חם מהתנור:קליי תומפסון ישחק במשחק הראשון/רועי ויינברג

המצב של קליי תומפסון, שסבל מזעזוע מוח, השתפר משמעותית, והשחקן כבר לא סובל מתופעות שקשורות לזעזוע. הוא חזר לזרוק ג'אמפ שוטרים ולהשתתף באימוני גולדן סטייט, והשחקן שקלע 21.7 נק' למשחק ונבחר לחמישיית הליגה השלישית צפוי לשחק במשחק הראשון, לאחר הערכה מחדש של מצבו על ידי רופאי הווריורס, שאמרו כי הוא נקי מכל תסמינים של הזעזוע וכי הוא רשאי לשחק כדורסל.

כזכור, בסיום המשחק החמישי מול יוסטון, דווח כי השחקן סובל מזעזוע מוח שהעמידו בספק את השתתפותו בגמר. לשמחתו ולשמחת גולדן סטייט, הוא כשיר לחלוטין, וישחק כבר מהג'אמפ בול הראשון.

*

כוכב מיאמי היט דווין וויד, שחקן חופשי בקיץ, אמר שישמח לקבל חוזה של 20 מיליון בשנה ל-3 שנים, לפי מיאמי הראלד, עלייה קלה מדרישתו ל-50 מיליון דולר ל-3 שנים בסך הכל, בהתבסס על חוזי ה-13 מיליון וה-15 מיליון לעונה של טים דאנקן ודריק נוביצקי, המבוגרים מוויד.

מקורות אחרים טוענים כי ההיט מעדיפים שוויד ימשיך בקבוצה ולא יחתום על חוזה חדש, וינצל את האופציה שלו לשנה אחת, בשווי 16 מיליון דולר, ואילו מקור אחר אמר כי ההיט הציעו לו חוזה של פחות מ-10 מיליון לעונה. וויד זכה ב-3 אליפויות עם MVP גמר אחד, וב-781 משחקים קלע 24 נק' עם 6 אס' ו-5 ריב' למשחק.

*

מאמן ניו אורלינס שפוטר לאחרונה, מונטי וויליאמס, יהיה עוזרו הבכיר של בילי דונובן באוקלהומה סיטי ת'אנדר. וויליאמס היה עוזר מאמן בפורטלנד מ-2005 עד 2010 ומאמן ראשי בניו אורלינס מ-2010 עד שפוטר לאחרונה. ב-394 משחקים כמאמן ראשי הוא ניצח 173 (43.9% הצלחה), והגיע פעמיים לפלייאוף.

מארק בראיינט, דארקו רדקוביץ' ואדם הרינגטון צפויים להמשיך משנה שעברה בצוות של OKC, וגם אנטוני גרנט, עוזר המאמן במכללת פלורידה של דונובן, צפוי לעבור איתו לאוקלהומה סיטי.

*

מקורות טוענים כי ג'ליל אוקפור הוא הפייבוריט של פליפ סונדרס לבחירה הראשונה בדראפט, נכון לעכשיו. סונדרס הוא מנג'ר ומאמן מינסוטה טימברוולבס, הקבוצה שזכתה בבחירה הראשונה בדראפט 2015.

*

עדכון בקשר לדנבר נאגטס, הקבוצה היחידה בליגה ללא מאמן ראשי: מנג'ר הקבוצה, טים קונלי, אמר שהם מעוניינים להחתים מאמן עד הדראפט, לאור הבחירה הגבוהה של הפרנצ'ייז (הבחירה השביעית).

נכון לעכשיו, המועמדים היחידים שהקבוצה ראיינה הם מלווין האנט, עוזר המאמן בדנבר מ-2010 עד 2015 (עבר בלייקרס ובקליבלנד), שהיה המאמן הראשי לאחר פיטורי בריאן שואו, וב-23 משחקים עם דנבר העונה ניצח 10 (43.5% הצלחה). האנט נחשב פייבוריט למשרה, ועל פי מקורות היחיד שהתראיין אליה עד עכשיו.

מלבד האנט, הקבוצה מעוניינת במייק ד'אנטוני, מאמן פניקס, ניו יורק והלייקרס בעבר שאימן את פורוורדי הקבוצה, וילסון צ'נדלר ודניאלו גלינארי בתקופתם בניקס. המאמן בן ה-64 זכה במאמן העונה ב-2005, וב-881 משחקים כמאמן ראשי ניצח 455 (51.6% הצלחה), והגיע פעמיים לגמר המערב.

*
2.6:

זה היה צפוי, וסוף סוף קרה-פחות משבוע לאחר פיטורי מאמן שיקגו בולס, טום ת'יבודאו, הבולס מינו את פרד הויברג, מאמן מכללת איווה סטייט, להחליפו. הויברג היה המועמד המוביל לתפקיד, ויהיה המאמן ה-14 בהיסטוריה של המועדון (לא כולל מאמנים זמניים).

הויברג
המאמן השלישי שקופץ מהמכללות ל-NBA בשנתיים. פרד הויברג.

מקורות טוענים כי הוא עדכן את צוות איווה סטייט ושחקניו כי הוא עוזב לאנ.בי.איי, וכי הוא חתם על חוזה ארוך טווח-יקבל 25 מיליון דולר למשך 5 שנים. הוא המאמן השלישי בשנתיים האחרונות שמגיע מהמכללות לאנ.בי.איי, אחרי בראד סטיבנס שהגיע מאוניברסיטת באטלר לבוסטון סלטיקס ובילי דונובן שהגיע ממכללת פלורידה לאוקלהומה סיטי ת'אנדר.

הויברג בן ה-42 ניצח 115 משחקים מתוך 171 עם איווה סטייט (67.3% הצלחה), ובעבר שיחק במשך 10 שנים בליגה-4 עם שיקגו. הוא האדם ה-3 ששיחק ואימן בשיקגו, אחרי ג'רי סלואן (כן, כן, מאמן יוטה האגדי) וביל קרטרייט, שוב ללא כולל מאמנים זמניים.

גם במהלך העונה האחרונה, כאשר טום ת'יבודאו אימן את שיקגו, הויברג בלט כמועמד להחליפו, לאור קשריו עם מנג'ר הבולס, גאר פורמן (פורמן היה סקאוט בשיקגו במהלך התקופה בה הויברג שיחק שם). לא ידוע מי משאר צוות שיקגו, כולל אדריאן גריפין, עוזר המאמן שנחשב מועמד לתפקיד, ישאר בבולס.

*

ניו אורלינס החתימו את עוזר המאמן דארן ארמן, שיהיה עוזרו הבכיר של אלווין ג'נטרי, מאמנה הטרי של הקבוצה. ארמן היה עוזרו הבכיר של בראד סטיבנס בבוסטון סלטיקס בעונה האחרונה ואחראי הסקאוטינג בקבוצה, ונחשב לאחד מהמוחות ההגנתיים הטובים בליגה.

הוא יהיה הסמכות העליונה בענייני הגנה בקבוצה, לאחר שמילא את התפקיד הזה בגולדן סטייט של מארק ג'קסון. ארמן היה עוזר מאמן בבוסטון סלטיקס של פירס וגארנט בתחילת דרכו, וזכה עם הקבוצה באליפות ב-2008 ובאליפות המזרח ב-2010.

דווח כי לארמן הייתה הצעה להיות המתאם ההגנתי של טורונטו ראפטורס, אבל התפקיד המשודרג בניו אורלינס והעבודה לצד ג'נטרי ואנטוני דיוויס שכנעה אותו לחתום בעיר הג'אז. גם רכז העבר רוברט פק, ששיחק בניו אורלינס ב-2003 ושימש עוזר מאמן בקבוצה בין 2009 ל-2010 (וכיהן בתפקיד זהה בקליפרס ובמיאמי), צפוי להצטרף בקרוב לצוות המתגבש סביב ג'נטרי.

*

המצב של קליי תומפסון, שסבל מזעזוע מוח, השתפר משמעותית, והשחקן כבר לא סובל מתופעות שקשורות לזעזוע. הוא חזר לזרוק ג'אמפ שוטרים ולהשתתף באימוני גולדן סטייט, והשחקן שקלע 21.7 נק' למשחק ונבחר לחמישיית הליגה השלישית צפוי לשחק במשחק הראשון, לאחר הערכה מחדש של מצבו על ידי רופאי הווריורס.

*

פורוורד ברוקלין ויוטה בעבר, אנדריי קירילנקו, פורש מכדורסל. AK-47 עבר גם במינסוטה, ונבחר בעבר לאול-סטאר ולחמישיית ההגנה הראשונה, לצד 2 בחירות לחמישייה השנייה. ב-797 משחקים בליגה הוא קלע 11.9 נק' עם 5.5 ריב', 2.7 אס', 1.8 חט' ו-1.4 חס' ב-30 דקות לערב.

קירילינקו עשה ב-3 משחקים 5×5 (שורה סטטיסטית של 5 נקודות, 5 ריבאונדים, 5 אסיסטים, 5 חטיפות ו-5 חסימות), יותר מכל שחקן אחר בתולדות הליגה להוציא את חאכים אולג'ואן, שעשה את זה 6 פעמים. הוא היחיד שעשה שני משחקים כאלה באותו שבוע, השבוע הראשון של דצמבר 2006.

*

אנטוני רנדולף, פורוורד ניו יורק לשעבר שנחשב לפוטנציאל מבטיח שלא מומש, רוצה לחזור לליגה. רנדולף, היום בלוקמוטיב קובאן, שיחק בגולדן סטייט, ניו יורק, מינסוטה ודנבר, וקלע 7.1 נק' עם 4.3 ריב' למשחק.

*

הקליפרס יציעו לשחקנם העונה, שחקן חופשי בקיץ, דיאנדרה ג'ורדן, חוזה מקסימום. ג'ורדן קלע העונה 12.5 נק' (71% מהשדה) עם 15 ריב' ו-2.2 חסימות למשחק, ונבחר לחמישיית ההגנה הראשונה וחמישיית הליגה השלישית. הקליפרס יכולים להציע לו חוזה של 5 שנים בשווי 109 מיליון דולר, כאשר כל קבוצה אחרת יכולה להציע לו 81 מיליון ל-4 שנים.

*

בלאט אמר שהקאבלירס מנסים להכין את אירווינג ככל האפשר לגמר, ויתנו לו הגבלת דקות מסויימת עד שיחזור לכשירות מלאה. אירווינג קלע העונה 21.7 נק' עם 5.2 אס', נבחר לאול-סטאר ולחמישיית הליגה השלישית.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. יש לי תחושה שהבולס צריכים מישהו שמכיר את המערכת ולא להביא מישהו מבחוץ, במיוחד אחד שאין לו ניסיון בנבא.

    הויברג מינוי ראוי, אבל הייתי שמח לראות את אדריאן גריפין מקבל את המושכות בשיקגו עם עוזר מאמן מנוסה לידו (פול ווסטפאל למשל עוזר מאמן בברוקלין העונה וב-2007/08 היה כזה בדאלאס), ואת הויברג במינסוטה, קבוצה צעירה שיכולה להתפתח לגרסה מוכשרת יותר של בוסטון

    1. איך הפרשנים אמרו?
      שיקגו חיפשה את ההיפך המוחלט מתיבדו. "רק לו תיבדו".
      זה נראה יותר כמו בחירת rebound מאשר בחירה מושכלת.
      בכל מקרה הוא היה מאמן נהדר במכללות, מכיר את הקבוצה בעבר ובהווה (לפני כמה זמן הוא ירד על הקליעה של נואה בטוויטר)

        1. בהחלט. שיקאגו עכשיו (אם קצת שיפוצים בסגל) היא קבוצה שיכולה להתמודד ברצינות על אליפות. זה חלון הזדמנויות קצר ומחיר של הימור כושל עכשיו יכול להיות רציני (תשאלו את סם פרסטי…).

  2. לדדי שנדמה לי שראיתי חוזר להגיב או כל מי שמבין בזה – תן איזו מילה על מה המשמעות של לתת היום מקסימום לפני שיתחילו עם חוזה הטלויזיה החדש שאמור להקפיץ את תקרת השכר.
    נדמה לי שלתת הקיץ מקסימום יהיה בקיץ הבא שווה ערך ללתת חוזה של 10-12 מיליון היום.
    אני בכיוון?

    1. כן, בערך.

      הגג שכר היום הוא 63.2 מיליון דולר, חוזה מקסימום זה 20.64 לעונה (גדל בכמות מסויימת של אחוזים, השתמשתי בשביל התגובה בבירד רייטס שיש לבוש, זה 7.5% יותר לשנה)-32.5% מסך השכר הכללי.

      אחרי העלאת גג השכר למשהו באזור 90 מיליון, 32.5% מסך השכר הכללי זה 29.25 מיליון, אז הם חוסכים 9.25 מיליון דולר בעונה הראשונה בזכות ההחלטה הזאת.

      אני בטוח שדדי יסביר את זה יותר טוב ממני, אבל זה יחסוך להם 9.25 מיליון דולר בעונה הראשונה, והסכום הזה רק יגדל ביחס ישר ככל שהכסף שהשחקן מקבל בכל שנה גדל

    2. א.ב. – התקרה אמורה לקפוץ בערך בשליש, אז אם אתה רוצה להעריך את השווי התיאורטי של חוזה היום לעומת בעוד שנה – זה בערך המקדם שלך.

      מה שרבים לא יודעים, זה שחריגות השכר כמו ה מיד לבל אקספשן לא ישתנו – מה שהופך החתמות בגודל הזה (או פחות ממנו) היום לפחות אטרקטיביות.

      אבל במשכורות הגבוהות – כל חוזה גדול היום יהיה "פחות גדול" (יחסית כמובן) בערך בשליש החל מהעונה הבאה.
      העובדה הזו תשפיע מאד במיוחד על שוק השחקנים החופשיים, ובמיוחד על שוק השחקנים החופשיים המוגבלים –

      אפשר להגיד בוודאות די מוחלטת שפחות או יותר כל שחקן חופשי מוגבל מהדרג הבינוני ומעלה ישאר בקבוצה המקורית שלו – כי קבוצות בעצם לא יכולות לתת הצעה שלא שווה לקבוצה המקורית להשוות – כולל הצעת מקסימום לשחקנים שלא לגמרי בטוח שהם שווים את זה (היום…).

  3. מי שמכיר את הויברג (ולי יצא משום מה להכירו עוד כשהיה שחקן ספסל) יודע בוודאות שזאת הבחירה הטובה ביותר שיכולה היתה להיות, ובחירתו מיד מעלה את מניותיה של שיקגו לרמה של הקבוצה שתילחם עם הקאבס עם עליונות המזרח.

    1. מנחם, כמעט מעצבן אותי להיות זה שמגלה לך, אבל אם ריילי לא יהיה קמצן, ועם קצת מזל מכיוון לואל דנג וההחלטה שלו אם להישאר או לא (ומאד יכול להיות שזה גם קשור לקמצנות של ריילי ואיך הוא יתנהל מול ווייד) – הקבוצה שתתמודד עם קליבלנד על רשות המזרח בעונה הבאה תהיה מיאמי ולא שיקגו.

  4. דארן ארמן יהיה עוזר המאמן הבכיר של ג'נטרי בניו אורלינס, בחירה חכמה שתשלב בין האינטליגנציה ההתקפית של ג'נטרי להצלחה ההגנתית של ארמן, שהיה עוזר מאמן הגנתי בבוסטון העונה (ובתקופה של ריברס ליד ת'יבודאו) ובווריורס של מארק ג'קסון

    1. מהלך מעולה של ניו אורלינס. ארמן הסתכסך עם מארק ג'קסון כמו כל אדם אחר שלא היה נוצרי אדוק בגולדן סטייט, אבל הוא מוח הגנה חכם ועבד במשך שנים צמוד צמוד לטום ת'יבודאו בבוסטון. הוא יכול לשפר את ההגנה של ניו אורלינס משמעותית, ויחד עם החוכמה ההתקפית של ג'נטרי הם ידברו חזק במערב שנה הבאה

  5. תודה על המידע הנהדר רועי,
    הרגשה שזו בחירה טובה לשיקגו והייתי מתבל את מה שרועי
    כתב לפחות לעוזרים מתוך המערכת, קבוצה שמעניין לעקוב
    אחריה.
    אני והמאמן החדש כנראה באותה דעה על הקמפיין
    שהתחלתי בו שנואה(שאהדתי במכללות) התחיל להמאס
    עם העודף רגשנות הנוטף
    ואיתי קדם (נדמה לי) התחיל להספיד אותו
    נואה יאללה תן לצעירים אחרים צ'אנס

    1. רק מה שאמרו שלשום.
      בלאט: משתפר לאט.
      קיירי: לא מצפה שזה יגיע ל100%, אם כן זה יהיה נס.
      הוא לא מבצע את כל האימון – אלא רק חלקים מסויימים.

      הפרצוף שלהם מספר את הסיפור – הם לא נראו שמחים במיוחד.
      אני מנחש שזה עדיין כואב לו. והפציעה הזו נמשכת הרבה מאוד זמן (והיו לו הרבה ימי מנוחה).

  6. אם זה עוד לא עלה פה – דירוג של הצוותים המסייעים של כוכבים בפלייאוף.

    http://fivethirtyeight.com/datalab/where-this-years-cavs-rank-among-lebrons-nba-finals-supporting-casts/

    לא ירדתי לעומקם של דירוגים וחישובים אבל זה אישש עבורי 2 דברים – ב-2007 לברון לקח לגמר חרא של קבוצה, האקים אולג'ואן עצום.
    נחמד גם לראות (אפילו שזה היה ברור) שבחלק מהאליפויות קובי הוא חלק מהצוות המסייע של הכוכב.

    חבל שזה רק מ-1985

    1. וואו א.ב. כל הכבוד שמצאת את האינפורמציה הזו. לא ברורים לי כל הפרטים של החישוב של הניקוד אבל מכיוון שהתוצאות סבירות לכל מי שעיניים בראשו אני מניח שהוא קביל.
      ראיתי כמה דברים מעניינים:
      1) ללברון הקבוצות של קליבלנד (אז והיום) יש צוות מסייע קטסטרופלי. אם הם יקחו את התואר השנה אז יקבע שיא חדש של ניקוד נמוך לצוות מסייע של קבוצה אלופה.
      2) גם זה ברור מאליו, לג'ורדן היתה קבוצה ענקית בתריפיט השני שלו. קבוצה עם רודמן,פיפן קוקוץ' וכ"ו היא קבוצת סף לאליפות גם בלי מייקל.
      3) הצוות המסייע של לברון הלך ונחלש בצורה דרסטית בכל שנה החל מהשנה הראשונה שלו במיאמי.
      4) אחרון חביב, הטבלה שמראה את הדירוג של הצוות המסייע של אולג'וואן מוכיחה שוב שהוא היה הגדול בהיסטוריה !

  7. אשך תראה מה זה אפילו בכתבה לקקנית על לברון בוואלה,לא שוכחים אותך
    "באמת מעניין לו את האשך מה חושבים עליו בישראל "

כתיבת תגובה

סגירת תפריט