לברון כזה במיאמי? הוא משחק היום על טבעת רביעית / מנחם לס

החדשה של בוקר השבת היא שהג'יימס לברון הזה שיחק היום את הכדורסל הטוב בחייו (מלבד 5 הדקות האחרונות כשרצה להגיע ל-30 נקודות)

בגללו כל הקאבס פורחת עד שלא משנה יותר עכשיו אם קווין לאב משחק או לא, קיירי אירוינג משחק או לא, דייויד בלאט מאמן או לא.

בגללו כל השחקנים עלו מדרגה גדולה מעלה, והקאבס שהיתה עד לפני כמה שבועות קבוצה מלאת סימני שאלה, היא היום הקבוצה הטובה בליגה, BAR NONE!

יש לי עוד חדשה לרועי וכמה אוהדי מיאמי באתר: אילו לברון שיחק לפני שנה כפי שהוא משחק היום, היינו גוברים על הספארס 0-4, הוא היה נשאר במיאמי, והיינו לוקחים העונה טבעת רביעית.

בגלל לברון – ורק בגלל לברון – שחקנים כדלנדובה, ג'יי אר סמית, ושומפרט הפכו לשחקנים של ממש. טריסטאן ת'ומפסון מנתר לגבהים שהוא מעולם לא הגיע אליהם. הקאבס הפכה מקבוצה מקרטעת לקבוצת כדורסל חזקה ומצויינת.

מה קרה?

במיאמי לברון היה מנהיג, אבל מנהיג בערבון מוגבל. דוויין וויין היה אהוב הקהל יותר ממנו, ודוויין היה וותיק ממנו בקבוצה. כשכריס בוש הגיע הוא הגיע עם כמעט אותן אותות כבוד והילה כלברון. פחות, אבל לא בהרבה. לברון אף פעם לא הרגיש כדיקטטור מלא. הוא מעולם לא העז להרים קול על דוויין, או לשמש כבוס ודיקטטור שלו, כפי שהוא עושה עתה בקליבלנד.

הוא גם לא ידע להיכנס לסל במיאמי. כתבתי והראיתי כיצד הוא מסוגל להיכנס רק ללא כדור ולקבל כדור בתנועה. לא היה לו את הצעד הראשון הנכון, והכניסה שלו היתה קלה לניבואה (הצד שממנה הוא מנסה להיכנס). שומריו הצליחו להגיע בצעד ראשון לפניו ולסתום לו את התעלה לסל.

בקליבלנד קרו שני דברים (במיוחד לאחרונה, והרבה יותר בפלייאוף):

1. הוא הבוס. הוא ה-'דון' של המאפיה וכולם עבדים לרגליו. זוהי קבוצה שלו מהתחלה ועד הסוף.

2. הוא למד להיכנס לסל עם כדור, והכניסה שלו היום היא אחת הטובות בליגה בגלל מסת גופו ויכולת הניתור שלו, וכן אימוץ זריקת יד שמאל בכניסה.

כשיצא לנוח בסוף הרבע השלישי היה הפרש 19. כשניכנס ברבע הרביעי היה הפרש 12. שומפרט שהחל להחמיץ ללא לברון על הפארקט מיד החל לקלוע. אותו דבר דלנדובה. איתו הכל נע חזרה בדינמיות וההפרש מיד עלה שוב ל-18. רק יצא – וההפרש ירד ל-12, אבל הסוף כבר לא משנה.

אני לא זוכר קבוצה שהיתה תלוייה כל כך בשחקן כמו שהקאבס תלוייה בלברון, מלבד הבולס ותלותה המחלטת במייקל.

זה ממש פלא כיצד הקאבס משחקת מצויין כל כך ללא קיירי אירוינג וקווין לאב.

תאהבו זאת או תשנאו זאת, אבל הסיבה היא לברון. הוא משחק היום את הכדורסל המושלם והטוב ביותר בכל ימי חייו. לאף קבוצה שנשארה בפלייאוף אין כל סכוי נגדו.

*******

הבעייה היחידה? הבעייה היא שהוא צורח מהספסל והפארקט כמו מאמן ואת זה אני שונא לשמוע!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
89 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דרור2
דרור2
23/05/2015 6:12:07

וזה בערב קליעה די בינוני שלו, כולל מהעונשין. ההשפעה שלו על שאר השחקנים היא באמת אדירה

רועי ויינברג
23/05/2015 6:12:12

בגלל זה הוא השחקן הטוב ביותר בעולם היום. חבל שלא שיחק ככה ב-2011;יותר חבל שלא היה ככה שנה שעברה.

ומגיע קרדיט לבלאט על השיפור הענק במשחק של דוולדובה שעשה את המוות לטיג ושרודר, ויוכל גם להאט את סטפן קארי

סטפן
סטפן
23/05/2015 17:00:31

אתה רציני שכתבת שדוולדובה יוכל ״להאט״ את קארי?

סוס מעץ
סוס מעץ
23/05/2015 6:25:27

אם כך, מדוע לא שיחק כך במיאמי??
מה עושה את ההבדל, שנה שחלפה מאז, לפתע הוא הפך לנביא, הוגה דעות פילוסוף וזן מאסטר של מדעי הכדורסל?
או אולי יש כאן משתנה נוסף:
צוות שחקנים עם יכולת אותה הוא יכול למנף טוב יותר, צוות מאמנים שמצליח להכווין את הקבוצה כך שתפיק את המקסימום מהמפלצת, או אולי העובדה שהמזרח כל כך חלש, כך שאין תחרות ממשית מולו
האם היה כל כך מצליח מול ממפיס, סאן אנטוניו או הקליפרס?

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 6:32:29
Reply to  סוס מעץ

אני מנסה להסביר לצוער כמוך שלברון למד רק העונה (עבד על זה בקיץ עם כמה מאמנים פרטיים) איך להיכנס לסל, ואתה מבלבל לי את האשכים עם "צווצ שחקנים" ו-"צוות שחקנים".

תומר שור
תומר שור
23/05/2015 8:11:49
Reply to  מנחם לס

כן, זה צוות שחקנים. כי הערב הוא קלע רק 30 נקודות. וכך גם היו לו משחקים כאלה שנה שעברה. בסדרה מול סאן אנטוניו הוא ממש שיחק לבד. לא רק שוויד ובוש היו נוכחים נפקדים ולא רק שאף אחד מהספסל לא התעלה (אלן ניסה וזהו) – הם גם לא גילו את אותה מחוייבות בהגנה.
כאשר מיאמי ניצחה היא עשתה זאת קודם כל דרך ההגנה ובגמר הם פשוט לא גילו את אותה מחוייבות.
כתבתי את זה שנה שעברה. הוא עזב את מיאמי כי הבין שאין לו עם מי.

איש הערפל
איש הערפל
23/05/2015 6:34:50
Reply to  סוס מעץ

+100. הסדרות במזרח כל כך מביכות שזה מביש, אשכרה למעט קליבלנד כל ה7 האחרות היו חוטפות סוויפ מכל השמיניה במערב.

סוס מעץ
סוס מעץ
23/05/2015 6:27:53

חוץ מזה שהוא הולך לקבל בראש מהלוחמים ולשבור שיא של הפסדים מביכים בגמר, להגיע לבאר ולא לשתות מים

דובי
23/05/2015 7:13:07
Reply to  סוס מעץ

הוא כבר התנסה בסוויפ בגמר

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 7:58:37
Reply to  דובי

מי מדבר על העבר? לא ברור מכתיבתי שאני מתכוון שחל בו שינוי עכשיו, ממש בחודשים האחרונים (אם לא בשבועות האחרונים)?

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 6:30:08

הלוחמים לא יהיו בגמר לחטוף בראש ממנו. חבל.

סטפן
סטפן
23/05/2015 17:04:40
Reply to  מנחם לס

חחחחחחחח 2-0 מנחם game over הלוחמים לא כמו הקליפרס there's no L in Warriors

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 6:35:39

הבעייה היא שהוא צורח מהספסל והפארקט כמו מאמן ואת זה אני שונא לשמוע

נתי
נתי
23/05/2015 15:37:13
Reply to  מנחם לס

אתה צודק וטועה בו בזמן !

הוא לא כמו המאמן הוא מזמן המאמן , בהסכמת הבעלים המנהל הכללי וצוות האימון הוא המאמן הראשי .

דייוויד קיבל זאת למיטב הבנתי כהסכם הפשרה בעיסקת דיון ווטרס , וכתוצאה מהפשרה זכה בתמיכת המנהל והישארותו בתפקיד, את שני הטריידים גיי אר ופרקינס רקח לברון והוא מודה בכך בריש גליי:
" תנו לי את גייאר אני אדאג לו "

לברון לא היה לוקח על עצמו את תפקיד המאמן ללא הסכמה מלאה , זה המצב בקליבלנד לפי דרישת המנהל לברון וטיירון לו .

שמו לדייוויד חרב על הצואר ואולטימטום הוא קיבל את הפשרה וכך הוא המצב .

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/05/2015 6:44:13

פוסט מאד מעניין וחשוב, מקווה שעוד יעשו את ההשוואות
שלו בקאבס ובהיט.
תודה על המהירות המטאורית שלך מנחם ושל רועי
כנראה שברתם שיא ביצירת פוסטים אחרי משחק.
כל הכבוד

מתן גילור
23/05/2015 7:17:31

בסדרת הגמר האחרונה נגד הספרס הוא קלע 28 נק' ב-65% אפקטיבי מהשדה. מספרים נדירים ששנים רבות (כנראה מאז וויד) לא נראו בליגה.
אז אני מבין שאתה בא לומר שההשפעה שלו על שאר הקבוצה היא המשתנה החשוב שהיום בא לידי ביטוי ואז לא, אבל בהיט היה הרבה יותר כישרון והוא היה מוציא לפועל טוב יותר.
היט היו ללא רכז וללא סנטר וזה מה שהרג אותם. גם אם ג'יימס היה טוב יותר זה לא היה משנה הרבה.
ד"א, שיקגו בלי מייקל עשו עונה של 55/27. אני לא בא חו"ח להשוות ביניהם, על קאבס יותר תלויים בג'יימס מאשר שיקגו במייקל, קל וחמר ללא לאב וארווינג.

Mbk
Mbk
23/05/2015 7:38:49

אפקטיבי לא אפקטיבי
בסדרת הגמר הקודמת מול הספרס היה לו מבט של מה לעזאזל אני עושה פה ?
לא צריך להסתכל על מספרים בשביל להבין את זה
שיקגו הייתה חזקה ללא מייקל אבל לפיפן מעולם לא היה את זה ככינור ראשון
כשמייקל חזר הם הפכו לטובים בהיסטוריה

מתן גילור
23/05/2015 7:43:09
Reply to  Mbk

אין לי סרגל שמודד האם המרחק בין גמר מזרח לאליפות יותר גבוה מלוטורי לגמר NBA 🙂
היה לו מבט של "למה לכל השדים אני צריך לעשות הגנה והתקפה בשביל 3 שחקנים כשבצד השני הכל דופק כמו שעון?"
אני לחלוטין תולה בו את ההפסד בגמר לדאלאס, אבל לחלוטין לא מאשים אותו בהפסד לספרס (כמובן שתמיד כל הקבוצה אשמה בהכל, אבל אני מתכוון לחלקו בהפסד).

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 8:00:17

במיאמי הוא לא ידע להיכנס עם כדור לסל. עכשיו זה כל המשחק שלו, וזה כל ההבדל כי הוא ניכנס וזורק או ניכנס ומוסר. הוא שחקן אחר. לזה התכוונתי

תומר שור
תומר שור
23/05/2015 8:13:04

אגב, אולי דווקא עם חסן וסטסייד מתפקד כפי שעשה לאחרונה אולי כן היה סיכוי…

Mbk
Mbk
23/05/2015 7:44:41

יש ללברון הבעות פנים שאם אני משחק בקבוצה היריבה אני שובר לו כסא על הראש
לאחר כל סל ניצחון שלו הוא עומד כמו פסל עם מבט של תראו איזה גדול אני
הוא מפוצץ מחשיבות עצמית ואין לו שום יריב ראוי במזרח , לראייה אין שום שחקן מלבדו בחמישית הליגה
קל לו להציג כדורסל גדול מול יריבה נחותה
יש משפט שאומר – אמור לי מי חברייך ואומר לך מי אתה
ג׳יי אר סמית אחוק שלו לא ?

גיא
גיא
23/05/2015 7:51:46
Reply to  Mbk

אפשר לא לסבול את ההתנהלות של לברון
(למעשה כמעט בלתי אפשרי לסבול אותו…)
אבל מזרח /מערב, בכלל לא משנה. הוא אחד מהשחקנים הדומיננטים בתולדות הליגה.
מה שעשה הלילה לאטלנטה זה מסטרפיס. הוא פירק אותם גם בהגנה, וגם בהתקפה. והלילה, הוא גם לא השאיר להם אפילו סיכוי לחזור למשחק.
בלי קיירי. בלי לאב.

חוץ מזה, כולם מסכימים שג'ורדון הוא מס' 1 בכל הזמנים.
גם ההתנהלות שלו הייתה מעוררת חלחלה.
אז מה?

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 8:02:06
Reply to  גיא

מסכים אתך.
אבל למעשה הבעות הפנים של מייקל לא עיצבנו כמו אלה של לברון. למעשה, הוא אפילו היה 'חמוד כזה' כשהוא הוריד לך את התחתונים.

מתן גילור
23/05/2015 8:05:11
Reply to  מנחם לס

אז להגיד ללברון שיתחיל להוציא לשון? 😉

גיא
גיא
23/05/2015 8:10:26
Reply to  מנחם לס

לפעמים הוא גם בסדר

https://www.youtube.com/watch?v=O1TqedifOq8

Mbk
Mbk
23/05/2015 8:15:00
Reply to  מנחם לס

מייקל היה בן זונה רוצח
לא סבלתי אותו בצעירותי
אבל ממש לא הרגשתי את הצרבת והפריחה כשאני רואה את לברון
היו שחקנים ויריבים מרים לאורך השנים ולא היה אפילו אחד שמתקרב לתיעוב ללה פלופ

Dani din
Dani din
23/05/2015 9:05:16
Reply to  Mbk

סתם מזל רע שלך. אם לא במקרה היתה אוהד של הלייקרס, היתה יוכלו לא לסבול את קובי יותר.
בתור אחד שלא סובל את שניהם (אבל חושב שהם ענקים בדורם), קובי לוקח אותו בהליכה. הוא טיפוס מחורבן במיוחד. תחשוב על זה – אף אחד לא רוצה לשחק איתו אם יש לו ברירה.
כמה שחקנים יעדיפו לא לשחק עם לברון?

jojo
jojo
23/05/2015 9:39:59
Reply to  גיא

לא ראיתי הרבה משחקים של ג'ורדן (זה כנראה המשפט הכי גרוע לכתוב באתר של חובבי נבא..) אבל שמעתי עליו תשבוחות וסיפורי גבורה ובראשם סיפור השפעת.
מדי פעם אני נתקלת באמירה כמו שלך שההתנהלות שלו הייתה מעוררת חלחלה, אפשר בבקשה דוגמאות? או הפניה למשהו בנושא? הוא הוצג בפני כיצור נשגב שלא יכול לטעות..

דובי
23/05/2015 9:47:12
Reply to  jojo

איזו שאלה נהדרת. נשמעת כל כך תמימה במקום שבו הגדולה של ג'ורדן היא אקסיומה ועל הכינוי "אלוהים" יש קונצנזוס.
ננסה לארגן בשבילך התייחסות של הצוות.

גיא
גיא
23/05/2015 10:27:48
Reply to  jojo

לבקשתך, דוגמא קטנה:

http://bleacherreport.com/articles/1943095-top-10-stories-of-michael-jordan-being-the-greatest-jerk-of-all-time

(לחלוטין לא משנה את העובדה שמדובר בשחקן הכדורסל הכי גדול שראיתי משחק. ובהפרש גדול. ואני צופה במשחקי NBA מתחילת שנות ה-80)

jojo
jojo
23/05/2015 10:54:01
Reply to  גיא

תודה על הקישור! נשמע בעיקר תחרותי באופן קיצוני (לנסות לרמות קשישה במשחק קלפים זה ממש מוזר..)

Mbk
Mbk
23/05/2015 12:26:09
Reply to  גיא

מוזר זה לתת לקשישה לנצח
End of discussion

נתן
נתן
23/05/2015 21:23:16
Reply to  jojo

הדעה שההתנהלות של ג'ורדן היתה מעוררת חלחלה היא הגזמה פראית של השנים האחרונות. היה למייקל אופי תחרותי בצורה קיצונית, אך הוא גם היה אהוב על חבריו לקבוצה ולנבחרת ארה"ב. העניין היחיד שאני זוכר היה התמכרות להימורים באטלנטיק סיטי, כולל בזמן סדרות פלייאוף. מייקל ניצח את כל הסדרות האלה ולכן גם זה נסלח בסופו של דבר.

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/05/2015 10:06:40

מנחם נגמרו צרותיך לגבי ואן-אטמי אוזניים גאנדי
http://sports.walla.co.il/item/2857010
אני כן מסוגל לשמוע את היהודי הנחמד
שקפץ על רגל במכות בין הניקס ל…לא זוכר.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/05/2015 10:25:36

יהיה שידוך נהדר.
אם זה יקרה הם ידברו חזק במערב בשנה הבאה

רועי ויינברג
רועי ויינברג
23/05/2015 16:15:16

למיאמי!

התמונה שלו נשען על אלונזו מורנינג כנראה תהיה הגרבטר החדש שלי, כי אני עם אותו אחד 3 שנים

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 16:33:58

יהודי?

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/05/2015 10:10:37

דובי אני מריח עוד פוסט משובח על גדולי השחקנים
בעזרת גדולי הכותבים פה (כולם בעיני)
כמו תערובת של צמחים בריאים וקפה טרי שאתה מיטיב לתאר.
בהצלחה.

captain beefheart
captain beefheart
23/05/2015 10:14:33

תרגיעו דחוף עם הדמוניזציה של מייקל. דחוף!!!

השחקן הכי גדול בתולדות המשחק, שעשה דברים שאפילו בקברו של ר' מאיר בעל הנס לא חולמים עליהם, ועשה אותם שנים, ויצק במו ידיו את עמודי הפנתיאונים, האיש שכל אגדה וסיפור עליו מחווירים לעומת המציאות…. והכל נכון!

האיש הזה לא היה מושלם כאדם (כאילו שאתם ואני כן) ולמרבה הצער גם החיוכים והשארם האישי שלו לא הגיעו לרמה של מג'יק.

SO WHAT?

נהיה כזה קטע לזנב באגדה עם אזכורים של קטנות כמו ההימורים שלו ועוד שטויות.

רמת הארוגנטיות והנרקסיזם של לברון לעומת מייקל משאירה עשן ל-23 המקורי. אם היה איזה מפתח סטטיסטי של שוויץ / רמת כדורסל / הישגים – לברון היה מקבל אוסקר+נובל ומייקל אפילו לא היה עובר את האודישן.

רבותי – פרופורציה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/05/2015 10:26:16

1+

גיא
גיא
23/05/2015 10:31:29

אין שום קשר בין האופי של השחקן (מחורבן ככל שיהיה) לבין גדולתו של אותו שחקן.
אם ג'ורדן היה משחק בעידן הטוויטר והאינסטגרם הוא ללא ספק היה מעורר הרבה יותר מחלוקות.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/05/2015 10:38:06
Reply to  גיא

לא מסכים.
ג'ורדן לא היה מטריח עצמו להתעסק בשטויות שכאלה.
הוא היה רוצח.
הוא היה מתעסק רק במה שחשוב באמת – לרצוח אותך על המגרש.

יניב
יניב
23/05/2015 11:42:19
Reply to  גיא

מסכים עם האשך מה עוד שרוב התגובות המטומטמות של לברון לא באות בציוצים למינהם אלא במסיבות עיתונאים או ראיונות לפני/ אחרי המשחקים

Mbk
Mbk
23/05/2015 12:30:13
Reply to  גיא

ראית אי פעם את ג'ורדן לבוש כמו דביל במעיל עור וכובע של פימפ מהארלם ?
ההשוואת להוד אווירותו ועוד בחג מתן תורה לא לעניין בכלל
ג'ורדן הגיע לכל משחק ששיחק בסדרת גמר

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/05/2015 10:14:53

חחח תודה גיא, לברון יצא אדיב מתנצל וג'נטלמן למול אשה הרה.
גדול. לברון חמוד (לא יכול להיות שכתבתי את זה)

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/05/2015 10:28:05

100+לcaptain beefheart חילול השם,
אוהב את הדירוג של התגובות המצחיקות כמו שמומי וגיא נתנו.
אחת הקורעות ביותר:
k-700 יורד על דוק. הקפטן האציל (שמחייה אה את העברית)
יוצא להגן על מנחם באבירות,
מנחם יוצא להגן על k-700
captain beefheart וכולם מבינים שהוא התכוון לדוק ריברס
מתנצל בפני קיי ומשדרג אותו לk-70001
כנראה שזה תואר אבירות של התרסיסים.
קרע אותי מאד תודה קפטן

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/05/2015 10:30:01

ראיתי את מסיבת העיתונאים עם בלאט אחרי המשחק.
בלאט לא מפסיק להאכיל את התולעת.

האמת, הוא עושה בדיוק את מה שאמורים לעשות עם אישיות נרקיסיסטית.
אסור להעמיד בפני אחד כזה מראה (כאן כמובן המצב מסובך בהרבה מאשר יחסים טיפוליים) ובוחן מציאות.
צריל בשלב הראשון לספק לו את הצרכים הנרקיסיסטיים כדי שבהמשך יוכל לאט להשתחרר מהצורך בהם.

לברון אף פעם לא ישתחרר מהם, והוא חצוף במידה שלא ניתנת לתיאור, אבל אולי אחרי העונה הזאת הוא יהיה בנאדם טיפה יותר טוב בזכות בלאט.

דובי
23/05/2015 11:06:18

זה כבר לא תולעת
זה כבר נחש אנקונדה

Mbk
Mbk
23/05/2015 12:35:51

זה מצחיק שבלאט שכל חייו לא הסתדר עם סופרסטארים דומיננטים אוכל אותה ביג טיים
לקארמה חוקים משלה
מי שגיבור על אליהו ופפלוקאס …. לכל ליאור יש מוצאי לברון

jojo
jojo
23/05/2015 17:30:56
Reply to  Mbk

ליאור אליהו ולברון באותו משפט, שלח את זה ממוסגר לסבתא אליהו..

יניב
יניב
23/05/2015 10:30:29

לא שמעתי את מסיבת העיתונאים אבל אני מניח שזה הלל משהו כזה״ עשיתי מה שמוטל עלי. החברה הקשיבו להוראות ולדברים שאמרתי להם. הביצוע שלהם להוראות שלי היה מושלם ואם הם ימשיכו להקשיב לי וללמוד ממני אז ניקח את האליפות כמובן בזכותי״

דורון האסטבן
דורון האסטבן
23/05/2015 10:40:53

אסור להעמיד מראה מול לברון הוא ינמס. זה בחוקים של הקאבס.
1. מראה חיצונית ינמס מהרקסיזם.
2. מראה פנימית ינמס ויעלה באש לראות את האגו הנופח.
קורע אשך.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/05/2015 10:51:00

גדול דורון.

ותודה לד"ר חליל שגרם לי לראות את האור (ואת שהידא עירומה מוקפת עיזים. מראה מרהיב)

דובי
23/05/2015 11:06:55

קיבלת את המעטפה עם החשבון?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/05/2015 12:57:35
Reply to  דובי

כן. ביחד עם הוזלין

ברץ
ברץ
23/05/2015 11:22:40

נראה אותך מספר לפול ג'ורג' שללברון לא היתה יכול חדירה במיאמי כי היא היתה צפויה (משחק ראשון בסדרה 2.2 שניות לסוף המשחק)

נדב דה דאב
נדב דה דאב
23/05/2015 11:50:30

מר לס היקר, או שאתה עיוור או שאין לך מושג בכדורסל. החדירה הכי טובה לסל? לברון??? אתה על סמים??? אחוזי ההצלחה שלו בחדירות בפלייאוף מחפיר. קבלת ההחלטות במאני טיים שערוריה. הוא אפילו לא אחד מחמשת השחקנים הטובים בליגה. קליבלנד מעולה בגלל ההגנה, בגלל המלחמה ובגלל הצוות המסייע. הקבוצות של מיאמי בברור יותר טובות מקליבלנד הנוכחית ולברון השנה הוא הלברון הכי גרוע שאני זוכר והחלק של המאמן השנה הוא החלק המכריע בכל מה שקשור לשאר הקבוצה. לחשוב מה לברון היה משיג בקריירה אם היו לו ביצים ומנטליות של פרנצ'ייז פלייר.

דניאל
דניאל
23/05/2015 12:29:04

המממ מסכים ולא מסכים – איתך נדב, וגם איתך דוק.

אני מסכים עם הדוק (ולא עם נדב) שלברון דומיננטי ברמות יוצאות דופן, ושהוא עושה את השחקנים לידו להרבה (הרבה) יותר טובים. זה כמעט אמפירי, לראות איך השחקנים ששיחקו לידו לאורך השנים מתפקדים איתו ובלעדיו. או איך הקבוצות שבהן שיחק מתפקדות איתו ובלעדיו.
האם זה אך ורק לברון, כמו שהדוק אומר – לא יודע, באמת קשה לדעת, אבל לדעתי ממש לא. זה המון לברון, אבל לא רק. במערכות שהן מספיק מורכבות וגדולות, אי אפשר לנקז את כל ההצלחה שלהן לדבר אחד. המערכת כולה צריכה לתקתק. ולראייה, הגדולה של לברון, היכולות של בלאט וצוות האימון להתאים סגנון לשחקנים, להשאיר אותם מפוקסים וברמת מחויבות מאד (מאד) גבוהה, הג׳נרל מנג׳ר שלשם שינוי, על סמך ההיסטוריה המעפנה של הקאבס, עשה מהלכים מעולים בחורף, וכן הלאה.

אבל דוק – באמת יש מצב שאני ואתה רואים משחקים שונים – אבל לומר שלברון שיפר את הכניסה שלו לסל? בחודשים ואולי אפילו בשבועות האחרונים? אמנם אין לי סטטיסטיקות בשביל להראות את הנקודה שלי, אבל מחוויית צפייה בלבד, עושה לי רושם שלברון משחק על חדירות פחות מאי פעם. הוא נמצא בפוסט הרבה יותר מפעם, כמעט כל המהלכים המשמעותיים שלו הם מהפוסט. אם כבר, דווקא בשנה שעברה, שהייתה עילוי סטטיסטי של יעילות ואחוזי קליעה – דווקא אז הוא התבסס על חדירות הרבה יותר, ולכן גם התופעה הסטטיסטית (הוא היה by far הקולע הכי טוב באזור הטבעת, בגלל שהחדירות שלו לסל היו מדהימות).
אז ממש לא ברור לי איזה לברון אתה רואה, ואיך בעצם הסקת שדווקא עכשיו הוא למד לכדרר עד הסל… זה מנוגד למציאות בעיניי.

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 16:39:27
Reply to  דניאל

אני לא יכול להסביר כדורסל לאנשים חסרי מושג. סורי.

ברבור שחור
ברבור שחור
23/05/2015 13:00:21

לברון אף פעם לא התעסק עם ההשוואות למייקל (בניגוד לקובי) זה אנחנו עושים את ההשוואות
אולי אם היינו רואים את ווילט צמברליין משחק היינו חושבים שהוא יותר טוב ממייקל
ההגנה של קליבלנד זאת מכונת פיצוצים…מי שחושב שהלוחמים ינצחו בקלות כדאי שיתעורר למציאות. סדרת גמר זאת ספרה אחרת !!!

יניב
יניב
23/05/2015 13:05:02

לברון כל הזמן מתעסק בהשוואות להיסטוריה להזכירך הדיבורים על הר ראשומר של הכדורסל ושהוא רוצה להגיע לשם. לגבי סדרת הגמר מסכים איתך לחלוטין ההגנה של קליבלנד משחקת מדהים שאפילו ההגנה של ממפיס מחווירה לעומתה וכל עוד המשחק צמוד המזל של גולדן סטייט יהיה שלברון בסוף ינסה לנצח לבד ומול הלוחמים זה לי יספיק

עגל
עגל
23/05/2015 13:01:21

אני מסכם עם רוב מה שלס ומר אבל גם אני חושב שיש לו חדירה די טובה לסל כבר אי אילו שנים . . .
ומייקל הוא לא האלוהים של הכדורסל, מספר אחד בהיסטוריה הוא אקים אולג'וואן וכולם יכולים לקפוץ לי

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/05/2015 13:09:15
Reply to  עגל

היחיד שהתקרב לרמת הדומיננטיות והכישרון של מייקל זה האקים

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 16:44:07
Reply to  עגל

מי שלא מסוגל להבין את הכניסה לסל של לברון לעומת אפילו רק העונה שעברה הוא חסר טביעת עין, וחסר ידע מספיק בכדורסל. סורי. מי שלא מסוגל לראות את ההבדל בצעד הראשון שלו היום נגד הצעד הראשון שלו לפני שנה הוא חסר רגש וטיימינג מספיקים. זה דבר שאיני יכול ללמד אותך. אתה מקרה אבוד בנידון, עגל.
מוטב שתתרכז (אתה וכל אלה שכתבו שתמיד היתה לו כניסה דומה) בדברים אחרים במשחק. זהו נושא שהוא מעל הבנתכם.

captain beefheart
captain beefheart
23/05/2015 13:05:20

LBJ בהשוואה למייקל, תמיד משמח. סקיפ וסטיבן איי עושים זאת הכי טוב

https://www.youtube.com/watch?v=XAanyhJtEos

EKak
EKak
23/05/2015 13:34:44

אני מתגעגע לחסידה

EKak
EKak
23/05/2015 13:37:20

ללס יש יחסי אהבה שנאה אמיתיים עם האיש המכונה לברון גיימס, לכן כאשר הוא שונא אותו כמו בתחילת השנה הוא ממש מרגיש נבגד כאילו בת זוגתו בגדה בו, ולכן כאשר לברון יניף את הגביע הגדול מנחם ירגיש כאילו הם חזרו ועשו מייק אפ סקס.
לכן תצפו כעת לסדרת כתבות מעריצה פלוס פלוס על האיש הקרוא גיימס להברון

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
23/05/2015 14:26:58

מנחם, אתה נשמע כמו התעמולה האיראנית.
מיאמי היתה קבוצה מצוינת שהגיעה ל4 גמרים רצופים עם שאני עדיין מופתע איך הברכיים של וויד שרדו את זה.
בהפסד בשנה שעברה לברון נתן סדרת גמר מטורפת ביעילות שלו.
בקליבלנד אין משהו שמתקרב לכמות הכשרון שהיה במיאמי, אז hold your horses.

ושוב, כשמסתכלים על מיאמי אסור לשכוח את הקונפרנס. אין מה לעשות.
מישהו חושב שהספארס לא היו מגיעים ל10 גמרים אם היו משחקים במזרח?

האמת על קליבלנד היא שהיא קבוצה מאוד דלילה ומאוד מוגבלת – מוגבלת בלאן שלברון יקח אותה.
זה או שלברון יותר טוב מג'ורדן, כי הוא לוקח באמת חבורה של מושמצים שאף אחד לא רצה להתקרב אליהם, ופתאום כל מה שהם נוגעים בו הופך לזהב. או, שפשוט במזרח מספיק שיש לך עילוי אחד ועוד 11 שמתוכם 5-6 הם נגרים.
אי אפשר למשוך את התרמית הזו לאורך זמן. אי אפשר להשמיץ את לברון ולראות אותו הולך לגמר האנביאיי בפעם ה5 ברציפות וה6 בכלל ואז לומר שהוא לא מהגדולים ביותר וכו' וכו'.
או שפשוט צריך להודות שהמזרח הוא חלש בהרבה מהמערב, וכדי להגיע בו רחוק אתה לא נדרש לאותה יכולת שאתה צריך במערב.
קחו את כל 8 קבוצות הפליאוף במערב – האם הן לא פיינלסיטיות מזרח לגיטימיות השנה (אולי פרט לפורטלנד הפצועה)?

איתי
איתי
23/05/2015 14:33:45

כולם צודקים אבל אף אחד לא אומר שיש גבול לחוצפה –
יכול להיות שלברון גורם לשחקנים להתאמץ , ודי ברור שכרגע הוא עושה את כולם יותר טובים מסביבו.
אבל
הוא בחיים לא היה מצליח לעשות את זה לבד.
כלומר ,
נניח שאין צוות אימון ואין אף אחד על הספסל.
לברון יעשה את החילופים ויקרא לפסקי זמן כי הוא הרי יודע הכל
אתם עדיין חושבים שיגיעו לאותן תוצאות? ממש לא נראה ל י…

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
23/05/2015 14:54:42
Reply to  איתי

אף אחד לא אומר שעם דחליל בעמדת המאמן זה היה קורה.
אבל לבוא ולהתחיל לזקוף לזכות בלאט דברים שלא הוא עושה, זה קצת זילות לאנביאיי להגיד שמאמן רוקי עושה "בית ספר" למאמנים וותיקים, מנוסים וטובים ממנו.

כשמשחק מבוסס על הנעת כדור, תרגילים, חסימות וכו' – אפשר לומר שזו תכנית משחק.
כשמשחק של קבוצה אחרת מבוסס על בידודים, כששחקן אחד מחזיק בכדור 20 שניות כל התקפה – זו תכנית משחק, ויש לה שם: לברון ג'יימס.

Captain beefheart
Captain beefheart
23/05/2015 14:45:42

בשם ג׳פטו אני תובע להפסיק להשתמש בביטוי ״נגרים״ כאות גנאי. תמשיכו כך ובכוונה נטעה לכם במידות במטבח.

א.ב
א.ב
23/05/2015 15:44:10

שטויות, נגד שיקגו הוא בקושי נכנס, קיבל כדור לפוסט. לאטלנטה אין שומר נורמאלי. אם הוא ייכנס ככה על איגואדלה/בארנס/תומפסון אז יהיה פה משהו.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
23/05/2015 15:48:20

תומפסון ובטח בארנס לא מסוגלים לשמור על לברון, אין להם שום סיכוי.
שומר על לברון צריך מאסה ומשקל יותר מאשר גובה, בארנס שחיף, גם תומפסון קטן מדי ללברון.
בשביל זה יש את איגי ובעיקר את גרין.
כשנקבל (ונקבל) את הסדרה הזו, היא תהיה אופרה אחרת מכל מה שראינו עד עכשיו.

א.משה
א.משה
23/05/2015 16:40:21

בשנה שעברה היה שחקן בשם ליאונרד, mvp'
השנה כל המזרח תולעות

oron
oron
23/05/2015 17:27:43

מנחם,כאחד שניבא (באריכות ובמקצועיות כהרגלך)גמר בין הקליפרס לבולס
הייתי מצפה קצת ליותר צניעות..
כן לברון שיפר את המשחק שלו
אבל אתה לא יכול להתעלם(הוא בטוח לא התעלם,לכן עזב את מיאמי) מהצוות שנבנה סביבו וכן אני מכליל גם את קווין לאב(כלומר הקבוצה הייתה אמורה להיות עוד יותר טובה,ועוד יותר להביא את הכישרון שלו לידי ביטוי) ןאת צוות המאמנים.
בדבר אחד אתה צודק ובגדול
מעולם לא שמענו אותו כל כך קולני
לא חושב ששמעתי(בטוח מאחורי הקלעים קיימים) מישהו כל כך מעצבן כמוהו
זה כאילו מישהו גילה לפאקינג פרימדונה שהוא השחקן הכי חשוב בארגון ובליגה עצמה.
אני לא מסוגל לשמוע ראיון או מסיבת עיתונאים שלו
אני נזכר במייקל,בארקלי,בירד,מג'יק ומתגעגע

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 18:57:04
Reply to  oron

אני נבאתי קאבס על הווריורס, וגם הבראקט שלי כזה. אחרי פציעת לאב שיניתי לשיקגו.
כשהקליפרס שיחקו נגד יוסטון, נבאתי 0-4 ליוסטון. ניגמר 3-4. המשכתי שאני מנבא שיוסטון תגבור על הווריורס, וכנראה שהסל שהארדן פיספס יעלה לי 0לא בטוח!).
אז נבואותי משתנות לפי המצב. לאחרונה זה היה קאבס על יוסטון, וככה זה יישאר עד הסוף.

סוס מעץ
סוס מעץ
23/05/2015 18:35:51

oron צודק מאה אחוז

מנחם לס
מנחם לס
23/05/2015 18:57:57
Reply to  סוס מעץ

ORON לא צודק בכלום, ואתה נראה לי סוס מפלסטיק

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
23/05/2015 19:02:10

אני חושב שאם משקללים ובודקים את הבראקטים, כולם ניבאו "שטויות" שהשתנו באופן תדיר עם הפציעות וההפתעות שהיו.
הרבה אולי הימרו על וושינגטון נגד טורונטו, אבל בסוויפ חד משמעי?

ההימורים הכי הכי מעניינים יהיו בגמר, על 2 קבוצות שכמעט ולא נפגשו העונה.

מנחם, אתה עדיין רואה את הקאבס (נגיד שאירווינג כשיר לחלוטין) פייבוריטים מול הווריורס?
ובכלל, למה יש לך בעיה לפרגן לnewcomers?

נדב דה דאב
נדב דה דאב
23/05/2015 19:50:30

מנחם לא בושה להודות בטעויות. לרוב אתה מנבא דברים שלא קורים.

א.ב
א.ב
23/05/2015 22:38:57

חוץ מדדי שתמיד צודק הרוב מנבאים דברים שלא קורים, פשוט בגלל שיש יותר דברים שלא קורים מאשר כאלו שכן קורים.

עגל
עגל
23/05/2015 23:42:38
Reply to  א.ב

נכון אבל אולי תסביר לנו פעם מאיפה התמונה שלך ולמה בחרת אותה ?

דון קרלוס
דון קרלוס
24/05/2015 1:06:57
Reply to  עגל

חילול השם! האינך מזהה את שחקן הכדורסל הרומני הגדול ביותר בכל הזמנים (פיזית כמובן, כי אין ספק שקונסטנטין פופה עולה עליו בכל אספקט של משחקו) והשחקן השייקספירי המשובח גיאורי מורסאן? הולך ופוחת הדור, אין לי ספק בזה עכשיו.

עגל
עגל
24/05/2015 5:55:10

חשבתי שזה הוא אבל למה ?
ברוך שובך דון קרלוס

א.ב
א.ב
25/05/2015 9:50:35

אני משלים חסכים.
הייתי בטיול בארה"ב בקיץ כששינו מבולטס לוויזרדס ולא היו עדיין בחנויות גופיות שלו (הסתפקתי בגופיית יוסטון של בארקלי, אחת המכוערות בהיסטוריה של הנבא).
מורסאן לא היה שחקן גדול אבל היה נחמד לראות שהוא טיפוס הרבה יותר מעניין מאשר איזה תפלץ בגובה 2.30 (גם מנוט בול היה בחור מעניין, דרך אגב).

הכריש האדום מהדרום
הכריש האדום מהדרום
24/05/2015 11:53:42

לברון איבד בזמן האחרון את הקליעה מ;3 .
שחקן ענק !!!!
אם תחזור לו הקליעה מ 3 בלתי ניתן לעצירה יכול לקלוע 50 נקודות
בלי מאמץ

oron
oron
24/05/2015 16:50:06

מנחם אין לי כוונה להוכיח טעויות שלך או של מישהו אחר
אני פשוט אוהב לדבר(לכתוב)על כדורסל
שינית מג"ס לקליפרס בלי שום פציעה אוכל סיבה נראית לעין
וזה מעניין
אז תסביר בבקשה

דן
דן
24/05/2015 21:58:15

לברון היה עף בסוויפ אם הוא היה משחק כיום מול הספרס
וזאת למרות שהספרס העונה שווה הרבה פחות מהקודמת,
מזל גדול יש לקאבס ולגולדן סטייט שהספרס לא פקטור.

צביקה
צביקה
24/05/2015 23:14:12

לברון עובד. ועובד חזק. הוא בלתי נסבל באגומניקיות שלו, וכל מסיבת עיתונאים בא להקיא ממנו, אבל על המגרש הוא לגמרי עושה את העבודה.
עכשיו לגבי סדרת הלוחמים נגד הפרשים:
זה הגמר שהולך להיות, וזה הגמר שנבאתי. אבל עם כל גדולתו של לברון ושל בלאט (ואני בהחלט חושב שהוא עושה עבודה נהדרת), למרות שנבאתי שהפרשים ינצחו, עכשיו אני חושב שהלוחמים יותר בריאים ויותר שלמים, והם הולכים לנצח. אבל הקאבס יעשו להם את המוות – זאת תהיה סדרה גדולה.