מלכודת דבש ועוד כמה נקודות מהניצחון של קליבלנד / איתי קדם

מפתח הורפורד – אל לא היה קיים במשחק היום. כתבתי כבר בעבר שהוא הכוכב האמיתי בקבוצה הזו והמפתח לכל ההתקפה שלה. היום לא ראינו קליעות שלו מחצי מרחק ולא ריבואנד בהתקפה. הוא לא היה מעורב במהלכים משני משחק ולא הורגש כמעט בכלל. לא יודע לומר אם זה בגלל משהו מיוחד שעשתה קליבלנד או פשוט משחק חלש שלו אבל בלעדיו אין לאטלנטה סיכוי.

NBA: Cleveland Cavaliers at New York Knicks
גבר אין לי כח לשמור , יש מצב להצטרף אליכם?

 

טריסטן תומפסון ענק ענק ענק – כנראה שאין אף אחד בליגה עם רמת האינטנסיביות שלו כיום. אולי לגבוהים המחליפים של יוסטון – זה יהיה מסקרן.

תיאוריית ג'י אר סמית – לא יודע אם העלו את האפשרות הזו בעבר אבל – אולי סמית פשוט שחקן טוב מדי ונאלץ לשחקן בקבוצת פח כמו ניו יורק? כשהניקס היו בצמרת שנה אחת – הוא היה מעולה. כשאין לו עם מי לשחק – הוא פשוט מפציץ כי אין לו אתגר אמיתי. עכשיו סופסוף הוא משחק עם שחקנים ברמה שלו ועם סיכוי לקחת תואר. ואולי הוא גם יותר בוגר.

פציעות פרק 12,532 – עכשיו אני כבר בטוח שלא משנה מי יקח את האליפות הזו תהיה עליה כוכבית גדולה ומנצנצת שנקראת אלילת המזל ( או "מה היה קורה אם זה וזה לא היו נפצעים" ). וזה פשוט חבל – הליגה כבר חייבת להתערב. קארול פצוע נקווה שלא יותר מדי , קיירי פשוט עשירית שחקן. כל נפילה קטנה של מישהו זה חצי אכילס ( טפו טפו ) – העייפות מנצחת גם את הגוף הבריא ביותר.

מלכודת הדבש של מילסאפ הצליחה להיכנס לראש של לברון. מילסאפ חתול גדול עם נתונים פיזיים דומים מאוד ללברון. הוא לא מהיר או זריז כמוהו אבל בהחלט הצליח במה שניסו לעשות באטלנטה. אם שיחקתם בשכונה אתם בטוח יודעים שכששמים עליכם שחקן גבוה יותר אז מוציאים אותו החוצה ומשחקים איתו קצת הטעיות כדי להשתחרר. זה בדיוק מה שעבר ללברון בראש – אבל זה גם בדיוק מה שמילסאפ/אלטנטה רצו שיקרה – אי אפשר לעצור את לברון , רק הוא יכול לעצור את עצמו וזה קורה מהר מאוד כשלברון מתעייף! מילסאפ הצליח להוציא המון אנרגיה מהמלך וזה עלה לקליבלנד באיבוד כמעט כל היתרון שלה.

מלכודת הדבש של בלאט – אטלנטה נפלו במשחק הראשון במלכודת הדבש של קליבלנד – לתת ל"קלעים" שלך – טיג ושרודר לזרוק מחצי מרחק ומעלה. כל השומרים שלהם עברו מתחת לחסימות ופשוט שחררו אותם לזריקה. הגדיל לעשות לברון ( העייף ) כשממש איתגר את שרודר לזרוק מבחוץ. הכי גרוע היה בשביל אטלנטה לראות את טיג קובר שתיים מוצלחות בתחילת המשחק … זה משהו שבטוח יימשך גם במשחק הבא.

דקה לסיום 4 הפרש. מומנטום מזדחל לטובת מהפך. מילסאפ טווה קורים מסביב ללברון ונכנס לו קצת לראש. טיים אאוט של בלאט לתרגיל שמוציא את הורפורד מהצבע ומשאיר שביל ללברון ללכת לדאנק ולמעשה לגמור את המשחק. נטו מאמן.

המשחק היה גמור , 7 שניות אחרונות ג'ף טיג התעקש לנסות לקלוע שלשה , שאמפרט עשה לו גג , השעון נגמר והורפורד זרק שלשה סתם ככה בשביל ההרגשה הטובה – תומפסון היה שם מתחת לל לקפוץ ולתפוס את הכדור – שבכלל לא הגיע לטבעת. זאת הייתה תמצית מזוקקת של המשחק הזה – הקאבס באו כדי לנשוך את אטלנטה ולהשאיר אותה פצועה ומדממת . לשחקנים של ההוקס יש הרבה על מה לחשוב לקראת המשחק הבא – כי אין להם מי שייקח אותם על הגב.

בלי השערות , בלי ניבויים – המבחן של אטלנטה מגיע עכשיו – כשכולם בודקים אם אפשר לקחת אליפות בלי מישהו כזה וחבל שעל הכל יש את כוכבית הפציעות

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. חשוב להוסיף למי שלא ממש עקב – אחרי פסק הזמן דקה לסיום התייצבו שני שחקנים של קליבלנד על קו השלוש בפינות המגרש. תומפסון משך את הורפורד ממש מתחת לטבעת. שחקן נוסף הוציא כדור ללברון קרוב לחצי.
    מיד כשהתחילה ההתקפה – תומפסון רץ ספרינט לעשות חסימה ללברון – אבל מהצד של קו החוץ ולא מהאמצע! זה חייב את הורפורד לצאת במהירות אחריו. לברון לא חיכה לחסימה אלא יצא בשיא המהירות למרכז כי הורפורד כבר היה בתנועה הפוכה. זה מה שהשאיר את כל הצבע פתוח – וזה נטו תרגיל של מאמן !!

    1. עצרו הכל! האם מתחיל להתקרר כי הגהנום קפא? לא רק שהתיאור של המהלך מדוייק אלא שלברון אף נתן קרדיט על המהלך למאמן! אירוע היסטורי..

        1. ציטוט ממסיבת העיתונאים של לברון:

          can you talk about the play in the last 37 seconds when you went for the dunk?

          James: Coach just drew up a play and we just tried to run it to perfection. He drew up a play, and (Tristan Thompson) came up and set up a screen-and-roll, and I was able to get into the middle of the floor

          ניסיון לצרף לינק כשל..

    2. טור נפלא
      בכל זאת בעניין הפציעות אם קליבלנד תיקח בלי לאב ועם חצי / רבע / שמינית קיירי זו לא אליפות עם כוכבית .

  2. ההגנה של קליבלנד על הפרימטר ובכלל היא תענוג צרוף!
    נראה היה שאטלנטה הולכת בקצב של קליבלנד מהרבע השני.
    אני חושב שאטלנטה נסדקו מנטלית אחרי כל האופנסיב שהם קיבלו בחסימות

  3. אפשר להוסיף את כוכבית המזפח? רואים איזה קבוצות יש במערב ואיזה משחקים, ואז רואים את המזרח וה"קבוצות" שקליבלנד עוברות בשביל להגיע לגמר וזה פשוט בדיחה. בוסטון? אולי מקום 13 במערב. שיקגו? סוויפ מכל קבוצה במערב. אטלנטה? עם איך שנראו אתמול היו אולי לוקחים משחק אחד בסיבוב הראשון.

  4. מאיפה הביטחון הזה שבמזרח יותר חלש הקאבס ניצחו לפחות מאז שמוזגןב סמית כמעט כל משחק נגד מערבית. גם לשיקגו יש מאזן חיובי מולם. אולי די כבר עם השטות הזאת

    1. הפליאוף הוא לא העונה הרגילה.
      אם הוא היה כזה, אתמול היה נגמר 20 הפרש לאטלנטה ולא נצחון של קליבלנד.

  5. הנקודה התחתונה היא שכשלברון לא היה על הפארקט, קליבלנד שיחקה את הכדורסל הטוב ביותר שלה, ופתחה 19 הפרש. כשהוא ניכנס היה 16 הפרש. תוך חמש דקות עם החזקת הכדור שלו וכניסה בחמש השניות האחרונות, ההפרש ירד עד 5. אם ג'ף טיג מכניס את השלשה, אז זה 2 הפרש עם 50 שניות לסיום.
    ולברון ממשיך בשלו, ודייויד בלאט עומד ומסתכל ולא מסוגל (או פוחד) לומר ללברון להתחיל לשחק כדורסל רגיל עם מסירות, ובשיתוף 5 שחקנים.
    הקאבס לא היו רחוקים מלהפסיד את המשחק בגלל לברון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט