מר נקודה למשחק (1)/ינון יבור

וואו. איזה משחק!

קודם כל גילוי נאות: משריקת הסיום של משחק מספר 1 ועד עכשיו (הגול של ניימאר, גיב אור טייק 5 דקות) לא קראתי או ראיתי שום דבר שקשור במשחק. האמת – רק לפני שעה כשפתחתי את המחשב גיליתי שקיירי גמר את העונה (אגב, במאמר מוסגר – הייתי נותן דווקא לו לעשות אופן במהלך האחרון, מפני שהוא חודר עדיף על לברון ויכול להפעיל לחץ על ההגנה ולהגיע לטבעת, וכן ליצור מגע ולקבל את השריקה) . זה אומר שעוד לא הספקתי "לגנוב" דעות של אנשים אחרים, אז אם אני חוזר על דבריו של מישהו – אין כאן כוונה לפלגיאטיזם. הסיבה הטריוויאלית לטור הסיכום המאוחר יחסית היא פשוטה אך כואבת (מאוד) – 36 שעות של כאבי ראש כבדים ולא מוסברים, שאני לא מאחל לאיש ושהפכו אותי למת-חי בתקופה זו. עד כאן אני, בואו נעבור לכאבי הראש של בלאט:

הדבר הכי חשוב ששמתי לב אליו במשחק הוא עד כמה המאמנים הגיעו מוכנים לקרב. קליבלנד לא נתנה ללוחמים לרוץ וליידות שלשות, והדגש על השלשות של סטף מהפינה היה ניכר, בעיקר לחדי האוזן ביניכם דווקא כשהוא כן תפר אחת ברבע השני: TT רדף אחרי סטף באחד מטיוליו מתחת לסל לכיוון שמאל. ברקע, מי שהקשיב טוב בטח שמע את הקול הרועם "don't leave him!". אבל זה בדיוק מה שהקנדי חסר הנסיון עשה – האמין שהמהלך נגמר כשקרי מסר החוצה לשחקן, רק כדי לקבל מיד חזרה לשלשה מהפינה. אם עד אותה נקודה הבחור היה 12/13 בפלייאוף משם, עכשיו זה 13/14.

ואם בלאט בא מוכן, מה נגיד על קר? במחצית השניה הוא שלט לחלוטין בכל מי שלא קוראים לו קיירי או לברון. הוא הזכיר לי את הגישה של דוק ריברס מול הלייקרס, כשנתן לקובי להשתולל ולקלוע בלי סוף (נדמה לי שהיו לקובי 19 נקודות ברבע השלישי), אבל ידע שהוא עוצר את השאר ולא נותן להם נקודות קלות. עכשיו – זה קל להגיד אבל קצת קשה לעשות, והדרך שהוא עשה את זה מעוררת הערכה. במשפט אחד – הוא הזכיר לשחקנים של קליבלנד שהם לא יותר מרול פליירס, ושאין להם שום דבר משמעותי נגדו. הטיפול הזה מתחלק ל-2: את הגבוהים הוא פשוט סגר לריבאונד התקפה, ובגלל שאין להם משחק פוסט בכלל, הוא הוציא את העוקץ מ-TT והחברים. הטיפול בגארדים היה מרשים יותר, בעיקר בדלי: כשיש לך שחקן שפתאום עולה לגדולה בפלייאוף, אתה צריך להזכיר לו שהוא לא כזה גדול, וקר עשה זאת ע"י לחץ ואגרסיביות בכל תנועה של האוסטרלי, אפילו בהעלאת הכדור להתקפה אחרי סל. ההצקות האלו לא איפשרו אפילו התחלה של פיק אנד רול, ופשוט גרמו לבחור החביב לרצות להיפטר מהכדור כמה שיותר מהר. כך השגת שלושה דברים – גם הוצאת מהשטף של המשחק שחקנים שרגילים לגעת בכדור וצריכים זאת כדי להרגיש חמים (דלי, שומפרט); גם מנעת גיוון של משחק ההתקפה כי כבר אין פיק אנד רול ואין האלי-הופים לטריסטן; וגם גרמת ללברון להוביל כדור עוד קצת, כלומר להתעייף עוד קצת, כלומר לזרוק את הזריקה האחרונה הצידה קצת… והנה – ניצחת.

אז מה מחר? אם באמת קיירי גמור, זה הזמן לזרוק פנימה את כיור המטבח, כמו שצביקה שרף העלה איזה גרסיה במחצית מול סיינה בחצי גמר הפיינל פור. אין לך מה להפסיד.
בפסים יותר פרקטיים – קליבלנד חייבת לייצר דברים שהיא לא עשתה עד כה בפלייאוף (או לא הרבה), אבל זה אולי יותר מדי לבקש. מבחינת הצד המנטלי, אני מאמין שדיוויד יעבוד עם דלי כדי להעביר לו את פחד הבמה ולנטוע בו ביטחון. השאלה היא אם מבחינת כדורסל הוא יוכל להוביל התקפה כפי שעשה מול שיקגו, כאשר סימן השאלה העיקרי נובע מהאורך והאתלטיות של הגארדים מהמפרץ. כיוון נוסף ששווה לבדוק הוא משחק הפוסט של מוזגוב, שגבוה בראש מכולם שם.

אבל באמת, ה-נקודה היא מה שכתבתי לגבי דלי – אם הוא יצליח לנהל פיק אנד רול סביר הוא ימשוך עזרה ויוכל לשחרר כל מיני שאמפרטים וג'ונסים לשלשות, וזה בעיקר מה שקליבלנד צריכה – גיוון במשחק ההתקפה.

בהצלחה, ושלא ידפקו אותנו עם סוויפ פה. חיכינו יפה 9 ימים בלי להתלונן (חוץ מיאיר כמובן), לפחות תנו סידרה מותחת!

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. יכול להיות שאתה סובל מ "כאב ראש מקבצי" כדי שתבדוק את זה, אלו שסובלים מזה, זכאים לקנאביס רפואי.

  2. האמת שאחרי שליחת הפוסט חשבתי על שידרוג לחלוטין לא קונבנציונלי:
    אם הבעיה העיקרית של הקאבס זה ספסל קצר, כלומר התעייפות מהירה, פלוס גארדים שכל הזמן נתקעים בחסימות ונכנסים לקונפליקטים הרי גורל של "to break (the screen), or not to break – that is the question", אז יש לזה פיתרון פשוט:

    (הקורא צבי שרף מתבקש להפסיק לקרוא כעת)

    הגנה אזורית!

  3. אני חושב ששאמפרט העונה כבר לא יוכל לתרום בתפקיד, אבל בעונות הבאות זה יכול להיות פרוייקט מעניין מאוד…

  4. יש את הגארד הצעיר שמנחם מדבר עליו. לא נראה שיש מה להפסיד מלנסות אותו. יכול להיות שיתברר כאחר שעולה רמה עם המעמד, ואז שיחקת אותו, ואם את רואה שהידיים שלו רועדות, תחליף אותו אחר כמה דקות, מה הפסדת?

  5. ינון, לא חזרת על דבריו של מישהו אחר, אגב אם זה קורה
    בכתבות מקבילות זה מצוין, אנחנו לא כאלה גאונים שנזכור
    כל דבר שאמרו לנו או כתבו לנו.
    תודה על הכתבה אני אוהב את העצות והכתיבה שלך.
    הקלה ובריאות לך,
    אשמח לעזור ולייעץ מה אפשר לרפא ולמגר את הכאב ראש,
    אפשר גם במייל, אני כמעט בטוח שתשכח את זה או
    לא תתייחס, ופה התשובה לשאלה:לא זוכרים, כמו שלא
    תזכור שהצעתי עזרה כי המח שלנו ממזר ביותר
    וידחה את ההצעות הטובות.
    הייתי חייב להציע ומתנצל אם זה הפריע. רפואה שלמה

  6. אני חושב שמי שגרם לכך שחוץ מקיירי ולברון אף קאבאליר לא היה רלוונטי זה דווקא בלאט (או לברון, לא יודע כבר איזו החלטה של מי…)

    יותר מחצי מההתקפות של קליבלנד היו בידוד של לברון כשכל השאר תופסים פינה ומסתכלים (כשרק מוזגוב הטריח את עצמו מדי פעם בתנועה ללא כדור לכיוון הסל).
    זאת לא אסטרטגיה התקפית שתנצח סידרה, בטח שלא מול אחת ההגנות הטובות בליגה.

  7. כולנו חכמים בדיעבד, בזמן אמת זה הביא את הקאבס הכי קרובים שאפשר לניצחון, מול קבוצה ביתית ועד יפה בהרבה, בלי לאב ועם חצי קיירי

  8. בדיעבד הניתוח שלך נראה נכון אבל בזמן אמת המשחק נראה כמו בלאגן אחד גדול (ראה את הערותיו של מנחם).
    קצת חבל לי על לברון, ג"ס הנוכחית היא ממש לא קבוצה גדולה. היא טובה בהכל אבל לא גדולה בכלל. לברון שניצח לבדו את דטרויט היה לוקח אותם די בקלילות לדעתי, כי ההגנה שלהם רכה מדי. אבל לברון בגיל 30 כבא לא מסוגל לעשות מה שהוא עשה בגיל 22.

    1. תוציא את איגודלה מהקבוצה וקליבלנד מנצחת את הסדרה .

      יש שם רק שחקן אחד שיכול לנצח ושמו איגודלה אך הוא לא יכול לשחק משחק מלא הוא מבוגר ולא עמיד מספיק .

      אבל הוא הוא הקלף המנצח שלהם בסדרה הזו ובסדרות הקודמות לא קרי לא קליי לא בארנס ולא גרין .

      לטעמי הוא לא פחות טוב מלברון אך הוא חכם וקבוצתי הרבה יותר ממנו
      בלאט צריך לסגור את איגודלה ואז המשחק שלו בהנחה שקרי לא יתעורר פתאום , סטטיסטית שאמפרס יכול לסגור את איגודלה בשאיפה השאלה מי ישמור על קרי דבלדובה לא יכול , בכלל יש לבלאט ריבוי משימות לא פשוט כאן כדי לנצח .

      ומעבר למשימות ויש איגו מפריע של לברון הלא ממושמע …. מילא להיות מאמן נבא אבל להיות גננת של שחקן כדורסל מדהים אך לא מפותח בראש כזה שצריך כל הזמן להשביע את האיגו שלו זו לא משימה אפשרית .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט