יומן רולאן גארוס (8)/עידו מוריה, רועי ויינברג

מוריה:

סופשבוע אחרון בפריז ונשארנו עם 2 המועמדים לפול סלאם-סארינה ונובאק.

היום נדבר על סארינה דווקא. עד עכשיו יש לה טורניר מאד מאד קשה. זה לא שהיא לא יודעת לנצח את היריבות שלה, אבל מאז שוואנטו נראה בפעם האחרונה מערבב נודלס ומוסיף כמויות עצומות של מונוסודיום גלוטומט, סארינה חטפה הרעלת מזון ושפעת, ועם זה היא צריכה להתמודד… והיא עדיין מנקה עם הטניסאיות האחרות את החימר.

סרינה וויליאמס
תזכה בפעם השלישית בטורניר? סרינה

תראו את זה…

כח לזוז אין לה, אבל היא נעמדת באמצע ופשוט משחררת וינר אחרי וינר, וכשהכדורים מגיעים יותר מ-2-3 צעדים ממנה היא פשוט מתעלמת מהם.

אבל כל זה לא הכין אותי לאחד המשחקים היותר מהנים ואפייים של סארינה EVVVA . עלה מולה בזינצ'קי שנראית כמו פולניה נשמעת כמו פולניה אבל באה משוויץ ועשתה טורניר מעולה. סארינה בראיון לאחר המשחק, אמרה שהיא לא ראתה בעיניים לאורכו. בזינצ'קי שחקה טניס סולידי והחלטי וסארינה לא היתה מסוגלת לזוז, הריכוז הספיק לה לשמור על ההגשות הראשונות, אבל זה לא הספיק. מאיפה היא לקחה את האנרגייה שלה רק וואנטו יודע אבל היא הצליחה לשחק קצת ושהרימה את הראש ללוח התוצאות זה היה כבר 1:1.

דחיפה קטנה של סארינה הישנה נתנה לה בייגל (6-0) במערכה השנייה. אם תשאלו אותי היא נחה במגרש, פחות או יותר כמו שרוג'ר עושה כל הקריירה, בהליכה איטית בין הנקודות, מאחרת לעלות למגרש אחרי המנוחה, ונקודות קצרות. ככה עושה אלופה.

הערב גמר מול ספרובה הצ'כית שכאן אנחנו קוראים לה עייני הזכוכית. אם סארינה בריאה אז היא תהיה רחוקה 2 טורנירים מהפול סלאם.

בגברים נשארתי לראות את צונגה מול סטן במשחק של התקפה מול התקפה, וואוורינקה טיזז כמו ארנב על פטריית הזייה.. צונגה שלח אותו לטייל ממגדל אייפל עד שוק הצוענים ברובע הרביעי, אבל, בלי שום פואנטה. הדיוק של וואוורינקה נתנה לו את המשחק.

בגמר היה יכול לחכות לו מאריי שהיה בסוג של מומנטום לפני שהמשחק הופסק בגלל שינוי מזג האוויר (2-1 במערכות לנובאק, 3-3 במערכה הרביעית), אבל, גם אלופים צריכים מזל.

תשאלו את סארינה…

גילור כבר לוקח טרמפים ליבנה, וואנטו נעלם לו, ומומי אסף טניסאית שעפה בסיבוב הראשון ומאז לא ראינו אותו. מנחם אתה רואה את הגמר היום? יש לך איזה מרק עוף טוב לשלוח לסארינה?

*

ויינברג:

מוריה מדבר פה על פול סלאם, אבל הוא צריך להבין שזה כמעט בלתי אפשרי, כמו טריפל קראון במירוצי סוסים (היום אמריקאן פרעה ינסה לעשות את זה ויהיה הראשון מאז 1978 אם יצליח). לייבר עשה את זה ב-1962, בתחילת התקופה התחרותית של הטניס, ושוב ב-1969, והאחרונה שעשתה את זה הייתה שטפי גראף, שב-1988 ניצחה את ארבעתם והוסיפה מדליית זהב אולימפית, השנה הטובה ביותר לספורטאי מקצוען כלשהו אי פעם.

אבל היום, בעידן הכל כך פיזי של הטניס, לא יכולו לעשות את זה. היו שחקנים שזכו ב-3 גראנד סלאמס בשנה (נובאק, נדאל, ופדרר 3 פעמים ב-4 שנים), וכנראה שזה היה קורה בלי השליטה האבסולוטית של רפא ברולאן גארוס. בנשים זה עוד יותר בלתי אפשרי, והיחידות שעשתה את זה מאז גראף הן הינגיס וסרינה, שעשתה שנה של 21-0 והייתה יכולה להשלים את הגראנד סלאם, אם היא לא הייתה מוותרת על אוסי אופן.

האם מישהו מהם יעשה את זה? יכול להיות, ואני מהמר על נובאק. הוא בשיא כושרו הפיזי, וחזק במיוחד על דשא ומשטחים קשים. סרינה הצליחה בגדול בווימבלדון ומצטיינת במגרש הביתי ביו.אס, אבל היא כבר בת 33. עדיין יש לה יתרון פיזי עצום, אבל לא בטוח שהיא תצליח לעשות את הבלתי יאמן בגיל כ"כ מבוגר לטניסאי/ת .

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

      1. מתן אתה בעינייני מספרים כן?

        מאריי חלק מהרביעייה הגדולה…

        פדרר 17 ג"ס
        ראפא 14
        נובאק 11 (אני סופר תארים עד סוף השנה)
        מאריי – 2

        נמשיך חוזים
        פדרר שעונים שוקולד נייק, וארגון צדקה שעושה גלים (שילוב נשים בחברה האפריקאית)
        ראפא: גיבור על בעולם הלטיני, נייק
        נובאק: RE, יוניקולו, שעונים
        מאריי: היחיד מהם שאשכרה שייך לעולם האנגלוסקסי וחבר העמים מפרסם את… ארמור…

        תלבושת:
        נעליים שחורות גרביים שחורות אחת נופלת אחת משוכה למעלה, מכנסיים שחורות וחולצה לבנה צמודה מחצי כותנה שרואים עלייה את הזיעה ובלי צווארון. וכל הטוב הזה על עור לבן שקוף. תעשו טובה תלבישו אותו במשהו הולם.

        ונתון סופי. כמות המשחקים והגמרים עליהם הגיע (לאחר שניצח שחקני סבב) ב 7 שנים האחרונות גבוהה כמו כל אחד אחר מהרביעייה. בכולם חוץ מ-2 שהיו מול נובאק (שגם הוא פרייאר לא קטן) הפסיד.

        אפילו לקחת מרוגר בן ה 32 אצ וימבלדון מול קהל מקומי לא הצליח.

        בקיצור אנדר אצ'יבר שכאן בהופס אנחנו אומרים את זה בפזטות: לוזר.

  1. איל, עם כל הכבוד, יש לי פרספקטיבה מספיק רחבה בטניס ומספיק הבנה.
    מארי גדל לעולם בו קיים הטניסאי הכי גדול בכל הזמנים בשיאו ולאחר מכן שיאם של עוד גדולי כל הזמנים כנדאל ונולה.
    בעולם כזה, הוא טניסאי *היחיד* שהצליח לקחת 2 ג"ס, זולת הביג 3. זאת למרות שאין לו שום ייחוד. לא הסרב של רודיק, לא חבטת גב היד של וורינקה ולא הממדים של דלפו ולא היכולות הפיזיות של רפא ונדאל (על הכישרון של פדרר אין מה לדבר).
    עצם הגעתו לבאר, גם אם לא שתה ממנה מספר פעמים, זה הישג אדיר.
    שלא לדבר על הישגים נאים מאד בטורנירים מעבר לג"ס.

  2. רביעייה גדולה כי זה נוח לאג'נדה? אין רביעיה גדולה – יש שלישיה גדולה.
    תלבושות? פרסומות? בגלל זה הוא לוזר? רק מראה שאין סיבה אמיתית אז מתעסקים בשטויות שלא קשורות לעניין.

    1. מפרסמים זה האמאמא של מי וינר ומי לוזר.

      נייקי רוצים רק את הטוב ביותר ומאריי מקבל את ארמור ואדידס. שרולקס מחפשים משהו שייצג אותם הם רוצים קלךאס ווינר ושוכרים את רוגר. לדינגס יקחו את נובאק , אבל הם לא לוקחים את מאריי.
      וזה למרות שהוא היחיד שבא ממדינה דוברת אנגלית שאוטומטית יש לו את השוק דובר האנגלית מאחוריו.

  3. רביעייה גדולה כי הסבב לא דגדג אותם. יש טור שלי מלפני כמה שנים של שמות הנצחונות של הרביעייה מול כאלו שהם לא ברבעייה (הדרג מול הזרג אני חושב היתה הכותרת) ומאריי מנצח בקלות. חוץ מכאשר יש גביע על הקווים.

    אנדר אצ'יבר שלא ברא השטן

  4. ברור, האו מנצח כל הזמן את נדאל בר"ג, חוץ מגמר או בחצי, כי אז יש גביע…כנ"ל לגבי ווימבלדון ופדרר…אה, האמת שלא ממש, אז ההמצאה שלך לזבל! הוא פחות טוב מהם ב-5 וזהו. אתה מוזמן לבדוק משחקים לאורך הקריירה, בטח בתקופת השיא שלהם. הוא עליון על אחרים כמו שהוא נחות לעומתם. אין שום דבר סטטיסטי שמראה שהיה אמור לזכות בתקופה הזו ביותר מ-2 וגם זה הישגי להפליא.

  5. נמשיך – זו הרחבת ההגדרה של "אנדר אצ'יבר" הגדולה שראיתי בחיי.
    סאפינה או ווז'ניאקי היו מקום הראשון בעולם ונכשלו פעם אחר פעם, אז אולי ניתן להדביק להן תווית מסויימת. מארי בשום שלב לא התקרב לזה. הוא נכנס לשום מייג'ור כמדורג ראשון ובשום שלב לא היה הטוב בעולם או אפילו אחד משני הטובים בעולם. אז מילא היה מפסיד בגמר לשחקנים מחוץ לשלישייה, אבל זה לא קרה. בגמרים הוא מפסיד רק להם, אז איזו טענה בכלל אפשר לבוא אליו? הוא לוזר כי הוא מפסיד לטובים ממנו?

  6. אם למעט 3 שחקנים כולם לוזרים, מה הופך את הווינרים לכלכך ווינרים מיוחדים כשהם מנצחים את כל השאר שהם לוזרים פאטיים ?

    טוב/רע
    שחור/לבן
    כן/לא
    ווינר/לוזר

    זה כל כך חשיבה של המאה ה 21 (לפנה"ס…)

  7. הבעייה היחידה – החולשה ה-י-ח-י-ד-ה במשחקו של ג'וקוביץ' הוא סרב רך. מכל הטניסאים הגדולים בסבב, הסרב שלו הוא הפחות דינמי.הוא חסר 'פאור' ואין בו זווית.

  8. מתן, לא התכוונתי לזלזל בך חלילה. זו פשוט השפה שמקובלת בכתבות הטניס של הופס אז אימצתי אותה.
    לוזר/ווינר לא מודדים על פי הצלחות. לוזר הוא אחד שאחרי ניצחון בשתי מערכות רצופות וחזרה ל – 2-2 מאבד משחקון הגשה על… שגיאה כפולה.
    למארי יש כישרון ממש לא ייתכן שאם היו נותנים לכל אחד, לי לדוגמה, הייתי בוודאות הטוב בעולם (גנבתי את המשפט הזה ממישהו. לא זוכר ממי). מארי בנוי טוב יותר מכל אחד בסבב. הוא מגיע לבאר פעם אחר פעם. רבע גמר, חצי גמר, אפילו הרבה גמרים – אבל שותה ממנה כל כך מעט.
    כמובן ששני הגראנד סלאמים שלו אולי מפריכים את המשפט שכתבתי למעלה ("אין יותר לוזר ממארי"), אבל עם המילה לוזר לגביו, אני שלם.

  9. מרגרט קורט-24 גראנד סלאמס, 11 בתקופה הפתוחה
    שטפי גראף-22, כולן בתקופה הפתוחה
    וויליאמס-20

    היא יכולה לעבור את שתיהן

  10. גילור בחיאת, למאריי אין נשקים? יש לו הגנה ברמה הכי גבוהה שייש ויכולת לשנות קצב (קשתות) של החבטות הכי טוב בסבב (אולי אחרי פדרר הזקן) ככה שהוא הטניסאי שמושך הרבה הרבה טעויות מהיריב.

    והוא בריטי שזה פוטנציאל בשמיים.

    מבחינת מה שאין לו מול שאר ארבעת הגדולים זו יציבות בתוך המשחק. הוא מתקרר מאד מהר כמו שקרא אתמול במערכה החמישיתץ 2 כדורים ארוכים הוציאו לו את האוויר והחשק והוא זרק את המערכה.

    איוון לנדל התייאש ממנו גם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט