למה קליבלנד/לברון/בלאט הולכים להפסיד בגמר? / הגולש קליי

a1

למה קליבלנד/לברון/בלאט הולכים להפסיד בגמר?

 
1. יתרון ביתיות בתוספת שינוי שיטת הגמר ל 2:2:1:1:1
יכול להיות שהאלוהים של רוב קוראי האתר הוא בצד של קליבלנד בגלל בלאט הישראלי (אני יודע, הוא אמריקאי שגדל בבוסטון והגיע לישראל רק אחרי קולג׳ אבל הוא היה מספיק שנים במכבי בשביל שנתעלם מזה) אך יתרון הביתיות הוא יתרון משמעותי יותר מיתרון האזרחות מכיוון שמתחילים בבית ויש יותר אפשרויות לסגור במגרש הביתי.
בנוסף, עד לפני שנתיים הקבוצה בלי יתרון הביתיות שיחקה 3 משחקים ברצף בבית (שיטת 2:3:2) וזה נתן לה אפשרות להכריע לפני שהקבוצה השניה מתאוששת, זו היתה יכולה להיות אפשרות טובה עבור קליבלנד האגרסיבית עם רוסטר קצר וכוכב מותש.
הווריורס הפסידו רק 3 משחקים בלבד באורקל ארינה במהלך כל העונה הסדירה והפלייאוף ביחד.
 
2. קליבלנד התמודדו בפלייאוף נגד קבוצות חלשות מאוד בזמן שג״ס התחממו נגד הטובים ביותר
אמנם קליבלנד ״נראים מצויין״ אך זו חכמה קטנה נגד קבוצות כמו בוסטון (לא התכוונו בכלל להגיע לפלייאוף), שיקאגו (קבוצה מפורקת שלא יכלה לחכות שניה לפני שהעיפה את ת׳יבודו) ואטלטנה (מאזן 20:14 החל מחודש פברואר וחסרים מאוד את ספולושה).
מעבר לכך, למרות ההליכה הקלה לגמר, בלאט ״שחק״ את החמישייה (בעיקר את להברון) ולא הצליח להגדיל את הרוטציה. בצד השני של הארץ הנפלאה, הווריורס התמודדו נגד קבוצות מעולות, עברו כמה משברים והכי חשוב- הם משחקים ברוטציה של 10-11 שחקנים ללא סימני עייפות. בזמן שקליבנד התמודדו עם איזייה תומאס, ג׳ימי באטלר וג׳ף טיג, גולדן סטייט הזיעה נגד שחקנים מעולים- אנתוני דיוויס, מארק גאסול וג׳יימס הארדן!!! שלושת האחרונים היו בשיאם נגד הווריוס אך לבסוף נעצרו בזכות התאמות והגנה קבוצתית.
 A2
3. האריסון בארנס
עד כה האריסון משתפר ומתחמם ככל שהפלייאוף מתקדם. הבחור הצנוע הזה כבר כמעט ניצח את סן אנטוניו בפלייאוף לפני שנתיים כאשר הוא היה רוקי. במהלך העונה הוא שמר הרבה פעמים את השחקנים הגבוהים של היריבה (בהרכב ה״סמול בול״ של הווריוס) והוא מוכן מתמיד לשמור את להברון בפוסט. האתלט המדהים הזה יישמור מעולה, ייקח ריבאונדים, ייצלוף מהפינה, יטביע חזק ואם צריך גם ייצר לעצמו זריקה טובה במצב של ״אחד על אחד״.
 
4. לקליבלנד יש רוטציה קצרה מאוד
לבלאט יש 8 שחקנים ברוטציה לעומת 11 ווריורים שמקבלים אמון מסטיב קר (כולל דיוויד לי וספייטס שכשיר לשחק בגמר).
להברון משחק 41 דק׳ למשחק כאשר רוב הזמן הוא הפוינט של הקבוצה! (קרי ודריימונד גרין משחקים 38 ו 37 דק׳ בהתאמה). בקליבלנד השחקן התשיעי ברוטציה (מילר) משחק רק גרבג׳ טיים. ככל שהסידרה תתקדם, הרוטציה תהה משמעותית יותר וההתאמות ישפיעו יותר.
 
5. למרות העליונות של קינג ג׳יימס, ב total יש לקליבלנד יותר חסרונות מצ׳ אפ
להברון הוא השחקן הכי טוב ביקום ושיחת היום ב bay ayrea היא כיצד עוצרים אותו. מצד שני הוא מעולם לא פגש קבוצה עם כמות כזו של שחקנים שיכולים לנסות לשמור עליו. בארנס יתחיל, איגודלה ימשיך, תומפסון ייעזור ואפילו שון ליבינגסטון יכול לנסות. כאשר הווריוס יירצו שלהברון take it personally , הם ישימו עליו את דריימונד גרין.
בצד השני של המגרש אף אחד לא יכול באמת לשמור על סטף קרי, אפשר להניח שישמרו אותו שומפרט/דליבדובה. לשמור את קליי תופסון זו משימה קשה ומתישה מדי בשביל קיירי אירוינג, במיוחד אם הוא לא לגמרי כשיר. אם להברון שומר את בארנס/איגי אז הוא לא יכול ממש לנוח ולעזור. מכונת הריבאונדים טומפסון יישמור בעיקר על דריימונד גרין שירחיק אותו מהטבעת.
לקליבלנד יש רק את מוזגוב (מעולה!) בעמדת הסנטר ולכן הוא בנחיתות לעומת בוגוט/אזילי. בנוסף מוזגוב משחק רק 24 דק׳ בפלייאוף, מה שמביא אותנו לסמול בול ולקצב מהיר, שם הווריוס יכולים לטרוף את הקאבאלירס בלי מלח!
 
6. הלהברון ג׳יימס פרום אקרון, אוהיו
כל הלחץ על להברון! הוא נטש את קליבלנד, אח״כ נטש את מיאמי ובקליבלנד הנוכחית הוא גם חצי מאמן. אין מאחוריו את פט ריילי וספולסטרה (מאמן מעולה) וגם לא את החבר הווינר דווין וויד. המאזו שלו בגמרים הוא כבר 2 מ 5 והוא חושש מאוד ממאזן של 2 מ 6. זכרונות ההשפלה מהגמר האחרון חקוקים אצלו היטב בזיכרון. הוא יודע שאת האליפות הראשונה שלו הוא לקח נגד קבוצה שהגיעה פעם אחת בלבד לגמר (אוקלהומה) ואת האליפות השניה שלו הוא קיבל במתנה מגרג פופוביץ׳. להברון כבר די שחוק ויודע שהירידה בכושרו קרובה. אחרי (או במהלך) סדרת הגמר האחרונה הוא אמר על סן אנטוניו- ״כך צריך לשחק כדורסל״, היום כאשר הוא צופה בווריורס יש לו flashbacks לכדורסל הקבוצתי של הספרס. להברון אוהב אתגרים ונוטה להצהרות ורחוק מלהיות לוזר, אך בזמן אמת הוא פוחד מאוד לפשל (בשונה משחקנים כמו ג׳ורדן ובריאנט) וכבר ״זרק את המגבת״ בעבר. ככל שהסידרה תתארך, ההגנה על להברון תשתפר, ההתאמות של צוות האימון הנפלא של הוויורס ישפיעו, ולהברון יהיה מותש פיזית ומנטאלית (קרמפינג?). בצד השני, ג״ס מרגישים שהלחץ עליהם קטן יותר למרות שהם תופסים את עצמם כקבוצה טובה יותר. הם ייחשבו ב bay area כהצלחה פנומנאלית בלי קשר לתוצאת הגמר, אף אחד לא ירד עליהם במידה והם יפסידו ולא יהיו שם שינויים פרסונלים (סטיב קר יימצא מחליף טוב לאלווין ג׳נטרי).
 
שורה תחתונה
הווריוס מנצחים (לא אופתע אם אחרי 5 משחקים) ומביאים אליפות אחרי 40 שנה, הם יעשו את זה בזכות בחירות דראפט חכמות(מקום 7, 7, 11 ו 35), השקעה בצעירים , הנהלה מעולה וסטיב קר.
אובמה ייחגוג את האליפות על מגרש הגולף עם סטפן קרי בזמן שריילי תשחק ב club עם בנות הנשיא.
 A3

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
58 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יאיר (בשמו של דיויד לי)
יאיר (בשמו של דיויד לי)
3 ביוני 2015 17:44

פוסט מדויק. אבל קיוויתי שאף אחד באתר לא יספר את זה לאוהדי קליבלנד הצצים כפטריות אחרי הגשם ורציתי שיופתעו קצת.
הרסת עם הספוילר הזה

יונתן שגב
יונתן שגב
3 ביוני 2015 17:54

תודה רבה, יופי של פוסט. יש כמה דברים שטיפה מוגזמים.
6)כל הסעיף הזה יהיה לחלוטין עבור לברון. He's from Clevland Ohio. הוא לא יכול לפשל. הוא ישחק עם אקסטרה מוטיבציה כדי להביא הביתה גביע.
3)הריסון שחקן נחמד +, אבל זה עדיין לא ״זה״. הוא יהיה אחד מחולייה של שומרים על לברון ובהתקפה הוא לא יתן מעבר ל-11 נק׳ ב-32% מהשלוש (46%) מהשדה שהוא תורם עד עתה.
2) אני לא בטוח כל כך. שיקגו וממפיס (במיוחד כשקונלי היה פצוע) הן כמעט תאומות (אפילו יש אח בכל קבוצה). יוסטון לא חזקה בהרבה מאטלנטה ולא היה ספק בכלל שהווריורס תעבור אותה. בוסטון הוא שיעור חשוב עבור קליבלנד והיא מאוד חישלה אותה להמשך הדרך. הייתי אומר שהיריבות של גולדן מעט יותר איכותיות, אבל היריבות של קליבלנד לימדו אותה ״שיעורים״ בזה אחר זה.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 ביוני 2015 18:40

יוסטון כמו ששיחקה היתה לוקחת בהליכה את אליפות המזרח.
סדרת הגמר שלהם מול הוורירוס היתה אדירה וה4-1 די משקר, היו 2 משחקים צמודים שפשוט הרגו אותם והווריורס פשוט היו ארוכים יותר ומעט מוכשרים יותר.

ממפיס הרבה הרבה יותר טובה משיקאגו. הן דומות בזה שמשחק ה3 שלהן לא היה קיים (של שיקאגו היה מעט טוב יותר) אבל לממפיס יש את משחק הפנים מספר 1 בליגה ולשיקאגו יש את ג'ואקים נואה כשחקן התקפה!

אטלנטה היא נפילה חופשית, ראיתי את הסדרה בין אטלנטה לוושינגטון ואני יכול לומר בוודאות שאם ג'ון וול היה בריא הם היו מנצחים 4-2 לכל הפחות.

רבין הוד
רבין הוד
3 ביוני 2015 18:41

אתה רפה הבנה מספר 1 באתר

רן הנרגן
רן הנרגן
3 ביוני 2015 19:14

1+

גיא
גיא
3 ביוני 2015 17:54

במשאל הסופר מקיף גם אני סימנתי את גולדן סטייט כאלופה.
אבל המעבר מ 2-3-2 הוא לטובת הקבוצה האורחת (קליבלנד)
למיטב זכרוני, מיאמי 2012 ודטרויט 2004 הן היחידות לנצח את 3 משחקי הבית הרצופים.

קליי
קליי
3 ביוני 2015 21:14
Reply to  גיא

לגבי שיטת ה 2-3-2, בעלי הקבוצות בליגה אינם מסכימים אתך, ראה ציטוט של אדם סילבר:

"There certainly was a perception … it was unfair to the team that had the better record, that it was then playing the pivotal Game 5 on the road. So this obviously moves that game back to giving home-court advantage to the team with the better record if it's a 2-2 series," Deputy Commissioner Adam Silver said.

גיא
גיא
4 ביוני 2015 6:37
Reply to  קליי

אני זוכר את הציטוט מ-NBA.COM, אחרי ישיבת בעלי הקבוצות.
דרך אגב, אותם מעניין רק כסף. לכדורסל נטו לא היה שום משקל בקבלת ההחלטה.
הסטטיסטיקה לעומת זאת די חד משמעית. רק 2 קבוצות נצחו 3 רצוף בבית. בשיטה של 2-2-1-1-1 הסיכוי לנצח 3 בבית ולגנוב אחד בחוץ הרבה יותר גדול.

עגל
עגל
3 ביוני 2015 17:59

אני מבין שהכותב הוא אוהד ג"ס שחי באזור המפרץ ? כי ככה זה נשמע. זה לא זלזול חס וחלילה וגם יכול להיות שהתובנות שלך נכונות.
הזכרת את גאסול, הארדן והגבה כשחקנים שמולים התמודדה ג"ס אבל בוא לא נשכח שהם שיחקו ב-3 קבוצות שונות 🙂
ניו אורלינס היא עדיין קבוצת פח (יחסית) שקליבלנד היתה מפרקת. יוסטון היתה מבחן אמיתי ושאפו לג"ס, אבל כך היתה גם שיקגו.
בקיצור, אני לא יודע לנבא והכל יקום ויפול על מאצ'אפים ועייפות, ובזה יש לג"ס יתרון.
קדימה להברון האליל הנערץ והכל יכול ועוזרו הנאמן והמסור דיוויד !

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
3 ביוני 2015 18:01

כן, פוסט מדויק אבל זאת תהיה הסדרה הכי קשה של ג"ס בפלייאוף.
אולי זה לא ילך עד הסוף (ההימור שלי זה 4-2), אבל רוב המשחקים יהיו צמודים מאוד לדעתי.
אני חושב באמת (לא מייחל) שזאת תהיה סדרה שבה לברון יפול על התחת בגדול.
בדיוק בגלל מה שציינת – הלחץ עליו, בשילוב עם היותו כל יכול בקליבלנד יגרמו לו לעשות כרצונו על המגרש ולא לכיוונים טובים.
תוסיפו לזה את השומרים המצוינים שיהיו עליו ואת המאמן החכם שישתמש בהם – וזה מתכון רציני ביותר להתרסקות עבורו.

עגל
עגל
3 ביוני 2015 18:17

כמוך וכמו מתן אני חושב שג"ס טובה מדי, אבל בוא נתפלל ביחד שלברון יביס ויפיץ את אויביו וכך יפקח את עינהם של העוורים (ושל חלק מהעברים)

רבין הוד
רבין הוד
3 ביוני 2015 18:20

איגי כבר לא שומר על כמו שהיה פעם , בארנס בינוני וגרין שומר טוב אבל איטי מדי וראינו איך לברון חגג עליו העונה.

מי ישמור על קיירי? ברבוסה?ליווינגסטון?קרי? שלושתם שומרים בינוניים מינוס

לעומת זאת על קרי שאמפ דלי יכולים לשמור לא רע
ועל תומפסון לברון שאמפ וסמית יכולים לשמור גם לא רע

אני חושב שטריסטן יכול פחות או יותר לנטרל את גרין ומוזגוב אץ בוגוט

אני כמעט בטוח שיש לנו פה 7 משחקים והכל פתוח

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 ביוני 2015 18:52

שים לב שבמשחק הנפל של הארדן במשחק מספר 5 (בו הוא שבר את שיא האיבודים) הוא קיבל בערך כל שומר אפשרי מהווריורס, בטוח היה לזה חלק, ויש מצב לא רע בכלל שזה מה שיקרה בסדרה הזו גם.

לגבי איגוואדאלה – למה כולם גומרים אותו? הוא קיבל עכשיו רול יותר משני ממה שהיה לו פעם, הוא גם עבר פציעה, אבל זה אומר שהוא גמור? הוא בסך הכל מבוגר מלברון בשנה ויש לו קילומטראג' נמוך ב30000 ק"מ מלברון.
גם על דאנקן אמרו שהוא נגמר ונגמר ובסדרה מול הקליפרס הוא היה השחקן הטוב ביותר של הספארס, מול הסנטר ההגנתי הכי טוב בליגה.
לא הייתי ממהר לגמור את איגי.

שחקנים כמו אירווינג, קארי ולברון הם לא כל כך ברי שמירה גם ככה והם מוצאים דרך לקלוע את הנקודות שלהם.
קודם כל מה שחשוב זה לגרום לשחקן לעבוד קשה הרבה יותר ואת זה באטלנטה לא עשו על אף שחקן של קליבלנד.

דבר אחרון, כשלברון נכנס למוד של מאני טיים, הוא הופך גם לפוינט גארד. זה הופך את אירווינג להרבה פחות יעיל. הוא אמנם יודע לקלוע ולחדור ברמות הכי גבוהות שיש, אבל אירווינג הופך מאופציה 1-2 בהתקפה לחבר בלהקה של דלאוודובה-סמית-שאמפרט-תומפסון-מוזגוב שמחכים לשאריות שלברון מוציא מהחדירות\ריבאונד\מסירות של לברון עצמו וזה אוברקיל עצום לשחקן התקפה מגוון כמו אירווינג.
הנס הזה שנקרא קליבלנד הוא בדיוק בגלל שהשחקנים שם לא נדרשים לעשות יותר ממה שהם צריכים.

קליי
קליי
3 ביוני 2015 21:18

מסכים מאוד!

מתן גילור
3 ביוני 2015 18:13

1:4 ג"ס. פערי הרמות גדולים כמו בעונה שעברה. משחק על אחד של ג'יימס יספיק לניצחון בודד (שוב, כמו בעונה שעברה).

שמואל
שמואל
3 ביוני 2015 18:21

מסכים עם רוב המאמר, אבל זה פחות חד צדדי ממה שתארת.

לקליבלנד יש רוטציה של 8, וזה סביר לגמר. לא מסכים עם האמירה שבלאט לא הצליח להרחיב את הרוטציה. הוא משחק בלי ורזאו ולאב ועם שליש קיירי. הוא הצליח להכניס את דלבדובה וגונס לרוטציה והם משחקים טוב. הוא אפילו סחט כמה דקות טובות מהאריס ומילר. קשה לעבוד עם כמות הפצועים של קליבלנד.

אף אחד לא יכול לעצור את סטף? במשחק האחרון ביניהם הם הצליחו לעצור אותו על 3 מ 9 מדאונטאון, ובכללי 5 מ17.

אני לא מסכים עם נושא המצאפ.. TT מגן מצויין על גארדים, וגם סמית. מה שנותן לך 5 מגנים מעולים על גארדים (דלבדובה,לברון, שמפרט, סמית וTT), רוב הפרשנים ששמעתי דוקא ניתחו את הנושא אחרת וחושבים שזה דוקא נק' החוזק של קליבלנד (ביחד עם ריבאונדים).

הבריאות של קיירי הוא די נקודת המפתח. בלעדיו הסיכוי שלהם קלוש . איתו (משחק איך שהוא יודע לשחק) הסיכוי שלהם לענ"ד די טוב.
אם זה יגיע למשחק 7 – לג"ס יש יתרון עצום.
אם קליבלנד תוכל לסגור את זה במשחק 6 – קליבלנד תנצח.

אתה גם מתבלבל בין pressure לבין drive. בינתיים בפליאוף לברון מוכיח שהוא לגמרי מפוקס, והלחץ מרומם אותו.
בכל מקרה, זה לא כל כך חד צדדי כפי שהצגת..
נ.ב. גם קארי הוא פרום אקרון אוהיו (ואוהדי קליבלנד לא יתנו לו לשכוח את זה).

רבין הוד
רבין הוד
3 ביוני 2015 18:23
Reply to  שמואל

1+

דניאל
דניאל
3 ביוני 2015 18:51
Reply to  שמואל

מסכים.
אם כי אני עדיין חושב שג״ס טובה מדי…

וגם, למען הדיוק – אני לא חושב שהרוטציה של ג״ס באמת הייתה רחבה יותר.
תכלס, מי ששיחק מהספסל הם איגי, ליבינגסטון ואזילי.
ספייטס ודייויד לי בקושי ראו מגרש (ברמה של דקות ספורות ולא משמעותיות פה ושם, כמו מריון לצורך הענין).
אז כן – רוטציה של 8 שנותנים את הכל במשך 7 משחקים, זה יכול להספיק.

מנחם לס
מנחם לס
3 ביוני 2015 18:49

זאת סידרה שהכל יכול לקרות בה. לא זכור לי מקרה אחר בו הנבואה על מה יקרה היא כל כך תלוייה באויר. ג"ס תנצח 1-4? לא אופתע. קאבס תנצח 4-1? לא אופתע.
זה מין מפגש מוזר שהכל יכול לקרות בו.

אהרון שדה
אהרון שדה
3 ביוני 2015 18:53
Reply to  מנחם לס

+10 גם אני כתבתי זאת במקום אחר באתר.

שמואל
שמואל
3 ביוני 2015 18:50

+1

אהרון שדה
אהרון שדה
3 ביוני 2015 18:51

מצטער שאני הורס את החגיגה וסותר את כל המגיבים הקודמים וגם אותך
קליי…אמנם ייתכן בהחלט שג.ס תנצח …אבל לא נראה לי שבגלל הסיבות הנ"ל.
בכל מקרה תודה רבה על המאמר ושמחתי לקרוא.
להלן תגובתי .
1. שינוי קונספט הביתיות לא משמעותי יותר מדי אם בכלל.
שכן במקום שיהיה ישר 4-1 קליבלנד (לשיטתך) יהיה 3-1 קליבלנד ואז נסיעה לג.ס לכן במקרה הגרוע קליבלנד תבוא הביתה ביתרון 2-3.
זה אולי משפיע באופן הפוך במצב שכל קבוצה הייתה שומרת על הבית או גונבת 1 בחוץ…ככה קליבלנד הייתה צריכה 1/2 אבל זה לא מה שיעשה את ההבדל.(משמעות זניחה ).

2. לא רואה הבדל גדול …נכון שעקרונית המזרח יותר קל אבל ג.ס נמנעו מס.א ואפילו הקליפרס היו הרבה יותר קשים מיוסטון .
בשורה התחתונה בסיבוב הראשון קליבלנד עברה את בוסטון וג.ס את ניו אורלינס…נכון האחרונה טובה יותר אבל זה לא זה.
חצי גמר אזורי : שיקגו הייתה קשוחה וקשה לא פחות ממפיס וגאסול…לא פחות טוב מ…גאסול.

גמר אזורי : אטלנטה נטולת הכוכבים הייתה קבוצה טובה יותר העונה מיוסטון ..לא זו ולא זו הם קבוצות שאתה מצפה לפגוש בשלב הזה…נכון הארדן היה בשנה פונמנלית …אבל הראה הרבה חוסר יציבות ..בקיצור ההבדל מינורי אם בכלל.

3. האריסון בראנס …על כל בראנס שכזה יש תומפסון שכזה בצד השני עליו אפשר להגיד בדיוק אותו דבר.

4.הרוטציה : גם אני חשבתי כך עד שקראתי את הנתונים …הרוטציה דומה כמו תאומים (כמעט סיאמים ) כתבתי זאת במאמר אבל בקצרה שני הקבוצות מסתמכות על 8 שחקנים ורק אותם ה 8 משחקים יותר מ 10 דקות.
בג.ס נותנים פירורים לניגרי (9 דקות ממוצע פליאוף) ועוד פחות מכך ללי ולספייטס או איך שקורים לו.
בלאט נותן אפילו פחות למילר ,מריון ובעיקר לפרקינס.
ברור לחלוטין שבלאט יוכל להפתיע עם אחד מהם.

5. כאן ייתכן שאתה צודק…אבל בלאט בעל יכולת אלתור חריגה שאין כמוה בארה"ב (בזכות החלפות סופו וטיוס במכבי ובעוד דוגמאות הזויות של חוק רוסי וכיוצ"ב ) …בקיצור הוא יאזן זאת כי הוא גמיש מחשבתית מקאר.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 ביוני 2015 19:00

כשאתה משקלל סדרה אתה צריך לקחת בחשבון ששחקנים מתעייפים\נפצעים תוך כדי משחק וסדרה.
אם אתה תשפוט את הקליפרס לפי ההרכב הראשון שלהם אתה תגלה שהם צריכים להגיע לפחות לגמר המערב, אבל הסגל הקצר מאוד שלהם, יחד עם סדרה מפרכת מול האלופה היוצאת, ביחד עם חוש לוזריות היסטורי הביא אותם למצב שהם נכנסו לצד הלא נכון של הסטטיסטיקה בסדרות 3-1.

אתה עצמך דיברת על כמה חשוב סופרסטאר לקבוצה:
במזרח יש לך 2 כוכבי על – לברון וג'ון וול (וגם עליו אפשר להתווכח אם הוא השיג את הכרטיס למועדון..)
במערב יש לך (לא כולל הפצועים) את: לנארד, קארי, ווסטברוק, גאסול, הארדן, יש עוד כמה…

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
3 ביוני 2015 19:00

אה וכמובן פול וגריפין.

שמואל
שמואל
3 ביוני 2015 19:16

הייתי מוסיף לרשימת המזרח את רוז ובאטלר (שני שחקנים מדהימים שהיו בשיא בריאותם בפלייאוף).
גם קיירי בריא כוכב (מחזיק ב2 המשחקים עם הכי הרבה נקודות העונה).

רבין הוד
רבין הוד
3 ביוני 2015 19:20

נכון המערב יותר כשרוני אבל המזרח יותר קשוח

א.ב
א.ב
3 ביוני 2015 19:45

קשה להעריך איך גולדן סטייט תראה מול ההגנה של קליבלנד. זו הרבה יותר חזקה ויציבה משל יוסטון ושל ניו אורלינס, נגד ממפיס קר פשוט עזב את טוני אלן, זה עצר את ממפיס לחלוטין ופשוט חייב להוריד את אלן לספסל, זה שחרר את גולדן סטייט בהתקפה. אצל קליבלנד אין את מי לעזוב, גם דלבדובה קולע משלוש וגם שומפרט. זה אומר שההגנה שגולדן סטייט תפגוש תהיה יותר חזקה גם משל ממפיס בלי אלן, שלא לדבר על זה שלעומת הגבוהים של ממפיס הגבוהים של קליבלנד הרבה יותר ניידים ויכולים להחליף יותר טוב בחסימות.
עדיין, גולדן סטייט מעולים ועמוקים ומאומנים היטב, הם פייבוריטים אבל לא בהרבה. זו הסדרה הכי קשה שלהם.

עומר
עומר
4 ביוני 2015 11:12
Reply to  א.ב

+1

אאא
אאא
3 ביוני 2015 19:56

ספולטורה מאמן מעולה ?
האם זו בדיחה ?
הוא עציץ פאתטי מהסוג שיש לקליבלנד כעת.
כל הכבוד לריילי על נבחרת הכוכבים שהרכיב שם,אבל
המאמן שלו הוא סתם ליצן.

אהרון שדה
אהרון שדה
3 ביוני 2015 20:34
Reply to  אאא

הקלידו את התגובה כאן…

אהרון שדה
אהרון שדה
3 ביוני 2015 20:37
Reply to  אאא

להגיד על בלאט עציץ ופאתטי זו בדיחה טובה.
עזוב את הנ.ב.א זה מאמן שהביא כמה השיגי ענק כמו היורוליג עם מכבי (תקציב 12 בליגה בערך) ,זהב יורובסקט עם רוסיה (ניצחון בספרד בגמר …ספרד של האחים גאסול ,נבארו ועוד כמה שחקני נבא באותה תקופה כמו גארבחוחסה ועוד ) ועוד מדליה אולימפית עם אותה רוסיה (אר ארד..אבל חצי גמר מול ארה"ב).
גם בקליבלנד בלאט עשה המון דברים ואין לי כל ספק שעם כמעט כל מאמן אחר קליבלנד הזו לא בגמר ולא עוברת את שיקגו .

רבין הוד
רבין הוד
3 ביוני 2015 19:58

אם בפתאטי אתה מתכוון למישהו שמרוויח 5 מיליון דולר בשנה ועובד בדבר שהוא הכי אוהב , אז כן הוא פתטי

מוש השור
מוש השור
4 ביוני 2015 0:42

+1

דרור2
דרור2
3 ביוני 2015 20:25

זווית נוספת – האתגרים בהם. שני המאמנים היו צריכים לעמוד בפלייאוף:
קר התמודד מול מאמן לא מרשים בסיבוב הראשון, מאמן מצוין אך חסר הישגים בסיבוב השני ומול קווין מקהייל (כל מילה מיותרת) בגמר המערב. בלאט, לעומת זאת, התמודד עם מועמד חזק לתואר מאמן העונה בראשון, מאמן העונה לשעבר בשני ומאמן העונה הנוכחי בגמר המזרח. גם אם מוציאים מה משוואה את סטיבנס בשל פערי האיכות בסגל, בלאט עשה שח מט לשני מאמנים מעולים בכל הקשור לאימון, ההכנה וניהול משחק. לפיכך, נראה לי שמצ'אפ המאמנים נוטה לכיוונהשל קליבלנד. שלא לדבר על הנסיון העצום של בלאט בסדרות, פליי אופים ומשחקים של להיות או לחדול

אהרון שדה
אהרון שדה
3 ביוני 2015 20:37
Reply to  דרור2

+1

שמואל
שמואל
3 ביוני 2015 20:45
Reply to  דרור2

+1

oron
oron
3 ביוני 2015 21:10

הריסון הולך לתת סדרה ..
6-7 משחקים לווריורס

יניב
יניב
3 ביוני 2015 21:57

ניתוח מעולה בעיקר אני מסעים שאי אפשר לדעת לאן זה יילך. אני עדיין חושב שאם קליבלנד מנצחים אחד מהשתיים הראשונים היא לוקחת. מה שכן שהמפעל ראשונה מאז קליבלנד הקודמת שלברון מגיע והכל עליו. נכון דויד בשנתיים האחרונות לא היה במיטבו אבל הוא עדיין היה שם ובכל זאת זה וייד. פה עם כל הכבוד לקיירי הכל תלוי אך ורק בו ואין לחפש מישהו אחר. נראה עם הוא יעמוד בלחץ

אהרון שדה
אהרון שדה
3 ביוני 2015 22:08
Reply to  יניב

אם קיירי כשיר אפילו לא במאה אחוז הוא יתרום יותר מוויד לדעתי.

גיא
גיא
3 ביוני 2015 22:55

את ווייד לא היה צריך להסתיר בהגנה. גם כשקיירי ב-100% בריא, הוא חור בהגנה.
כבר שכחנו עד כמה ווייד שחקן מדהים ב-2 צידי המגרש.
(כאשר הוא לא פצוע. כמובן)

יניב
יניב
3 ביוני 2015 23:01
Reply to  גיא

התכוונתי יותר למה שוייד היה מעבר ליכולת שלו. ויוד היה אלוף מוכח ולברון ידע שאם המצב יהפוך להיות קשה מדי תמיד יהיה שם וייד ורק הידיעה הזאת עוזרת בצד המנטלי. קיירי ממש לא שם ולברון יכול בהחלט להיעזר בו אבל אם המצב יהיה קשה הוא יכול לסמוך רק על עצמו

שמואל
שמואל
4 ביוני 2015 0:40
Reply to  גיא

זה די שטויות.
קיירי נתן הגנה טובה במהלך כל העונה.
הוא שמר על סטף – 5 מ17 (אם אני לא טועה אחד משלושת המשחקים הכי פחות טובים של סטף העונה).
הוא לא הולך לראות את עצמו מככב בחמישית הגנה – אבל הוא ממש לא חור בהגנה.

אלי לס
אלי לס
3 ביוני 2015 22:16

1-4 לגולדן סטייט בלי ספיקות כמעט (הספק הוא לגבי המשחק שקליבלנד תיקח)
ההפרש בין מה שחושבים על הגמר בארץ לבין מה שחושבים בארה"ב הוא הזוי
בוואלה ערכו סקר עם השתתפות של 50000 מצביעים 75% נותנים את הניצחון לקליבלד ורק 25 לגולדן סטייט…

אהרון שדה
אהרון שדה
3 ביוני 2015 22:20
Reply to  אלי לס

כשג.ס ניצחה את 1-4 אמרתי בדיוק אותו דבר "הספק לגבי המשחק של יוסטון "
אבל בגמר הכללי זה אחת הסדרות החידתיות ביותר שאני זוכר.
בכל אופן לדעתי בארץ מבינים כדורסל יותר מבארה"ב (אם כי בארץ יש עדריות גדולה ).

מנחם לס
מנחם לס
4 ביוני 2015 1:56

בארץ מבינים לא רק כדורסל יותר מאשר בארה"ב, אלא גם פוטבול, בייסבול, א"ק, ושחייה. וגם רפואה, אסטרונומיה, וסמארטפון.
המשפט האחרון הוא ההזוי ביותר שקראתי כאן בזמן האחרון.

מנחם לס
מנחם לס
4 ביוני 2015 1:59

אהרון, יש לי רושם שאתה מחזיק מעצמך כמומחה לכדורסל. למשל, הרגע כתבתי על ה-BACKDOOR CUTS שבלאט ייסה להכניס לקאבס. מה זה בדיוק?

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
4 ביוני 2015 11:22

אהרון, למקרה שתהית, אתה חלק מהעדר.

שמואל
שמואל
4 ביוני 2015 0:43
Reply to  אלי לס

טוב, גם על שיקגו אמרו שהם יפסידו, ומול אטלנטה גם הרבה אמרו שיפסידו.
המאמר המעודכן בESPN מביא 1 בעד קליבלנד, 3 נגד ובריאן ווינדהורסט שאומר שאי אפשר להתעלם מקלילבנד (הוא כתב שמאז ינואר הם הפסידו רק 11 משחקים וניצחו מעל 45).
במפגש האחרון ביניהם (במפגש הראשון לברון לא שיחק) קליבלנד ניצחו באופן מרשים.
קשה לדעת כ"כ בוודאות.
לג"ס יש את הEDGE אבל זה באמת יכול ללכת לכל הכיוונים.

hebrewman
hebrewman
3 ביוני 2015 22:20

אני יודע שאי אפשר ללמוד הרבה מהמשחק שהיה בעונה הרגילה, אבל צריך לשים לב לכמה דברים.
1. קליבלנד שלטה במשחק מהרבע השני בצורה מוחלטת.
2. למשחק הייתה אווירה של פלייאוף (אני מזכיר את ההתפרצות של סטיב קר על השופט שלא שרק עבירה לזכות סטף קרי)
3. לאב לא השפיע בצורה קריטית על המשחק ובמלאכת הריווח אני חושב שג'יי אר בצד החזק זה הרבה יותר מאיים.
4. לא נעים לומר אבל מאז הפציעה של לאב ההגנה של הקאבס השתפרה פלאים, ואם במשחק שהיה בעונה הרגילה ג"ס התקשו, לדעתי עכשיו יהיה להם הרבה יותר קשה…
נ.ב. עם כל הכבוד לקבוצות המערב, ההגנה היחידה שבאמת הקשתה על ג"ס היא הספרס. מכיוון שהיא לא נפגשה איתם בפלייאוף, עוד לא יצא לנו לראות מה ג"ס שווים מול הגנה חונקת…
נ.ב. 2- יוסטון עם משחק הגנתי מזוויע כמעט ניצחה את שני המשחקים הראשונים. עוד סיבה מדוע יהיה לג"ס קשה.

אהרון שדה
אהרון שדה
3 ביוני 2015 22:27
Reply to  hebrewman

מסכים מאד בעיקר עם סעיף 4 (גם לי לא נעים לומר זאת…)

שמואל
שמואל
4 ביוני 2015 0:46

זה חד משמעי.
אבל בהיעדרו נטל ההתקפה מונח באופן קשה על לברון, במיוחד בצבע. זה לא משהו שאפשר לבנות עליו ל82 משחקי העונה הסדירה.
הבעיה היא שורזאו דומה ללאב – שניהם מעולים התקפית, אך חלשים בהגנה (ולאב גם לא הכי משהו בהצבת screen – דבר שמוזגוב מצטיין בו). קליבלנד לא צריכה את שניהם (במיוחד לא במשכורות שהם מקבלים).

Yamani1000
Yamani1000
3 ביוני 2015 22:49

אמנם גם אני מהמר על GS, ודי בקלות אפילו.

אבל, אי אפשר גם לומר שהמזרח=פח (מה שנכון), וגם לומר שהלחץ על לברון.

הוא כבר עמד בציפיות מעונה ראשונה, וסיכוי טוב שיהיה בגמר גם בעונה הבאה.

GS יהיו בגמר בעונה הבאה? בכלל לא בטוח.

דרור
דרור
4 ביוני 2015 1:04

קליבלנד בשישה משחקים

סטפן
סטפן
4 ביוני 2015 5:56

האמת כולכם מצחיקים אותי. לפי הסטטיסטיקות הגנה וההתקפה של הקאבס טובה ממש במעט משל הווריורס אבל תחשבו מול מי שיחקו כול אחת מהקבוצות. הווריורס שיחקו נגד דיוויס והחבורה המוכשרת שלו, נגד הגריזליס הפיזים ומנוסים, ונגד הרוקטס של ארדן שתגידו מה שתגידו בסוויפ לברון לא היה מעיף אותם. אתם אומרים שהווריורס לא ״נבחנה״ עדיין ע״י קבוצה ברמה… ההפך בידיוק ההפף. לברון עדיין לא נבחן ע״י קבוצה שעושה הגנה והתקפה ברמה הכי גבוהה שיש.

גיא
גיא
4 ביוני 2015 6:30
Reply to  סטפן

אין שום אשף מספרים שיכול להמציא את הסטטיסטיקה שקובעת שקליבלנד פייבורית בסדרה.

לווריארס התקפה טובה יותר, הגנה טובה יותר, ספסל עמוק יותר.
ובכלל, סגל בריא יותר.
האספקט היחיד במשחק בו לקליבלנד יתרון קטן, הוא בריבאונד.

אבל בסדרת הגמר לא הסטטיסטיקאים ינצחו לאף אחת מהקבוצות שום משחק.
לדעתי, הווריארס פייבוריטים, אבל שום דבר לא סגור
(לפחות עד שסטיב קר יחליט לשלוף "פופ" מהשרוול, ולכבות את הזגגנים…)

סטפן
סטפן
4 ביוני 2015 7:43
Reply to  גיא

אני לא אומר שהווריורס ינצחו כי בגמר הכול יכול לקרות (למרות שאני מאמין שכן) אבל מצחיק אותי שאנשים מבססים ע"י נתונים שהקאבס טובים יותר למרות ששיחקו נגד קבוצות פחות טובות

stringer bell
stringer bell
4 ביוני 2015 9:17

אהבתי הכל חוץ מהסעיף על האריסון בארנס.
בארנס זה כלום ושום דבר.
לברון יאנוס אותו אם וכאשר.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
4 ביוני 2015 12:01

דיוויד בלאט התמודד מול נס-ציונה, והכלים שזה נתן לו יכולים להביס את גולדן-סטייט-וווררווויייווורררס.

עוד נקודה נוספת שלא מזכירים היא הניסיון של מייק מילר ושון מריון: זקני העדה, כל תנועה שלהם נובעת מאלפי שעות ניסיון , חוכמה ואצילות כדורסלית.
מייק מילר יכול להתייבש 800 משחקים, אבל ברגע האמת הוא יעלה מהספסל ויקבור שלשה שתשתיק את הקהל הצפונבוני לעד. שון מריון, האיש והזריקה המסוגננת ביותר בעולם, אין צורך להרחיב איזה פיק ברכיים יקבלו התינוקות מג"ס כשיראו אותו עולה מהספסל. היד של קרי תרעד מולו כאילו הוא זקן בן 90, הוא יזרוק איירבול.