"מעורב גמר" לערב יום ג': קליבלנד ב-6 / בלאט מחכה לצלצול מאובמה / מנחם לס

1.. זה סופי: קליבלנד מנצחת ב-6

אני מתחילת העונה קבעתי את קליבלנד כמנצחת ה-NBA העונה. כשקווין לאב ניפצע שיניתי דעתי לשיקגו, אבל אחרי הקריעה הקולוסלית של הבולס – שאני קובע את תום ת'יבודו כאשם העיקרי בהפסד – חזרתי למקורתי – גם מכורתי – קליבלנד.

אני מאמין שהיא תנצח ואני רוצה שהיא תנצח. ישנן כמה סיבות:

1. דייויד בלאט, וכל המוסיף גורע.

2. אוהיו היא המדינה האהובה עלי מכולן, אחרי ניו יורק. לשם הגעתי עם אשתי רינה ז"ל כסטודנטים צעירים בשנת 1961 (אחרי חצי שנה במנהטן) ישר לקולג' של ווסטר (WOOSTER COLLEGE) שאם תחטטו בספרים, תגלו שהוא אחד מה-LIBERAL COLLEGES הטובים ביותר בכל ארה"ב. שיחקתי שם כדורגל, ועם מי התחברתי? צדקתם! נשיא האוניברסיטה! הוא היה אוהד ספורט שרוף ולקח אותי עמו למשחקי הפוטבול של ה'קליבלנד בראונס' עם ג'ימי בראון בימים הגדולים של האליפות. באביב ובקיץ היינו נוסעים (60 מייל) למשחקי הקליבלנד אינדיאנס בבייסבול. הפכתי שפוט של העיר, ואגם ארי שם יצאתי לשוט ולדוג. בשנתיים האלה הגעתי לסינסינטי למשחקי סינסינטי רויאלס ואוסקאר רוברטסון, וללואיוויל הקרובה לאליפות המכללות ולהיכרות עם קסיוס קליי – מוחמד עלי.

עשינו את ה-B.A בשנתיים כי הכירו לנו בלימודים במכון וינגייט (מנחם) וסמינר הקיבוצים (רינה), ואז המעבר לקנט סטייט לשנתיים ללימודי ה-M.A היה קל ומהיר, והמרחק לקליבלנד התקצר בחצי. ארבע שנים ראשונות בארה"ב במדינת אוהיו, וכולן קרוב לקליבלנד, עושה אותך סאקר של המדינה והעיר לעד.

3. קליבלנד היא נציגת המזרח. אם היא מנצחת, קביעתי שהמזרח עלה מדרגה והוא ברמת המערב יקבל וולידציה. הדבר היחיד שקובע הוא המקום הראשון. מי לקח מקום שני ליוסיין בולט ב-100 מטרים ריצה באולימפיאדה האחרונה? אוקיי. קלטתם במה מדובר.

אז בגלל שלושת הדברים הללו אני כולי בעד קליבלנד. הדבר היחידי שקצת פוגע בהנאה? צדקתם. לברון. אני לא שונא אותו ואני לא אוהב אותו. גם כששיחק במיאמי לא 'אהבתי' אותו. אהבתי את דוויין ווייד. את לברון קבלתי בשמחה כשחקן שבלעדיו לא היו אליפויות. אבל מה לעשות שאין לו פרסונה שאתה יכול לאהוב ולהעריץ? הוא שחקן גדול, ואולי הוא יסיים כשני רק למייקל ג'ורדן. הוא גם גבר חיובי ביותר – בעל נאמן, אב מצויין, חבר נאמן. תורם מכספו לצרכי חברה, לא שותה, לא מעשן, לא אונס, ולא בוגד באשתו. הכל חיובי בו, מלבד ה-VIBES המשודרים ממנו. משהו בלברון מונע ממך להעריץ ולאהוב את לברון.

יכול מאד להיות שהסיבה היא שבגיל 16 כבר היה לו פרצוף של בן 30.

2. למה קליבלנד תנצח?

1. היא מגיעה ליום חמישי הקרוב ב-PEAK של משחקה. בסידרה של שיקגו זה החל והמשיך עם אטלנטה: הקבוצה פתאום העבירה מהלך למהלך ששי. הכל החל לדפוק כשעון שוויצרי. הקבוצה הגיעה להבנה שהיא טובה. "WE ARE GOOD! WE ARE REALLY GOOD!". וכשקבוצה מרגישה ככה, השמיים הם הגבול.

אני מרגיש שהיא הגיעה כמעט עד קצה ההר, ולקצהו היא תגיע בסידרה נגד הווריורס.

2. הווריורס בירידה. זאת פשוט הרגשה שלי. גם הפגיעות בראש של קרי ושל תומפסון, וגם המשחק המוזר של דריימונד גרין. אני לא יכול לשים את האצבע בדיוק, אבל הרגשתי היא שהווריורס אינה במיטבה.

3. קליבלנד חזקה יותר, מחוספסת יותר, וגברית יותר. לי יש מין רושם של 'בוגרים' נגד נוער. תהרגו אותי אם אני יכול להסביר את ההרגשה, אבל ההרגשה היא שהאגרסיביות והבגרות של קליבלנד יתעלו על הכשרון והמשחק הקבוצתי של הווריורס.

4. נסיון. לשחקני קליבלנד ישנם 38 משחקי גמר תחת החגורה. ללברון לבדו יש 27. לווריורס יש "0".

3. כל מה שחסר לבלאט זה צלצול מאובמה

וואללה שאני מת על בלאט. עכשיו גיליתי שיש לו גם חוש הומור!

דייויד בלאט גילה לעתון 'פליין-דילר' שבנימין נתניהו ביקש ממנו לפנות אליו בכינויו "ביבי". מה הוא אמר לעתון לפני הטיסה לסן פרנציסקו? "אחרי שקבלתי  מדלייה בכדורסל כמאמן נבחרת רוסיה, הראשון שצילצל אלי ולהודות לי 'בשם כל האומה הרוסית' היה ראש הממשלה ונשיא רוסיה אז דימיטרי מדבדב. כשלקחנו בשנה שעברה את היורוליג, הראשון שצילצל היה ראש הממשלה שלנו ביבי נתניהו. אני מקווה לנצחון על הווריורס, ואז בוודאי יבוא צילצול מברק אובמה. זה יכסה את כל הבסיסים…!" ("WILL COVER ALL BASES" כמו שאומרים בבייסבול).

4. ללברון לבדו יותר משחקי פלייאוף מכל הווריורס ביחד

לברון השתתף בעצמו ב-27 משחקי גמר פלייאוף. זה 27 יותר מכל שחקני הווריורס ביחד. למעשה, אפילו את תוציא את לברון מהמשוואה, לג'יימס ג'ונס, מייקל מילר, שון מריון, קנדריק פרקינס, שון מריון, וברנדון הייווד יש 7 טבעות ו-11 משחקי גמר.

5. קיירי אירוינג: בתחילת העונה היו בינינו 4 קרבות אגרופים

 

קיירי אירוינג מגלה: "אני אוסטרלי מלידה. נולדתי באוסטרליה כשאבי שיחק שם כמקצועני. אני לא יודע אם זאת הסיבה או מה, אך מהרגע שמת'יו דלבדובה ואני ניפגשנו, היה בינינו קצר. היתה לו דרך לעצבן אותי יותר מכל שחקן אחר בקבוצה. לפחות ארבע פעמים התנפלתי עליו, ומייק מילר או קנדריקס הפרידו בינינו. פעם אחת רציתי ממש להרוג אותו!".

ואז הוא מסיים: "והיום אנחנו החברים הטובים ביותר!".

מה יש לי עוד לומר על המת'יו הזה? הקיד הוא FEARLESS. הוא ה-HUSTLER שכל קבוצה חייבת שיהיה לה. הוא ה-JUNK-YARD DOG שמסתובב עם סכין חדה מוחבאת בגרב.

כשהוא גדל במריבורו, אוסטרליה, הוא שיחק כדורגל, רוגבי, פוטבול אוסטרלי, כדורסל, לקרוס, הוקי, טניס, וקריקט. בכל משחק שהוא שיחק הוא היה המתאבד אחרי הכדור כשהדבר הפחות חשוב לו מכל היה גופו שלו עצמו.

סבו, אלן דלבדובה, טוען שהוא היה תמיד כזה: "תמיד אחרי הכדור. FACE FIRST. הוא לא משאיר דבר על המגרש. הוא נותן את כל מה שיש לו – גוף ונפש". הסבא חוזה בכל המשחקים באוסטרליה, שם הסידרה הפכה ל-PRIME TIME TV בגללו, ובגלל אנדרו בוגוט האוסטרלי המשחק סנטר עבור הווריורס.

בעיר קליבלנד מת'יו הפך ל-"CULT HERO". השם "DELLY" הפך לשני בפופולריותו רק ללברון. למה? כי אין אחד היכול לייצג טוב יותר ממנו את העיר, את תרבותה, את מה שגורם לה לתקתק: כמו 'דלי', קליבלנד היא אנדרדוג. "THE MISTAKE BY THE LAKE". עיר שתמיד היתה עיר אפורה, מפוחמת, העיר של הצווארון הכחול.

לא משנה שבעשר השנים האחרונות כל הדאונטאון עבר FACELIFT מחלט, והוא היום אחד האזורים הנאים ביותר עם שפת האגם ששופצה, המוזיאון הלאומי לרוק נ' רול, והמוזיאון הנפלא לפיזיקה – הכל ליד האולם המחודש, ואיצטדיוני הבייסבול והפוטבול החדשים ומסביב בארים לספורט שניים רק לשיקגו. מי שלא ביקר שם לאחרונה יקבל שוק כשיראה למה הפכו את כל אזור הדאונטאון והרחוב הראשי שם  – יוקליד אבניו.

אבל כמו שלא משנה מה יעשו מחיפה – היא תמיד תישאר עיר פועלים אדומה דפוקה – ככה קליבלנד. עיר שלא תבקר בה אלא אם כן אתה חייב. עיר עשר אם אתה בית חרושת לחלונות ודלתות.

'דלי' הפך לסמל העיר. האנדרדוג שלא ניבחר בדראפט ושהפך לגיבור, בעת שבשיקגו ואטלנטה הוא הפך ל-VILLAIN – הג'אנק יארד דוג הרע הנושך, בועט, ופוצע בכוונה שחקני יריב. אני קורא את ה-'אטלנטה קונסטיטושיון', ושם כתבו במפורש שמת'יו דלבדובה פצע 'בכוונה' את קייל קורבר, וכינו אותו "טוניה הרדינג", מחליקת הקרח שה-X שלה שכר סכינאי לחתוך לננסי קריגן יריבתה את הברך.

דלי הפך לשם דבר כי הוא היה הנשק שדייויד בלאט בחר למלא את מקומו של קיירי אירוינג הפצוע, וכמובן שהיריבים טוענים שהדבר היחיד בו הוא טוב זה בחיסול ברכיים של יריבים או בזריקתם מהמשחק.

לקראת המשחק של יום חמישי, בן ה-24 הזה הוא פתאום הדבר המדובר ביותר אחרי לברון, וזה אור זרקורים בלתי ידוע לחלוטין לאוסטרלי שרק לפני חודשיים היה נאיבי, בן-בלי-שם, וללא איידנטיטי. אמרת דלבדובה? יכולת לומר באותו משפט קוטון ברייס, או ניק קלאת'ס. הם שחקני NBA אלמונים? הוא היה שחקן NBA אלמוני.

אגיד לכם מה: אם לא התרומה של דלי, הקאבס לא מנצחים את הבולס. במשחק הששי, קיירי אירוינג חבוש כולו עם קוביות קרח, ודלבדובה קולע 19 כשפתאום הוא קובר שלשות כמו סטף קרי. זאת היתה תרומה בלתי מצופה מהאוסטרלי ה-4'6 הזה שכל תפקידו האמור הוא להחליף את קיירי בדקות שהוא זקוק למנוחה ולספק הגנה טובה בדקות הללו. לא יותר.

במשחק נגד שיקגו דלי עשה – בכוונה או לא אני כבר לא מוכן להגיד – 'מעורבב רגליים' עם 'מספריים' על רגלי טאג' גיבסון , שהגיב כמו שכל שחקן אחר היה מגיב. התוצאה? זריקה מהמשחק. עוד "+" לצד שמו של האוסטרלי. היי, הוא לא צריך לשחק טוב מהם; מספיק שהוא גורם להם להיזרק. אותו ספור עם אל הורפורד שזרק לדלבדובה מרפק, וניזרק אף הוא. אם מת'יו ימשיך לעשות 'מספריים' לרגלי שחקנים, ואז לחטוף מהם מרפק בפנים, והם ניזרקים – זה טוב יותר מ-6 פאולים. זה היה אז שקריין אטלנטה כינה אותו 'טניה הארדינג'.

ומה אומר האוסטרלי? הוא הודה שה'טניה הארדינג' פגע והעליב אותו, אבל זה לא ישנה את צורת משחקו: אני נילחם בכל מה שיש לי, ואף פעם לא ניסיתי לפצוע שחקן בכוונה. לכנות אותי 'שחקן מלוכלך' פגע בי מאד כי גדלתי על ברכי 'FAIR SPORT'. אני לא יכול לשלוט במה שאנשים אומרים עלי, אבל המצפון  שלי נקי. לא ניסיתי לפגוע בכוונה באף אחד".

תשאלו אותי? אני לא בטוח אם אני מאמין לו. עידו מוריה בטוח מאמין לו וצועק מדאון-אנדר "אין אומה ספורטיבית כמו האומה האוסטרלית". האומה האוסטרלית מיי אס. אתם יודעים מה הם עשו ל  Indigenous Australians? שלא נדע. אבל נניח שדלבדובה אין יד בדבר. כל מה שאני מנסה לומר הוא שבניגוד למה שעידו יספר לנו, באוסטרליה יש לא רק חופי ים ו-'ברבי' עם שרימפ, יש שם גם זונות, רוצחים, ופושעים שלא נדע, כי הרי הם-הם הזבל שבריטניה זרקה לשם לפני איזה מאתיים שנה.

אני לא מאמין שדלבדובה הוא 'שחקן מלוכלך'. אימו ליאן אומרת שהוא "תמיד היה אגרסיבי, אבל הוא KIND NATURED והכי חשוב – GOOD SPORT". אבל אם 'מספרת' תגרום לאיזו פציעה קטנה, או ריאקציה של מרפק בפניו שתוציא את השחקן היריב מהמשחק – למה לא?

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. אני מסכים איתך בקשר לתחזית שלך, ולדעתי הניסיון קריטי. אהרון צדק שהשווה את זה לגמר 1993. ודוולדובה שחקן שמשלב בין קשיחות למשמעת, ודיוויד בלאט יודע להפוך שחקנים כאלה לשחקנים לגיטימיים, גם בנבא

  2. נקודה 2.3 משקפת בדיוק את התחושה שלי!
    "לי יש מין רושם של 'בוגרים' נגד נוער. תהרגו אותי אם אני יכול להסביר את ההרגשה, אבל ההרגשה היא שהאגרסיביות והבגרות של קליבלנד יתעלו על הכשרון והמשחק הקבוצתי של הווריורס."

  3. תודה מנחם
    אני מקווה בשביל בלאט שהוא באמת יקבל שיחה מאובאמה
    ד״א הנכד של אחותך כרגע במחצית השניה במשחק 2 בגמר נוער
    שידור ישיר באתר ספורט5

  4. פרשנות מעולה, מאוד נהנתי לקרוא, גם את הדעות וגם את ההרחבות, הענייניות והן האישיות. גם אני מסכים שיש עם התחושה הזאת שקליבלנד נראת הרבה יותר בוגרת, מחוספסת וקשוחה, כמו הנער שיגנוב לגולדן סטייק את הכסף לארוחת הצהריים בבית ספר.

  5. יש פה כמה עניינים מרכזיים בסדרה הזאת לדעתי.

    1. עד כמה בלאט יצליח להוציא את ג"ס מהסיסטמה שלה?
    הוא בהחלט מתמחה בזה.

    2. עד כמה, במידה ויצליח להוציא אותה ברמה מסוימת מסגנון משחקה, זה ישפיע על פיק הברכיים והמנטליות של שחקניה?
    כי ג"ס אולי לא פראיירים, אבל קליבלנד הוכיחו עד כה כי הם הקבוצה הכי קשוחה מנטלית בפלייאוף הזה, אז היתרון שלהם.

    3. עד כמה יצליחו שחקני המשנה בג"ס להשלים את שקארי יחסיר?
    בתור המנוע של ג"ס, אני בטוח שבלאט ימצא דרך להאט אותו.
    ואז הכל יקום ויפול על התרומה של בארנס, גרין, תומפסון, איגי והחברים.

    4. עד כמה לברון ילך ראש בקיר ויפריע למיצוי הפוטנציאל של קליבלנד?
    לברון כשהוא משתלב בלי לכפות את עצמו, הוא שחקן טוב ומועיל מאוד לקבוצה. הוא לא הלב שלה – אלה דלי, TT, ושני פליטי הניקס.
    הוא יכול לעזור להם לפרוח או להפריע להם להצעיד את הקבוצה בדרך הנכונה.
    אם הוא יפריע יותר משיעזור – אין להם סיכוי.
    יהיה לו קשה מאוד אגב בסדרה מול השמירה המגוונת שג"ס תציב מולו (איגי, בארנס וגרין), והוא הולך לתת תצוגת בלהות אם הוא יחליט ללכת ראש בקיר.

    סיכום התשובות שלי על השאלות האלה נותן לי 4-2 ג"ס, כשהמשתנה העיקרי בחוסר ודאותו זה החוסן המנטלי של ג"ס מול מה שבלאט יעשה להם.

  6. גולדן סטייט הרבה יותר טובה מקליבלנד ואין פה ממש כוחות רק שחייבים לפמפם את הגמר ועוד יש לנו ישראלי שם אבל צפויה אכזבה לכל אוהדי בלאטולברון.
    גולדן סטייט תיקח בקלות 1-4

    1. +1
      מזכיר מאוד את הסיטואציה בגמר של שנה שעברה
      עם כל הרומנטיקה, הקבוצה הטובה והמאומנת סגרה את הסיפור.
      לכן אם קליבלנד מצליחים לקחת אז בלאט מקבע את מעמדו כמאמן מוביל בליגה

  7. כשזה כישרון מול ניסיון, בגמר NBA הנטייה היא ללכת עם הניסיון.
    אבל כשההבדל בכישרון כל כך גדול, וכשלוקחים בחשבון שחוץ מלברון, כל הניסיון של קליבלנד נמצא בקצה קצהו של הספסל, אני אלך עם ג"ס ב6, אולי ב7.
    עם לאב בחוץ, וקיירי בסימן שאלה, קליבלנד תלויה בלעדית בלברון, ולברון כבר לא הילד שפירק את הפיסטונס ב1 על 5.

  8. הוא אמר "פרקינס"???
    הרי פרקינס הגיע לקאבס רק בסוף פברואר!!!
    זה אומר שהם עדיין רבו לקראת סוף העונה… הממממ…..

    נ.ב. לגבי המספרת עם הרגליים – עשיתי בדיקה – אם אתה שוכב ככה על הבטן עם רגליים מפוסקות, ואז תנסה לקום – אתה תראה שצריך קודם לקרב את הרגליים ורק אז לקום.
    אני לא חושב שהוא ידע שהרגל של טאג' היה שם.
    הוא מזכיר לי קצת את עצמי (כשעוד שיחקתי) היו קוראים לי hyperman, הייתי אגרסיבי, פצצת אנרגיה, ואחד התופעות לוואי זה חוסר זהירות בנוגע לגופם של השחקנים האחרים…
    הוא reckless, לא מלוכלך.
    (נ.ב. 2: הורפרד אמר שהוא נתן לדלבדובה את המכה בכוונה אני חושב שזה חמור פי כמה מאשר להיות reckless).

  9. וואו מנחם, אתה פשוט חזק בפרובקציות. הווריירס בירידה? ראית אותם בפליאוף? הם משתפרים ככל שהוא נמשך. קליבלנד בכושר? למה את מי היא ניצחה עד עכשיו, את אטלנטה בלי קורבר והורפורד ועם חצי קארול?!

    1. הורפורד לא היה חצי משחק בקושי.
      קורבר נפצע אחרי שקליבלנד כבר ניצחו די בקלות אחד בחוץ והיו באמצע הדרך לשני אני חושב.
      קליבלנד שיחק בלי קיירי.
      אל תתן לעובדות להפריע לך 🙂

  10. פוסט כיפי ומעניין, שכולל גם תחזית, גם זכרונות וגם אופטימיות.
    אם כבר הזכרת את הראיון לפליין דילר: היה שם ציטוט של נתניהו שאמר שכל עם ישראל תומך בבלאט (כנראה שנתניהו לא קורא בהופס ולא מודע לכמות התומכים גולדן סטייט..).
    התגובות לכתבה הזו נעו בין אנטישמיות לבין בדיחות על העם הנבחר ועל מסיבות פלאפל אחרי הזכייה.. נחמד לראות את התמיכה של אוהדי הקבוצה בבלאט ואת מגמת השינוי.

  11. ג"ס הרבה יותר טובה ולמרות זאת גם לי יש את ההרגשה שיש לרבים שקליבלנד לוקחת את הסדרה. אולי זה אימון מוגזם בקוסם בלאט, אני לא יודע. לי הגמר מזכיר את מיאמי מול אוק', כאשר ג"ס משחקת את תפקיד אוק'. הרבה תלוי באיך הסדרה תתחיל.

  12. אוהו, מנחם מהמר על קליבלנד- ב-bay area כבר מכינים את בימות הבידור ואת השיר golden boy לסטף קארי בביצוע הזמר האהוב על דריימונד גרין.

    לי יש תחושה של סדרה לפנתיאון. המרטשים הקשוחים מקליבלנד נגד הרוצחים השכירים מהמפרץ. חוץ מזה, ובהזנחת הסדרה מהסיבוב הראשון בין הדורבנות למפרשיות, מגיעה לנו סדרה אחת חזקה באמת שתלך עד הסוף המר או הטוב, תלוי באיזה צד אתם (וחייבים לקחת צד, שלא נתחיל לשמוע פה: "העיקר ההשתתפות", "הוא פשוט חטף מכה בראש", "התכוונתי שבטח שהם כן לא יקחו אליפות, הרי אמרתי חזר ואמור שזה לא יקרה, השנה כן, או שלא", "יגמר בסוויפ" וכד'). 

  13. עוד מעורב שבישל הד"ר השף (דובי גם אתה בשלן נהדר באוכל)
    תגובות מעניינות כאן ובהופס הקודם.
    כתבה נ ה ד ר ת מנחם הגדול.
    בכתבה המצוינת של מולי שהעביר לנו בצורה הכי עדינה
    ומתחשבת סטטיסטיקה (בכלל מולי כותב מצוין תמיד!),
    מנחם קיבל הרבה מחמאות שמגיעות לו.
    תודה על האתר, או משפחת ההופס (יניב) הנפלא/ה.

  14. מאזן כל המזרח מול המערב: 187 נצחונות, 263 הפסדים
    מאזן 8 הראשונות במזרח מול המערב: 126 נצחונות, 114 הפסדים
    מאזן 8 הראשונות במערב מול המזרח: 167 נצחונות , 73 הפסדים
    וכן הלאה.

    שום נצחון של הראשונה במזרח על הראשונה במערב לא ישנה את העובדה שכמכלול, המערב חזק מהמזרח. הוא רק יראה שקליבלנד חזקה מג"ס. וגם זה לא יקרה.

    1. +1
      מה עוד שקליבלנד פגשה "קבוצה" כמו בוסטון בסיבוב הראשון, בכלל אם תחליף בין ג"ס לקליבלנד, אני לא בטוח שהם מגיעים לגמר במערב.

      1. אל תשכח שקליבלנד ניצחה 14 מתוך ה15 משחקים האחרונים שלה נגד המערב (וההפסד ליוסטון היה ממש צמוד).
        אני חושב שאם לאב וקיירי היו בריאים (ואולי אפילו רק קיירי) אז הם היו מגיעים לגמר גם במערב.

  15. זאת השנה של גולדן
    קליבלנד באחת מהשנים הבאות,עם לאב או שחקן נוסף אחר כנראה תעשה את זה.
    בסך הכל,הם צריכים להיות גאים בעצמם על הדרך שעשו.
    הווריורס אמיתיים

  16. Stuff up American, News Flash We BBQ EVERYTHING From sausage (hotdog in American) to cheese cake.

    Delli did nothing wrong. look up couch nick interview and play by play. it is not his problem americans Can't contact without PADS and HALMETS.
    real man play with shorts and singlet's.

    that would be second year in a raw Australian won this league, and it's not even a top 5 sport with us.

    1. עד כמה פאתטי יכול בנאדם להיות – ישראלי שחי באוסטרליה שמרגיש שיש לו סיבה להסתלבט על האמריקאים כי שני אוסטרלים התגנבו לגמר. מי ישמע איזו מעצמת כדורסל. ראינו אותם באליפות העולם (לגברים).
      למה במקצועות ספורט שפופולריים באוסטרליה הם כאלה טובים? בשחיה כל העולם מטביע אותם בבריכה, ברגבי ניו זילנד ודרום אפריקה כבר לא סופרות אותם. בטניס כל הטניסאים הבכירים שלהם נשמעים כלקוחים מנבחרת הדייויס של יוון או סרסיה. במה יש להם השגים? בכדורגל וקריקט…. בטורניר ביתיים.
      מזל שיש נשים.

      SECOND YEAR IN A RAW AUSTRALIAN TO WIN THE LEAGUE

      אפשר לחשוב שזה טורניר ליחידים שאיזה אוסטרלי זוכה בו. הלו, ספורט קבוצתי שבו 2 משלושת האוסטרלים הם מחליפים והשלישי חוטב עצים.

      סעמאק, ועוד אומרים שהישראלים מעצבנים. לא פלא שהניו זילנדים, אנגלים ודרום אפריקאים לא סובלים את האוסטרלים השחצנים והקולניים.

    1. מה שהוא הסביר הוא איך קליבלנד עלתה לגמר למרות אחוזי הקליעה הנמוכים מהרגיל ש לברון. יש שם עוד טור/סרטון שמסביר איך קליבלנד משתמשת בלברון בהתקפה. המלך עדיין לא עירום, אולי בעוד שנתיים-שלוש 🙁

  17. שאף אחד אפילו לא יתחיל להשוות בין הסדרה של 2011 בין אוקלהומה לקליבלנד לזו של היום.
    אוקלהומה היתה אז חבורה הרבה הרבה הרבה יותר צעירה, הרבה פחות מנוסה והרבה פחות טובה. שחוץ מדוראנט-ווסטברוק-הארדן-איבאקה לא היה להם שום דבר אחר להציע.
    גולדן הרבה יותר ארוכים, הרבה יותר מאומנים והרבה יותר מוכשרים כקבוצה.
    אל תשכחו גם דבר נוסף – למיאמי ב2011 היה את ווייד (חבר היכל תהילה וזה שעדיין "לברון ישב לו על הגב בדרך לאליפות"), בוש ועוד שלל רול פליירס שהביאו אותה לשם. לקליבלנד היום אין את לאב, בקושי את אירווינג, וגם הם לעולם לא יגדלו להיות רבע מווייד את בוש.

    לגבי ה"נסיון" של קליבלנד.
    אם עציצים כברנדון האיווד, מייק מילר, קנדריק פרקינס ומריון נכנסים לחישובים, זה קצת מצחיק. אם כבר, אז תחשבו גם את סטיב קר וזהו, ואולי גם את האפסנאים והמעודדות.

    הסיכוי היחיד של קליבלנד לנצח הוא באמת אם החבורה הצעירה שם בווריורס יקרסו תחת הלחץ, זאת בהחלט אפשרות.
    מצד שני, קארי ממשיך לזרוק מקילומטרים ולעשות כל מה שבא לו, ושאר החבורה שם לא התרגשה בגמר המערב וגם במצב לא נוח מול ממפיס, וכמובן יש לה מאמן שעשה את זה 5 פעמים עם 2 מגדולי השחקנים בתולדות המזרח.

  18. זו אחת הפעמים היחידות שקשה לי לדעת מה אני חושב שיקרה.
    אני מפריד בין ההרגשה הלא מוסברת (קליבלנד ).
    לבין הניתוח ההגיוני (לא יודע ).
    הנה המחשבות שמתערבבות אצלי בערבוביה בראש.
    1. מצד אחד ג.ס משחקת נפלא ורומסת כל מה שזז באזור הרבה יותר קשה.
    2.מצד שני היא עברה קבוצות רכות למעט קבוצה קשוחה אחת ממפיס שאיתה היו לה חיים קשים מאד (2-4 ) וקליבלנד כנראה חזקה מממפיס .
    3. הניסיון הוא של קליבלנד (בעיקר לברון ובלאט) …אבל עושה רושם שאלו נתונים שלא משפיעים על אחד קארי.
    4. בדיוק כמו מנחם אני לא יודע להסביר את זה אבל ג.ס נראית לי בירידה ואולי יותר נכון לקרוא לכך בחוסר יציבות מסוים.

    5.יש כמה משתנים לא ברורים …בראש ובראשונה הבריאות של קיירי מצד אחד ותומפסון מצד שני …אם שניהם בריאים 80 אחוז ומעלה אז קיירי יהיה טוב יותר …אם שניהם בבריאות של פחות מכך הרי שתומפסון יתרום יותר בגלל הקליעה.
    אם אחד יהיה בריא והשני לא ..זה בהחלט עשוי לעשות את ההבדל.

    6. גרין יתרום בוודאי לג.ס ..סמית עוד מסוגל לחזור לסמית המורחק מול בוסטון …זה גם פקטור חשוב.

    7. קליבלנד הוכיחה שהיא קבוצה מזרחית קשוחה…אך המדהים הוא שגם ג.ס כזו .

    8. הביתיות היא בהחלט פקטור …אני מאמין וכמעט משוכנע שג.ס לא תנצח 4 משחקי בית בסדרה …אבל אני כמעט בטוח שהם הסדרה תהיה צמודה היא לא תפסיד פעמיים בבית …השאלה האם היא תיקח את המשחק באוהיו .

    9. הסדרה הזו יכולה גם ללכת לכיוון של 4-0 לאחת הקבוצות.
    אם ג.ס תשחזר את איכות הכדורסל של ס.א מאשתקד ולא תתרגש מהמעמד היא מסוגלת…מצד שני אם לברון יכניס גם את השלשות ,דיוויד יבצע את ההתאמות ,קיירי יבריא וסמית ימשיך את הקליעה הפנומנלית ..זה יכול לקרות גם לצד השני.
    לחליפין מספיקה פציעה של קארי /לברון בשביל לסגור את כל המתח והדרמה.
    הכל יכול להיות אבל הכל.
    10. נראה לי שאחרי משחק אחד ,אולי אפילו אחרי רבע אחד דברים יכולים קצת להתבהר …יש כאן הרבה מאד סימני שאלה מבחינתי.
    הראש לא החליט האינטואציה לא יודעת להסביר והיא אומרת קליבלנד …ואז הראש אומר שאם זה אכן קליבלנד אז זה 4-2.

    1. האיכות של לברון השנה היא שהוא נכנס לצבע, הקבוצות כבר התחילו קצת לרמות עליו בשלשות ובטח לא מתרגשות מזריקות שלו מרחוק.

      מאיפה מגיעות זריקות ה3 שלו? ממהלכים תקועים, ממצבים שהוא לא מקבל חסימה בזמן או שפשוט הוא מחליט שבא לו.
      כשלברון זורק ל3 הוא לא מפרק את ההגנה, בטח כשמרמים עליו ב3, ושחקני גולדן סטייט נשארים בעמדות.

      מה שהביא את קליבלנד עד הלום הוא פירוק ההגנות של לברון בחדירות ובמשחק הפנים ושיבוש משחק ההגנה של היריבה בעזרת דאבל טים, חילופים מפיק אן רולים וכו'.
      זה משפיע על 2 דברים:
      1. לקליבלנד חוץ מלברון ואירווינג אין שחקנים שיכולים ליצור לעצמם מצבי קליעה
      2. חוץ מסמית ואירווינג (ג'ונס ממעט לשחק) אין לקליבלנד קלעים אוטומתיים שלא משנה להם הפינה או כדרור\תפיסה.

      מה אני רוצה לומר פה? שהאחוזים הגרועים של לברון מה3 הם לאו דווקא רעים לקליבלנד כקבוצה.
      אין לקליבלנד, או בכלל בליגה שחקן שמסוגל לפרק הגנות בחדירות כמו לברון, והרווח של קליבלנד ממה שהחדירות האלה משיגות הוא עצום ובזכות כך חבורה של שחקנים די בינוניים בהתקפה מגיעה לגמר הNBA.

      1. הניתוח שלך מעניין אבל אין ספק שאחוזים גרועים של לברון מה-3 הם רעים לקליבלנד. איך יצא לך שזה טוב ?! אם לברון יקלע מה-3 ג"ס יהיו בקנטים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט