סיכום משחק מספר 1 / דור בלוך

nba

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אז בסופו של דבר גולדן סטייט ניצחה ושמרה על הבית, אבל אתם רשאים לצאת מבולבלים מהמשחק הראשון.

קליבלנד עם קיירי אחרי מנוחה של שבוע, וללא קווין לאב עלתה למשחק בטירוף, לברון לקח על עצמו את המשחק וקלע פעם אחר פעם בפוסט אפ כשקאר בוחר שלא להביא דאבל טים, ארווינג ותומפסון היו אקטיביים מאוד בריבאונד, וסמית', שומפארט וארווינג המתירו שלשות. מהצד השני ההגנה של קליבלנד נראתה נפלא כשהספלאש בראדרס לא מצליחים להיכנס למשחק וקליבלנד יורדת לרבע ביתרון של עשר נקודות.

רבות דובר על העומק של גולדן סטייט מול היעדרו אצל קליבלנד ואכן ברבע השני, זמן המחליפים גולדן סטייט סגרה את הפער הרבה הודות למוריס ספייטס שהלם בקליבלנד מחצי מרחק ולגרין שהיה עם 8 נקודות במחצית והיה מצויין לפני שהסתבך בבעיית עבירות.

המחצית השנייה המשיכה להיות צמודה לכל אורכה, כאשר שלשות של איגודלה ברבע הרביעי מבטיחות שקליבלנד לא תוכל לברוח ולקראת הסיום הייתה זאת גולדן סטייט שעלתה ליתרון, וג'אמפ שוט של קארי העלה את הצהובים ליתרון 53 שניות לסיום. מוזגוב שמר על קור הרוח מהקו בצד השני, וגולדן סטייט יצאה להתקפה בניסיון לנצח את המשחק, אלא שגג ענק של קיירי, אחד מרגעי השיא של המשחק שמר על שוויון ושלח את קליבלנד לנסות לנצח את המשחק בשניות האחרונות. הכדור הלך כצפוי לידיים של לברון שניסה סטאפ באק מחוץ לקשת והחטיא בהרבה, הריבאונד התגלגל לידיו של שומפארט שהספיק לשחרר זריקה שכמעט נכנסה אבל הכדור זלג החוצה והמשחק הלך להארכה.

בהארכה קיירי ירד פצוע באחד הרגעים הכי מטרידים משחק שמבחינות רבות אחרות היה אופטימי עבור קליבלנד, ההתקפה של קליבלנד נעצרה על 2 נקודות בלבד וגולדן סטייט גמרה סיפור עם ניצחון 100-108 בהארכה.

לברון היה לברון עם 44 נקודות באחוזים טובים, אבל כאמור בדקות האחרונות של המשחק ובהארכה הוא לא היה שם, תומפסון הוסיף 15 ריבאונדים אבל רק 2 נקודות כשגולדן סטייט מצליחה להגביל את התרומה שלו בריבאונד ההתקפה. מוזגוב היה מעולה עם 16 נקודות ו-7 ריבאונדים, אולי משחק הפלייאוף הטוב ביותר שלו השנה וארווינג הוסיף 23 לפני שירד פצוע. סמית' קלע 9 ב-3 מ-13 מהשדה בלבד ושם נגמרת רשימת השחקנים שתרמו משהו לקליבלנד הלילה כשלבדובה וג'יימס ג'ונס היו בלתי מורגשים לחלוטין מה שמעלה שאלה האם קליבלנד מסוגלת לתת פייט לאורך 7 משחקים עם סגל כה קצר.

בצד השני התרומה אצל גולדן סטייט הייתה מאוזנת בהרבה כאשר קארי מוביל עם 26 במשחק מאוד פושר, תומפסון מוסיף 21 באחוזים רעים כפי שראינו ממנו לאורך רוב הפלייאוף הזה, גרין ובארנס נותנים את התרומה הרגילה ההגנה והמלחמה שלהם מתחת לסלים. האקס פקטור היום היה איגודלה עם 15 נקודות ושתי שלשות ברגעים קריטיים כשכל יתר הספסל היה פושר מאוד.

התחושה שלי היא שזה היה המשחק שבו קליבלנד הייתה צריכה לגנוב את הביתיות ועכשיו יהיה לה קשה בהרבה, הידיים רעדו בתחילת המשחק, הספלאש בראדרס היו פושרים מאוד, לקליבלנד היה את קיירי בכושר לאורך רוב המשחק והם לא הצליחו לעמוד במשימה. כעת הם עמדו מול משחק מספר 2 כדי לא לחזור הביתה בפיגור 0-2.

לא להחמיץ.

 

וזה נכתב לפני המשחק:

אחרי שבוע שהרגיש כמו נצח, הרגע הגדול שכולנו חיכינו לו עונה שלמה הגיע.

סטיב קאר נגד דיוויד בלאט, לברון ג'יימס נגד סטפון קארי, קליי תומפסון נגד קיירי ארווינג, בוגוט נגד מוזגוב, גרין נגד תומפסון, הלוחמים נגד הפרשים, קליבלנד נגד גולדן סטייט.

גמר האנ בי איי המסקרן ביותר שאני זוכר כבר כאן!

ולמה הוא הכי מסקרן?

כי לראשונה אולי מאז שאני רואה כדורסל יש כאן שתי קבוצות שאנחנו לא רגילים לראות במעמד הזה, שתיהן לא שיחקו בגמר האיזור שלהן בשנה שעברה, קליבלנד אפילו לא הייתה בפלייאוף, אנחנו גם לא רגילים לראות את הקבוצות האלה משחקות אחת נגד השניה, הן מעולם לא נפגשו בגמר, להוציא לברון השחקנים שישחקו מולינו הלילה ובע"ה ב-6 המשחקים שיבואו לאחר מכן לא נראים לנו מתאימים לתפאורה הזאת כי אף פעם לא ראינו אותם שם, כל הגמר הזה מרגיש קצת כמו כשאתה משחק עם קבוצה חלשה ב-NBA2K ופתאום יש גמר כזה של שארלוט נגד ממפיס וזה נראה הכי לא קשור.

אבל זה גם מה שהופך אותו לכל כך מרגש ומעניין

אז בואו ניגש לאקשן!

גולדן סטייט ווריורס – קליבלנד קאבלירס (0-0) 04:00 ערוץ הספורט הרגיל

עד כמה שתי הקבוצות האלה היו הכי טובות בפלייאוף הזה?

יחד הן שיחקו רק 29 משחקים כדי להגיע למעמד הזה, הכי מעט מאז 2003.

נכתבו ונקראו אין ספור פריביואים על הפלייאוף הזה, אז אני לא אכביר עוד מילים בעניין הזה, במקום זה קחו כמה מספרים שאפשר לשחק איתם לקראת הסידרה ולאחר מכן כמה שאלות שיכולות להעסיק אותנו עד שיתחיל כבר הגמר הזה, אינעל ראבאק העולם. כל הסטטיסטיקות מתייחסות לפלייאוף בלבד.

התקפות מעבר:

גולדן סטייט היא הקבוצה השלישית בתדירות המתפרצות הכי גבוהה בליגה, קליבלנד רק במקום ה-12, אבל במספר הנקודות להתקפת מעבר קליבלנד במקום הראשון, מה שמלמד על הבגרות של הקבוצה הזאת שבוחרת היטב את הפעמים שהיא רצה, 57% מהפעמים שבהם קליבלנד יוצאת להתקפת מעבר מסתיימות בנקודות. כרגיל בסטטיסטיקות הן לכשעצמן לא נותנות לנו את התשובה לאיך קבוצה צריכה לשחק, האם היא צריכה לרוץ יותר? או שזה דווקא יגרום לפגיעה באחוזי הניצול שלה בסגנון ההתקפה הזה.

ואולי התשובה מסתתרת בהרכב, לקליבלנד יש שלושה מהשחקנים שמסיימים התקפות מעבר הטובים ביותר מבין ה-11 בפלייאוף הזה – שומפארט במקום הראשון, מוזגוב ולברון (מקום 11, פחות ממה שהייתם מצפים לא?) גם קיירי נותן לך מעל 50% בהתקפות מעבר, אבל זהו אחרי זה אנחנו כבר יורדים מתחת ל-40% כך ששימו לב לסגנון שבו קליבלנד משחקת כשהרביעיה הזאת על המגרש.

בגולדן סטייט אגב, שני השחקנים שמבצעים התקפות מעבר בשיעור הגבוה ביותר מכלל ההתקפות הם איגודלה ליבינגסטון וברבוסה מה שמצביע על כך שהרכב המחליפים של קליבלנד שמח הרבה יותר לרוץ מההרכב הראשון שלה, איגודלה מסיים את ההתקפות האלה במקום ה-4 בדירוג היעילות. מרשים.

בידודים:

רבות דובר על משחק הבידודים של קליבלנד, ואכן קליבלנד במקום הראשון בפלייאוף הזה עם 16.5%, פער של 1.6% מהקבוצה השניה אחריה, וכמעט 5% מהשלישית (הפלקינס והנטס בהתאמה), זה פער אדיר. אם מחפשים את הקבוצה הבאה אחרי קליבלנד בנתון הזה מהקבוצות שהגיעו לגמר איזורי אנחנו צריכים לרדת כל הדרך ל-9% וליוסטון רוקטס, כמעט חצי. מה שאומר שסגנון המשחק של קליבלנד הוא ייחודי בפלייאוף הזה ובתקופה שהיא משחקת. האם זה אפקטיבי? לא בטוח. קליבלנד במקום ה-8 בלבד מבחינת יעילות המהלך, יותר נמוך מגולדן סטייט למשל שממש לא מרבה לשחק אותו (7%).

באופן לא מפתיע מוביל המגמה הוא לברון ג'יימס עם 32% מהמהלכים שלו שהם מהלכי בידוד, אבל שיעור המהלכים האלה שנגמרים בנקודות הוא 35% בלבד, אז נכון שלא מתווכחים עם הצלחות, אבל זה מחזק את התחושה שלי שקליבלנד מגזימה עם העניין הזה, וגם אם יש היגיון טקטי מאחורי הסגנון שבו היא משחקת, הקאבס לוקחים את זה לקצה בגלל האופי של לברון ומאזן הכוחות בקבוצה. קיירי ארווינג אגב, הוא עשירי בליגה בתדירות המהלך, ואחוזי הניצול שלו טובים בהרבה משל לברון (42%), אם כי במקרה שלו זה רק על 40 מהלכים אז אין מובהקות סטטיסטית של ממש.

קארי הוא המוביל של גולדן סטייט בעניין הזה, ואחוזי הניצול שלו מרשימים – 47%.

פיק אנד רול:

שתי הקבוצות לא מרבות להשתמש בפיק אנד רול שבו הכדור מגיע בסופו של דבר לחוסם, (שתי האחרונות בפלייאוף מלבד הקליפרס), וגם היעילות של התרגיל לא מרשימה. אבל באופן לא מפתיע, כשמסתכלים על מהלכי חסימה שבהם השחקן עם הכדור הוא שמסיים את המהלך, קליבלנד מוצאת את עצמה כבר במקום ה-4 בעוד גולדן סטייט במקום האחרון. פה, בניגוד למהלכי הבידוד של קליבלנד אחוזי ההצלחה יפים יותר ולכן יכול להיות שהמלך יכול להיעזר בקצת חסימות של הנתינים. באופן מפתיע לברון לא מרבה להיעזר בחסימות (24% בלבד, שלישי בקבוצה אחרי ארווינג ודלבדובה רחמנא לצלאן) והוא מסיים אותם טוב בהרבה מהשניים האחרים.

פוסט אפ:

והנה נקודה מעניינת שאותי קצת הפתיעה, קליבלנד היא אחת מקבוצות הפוסט אפ הטובות בפלייאוף הזה. היא במקום ה-5 הן בתדירות השימוש במהלך והן בניצול שלו. ובמקום הראשון שוב אנחנו מוצאים את לברון שזה קצת פחות מפתיע שכן לרוב הוא ייהנה מיתרון מאצ' אפ באותיות. יש פה נקודה לטובת דקות מנוחה למלך, במשחקים רבים שמתי לב לכך שבתחילת רבעים ותחילת המשחק אחרי מנוחה לברון הולך הרבה לפוסט אפ, זהו נשק קטלני עבור לברון שכן הוא יכול לסיים נפלא הודות למיס מאצ', ויש לו מספיק אינטילגנציית משחק כדי לדעת למסור אם בא דאבל או טריפל טים. עם זאת וגם לזה צריך לשים לב, שיעור האיבודים שלו מתוך המהלכים האלה הוא מהגבוהים בליגה.

הדבר נכון גם לגבי אנדרו בוגוט ודיימונד גרין שמאבדים המון כדורים בפוסט אפ, וזה משהו שההגנה של קליבלנד צריכה לנצל.

ולשאלות:

1) תוצאת הסידרה ולמי

2) מי יהיה ה-MVP

3) מה הדרך הכי אפקטיבית להפעיל את לברון?

4) מה הדרך הכי אפקטיבית לעצור את לברון?

5) מה הדרך הכי אפקטיבית לעצור את קארי?

6) עד כמה הביתיות של גולדן סטייט היא פקטור בסידרה הזאת?

7) מה יקרה עם קליבלנד אם היא לוקחת את האליפות? אם היא מפסידה? אם היא מובסת? מה קורה לבלאט בתרחישים האלה?

8) האם גולדן סטייט היא פוטנציאל לשושלת?

9) האם גולדן סטייט היא אחת מקבוצות הליגה הגדולות בכל הזמנים כפי שהנתונים מרמזים או שהיא נהנת מעונה חלשה של היריבות?

10) מי הקבוצה שהכי חסרה לכם בגמר הזה?

 

והכי חשוב, תבלו.

ואם אתם לא מרגישים את ההייפ עדיין אז תנו לי לעזור לכם, תגבירו.

לפוסט הזה יש 744 תגובות

  1. נשבע לכם התעוררתי כמה פעמים בלילה מתוך חלום על המשחק.באמת היה יותר מידי אני כבר חם…
    את המשחק הלילה אני לא רואה בבית!
    פעם מישהו ניסה לארגן שידור באיזה בר ספורט . יום חמישי מחר לא עובדים מתאים אש. איפה רואים הלילה ?

  2. בנושא הבידודים מעניין לראות את התפלגות הסטטיסטיקה לאורך החלקים השונים של המשחק. אני מוכן להמר שהרוב המוחלט מתנקז ל5-7 דקות האחרונות של המשחק

  3. פריוויו מושלם.

    לא חובב סטטיסטיקות, אבל הבאת כאלה מעניינות ולעניין.
    מדגימות היטב את הנזק שלברון גורם לקבוצתו כשהוא כופה את עצמו (שזה רוב הזמן).
    אם הוא ישחק למען הקבוצה ולא למען עצמו – אז זה יכול ללכת לכל כיוון.
    אבל זה לברון, אז זה לא יקרה.
    אז 4-2 לג"ס.
    שתהיה אלופה גם בשנה הבאה (לפחות. אח"כ נראה איזה שינויים תעבור).

    ההימור שלי לגבי קליבלנד זה שווייד יגיע. ובעונה הבאה יפסידו שוב לג"ס בגמר. ואז או שלברון או שבלאט יעזבו, ושם יתפצלו דרכיהם.

      1. מה? זו ההודעה הכי סולידית והכי רגועה שנכתבה על ידו מאז שהתחלתי לקרוא כאן.. 🙂
        מסכימה עם האמירה של מר טמיר לעניין הסטטיסטיקות. זה נדמה כאילו לאמריקאים יש פטיש לא ברור לנושא (השחקן מתחת לגיל 23 עם הכי הרבה נקודות למשחק למשל, למה זה חשוב? זה כמו מיני תארים מופרכים בטקס מלכת היופי שנותנים כדי לחלק עוד ועוד פרסים).
        חן חן על הפריוויו! לא יכולתי לבקש גמר מעניין יותר מזה.

        1. נכוןןןן השחקן הראשון אי פעם לעבור מהמזרח למערב ולעשות 12 נקודות ו6 ריב במשחק השני , לאחר שבמשחק הראשון מסר 4 אסיסטים והוא מעל גיל 30. או כל סטט לא רלוונטית אחרת. שיהנו…

  4. פריוויו אדיר, איזה השקעה. סוף סוף זה הגיע. לשאלות-
    1)כנראה 3-4 לג"ס. מקווה שקליבלנד.
    2)קארי.
    3)בעמדה מס 4. לברון צריך ללכת לצבע בכל מהלך. אי אפשר לעצור אותו כשהוא דוהר כמו רכבת אל הצבע.
    4)להכריח אותו לזריקות שלוש, וגם בעבירות. אחוזי העונשין שלו לא מזהירים(71% בחמשת המשחקים האחרונים)
    5)אין. אולי לתת לו ברכייה לפנים.
    6)פקטור גדול, אם כי פחות משמעותי משחושבים. תזכרו שיוסטון לא היו רחוקים מלנצח בשני המשחקים הראשונים. וגם ממפיס ניצחה שם.
    7)בלאט יהיה בסכנת פיטורים רק במקרה של סוויפ מביך. הפסד מכובד ומעלה יבטיח את משרתו.
    8)לגמרי. כל השחקנים החשובים בני 25-28 ויש להם עוד כמה שנים מעולות.
    9)אחת הטובות ללא ספק. קבוצה מעולה בהגנה ובהתקפה, עם תשובה לכל בעיה.
    10)אוקלהומה. אין תשובה נכונה אחרת.

    1. סיכויים קלושים בעיניי שמישהו שהוא לא קארי או לברון יקח את התואר.
      אני הפקתי לקחים וגייסתי אנשים שפותחים את הלינקים שלך ומוודאים שאין שם משהו מזוויע.. 🙂
      נקווה שה-ללל תופתע היום ובסדרה בכלל, ונזכה למשחק קבוצתי ועם מעט שלשות שלו (אולי הוא יתבייש לזרוק ליד קארי..)

      1. משום מה לקיירי יש נטייה לשלשל שלשות כשיש תואר MVP ברקע… (אול סטאר, אליפות העולם..) אז לא הייתי פוסל אותו.

  5. יופי של סיקור מקדים. תודה.

    שבוע של המתנה לפיינלס, גרר שבוע של בחינה מדוקדקת של הנתונים.
    והנתונים מצביעים על נצחון של גולדן סטייט.

    ה-X פקטור של הסדרה, הוא השחקן היחיד שיש לו פוטנציאל של הילוך נוסף שעדיין לא פגשנו – לברון.
    לברון כבר הפתיע אחרי הפציעה של בוש ב-2012, כאשר עבר לשחק בעמדה 4 במשרה מלאה והוביל קאמבק מול בוסטון (כולל נצחון חוץ אדיר במשחק 6 בבוסטון) ונצחון מרשים מול אוקלהומה בגמר, אז תפקד כפוינט פאוור פורוורד במשרה מלאה (28.6 נק', 10.2 רב', 7.4 אס')

    על מנת שקליבנד יוכלו להפתיע את גולדן סטייט, לברון חייב:
    א. להכריח שמירה כפולה. לא לאפשר לווריארס להסתפק בשומר אחד,
    להעניש כל נסיון להסתפק בשומר בודד.
    ב. על מנת שסעיף א' יעבוד, לברון חייב לגלות מחדש את הקליעה מבחוץ. שיקאגו ואטלנטה לא פחדו לעבור מתחת לחסימות בגלל שהוא לא פגע מבחוץ. אם השלשות יפלו, הווריארס יהיו חייבים לשחק הרבה יותר צמוד ולעבור לפני החוסם. כך גם הדרך לסל תהיה קלה יותר, וגם הפיק אנד רול – פיק אנד פופ יהיו יותר אפקטיביים.
    ג. לא להסתפק בג'אמפ אחרי כדרור של 20 שניות. לטחון את הפורוורדים של גולדן סטייט עם הגב לסל, ולהדביק להם כמה שיותר עבירות.

    אז בקיצור, כל מה שקליבלנד צריכים מלברון זה 4 משחקי 6 2012, והכל יהיה בסדר.
    (באותו משחק לברון קלע 45 נק' ב- 19 מ-26 מהשדה (4-2 מהשלוש), קטף 15 רב', ומסר "רק" 5 אס')

    הבעיה היא, שהשנה עוד לא היה לו אפילו משחק אחד כזה.

      1. אהא!!עליתי עליך!!
        אתה מנסה בכל הכוח לנחס את הווריארס!

        יהיה לא קל להתגבר על ההשפעה המכרעת של הבחירה של מנחם…

    1. ללברון יש הילוך נוסף – אבל ראינו אותו כבר מעלה הילוך מול שיקגו ואטלנטה. אז זה פחות הפתעה (אא"כ הוא יתחיל לצלוף מהקשת).

      הX פקטורים הם קליי תומפסון וקיירי. אם קיירי ישחק ברמה הגבוהה שהוא כבר הוכיח שהוא יודע לשחק – אין לג"ס סיכוי.

      אני דווקא חושב שלברון צריך לספק יותר מ5 אס'… כשהוא מוסר הרבה – הם מצליחים…

  6. בסוף הכל מסתכם לשאלה מה יותר משמעותי
    זה שאין לזהובים מי שיעצור את לברון ?
    או
    זה שאין לפרשים מי שיעצור את הספלאש ?
    התשובות כבר במשחק 1
    להערכתי הפתעה של הפרשים ( מאזן החוץ שלהם מדהים )

    1. אם מסתכלים על ההסטוריה של בלאט דווקא המשחק השני קובע…
      אם הייתי מאמין שיש לו ביצים בגודל הזה, הייתי חושב שהוא אפילו יעשה זאת בכוונה – לטעת אשליה של סדרת סוויפ ואז לפרק במשחק השני – להעביר ביתייות ולקבוע מומנטום.

  7. פריוויו אדיר. כבר אי אפשר לחכות למשחק.
    לדעתי ההשוואה של הבידודים בין הקבוצות לא אומרת כלום. בג"ס הבידודים הם כלי אחד זני יחסית להוציא את ההתקפה אל הפועל. בקליבלנד זו כל ההתקפה – ניצול של היכולת של לברון על מנת להניע את שחקני החוץ לקליעה מבחוץ או לחדירה. לכן גם הנקודות של קליבלנד מבידודים באות בצורה עקיפה ולאו דווקא ישירות מלברון.
    לג"ס אין נקודת תורפה בולטת ולכן הם פייבוריטים ברורים. אבל נחיה ונראה, אני מאמין בקליבלנד בכל זאת.

  8. יפה מאד.
    לי הכי תחסר ס.א ולאחריה אוקלהומה (בריאה).
    בלאט יישאר בכל מקרה ….אא"כ יקרה תרחיש קיצוני ובלתי סביר של תבוסה מהדהדת בכל משחק או משהו כזה.
    "בכל מקרה" לא כולל הצבת אולטימטום מוחלטת של לברון שאומר או אני או הוא ….אם זה יגיע לכך בלאט יילך גם אם ינצח – 0-4.

  9. איזה פריוויו ענק! תודה לך!
    מהמשחקים שאני ראיתי של קליבלנד בפלייאוף (והחמצתי אולי 1 או2), מירב הבידודים הרבים של לברון מגיעים בסוף הרבע הרביעי, כשלקליבלנד יש יתרון של 10+ נקודות והם אוכלים שעון (כמו שהסביר אסי במאמר המצויין שלו). אז הם גם בד"כ מאבדים את היתרון ומסתבכים. לכן אני חושב שהסטטיסטיקה קצת משקרת במקרה הזה.

    אני חושב שיתרון הביתיות כמעט לא משפיע, בגלל שאת קליבלנד זה לא כל כך מעניין. היא הפסידה משחק אחד בבית, ומשחק אחד בחוץ (מול שיקאגו), נראה לי פה מדבר הניסיון של לברון.
    עוד משהו שכל תומכי גולדן סטייט נוטים לזלזל בו, אלו ההגנות במזרח. ההגנה של קליבלנד בפלייאוף הזה מצויינת, והרבה יותר טובה משל ממפיס, כן כן. אתם קולטים שבגמר המערב הם התמודדו מול ה"הגנה" של יוסטון? קבוצה שאפשרה מספר רב של פעמים במהלך הפלייאוף לקלוע עלייה מעל 120 נקודות? יוסטון בפלייאוף הייתה תלוייה מידי בזה שהזריקות שלה יכנסו, היא לא הייתה מסוגלת לעצור הגנתית כלום (לעומת יוסטון של העונה הרגילה, שהייתה חזקה מאוד בהגנה)

    לאורך זמן רב מהמשחק יש לקליבלנד את לברון, שאמפרט, מוזגוב\תומפסון על המגרש. שמוסיפים לזה את ג'י אר שמשחק הגנה מצויינת (ממליץ להסתכל איך הוא שומר נגד התקפה מתפרצת, תמיד מתמקם במקום טוב כך שמקשה על מסירה ל 2 שחקנים שעומדים על השלוש!) ולזה נוסיף את דלי שעולה מהספסל ומציק כמו יתוש למוביל הכדור, מקבלים הגנה חונקת. כמו שאמרו כאן באתר את שאמפארט ג'י אר ולברון אי אפשר להוציא מהמשחק ע"י ההתקפה כמו שעשו לטוני אלן, ולכן קליבלנד מרשימה בפלייאוף הזה.

    עם כל זאת אני חושב שהלוחמים טובים יותר, יש שם סגל שמלא בשחקנים מצויינים, וזה היתרון. ההימור שלי שגולדן סטייט מנצחים, או 4-1 או 4-3. 4-3 יהיה אדיר, כי זה אומר שתהייה לנו סדרה מדהימה, אבל זה יקרה רק אם קיירי משחק ב 80%+ יכולת.
    אני מאוד בעד קליבלנד, ומקווה שינצחו, אבל בלי לאב קשה לי לראות את זה קורה.

  10. אני מ-ת-ר-ג-ש !!!!!!!!!!

    החמישיות של 2 הקבוצות דיי שוות
    הקבוצה שהספסל שלה יתרום הכי הרבה תנצח

    מסכים עם עגל לגבי ההתקפה של קליבלנד שבנויה על בידודים של לברון,
    אבל תגידו לי אתם מי יכול לשמור את לברון שהוא עם הגב לסל בפוסט? (נדירים השחקנים שמסוגלים להאט אותו)
    ומסביב יש לך את קיירי(אחד הסקוררים הכי מגוונים שיש כיום),
    סמית צלף אדיר, ג'יימס שביום הנכון לא מחטיא ותמיד אפשר לשחק עם השחקן החמישי, אם זהדלי,שומפי, או ללכת גבוה עם טריסטן או מוזגוב

  11. בלי צל של ספק הקבוצה שהכי חסרה היא הלייקרס 🙂
    מה שכן פעם ראשונה מזה 4 שנים אין לי קבוצה אחת שאני מאוד מאוד רוצה שתנצח.עד עכשיו זה היה מאוד פשוט כל קבוצה מהממערב ששיחקה נגד לברון הרגשתי כאילו הלייקרס משחקת,השנה בזכות בלאט אני רב עם עצמי,מה אני מעדיף שלברון שוב יפסיד או שבלאט שוב ינצח(מה שכן אם קליבלנד תנצח בלאט ירשון הישג שלדעתי לעולם לא ישבר לזכות שנה אחרי שנה גם באליפות איופה וגם באליפות הNBA)

    1. פלוס 1 על התגובה ועוד 1 על התחושה ..אני כמוך אך אנסח זאת קצת אחרת בכל 4 השנים האחרונות רציתי בעיקר שתהיה קבוצה שתםסיד….לפעמים גם מאד רציתי שהקבוצה השנייה תנצח ( ס.א).
      השנה אני רוצה ששני הקבוצות ינצחו….
      בשורה התחתונה אני בעד בלאט.
      אבל אם ג.ס אשמח בשבילה.
      לדעתי היום ג.ס תנצח כי היום הביתיות תהיה הכי משמעותית במשחק הבא קליבלנד כבר תצא מההלם.

  12. עוד קצת מספרים:
    הקאבס, בעיקר בזכות הפלייאוף המצוין עד כה, נכנסים לגמר הזה עם המאזן התשיעי בטיבו בפלייאוף מכל הקבוצות (80:82, קצת מעל 50%). הווריורס מדורגים 14 עם מאזן שלילי של 134:125. מתוך 82 הניצחונות של קליבלנד בפלייאוף, אגב, לברון היה שותף לכמעט 2/3 – 54 מהם. ללא לברון לקאבס מאזן פלייאוף של 49:28, כלומר 36%.

  13. יגמר 1-4 לגולדן סטייט הם פשוט הרבה יותר טובים
    הסיכוי ל2-4 נמוך בגלל שהמשחק השישי יערך בקליבלנד
    גולדן סטייט יקחו את 2 הראשונים בבית יפסידו את הראשון בקליבלנד וינצחו את השני ויסיימו את העבודה בבית
    ונאמר אמן

  14. אנקדוטה נחמדה שמישהו כבר כתב פה במשך הפלייאוף
    קארי עבר בכל סיבוב עד עתה שחקן אחד מהחמישיה של השנה.
    בסיבוב הראשון את דייוויס בסיבוב השני את מארק גאסול ובגמר המערב את הארדן, נשאר לו את ג'יימס בגמר והוא יעשה את זה,
    MVP מושלם!

  15. מדהים איך בכל העולם כולם מהמרים על גולדן סטייט ורק בארץ כולם מהמרים על קליבלנד. מה שפטריוטיות בשקל יכולה לעשות להיגיון הפשוט….

    מצד שני, גם בבחירות במרץ הפטריוטיות בשקל גברה על ההיגיון הפשוט.

    1. יש פרשנים מעטים שמהמרים על קליבלנד (דייב מכמנימן, גייסון לויד), רובם הגדול אומרים שיש נטיה קלה לכיוון ג"ס (ואני מסכים עם זה), וחלק קטן מסתכל על נתוני העונה וטוען שהולך להיות סוויפ (או קרוב לזה).
      קשה לשפוט את קליבלנד כי רואים מגמת שיפור מעניינת בפלייאוף (בנוסף לשינויים ברוטציה ותפקידים), ואם שופטים אותם על החלק השני של העונה – הם ממש שם.
      14/15 מול המערב. זו סטטיסטיקה מדהימה.
      46-11 מאז ינואר (כולל פליאוף) זה גם נתון די מדהים.

      פה בארץ רואים הרבה שראו את בלאט מנצח במצבים בלתי אפשריים – וזה משפיע.
      מצד שני רואים הרבה שבאופן אוטומטי בטוחים שג"ס תדרוס אותם. וגם זה לא מספיק מגובה בנתונים.

      אני מסכים עם מנחם. לג"ס יש EDGE, אבל לא אתפלא משום תוצאה (אפילו לא מסוויפ של קליבלנד)

    2. זה לא רק כאן.. יש תחזית של אנשי ESPN. לפי הערכות שלהם הסיכויים לניצחון בסדרה הם 65% לג"ס ו-35% לקאבס. אגב, לגבי ניצחון בסדרה במשחק השישי (4-2) יש כמעט שיוויון באחוזים בין אלו שמאמינים בג"ס לבין תומכי הקאבס.
      זה לא רק קטע ישראלי..

  16. ההתלהבות העצומה של לברון לא ראיתי מזמן דבר כזה
    הר געש פעיל באליפות המזרח, טירוף כאילו זה הגמר הראשון
    והרבה יותר מזה.
    מול: הנחישות העצומה של קארי לאחר שנפצע (רגעי חרדה)
    חזר לשחק באומץ רב למרות חוסר פוקוס/מסטוליות.
    ידעתי בהרגשה פנימית שהוא חוזר ע"מ להבריא את עצמו
    ולהחזיר ביטחון יותר מכל טיפול רפואי
    שני שחקנים מדהימים לבה רותחת מול אומץ בשדה קרב,
    שני מאמנים שעוד יכנסו לרשימת הכי טובים ואנשים מדהימים.
    בהחלט מתרגש ודי בעד לתת לשתיהם את האליפות.

  17. חתיחת מסיבת פיצוץ
    לברון לא נראה שיפול על התחת (האשך הנהדר)
    אולי במשחק הכי טוב שלו אי פעם
    רצון ותשוקה אדירים שיתנו לו אנרגיה אינסופית לסידרה הנהדרת.
    קארי בעוצמה ורצון עז למרות שהוא נראה שקט כמו מפל מים,
    גם הולך לתת עוצמות בלתי נידלות.
    שני מאמנים של שחקנים וגם רבי אומן שחמטאים.
    אנחנו כולנו הולכים לחגוג!!!

  18. יאיר זעפרני המוכשר, הרי אם נחשוב בהגיון
    רב המהמרים בעולם מפסידים!
    אין לזה קשר למציאות,
    ממש לא שווה להמר
    וזה מה שכיף שרובנו לא יודע מה יהיה.

    אחלה תגובות פה ובכתבות האחרונות.
    תודה

    1. צודק דורון ותודה על המחמאות, אבל להמר בכאילו זה לא כמו להמר בכסף. כשאתה מהמר בכסף, אתה מראש לא רציונאל

  19. אחלה פריוויו דור.

    אכן יום חמישי הגדול סוף סוף מגיע.

    והאמת היא שכבר נמאס לי לקרוא פריוויוים לסדרה.
    שיתחילו כבר לשחק.
    נמאס לי לשבת בחדר ההמתנה.
    לכבוד המאורע החשוב, אני אפילו שוקל לקום בשעה המיועדת ולראות אותו בלייב, ולא מוקלט בליג פאס.

    מבחינתי, הדבר הכי חשוב בסדרה הוא שאף שחקן לא ייפצע (בטח שלא אחד הכוכבים), כי אז הסדרה תאבד את הערך שלה.

    אני רוצה לראות סדרה של 7 משחקים,
    צמודים, מותחים, עם שינויי הובלה, הגנות חזקות, התקפות מעולות,
    מלחמות על הריבאונד, השתטחויות על הרצפה, ושבסופן הקבוצה הטובה יותר תנצח.

    יאללה גולדן סטייט!!

  20. קודם כל אסור בשום אופן שהסידרה תיגרר למשחק שביעי. כי אז זה יוצא בשבת וזה אסון.
    אני חושב שאם גולדן סטייט תנצח את הסידרה זה יהיה מוזר מאוד, ממתי הנייס גאיז מנצחים את הthugh guys?
    גולדן סטייט מתאימים בול לפוזת הצדיק ורע לו של הפיניקס של נאש.
    וזה מה שאני צופה לשנים הבאות:
    ניצחון של קליבלנד 4-2 בסידרה הזאת ו repeat של הסידרה הזאת לפחות עוד פעמיים בשלושת השנים הקרובות. קרב שיהפוך למיתולוגי כשלברון מתקדם בצעדי ענק לעבר ה6 אליפויות של קובי. כולל ה3 רצופות של מייקל.

    1. במקום אחד ראיתי שמשחק 7 זה בשבת…במקום אחר ראיתי בין חמישי לשישי .
      אשמח לשעת מה הנכון …בתקווה גדולה שמשחק 7 יהיה בשישי או שלא ישוחק כלל

  21. תגידו רק לי הגמר מזכיר את גמר ליגת האלופות. בתפקיד ברצלונה כמובן גולדן סטייט שמשחקת מרהיב ומדהים בתפקיד מסי כמובן קרי. בתפקיד יובנטוס קליבלנד שעל שתיהן אומרים שהם משחקים בליגה ללא תחרות ומאוד קלה לשתיהן הגנה חזקה שגם מוטלת בספק כי הם עוד לא פגשו קבוצת התקפה מדהימה

    1. זה גם מזכיר לי את הקרב בין הביצה השמאלית שלי לימנית. אחת זריזה וביישנית כמו קארי והשנייה חזקה ושחצנית כמו לברון וכמובן רונאלדו

      רק אלוהים יודע מה יש לאנשים עם כל ההשוואות הדביליות האלה..

  22. לדעתי צפוי לנו משחק (ואולי אפילו סדרה) מאתגר ולא זורם עם סקור נמוך והרבה נסיונות של שני המאמנים. כל ריצה של אחת הקבוצות תענה בעברה אלימה ופסק זמן. מעט היילטס והרבה כדורסל טכני וחפירות. מי שזוכר את הקרב (״קרב״) בין שון מייקלס לברט הארט ברסלמניה- משהו כזה.
    ג״ס 4-2.

  23. איזה בילד-אפ, יא-אללה. נקווה ששתי הקבוצות, איך אומרים ביידיש, וויל רייז טו דה אוקייז'ן.

    נתראה בארבע..

  24. דנבר מתחילים להתקדם עם חיפוש המאמן שלהם אחרי 4 חודשים של כלום. האנשים שראויינו/ירואיינו למשרה בימים הקרובים:

    מלווין האנט (עוזר מאמן בקבוצה ומאמן זמני העונה)
    מייק ד'אנטוני (מאמן בפניקס, לייקרס, ניקס, מאמן העונה ב-2005)
    מייק וודסון (מאמן בעבר באטלנטה וניו יורק, דובי יפרט לכם על איכויותיו)
    מייק מאלון (מאמן סקרמנטו לשעבר, פוטר במהלך העונה)
    דון ניומן (עוזר מאמן בוושינגטון)

    כולם מאמנים עם אוריינטציה התקפית מובהקת, מתאים למסורת של הנאגטס לכדורסל מהיר בטירוף שמשתלב טוב עם יתרון הגובה של דנבר על קבוצות אחרות

      1. זה אכן דני שלנו… אמרו לו שהשם שלו צריך להישמע פחות יהודי אם הוא רוצה סיכוי… אז הוא שינה מדני לדון ::)

  25. אם הווריורס לוקחים הם 47-3 בבית העונה. אני לא חושב שאף קבוצה עשתה את זה, אולי בוסטון של 1986 (40-1 בעונה הסדירה ואליפות)

  26. 11 לגולדן סטייט
    מומי דפק נסיעה לקולרדו לרגל עסקים
    עשה מאמץ גדול לראות המשחק
    עכשיו בבר מוקף רדנקיות והילי ביליס
    דוקטור אין מוניות בקולורדו ??

    1. יצאתי מהארון? שמתי לך פוסט של מהממו8ת וכתבתי פוסט על מרוץ סוסים בשבת בבלמוט, בשעה שאתה בוודאי שכבת במיטה ולא עשית מאומה!
      (הסוסים ייכנס מחר כשיישבר קצת מהכדורסל)

  27. האם הם גם מתכוונים לשחק כדורסל היום או שיש רק הופעות???
    אם תהיה הארכה זה יתנגש עם הצורך לקחת את הילדים לגן.
    שמישו יספר להם על הפרשי השעות מארץ הקודש!

  28. מי שכתב שקיירי נראה טוב – טעה. קיירי בוודאות לא עצמו. אני לא יודע בדיוק את פשר פציעתו אבל הוא לא בחופשיות כתמיד.

  29. המשחקים האירופאיים שיהיו בבאקו החודש הם משהו רציני, או עוד בפרק ב-"1,001 ניסיונות להיות חלק מאירופה" של אזרבייג'אן?

  30. אני מקווה שכולכם מתחילים לראות את העליונות האמיתית של המזרח על המערב: בגרות…אגרסיביות…באים למלחמה ללא חשש…

  31. עוד לא היתה קבוצה בהסטוריה של ה-NBA שניצחה סידרת גמר בג'אמפ שוטס.
    את התוצאה כבר רואים. גולדן סטייט בחיים לא תנצח מרחוק.

  32. כל עוד אסטבן יחסוך מאיתנו את המחמאות שלו זה יהיה לכיוון קליבלנד. בשניה שיתחיל לקדוח אותנו בדבש , קליבלנד יקבלו בראש

  33. רואים איך השחקנים של קליבלנד רגועים וג"ס פשוט בפניקה.
    אגב, מישהו ראה את, אה, נו איך קוראים לו… רזה כזה… אה! סטף קארי??

  34. מידן, יאיר ואחרים התלוננו על שיחות ברזיה בארץ, שפתאום כולם מדברים על הנבא בזכות בלאט. תשמעו דיאלוג אמיתי שהיה לי עם אמא של אישתי אתמול:
    היא: מה אתה אומר, הוא לוקח ?
    אני: מי, על מה את מדברת ? אה, על בלאט?
    היא: יש לו איזה כושי אחד, גדול וגבוה, הכי קופץ, הכי מהיר, חזק משהו. והוא מנצח את כולם.
    אני: אה, לברון. אבל את יודעת, הקבוצה השניה היתה הכי טובה כל השנה, זה יהיה קשה מאוד. וגם להם יש כושים . . .
    היא: מה אתה אומר ? אבל בלאט לא יתן לזה לקרות, והכושי שלהם הוא הכי טוב.
    אני: אני מאד מקווה שאת צודקת.
    היא: אל תדאג, בלאט והבחור הזה, הם הכי חזקים וגם חכמים

  35. גולדן סטייט מתרגשים, הם עוד יירגעו ויתחממו אין דאגה. בינתיים אפשר לראות שבארנס יכול להאט את לברון ושקליבלנד עושים עבודה קבוצתית יפה על קרי.

  36. ההעלאה של ברברוסה היא צעד חכם, היחיד שהיה בגמר אזורי משחקני הווריורס, יש לו ניסיון יותר מלקארי ושות'

  37. איפה הקהל המפורסם של GS???

    במקום לדחוף את השחקנים ולעודד, נכנסו לשוק כמוהם.

    בלאט בטח לא מבין מה זה השקט הזה, אחרי שנים של אולמות אירופיים מטורפים

    1. אני שואל באמת…
      לא הספקתי לקלוט ואני שומע כמעט בלי סאונד כדי לא להעיר את הילדים (כי אחרת אני אראה משחקים אחרים… ברבי וכאלה…)

  38. מה שבלאט עושה שלספואלסטרה לא היו ביצים לעשות, זה לתת ללברון לשחק מבלי להוציא אותו. עד שיש לו פאולים, או טיפונת ברבע השלישי. ספואלסטרה היה מוציא אותו כמו שעעון אחרי 9 דקות, ומכניס אותו אחרי 5 דקות של הרבע השני, ולא משנה מה.

  39. בניגוד לרוב העונה בה בלאט הושיב את לברון לשתיים שלוש דקות ברבע הראשון, היום ובעוד מספר משחקים בפלייאוף הוא עשה את הרוטציה המוכרת ללברון ממיאמי. רבע ראשון מלא ובטח יתחיל את השני על הספסל.
    מעניין למה השינוי…

  40. לקיירי יש זוג אשכים מהגדולים בנמצא….יום יבוא ויהיו מוצג מוזיאוני,
    הבנתי כל מילה ממה שעדו גור אמר….אחלה סאונד

  41. שתי הקבוצות משחק אשכרה שכונתי. אני לא אומר שזה רע, אני רק מציין עובדה: כולם נעים חופשי לאן שבא להם, והכדור עובר עד שמישהו זורק.

    1. איך מרק ג'קסון בכלל מסוגל להסתכל עליהם??
      או ליתר דיוק איך נותנים לו להיכנס לאולם? לא מפחדים שהוא יבצע RAGE CRIME???
      אני לא אופתע אם הוא פתאום ישלוף תת מקלע, ירוץ לספסל של ג"ס ויפתח באש תוך צעקות "למה לא שיחקתם ככה שנתיים???"

  42. כמה אבחנות שמנחם יוכל להשתמש בהם :
    1- העונשין של קליבלנד על הפרצוף
    2- הם החטיאו המון זריקות קלות
    3- אירוינג חזר!!
    4- הסדרה תקום ותיפול על הבריאות של אירוינג

  43. משחק חופשי לחלוטין. כל אחד עושה מה בא לו. אני מקווה שהקאבס ינצחו אבל מי שיכתוב שזה הכל תודות לחוכמה של בלאט יורד לרמת 'נטול הבנה משולל מושג'

  44. בוקר טוב,

    ברבע הראשון הידיים של הלוחמים רעדו.
    קרי ותומפסון עדיין לא הגיעו.

    ברבע השני החמישייה השנייה המצוינת של הלוחמים משתלטת על העניינים, בראשות איגי וספייטס.
    והקאבס מחטיאים את הג'אמפים שלהם.

  45. וואוו קרי.

    לברון ג'יימס עושה טעות כשהוא נכנס לתחרות שלשות עם קרי.
    הוא לא מגיע לטבעת.
    האורקל ארינה נדלק.

  46. למרות השלשה, תומפסון ממש לא במשחק.

    ומישהו יכול להסביר לי מה קרה ללברון מהשלשות? הוא נהיה משליך לבנים מקצועי

    1. איך? ככה…. 🙂

      האמת שזה מאד פשוט. בתחרות בין שחקן עם כישרון לשחקני נשמה, תמיד יותר קל להזדהות עם שחקני הנשמה. כי זה נותן לך תחושה שזה אפשרי, שגם אתה מסוגל.

      למשל שתי השלשות של שומפארט עשו אותי שמח מאד, בעיקר בשבילו. הנה שחקן שנותן את כל מה שיש לו על המגרש בלי מרכאות, ולמרות שהכישרון שלו מוגבל, הנשמה שלו הביאה אותו למעמד של שחקן חמישיה בגמר הNBA

  47. זה יישמע הזוי לגמרי, אבל לדעתי מה שהחזיר את ג"ס למשחק בתחילת הרבע השני יותר מהכל זה העובדה ששחקן של קליבלנד ישב על הספסל.
    ואני לא מתכוון ללברון…
    ברגע שתומפסון ירד לספסל ג"ס שלטו בריבאונד והתחילו לרוץ.
    או שאני מדבר שטויות?

      1. כמו שכבר כתבו לפני, כשתומפסון על המגרש, אף אחד מג"ס לא עבר את החצי עד שהכדור היה בוודאות בידיים שלהם, ולכן גם כשהם תפסו ריבאונד הם יצאו להתקפה מסודרת.
        ברגע שהוא ירד הם התחילו לרוץ בלי לחשוב (טוב, זה והעובדה שספייטס שם 3-4 מהשדה בחמש דקות…)

  48. מפתיע אולי אבל הקאבס עם 7-17 לשלוש הווריורס 4-12. לברון עם 19 נק על 19 פוזשנס. קארי 14 ב-11 עם 4 אס' אבל כל גולדן עם 10 בסה"כ.
    כמו הרבה משחקים העונה הספסל של הווריורס התחיל את ההסתערות והחמישיה המשיכה. כמו בהרבה משחקים העונה ספייטס נכנס ונתן תרומה התקפית מיידית. הוא הגבוה הכי מגוון התקפית שלהם לצד גרין.

  49. הצוות המסייע של הווריורס, פרט לקצת ספייטס וקצת איגי, על הפרצוף. אחוזים גרועים לכל מי שלא לקח תואר MVP בגולדן סטייט חוץ מהאמורים…

    1. קליי 1-6.
      1-6!!!
      הוא נכנס להלם בתחילת הפלייאוף ועדיין לא יצא ממנו.

      אני זוקף את זה לחובתו של סטיב קאר. ראבאק, השחקן השני הכי חשוב שלך. היה לך כמעט חודש (שלא לדבר על השבוע האחרון) לשחרר אותו

  50. נעלמתי ל-20 דקות כי שלוש עיזות קראו לי מהדיר. מסכנות, יותר מדי חם להן ולא יכולות להירדם. כשזה קורה אני שורק להם שיר "דוגית שטה…ומלחיה נרדמו כולם…" והן נרדמות תוך 5 דקות.
    טוב, אני רואה שמאומה לא קרה כשנעלמתי, מלבד כמה שלשות של הווריורס.

  51. ננעלמתי ל-20 דקות כי שלוש עיזות קראו לי מהדיר. מסכנות, יותר מדי חם להן ולא יכולות להירדם. כשזה קורה אני שורק להם שיר "דוגית שטה…ומלחיה נרדמו כולם…" והן נרדמות תוך 5 דקות.
    טוב, אני רואה שמאומה לא קרה כשנעלמתי, מלבד כמה שלשות של הווריורס.

  52. התרומה ההתקפית של מוזגוב לעומת הפסיביות של בוגוט היא אחד ההבדלים המשמעותיים עד עכשיו. וקיירי מוכיח שהוא ענק

  53. בתחילת הרבע לברון ממש הכריח את קיירי לקחת אחריות. אירווינג מסר ללברון, לברון החזיר לו מיד את הכדור. ככה 2 התקפות. בינתיים זה הולך טוב, כשקיירי בריא אי אפשר לעצור את החדירות שלו

  54. צריך לתת קרדיט לקיירי שבינתיים נותן משחק מצויין, הן בהגנה והן בהתקפה.

    קליי תומפסון, צריך רבע אחד טוב, כדי להתחיל את הפלייאוף,
    לפי המבט שלו הוא עוד לא הגיע מנטלית למשחק,
    הוא משדר הרבה מאוד לחץ.

  55. מנחם, ג'יימס ג'ונס אמור להיות מומחה שלשלות ? כי או שבלאט לא משתמש בו נכון או שהוא הפך לעציץ מוחלט, סתם גופה על המגרש

  56. היתה לי הרגשה שהפאול לת שגרין עש בסוף המחצית שהוביל לשלשה של גיי אר יהיה משמעותי ועכשיו הוא ישב עם 4 פאולים

  57. תודה רבה אשך ועומר רואה טוב
    חושב ששומרים טוב על לברון אבל זה לברון כמעט בלתי אפשרי
    4 עברות לגרין

  58. קליבלנד מקרה מאוד מוזר בכדורסל.. משחק כל כך אנוכי כל כך מסורבל ומבולגן יותר מדי בידודים.. תן את הכדור ללברון ותקווה לניסים ונפלאות וכמה גיחות פה ושם של שחקן אחר..
    עדיין למרות זאת מנצחים ונראה שזה משתלם להם..
    הגדולה של בלאט בינתיים שהוא לא מפריע..

  59. וואללה שהמאמנים הנגדיים מפספסים את השמירה על לברון. כשהוא עובר את שחקנו, אף אחג לא מגיע לסגור לו את קו הכניסה!

    1. הוא צעיר. לוקח זמן. ולקח לו זמן להבין שהוא כזה טוב בזה. לאט לאט בנה בטחון, עכשיו הוא מרגיש שכל כדור שלו

  60. קליבלנד תלויים מדי בלברון, וככל שהסידרה תתקדם הוא יהיה יותר מותש.
    כל המהלכים האחרונים היו בידוד של ג'יימס, זה ממש לא טוב לקאבס.

  61. מעניין אם לברון וקיירי יעלו בתחילת הרבע.
    לברון כבר נראה מותש וקיירי סחט את עצמו אבל שניהם קריטיים, בטח כדלי נראה כמו שחקן רוגבי ואף אחד אחר לא קונה סל

  62. הגנות פלייאוף רצחניות ולכיוון ה7 משחקים.
    תודה עומר אשך טמיר המקורי וברק על הלינקים תבורכו
    רואה טוב

  63. קליבלנד חזקים בהגנה. וזה לא בא והולך, זה משהו שאפשר לשמר. כשיש הגנה כזאת, קשה מאוד להוציא את קליבלנד מהמשחק!
    יש הבדל גדול בין הסגנונות בין המזרח למערב

  64. האסטרטגיה של סטיב קר,
    לתת ללברון ג'יימס לנצח אותו,
    לברון משחק מדהים, אבל הוא לוקח הרבה יותר מדי על עצמו.
    חוץ ממנו ומקיירי, אין לקאבס אף שחקן אחר שתורם בהתקפה באופן משמעותי.
    בסופו של דבר לקראת סוף המשחק לברון יהיה עייף מדי,
    והזריקות תהיינה קצרות ולא תיכנסנה.

    ואז קרי, אחרי שלושה רבעים שנתן לשומפרט לשמור עליו מצויין,
    יתעורר, יתפור 3 שלשות ויסגור את המשחק.

  65. ללברון יש ביצים של דינוזאור.
    הבן אדם 1-5 מהשלוש, בפיגור שלוש שתי דקות לסיום ושם שלשה בלי למצמץ בכלל.
    וואוו

  66. הסיבה העיקרית לכמות האופנסיב ריבאונד של קליבלנד זה הניסיון של הגבוהים של ההגנות להביא עזרה בצבע, ומכאן מוזגוב ותומפסון תופסים עמדה טובה לריבאונד התקפה.

  67. יהיה חבל אם קליבלנד יפספסו את זה, הם יהיו מותשים במשחק הבא בגלל חוסר תרומה מהספסל (ג'. אר ודלי). לג"ס ספסל עדיף בהרבה. לא יכולים לסמוך רק על לברון בהתקפה, זה ממש מוגזם

  68. לברון הכעיס מליונים לא ב"החלטה" כמו בשלשה
    רציתי לקנוס אותו במליון דולר על כל נסיון שלשה.
    זהו הימים הטובים שבליתי ב ללל באופן סמוי נגמרו
    לברון תחת כישוף נגדי

  69. הארכה?? או סל נצחון של לברון\קיירי\ג'יאר. או שבכלל קליבלנד תאבד את הכדור וגולדן ינצחו. איזה משחק איזה לחץ

  70. זריקה גרועה של לברון. היה עדיף ללכת לקיירי. איגאדולה שומר על לברון טוב מידי.
    יו אני גמור מעייפות, קשה הארכה עכשיו!!

  71. איזו התקפה טיפשית של קליבלנד, זריקה מבחוץ במקום שקיירי או לברון יחדרו לסל ויסחטו עבירה. לא מתאים לבלאט, ללברון או לקיירי

  72. נו מה הארכה עכשיו?? לברון עם 40+, קארי ותומפסון הרבה פחות. בוגוט לא הגיע להגנה היום מול מוזגוב. כמה פעמים בסדרה עוד יקרו כל הדברים האלה ביחד?

  73. לא נעים להגיד אבל בשתי ההתקפות האחרונות לא שורקים לג"ס על המכות שהם נותנים תחת הסל. קרי מקבל שריקות חופשי

  74. קליבלנד היו עייפים מידי בהארכה, אם קיירי לא גמר את הסדרה יש סיכוי. הם שיחקו טוב במשחק, וזה בחוץ. למרות שזה המשחק שהיו צריכים לגנוב כנראה

  75. 0-1 ג"ס

    הייתה בעיני סידרה חידתית והיא תישאר כזו .
    מצד אחד חשבתי היום שג.ת.
    מאידך יכול להיות שעכשיו משתחרר שם הלחץ.
    גם 0-2 לא יסגור את הסדרה הזו.

    1. ידעתי שמישהו יקפוץ.
      השריקות יכולות להיות מאוזנות….השאלה מתי שורקים מה.
      בהתקפות האחרונות שלחו את קארי פעמיים על כלום ושום דבר לקו שזה 4 נקודות בטוחות לקרי .

  76. משחק מצויין. נקווה לעוד 6 כאלו. חבל, קליבלנד היו צריכים לקחת את המשחק לפני ההארכה. תרגיל גרוע בהתקפה האחרונה.

  77. הלוחמים הם פשוט קבוצה טובה יותר.
    כל אחד מהשחקנים הבאים תרם לניצחון:
    קרי, תומפסון, גרין,איגי,ספייטס, בוגוט.
    אף אחד לא התבלט יותר מדי (אולי איגי),
    אבל כל אחד נלחם, לקח כמה ריבאונדים, קלע קצת,
    ויצר פיזור של הסיכון בהתקפה של הלוחמים.

    לברון כמו שכבר כתבתי 2 דקות לסיום הזמן הרגיל,
    נוצל יותר מדי,
    יותר מדי בידודים שלו, שגרמו לו להתעייף ופשוט לא הגיע להארכה.

    בתואר זוכה קבוצה שיש לה ספסל טוב, ורול פלייר שתורמים את חלקם במאני טיים.

  78. לא ברור לי למה בהארכה לא הלכו למשחק פוסט אפ של לברון. הרי שום דבר אחר לא הלך, וזה משחק שמבטיח כמעט תמיד נקודות.

  79. האסטרטגיה של קר לתת ללברון להרוג אותך לבד היא מצויינת. בלי דאבל טימים הוא יכניס את הסלים שלו ולאט לאט יתעייף וככה שאר השחקנים לא יקבלו זריקות פנויות.

      1. כמעט אף פעם הוא לא הביא אנשים לדאבל טים על לברון והוא נתן לשומר שלו להתמודד איתו לבד גם אם הוא היה בנחיתות פיזית מולו. אם זה לא אסטרטגיה אני לא יודע מה היא.

        הסיבה שסמית ושומפרט קלעו מעט זה בגלל לברון לא משך דאבל טים מהפוסט. התפקיד של סמית ושומפרט בהתקפה של קליבלנד זה לעמוד על הקשת ולחכות לכדורים מלברון, כשזה לא קורה אי אפשר לצפות מהם לקלוע הרבה אלא אם כן סמית תופס יום משוגע.

  80. שמישהו ירחיק את האסטבן הנודניק הזה מהאתר, הוא ממש נאחס.
    חת׳ול שחור שעובר מתחת סולם בדיוק כשיש רעם למרות שאין עננים. נאחס!! אסטבן המשעמם

  81. קארי נשמע כאילו הוא לא התאמץ הגוון קול שלו רגוע מאד
    מדבר בצניעות 10-20 מהשדה
    לברון 44 18-38
    האחוזים דומים,
    חגיגה, כיף לראות,
    נהנתי מאד

  82. שימו לב לשורת הריבאונד של הווריורס:
    6,6,7,6,4,3,5,5,3,3
    אני לא זוכר כזה איזון בריבאונד. מאמץ משותף בריבאונד של כל השחקנים כדי להביא את הניצחון. בסופו של דבר הווריורס ניצחו את הקאבס 48-45 בריבאונד.

  83. לאורך סידרה אין לקליבלנד מה למכור בלי ספסל מול גולדן סטייט
    ולכן אני ממשיך עם ההימור שלי ויגמר 0-4 או 1-4

  84. יש פה פספוס גדול של לברון ושל בלאט. היה לכם זמן לתרגיל בסוף הזמן החוקי. אתם אמורים להיות יותר מנוסים. הלחץ הוא על הקבוצה הביתית. יש כמה מהלכים שיכולים להביא די בבטחון לפחות נקודה – וזה כל מה שהיה צריך. והם פספסו את זה (כמובן קרדיט גם להגנה של ג"ס).
    וגם בהארכה – במקום למשוך את המשחק למקום שנוח לכם, נתתם לג"ס לרוץ, וקליבלנד איבדו כדורים בצורה ממש מוגזמת. ג"ס נכנסנו לתנופה, והמשחק נגמר.
    מצד אחד משחק לא מרשים של רבים בקליבלנד, ועדיין זה היה קרוב. מצד שני ג"ס קיבלו בטחון, ואם היה סיכוי שילחצו מהמעמד – זה כבר לא יקרה. גם הפציעה של קיירי עלולה להיות סופר קריטית לסדרה. חייב להגיד שהכף כרגע נוטה בהחלט לכיוון ג"ס.

  85. יום נפלא, לא להתעצב אוהדי בלאט (גם אני)
    הכל פתוח,
    ברכות לאוהדי סן פרנסיסקו הקדוש.

    כולי חיוך אחד גדול אחרי משחק כזה
    בלתי תלוי בתוצאה החיוך.
    אחלה יום ותודה על התגובות שאשלים א"?חכ

  86. לא מבין את בלאט ברוטציה.
    אף אחד לא ישכנע אותי שפרקינס לא שווה 10-12 דקות למשחק.
    ומריון ומילר עדיין יכולים לתת 5-15 דקות.

    1. והוא כמעט ניצח למרות זה.
      לדעתי הוא הימר על לתת הכל ולנצח את הראשון ואז לבוא רגוע יותר עם חלוקת דקות נכונה יותר בהמשך וזה כמעט הצליח

      1. מדובר בשחקן לא מבוגר מדי (30 ) שעבר כבר 3 גמרים כולל זכייה אחת בבוסטון.
        וכולל משחק 7 שנעדר וזה אולי היה ההבדל בין זכייה נוספת בבוסטון.
        למה דחיל ראבק הוא לא יכול לתת 5-10 דקות ?

        1. א) כי הוא פשוט גרוע מאוד
          ב) כי אפשר לעזור ממנו בהגנה באופן חופשי לגמרי וזה יהיה מוות עבור ההתקפה של קליבלנד
          ג) כי הנקודה החיובית היחידה שלו התקפית היא יכולתו בחסימות נעות שנשרקות רק באחוז קטן מהמקרים שהוא מבצע אותן, לא משתלבת עם צורת ההתקפה של קליבלנד, שאין לה קלעים טובים בהתפנות לזריקה ע"י מעבר על פני חסימה.
          ג)כי בהגנה הוא יודע רק לתת מכות ואפילו בריבאונד הוא מקסימום בינוני

  87. מעניין מה תהיה תוכנית המשחק של קליבלנד למשחק 2.
    ההגנה עובדת, אבל לברון לבדו רק כמעט ניצח.
    צריך למצוא דרך לתת ל-JR מבטים חופשיים מה-3.

  88. בסך הכל משחק טוב ומותח,
    בדיעבד כולנו גאונים,
    אם לברון לא היה מאבד את הכדור בסוף הרבע האחרון
    אם לברון לא היה מחטיא את 2 זריקות עונשין
    או שומפארט קולע את הסל האחרון
    אם קארי היה קולע ולא מקבל חסימה
    או גרין יוצא ב6 עבירות
    או או או או ואם אם אם
    אפשר לשנוא. את לברון או לאהוב את בלאט
    בסופו של דבר אנחנו כולנו מתים

  89. לפני הסדרה חשבתי שהווריארס מנצחים את הסדרה 1-4.

    אחרי המשחק היום, אני משנה את דעתי.
    אני מאמין שקליבלנד ינצחו 2-4.

    אם לברון קולע 42 נק' (לא סופר את ה-2 האחרונות…)
    בלי קליעה יציבה מבחוץ, ללא עזרה מיוחדת מהשופטים, ובלי שקלעי החוץ של קבוצתו יצליחו לרווח את המשחק, ואחרי שהוורארס ניסו עליו כל קומבינציית שמירה אפשרית –
    אז לדעתי הקבוצה שתעלה הילוך בהמשך הסדרה היא קליבלנד.

    1. עכשיו סופית קברת את קליבלנד:)

      דווקא לדעתי ההילוך הנוסף הוא של הווריורס. קרי לא שיחק טוב וגם לתומפסון ולגרין יש עוד 2 הילוכים. בקליבלנד לעומת זאת לברון במשחק הכי טוב שלו בפלייאוף ואירווינג במשחק הכי טוב שלו מאז הסדרה מול בוסטון. כל עוד שומפרט לא יקבל מצבים פנויים הוא לא ייתן יותר ממה שהוא נתן היחיד שיש לו הילוך להעלות שם זה סמית שהוא השחקן הכי פחות צפוי בNBA בערך, אז אתה לא באמת יודע למה ניתן לצפות ממנו.

    2. "ניסו עליו כל קומבינציה אפשרית" – נתנו לו לשחק מול שומר אחד שהתחלף כל הזמן ולא אפשרו לו לחלק מסירות ואסיסטים. "לבחור את הרעל שלך" כמו שקאר אמר. זה שסמית' קלע מעט ובמשך שני רבעים כמעט ולא זרק זה לא מקרה ולא החלטה של ג'יימס בלבד: זה פועל יוצא של הגנת ג"ס. וזה לא מקרה שבסוף המשחק התפוקה של ג'יימס ירדה כי הוא היה סחוט.

      ג"ס התרגשו בהתחלה. זה ניכר והם הודו בזה. במשחק הבא הם יהיו משוחררים ומפוקסים יותר.

  90. לא היה זכר למאמנים המשחק הזה. השחקנים שיחקו ועשו מה שהא להם.
    דקות מאוד מבולגות של מחליפי הווריורס מצד אחד, מצד שני הרבה יותר מדי בידודים של לברון ומהלכים מאוד גרועים ולא מתוכננים במאני טיים.

    קרי התרגש מאוד ולא שיחק הכי טוב שהוא יכל.
    לברון מהצד השני ריסק את הווריורס, איגוואדאלה קצת האט אותו אבל זה היה בעיקר בגלל עייפות.

    מאמן נקבע גם באיך הוא מחלק את הדקות, לא יכול להיות שלברון, אירווינג ותומפסון משחקים 47 דקות. מתישהו משלמים את זה.
    בצד השני קרי ותומפסון בילו הרבה על הספסל ופנ קר לא ויתר לעצמו.

    קרי כמעט הפסיד לוויורס את המשחק עם הגג שנוא קיבל אבל ניצח אותו במו ידיו עם העבירות שסחט בהאאכה.

  91. משחק גרוע של קליבלנד כקבוצה, לברון לקח יותר מדי על עצמו (3 אס' ו-3 ריב' זה כלום בשביל שחקן ברמה שלו) וג'יי אר היה על הפנים. מוזוגוב ודאבל טי היו מעולים, ואירווינג גם עד שנפצע.

    אבל זה מה שקורה כשאין ספסל, ולווריורס יש את זה. 12 שחקנים זה יותר מ-8, ובעיקר כאשר הספסל של הווריורס שיחק הערב הם היו יותר טובים בזמן הרגיל, בהארכה זה היה וואן מן שואו במשך רוב הזמן.

  92. אם יקירי בריא הכל פתוח. אם לא הכל גמור.
    קליבלנד שיחקו די חרא וכמעט לקחו. ג״ס קבוצה מוכשרת? לא ראיתי שום דבר מיוחד

  93. אני לא מבין איך ספייטס לא קיבל דקות.
    גבוה שקולע מחצי מרחק זה מתכון לריסוק ההגנה המצופפת של קליבלנד.

  94. ספייטס שומר פחות טוב מהאופציות האחרות לכן שיחק מעט – ותרם המון. ליי שגם לא קולע טוב בנוסף להיותו שומר בינוני ומטה לא שיחק כלל. חוץ מזה ספייטס לא התאמן הרבה זמן ונגמר לו האוויר בחצי הראשון.

  95. אגב, עם כל ההייפ סביב קארי, הוא נתן משחק נורא בעיני. שיחק במין אפטיות לא ברורה. בשתי הדקות האחרונות הוא עשה איירבול ונחסם בלייאפ. ממש לא מה שאתה מצפה מMVP

  96. בסופו של יום ג.ס ניצחה בהארכה את קליבלנד בבית בלי לאב בלי ורז'או בלי קיירי בסוף המשחק.
    אם הם היו אטלנטה או שיקאגו חצי מהאנשים פה היו אומרים שזה עדות לחולשה של המזפח.
    אני ממש לא מאחל לאף אחד בג.ס להיפצע אבל אבל תארו לכם מה קורה אם טומפסון או גרין מסובבים את הקרסול..

        1. כמה משחקים בעונה הרגילה, כמה משחקים בפליאוף, וכמה משחקים בסדרות גמר לברון קלע 40 ומעלה נקודות?

          זה היוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל.
          לברון לא יקלע מעל 40 נקודות כל משחק גם במתכונת הזו שלא באה עליו שמירה. הסדרה של קליבלנד תקום ותיפול על השחקנים סביבו, שלאור הטקטיקה של קר לא אמורים עכשיו להיות פנויים לזריקות.

          הגג של אירווינג על קרי כמעט חיסל לווריורס את המשחק כי הוא גם לא היה ממש בסוף השעון, ובמקום להיות +2 הם בשוויון וללא כדור עם 24 שניות לקליבלנד. אני בטוח שהוא קיבל את הגג הרבה בגלל חוסר נסיון.
          מצד שני, בהארכה הוא סחט 2 עבירות חכמות מאוד והלך לקו במצב ש2 הקבוצות רחוקות מלשים סל.

          ולגבי הפציעות – עם וראז'או ולאב קליבלנד משחקת בקצב הרבה הרבה הרבה יותר מהיר, ההגנה הרבה יותר חדירה כי שניהם ובעיקר לאב שומרים גרועים, ומה שעשוי להתפתח הוא קרב זריקות שבו לקליבלנד אין שום סיכוי מול גולדן סטייט.
          להשתמש בלאב כמו בשומפרט\ג'ייאר זה לא אפקטיבי כי הוא הרבה יותר מגוון בהתקפה מהם מצד אחד ומצד שני הוא בור בהגנה.

  97. משחק שיא של לברון, משחק בינוני ומטה של ג"ס וזה נגמר ככה.
    ג"ס טובה בפער די גדול, מקווה שקיירי יוכל לשחק כדי שלא יתלו את הסוויפ בפציעה שלו.

    1. משחק מצויין של לברון ועדיין הקליעות לא נכנסו.
      משחק חלש של ג'יי אר ודלי.
      משחק שיא של איגודלה.
      פציעה בדקות ההכרעה של קיירי.
      ועדיין נגמר ככה.
      נקווה שקיירי יחזור כדי שהאחים ספלאש יצטרכו להתמודד עם הגרדים המובילים של היריבה (מה שלא קרה כל הפלייאוף ע"ע קונלי בברלי ועכשיו קיירי)

  98. בואו נסכם שהיה משחק מצויין/נוראי, שקליבלנד נתנה-את-כל-מה-שיש-לה/ רק-מתחילה, שדיוויד בלאט השפיע-מאוד-על-המשחק/חסר-משמעות, שגולדן סטייט נראים-כמו-ילדים-מבולבלים/ שיחקו-לפי-התוכנית ושלברון לוקח-על-עצמו-יותר-מדי/ מתייצב-לאירועים-גדולים.
    איכשהו אחרי המשחק הראשון הסדרה הפכה ליותר מסתורית ומסקרנת ממה שהייתה לפניו.

    1. לא ראיתי, אני מקווה שאתה טועה. אם הוא גמר את הסדרה הוא די גמר להם גם את הסיכוי הקטן שהיה.
      או שלברון ביים את הכל כדי שיוכל לקחת אליפות לפי התסריט ההוליוודי, לא למען האגו הקטן שלו אלא רק כדי לפרק באופן סופי את ללל

  99. תודה רבה על הסיקור.
    האורקל ארינה הוא לא מקום רחמן. אם אתה לא מצליח לצאת עם הנצחון אחרי משחק שכזה, אתה יכול לשכוח מלנצח שם בפעם הבאה.
    ה״כמעט נצחון״ הזה של קליבלנד מזכיר את משחק 2 בסדרת גמר המערב של ג״ס מול הרוקטס. במקרה של הרוקטס, אותו הפסד סלל את הדרך להפסד 4-1 בסדרה.
    מצד שני – זה היה המשחק השני בסדרה, והלילה זה היה המשחק הראשון.
    אבל בכל זאת, אני מאמין שעם או בלי שום קשר להפסד של קליבלנד הלילה, הסדרה תיגמר 4-2 לווריורס.

  100. עצוב על קיירי.
    בעיקר בשבילו כי הוא אחלה, ונתן הכל.
    אבל גם כי אנשים לא יבינו עד כמה גולדן טובים ויהיו תירוצים על הסוויפ הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט