מר נקודה למשחק (1)/ינון יבור

שלום לכולם. אני ממשיך השנה מסורת שהתחלתי בגמר הקודם, לפיה לאחר כל משחק אני מעלה נקודה למחשבה, שאולי תעורר דיון מעניין או תיתן זווית קצת שונה של מה שכולנו כבר ראינו. אם יהיה עוד משהו לכתוב, אז אולי תהיה יותר מנקודה אחת, אבל אנסה לצמצם כי בסך הכל כולם כבר כותבים (כמעט) את הכל, ואין צורך לחזור על הדברים.

למי שמעוניין, סיכום משחק 5 מהגמר שעבר (עם סיכומון קצר של הסידרה ההיא, נחמד להיזכר) מופיע כאן:

אז כל כך הרבה מלל נשפך עוד לפני הג'אמפ בול – מה יש לך כבר לחדש? הרי ברור שהבעיה הגדולה של הקאבס זה הבחור ההוא שנולד באקרון, עם הקליעה האבסולוטית שלו וראיית המשחק הנהדרת שלו. ומה עם אירווינג החור הזה בהגנה? על מי הוא ישמור? הוא הרי מיסמצ' מהלך. והחסימות של בוגוט בפיק אנד רול, שנראות כאילו כל יבשת אוסטרליה חוסמת לך את המעבר?

אז בואו נרגיע רגע ונבחן את הנתונים: בלאט חוזר ואומר כל פעם שמה שהוא רוצה בחיים זה שלום עולמי, ופיתרון הגנתי להיי פיק אנד רול (לאו דווקא בסדר הזה). אז הוא אמנם לא יקבל אף אחד מהשניים, אבל יש לו כאן לדעתי הזדמנות להפוך שתי צרות גדולות לצרה אחת גדולה, אבל אחרת – אם ממילא אין שומר ראוי לקרי (זה לא שמישהו בליגה באמת עצר אותו), ובנוסף קשה מאוד לעבור את החסימות של בוגוט, אז הדרך האופטימלית "להחביא" שומר שאינו מהעילית בליגה הוא לצוות אותו ד-ו-ו-ק-א לסטף קרי.

חישבו על זה – גולדן סטייט היא קבוצת הנעת כדור נהדרת שחייה משיתוף וריבוי נגיעות. הרבה פעמים זה קורה אחרי חסימה של בוגוט לסטף, מה שמתחיל את הרצף. אם מראש אתה מצמיד לו שומר בינוני, אתה לא "מפסיד" הרבה כשהוא מאבד אותו בחסימה (אולי אפילו הולך על חילוף אוטומטי). האופציה השניה של ה-MVP היא מראש לקחת את השומר באחד על אחד, מה שמנוגד לדי אן איי של הקבוצה שלו. בכל מקרה אתה מוציא כאן את הווריורס מאזור הנוחות שלהם, תוך כדי שאתה מחזיק בצבת את שאר החבר'ה בחמישייה (שאמפרט על קליי, לברון על בארנס וכו').

שוב – זה לא פותר את הבעיה, אבל זה הופך שתי בעיות לאחת, וזה כבר צעד בכיוון. מעניין אם הקאבס ישקלו את זה, ומה תהיה תגובת הווריורס לעניין.

בהצלחה!

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. חוץ מזה של לאט יש הרבה יתרונות על פני קר, היתרון הגדול שחו שהוא יודע עברית ויכל לקרוא את האפשרויות המגוונות שצצות פה חדשות לבקרים…
    אם הוא קורא את הניתוחים והאפשרויות המגוונות שמעלים פה. הצעד הבא שנראה כמה מהחברים פה מועסקים בשירטוטי הגנות/התקפות לקבוצות השונות…

  2. שומר חלש לקרי יאפשר לקבוצה לצבור מומנטום והתלהבות שיעלו לקליבלנד בהרבה יותר מרק עוד כמה נקודות של הצלף

  3. לברון אמר על עצמו ועל קארי שהם שחקנים שאי אפשר לעצור. נתעלם לרגע מהשחצנות הטיפוסית, כנראה שאף קבוצה לא תעצור את קארי על כמות חד ספרתית של נקודות אבל יש הבדל גדול בין לסיים סדרה עם 35 בממוצע תוך הפעלת כל החברים על ידי חדירות וניהול משחק חופשי לבין לסיים סדרה עם 23 נקודות, 5 איבודים על 5 אסיסטים ואחוזים נמוכים. אני באופן אישי חושב שעושים לקיירי עוול, הוא לא שומר כזה גרוע (דרך אגב, גם קארי זה לא גארי פייטון…) ואם כבר זה נובע בעיקר מזלזול ולא מיסודות גרוכים. בגמר האנביאיי אף אחד לא מזלזל בשום פוזשן ואני מאמין שקיירי לא יהיה כזה חור הגנתי. למי שעוקב אחרי קארי, היכולת שלו באחד על אחד היא לא היתרון הגדול שלו ובכל קמקרה הוא מאפשר לא יותר להשתחרר לקליעה מאשר להגיע בכלות לטבעת, וזאת למרות השליטה האבסולוטית שלו בכדור. ציינתי שגם קארי לא שומר גדול אבל אות׳ו יהיה קל יותר להחביא בהגנה ואני מניח שהוא יקבל בעיקר את שאמפרט.
    אם נזרום עם בעיית ההגנה של קיירי, בלאט יכול לשחק עם הרוטציות ולתת לא לשחק יותר עם החמישייה השנייה ואז הוא תמיד יכול לקבל את ליוינגסטון או ברבוסה הפחות מאיימים, לפחות ל-15 דקות במשחק.

  4. אפרופו לברון, ראינו שכשהוא התמודד עם שומר על כמו באטלר הוא סיים את הסדרה עם אחוזים גרועים מאוד (לצד תרומה גדולה בשאר הפרמטרים) ומצד שני מול ההוקס, שם אף אחד לא היה מספיק חזק להתמודד איתו, הוא חגג. לכן, אני לא מקבל את הטיעון של אם כבר קיירי שומר חלש אז שישמור על קארי ובכל מקרה הוא ייתן את הספרים שלו.
    אני חושב שאיגי הולך לקבל הרבה דקות בסדרה הזו כי הוא היחיד שיכול להקשות על לברון ואיגי של ימינו אומנם שחקן חשוב אבל ביכולת ההתקפית הנוכחית שלו קיירי יכול להתמודד איתו.

    1. לא ברמה הפיזית.
      דווקא פה קליבלנד יסבלו כי הוא יקח את אירווינג לסל.
      לקלוע נקודות לא שוכחים, התפוקה עלולה לרדת עם הזמן אבל הוא לחלוטין מסוגל לקלוע את ה15 למשחק.

    2. מה שחשוב אולי הכי הרבה הוא את מי לברון שומר.
      אם הם יבזבזו אותו על גרין הם הולכים לשלם מאוד מאוד ביוקר ואני לא רואה את זה קורה אלא אם תומפסון יקלע גרוע, רק שב2 המשחקים האחרונים הוא חזר לכושרו המצוין.

      אם לברון לוקח את תומפסון הולך להיות לקליבלנד מיס מאץ מטורף כי אז בארנס הולך לקבל שחקן הרבה יותר נמוך ממנו.
      הציוות הכי הגיוני הוא שומפרט על תומפסון, גם זה לא יתן מענה כולל אבל זה עדיף.

      בכלים שכל אחד מהמאמנים קיבל, סטיב קר יכול לייצר מסםר רב של מיס מאצ'ים, שאם לצורך העניין לברון וקארי מתבטלים, לווריורס יתרון עצום.

      בשורה התחתונה, מי שתכפה את קצב המשחק שלה תנצח את הסדרה.
      לווריורס הרבה יותר כלים ורגליים טריות ואני מהמר עליהם.

  5. ינון ….יפה מאד נקודה למחשבה יוצאת מן הכלל.
    אין לי עוד תובנה של מסכים /לא מסכים …יכול להיות שאם הייתי דיוויד הייתי מנסה ….גם אם כן השאלה מתי.

  6. יהיה מצחיק אם בנאום ניצחון שלו בלאט ידבר על כמה שהופס עזר לו ללמוד את כל היריבות ונתנו לו טיפים לניצחון

    1. הטלפון הראשון שלו יהיה למנחם באמצע שהוא חולב אתה עיזות…
      ואז סוף כל סוף יורשה לאתר להשים את הלוגו של הnba…(מי שוותיק מספיק יודע על מה מדובר)

  7. רעיון מעניין.
    היופי בסדרות זה שיש מספיק זמן לנסות דברים שונים, וזה בהחלט משהו ששווה לנסות, אבל לדעתי, כמו שאמרו פה, לתת לקארי להיכנס לקצב יפגע בקליבלנד מעבר לכמה נק' שהוא יקלע.

  8. נקודה מעולה. נא לזכור גם שקיירי גנב כדורים מצויין, ובכל המשחקים נגד סטף בשנתיים האחרונות הוא גנב לו איזה 3-4 כדורים במשחק.

  9. נקודנ מעניינת.
    אבל אם שמים עליו שומר חלש, הוא יסתדר איתו ללא צורך בפיקנרול..
    פשוט 1X1, עם הסטפ בק או קרוס אובר והוא יגיע לזריקה הפנויה.
    עם ג'ייסון טרי ופריג'וני בתור שומרים "חלשים" על קרי זה לא כל כך עבד.

  10. תודה על התגובות.
    זה רק רעיון, ביחד עם העובדה שאני מאמין שקיירי לא כל כך חלש בהגנה, ועם העובדה שלא תמיד משנה מי ישמור על סטף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט