבודים כי הוא שיחק. עם 2 רכזים שון וקרי.שון ג׳ירפה ורואה טוב את המשחק קשה ללחוץ ככה.מה עוד שברבע השלישי קרי שוב התחיל לעשות שטויות במקום להכניס את לי לצבע.
    לי לא יותר טוב מבארנס (כאילו תבין תכוונה) הם צריכים את השלשה שלו מהפינה..אני הייתי רוצה לראות יותר את לי ובוגוט/ גרין שירביצו לגבוהים של קליבלנד.

  3. קח מחוץ לקופסא לברון ב5 .לברון ג׳ונס ג.ר שומפארט ודלי .לברון על גרין .גומס איגי שומפארט בארנס .ולעשות מצ׳אפ זון.אם לרוץ אז עד הסוף.בהתקפה פיק אנד רול של דלי ולברון יעשה את העבודה.

    1. העניין הוא שקליבלנד לא רוצה לרוץ כי זה יתיש אותה. הקצב שהקאבס מנסים להכצתיב הוא הקצב הכי איטי שאפשר. אם זה יתפתח למשחק של ריצות ונמוכים אין לקאבס סיכוי והם גם ייגמרו מעייפות.
      עם כל הכבוד למספרים המדהימים של לברון צריך להסתכל על האחוזים שלו כי לקלוע 40 על 38 זריקות ועוד 10-12 מהקו זה לא חוכמה גדולה. היום הוא זרק כמות זריקות סבירה (22 מהשדה, 10 מהקו) וזיים עם 20 זניחים.

  4. בניגוד למה שנוח לנו לחשוב גם המשחק הזה התנהל בקצב של קליבלנד (91.5 פוזשנים לקבוצה). זה לא אומר שהווריורס משחקים לאט פשוט הם זורקים יחסית מוקדם על השעון וההקאבס כמה שיותר מאוחר. קליבלנד גם הצליחו לא לאפשר לווריורס את משחק המעבר לפחות עד לרבע הרביעי בו נפלו מהרגליים. גולדן סטייט עשתה רק 11 נקודות במתפרצת (פי שניים מהממוצע שלה בסדרה) כש-7 מהנקודות מגיעות ברבע הרביעי.

    ההבדל שהחמישיה הנמוכה של גולדן סטייט עשתה לא התבטא בקצב משחק מוגבר אלא בריווח ותנועה שהביאו למשחק המוכר יותר של הווריורס. זה הוביל ליותר זריקות פתוחות שהפעם גם נכנסו באחוזים טובים (24 מ-45 כולל 12 מ-27 מחוץ לקשת.) קרי עדיין זרק יותר זריקות תחת שמירה אבל האחרים סוף סוף קברו את את הזריקות הפנויות שלהם.

    קליבלנד מהצד השני לקחה את המקום של גולדן סטייט בהחמצת זריקות פנויות. הקאבס קלעו 6מ-29 כשלא הייתה אליהם שמירה כולל 17-4 לשלוש. בקיצור בדיוק כמו שבמשחקים הקודמים הווריורס הפסידו כי לא קלעו את הזריקות הטובות אז הפעם הקאבס שילמו את המחיר.

    לקראת המשחק הבא קליבלנד חייבים להמשיך להיות ממושמעים, להכתיב את הקצב ולמנוע את משחק המעבר של הווריורס כמו בכל המשחקים בסדרה עד עכשיו. בהנחה שגולדן סטייט ישארו עם אותה אסטרטגיה ויביאו שמירה כפולה על לברון, אז שאמפרט סמית' ג'ונס חייבים לקלוע את השלשות הפנויות.ביחד הם מעל ל-36% בפלייאוף ואם ישמרו על אחוז דומה זה צריך להספיק כדי להוריד את הלחץ מלברון.

  5. האריס יכול להוביל יופי כדור והוא מוסר אסיסטים יוצא נהכלל.
    הוא נראה הרבה יותר טוב מרוב שחקני קליבלנד על המגרש אם קליבלנד לדעתי הכתבה של לברון יחליטו שלא ישחק זו תהיה אשמתם הבלעדית.

    דייוויד דוקא למיטב הבנתי רוצה שישחק אבל … וזאת ידוע לכולם לא דייויד קובע .

    אני דוקא לא אצטער ללברון לאחר ההתנהגות המחפירה במהלך כל העונה לא מגיעה אליפות .

    במקום אנשי קליבנד מזמן היתי מעיף אותו בטרייד תמורת באטלר או איגודלה .

  6. הנה לך מחוץ לקופסא:
    לבוא מראש למפרץ במטרה להפסיד את החמישי ולתת לשחקנים לנוח, לחזור הביתה לקחת השישי בהליכה ולקוות להתרגשות מהמעמד של גולדן בשביעי,
    אפשר להשאיר את לברון בבית במשחק החמישי,
    יש יותר מחוץ לקופסא מזה?

    1. אין סיכוי בעולם שהם ינצחו אם הם יתנו לווריורס משחק בלי מלחמה.
      למה? כי כל כך הרבה שחקנים בווריורס מחוץ לזון ולכושר שלהם וזה רק יכניס אותם.
      אנחנו מסתכלים על סדרה שבה קרי באופן מצרפי שיחק משחק אחד טוב, כנ"ל קליי תומפסון. גרין שיחק טוב 2 משחקים ואיגי 2 גם.
      בצד השני לברון ודלאבדובה 3 משחקים היו מצוינים, עם משחקים טובים גם של מוזגוב ותומפסון.

    1. – אזהרת צפייה רצינית לג'וג'ו !!! –

      אל תיכנסי !! הצפייה עלולה לגרום לתופעות לוואי כמו אי שקט, הזיות, אבדן הכרה, קצב לב גבוה, לחץ דם לא יציב, חם גבוה, שינויים בשרירים ובגפיים (רפיון יתר, כיווץ שרירים מוגבר, חוסר שיווי משקל), בחילה, הקאות, שלשולים.

      סימנים קליניים מתקדמים – חרדה, אי שקט, התקפי פאניקה, נדודי שינה, רגזנות, עוינות, תוקפנות, אימפולסיביות, אי שקט נפשי ותנועתי ומאניה יכולים להוות סימן מקדים לניסיון אובדני.

      1. ליד הכור בפוקושימה לא הייתה תלויה אזהרה כזו מלחיצה.. 🙂
        אל דאגה, אין לי כוונה לחזות בלברון הקטן, לברון הגדול גורם לי לחלק מהתופעות בדגש על רגזנות, עוינות ותוקפנות אז אין צורך להחמיר את המצב.
        אתמול ראיתי את הכתבה האחרונה של וינדהורסט (ג'ונה היל גרסת ESPN) שטען שלברון כועס על הרוטציה המצומצמת ועל אי שימוש בוטרנים. נראה לי שאם מחלק העיתונים ידלג על הבית שלו או שיגמרו הבננות בחדר ההלבשה של הקאבס הוא עדיין יאשים את בלאט וישלח את ג'ונה להכין כתבה בנושא. נמאס.

        1. "ג'ונה היל גרסת ESPN" – אהבתי

          אשך – אני מניח שבבחור לבן, התכוונת לדלונטה, הלא כן ?…

  7. 1. בקליבלנד מבינים – זה עכשיו או בכלל לא.
    2. קליבלנד יגיעו למשחק 5 כחיה פצועה.
    3. בלאט ישתמש ברוטציה ארוכה יותר – כאשר המאצ'אפ יאפשר.
    4. קליבלנד ב-2 .

  8. המזל של קליבלנד הוא שהמשחק הבא הוא רק מחר.
    החדשות הפחות טובות עהורם היא שאחכ הסדרה חוזרת אליהם אחרי טיסה ורק יום מנוחה.

    מה שאומר שאחת הקבוצות תצטרך לקלוע נקודה אחת יותר מהשניה.

  9. לעשות האק-א-מישהו כשלברון נח זה לא כל כך רע. זה ייתן לו זמן ארוך יחסית לנוח כי כל פעם הולכים לזריקות.
    זה אומר להעלות את מריון ומילר לתת פאולים כי את כל האחרים צריך (בעיני לא כל כך רע, בהעדר לברון ומות ההתקפה הרגילה של קליבלנד, הם שחקנים שיחסית מסוגלים להניע כדור ובהגנה לעשות פאול זה לא מסובך מדי).

    1. אני חושב שהבעיה של לברון היא לשחק 45-46 דקות בכלל, ולא רק אם זה נמתח לאורך שעתיים וחצי או שלוש שעות.
      אתה לא אוכל, לא שותה מספיק, הגוף מתרוקן ממלחים, השרירים מתעייפים וכו' וכו'.
      אם הבעיה של לברון היתה רק אויר – מסכים שזה בהחלט היה עוזר.
      הבעיה היא גם הקילומטראג'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט